Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af KJ » 10. jan 2017, 09:08

Synes faktisk Dickson virkede lovende, men han fik aldrig chancen for alvor....

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Freddie » 10. jan 2017, 09:43

KJ skrev:Synes faktisk Dickson virkede lovende, men han fik aldrig chancen for alvor....
Han blev hurtigt skadet, og spillede kun få kampe. Netop det transfervindue viste vel også, at der manglede rettidig omhu, og hvor svært det var at være Magnus Pehrsson. Selv med Duncan, Augo og Michael Lumb samt Kent Nielsen som træner et halvt år senere, var vi reelt rykket ned. Havde bestyrelsen rystet op med de penge et halvt år før, kunne mange nedbidte negle sandsynligvis have været reddet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2017, 09:49

KJ skrev:Synes faktisk Dickson virkede lovende, men han fik aldrig chancen for alvor....
Han kunne måske have været god, hvis han var klar og i form. At man som professionel fodboldspiller er så meget ude af form, som han var da han kom, er dog ikke et tegn på den mest seriøse indstilling.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Yankee » 10. jan 2017, 11:30

Pastorius skrev:
KJ skrev:Synes faktisk Dickson virkede lovende, men han fik aldrig chancen for alvor....
Han kunne måske have været god, hvis han var klar og i form. At man som professionel fodboldspiller er så meget ude af form, som han var da han kom, er dog ikke et tegn på den mest seriøse indstilling.
Jeg glemmer aldrig da spillerne kom ud til banden efter en pokalkamp i Næstved det efterår. Det var en bulderragende mørk november-aften og pludselig ser man en AaB-trøje komme gående uden noget menneske i - det var dybt skræmmende. Pludselig lyste AaB-trøjen op i et kæmpe Colgate-smil og det gik op for mig at der var tale om den præcist lige så bulderragende mørke Dickson. Aldrig har jeg været så skræmt over at kigge et fremmed menneske i øjnene.

denganghanvarlille
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 18. aug 2015, 11:21
Favoritspiller: Lynge

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af denganghanvarlille » 10. jan 2017, 11:31

Kom nu i gang med de handler... :aabfan: :aabfan:

Han skal da snart til at lave noget ham Gaarde hvis de nye spillere skal nå og have den optimale opstart med de andre spillere, især når hvor den ene af vores første angriber er på landsholdstur...

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 10. jan 2017, 12:52

Hovedet skrev:
9000AA skrev:
Hovedet skrev:
634 skrev:Thomas Nielsen som stod for NB i pokalkampen kunne være en god reserve målmand. Han har også haft sine ungdoms år i AaB, og var på et tidspunkt indviteret til at besøge Liverpool med træning med deres jævn-aldrende hold.
Spændingsniveauet er for mit vedkommende ikke set vildere siden det legendariske Duncanvindue i januar 2011 :cheers:
Den sæson fik man lige trukket 10 år af sin levetid, og fik lidt ekstra grå hår. Hold nu kæft altså det var en vild tid. Det behøver vi ikke komme igennem igen.
Det var det uden sammenligning vildeste transfervindue (og ligeledes vildeste sæson, den topper faktisk de 4 mesterskaber), jeg nogensinde har oplevet. Eller rettere sagt; den sidste dag - og de efterfølgende to med Duncan. Klubben virkede jo nærmest død som en sild på det tidspunkt, og syndfloden af forstærkninger kom nærmest ud af det blå.
Gad godt vide hvad odds på overlevelse havde givet. Som Lynge så fint sagde, så var vi døde og begravet, og kampen i parken var det sidste søm der blev banket i - og BANG ud af ingenting redder Tim Jansen vores klub og sæson. Det var satme vanvittigt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7873
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Forza » 10. jan 2017, 13:50

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... eb/6485261

BIF har så foretaget en handel på målmandsposten. Umiddelbart et CV jeg gerne vil have set i AaB. Larsen trænger voldsomt til konkurrence og vi mangler en mand på den post efter Carstens stop.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 10. jan 2017, 14:02

Forza skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... eb/6485261

BIF har så foretaget en handel på målmandsposten. Umiddelbart et CV jeg gerne vil have set i AaB. Larsen trænger voldsomt til konkurrence og vi mangler en mand på den post efter Carstens stop.
Lyder som de betaler gode penge for en nr. 2 målmand. Ser hellere at AaB finder en billig backup på linje med CC. Havde Stenild ikke brændt alle broer på vej ud kunne han nemt at taget jobbet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2017, 14:38

De Fem skrev:
Forza skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... eb/6485261

BIF har så foretaget en handel på målmandsposten. Umiddelbart et CV jeg gerne vil have set i AaB. Larsen trænger voldsomt til konkurrence og vi mangler en mand på den post efter Carstens stop.
Lyder som de betaler gode penge for en nr. 2 målmand. Ser hellere at AaB finder en billig backup på linje med CC. Havde Stenild ikke brændt alle broer på vej ud kunne han nemt at taget jobbet.
Det er ikke nødvendigvis en nummer to målmand. Rønnow er vel den spiller de har, med størst videresalgspotentiale.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 10. jan 2017, 16:18

Forza skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... eb/6485261

BIF har så foretaget en handel på målmandsposten. Umiddelbart et CV jeg gerne vil have set i AaB. Larsen trænger voldsomt til konkurrence og vi mangler en mand på den post efter Carstens stop.
Jeg har det sidste halve-hele år haft lyst til at cykle ud på hornevej og hive fat i Søndergaard, og høre ham hvorfor fanden Larsen kunne blive ved at stå fast. Han har været pinligt dårlig på det sidste, og Carsten Christensen har satme gjort det godt de gange han har fået chancen.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1218
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Spanky » 10. jan 2017, 20:58

Selvom han her taler meget varmt om FCM og specielt deres latterlige fans, så ser jeg meget gerne Mikkel Andersen i AaB enten nu eller til sommer. Han har holdt et rigtig fint niveau når han har spillet og samtidig har han taget den uforståelige degradering til andetvalg som en mand (ingen Stenild tendenser)

Såfremt vi hentede ham i dette vindue kan han tage kampen op med Larsen om, hvem der skal være førstevalg i foråret. Bliver det først til sommer kan vi passende sende Larsen videre der, da han har så travlt med at se sig selv alle mulige andre steder end i AaB, og så hente en ny reservekeeper til sommer.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mikk ... fremtiden/

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 10. jan 2017, 21:56

Spanky skrev:Selvom han her taler meget varmt om FCM og specielt deres latterlige fans, så ser jeg meget gerne Mikkel Andersen i AaB enten nu eller til sommer. Han har holdt et rigtig fint niveau når han har spillet og samtidig har han taget den uforståelige degradering til andet valg som en mand (ingen Stenild tendenser)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mikk ... fremtiden/

Han er i hvertfald en bedre målmand end Nicolai Larsen, så ja tak hvis Gaarde kan få ham herop.
Jeg savner Winsnes

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 10. jan 2017, 22:16

Martino skrev:
Spanky skrev:Selvom han her taler meget varmt om FCM og specielt deres latterlige fans, så ser jeg meget gerne Mikkel Andersen i AaB enten nu eller til sommer. Han har holdt et rigtig fint niveau når han har spillet og samtidig har han taget den uforståelige degradering til andet valg som en mand (ingen Stenild tendenser)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mikk ... fremtiden/

Han er i hvertfald en bedre målmand end Nicolai Larsen, så ja tak hvis Gaarde kan få ham herop.
Jeg er bange for jeg vil kaste lidt op i munden hvis vi får en møgjylland mand her op. Det ved jeg ikk rigtig om jeg kan magte. Og nej jeg ved godt det ikk er mig der bestemmer. Men helt ærligt. Kan vi ikk finde noget andet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Martino » 10. jan 2017, 22:20

9000AA skrev:
Martino skrev:
Spanky skrev:Selvom han her taler meget varmt om FCM og specielt deres latterlige fans, så ser jeg meget gerne Mikkel Andersen i AaB enten nu eller til sommer. Han har holdt et rigtig fint niveau når han har spillet og samtidig har han taget den uforståelige degradering til andet valg som en mand (ingen Stenild tendenser)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mikk ... fremtiden/

Han er i hvertfald en bedre målmand end Nicolai Larsen, så ja tak hvis Gaarde kan få ham herop.
Jeg er bange for jeg vil kaste lidt op i munden hvis vi får en møgjylland mand her op. Det ved jeg ikk rigtig om jeg kan magte. Og nej jeg ved godt det ikk er mig der bestemmer. Men helt ærligt. Kan vi ikk finde noget andet.
Manden er københavner (ABer...dem har vi ret gode erfaringer med...Thelander host host)
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2017, 22:51

9000AA skrev:
Martino skrev:
Spanky skrev:Selvom han her taler meget varmt om FCM og specielt deres latterlige fans, så ser jeg meget gerne Mikkel Andersen i AaB enten nu eller til sommer. Han har holdt et rigtig fint niveau når han har spillet og samtidig har han taget den uforståelige degradering til andet valg som en mand (ingen Stenild tendenser)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mikk ... fremtiden/

Han er i hvertfald en bedre målmand end Nicolai Larsen, så ja tak hvis Gaarde kan få ham herop.
Jeg er bange for jeg vil kaste lidt op i munden hvis vi får en møgjylland mand her op. Det ved jeg ikk rigtig om jeg kan magte. Og nej jeg ved godt det ikk er mig der bestemmer. Men helt ærligt. Kan vi ikk finde noget andet.
Det har jeg ingen problemer med, sålænge han er god og ikke har været fanatisk klubmand dernede. Eller hedder bakbakbak eller sådan noget.

I det hele taget har jeg svært ved rigtig at tage FCM alvorligt nok til virkeligt at kunne hade dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2017, 00:09

Synes faktisk at reservekeeperpladsen er svær at genbesætte.

Der synes ikke at være nogle danske målmand, som jeg tænker de kan gå ind og fylde pladsen som Carsten Christensen. Samtidig synes jeg også det er på tide, at få lidt mere konkurrence på pladsen - det kunne Nicolai Larsen nok godt bruge.

Mikkel Andersen og Jakob Haugaard og hvem der nu ellers er nævnt, som "lige" konkurrent med Nicolai Larsen tiltaler mig ikke. Mikkel Andersen virker ikke ligeså god, som han selv mener han er. Og generelt tiltaler målmænd, som har været en tur i den engelske mig ikke - der er et eller andet galt i deres spil.

I feltet gode målmænd, men for unge/urutineret synes ikke at være oplagte kandidater. Altså ligesom Larsen var reserve til Zaza indtil han var klar. Der synes ikke at være nogle oplagte kandidater, ligesom AaB åbenbart ikke producere målmænd mere selv...

Så den eneste jeg kan se, som er lidt af begge verdener er 25 årige Michael Falkesgaard i OB. Han har udløb til sommer og synes at have tabt kampen til Grytebust i OB. Ser ham ikke som topmålmand, men klart en som kan udfordre Larsen.

Mener, at han var på vej væk fra OB, men kan ikke finde linket.
- FlæskeFrank

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 11. jan 2017, 00:41

Pastorius skrev:
9000AA skrev:
Martino skrev:
Spanky skrev:Selvom han her taler meget varmt om FCM og specielt deres latterlige fans, så ser jeg meget gerne Mikkel Andersen i AaB enten nu eller til sommer. Han har holdt et rigtig fint niveau når han har spillet og samtidig har han taget den uforståelige degradering til andet valg som en mand (ingen Stenild tendenser)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mikk ... fremtiden/

Han er i hvertfald en bedre målmand end Nicolai Larsen, så ja tak hvis Gaarde kan få ham herop.
Jeg er bange for jeg vil kaste lidt op i munden hvis vi får en møgjylland mand her op. Det ved jeg ikk rigtig om jeg kan magte. Og nej jeg ved godt det ikk er mig der bestemmer. Men helt ærligt. Kan vi ikk finde noget andet.
Det har jeg ingen problemer med, sålænge han er god og ikke har været fanatisk klubmand dernede. Eller hedder bakbakbak eller sådan noget.

I det hele taget har jeg svært ved rigtig at tage FCM alvorligt nok til virkeligt at kunne hade dem.
Han roser deres indavl, det er grund nok.
Vi skal ha en målmand der kan overtage efter Larsen, pr 18 februar. Hvis Larsen bliver ved at være så elendig som han har været det sidste år, kan det kun gå for langsomt med at få ham sendt videre. Kan virkelig ikke se hvordan Lars har kunne vælge ham til frem for Christensen. Ærgerligt at han har stoppet karrieren.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. jan 2017, 01:51

FlæskeFrank skrev:Synes faktisk at reservekeeperpladsen er svær at genbesætte.

Der synes ikke at være nogle danske målmand, som jeg tænker de kan gå ind og fylde pladsen som Carsten Christensen. Samtidig synes jeg også det er på tide, at få lidt mere konkurrence på pladsen - det kunne Nicolai Larsen nok godt bruge.

Mikkel Andersen og Jakob Haugaard og hvem der nu ellers er nævnt, som "lige" konkurrent med Nicolai Larsen tiltaler mig ikke. Mikkel Andersen virker ikke ligeså god, som han selv mener han er. Og generelt tiltaler målmænd, som har været en tur i den engelske mig ikke - der er et eller andet galt i deres spil.

I feltet gode målmænd, men for unge/urutineret synes ikke at være oplagte kandidater. Altså ligesom Larsen var reserve til Zaza indtil han var klar. Der synes ikke at være nogle oplagte kandidater, ligesom AaB åbenbart ikke producere målmænd mere selv...

Så den eneste jeg kan se, som er lidt af begge verdener er 25 årige Michael Falkesgaard i OB. Han har udløb til sommer og synes at have tabt kampen til Grytebust i OB. Ser ham ikke som topmålmand, men klart en som kan udfordre Larsen.

Mener, at han var på vej væk fra OB, men kan ikke finde linket.
Jeppe Højbjerg i Esbjerg er i mine øjne et oplagt mål, både som afløser for Tømrer Carsten, og som potentiel afløser for Larsen, både på sigt og her og nu. Jeg synes han er en super talentfuld keeper, som faldt med holdet i efteråret, hvilket på ingen måde er noget man bør laste en ung målmand for. Jeg synes han har stået fantastiske kampe for U21 landsholdet, og at han er en meget komplet målmand - god i feltet, hurtig på stregen, gode udspil.

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af binderup » 11. jan 2017, 08:12

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/rygter/f ... -koebehavn
Så Thomsen sgu på vej til det Københavnske
:cheers:

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af De Fem » 11. jan 2017, 08:47

binderup skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/rygter/f ... -koebehavn
Så Thomsen sgu på vej til det Københavnske
Måske var det nemmere at skifte navn til FCN North. Suk.

Men hva fanden, så kan Kusk flytte hjem igen.

Låst