Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 13. apr 2017, 14:34

Miljøet i en SL klub som AaB skal være top konkurrencepræget samtidig med at man max skal have en trup på ca 24 spillere. Derfor må det gælde for de unge spilere at de klart skal slå til i løbet af 1-2 sæsoner efter oprykning til SL truppen. Rokkedal er i gang med at afslutte sin 2 sæson mens kakeeto nu har været i truppen i 1,5 sæson. Ingen af dem er klart slået til eller har udsigt til det. Derfor må de videre.
Hvis vi f.eks havde haft den nødvendige konkurrence i midterforsvaret burde enten Blåbjerg eller kp også være sendt videre. Tilsvarende skal en spiller som Pohl også videre hvis han ikke slår til i den kommende sæson
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 13. apr 2017, 14:37

Gamling skrev:Miljøet i en SL klub som AaB skal være top konkurrencepræget samtidig med at man max skal have en trup på ca 24 spillere. Derfor må det gælde for de unge spilere at de klart skal slå til i løbet af 1-2 sæsoner efter oprykning til SL truppen. Rokkedal er i gang med at afslutte sin 2 sæson mens kakeeto nu har været i truppen i 1,5 sæson. Ingen af dem er klart slået til eller har udsigt til det. Derfor må de videre.
Hvis vi f.eks havde haft den nødvendige konkurrence i midterforsvaret burde enten Blåbjerg eller kp også være sendt videre. Tilsvarende skal en spiller som Pohl også videre hvis han ikke slår til i den kommende sæson
Rokkedal blev rykket op i sommers, så det er ikke helt rigtigt, og jeg hælder mere til en udlejning af ham.

Ellers er vi ret enige, omend ikke alle skal stå klar i løbet af 1-2 sæsoner. Det afgørende er at man kan se potentialet og at spilleren gør fremskridt. Især sidstnævnte kan man stille spørgsmålstegn ved for de spillere du nævner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 14. apr 2017, 09:50

Mikkel Andersen forlader FCM til sommer. AaB burde tilbyde ham kontrakt.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 14. apr 2017, 10:20

aaballday skrev:Mikkel Andersen forlader FCM til sommer. AaB burde tilbyde ham kontrakt.
Enig, hvis ikke Lucic er en mulighed ser jeg gerne Mikkel Andersen. Skulle jeg vælge mellem de to, ville jeg dog gå efter Lucic, fordi potentialet er højere imo.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 14. apr 2017, 10:32

Martino skrev:
Enig, hvis ikke Lucic er en mulighed ser jeg gerne Mikkel Andersen. Skulle jeg vælge mellem de to, ville jeg dog gå efter Lucic, fordi potentialet er højere imo.
Bedømt ud fra... ?

Mikkel Andersen er set med mine øjne en helt oplagt signing hvis ikke hans økonomiske krav er for vilde. Rutineret allround keeper med et pænt bundniveau. Et sikkert kort. Lige hvad vi har brug for efter for mange satsede transfers.

Men det kræver jo nok at AaB for en gangs skyld sørger for at være på forkant med situationen... Det vil ligne os dårligt at hente en afløser for Larsen er solgt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alexis » 14. apr 2017, 12:36

Mikkel Andersen ER en god målmand. Vi har ikke behov for en udviklingsspiller mellem stængerne som førstevalg

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 14. apr 2017, 12:49

Hanga skrev:
Martino skrev:
Enig, hvis ikke Lucic er en mulighed ser jeg gerne Mikkel Andersen. Skulle jeg vælge mellem de to, ville jeg dog gå efter Lucic, fordi potentialet er højere imo.
Bedømt ud fra... ?

Mikkel Andersen er set med mine øjne en helt oplagt signing hvis ikke hans økonomiske krav er for vilde. Rutineret allround keeper med et pænt bundniveau. Et sikkert kort. Lige hvad vi har brug for efter for mange satsede transfers.

Men det kræver jo nok at AaB for en gangs skyld sørger for at være på forkant med situationen... Det vil ligne os dårligt at hente en afløser for Larsen er solgt.
De træninger jeg har set + kampen mod SIF.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 14. apr 2017, 13:44

Martino skrev:
aaballday skrev:Mikkel Andersen forlader FCM til sommer. AaB burde tilbyde ham kontrakt.
Enig, hvis ikke Lucic er en mulighed ser jeg gerne Mikkel Andersen. Skulle jeg vælge mellem de to, ville jeg dog gå efter Lucic, fordi potentialet er højere imo.
Jeg synes han var skræmmende dårlig!
Mikkel Andersen ville være en drømmesigning.
Mindst et niveau og Larsen. Desværre tror jeg bare slet ikke Gaarde kigger den vej :-(

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 14. apr 2017, 14:17

Nej fremfor at lave en fornufig solid handel skal vi nok have endnu et eksotisk projekt. Hvad med Vietnams bedste målmand? Så Google translater vi webshoppen til Vietnamesisk og tjener kassen på trøjer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 14. apr 2017, 14:22

Jakobsen skrev:Nej fremfor at lave en fornufig solid handel skal vi nok have endnu et eksotisk projekt. Hvad med Vietnams bedste målmand? Så Google translater vi webshoppen til Vietnamesisk og tjener kassen på trøjer.
Vietnamesere er 1.60.
Hvor eksotisk et projekt er det lige Lucic er? Han er kroat/østriger og til sommer har han allerede været her i et halvt år.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 14. apr 2017, 14:39

Martino skrev:
Jakobsen skrev:Nej fremfor at lave en fornufig solid handel skal vi nok have endnu et eksotisk projekt. Hvad med Vietnams bedste målmand? Så Google translater vi webshoppen til Vietnamesisk og tjener kassen på trøjer.
Vietnamesere er 1.60.
Hvor eksotisk et projekt er det lige Lucic er? Han er kroat/østriger og til sommer har han allerede været her i et halvt år.
Det var selvfølgelig sat på spidsen og det var helt bevidst. For så vidt der er der intet problem med mange udlændinge. Problemet er, at lige der hvor vi er nu har vi brug for nogle rutinerede danske/nordiske spillere der kan udgøre en stamme på holdet og skabe et fundament. Lige nu har vi smuldrende fundament samtidig med vi signer en del udenlandske projekter som skal integreres samtidig med vi forsøger at integrere en masse unge spillere. Min frygt er, at klubben pga. sparsommelighed igen vil tage de billige projekter fremfor at signe noget mere driftsikker på trods af vi har pengene. Og nej selvfølgelig signer vi aldrig en målmand fra Vietnam :) Min pointe var egentlig bare, at i stedet for for flere mere eller mindre gennemtænkte udenlandske projekter og endnu flere talenter har vi i den grad brug for nogle driftsikre typer.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 14. apr 2017, 15:35

Jakobsen skrev:
Martino skrev:
Jakobsen skrev:Nej fremfor at lave en fornufig solid handel skal vi nok have endnu et eksotisk projekt. Hvad med Vietnams bedste målmand? Så Google translater vi webshoppen til Vietnamesisk og tjener kassen på trøjer.
Vietnamesere er 1.60.
Hvor eksotisk et projekt er det lige Lucic er? Han er kroat/østriger og til sommer har han allerede været her i et halvt år.
Det var selvfølgelig sat på spidsen og det var helt bevidst. For så vidt der er der intet problem med mange udlændinge. Problemet er, at lige der hvor vi er nu har vi brug for nogle rutinerede danske/nordiske spillere der kan udgøre en stamme på holdet og skabe et fundament. Lige nu har vi smuldrende fundament samtidig med vi signer en del udenlandske projekter som skal integreres samtidig med vi forsøger at integrere en masse unge spillere. Min frygt er, at klubben pga. sparsommelighed igen vil tage de billige projekter fremfor at signe noget mere driftsikker på trods af vi har pengene. Og nej selvfølgelig signer vi aldrig en målmand fra Vietnam :) Min pointe var egentlig bare, at i stedet for for flere mere eller mindre gennemtænkte udenlandske projekter og endnu flere talenter har vi i den grad brug for nogle driftsikre typer.
Det er jeg helt med på. Synes bare ikke Lucic er et eksotisk projekt som sådan. Han har spillet i Tyskland og England. Den eneste hæmsko men som samtidig også er en kvalitet er hans unge alder.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 14. apr 2017, 16:34

Martino skrev:
Jakobsen skrev:
Martino skrev:
Jakobsen skrev:Nej fremfor at lave en fornufig solid handel skal vi nok have endnu et eksotisk projekt. Hvad med Vietnams bedste målmand? Så Google translater vi webshoppen til Vietnamesisk og tjener kassen på trøjer.
Vietnamesere er 1.60.
Hvor eksotisk et projekt er det lige Lucic er? Han er kroat/østriger og til sommer har han allerede været her i et halvt år.
Det var selvfølgelig sat på spidsen og det var helt bevidst. For så vidt der er der intet problem med mange udlændinge. Problemet er, at lige der hvor vi er nu har vi brug for nogle rutinerede danske/nordiske spillere der kan udgøre en stamme på holdet og skabe et fundament. Lige nu har vi smuldrende fundament samtidig med vi signer en del udenlandske projekter som skal integreres samtidig med vi forsøger at integrere en masse unge spillere. Min frygt er, at klubben pga. sparsommelighed igen vil tage de billige projekter fremfor at signe noget mere driftsikker på trods af vi har pengene. Og nej selvfølgelig signer vi aldrig en målmand fra Vietnam :) Min pointe var egentlig bare, at i stedet for for flere mere eller mindre gennemtænkte udenlandske projekter og endnu flere talenter har vi i den grad brug for nogle driftsikre typer.
Det er jeg helt med på. Synes bare ikke Lucic er et eksotisk projekt som sådan. Han har spillet i Tyskland og England. Den eneste hæmsko men som samtidig også er en kvalitet er hans unge alder.
Lucic er absolut en mulighed. Ved ikke helt, hvad jeg skal synes dog. Det så spændende ud mod SIF i Pokalen, men mod FCM så han skidt ud.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 15. apr 2017, 00:08

Buzz Killington skrev: Angående din (ret kontroversielle) liste af spillere, så bliver jeg nødt til at genstille spørgsmålet - Hvilken gene har det at disse spillere bliver i klubben, udover måske lønudgiften? Det er jo ikke fordi de tilbageværende spillere pludseligt bliver bedre fordi de nævnte bliver sparket ud. Og de fleste udgør næppe nogen økonomisk hindring for at hente bedre spillere.
De gør at AaB ikke investerer i bedre spillere. Gaarde bruger hele tiden argumentet at vi ikke skal hente spillere der står i vejen for vores talenter - især i midterforsvaret og på backpositionerne. Og det koster dyrt hver eneste weekend.

Og jeg har ikke sagt at de alle skal fyres eller fritstilles. Bytyqi, Grønning og Rokkedal har potentiale og bør lejes ud. For 3-5 år siden var jeg meget imod udlejning til 1. division, men idag er træningsniveauet højt i mange flere klubber og vejen til spilletid i 1. division er overkommelig for folk som de tre - især hvis vi kunne samarbejde med oprykkerne som potentielt hedder Thisted og Brabrand.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 15. apr 2017, 09:16

Martino skrev:
Det er jeg helt med på. Synes bare ikke Lucic er et eksotisk projekt som sådan. Han har spillet i Tyskland og England. Den eneste hæmsko men som samtidig også er en kvalitet er hans unge alder.
Nu er jeg temmelig sikker på, at Lucic ikke er noget tema i AaB. Han skal hjem efter udlejningen er afsluttet, men efter droppet mod FC Midtjylland, kan jeg godt nok heller ikke se fremtiden i ham for AaB. Havde det været Nicolai Larsen, der havde kostet et mål på den måde, ville debatsiden være eksploderet.
Det er svært at tro andet, end at Larsen er førstemålmand i næste sæson, og at Michael Lansing er andenmålmand. AaB skal ikke bruge flere målmænd.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 15. apr 2017, 10:55

Freddie skrev:
Martino skrev:
Det er jeg helt med på. Synes bare ikke Lucic er et eksotisk projekt som sådan. Han har spillet i Tyskland og England. Den eneste hæmsko men som samtidig også er en kvalitet er hans unge alder.
Nu er jeg temmelig sikker på, at Lucic ikke er noget tema i AaB. Han skal hjem efter udlejningen er afsluttet, men efter droppet mod FC Midtjylland, kan jeg godt nok heller ikke se fremtiden i ham for AaB. Havde det været Nicolai Larsen, der havde kostet et mål på den måde, ville debatsiden være eksploderet.
Det er svært at tro andet, end at Larsen er førstemålmand i næste sæson, og at Michael Lansing er andenmålmand. AaB skal ikke bruge flere målmænd.
Både enig og uenig. Jeg tror, at målmandskabalen umiddelbart ser sådan der ud selvom vi godt kunne bruge noget nyt på den plads. Som jeg har beskrevet i et andet indlæg mener jeg dog, at andre opgraderinger har større prioritet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 15. apr 2017, 11:11

Efter droppet mod FC Midtjylland sygemeldte Lucic sig, og var derfor ikke med til den fælles evaluering af nederlaget. Man så ham ikke inden kampen mod Viborg. Derfor kom Nicolaj Jørgensen (?) på bænken. Nu kan Lucic have været syg, men man kan let få den tanke, at han ikke er stærk nok mentalt til det. Altså må man regne med, at han rejser han tilbage til Bristol City så snart hans lejeaftale er slut.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 15. apr 2017, 11:43

Freddie skrev:Efter droppet mod FC Midtjylland sygemeldte Lucic sig, og var derfor ikke med til den fælles evaluering af nederlaget. Man så ham ikke inden kampen mod Viborg. Derfor kom Nicolaj Jørgensen (?) på bænken. Nu kan Lucic have været syg, men man kan let få den tanke, at han ikke er stærk nok mentalt til det. Altså må man regne med, at han rejser han tilbage til Bristol City så snart hans lejeaftale er slut.
Hvor har du det fra?

Som du skriver, kan han jo også reelt have været syg, så er det ikke lige hurtigt nok at konkludere, at det er ensbetydende med en retur til Bristol? Jeg tror dog også at det ender sådan, men det er egentlig blot en mavefornemmelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af NIN » 15. apr 2017, 11:51

Hanga skrev:
Freddie skrev:Efter droppet mod FC Midtjylland sygemeldte Lucic sig, og var derfor ikke med til den fælles evaluering af nederlaget. Man så ham ikke inden kampen mod Viborg. Derfor kom Nicolaj Jørgensen (?) på bænken. Nu kan Lucic have været syg, men man kan let få den tanke, at han ikke er stærk nok mentalt til det. Altså må man regne med, at han rejser han tilbage til Bristol City så snart hans lejeaftale er slut.
Hvor har du det fra?

Som du skriver, kan han jo også reelt have været syg, så er det ikke lige hurtigt nok at konkludere, at det er ensbetydende med en retur til Bristol? Jeg tror dog også at det ender sådan, men det er egentlig blot en mavefornemmelse.
Man kan let få tanken. Giv det lidt tid. Er du en del af man, så kommer den også til dig. Lidt forsinket måske, men den kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 15. apr 2017, 12:33

NIN skrev:
Hanga skrev:
Freddie skrev:Efter droppet mod FC Midtjylland sygemeldte Lucic sig, og var derfor ikke med til den fælles evaluering af nederlaget. Man så ham ikke inden kampen mod Viborg. Derfor kom Nicolaj Jørgensen (?) på bænken. Nu kan Lucic have været syg, men man kan let få den tanke, at han ikke er stærk nok mentalt til det. Altså må man regne med, at han rejser han tilbage til Bristol City så snart hans lejeaftale er slut.
Hvor har du det fra?

Som du skriver, kan han jo også reelt have været syg, så er det ikke lige hurtigt nok at konkludere, at det er ensbetydende med en retur til Bristol? Jeg tror dog også at det ender sådan, men det er egentlig blot en mavefornemmelse.
Man kan let få tanken. Giv det lidt tid. Er du en del af man, så kommer den også til dig. Lidt forsinket måske, men den kommer.
Lucic har problemer med hoften. Derfor var han ikke på bænken. Kom nu lige ind i kampen venner.
Jeg savner Winsnes

Låst