Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Patmand » 15. apr 2017, 12:43

Freddie skrev:
Yankee skrev: Kan du nævne bare ét eksempel på en egenudviklet spiller, som AaB har smidt på porten og som vi sidenhen har stået og savnet?

Jeg kan kun komme i tanke om Ronnie og det var godtnok en kort periode han blomstrede op efter tiden i AaB.

Spillere som Abildgaard, Kakeeto, Bytyqi, Rokkedal, Børsting m.fl. har intet at gøre i en klub, der gerne ville spille med om de sjove placeringer i Superligaen.
Det kan sagtens være, at du har ret, selv om det er ganske underligt, at du eksempelvis nævner Frederik Børsting. Han er rimelig fast inventar på det danske U21-landshold, der hører til i top 8 i Europa. Bytyqi og Rokkedal er førsteårsseniorer mens Abildgaard og Kakeeto er andetårs. Fælles for alle er, at de har stadig har kontrakter, der skal overholdes.
Men selv om du skulle have ret, vil der altid være spillere, der er nederst i hierarkiet og som får få kampe, og det vil ofte være de nyoprykkede fra ungdomsfodbold, der havner i den situation. Du, om nogen, må jo vide, at de allesammen har kontrakter, der skal overholdes. Man kan ikke bare fritstille, uden at der bliver kø ved kasse 1. Det vil altså være skidt, hvis en stor del af AaB's spillerbudget skal bruges passivt til at fyre spillere, og betale deres kontrakter ud. AaB får jo ikke nye folk ind, hvis du brænder lønkronerne af på at afvikle gamle kontrakter.
Altså er det ikke noget tema, og det er en af grundene til, at en superligaklub ikke har én træner, men et trænerkollegie. meningen er, at spillerne skal udvikles, og ikke kastes på gaden, bare fordi de ikke er slået til i den første sæson. Det er der masser af unge spillere, der ikke er, blandt andet Kasper Kusk og Lasse Nielsen.
Det er lige så sikkert som amen i kirken, at når talen falder på at skille sig af med nogle egenudviklede "talenter", så smider du Lasse Nielsen/Kusk kortet. Undskyld mig, men det kort er ved at være noget slidt.
Men man skal ikke lade alle ungdomsspillerne løbe rundt på fuldtidskontrakter til de er 22-24 år, blot fordi du kan sige Lasse Nielsen var en late bloomer.
Det er der ikke plads til i en trup hvor man udstyrer så mange ungdomsspillere med fuldtidskontrakter.
Nogle kan man hurtigere evaluere på end andre, men helt naturligt er man nødt til at skille sig af med mange af ungseniorerne. Hjælpe dem videre om du vil.
Sådan er livet for en professionel idrætsudøver. Det er ét stort udskilningsløb.

Jakob Blåbjerg har spillet et hav af ungdomslandsholdskampe. Det samme har Martin Pedersen, Kenneth Stenild, Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn mfl.
Det er ikke det samme som at man bliver god nok til Superligaen, eller AaB.

Det er en hård verden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 15. apr 2017, 13:15

Vadim Demidov meldes iflg. VG på vej væk fra Minnesota. Den norske forsvarsspiller vil tilsyneladende gerne flytte tættere på familien i Oslo

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 15. apr 2017, 13:44

Patmand skrev: Det er lige så sikkert som amen i kirken, at når talen falder på at skille sig af med nogle egenudviklede "talenter", så smider du Lasse Nielsen/Kusk kortet. Undskyld mig, men det kort er ved at være noget slidt.
Men man skal ikke lade alle ungdomsspillerne løbe rundt på fuldtidskontrakter til de er 22-24 år, blot fordi du kan sige Lasse Nielsen var en late bloomer.
Det er der ikke plads til i en trup hvor man udstyrer så mange ungdomsspillere med fuldtidskontrakter.
Nogle kan man hurtigere evaluere på end andre, men helt naturligt er man nødt til at skille sig af med mange af ungseniorerne. Hjælpe dem videre om du vil.
Sådan er livet for en professionel idrætsudøver. Det er ét stort udskilningsløb.

Jakob Blåbjerg har spillet et hav af ungdomslandsholdskampe. Det samme har Martin Pedersen, Kenneth Stenild, Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn mfl.
Det er ikke det samme som at man bliver god nok til Superligaen, eller AaB.

Det er en hård verden.
Ja, det er en hård verden, og det er fint nok.
Jeg er fuldkommen enig med dig i, at man ikke skal lade spillere løbe rundt for sjov, på grund af Lasse Nielsen, men jeg kan ikke forstå, at jeg ikke må bruge argumentet om ham og Kasper Kusk, når det nu står fuldkommen klart, at hvis dine anbefalinger skulle gælde dengang de var på vej, så havde Kusk rendt rundt i Blokhus i stedet for på det hold, han gjorde til danske mestre. Det blev med begge de to spillere kørt lige efter bogen, og med den tålmodighed det krævede.

Men når det er sagt, er min holdning også sådan, at spillere, der ikke er gode nok, ikke rykker sig eller ikke har den rigtige indstilling, selvfølgelig ikke skal være med, men uanset hvor meget man skaber sig, så skal indgåede kontrakter altså overholdes. Man kan ikke den ene dag skrive en kontrakt på 3 år med en ung spiller og så fortryde nogle måneder senere. Vi lever ikke i Albanien, Mongoliet eller Burkino Faso.

Når jeg nævner Jakob Blåbjerg, skyldes det, at hvis vi ikke har tid til at lade den slags talenter med stor international erfaring blomstre, så skal vi ikke bilde os ind, at vi kan finde ret mange talenter i Europa, der kan gøre det bedre, til en pris vi kan betale. Derfor skal vi værne om dem vi kan få ud på internationale opgaver på højt plan.

Jeg indrømmer gerne, at jeg altid har været fan af Martin Pedersen som spiller. Hvis han skal bruges som et eksempel på en fiasko, så kan vi to aldrig blive enige. Når han alligevel måtte videre skyldtes det ikke hans præstationer på banen, snarere dem uden for, nærmere betegnet i Jomfru Ane Gade. Kenneth Stenild havde en meget stor andel i AaB's mesterskab i 2008, Viktor Ahlmann opnåede 38 minutters spilletid i 1 kamp på U20, ingen på U21 og billedet af Andreas Bruhn er en smule bedre, men alligevel nogenlunde det samme. Ingen af dem havde psyken. De mistede begge tålmodigheden.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 15. apr 2017, 14:19

Lasse Nielsen og Kasper Kusk er dårlige eksempler i mine øjne.

Det tog ikke lang tid før de havde vist deres spidskompetancer og fik slået deres talent fast. Det er rigtigt at de skulle bruge hhv. 2 og 1 sæson før de begynde at få kampe regelmæssigt, men derfra gjorde gode fremskridt ret hurtigt. At det skulle tage noget tid før de begyndte at få kampe, hænger også sammen med at der dengang var væsentligt længere vej til startopstillingen end der er i dag.

Kasper Pedersen og Blåbjerg har hhv. 84 og 77 kampe for AaB på CV'et ifølge transfermarkt. Vi kan vist roligt sige, at de tager sig væsentligt længere tid om at slå igennem, end de to eksempler. Læg dertil at det er svært at få øje på samme grad af spidskompetance og talent, i hvert fald set med mine briller. Det gælder også for spillere som Abildgaard og Børsting.

Det rigtige er ikke stædigt at holde fast i, at spillere der ikke er klar til det, skal have let adgang til holdet. Det rigtige er ikke stædigt at holde fast i spillere, der ikke har udviklet sig tilstrækkeligt. Det rigtige er at give talenter tid til at lægge på, tid til at blive klar til at træde ind på holdet, og når de så gør, skal der være tilstrækkeligt med rutinerede profiler at læne sig op ad... Noget som Kasper Kusk og især Lasse Nielsen havde fordelen af. Jeg tror AaBs manglende succes med talenterne de sidste par år i høj grad skyldes, at de smides for hurtigt for løverne og at holdet de kommer ind på ikke har en fungerende base.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 15. apr 2017, 15:20

Hanga skrev:Lasse Nielsen og Kasper Kusk er dårlige eksempler i mine øjne.

Det tog ikke lang tid før de havde vist deres spidskompetancer og fik slået deres talent fast. Det er rigtigt at de skulle bruge hhv. 2 og 1 sæson før de begynde at få kampe regelmæssigt, men derfra gjorde gode fremskridt ret hurtigt. At det skulle tage noget tid før de begyndte at få kampe, hænger også sammen med at der dengang var væsentligt længere vej til startopstillingen end der er i dag.

Kasper Pedersen og Blåbjerg har hhv. 84 og 77 kampe for AaB på CV'et ifølge transfermarkt. Vi kan vist roligt sige, at de tager sig væsentligt længere tid om at slå igennem, end de to eksempler. Læg dertil at det er svært at få øje på samme grad af spidskompetance og talent, i hvert fald set med mine briller. Det gælder også for spillere som Abildgaard og Børsting.

Det rigtige er ikke stædigt at holde fast i, at spillere der ikke er klar til det, skal have let adgang til holdet. Det rigtige er ikke stædigt at holde fast i spillere, der ikke har udviklet sig tilstrækkeligt. Det rigtige er at give talenter tid til at lægge på, tid til at blive klar til at træde ind på holdet, og når de så gør, skal der være tilstrækkeligt med rutinerede profiler at læne sig op ad... Noget som Kasper Kusk og især Lasse Nielsen havde fordelen af. Jeg tror AaBs manglende succes med talenterne de sidste par år i høj grad skyldes, at de smides for hurtigt for løverne og at holdet de kommer ind på ikke har en fungerende base.
Meget enig, vi risikerer simpelthen at spilde vores talentarbejde på den her måde. Derudover går der for meget prestigeprojekt i talentarbejdet når man så krampagtigt holder fast i Kasper P og Jakob Blåbjerg, som ikke har flyttet sig i de tre sæsoner de har spillet regelmæssigt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Patmand » 15. apr 2017, 15:55

Freddie skrev:Ja, det er en hård verden, og det er fint nok.
Jeg er fuldkommen enig med dig i, at man ikke skal lade spillere løbe rundt for sjov, på grund af Lasse Nielsen, men jeg kan ikke forstå, at jeg ikke må bruge argumentet om ham og Kasper Kusk, når det nu står fuldkommen klart, at hvis dine anbefalinger skulle gælde dengang de var på vej, så havde Kusk rendt rundt i Blokhus i stedet for på det hold, han gjorde til danske mestre. Det blev med begge de to spillere kørt lige efter bogen, og med den tålmodighed det krævede.

Men når det er sagt, er min holdning også sådan, at spillere, der ikke er gode nok, ikke rykker sig eller ikke har den rigtige indstilling, selvfølgelig ikke skal være med, men uanset hvor meget man skaber sig, så skal indgåede kontrakter altså overholdes. Man kan ikke den ene dag skrive en kontrakt på 3 år med en ung spiller og så fortryde nogle måneder senere. Vi lever ikke i Albanien, Mongoliet eller Burkino Faso.

Når jeg nævner Jakob Blåbjerg, skyldes det, at hvis vi ikke har tid til at lade den slags talenter med stor international erfaring blomstre, så skal vi ikke bilde os ind, at vi kan finde ret mange talenter i Europa, der kan gøre det bedre, til en pris vi kan betale. Derfor skal vi værne om dem vi kan få ud på internationale opgaver på højt plan.

Jeg indrømmer gerne, at jeg altid har været fan af Martin Pedersen som spiller. Hvis han skal bruges som et eksempel på en fiasko, så kan vi to aldrig blive enige. Når han alligevel måtte videre skyldtes det ikke hans præstationer på banen, snarere dem uden for, nærmere betegnet i Jomfru Ane Gade. Kenneth Stenild havde en meget stor andel i AaB's mesterskab i 2008, Viktor Ahlmann opnåede 38 minutters spilletid i 1 kamp på U20, ingen på U21 og billedet af Andreas Bruhn er en smule bedre, men alligevel nogenlunde det samme. Ingen af dem havde psyken. De mistede begge tålmodigheden.
Jamen, vi bliver aldrig enige.
Martin Pedersen var en svag back. Han var blandt andet fysisk for svag og havde ikke de andre kompetencer der kunne kompensere herfor.
De fleste modstanderhold vidste godt hvordan man udnyttede den svaghed på AaB's hold. Gå lidt hårdt til Martin Pedersen så han kom op i det røde felt og dummede sig.

Hvis han var så god som du påstår, hvorfor døde hans karriere så fuldstændigt efter AaB?
Der er da ikke nogen Jomfru Ane Gade i Vejle, hvor han stort set ikke spillede. Eller de andre endnu mere obskure klubber han senere har tørnet ud for. Nu er han så havnet i Vejgaard(!)
Martin Pedersen mente ellers selv han burde have været udtaget til landsholdet på et tidspunkt. Da jeg læste det tænkte jeg "okay, han har sgu alligevel noget humor" - men han mente det i ramme alvor!

Viktor Ahlmann har spillet 32 officielle ungdomslandsholdskampe. Da han var blevet 19-20 år var hans karriere allerede for nedadgående, så du har ret i han kun nåede en U-20 landsholdskamp.

Kenneth Stenild har spillet 11 Superligakampe for AaB.
AaB var blevet mestre selv om de havde haft en anden reservemålmand.
Han skrev så kontrakt med Horsens i 1. division, hvor han var tiltænkt en startplads. Det lykkedes ham aldrig at komme væk fra bænken.

Andreas Bruhn som du mener var bedre end Brian Laudrup. Dumpet i Viborg efter blot én halvsæson.

Min pointe er at man skal være varsom med at tro, at fordi en spiller bliver udtaget til et ungdomslandshold, så kan der være endog meget lang vej til at blive en bare nogenlunde Superligaspiller. Og endnu længere vej til at blive fast inventar på et tophold (det er AaB så heller ikke pt.).

Selvfølgelig skal der også være plads til trupspillere, dem der sidder på de yderste mandater. Men den hårde virkelighed er, at man kommer til at skille sig af med størstedelen af de unge spillere man udstyrer med deres første fuldtidskontrakt i AaB.

Naturligvis skal AaB overholde deres kontraktlige forpligtelser.
Det der sker når begge parter indser at der ikke er nogen fremtid i samarbejdet, er at man forhandler sig frem til en kompensation. Den kompensation er trods alt ikke hele den tilbageværende lønsum.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 15. apr 2017, 18:35

Patmand skrev: Jamen, vi bliver aldrig enige.
Martin Pedersen var en svag back. Han var blandt andet fysisk for svag og havde ikke de andre kompetencer der kunne kompensere herfor.
De fleste modstanderhold vidste godt hvordan man udnyttede den svaghed på AaB's hold. Gå lidt hårdt til Martin Pedersen så han kom op i det røde felt og dummede sig.

Hvis han var så god som du påstår, hvorfor døde hans karriere så fuldstændigt efter AaB?
Der er da ikke nogen Jomfru Ane Gade i Vejle, hvor han stort set ikke spillede. Eller de andre endnu mere obskure klubber han senere har tørnet ud for. Nu er han så havnet i Vejgaard(!)
Martin Pedersen mente ellers selv han burde have været udtaget til landsholdet på et tidspunkt. Da jeg læste det tænkte jeg "okay, han har sgu alligevel noget humor" - men han mente det i ramme alvor!

Viktor Ahlmann har spillet 32 officielle ungdomslandsholdskampe. Da han var blevet 19-20 år var hans karriere allerede for nedadgående, så du har ret i han kun nåede en U-20 landsholdskamp.

Kenneth Stenild har spillet 11 Superligakampe for AaB.
AaB var blevet mestre selv om de havde haft en anden reservemålmand.
Han skrev så kontrakt med Horsens i 1. division, hvor han var tiltænkt en startplads. Det lykkedes ham aldrig at komme væk fra bænken.

Andreas Bruhn som du mener var bedre end Brian Laudrup. Dumpet i Viborg efter blot én halvsæson.

Min pointe er at man skal være varsom med at tro, at fordi en spiller bliver udtaget til et ungdomslandshold, så kan der være endog meget lang vej til at blive en bare nogenlunde Superligaspiller. Og endnu længere vej til at blive fast inventar på et tophold (det er AaB så heller ikke pt.).

Selvfølgelig skal der også være plads til trupspillere, dem der sidder på de yderste mandater. Men den hårde virkelighed er, at man kommer til at skille sig af med størstedelen af de unge spillere man udstyrer med deres første fuldtidskontrakt i AaB.

Naturligvis skal AaB overholde deres kontraktlige forpligtelser.
Det der sker når begge parter indser at der ikke er nogen fremtid i samarbejdet, er at man forhandler sig frem til en kompensation. Den kompensation er trods alt ikke hele den tilbageværende lønsum.
Jeg har nu heller ingen intentioner om at være enig i dine skriverier, og jeg vil heller ikke gøre voldsomt meget ud af at afslutte det her. Blot konstatere, at Martin Pedersen spillede 127 kampe for AaB. At han, bortset fra Andreas Johansson, er han den spiller, der har haft den største andel af internationale kampe for AaB, nemlig 17. At han var med på White Hart Lane, Old Trafford, Hampden Park, El Madrigal, Constant Vanden Stock, Stadio Comunale Luigi Ferraris, og at han er selvfølgelig dansk mester i 2008. Utroligt hvad man kan nå i AaB uden at have haft nogen kvalitet. I hvert fald stor respekt til Martin Pedersen fra mig.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 15. apr 2017, 19:29

Patmand skrev:
Freddie skrev:Ja, det er en hård verden, og det er fint nok.
Jeg er fuldkommen enig med dig i, at man ikke skal lade spillere løbe rundt for sjov, på grund af Lasse Nielsen, men jeg kan ikke forstå, at jeg ikke må bruge argumentet om ham og Kasper Kusk, når det nu står fuldkommen klart, at hvis dine anbefalinger skulle gælde dengang de var på vej, så havde Kusk rendt rundt i Blokhus i stedet for på det hold, han gjorde til danske mestre. Det blev med begge de to spillere kørt lige efter bogen, og med den tålmodighed det krævede.

Men når det er sagt, er min holdning også sådan, at spillere, der ikke er gode nok, ikke rykker sig eller ikke har den rigtige indstilling, selvfølgelig ikke skal være med, men uanset hvor meget man skaber sig, så skal indgåede kontrakter altså overholdes. Man kan ikke den ene dag skrive en kontrakt på 3 år med en ung spiller og så fortryde nogle måneder senere. Vi lever ikke i Albanien, Mongoliet eller Burkino Faso.

Når jeg nævner Jakob Blåbjerg, skyldes det, at hvis vi ikke har tid til at lade den slags talenter med stor international erfaring blomstre, så skal vi ikke bilde os ind, at vi kan finde ret mange talenter i Europa, der kan gøre det bedre, til en pris vi kan betale. Derfor skal vi værne om dem vi kan få ud på internationale opgaver på højt plan.

Jeg indrømmer gerne, at jeg altid har været fan af Martin Pedersen som spiller. Hvis han skal bruges som et eksempel på en fiasko, så kan vi to aldrig blive enige. Når han alligevel måtte videre skyldtes det ikke hans præstationer på banen, snarere dem uden for, nærmere betegnet i Jomfru Ane Gade. Kenneth Stenild havde en meget stor andel i AaB's mesterskab i 2008, Viktor Ahlmann opnåede 38 minutters spilletid i 1 kamp på U20, ingen på U21 og billedet af Andreas Bruhn er en smule bedre, men alligevel nogenlunde det samme. Ingen af dem havde psyken. De mistede begge tålmodigheden.
Jamen, vi bliver aldrig enige.
Martin Pedersen var en svag back. Han var blandt andet fysisk for svag og havde ikke de andre kompetencer der kunne kompensere herfor.
De fleste modstanderhold vidste godt hvordan man udnyttede den svaghed på AaB's hold. Gå lidt hårdt til Martin Pedersen så han kom op i det røde felt og dummede sig.

Hvis han var så god som du påstår, hvorfor døde hans karriere så fuldstændigt efter AaB?
Der er da ikke nogen Jomfru Ane Gade i Vejle, hvor han stort set ikke spillede. Eller de andre endnu mere obskure klubber han senere har tørnet ud for. Nu er han så havnet i Vejgaard(!)
Martin Pedersen mente ellers selv han burde have været udtaget til landsholdet på et tidspunkt. Da jeg læste det tænkte jeg "okay, han har sgu alligevel noget humor" - men han mente det i ramme alvor!

Viktor Ahlmann har spillet 32 officielle ungdomslandsholdskampe. Da han var blevet 19-20 år var hans karriere allerede for nedadgående, så du har ret i han kun nåede en U-20 landsholdskamp.

Kenneth Stenild har spillet 11 Superligakampe for AaB.
AaB var blevet mestre selv om de havde haft en anden reservemålmand.
Han skrev så kontrakt med Horsens i 1. division, hvor han var tiltænkt en startplads. Det lykkedes ham aldrig at komme væk fra bænken.

Andreas Bruhn som du mener var bedre end Brian Laudrup. Dumpet i Viborg efter blot én halvsæson.

Min pointe er at man skal være varsom med at tro, at fordi en spiller bliver udtaget til et ungdomslandshold, så kan der være endog meget lang vej til at blive en bare nogenlunde Superligaspiller. Og endnu længere vej til at blive fast inventar på et tophold (det er AaB så heller ikke pt.).

Selvfølgelig skal der også være plads til trupspillere, dem der sidder på de yderste mandater. Men den hårde virkelighed er, at man kommer til at skille sig af med størstedelen af de unge spillere man udstyrer med deres første fuldtidskontrakt i AaB.

Naturligvis skal AaB overholde deres kontraktlige forpligtelser.
Det der sker når begge parter indser at der ikke er nogen fremtid i samarbejdet, er at man forhandler sig frem til en kompensation. Den kompensation er trods alt ikke hele den tilbageværende lønsum.
Meget enig. I forhold til at ophæve kan det jo sågar være i spillernes egen interesse at ophæve og tage et andet sted hen hvor de kan spille og udvikle sig fremfor at sidde fast som 6-7 valg i AaB. Man kan jo sagtens fra klubbens side prøve at få prøvetræninger i stand i vores naboklubber og lade spilleren gå gratis, hvis spiller og klub ønsker at indgå et samarbejde. Derudover tjener man vel heller ikke just en formue som førsteårs senior i AaB så vi har vel råd til at tage afskrivningen. Jeg kan huske, at jeg var til noget pre-match tamtam ude på stadion i den kamp mod FCM, hvor Nicolaj Thomsen fik debut. Der fortalte Lynge, at Thomsen fik 4500 kr. i bonus få at spille i en Superligakamp og, at det var mere end han grundløn for en måned. Det var i 2012 så vidt jeg husker og selvfølgelig er der nok blevet råd til bedre ungdomskontrakter siden, men taget vores budget in mente er ungdomskontrakterne næppe blevet voldsomme.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 15. apr 2017, 20:33

Det vigtige er at trænings og konkurrence miljøet i sl truppen skal være knivskarpt. Det mærker især midtbanen pt, men det bør også være tilfældet i især forsvaret.

Hverken unge "supertalenter" eller rutinerede "has beens" eller indkøb skal have flere års "free lunch" i AaB.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 15. apr 2017, 21:51

Gamling skrev:Det vigtige er at trænings og konkurrence miljøet i sl truppen skal være knivskarpt. Det mærker især midtbanen pt, men det bør også være tilfældet i især forsvaret.

Hverken unge "supertalenter" eller rutinerede "has beens" eller indkøb skal have flere års "free lunch" i AaB.
Nej men konkurrencen i AaB på nogle positioner er ikke-eksisterende.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 15. apr 2017, 22:43

Køb Bubacarr Sanneh for 3-4 mio kr og stik ham en fire års kontrakt. Han er en af de bedre i SL, kontrakten udløber om et år til sommer og AaB vil trods alt være et skridt op. Han har alle de kompetencer forvaret mangler.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2017, 04:23

Sloth er måske på vej væk og Würtz og Risgård synger på sidste vers, om vi har tilstrækkelig kvalitet i truppen til at overtage kan diskuteres.

Måske en gammel kending af Wieghorst kan blive aktuel til sommer hvor Søren Christensens kontrakt med kroatiske Slaven Belupo udløber. Christensen var en til tider lidt overset spiller da han var i Farum, men han var en nøglespiller for dem. Christensen kender til Wieghorsts fodboldfilosofi og da han fylder 31 år til sommer har han måske et ønske om at vende hjem efter nogle år i udlandet (Norge/Kroatien).

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 16. apr 2017, 08:11

De Fem skrev:Køb Bubacarr Sanneh for 3-4 mio kr og stik ham en fire års kontrakt. Han er en af de bedre i SL, kontrakten udløber om et år til sommer og AaB vil trods alt være et skridt op. Han har alle de kompetencer forvaret mangler.
.

stoooooooooop!
Jeg er slet ikke uenig i at han er en spændende spiller.
Men at skrive at han har alle de kompetencer vi mangler er nok en anelse overdrevet.
I mine øjne kan Sanneh forsvare. Han kan dække en mand op og vinde hans nærkampe.
Men i guder, hvor er han ringe med bolden! Han er ikke en eneste mm bedre end de spillere vi allerede har på det punkt.
HVIS der skal skydes penge efter ham. Så SKAL der hentes en mere til midterforsvaret (hvilket også er min drømmer Gaarde gør) for sætter man Sanneh sammen med en af de forsvarsspillere vi allerede har, så tror jeg vi ender med præcis den samme kaos som vi har nu!
Køb Sanneh OG en Jozo type.. så er jeg enig i han skal hentes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 16. apr 2017, 08:52

frederikshavneren skrev:Sloth er måske på vej væk og Würtz og Risgård synger på sidste vers, om vi har tilstrækkelig kvalitet i truppen til at overtage kan diskuteres.

Måske en gammel kending af Wieghorst kan blive aktuel til sommer hvor Søren Christensens kontrakt med kroatiske Slaven Belupo udløber. Christensen var en til tider lidt overset spiller da han var i Farum, men han var en nøglespiller for dem. Christensen kender til Wieghorsts fodboldfilosofi og da han fylder 31 år til sommer har han måske et ønske om at vende hjem efter nogle år i udlandet (Norge/Kroatien).
Synes det lyder risky. Vi kender intet til det niveau han har spillet på de sidste par år nede i Kroatien. Er med på, at Dinamo Zagreb nok ville vinde Superligaen eller i hvert fald spille om det hvert år, men vi kender intet til resten af ligaens niveau. Det ville ikke komme bag på mig, hvis midten/bunden er ringere end i Danmark og jeg synes i hvert fald ikke vi skal hente flere projekter ala. Holger. Jeg synes også Ken Ilsø er en fed spiller, men det er aldrig en spiller vi skal hente nu, hvor han har spillet mange års segunda bold i Asien.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. apr 2017, 09:44

Gaarde6 skrev:
De Fem skrev:Køb Bubacarr Sanneh for 3-4 mio kr og stik ham en fire års kontrakt. Han er en af de bedre i SL, kontrakten udløber om et år til sommer og AaB vil trods alt være et skridt op. Han har alle de kompetencer forvaret mangler.
.

stoooooooooop!
Jeg er slet ikke uenig i at han er en spændende spiller.
Men at skrive at han har alle de kompetencer vi mangler er nok en anelse overdrevet.
I mine øjne kan Sanneh forsvare. Han kan dække en mand op og vinde hans nærkampe.
Men i guder, hvor er han ringe med bolden! Han er ikke en eneste mm bedre end de spillere vi allerede har på det punkt.
HVIS der skal skydes penge efter ham. Så SKAL der hentes en mere til midterforsvaret (hvilket også er min drømmer Gaarde gør) for sætter man Sanneh sammen med en af de forsvarsspillere vi allerede har, så tror jeg vi ender med præcis den samme kaos som vi har nu!
Køb Sanneh OG en Jozo type.. så er jeg enig i han skal hentes
Jeg kunne godt overtales til at nøjes med (en) Jozo(type).
Janteloven eksisterer IKKE!

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af johnfrank » 16. apr 2017, 09:56

God diskussion.
En skriver at det har været en ulempe for de unge der er kommet op de seneste år, at de har fået så meget spilletid på et ringe hold. Ja ikk? Nej, de har ikke været bedre selv.

En anden: Det er vigtigt at have nogle ældre spillere de unge kan lære af. Ikke i FCN, der har sørget for at få de gamle dødvægt ud. Det burde AaB også satse på over de næste 2-3 år.

Udlejning er sjældent en særlig god ting for de unge spillere.

Mht Thomsens løn, så findes der nu vist noget der hedder standard kontrakter. Alle, også de unge der er i truppen er sikret en minimum løn. Skal jeg gætte ligger den nok på omk 20 k om måneden.

Jeg synes det er en ok strategi at holde på unge spillere længere end 1-2 år. Nogle vil komme senere, og nogle vil ikke. Daniel C er også et eksempel på en der tog en omvej.

Ødelægger de træningen fordi de er for ringe? Jeg tror ikke det er det største problem i en trup som AaBs

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 16. apr 2017, 10:15

johnfrank skrev:God diskussion.
En skriver at det har været en ulempe for de unge der er kommet op de seneste år, at de har fået så meget spilletid på et ringe hold. Ja ikk? Nej, de har ikke været bedre selv.

En anden: Det er vigtigt at have nogle ældre spillere de unge kan lære af. Ikke i FCN, der har sørget for at få de gamle dødvægt ud. Det burde AaB også satse på over de næste 2-3 år.

Udlejning er sjældent en særlig god ting for de unge spillere.

Mht Thomsens løn, så findes der nu vist noget der hedder standard kontrakter. Alle, også de unge der er i truppen er sikret en minimum løn. Skal jeg gætte ligger den nok på omk 20 k om måneden.

Jeg synes det er en ok strategi at holde på unge spillere længere end 1-2 år. Nogle vil komme senere, og nogle vil ikke. Daniel C er også et eksempel på en der tog en omvej.

Ødelægger de træningen fordi de er for ringe? Jeg tror ikke det er det største problem i en trup som AaBs
Problemet er jo, at det beviseligt bare er sværere at slå igennem på et hold der ikke fungerer. I starten har de unge mest af alt behov for at fokusere på deres eget spil og stabilisere sig. Så hjælper det ikke, at de samtidig egentlig skal trække læsset som nogen af de bedste fordi de gamle er på vej ned af bakke eller i formkrise.

Jeg giver ikke meget for FCN referencen. Der er kæmpe forskel i at spille for den lille klub i Farum, hvor interessen er temmelig lav. Der er ikke alverdens ydre pres der. Det er noget helt andet at spille i Aalborg, hvor man har en hel by og landsdel der har en mening om AaB og en forventning om ikke andet et anstændigt fodboldhold. Det er realistisk for FCN at spille et akademi-hold på den måde, men det er det simpelthen ikke for AaB. Her er en helt anden type forventninger og ydre pres.

Udlejning kan sagtens være en vej at gå, hvis der er en ordentlig plan med det. HVis spilleren ikke er god nok til vi kan give ham spilletid selv er det da et foretrække, hvis vi kan sende ham ud i andre rammer og prøve sig af inden man evt. dropper samarbejdet.

Ang. Thomsens løn - som jeg selv skrev er der sikker sket en udvikling siden 2012, men det er jo ikke en hundedyr spiller vi vil lade gå såfremt vi ophæver med en af de unge og som nævnt tidligere er der tilfælde, hvor det også vil i spillerens egen interesse at komme videre. F.eks. har vi jo ladet Wichmac og Schwartz rejse gratis da det store klart de ikke ville få chancen her og de fik begge ophævet deres kontrakt så vidt jeg husker eller i hvert fald fik de lov at gå gratis.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af johnfrank » 16. apr 2017, 10:29

Der er mange problemer med udjejning, og i praksis fungerer det sjældent godt. Du skal være en spiller der tydeligt gør en forskel for at få meget spilletid. Ellers bliver du typisk lejet ind for at få bredde i truppen. De aabspillere der bliver nævnt vil vel knap være bærende spillere i hobro eller Hjørring på nuværende tidspunkt i karrieren. Er alternativ 2 div, så er det bedre at blive i AaB.

Du skal give noget for fcn, for de bliver gode. Så meget mere pres er der vel ikke i Aalborg. Præsterer de dårligt i en periode, så bliver folk væk fra stadion. Det er vel det værste der sker, og det er vel ikke anderledes end det vi ser nu.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sønderhof » 16. apr 2017, 11:49

Det store problem, med vores nuværende trup, er som jeg ser det ikke antallet af unge spillere, eller deres niveau.
Vores strategi er at have mange unge lokale spillere. Det er fint.

Der hvor kæden hopper af, er at de spillere der skal bære holdet er for ringe. Her har Gaarde fejlet stort. Truppen er blevet kontinuerligt ringere over de seneste tre år. Vi har ikke hentet en eneste profil til at erstatte guldholdet. Meilinger har bidraget mest, men han er ikke en superligaprofil, og er blevet bænket til fordel for PK senest. Blomqvist, Holger, Ene, Helenius, Sloth, Flores, Raitala, Thrane, Basso, Gorter, Jönsson og Sylvestr. Det er rækken af spillere der er hentet siden 14. De eneste der har løftet holdet af disse, er Ene og Jönsson. Resten har været enten brandslukkere eller fiaskoer. (Basso er udenfor katagori!)

Det er jo ikke fordi det er billige spillere der er hentet. Og det viser samtidig at vi er en attraktiv klub, for det er spillere med flotte CV.

I samme periode, kunne man fx. have hentet spillere som Lerager, Antipas, Tverskov, Zohore, Marxen, Ishak, Eddi Gomes, Asante, Lobotka, Kroon, Festersen, Kløve, Drachmann, Dal Hende og Kanstrup.

Det er alle sammen spillere der, da de blevet handlet, burde være indefor vores radar og hvor vi også har kunne være med økonomisk.

Ang. hvor stor tålmodighed man skal have med vores talenter, så synes jeg der er nogen der stiller det noget sort hvidt op. Lasse Nielsen og Kusk er eksempler på "late bloomers". Morten Larsen, Chr. Christiansen, Kortegaard og Tranberg ekempler på spillere som aldrig blev til hvad vi håbede.
Havde vi ikke haft denne store tålmodighed, var Augo røget på møddingen efter han fejlede som angriber. Han endte som ligaens mest dominerende centrale midt. Risgård havde et langt tilløb til sit gennembrud, hvor han har været en af de mest markante skikkelser i et årti. Andre steder var han røget ud da han fyldte 22. Bræmer kom ud af ingenting og endte som superligatopscorer. Kasper P. har spillet fast efter han er kommet fra baghul. Jeg synes det er fint man har stor tålmodighed, og jeg har fuld tillid til de personer der vurdere hvem der skal have 1 års kontrakt, og hvem der skal have 4 år.

Man kan selvfølgelig også gøre som Brøndby gjorde i start 00'erne, hvor man fandt et kuld bestående af Zimling, Lortenzen, Absalonsen og Søren Larsen for lette.

Jeg siger det lige igen: Problemet er ikke at vores unge spillere er for dårlige, men at de spillere der skal bære holdet ikke er dygtige nok.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 16. apr 2017, 12:20

Sønderhof skrev:Det store problem, med vores nuværende trup, er som jeg ser det ikke antallet af unge spillere, eller deres niveau.
Vores strategi er at have mange unge lokale spillere. Det er fint.

Der hvor kæden hopper af, er at de spillere der skal bære holdet er for ringe. Her har Gaarde fejlet stort. Truppen er blevet kontinuerligt ringere over de seneste tre år. Vi har ikke hentet en eneste profil til at erstatte guldholdet. Meilinger har bidraget mest, men han er ikke en superligaprofil, og er blevet bænket til fordel for PK senest. Blomqvist, Holger, Ene, Helenius, Sloth, Flores, Raitala, Thrane, Basso, Gorter, Jönsson og Sylvestr. Det er rækken af spillere der er hentet siden 14. De eneste der har løftet holdet af disse, er Ene og Jönsson. Resten har været enten brandslukkere eller fiaskoer. (Basso er udenfor katagori!)

Det er jo ikke fordi det er billige spillere der er hentet. Og det viser samtidig at vi er en attraktiv klub, for det er spillere med flotte CV.

I samme periode, kunne man fx. have hentet spillere som Lerager, Antipas, Tverskov, Zohore, Marxen, Ishak, Eddi Gomes, Asante, Lobotka, Kroon, Festersen, Kløve, Drachmann, Dal Hende og Kanstrup.

Det er alle sammen spillere der, da de blevet handlet, burde være indefor vores radar og hvor vi også har kunne være med økonomisk.

Ang. hvor stor tålmodighed man skal have med vores talenter, så synes jeg der er nogen der stiller det noget sort hvidt op. Lasse Nielsen og Kusk er eksempler på "late bloomers". Morten Larsen, Chr. Christiansen, Kortegaard og Tranberg ekempler på spillere som aldrig blev til hvad vi håbede.
Havde vi ikke haft denne store tålmodighed, var Augo røget på møddingen efter han fejlede som angriber. Han endte som ligaens mest dominerende centrale midt. Risgård havde et langt tilløb til sit gennembrud, hvor han har været en af de mest markante skikkelser i et årti. Andre steder var han røget ud da han fyldte 22. Bræmer kom ud af ingenting og endte som superligatopscorer. Kasper P. har spillet fast efter han er kommet fra baghul. Jeg synes det er fint man har stor tålmodighed, og jeg har fuld tillid til de personer der vurdere hvem der skal have 1 års kontrakt, og hvem der skal have 4 år.

Man kan selvfølgelig også gøre som Brøndby gjorde i start 00'erne, hvor man fandt et kuld bestående af Zimling, Lortenzen, Absalonsen og Søren Larsen for lette.

Jeg siger det lige igen: Problemet er ikke at vores unge spillere er for dårlige, men at de spillere der skal bære holdet ikke er dygtige nok.
Egentlig enig i det meste. Vores største problem lige nu er trupsammensætningen og især manglen på en stamme og nogle profiler der kan bære holdet. Medmindre en ung spiller er helt exceptionel, hvilket vi måske normalt vil opleve hvert 5 år, tager det bare noget tid, hvor disse spillere mest af alt har brug for at kunne bygge sig selv op og fokusere på deres egen præstation.

Selvfølgelig er vi også nødt til at se spillerne an over en periode, hvilket man jo også gør og overall har man egentlig ageret fint her. Jeg synes dog kæden springer af med vores midterforsvar, som om noget er en del af holdets bærende konstruktion. Man har nu i tre lange og uhyre triste sæsoner satset på at P og Blåbjerg vil slå igennem uden, at de to har vist ret meget fremgang. De har sejlet nøjagtigt lige meget om makkeren har heddet KEP eller Holger. Her klubben klart gået for langt i bestræbelserne på at få et eget egenudviklet midterforsvar. Det var rigtigt at prøve begge to af, men klubben skal også erkende når det ikke går og drage konsekvensen. En spiller som Kasper Pedersen skal jo aldrig nogensinde være fast mand hvis man vil være top 6 hold - hverken på kort eller lang sigt. Han er et fint fjerdevalg såfremt vi ikke har nogen ungdomsspiller der kan udfylde den rolle. Mht. Blåbjerg er jeg mere i vildrede. Jeg kan egentlig godt forstå, hvorfor man synes han er spændende, men jeg tvivler mere og mere på han kan udflde talentet på seniorniveau. Han har fået maser af chancer både som venstre back og midterforsvar. På backen har han nogle gange vist nogle ok offensive kvalieter - andre gange er det helt væk og han virker dårlig til at placere sig i det defensive. I midterforsvaret er han simpelthen bare for svag i duelspillet og når der skal forsvares mod indlæg.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Låst