Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 9. maj 2017, 12:34

Efter min mening skal man gå benhårdt efter Mikkel Andersen. Han er en rutineret allround keeper med højt bundniveau, og så er han tilmed ledig på fri transfer.
Han skal formentlig have en pæn løn og signon, men det må vi altså kunne acceptere. AaB skal kunne tiltrække en spiller på hans niveau!

Jeg synes den ligger lige til højrebenet - problemet er nok at AaB sikkert gerne vil have solgt Larsen inden der tages en ny 1. keeper ind. Vi plejer altid at agere på bagkant og ikke på forkant når det kommer til transfers. Den uvane skal vi altså ud af. Vi har så rigeligt økonomien til at leve med risikoen for, at Larsen ikke bliver solgt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 9. maj 2017, 12:39

Hanga skrev:Efter min mening skal man gå benhårdt efter Mikkel Andersen. Han er en rutineret allround keeper med højt bundniveau, og så er han tilmed ledig på fri transfer.
Han skal formentlig have en pæn løn og signon, men det må vi altså kunne acceptere. AaB skal kunne tiltrække en spiller på hans niveau!

Jeg synes den ligger lige til højrebenet - problemet er nok at AaB sikkert gerne vil have solgt Larsen inden der tages en ny 1. keeper ind. Vi plejer altid at agere på bagkant og ikke på forkant når det kommer til transfers. Den uvane skal vi altså ud af. Vi har så rigeligt økonomien til at leve med risikoen for, at Larsen ikke bliver solgt.
Enig. Det må simpelthen være bedre at spendere på forkant på en transferfri keeper end at satse på en lottokupon fra udlandet eller en keeper i skandinavien der skal købes fri.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 9. maj 2017, 12:49

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 9. maj 2017, 13:03

Forza skrev:
4-5 mio er helt urealistisk for en 32 årig målmand i Danmark - jeg er dog helt enig i det ville være en klassekeeper for os.
Hvorfor er det det? Jesper Hansen er i en målmands bedste alder og er i udkanten af landsholdet. Jeg synes 4-5 millioner lyder rimeligt og vi har jo masser af penge at bruge af. Jesper Hansen ville fra dag 1 være en bærende spiller og vi ved 100% hvad vi får med ham. Det er lige præcis hvad vi har brug for.

Jeg er dog enig i at Mikkel Andersen også er en oplagt og driftsikker løsning.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 9. maj 2017, 13:20

Et andet anstændigt bud til målmandsposten kunne være Pär Hansson, der har kontraktudløb med Feyenoord. Utrolig driftssikker målmand, der tidligere har været aktuel i FCK. Udelukker ikke en retur til Allsvenskan, og kunne dermed også sagtens være en mulighed for os.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 9. maj 2017, 13:36

Provst i Brovst skrev:Hent Lindegaard og Makienok -- http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lind ... r-preston/
Det ville være drømmescenariet. Desværre har Lindegaard allerede afvist DK og jeg frygter at Makienok ikke er MW's type.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 9. maj 2017, 13:38

Yankee skrev:
Forza skrev:
4-5 mio er helt urealistisk for en 32 årig målmand i Danmark - jeg er dog helt enig i det ville være en klassekeeper for os.
Hvorfor er det det? Jesper Hansen er i en målmands bedste alder og er i udkanten af landsholdet. Jeg synes 4-5 millioner lyder rimeligt og vi har jo masser af penge at bruge af. Jesper Hansen ville fra dag 1 være en bærende spiller og vi ved 100% hvad vi får med ham. Det er lige præcis hvad vi har brug for.

Jeg er dog enig i at Mikkel Andersen også er en oplagt og driftsikker løsning.
4-5 mio er en høj pris i DK for en 32 årig keeper. Især fra en klub der tørster efter penge, som Lyngby gør. Jeg mener maksimalt han er 3. mio værd.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 9. maj 2017, 14:15

Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Hent Lindegaard og Makienok -- http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lind ... r-preston/
Det ville være drømmescenariet. Desværre har Lindegaard allerede afvist DK og jeg frygter at Makienok ikke er MW's type.
DBU skolen har noget med store boksangribere, så det skal man ikke afvise. Tror dog Palermo vil have mange af deres penge tilbage for Makienok.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 9. maj 2017, 14:36

De Fem skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Hent Lindegaard og Makienok -- http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lind ... r-preston/
Det ville være drømmescenariet. Desværre har Lindegaard allerede afvist DK og jeg frygter at Makienok ikke er MW's type.
DBU skolen har noget med store boksangribere, så det skal man ikke afvise. Tror dog Palermo vil have mange af deres penge tilbage for Makienok.
Skiftede han ikke permanent til England sidste år?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 9. maj 2017, 14:41

De Fem skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Hent Lindegaard og Makienok -- http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lind ... r-preston/
Det ville være drømmescenariet. Desværre har Lindegaard allerede afvist DK og jeg frygter at Makienok ikke er MW's type.
DBU skolen har noget med store boksangribere, så det skal man ikke afvise. Tror dog Palermo vil have mange af deres penge tilbage for Makienok.
Har altid hørt til dem der mente Makienok var totalt overvurderet, men en solid superligangriber ville gøre underværker for os lige nu. Derudover har han noget resten af vores hold ikke har. På den anden side magter jeg ikke af hans belastende kone og det mediecirkus der typisk er med hende. Tænk hvis hun skal til at udtale sig om AaB i tide og utide. Godt nok er AaB blevet ret anonyme og vi kunne godt bruge lidt mere "støj", men det skal da aldrig være Ibi der kloger sig på Twitter.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 9. maj 2017, 14:44

jonas386 skrev:
De Fem skrev:
Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Hent Lindegaard og Makienok -- http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lind ... r-preston/
Det ville være drømmescenariet. Desværre har Lindegaard allerede afvist DK og jeg frygter at Makienok ikke er MW's type.
DBU skolen har noget med store boksangribere, så det skal man ikke afvise. Tror dog Palermo vil have mange af deres penge tilbage for Makienok.
Skiftede han ikke permanent til England sidste år?
Tænker du ikke på Brock-Madsen (de tog ligner hinanden til forveksling).

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af astonvilla » 9. maj 2017, 15:07

Forza skrev:
Provst i Brovst skrev:Hent Lindegaard og Makienok -- http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lind ... r-preston/
Det ville være drømmescenariet. Desværre har Lindegaard allerede afvist DK og jeg frygter at Makienok ikke er MW's type.
Anders Lindegaard har ikke været ude i 10 år endnu (forlod DK i 2009) - hvorfor han ikke kan vende hjem på forskerordningen (ikke før 2019).
Det spiller nok væsentlig ind i hans overvejelser, tror jeg.

Makienok - har en fornemmelse af at han ikke kan se sig selv rende rundt i Nordjylland. Jeg tror slet ikke vi kan være med på hans lønkrav heller.

Men begge er da i hvert fald et forsøg værd synes jeg.
Bienvenu Bassogog!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 9. maj 2017, 20:42

Nu Gaarde har kendt til interessen for Mæhle i noget tid, kunne man så forestille sig at den spiller de scoutede i Norge, måske spiller back/wingback?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Glenn Francisco » 9. maj 2017, 20:46

Martino skrev:Nu Gaarde har kendt til interessen for Mæhle i noget tid, kunne man så forestille sig at den spiller de scoutede i Norge, måske spiller back/wingback?
Remmer ;)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 9. maj 2017, 20:52

Glenn Francisco skrev:
Martino skrev:Nu Gaarde har kendt til interessen for Mæhle i noget tid, kunne man så forestille sig at den spiller de scoutede i Norge, måske spiller back/wingback?
Remmer ;)
Enig i at han kunne være en oplagt afløser. Både ift profil og alder. Men kører Molde ikke med nogle, for skandinavien, rimeligt høje budgetter? Såvidt jeg husker var der da en eller anden rigmand der investerede ganske kraftigt i dem, og de fik da også nogle mesterskaber med Ole Gunnar som træner. Hvordan det forholder sig nu, ved jeg ikke, men jeg har svært ved at se vi skulle kunne købe spillere fri fra Molde. Det ville vel svare til at købe spillere direkte fra FCM eller BIFs start-11'er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 9. maj 2017, 21:24

jonas386 skrev:
Glenn Francisco skrev:
Martino skrev:Nu Gaarde har kendt til interessen for Mæhle i noget tid, kunne man så forestille sig at den spiller de scoutede i Norge, måske spiller back/wingback?
Remmer ;)
Enig i at han kunne være en oplagt afløser. Både ift profil og alder. Men kører Molde ikke med nogle, for skandinavien, rimeligt høje budgetter? Såvidt jeg husker var der da en eller anden rigmand der investerede ganske kraftigt i dem, og de fik da også nogle mesterskaber med Ole Gunnar som træner. Hvordan det forholder sig nu, ved jeg ikke, men jeg har svært ved at se vi skulle kunne købe spillere fri fra Molde. Det ville vel svare til at købe spillere direkte fra FCM eller BIFs start-11'er.
VG publicerede for lidt tid siden en interessant artikel om økonomien i Eliteserien. Når det kommer til økonomi kan vi godt være med i forhold til de norske klubber.

Udvalgte klubbers spillerbudget 2016 i norske kroner:

Molde 30 mill.
Vålerenga 25 mill.
Viking Stavanger 24 mill.

Det skal også tilføjes at jeg er usikker på om ovennævnte beløb er inkl. diverse spillerbonusser.

Rosenborg og Brann Bergen ønskede ikke at oplyse deres spillerbudget. Skatteprocenten er dog en anden i Norge hvilket selvfølgelig ikke er uvæsentlig.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 556 » 10. maj 2017, 07:29

Forza skrev:
Yankee skrev:
Forza skrev:
4-5 mio er helt urealistisk for en 32 årig målmand i Danmark - jeg er dog helt enig i det ville være en klassekeeper for os.
Hvorfor er det det? Jesper Hansen er i en målmands bedste alder og er i udkanten af landsholdet. Jeg synes 4-5 millioner lyder rimeligt og vi har jo masser af penge at bruge af. Jesper Hansen ville fra dag 1 være en bærende spiller og vi ved 100% hvad vi får med ham. Det er lige præcis hvad vi har brug for.

Jeg er dog enig i at Mikkel Andersen også er en oplagt og driftsikker løsning.
4-5 mio er en høj pris i DK for en 32 årig keeper. Især fra en klub der tørster efter penge, som Lyngby gør. Jeg mener maksimalt han er 3. mio værd.
Enig, Lyngby er meget langt ude økonomisk og Hellerup Finans kan ikke blive ved med at poste penge i det da de selv er på randen af konkurs. Jeg vil tro at vi kan forhandle nogle rigtigt gode priser. Mit personlige gæt er at HF knækker inden for et par måneder og så følger Lyngby nok med..
Er der andre i Lyngby som kunne værre interessant? Hvad med Jeppe Kjær?
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 10. maj 2017, 09:52

Hvem fra Lyngby ville IKKE kunne forstærke os? :cheers:

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af alithebeast » 10. maj 2017, 10:51

KJ skrev:Hvem fra Lyngby ville IKKE kunne forstærke os? :cheers:
Ville gerne kunne sige David Nielsen, men den er jeg ikke engang sikker på.
Hader København!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 10. maj 2017, 10:54

alithebeast skrev:
KJ skrev:Hvem fra Lyngby ville IKKE kunne forstærke os? :cheers:
Ville gerne kunne sige David Nielsen, men den er jeg ikke engang sikker på.
Han ville i hvert fald kunne banke noget vildskab ind i leverpostejs truppen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst