Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 27. okt 2016, 11:45

Martino skrev:...og det bliver der plads til fordi Kakeeto snart er fortid i AaB.
Hvad bygger du det på ?

Han spiller vel en plads, hvor man sjældent skifter ud medmindre holdet fører 3-0(hvilket vi sjældent gør).

Mon ikke vinteren kan ende for mange klubber i halv(d)årlige lejeaftaler for at nå det forjættede land ?
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 27. okt 2016, 14:59

FlæskeFrank skrev:
Martino skrev:...og det bliver der plads til fordi Kakeeto snart er fortid i AaB.
Hvad bygger du det på ?

Han spiller vel en plads, hvor man sjældent skifter ud medmindre holdet fører 3-0(hvilket vi sjældent gør).

Mon ikke vinteren kan ende for mange klubber i halv(d)årlige lejeaftaler for at nå det forjættede land ?
Blot et rygte jeg har hørt. At de ikke føler han kan rykke sig nok i forhold til spillestil. Lidt det samme skulle gøre sig gældende med Abildgaard, men her skulle snoren være længere.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af duncan88 » 27. okt 2016, 18:07

Kreativitet så kig mod Vejle og Vicius. Han er vild men kommer nok til at koste mange mange mønter. Spæmdende kant type / 10 er
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Frygah » 27. okt 2016, 18:17

duncan88 skrev:Kreativitet så kig mod Vejle og Vicius. Han er vild men kommer nok til at koste mange mange mønter. Spæmdende kant type / 10 er
Der er i hvert fald fysik i ham, og noget power. Og banket 2 kasser ind mod 1. divisions nummer 2 (og klart bedst forsvar mål på mål imod) på en halvleg. Det er måske mere end vores egne angribere kan præstere for tiden, desværre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. okt 2016, 18:48

duncan88 skrev:Kreativitet så kig mod Vejle og Vicius. Han er vild men kommer nok til at koste mange mange mønter. Spæmdende kant type / 10 er
Han er da vist mere en klassisk centerforward type end 10er/kant. Men han ser da ret spændende ud.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 27. okt 2016, 19:16

Hvis vi skal have en spiller fra Vejle er det da Agon Mucolli :-) 18 år gammel og er allerede i gang med at tage 1. division med storm!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 27. okt 2016, 22:02

McMark skrev:Hvis vi skal have en spiller fra Vejle er det da Agon Mucolli :-) 18 år gammel og er allerede i gang med at tage 1. division med storm!
Jeg siger ja tak til begge.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Yankee » 28. okt 2016, 09:00

duncan88 skrev:Kreativitet så kig mod Vejle og Vicius. Han er vild men kommer nok til at koste mange mange mønter. Spæmdende kant type / 10 er
Taler vi om Dominic Vinicius? Han er et køleskab af en spidsangriber. Han vejer over 90 kg, efter sigende.

Du mener nok om Davila Ba Loua, som er en mindre og mere teknisk kanttype, der dog også har spillet 2. angriber bag netop Vinicius. Ham synes jeg også der er endnu større potentiale i og han er åbenlyst for god til 1. division.

Det kunne også være Juán Gutierrez, som jeg dog ikke er så imponeret af so far.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 28. okt 2016, 11:31

Yankee skrev:
duncan88 skrev:Kreativitet så kig mod Vejle og Vicius. Han er vild men kommer nok til at koste mange mange mønter. Spæmdende kant type / 10 er
Taler vi om Dominic Vinicius? Han er et køleskab af en spidsangriber. Han vejer over 90 kg, efter sigende.

Du mener nok om Davila Ba Loua, som er en mindre og mere teknisk kanttype, der dog også har spillet 2. angriber bag netop Vinicius. Ham synes jeg også der er endnu større potentiale i og han er åbenlyst for god til 1. division.

Det kunne også være Juán Gutierrez, som jeg dog ikke er så imponeret af so far.
Guti gjorde det godt i sin første kamp for Vejle, men har siden været meget inde og ude af holde. Ba Loua er en spændende type, men jeg ville hellere have Muculli hvis jeg skulle vælge. Vinicius ser jeg som en tankforward med et godt venstreben.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Califfen » 30. okt 2016, 13:15

Kan vi ikke bare købe Mikael Uhre fra Sønderjyske?
Han er ret vild. Og ung. Og stor

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 30. okt 2016, 14:33

Califfen skrev:Kan vi ikke bare købe Mikael Uhre fra Sønderjyske?
Han er ret vild. Og ung. Og stor
Det var i hvert fald helt rigtigt for ham at forlade SønderjyskE og få sig noget uddannelse til voksenfodbold i 1. division. Nu ved jeg godt, at det var et lejemål men et permanent skifte i tilfældet Uhre, men jeg forstår ikke hvorfor AaB ikke en gang imellem giver dem man vil satse på et år i 1. division til få noget fysik på og lære voksenfodbold. Når vi sender spillerne i 1. division er det jo typisk når vi ikke tror på dem mere (V. Ahlmann og Toft), men nogle gange kunne man måske bruge det som en del af spillerens uddannelse. En gut som Abildgaard tror jeg f.eks. ville have godt af at spille på et lidt lavere niveau og få bygget fysikken på og vi kan få en mere færdig spiller retur. Jeg tror personligt sådan et års leje i f.eks. Vendsyssel proaktivt kunne gøre vi fik nogle mere parate spillere tilbage, som bedre kan gå ind fra dag et. Kunne man få et samarbejde op med f.eks. Vendsyssel ville vi vel have den fordel, at spillerne stadig kan have en tilknytning til AaB i dagligdagen. Og ovenstående skal egentlig ikke tages som nogen kritik af, hvordan de øvrige ting gøres i AaB, men som en mulighed for at give nogle spillere kontinuerlig spilletid på seniorniveau de ikke kan få her så de er mere klar når vi skal bruge dem.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 31. okt 2016, 01:05

Ovenpå dagens kamp må det være på tide at være realistisk. Klubbens målsætning er top 6, det opnår vi ikke uden betydelig kvalitet i begge ender som vi ikke er i nærheden af. Det her hold kan spille fra nu af og til juleaften uden at komme i nærhedne at score og når vi så samtidig har en gavebod i forsvaret er det først alvorligt. Holgersson er desværre ikke løsningen, få ham sendt videre til Sverige og så ind med to startere og en kvalitetsangriber.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ham der Emil » 31. okt 2016, 08:09

Hent Spalvis tilbage på leje. Selv med et skadet ben er han bedre end vores angribere tilsammen.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Ham der Emil » 31. okt 2016, 08:14

Martino skrev:
McMark skrev:Hvis vi skal have en spiller fra Vejle er det da Agon Mucolli :-) 18 år gammel og er allerede i gang med at tage 1. division med storm!
Jeg siger ja tak til begge.
Er hans bror, Arbnor Mucolli, noget værd? Men ja, Mucolli kunne være rigtig spændende at få til Aalborg.
Et køleskab på 190 kunne også være spændende ift. Basso og Pohl (målt på deres speed).
Et Hjerte - En Klub

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af McMark » 31. okt 2016, 11:55

Ham der Emil skrev:
Martino skrev:
McMark skrev:Hvis vi skal have en spiller fra Vejle er det da Agon Mucolli :-) 18 år gammel og er allerede i gang med at tage 1. division med storm!
Jeg siger ja tak til begge.
Er hans bror, Arbnor Mucolli, noget værd? Men ja, Mucolli kunne være rigtig spændende at få til Aalborg.
Et køleskab på 190 kunne også være spændende ift. Basso og Pohl (målt på deres speed).
Arbnor fik debut på DK U18 for ikke særlig lang tid siden og er en profil på Vejles U19 hold. Ved dog ikke hvor klar han er til Suppen!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 31. okt 2016, 13:08

McMark skrev:
Ham der Emil skrev:
Martino skrev:
McMark skrev:Hvis vi skal have en spiller fra Vejle er det da Agon Mucolli :-) 18 år gammel og er allerede i gang med at tage 1. division med storm!
Jeg siger ja tak til begge.
Er hans bror, Arbnor Mucolli, noget værd? Men ja, Mucolli kunne være rigtig spændende at få til Aalborg.
Et køleskab på 190 kunne også være spændende ift. Basso og Pohl (målt på deres speed).
Arbnor fik debut på DK U18 for ikke særlig lang tid siden og er en profil på Vejles U19 hold. Ved dog ikke hvor klar han er til Suppen!
Husker lillebror som central midt hvor storebror mere er en kantspiller. Kan være jeg tager fejl og forveksler ham.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 31. okt 2016, 13:58

Snakken om Mucolli minder mig om noget klogt en investor engang sagde til mig: naar selv taxachaufoeren anbefaler en aktie, saa skal man for guds skyld holde sig langt vaek. Tanken er, at naar selv den almindelige mand paa gaden har gennemskuet markedet, saa har alle gjort det, og aktieprisen er dermed paa sit hoejeste og vil ikke stige yderligere.

Jeg vil paastaa at man godt kan bruge lidt samme tommelfingerreglen her. Naar selv debatsiden har set sig varm paa et ungt talent, saa er hans markedspris allerede saa hoej, at fidusen er forsvundet. Hvis selv almindelige brugere som os kan se potentialet i ham, saa kan han selv, hans agent og andre sammenlignelige klubber end os det ogsaa. Det ved Vejle ogsaa, saa prisen vil ligge derefter. Hvis vi skal hente talenter i andre dele af landet, giver det langt mere mening at opsnuse dem foer de er superligaklar, ligesom FCM har for vane. Det er naturligvis meget firkantet, og der er undtagelser som f.eks. Thelander, som vi af uransagelige grunde var i stand til at hente foer de andre superligaklubber og udlandet. Vejle er desuden efter Zolotko er kommer til, overhovedet ikke noedsaget til at saelge deres talenter laengere, og vil med garanti gaa benhaardt efter oprykning i aar (uagtet hvad de melder ud) - saa Mucolli bliver alt for dyr at hente for andre klubber end FCM, som onde tunger vil vide, har gjort Vejle til satelitklub under bordet gennem Zolotko.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Spanky » 31. okt 2016, 14:07

Med al respekt for alle de talenter som bliver nævnt som interessante emner, så er det i min optik bestemt ikke talenter vi har behov for i truppen pt.

Vi skal have spillere ind på +25 år, som har bevist sig på et vist niveau og som ved hvad der forventes af professionelle sportsfolk.

Vi skal først og fremmest have en angriber som er god i boksen, hvis det dernæst er muligt at tilføre en ny styrmand til bagkæden er det andenprioritet.

Ham Marcus Pedersen som tidligere har spillet i OB - kan han ikke være interessant? Jeg kan se hans kontrakt med Strømsgodset først udløber til nytår 2019, så muldvarpen skal sandsynligvis frem. Han har en god alder og har spille en del gode sæsoner i Tippeligaen (tror jeg). I sin tid i OB lavede han 7 kasser i 24 kampe, dengang var han en ung knøs, men i dag er han 26 år gammel og har noget erfaring med sig. Tippeliga-sæsonen slutter i den kommende weekend, hvor Strømsgodset kan blive alt fra nr. 4 til nr. 8, Pedersen har inden sidste runde lavet 8 kasser i denne sæson. Er der nogen som følger Tippeligaen tættere end jeg, som vil sætte et par ord på Marcus Pedersen og hvor realistisk en spiller som ham vil være?

Yderligere håber jeg virkelig at Helenius-aftalen med Silkeborg er skruet sådan sammen, at vi kan annullere udlejningen i vinterpausen, så vi også har ham til rådighed i foråret.

EDIT: Der er lidt statistik på Marcus Pedersen her: http://www.godset.no/player-profiles/playerID/28919

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Freddie » 31. okt 2016, 14:17

Buzz Killington skrev:Snakken om Mucolli minder mig om noget klogt en investor engang sagde til mig: naar selv taxachaufoeren anbefaler en aktie, saa skal man for guds skyld holde sig langt vaek. Tanken er, at naar selv den almindelige mand paa gaden har gennemskuet markedet, saa har alle gjort det, og aktieprisen er dermed paa sit hoejeste og vil ikke stige yderligere.

Jeg vil paastaa at man godt kan bruge lidt samme tommelfingerreglen her. Naar selv debatsiden har set sig varm paa et ungt talent, saa er hans markedspris allerede saa hoej, at fidusen er forsvundet. Hvis selv almindelige brugere som os kan se potentialet i ham, saa kan han selv, hans agent og andre sammenlignelige klubber end os det ogsaa. Det ved Vejle ogsaa, saa prisen vil ligge derefter. Hvis vi skal hente talenter i andre dele af landet, giver det langt mere mening at opsnuse dem foer de er superligaklar, ligesom FCM har for vane. Det er naturligvis meget firkantet, og der er undtagelser som f.eks. Thelander, som vi af uransagelige grunde var i stand til at hente foer de andre superligaklubber og udlandet. Vejle er desuden efter Zolotko er kommer til, overhovedet ikke noedsaget til at saelge deres talenter laengere, og vil med garanti gaa benhaardt efter oprykning i aar (uagtet hvad de melder ud) - saa Mucolli bliver alt for dyr at hente for andre klubber end FCM, som onde tunger vil vide, har gjort Vejle til satelitklub under bordet gennem Zolotko.
Vi har sådan set allerede 2 mand på U21, 4 mand på U 20, Ramkilde på U19 og dertil Sebastian Grønning, der sikkert også ville have været på U20 hvis han ikke havde været skadet. Mon ikke vi har de talenter vi skal bruge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. okt 2016, 14:31

Spanky skrev:Vi skal have spillere ind på +25 år, som har bevist sig på et vist niveau og som ved hvad der forventes af professionelle sportsfolk.

Vi skal først og fremmest have en angriber som er god i boksen, hvis det dernæst er muligt at tilføre en ny styrmand til bagkæden er det andenprioritet.

Ham Marcus Pedersen som tidligere har spillet i OB - kan han ikke være interessant? Jeg kan se hans kontrakt med Strømsgodset først udløber til nytår 2019, så muldvarpen skal sandsynligvis frem. Han har en god alder og har spille en del gode sæsoner i Tippeligaen (tror jeg). I sin tid i OB lavede han 7 kasser i 24 kampe, dengang var han en ung knøs, men i dag er han 26 år gammel og har noget erfaring med sig. Tippeliga-sæsonen slutter i den kommende weekend, hvor Strømsgodset kan blive alt fra nr. 4 til nr. 8, Pedersen har inden sidste runde lavet 8 kasser i denne sæson. Er der nogen som følger Tippeligaen tættere end jeg, som vil sætte et par ord på Marcus Pedersen og hvor realistisk en spiller som ham vil være?
Det synes jeg er et godt bud. Han havde vist et vanskeligt sind(ej omstillingsparat), men kunne godt se ham lave mange mål hos os og bidrage med både fysik, målnæse og fint teknisk spil.
- FlæskeFrank

Låst