Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 5. nov 2016, 14:43

troelsh skrev:Vi er i krise, vi kan ikke lave mål og forsvaret sejler.

Det vel sådanne situationer, vi bliver nødtil at åbne for sparegrisen, og bruge lidt af de mange millioner der står på kontoen.

Mikael Ishak i Randers har til vinter et halvt år tilbage af sin kontrakt, hvilket vel betyder han kan forhandle med andre klubber, han har bevist han kan lave mål (Os med hovedet :P ) og vil være en klar forstærkning af vores offensiv.
Han ville helt afgjort være en stærk signing, men hvad skal få ham til at skifte til os? Vi kan ikke betale mere end Randers kan, og har heller ikke pt. mere at byde på sportsligt. Mon ikke han håber at skifte til en større klub.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af troelsh » 5. nov 2016, 14:59

Hanga skrev:
troelsh skrev:Vi er i krise, vi kan ikke lave mål og forsvaret sejler.

Det vel sådanne situationer, vi bliver nødtil at åbne for sparegrisen, og bruge lidt af de mange millioner der står på kontoen.

Mikael Ishak i Randers har til vinter et halvt år tilbage af sin kontrakt, hvilket vel betyder han kan forhandle med andre klubber, han har bevist han kan lave mål (Os med hovedet :P ) og vil være en klar forstærkning af vores offensiv.
Han ville helt afgjort være en stærk signing, men hvad skal få ham til at skifte til os? Vi kan ikke betale mere end Randers kan, og har heller ikke pt. mere at byde på sportsligt. Mon ikke han håber at skifte til en større klub.
Randers spiller pt. bedre end os, men på sigt vil jeg mene vi er en mere attraktiv klub end Randers.
Vi ville godt kunne betale mere end Randers, hvis vi vel og mærke overskrider vores budget, og i en krisetid som nu kan det vel blive nødvendigt.

Det er klart at kommer der tilbud fra udlandet bliver det svært at matche.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 5. nov 2016, 15:27

troelsh skrev:
Hanga skrev:
troelsh skrev:Vi er i krise, vi kan ikke lave mål og forsvaret sejler.

Det vel sådanne situationer, vi bliver nødtil at åbne for sparegrisen, og bruge lidt af de mange millioner der står på kontoen.

Mikael Ishak i Randers har til vinter et halvt år tilbage af sin kontrakt, hvilket vel betyder han kan forhandle med andre klubber, han har bevist han kan lave mål (Os med hovedet :P ) og vil være en klar forstærkning af vores offensiv.
Han ville helt afgjort være en stærk signing, men hvad skal få ham til at skifte til os? Vi kan ikke betale mere end Randers kan, og har heller ikke pt. mere at byde på sportsligt. Mon ikke han håber at skifte til en større klub.
Randers spiller pt. bedre end os, men på sigt vil jeg mene vi er en mere attraktiv klub end Randers.
Vi ville godt kunne betale mere end Randers, hvis vi vel og mærke overskrider vores budget, og i en krisetid som nu kan det vel blive nødvendigt.

Det er klart at kommer der tilbud fra udlandet bliver det svært at matche.
Ledelsen skal i hvert fald til at erkende, at det er skåret for meget ind til benet. Vi har for længst nået smertegrænsen og det er absurd med tanke på, at vi har haft en billig trup i årevis. Den nuværende kurs vil kun medføre, at vi sparrer os fattige. Det er klart, at vi måtte skære ind til benet efter tabene fra Søndergaard klanens boligspekulationer skulle tørres af på AaB, men det er flere år siden de sidste skeletter var ude af skabene. Nu skal vi bruge talenterne når de er gode nok/viser tilstrækkelig potentiale og ikke af politiske grunde eller af ren og skær nød. Man skal selvfølgelig ikke skalerere op til et voldsomt overforbrug, men man skal da gøre alt hvad man kan for at flytte klubben et niveau eller to så vi rammer AaBs rette hylde og det er da som minimum at være stensikkert top 6 hold og helst top 4. Pt. driver vi klubben meget ala. FCN og det kan man i en lille klub i en lille by, men AaB er en stor klub i en stor by der kan og skal levere meget mere end den nuværende elendighed. Den linje man kører nu er farlig fordi man risikerer at sparre sig fattige og fordi den ikke er gangbar overfor omgivelserne. Ja Hr. og Fru. Nordjylland vil gerne se spillere på holdet der kunne være naboens knægt, men de vil hellere se AaB spille godt og være med, hvor det er sjovt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Buzz Killington » 5. nov 2016, 15:39

Jakobsen skrev:
troelsh skrev:
Hanga skrev:
troelsh skrev:Vi er i krise, vi kan ikke lave mål og forsvaret sejler.

Det vel sådanne situationer, vi bliver nødtil at åbne for sparegrisen, og bruge lidt af de mange millioner der står på kontoen.

Mikael Ishak i Randers har til vinter et halvt år tilbage af sin kontrakt, hvilket vel betyder han kan forhandle med andre klubber, han har bevist han kan lave mål (Os med hovedet :P ) og vil være en klar forstærkning af vores offensiv.
Han ville helt afgjort være en stærk signing, men hvad skal få ham til at skifte til os? Vi kan ikke betale mere end Randers kan, og har heller ikke pt. mere at byde på sportsligt. Mon ikke han håber at skifte til en større klub.
Randers spiller pt. bedre end os, men på sigt vil jeg mene vi er en mere attraktiv klub end Randers.
Vi ville godt kunne betale mere end Randers, hvis vi vel og mærke overskrider vores budget, og i en krisetid som nu kan det vel blive nødvendigt.

Det er klart at kommer der tilbud fra udlandet bliver det svært at matche.
Ledelsen skal i hvert fald til at erkende, at det er skåret for meget ind til benet. Vi har for længst nået smertegrænsen og det er absurd med tanke på, at vi har haft en billig trup i årevis. Den nuværende kurs vil kun medføre, at vi sparrer os fattige. Det er klart, at vi måtte skære ind til benet efter tabene fra Søndergaard klanens boligspekulationer skulle tørres af på AaB, men det er flere år siden de sidste skeletter var ude af skabene. Nu skal vi bruge talenterne når de er gode nok/viser tilstrækkelig potentiale og ikke af politiske grunde eller af ren og skær nød. Man skal selvfølgelig ikke skalerere op til et voldsomt overforbrug, men man skal da gøre alt hvad man kan for at flytte klubben et niveau eller to så vi rammer AaBs rette hylde og det er da som minimum at være stensikkert top 6 hold og helst top 4. Pt. driver vi klubben meget ala. FCN og det kan man i en lille klub i en lille by, men AaB er en stor klub i en stor by der kan og skal levere meget mere end den nuværende elendighed. Den linje man kører nu er farlig fordi man risikerer at sparre sig fattige og fordi den ikke er gangbar overfor omgivelserne. Ja Hr. og Fru. Nordjylland vil gerne se spillere på holdet der kunne være naboens knægt, men de vil hellere se AaB spille godt og være med, hvor det er sjovt.
Ja, saa er du der igen med paastanden om at talentstrategien er blind ideologi, og ikke en veloverdejet sportslig og oekonomisk strategi. Derudover, saa mangler du igen blot at praesenterere den tilsvarende strategi der vil kunne goere os til et permanent tophold i superligaen, og som er oekonomsk rentabel. Dengang vi lavede tocifrede millionunderskud, var placeringerne ikke permanent top 4.

Saet igang.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Yankee » 5. nov 2016, 15:47

Det er altså også en myte at vi kører klubben som FCN eller er gået all-in på talenter.

I sommerens vindue hentede vi altså fire dyre spillere udefra - Edison Flores, Marco Meilinger, Markus Holgersson og Casper Sloth. Det er ikke tegn på nogen talentstrategi. De blev selvfølgelig især hentet fordi vi også solgte en række etablerede navne, men det er tydeligt at man gerne vil ramme den rigtige balance.

Derudover har vi ikke givet nær så mange minutter til teenagere som FC Midtjylland og Nordsjælland har - faktisk er vi kun 1/3 bedre end Randers på den front. Til gengæld er vi en af de klubber, der giver flest minutter til spillere over 30 år. Alle klubber satser på talenter - AaB har "bare" fået en meget talentfuld årgang 97 op som vi giver ekstra meget spilletid.

Problemet er vel ikke at vi ikke har købt ind, men de indkøb, vi rent faktisk har lavet. Meilinger og Holgersson har slet ikke overbevist endnu, selvom de blev hentet tidligt. Sloth og Flores skal bruge tid, men spørgsmålet er også om vi ikke have mere brug for en back og en angriber? Derudover må man også stille spørgsmålstegn ved de meget lange kontrakter, vi har givet Risgård og Würtz. Der bliver talt meget om at Sloth er Risgårds afløser, men Risgård har altså kontrakt til udgangen af 2017 - Sloth kun et halvt år længere. Vi havde nok mere brug for at finde en afløser til Ene, der har udløb næste sommer, eller Ahlmann, som vi ikke kan satse på som eneste venstre back i truppen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 5. nov 2016, 16:17

Yankee skrev:Det er altså også en myte at vi kører klubben som FCN eller er gået all-in på talenter.

I sommerens vindue hentede vi altså fire dyre spillere udefra - Edison Flores, Marco Meilinger, Markus Holgersson og Casper Sloth. Det er ikke tegn på nogen talentstrategi. De blev selvfølgelig især hentet fordi vi også solgte en række etablerede navne, men det er tydeligt at man gerne vil ramme den rigtige balance.

Derudover har vi ikke givet nær så mange minutter til teenagere som FC Midtjylland og Nordsjælland har - faktisk er vi kun 1/3 bedre end Randers på den front. Til gengæld er vi en af de klubber, der giver flest minutter til spillere over 30 år. Alle klubber satser på talenter - AaB har "bare" fået en meget talentfuld årgang 97 op som vi giver ekstra meget spilletid.

Problemet er vel ikke at vi ikke har købt ind, men de indkøb, vi rent faktisk har lavet. Meilinger og Holgersson har slet ikke overbevist endnu, selvom de blev hentet tidligt. Sloth og Flores skal bruge tid, men spørgsmålet er også om vi ikke have mere brug for en back og en angriber? Derudover må man også stille spørgsmålstegn ved de meget lange kontrakter, vi har givet Risgård og Würtz. Der bliver talt meget om at Sloth er Risgårds afløser, men Risgård har altså kontrakt til udgangen af 2017 - Sloth kun et halvt år længere. Vi havde nok mere brug for at finde en afløser til Ene, der har udløb næste sommer, eller Ahlmann, som vi ikke kan satse på som eneste venstre back i truppen.
AaB satser mere på talenter end langt de fleste klubber i superligaen. 2/3 af truppen kommer fra vores ungdomsafdeling. Du har dog ret i, at det i øjeblikket meget er på de ydre mandater i truppen, at de nyere årgange findes. Men har du tal der viser, at FCM skulle give flere minutter til de nyoprykkede talenter end vi gør? For det lyder forkert i mine ører.

Vi har mange talentfulde spillere, men vi har haft problemer med at få dem til at tage de sidste skridt de seneste år. Jeg har før set at du har rost Søndergaard for netop at have udviklet mange spillere, men det har jeg faktisk svært ved at genkende. Flere spillere er gået i stå eller decideret baglæns - her tænker jeg f.eks. på Børsting, Blåbjerg, Abildgaard og senest Pohl. Bassogog har udviklet sig pænt, men han er så stadig helt uden slutprodukt. Vores 97'ere har hver især set spændende ud, men der ligger pt. for stort et ansvar på at de skal præstere, og de har for få at læne sig opad.

Det bringer os til vores nyindkøb, og jeg vil give dig ret i, at de pt. ikke har samme kvalitet, som de spillere vi har sagt farvel til. Jeg vil dog gerne forsvare Meilinger, for jeg synes faktisk han er den, der har bevist sine kvaliteter bedst. Han har haft en lille nedgang i form nu her, men i starten af sæsonen var han uden tvivl vores bedste og mest kampafgørende spiller. Samtidig har han forbedret vores dødbolde betragteligt!

Men for at vende tilbage til pointen, så er vores problem, at de få erfarne folk vi har, som burde være stammen på holdet, i lang tid har præsteret for dårligt - derved falder der for meget ansvar over på de unge spillere, som vi i øjeblikket har svært ved at få til at tage de sidste skridt - de får dårlige oplevelser og får ikke fundet den tryghed der skal til, for at de stille og roligt kan udvikle sig og finde deres plads. Vi mangler kvalitet på holdet, og vi mangler at vende tilbage til vores faste spilkoncept og stille og roligt udvikle holdet efter dette.

Så jeg vil give folk ret i, at vi er nød til at investere lidt flere penge i spillere til stammen af holdet, og bruge lidt færre penge på nye kondicykler. Vi må leje nogle af vores unge spillere ud, der er gået i stå og pt. ikke kan træde ind og løfte holdet. Oplagte kandidater er Pohl, Abildgaard, Kakeeto og måske Børsting.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FCM » 6. nov 2016, 09:43

Hanga skrev:
AaB satser mere på talenter end langt de fleste klubber i superligaen. 2/3 af truppen kommer fra vores ungdomsafdeling. Du har dog ret i, at det i øjeblikket meget er på de ydre mandater i truppen, at de nyere årgange findes. Men har du tal der viser, at FCM skulle give flere minutter til de nyoprykkede talenter end vi gør? For det lyder forkert i mine ører.
Rasmus Nissen har vel næsten alene fået mere spillertid (ca 1200 min) end samtlige jeres 97'er tilsammen. Dertil kommer Mikkel Duelund, der også spiller relativt fast. Kristian Riis er så den sidste, som er relativ tæt på spilletid, mens resten af 97'erne sidder på de yderste mandater i truppen.
Du kan selv tjekke spillertid her: http://www.superstats.dk/hold/sason?id=12&aar=2016/2017
Mæhle er så vidt jeg kan se, den af jeres 97'ere der har fået mest spilletid (638 min).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 6. nov 2016, 10:07

FCM skrev:
Hanga skrev:
AaB satser mere på talenter end langt de fleste klubber i superligaen. 2/3 af truppen kommer fra vores ungdomsafdeling. Du har dog ret i, at det i øjeblikket meget er på de ydre mandater i truppen, at de nyere årgange findes. Men har du tal der viser, at FCM skulle give flere minutter til de nyoprykkede talenter end vi gør? For det lyder forkert i mine ører.
Rasmus Nissen har vel næsten alene fået mere spillertid (ca 1200 min) end samtlige jeres 97'er tilsammen. Dertil kommer Mikkel Duelund, der også spiller relativt fast. Kristian Riis er så den sidste, som er relativ tæt på spilletid, mens resten af 97'erne sidder på de yderste mandater i truppen.
Du kan selv tjekke spillertid her: http://www.superstats.dk/hold/sason?id=12&aar=2016/2017
Mæhle er så vidt jeg kan se, den af jeres 97'ere der har fået mest spilletid (638 min).
Ah ja jeg glemte Nissen - imponerende så godt han er gået ind på jeres hold.

Jeg talte heller ikke Duelund med for han blev vel rykket for 1 eller 2 sæsoner siden?

I forhold til pointen i mit forrige indlæg (relateret til AaBs strategi), så har AaB et stort antal af talenter, men i øjeblikket kun få der kan gå ind og gøre en forskel. De mangler at tage de sidste skridt. FCM har færre antal talenter i spil, men folk som Nissen og Duelund har lynhurtigt løftet deres niveau og kan nu spille kontinuerligt for jer. De har haft flere erfarne spillere at læne sig op ad, og disse erfarne spillere har generelt præsteret bedre end vores har. Det gør det altså væsentligt nemmere for unge spillere at komme ind - og det var hele min pointe - AaB er nød til at få forbedret stammen på holdet, for at talentstrategien kan virke.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af gravballe » 6. nov 2016, 12:53

Hanga skrev: AaB er nød til at få forbedret stammen på holdet, for at talentstrategien kan virke.
Og det er nok det der er det helt store problem nu. Risgaard har været en skygge af sig selv i 1 år nu...
Selve holdet køre ikke mere som før i tiden, hvilke gør det svært at komme ind som ny spiller. Man kan jo ikke bare smide en masse unge spillere ind på holdet, uden der er en stamme de kan læne sig op af..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 6. nov 2016, 15:15

Hanga skrev: AaB er nød til at få forbedret stammen på holdet, for at talentstrategien kan virke.
Det tror jeg der er rigtigt meget rigtigt i. I årene op til mesterskabet havde vi jo en ret god stamme på holdet i Wæhler, Lasse (de sidste par år han var her), Bøgelund, Würtz, Augu, Due og Curth + til dels KEP selvom jeg aldrig har ment han har format til at være en bærende spiller sådan for alvor.

Jeg vil vove den påstand, at Due og Curth (to meget udskældte spillere til tider - også af mig selv) gjorde større forskel end Helenius og Ene, som vel skulle være forestille at være deres erstatninger. Enevoldsen har for meget af det der slåen ud med armene og være utilfreds på egne vejne til overhovedet at være en leder og Helenius slår mig heller ikke som typen og han var uanset hvad for ramt til at varetage sådan en rolle. Det er et kæmpe problem,a t man reelt ikke har fundet nogen nye bærende kræfter til holdet siden Risgård som er for nedadgående.

På samme måde er det, uagtet deres talent, en ret håbløs disposition at erstatte Kusk (holdets bedste spiller) med to unge i Bruhn og Børsting, hvor Bruhn i hvert fald ikke var parat til seniorfodbold. Det er en utaknemlig opgave at bede så grønne spillere om at gå ind og udfylde bare en brøkdel af den rolle. Vi kunne selvfølgelig ikke erstatte Kusk 1:1, men vi kunne godt finde en god spiller i Superligasammenhæng der kunne gøre en forskel for os og så lade de to unge blive faset ind som reserver og se om de var gode nok. Ingen er altså døde af ikke at være mere eller mindre fast mand fra dag et. Hvem ved, måske det endda havde været mere gavnligt for f.eks. en Bruhn at blive kørt mere gradvist ind.

Derudover har man siden mesterskabet hentet Gorter, Blomqvist, Raitala, Bassogog, Sloth, Flores, Meilinger og Holgersson, hvor ingen af dem ligner spillere der kan støtte op om strategien i form af føre an i form af kvalitet eller ved at skabe fundament på holdet.
- Gorter var en lejeløsning, godt tænkt og en mannøvre man burde have gentaget jvf. Ahlmanns skader.
- Blomqvist var et fejlcast, hvorfor henter man sådan en spiller? Der kunne man lige så godt have brugt Wichmann, Abildgaard eller Magnus C?
- Raitala var en lappeløsning
- Bassogog er et talent og er jo ikke den spiller der går ind og bærer noget
- Sloth kan måske blive en leder på sigt, men lige nu har han nok at gøre med at genfinde sit niveau og der skal nok også et par års modning til
- Flores er et stort talent og det vil kræve tid bare at få ham integreret spillemæssigt og det vil nok kræve flere år i klubben end at han integreret nok til at være en leder i et overvejende dansk omklædningsrum. For spillere som Bassogog og Flores er det nok i virkeligheden et lige så stort problem, at der ikke længere er nogen velfungerende stamme.
- Meilinger kan vi nok godt have i nogle år og han kunne godt blive stamme på holdet, men han løser ikke det vakum vi har på den korte bane.
- Holgersson er det mest relle forsøg på at hente noget til hierakiet og han er floppet big time spillemæssigt og derfor vil han næppe virke som en figur i toppen af hierakiet.

Nu står vi så og har skiftet en pokkers meget ud på en gang fordi man intet har gjort undervejs og her peger pilen på Gaarde. Det er Gaardes job at sikre kontinuiteten på holdet og, at man har en trupsammensætning med et velfungerende hierarki. Lige nu har vi ikke andre ledere end Würtz og Risgård og det er et problem fordi alt for meget afhænger af de to og fordi de to ikke holder evigt. Det generationskifte der måtte komme efter gendannelsen af AaB der kulminerede med mesterskabet er i den grad slået fejl. Derudover må man spørge sig selv om, hvor god Gaarde egentlig er er til at finde spillere. Han har taget et par slagne venner af huset hjem og derudover hentet ovenstående liste, som langt fra overbeviser. Den indledende signing af Jönsson skriger jo Lynge og AK Jacobsen blev hentet på Kents anbefaling.

Man kan mene meget om Søndergaard med rette, men man må også se på, hvad han får at arbejde med.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af FIDEL » 6. nov 2016, 18:15

Enig..
Holger passer ikke ind i den måde vi spiller på. Hvis vi stod mere kompakt og spillede direkte ville han spille bedre...
Men jeg tror faktisk at han nok skal blive mere stabil.

Vores store problem er at vi er dårlige i begge felter og mangler en top angriber.
Pohl sammen med en profil kan blive rigtig godt. Jeg tror meget på at Pohl er en fremtidens profil i AaB.
Han kommer frem til meget men mangler en go makker på toppen og selvfølgelig skarphed. Men d må være svært at være angriber på et hold i krise.
Og så må vi sande at vores erfarne spillere ikke rammer niveauet. Det er vist tid til at give Sloth chancen i stedet Risgård, som virker uden energi og ideer..
desuden mangler vi fart og klasse på kanterne. Meilinger er ok men den anden kant fungerer ikke.

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af duncan88 » 10. nov 2016, 14:41

Smider en total random urealistisk en op i lufte.

Lej Okore til forsvaret, han er sulten for spille tid og er en klasse spiller hvis han kan komme i kampform og får banket diverse rust af

Men FCK boy så det er self nok et no go..
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 10. nov 2016, 19:55

duncan88 skrev:Smider en total random urealistisk en op i lufte.

Lej Okore til forsvaret, han er sulten for spille tid og er en klasse spiller hvis han kan komme i kampform og får banket diverse rust af

Men FCK boy så det er self nok et no go..
FCK har jo ikke hentet Okore for at leje ham ud og Okore er ikke skiftet til FCK for at blive lejet ud til en midterklub. Alt tyder på at han nok skal få sine minutter, især hvis en udenlandsk klub af uransagelige årsager får lyst til at smide lidt penge for nulbonnen Zanka.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. nov 2016, 18:40

Hanga skrev:
duncan88 skrev:Smider en total random urealistisk en op i lufte.

Lej Okore til forsvaret, han er sulten for spille tid og er en klasse spiller hvis han kan komme i kampform og får banket diverse rust af

Men FCK boy så det er self nok et no go..
FCK har jo ikke hentet Okore for at leje ham ud og Okore er ikke skiftet til FCK for at blive lejet ud til en midterklub. Alt tyder på at han nok skal få sine minutter, især hvis en udenlandsk klub af uransagelige årsager får lyst til at smide lidt penge for nulbonnen Zanka.
Jeg tror nu godt det kunne være en mulighed. Der er åbenlyst for meget rust på Okore til at han får spilletid for dem her i efteråret, og det forlyder vel at de forventer at sælge Zanka til sommer, hvor Okore helt sikkert er hentet ind som afløseren. Derfor kunne man godt forestille sig at FCK og Okore ville være interesseret i at han kom ud på leje i foråret, hvor der heller ikke er samme antal kampe for FCK som i efteråret. Det ville selvfølgelig kun være en mulighed på en kort lejekontrakt i foråret, og jeg ville personligt ikke ligefrem være begejstret over så kortsigtet en løsning, medmindre vi slutter efteråret så elendigt at vi er i decideret nedrykningsfare i foråret.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Brodernumsi » 12. nov 2016, 00:17

duncan88 skrev:Smider en total random urealistisk en op i lufte.

Lej Okore til forsvaret, han er sulten for spille tid og er en klasse spiller hvis han kan komme i kampform og får banket diverse rust af

Men FCK boy så det er self nok et no go..
Vi skal ikke leje en spiller, for at vi kan spille ham i form for en anden superligaklub. Så heller bruge pengene på noget mere permanent.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 12. nov 2016, 13:14

Brodernumsi skrev:
duncan88 skrev:Smider en total random urealistisk en op i lufte.

Lej Okore til forsvaret, han er sulten for spille tid og er en klasse spiller hvis han kan komme i kampform og får banket diverse rust af

Men FCK boy så det er self nok et no go..
Vi skal ikke leje en spiller, for at vi kan spille ham i form for en anden superligaklub. Så heller bruge pengene på noget mere permanent.
Det er jeg enig i. Det skulle kun være som Jesper Schmidt siger, hvis vi kommer i decideret nedrykningsfare eller hvis vi akut skal lukke hullet ved en skade som vi gjorde med Gorter. Det er generelt for kortsigtet at leje spillere. Kunne man få en exceptionelt god spiller i en sæson kan man gøre det som bonus, men vi skal ikke opbygge vores stamme med lejespillere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Olly » 14. nov 2016, 08:24

Kunne vores ven her være et bud på et skifte til Nordjylland.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jepp ... et-skifte/

FCK, Brøndby og FCM er vel mere interessant for ham. Men jeg tror de er så godt besat på midtbanen at de ikke er interesseret.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Jakobsen » 14. nov 2016, 08:53

Olly skrev:Kunne vores ven her være et bud på et skifte til Nordjylland.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jepp ... et-skifte/

FCK, Brøndby og FCM er vel mere interessant for ham. Men jeg tror de er så godt besat på midtbanen at de ikke er interesseret.
Vi har vel nærmere brug for nogle spillere der er kreative og/eller kan noget på egen hånd på midtbanen. Hvad er det præcist han kan som vi ikke allerede har med Sloth eller Risgård? Jeg synes Jeppe Andersen er en god spiller, men jeg synes bare det er noget andet vi mangler.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Olly » 14. nov 2016, 13:04

Jakobsen skrev:
Olly skrev:Kunne vores ven her være et bud på et skifte til Nordjylland.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jepp ... et-skifte/

FCK, Brøndby og FCM er vel mere interessant for ham. Men jeg tror de er så godt besat på midtbanen at de ikke er interesseret.
Vi har vel nærmere brug for nogle spillere der er kreative og/eller kan noget på egen hånd på midtbanen. Hvad er det præcist han kan som vi ikke allerede har med Sloth eller Risgård? Jeg synes Jeppe Andersen er en god spiller, men jeg synes bare det er noget andet vi mangler.
Jeg så også hellere at der blev hentet en angriber der bare kunne lave lidt mål i løbet af en sæson. Men Jeppe Andersen har været nævnt herinde af flere omgange. Men jeg synes også Jeppe Andersen er ok kreativ. Og Risgaard holder jo desværre nok ikke ret mange sæsoner- desværre.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Uldahl » 14. nov 2016, 17:56

Olly skrev:Kunne vores ven her være et bud på et skifte til Nordjylland.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jepp ... et-skifte/

FCK, Brøndby og FCM er vel mere interessant for ham. Men jeg tror de er så godt besat på midtbanen at de ikke er interesseret.
Jeg er hammer træt af at hente spillere som skal tilbage efter skader. De er sgu for dyre at have på græs, og vi har jo set hvad de kan tilføre holdet. :thumbsdown: Køb nu for helvedes til start opstillingen og ikke en ny Lotto kupon. Og vi har store mangler i angrebet og forsvaret som der skal handles til først. Men Gaarde henter ham nok han er jo vild med kreative midtbane spillere, og mener åbenbart at en offensiv midtbane løser alle vores problemer.

Gaarde har fejlet stort. En træner der sværger til høje indlæg og holder urokkeligt fast i dem. Så meget at selv uden en target mand der kan noget med hovedet på holdet, ja selv når vi ikke har folk i feltet, jamen så forsætter vi med samme taktik. Ny træner tak men først efter Gaarde er fyrret, ny mand på den post før vi skal handle nye trænere og spillere. David Nielsen eller noget i den stil..

Med en ny mand på posten, og nej det skal ikke være en gammel AaB dreng. Det gælder også for de nye trænere ingen venner af huset tak. Vi trænger til nye øjne på spillere og spille stil, den virkede da vi havde spillerne til det. Men hvor lang tid går der inden vi har et kuld der kan spille den form for fodbold igen. Vi er alt for fast låst i vores spille stil.

Det sker desværre ikke så en box angriber og et par backs eller 4 vil være ønskeligt, der er alt for lidt kvalitet der nede særligt med Alhman skadet og det er ofte er vi for nemme at spille i mod :thumbsdown:

Låst