Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ham der Emil » 10. maj 2017, 12:12

Makienok og Lindegaard kunne være fantastiske.
Lindegaard er fri, og kunne være en fantastisk mentor for Lansing. Makienok (er stort skur) har et år tilbage i Palermo, og er gift med Ibi Støvring.
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 10. maj 2017, 12:16

De er vanvittige i Palermo. Man kan sagtens håbe på en fri transfer til Makienok. Taget i betragtning af hvor elendige vi er i hovedstyrken over hele linjen ville han være helt ideel. Selv hvis han ikke scorer mål kan han skabe plads til de andre på holdet.

Jeg synes det vil være dumt ikke i det mindste at undersøge for Gaarde, selvom jeg også kan have min tvivl om Makienok vil finde AaB interessant.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 10. maj 2017, 12:49

Forza skrev:De er vanvittige i Palermo. Man kan sagtens håbe på en fri transfer til Makienok. Taget i betragtning af hvor elendige vi er i hovedstyrken over hele linjen ville han være helt ideel. Selv hvis han ikke scorer mål kan han skabe plads til de andre på holdet.

Jeg synes det vil være dumt ikke i det mindste at undersøge for Gaarde, selvom jeg også kan have min tvivl om Makienok vil finde AaB interessant.
Jeg er ikke pjattet med Makienok, men ser din pointe i han har nogle spidskompetencer vi kunne bruge. Jeg mener dog det jeg skrev om mediecirkus helt seriøst. Hans bedre (I dette tilfælde nok nærmere værre) halvdel var tit ude at kommentere på det ene og det andet da han var i Brøndby. Gider vi virkelig have det cirkus omkring AaB. For det andet skal vi vel høre på hvor nedern Ibi evt. måtte synes Aalborg er.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 10. maj 2017, 12:52

Jakobsen skrev: Jeg er ikke pjattet med Makienok, men ser din pointe i han har nogle spidskompetencer vi kunne bruge. Jeg mener dog det jeg skrev om mediecirkus helt seriøst. Hans bedre (I dette tilfælde nok nærmere værre) halvdel var tit ude at kommentere på det ene og det andet da han var i Brøndby. Gider vi virkelig have det cirkus omkring AaB. For det andet skal vi vel høre på hvor nedern Ibi evt. måtte synes Aalborg er.
Hun må da skrive alt det hun vil, hvis bare gemalen kan bombe for AaB. Makienok burde vi dog ikke have en chance for at få fat i.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 10. maj 2017, 12:55

Nej tak til Makienok. Han er en elendig fodboldspiller som kun har fysik og hovedstødsstyrke at bidrage med. Makienok er ikke ligefrem typen som kan indgå i kombinationsspillet.

Tiago de Leonco derimod er teknisk god og har også en udmærket fysik. Han er transferfri til sommer og kender allerede til dansk fodbold, det bør være en spiller som Gaarde er obs på.

Rune Frantsen ligeledes fra Vendsyssel FF er en ganske habil højreback. Frantsens force er offensiven hvor han klart er en af de bedste højrebacks i 1. division. Offensivt er han bedre end Patrick.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 10. maj 2017, 13:04

frederikshavneren skrev:Nej tak til Makienok. Han er en elendig fodboldspiller som kun har fysik og hovedstødsstyrke at bidrage med. Makienok er ikke ligefrem typen som kan indgå i kombinationsspillet.

Tiago de Leonco derimod er teknisk god og har også en udmærket fysik. Han er transferfri til sommer og kender allerede til dansk fodbold, det bør være en spiller som Gaarde er obs på.

Rune Frantsen ligeledes fra Vendsyssel FF er en ganske habil højreback. Frantsens force er klart offensiven hvor han klart er en af de bedste højrebacks 1. division. Offensivt er han bedre end Patrick.
Lige netop det du skriver om Makienok er nok til at Gaarde bør gå efter ham.
Han har nemlig fysik og hovedspil. Sagt på en anden måde. Han giver os andre strenge at spille på.
Lige nu er vores trup simpelthen SÅ FORKERT sammensat! Ingen hurtige spillere, ingen gennembruds stærke spillere, Ingen fysisk stærke spillere, ingen store spillere (find selv på flere) Vores hold er en stor klon af hinanden. Og derfor gør det også ondt at miste Mæhle. Han skilte sig nemlig en anelse ud.

Jeg siger et stort ja til Makienok! MEN jeg tror ikke det er realistisk.
Hvad kan vi tilbyde profiler udefra? Vores hold er elendigt og det samme er resultaterne.
Og lønningerne er ikke høje. Har svært ved at se ham vælge os.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 10. maj 2017, 13:11

Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:Nej tak til Makienok. Han er en elendig fodboldspiller som kun har fysik og hovedstødsstyrke at bidrage med. Makienok er ikke ligefrem typen som kan indgå i kombinationsspillet.

Tiago de Leonco derimod er teknisk god og har også en udmærket fysik. Han er transferfri til sommer og kender allerede til dansk fodbold, det bør være en spiller som Gaarde er obs på.

Rune Frantsen ligeledes fra Vendsyssel FF er en ganske habil højreback. Frantsens force er klart offensiven hvor han klart er en af de bedste højrebacks 1. division. Offensivt er han bedre end Patrick.
Lige netop det du skriver om Makienok er nok til at Gaarde bør gå efter ham.
Han har nemlig fysik og hovedspil. Sagt på en anden måde. Han giver os andre strenge at spille på.
Lige nu er vores trup simpelthen SÅ FORKERT sammensat! Ingen hurtige spillere, ingen gennembruds stærke spillere, Ingen fysisk stærke spillere, ingen store spillere (find selv på flere) Vores hold er en stor klon af hinanden. Og derfor gør det også ondt at miste Mæhle. Han skilte sig nemlig en anelse ud.

Jeg siger et stort ja til Makienok! MEN jeg tror ikke det er realistisk.
Hvad kan vi tilbyde profiler udefra? Vores hold er elendigt og det samme er resultaterne.
Og lønningerne er ikke høje. Har svært ved at se ham vælge os.
Det ved jeg nu ikke - da vi hente Prica og Nomvethe var vi altså heller ikke godt kørende. Hvis vi gider betale tror jeg såmænd nok vi skal kunne hente profiler. Man kan vinde Danmarksmesterskaber i Aalborg og det sker kontinuerligt som det eneste sted udenfor hovedstaden. Den historie skal vi altså have med når vi rekruterrer. "Kom til Aalborg i et par år og vær med til at vinde guld".

Når det er sagt har du ret i spillerne på nogle måder er for ens. Vi har jo mange fint skolede spillere fra vores egen avl og det samme kan vel siges om Meilinger. Men vi mangler i den grad spillere med den ene eller anden X-factor.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 10. maj 2017, 13:28

Jakobsen skrev:
Gaarde6 skrev:
frederikshavneren skrev:Nej tak til Makienok. Han er en elendig fodboldspiller som kun har fysik og hovedstødsstyrke at bidrage med. Makienok er ikke ligefrem typen som kan indgå i kombinationsspillet.

Tiago de Leonco derimod er teknisk god og har også en udmærket fysik. Han er transferfri til sommer og kender allerede til dansk fodbold, det bør være en spiller som Gaarde er obs på.

Rune Frantsen ligeledes fra Vendsyssel FF er en ganske habil højreback. Frantsens force er klart offensiven hvor han klart er en af de bedste højrebacks 1. division. Offensivt er han bedre end Patrick.
Lige netop det du skriver om Makienok er nok til at Gaarde bør gå efter ham.
Han har nemlig fysik og hovedspil. Sagt på en anden måde. Han giver os andre strenge at spille på.
Lige nu er vores trup simpelthen SÅ FORKERT sammensat! Ingen hurtige spillere, ingen gennembruds stærke spillere, Ingen fysisk stærke spillere, ingen store spillere (find selv på flere) Vores hold er en stor klon af hinanden. Og derfor gør det også ondt at miste Mæhle. Han skilte sig nemlig en anelse ud.

Jeg siger et stort ja til Makienok! MEN jeg tror ikke det er realistisk.
Hvad kan vi tilbyde profiler udefra? Vores hold er elendigt og det samme er resultaterne.
Og lønningerne er ikke høje. Har svært ved at se ham vælge os.
Det ved jeg nu ikke - da vi hente Prica og Nomvethe var vi altså heller ikke godt kørende. Hvis vi gider betale tror jeg såmænd nok vi skal kunne hente profiler. Man kan vinde Danmarksmesterskaber i Aalborg og det sker kontinuerligt som det eneste sted udenfor hovedstaden. Den historie skal vi altså have med når vi rekruterrer. "Kom til Aalborg i et par år og vær med til at vinde guld".

Når det er sagt har du ret i spillerne på nogle måder er for ens. Vi har jo mange fint skolede spillere fra vores egen avl og det samme kan vel siges om Meilinger. Men vi mangler i den grad spillere med den ene eller anden X-factor.
Den store forskel er at vi dengang havde et væsentligt større budget. Vi brugte store summer på spillere og var kendt for at være den eneste klub udover BIF og FCK der gav millioner i signon fees. Derfor var vi noget mere attraktive end vi er i dag, uanset placering.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 10. maj 2017, 14:26

Kunne sagtens se både Thiago Leonco og Rune Frantsen i AaB, men så skal det betyde et farvel til PK og en udlejning af Grønning, som jeg ser det.
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 10. maj 2017, 14:28

Martino skrev:Kunne sagtens se både Thiago Leonco og Rune Frantsen i AaB, men så skal det betyde et farvel til PK og en udlejning af Grønning, som jeg ser det.
PK lader de ikke gå. Han er en kulturbærer og han kan gardere mange pladser. Til gengæld er det nok en mand der burde sidde på bænken når alle mand er klar.

Grønning er jeg enig vil have godt af en udlejning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 10. maj 2017, 14:32

Forza skrev:
Martino skrev:Kunne sagtens se både Thiago Leonco og Rune Frantsen i AaB, men så skal det betyde et farvel til PK og en udlejning af Grønning, som jeg ser det.
PK lader de ikke gå. Han er en kulturbærer og han kan gardere mange pladser. Til gengæld er det nok en mand der burde sidde på bænken når alle mand er klar.

Grønning er jeg enig vil have godt af en udlejning.
Tror også vi holder Paddy. Han kan dække flere pladser og han er klubmand. Desværre synes jeg bare hans niveau er blevet for lavt - selv til denne rolle. Derudover synes jeg altså han som 30 årig burde være en vigtige skikkelse på vores hold end han er i stand til.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 10. maj 2017, 14:36

Jakobsen skrev:
Forza skrev:
Martino skrev:Kunne sagtens se både Thiago Leonco og Rune Frantsen i AaB, men så skal det betyde et farvel til PK og en udlejning af Grønning, som jeg ser det.
PK lader de ikke gå. Han er en kulturbærer og han kan gardere mange pladser. Til gengæld er det nok en mand der burde sidde på bænken når alle mand er klar.

Grønning er jeg enig vil have godt af en udlejning.
Tror også vi holder Paddy. Han kan dække flere pladser og han er klubmand. Desværre synes jeg bare hans niveau er blevet for lavt - selv til denne rolle. Derudover synes jeg altså han som 30 årig burde være en vigtige skikkelse på vores hold end han er i stand til.
Jeg er jo sådan set enig med dig. I disse sparetider vil AaB dog aldrig ha' en komplet trup, de vil tværtimod være fyldt med unge spillere og en ofte tynd bænk. Derfor er en type som Patrick stadig fin at beholde, selvom hans niveau ikke rækker til det vilde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 10. maj 2017, 14:43

Forza skrev:
Jakobsen skrev:
Forza skrev:
Martino skrev:Kunne sagtens se både Thiago Leonco og Rune Frantsen i AaB, men så skal det betyde et farvel til PK og en udlejning af Grønning, som jeg ser det.
PK lader de ikke gå. Han er en kulturbærer og han kan gardere mange pladser. Til gengæld er det nok en mand der burde sidde på bænken når alle mand er klar.

Grønning er jeg enig vil have godt af en udlejning.
Tror også vi holder Paddy. Han kan dække flere pladser og han er klubmand. Desværre synes jeg bare hans niveau er blevet for lavt - selv til denne rolle. Derudover synes jeg altså han som 30 årig burde være en vigtige skikkelse på vores hold end han er i stand til.
Jeg er jo sådan set enig med dig. I disse sparetider vil AaB dog aldrig ha' en komplet trup, de vil tværtimod være fyldt med unge spillere og en ofte tynd bænk. Derfor er en type som Patrick stadig fin at beholde, selvom hans niveau ikke rækker til det vilde.
Det er også fair nok at se sådan på det. Jeg mener han er fyld, og det har jeg ment de sidste 5-7 år. Men det er nok influeret af hvilke spillertyper jeg personligt godt kan lide, og i den kategori passer han ikke i. Jeg synes at han kan for lidt som back - så er der nogle som mener han er stabiliserende som en defensiv back, men ej heller her synes jeg han er det store aktiv. Hans mangler i hovedspillet og opdækningerne er for store til at være en defensiv back, og når man ikke får alverden den anden vej, synes jeg man bør kigge efter alternativer. Jeg ved godt han er klubmand, kulturbærer osv, men tror tiden er inde til at give ham en anden udfordring. Han var dog den mindst ringe i seneste kamp.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 10. maj 2017, 17:28

Ved godt dette ikke ligefrem er et transfer ønske... Og så alligevel.
Burde Gaarde ikke hive fat i ham her og så spørge om ikke et assistent job i AaB er mere lokkende end det der?!
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... llan-kuhn/

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 10. maj 2017, 17:30

Gaarde6 skrev:Ved godt dette ikke ligefrem er et transfer ønske... Og så alligevel.
Burde Gaarde ikke hive fat i ham her og så spørge om ikke et assistent job i AaB er mere lokkende end det der?!
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... llan-kuhn/
Jo, det bør han. Men Kuhn skulle jo aldrig have forladt os i første omgang.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brent » 10. maj 2017, 19:14

Gaarde6 skrev:Ved godt dette ikke ligefrem er et transfer ønske... Og så alligevel.
Burde Gaarde ikke hive fat i ham her og så spørge om ikke et assistent job i AaB er mere lokkende end det der?!
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... llan-kuhn/
Jeg tvivler stærkt på han vil tilbage i AaB i en assistentrolle, efter at være blevet forbigået gentagne gange til cehftrænerposten. Jeg tror ikke han nærer de varmeste følelser for Gaarde.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... orlade-AaB
http://www.bt.dk/superligaen/allan-kuhn ... aaet-i-AaB
AaB - the Nordic gateway to Europe

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 10. maj 2017, 21:15

Brent skrev:
Gaarde6 skrev:Ved godt dette ikke ligefrem er et transfer ønske... Og så alligevel.
Burde Gaarde ikke hive fat i ham her og så spørge om ikke et assistent job i AaB er mere lokkende end det der?!
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/medi ... llan-kuhn/
Jeg tvivler stærkt på han vil tilbage i AaB i en assistentrolle, efter at være blevet forbigået gentagne gange til cehftrænerposten. Jeg tror ikke han nærer de varmeste følelser for Gaarde.

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... orlade-AaB
http://www.bt.dk/superligaen/allan-kuhn ... aaet-i-AaB
Ser ham indimellem til fodbold på Hornevej, så han hader dem nok ikke helt derude.
Jeg savner Winsnes

Nedergaard
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 25. sep 2010, 20:04

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Nedergaard » 11. maj 2017, 09:10

Lindegaard debatten blev så nok lukket der: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/danm ... indegaard/

Synes sgu ellers manden havde nogle ting i rygsækken, som vi i AaB godt kunne bruge - ikke mindst hans erfaring.
Nedergaard

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 11. maj 2017, 09:40

Mikkel Andersen er et navn der går igen og igen. Jeg hæfter mig ved at Ene også selv nævnte ham i Ripodsten som en keeper han anså som en mulighed.

Jeg må indrømme jeg ikke har det store kendskab til ham, men hans højde og alder/erfaring ser umiddelbart godt ud.

Er der nogle der kan give en konkret beskrivelse af hans evner/udfordringer som målmand?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9000AaB » 11. maj 2017, 10:00

Forza skrev:Mikkel Andersen er et navn der går igen og igen. Jeg hæfter mig ved at Ene også selv nævnte ham i Ripodsten som en keeper han anså som en mulighed.

Jeg må indrømme jeg ikke har det store kendskab til ham, men hans højde og alder/erfaring ser umiddelbart godt ud.

Er der nogle der kan give en konkret beskrivelse af hans evner/udfordringer som målmand?
Bliver virkelig trist hvis Mikkel Andersen kommer til AaB, han er virkelig - efter min mening- ikke særlig imponerende.
Så hellere Jesper Hansen i Lyngby eller Højbjerg i Esbjerg eller også en helt 3.

Låst