Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 18. maj 2017, 09:52

Yankee skrev:Jeg håber virkelig at vi kigger på Alexander Jacobsen i Viborg. Han har været utroligt god for dem i foråret og har kontraktudløb til vinter. Han kan både spille 8'er og 10'er og ville i AaB sikkert også være god på kanten.

Han fik for nylig også debut for Egypten, som sandsynligvis skal til VM næste år så vi vil få en ekstremt motiveret og ambitiøs spiller, der kan blive mange penge værd. Samtidig er han ikke en spiller, der vil kræve en kæmpe løn eller en kæmpe transfer. Kunne vi tage ham på en 3-årig kontrakt til en middel-løn tror jeg det kunne blive en virkelig god handel, selvom han ikke er en af de bærende spillere, jeg også har efterlyst.
Det er jeg helt enig i. Kan godt være han ikke er i Kusk klassen, men det er lige nøjagtig typer som ham vores hold (blandt andet) skriger på.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 18. maj 2017, 09:54

Forza skrev:
Yankee skrev:Jeg håber virkelig at vi kigger på Alexander Jacobsen i Viborg. Han har været utroligt god for dem i foråret og har kontraktudløb til vinter. Han kan både spille 8'er og 10'er og ville i AaB sikkert også være god på kanten.

Han fik for nylig også debut for Egypten, som sandsynligvis skal til VM næste år så vi vil få en ekstremt motiveret og ambitiøs spiller, der kan blive mange penge værd. Samtidig er han ikke en spiller, der vil kræve en kæmpe løn eller en kæmpe transfer. Kunne vi tage ham på en 3-årig kontrakt til en middel-løn tror jeg det kunne blive en virkelig god handel, selvom han ikke er en af de bærende spillere, jeg også har efterlyst.
Det er jeg helt enig i. Kan godt være han ikke er i Kusk klassen, men det er lige nøjagtig typer som ham vores hold (blandt andet) skriger på.
Nu fik du lige quotet mig inden jeg fik rettet min fejl, men han har faktisk ikke kontraktudløb til vinter - just for the record.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 18. maj 2017, 09:56

Yankee skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:Jeg håber virkelig at vi kigger på Alexander Jacobsen i Viborg. Han har været utroligt god for dem i foråret og har kontraktudløb til vinter. Han kan både spille 8'er og 10'er og ville i AaB sikkert også være god på kanten.

Han fik for nylig også debut for Egypten, som sandsynligvis skal til VM næste år så vi vil få en ekstremt motiveret og ambitiøs spiller, der kan blive mange penge værd. Samtidig er han ikke en spiller, der vil kræve en kæmpe løn eller en kæmpe transfer. Kunne vi tage ham på en 3-årig kontrakt til en middel-løn tror jeg det kunne blive en virkelig god handel, selvom han ikke er en af de bærende spillere, jeg også har efterlyst.
Det er jeg helt enig i. Kan godt være han ikke er i Kusk klassen, men det er lige nøjagtig typer som ham vores hold (blandt andet) skriger på.
Nu fik du lige quotet mig inden jeg fik rettet min fejl, men han har faktisk ikke kontraktudløb til vinter - just for the record.
Debut for Egypten?
Ska' vi hak'?

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Siiger » 18. maj 2017, 10:00

Gilli Rolantsson er i øvrigt startet ni gange ud af ni mulige for SK Brann (pt. nr. 3 i Eliteserien) i den her sæson, hvor han har scoret 3 og lagt op til 3 kasser. Han spiller OMV med Daniel Braaten på den anden side. Fodbold er et forunderligt spil.. ;)

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 18. maj 2017, 10:00

MrBangDK skrev:
Yankee skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:Jeg håber virkelig at vi kigger på Alexander Jacobsen i Viborg. Han har været utroligt god for dem i foråret og har kontraktudløb til vinter. Han kan både spille 8'er og 10'er og ville i AaB sikkert også være god på kanten.

Han fik for nylig også debut for Egypten, som sandsynligvis skal til VM næste år så vi vil få en ekstremt motiveret og ambitiøs spiller, der kan blive mange penge værd. Samtidig er han ikke en spiller, der vil kræve en kæmpe løn eller en kæmpe transfer. Kunne vi tage ham på en 3-årig kontrakt til en middel-løn tror jeg det kunne blive en virkelig god handel, selvom han ikke er en af de bærende spillere, jeg også har efterlyst.
Det er jeg helt enig i. Kan godt være han ikke er i Kusk klassen, men det er lige nøjagtig typer som ham vores hold (blandt andet) skriger på.
Nu fik du lige quotet mig inden jeg fik rettet min fejl, men han har faktisk ikke kontraktudløb til vinter - just for the record.
Debut for Egypten?
Fra Wiki Pedersen: "Jakobsen er født og opvokset i Rødovre. Hans far stammer fra Egypten, og hans mor fra Danmark."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 18. maj 2017, 10:03

Yankee skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:Jeg håber virkelig at vi kigger på Alexander Jacobsen i Viborg. Han har været utroligt god for dem i foråret og har kontraktudløb til vinter. Han kan både spille 8'er og 10'er og ville i AaB sikkert også være god på kanten.

Han fik for nylig også debut for Egypten, som sandsynligvis skal til VM næste år så vi vil få en ekstremt motiveret og ambitiøs spiller, der kan blive mange penge værd. Samtidig er han ikke en spiller, der vil kræve en kæmpe løn eller en kæmpe transfer. Kunne vi tage ham på en 3-årig kontrakt til en middel-løn tror jeg det kunne blive en virkelig god handel, selvom han ikke er en af de bærende spillere, jeg også har efterlyst.
Det er jeg helt enig i. Kan godt være han ikke er i Kusk klassen, men det er lige nøjagtig typer som ham vores hold (blandt andet) skriger på.
Nu fik du lige quotet mig inden jeg fik rettet min fejl, men han har faktisk ikke kontraktudløb til vinter - just for the record.
Udløb sommeren 2019. Skud fra hoften: 3-4 mio. I transfer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 18. maj 2017, 10:09

Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:
Forza skrev:
Yankee skrev:Jeg håber virkelig at vi kigger på Alexander Jacobsen i Viborg. Han har været utroligt god for dem i foråret og har kontraktudløb til vinter. Han kan både spille 8'er og 10'er og ville i AaB sikkert også være god på kanten.

Han fik for nylig også debut for Egypten, som sandsynligvis skal til VM næste år så vi vil få en ekstremt motiveret og ambitiøs spiller, der kan blive mange penge værd. Samtidig er han ikke en spiller, der vil kræve en kæmpe løn eller en kæmpe transfer. Kunne vi tage ham på en 3-årig kontrakt til en middel-løn tror jeg det kunne blive en virkelig god handel, selvom han ikke er en af de bærende spillere, jeg også har efterlyst.
Det er jeg helt enig i. Kan godt være han ikke er i Kusk klassen, men det er lige nøjagtig typer som ham vores hold (blandt andet) skriger på.
Nu fik du lige quotet mig inden jeg fik rettet min fejl, men han har faktisk ikke kontraktudløb til vinter - just for the record.
Udløb sommeren 2019. Skud fra hoften: 3-4 mio. I transfer.
Ja så er en handel med ham nok knap så attraktiv IMO.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 18. maj 2017, 10:12

MrBangDK skrev:
Debut for Egypten?
Ja han spillede for Egypten i en træningskamp mod Togo i marts måned. Der var nok et element af at de ville "låse" ham, men det viser da i hvert fald at han er på blokken dernede og siger vel også et eller andet om hans niveau.

Jeg mener sagtens han kunne være 3-4 millioner værd. Det er altid dyrere at hente spillere med pil opad, men det er også det, AaB trænger til efter mange år med spillere, der skulle "genstarte" karrieren.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søgaard » 18. maj 2017, 10:28

Der var brug for udskiftning sidste vindue. Det kom der, ikke helt så meget som vi håbede, men der blev hentet flere folk de fleste herinde var positive overfor. Men intet af det vi fik ind udefra, har slået igennem for alvor. Derfor er vi lidt i samme situation som sidste sommer, hvor der er skal ske massiv udskiftning. Simpelthen for at bygge op forfra, ikke for at bygge på hvad man gjorde sidste sommer. Nogle af de unge har self. rykket sig, så ift. det er vi lidt bedre stillet, men vi trænger virkelig til profiler. Også afhængigt af, hvordan Wieghorst vil spille - fortsætter vi 4-4-2, eller er vi mere på vej ud i nogle 4-2-3-1 tendenser - eller hvad fanden er det vi har gang i.

Målmand: Larsen, Lansing
Lansing er en lidt sjov signing - 22 år, formentlig tiltænkt en reservetjans med udvikling for øje, men vi skriver kun 2 år med ham. Larsen vil gerne videre og han ligner en der trænger til luftforandring. Han har været glimrende tidligere, men har tabt pusten. Jeg håber man finder en 27-32 årig keeper, som kan bidrage med lidt mere rutine og gerne en smule mere med fødderne og i feltet. Pär Hansson som Gamen og andre foreslog, synes jeg lyder spændende.

Backs: PK, Ahlmann, Bytyqi, Blåbjerg
Med tabet af Mæhle, skal vi helt 100% have fat i en dygtig højre back. Ahlmann er heldigvis kommet i gang denne sæson, så må vi håbet spillet stille og roligt vender tilbage. PK er backup, forhåbentlig overhaler Bytyqi ham på et tidspunkt. Blåbjerg kan dække af.

Midterforsvar: Holgersson, Blåbjerg, Kasper P., Rokkedal
Dybest set burde man hente 2 nye, men er i tvivl om Gaarde overhovedet vil addresere midterforsvaret. Holger kunne måske gå som 2. midterforsvarer, ved siden af en hurtigere makker, men han er bare alt for dyr og med for lidt perspektiv i, til at udfylde den plads. Håber man i venskabelighed kan skilles og sende ham hjem til Helsingborg, det tror jeg er præmissen for, at vi ser noget ske i midterforsvaret. Jeg begynder at tvivle på perspektiverne i de 3 andre, Blåbjerg burde have sat sig på en fast plads og hævet sig over Kasper P., som bør være 3. valg. Det sker bare ikke rigtig.

Midtbane: Würtz, Abildgaard, Magnus C, Risgård, Sloth, Kakeeto, (Thellufsen, Flores)
Synes endelig man kan se nogle arvtagere for Würtz i truppen - Abildgaard og Magnus C. - selvom de stadig er rå. Til den mere offensive plads, mangler vi en mand, Risgård virker til at være mør. Det kommer self. an på, hvordan Wieghorst vil spille. Jeg tror at Thellufsen og Flores med fordel kunne udfylde pladsen, hvis det bliver noget der mere ligner 4-2-3-1/4-4-1-1. 4-4-2 synes jeg kræver en lidt mere markant profil end de to. Fortsætter man med med MC/Würtz derinde, så kræver det til gengæld noget nyt på toppen. Sloth tror jeg skal videre, Kakeeto ligeså, om det så er på leje.

Fløje: Flores, Meilinger, Børsting, Thellufsen (, Sloth)
Igen, det kommer lidt an på systemet, om man vil forsøge at udnytte Flores centralt etc.
Ryger man mere over i en 4-2-3-1, kunne Pohl med fordel også rykkes ud på fløjen. Jeg tror stadig på Flores og med Thellufsen i hopla, tror jeg vi er fint dækket af. Det er ikke her vi trænger mest, selvom vi kunne bruge en opgradering. Det må komme ved at nogle af de 4 hæver niveauet.

Angreb: Sylvestr, Pohl, Grønning, Ene(, Ramkilde?)
Av. Synes vi har 3 spændende unge spillere i Pohl (som måske ikke bliver ved med at have en angriber-fremtid, men han er en dygtig spiller), Grønning og formentlig Ramkilde på vej op. Ene ligner fortid, det gik godt i starten, men han har desværre ikke fundet melodien på det seneste. Han kom hjem og bidrog med det han kunne, men det virker ikke til han helt passer ind og så er han ikke ældre end, at han skal ud og have fast spilletid et sted. Sylvestr startede godt, men kan heller ikke rigtig trække os op, ser det ud til - håber også man giver ham løbepas, da der ikke er meget perspektiv i at have ham løbende rundt i ½ år mere. Vi skal have en topangriber, uanset hvor mange Wieghorst vil spille med i front.

Ud: Larsen, Mæhle, Holger, Sloth, Kakeeto, Ene, Sylvestr
Ind, alle sammen med niveau til startopstillingen: Målmand, højre back, centerforsvarer, off.midt/fløj, angriber

5 nye udefra er voldsomt, men jeg kan kan ikke se vi kommer videre med meget mindre. Måske hvis man holder Holger/Sylvestr til vinter, men det ville ikke være holdbart og udskyder bare vores problemer.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 18. maj 2017, 10:34

Yankee skrev:
MrBangDK skrev:
Debut for Egypten?
Ja han spillede for Egypten i en træningskamp mod Togo i marts måned. Der var nok et element af at de ville "låse" ham, men det viser da i hvert fald at han er på blokken dernede og siger vel også et eller andet om hans niveau.

Jeg mener sagtens han kunne være 3-4 millioner værd. Det er altid dyrere at hente spillere med pil opad, men det er også det, AaB trænger til efter mange år med spillere, der skulle "genstarte" karrieren.
Afgjort, hellere give lidt i transfer for at få den rigtige spiller, det har vi heldigvis så rigeligt råd til nu. Gaarde har selv sagt det - vi skal have spillere som kan gå ind og forstærke os fra dag 1. Vi har ikke råd til at tage flere satsninger med spillere der skal "bygges op", vi må betale det som det koster at få en spiller der er i form og som har selvtillid. Jeg frygter dog at AaB stadig har et "traume" mht. at betale milliontransfers.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 18. maj 2017, 10:36

I forhold til vores skrøbelige forsvar anser jeg KP som 1. valget. I den ideelle verden ville han være en perfekt 1. reserve til 2 gode midterforsvarer, men får vi en klasse spiller han kan spille sammen med dernede kan det godt gå. Blåbjerg og især Holger er simpelthen for usikre/ustabile både med og uden bold. Kan man lokke Holger til at forlade os kvit og frit ville det være perfekt.

Jeg må ærligt erkende at jeg har mistet tiltroen til Flores. Han har endnu ikke vist de store kompetencer som jeg ser det. Forhåbentligt kan vi få ham sendt hjem til Peru uden at miste det store på den samlede handel.

Sylvestr har når den nye sæson går igang et halvt år tilbage af kontrakten. Der virker ikke til at være de store fremtidsperspektiver i ham. man sende ham væk og få en erstatning (Der for guds skyld har noget højde og drøjde i feltet) ville det være optimalt.

Nicolai Larsen er dalet til et uacceptabelt niveau. Superligaens dårligste keeper. Et rent mirakel hvis nogen klub rent faktisk byder penge for ham. Kan vi komme af med ham og få en erstatning med et par redninger i handskerne ville jeg være lykkelig.

Derudover mangler vi nogle kreative spillere på kanterne a la Kusk/Thomsen. De er desværre dyre og svære at hente.

Sikke et vindue Gaarde har i vente.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 18. maj 2017, 10:38

Det bør være en no-brainer at sende Kakeeto, Rokkedal og Bytyqi videre. Ingen af dem har udsigter til spilletid og ingen af dem ligner Superliga-spillere.

Jeg er skræmt over at Allan Gaarde nu i 1½ år har kørt med Morten Rokkedal som 4. valg i centerforsvaret og det bør bringes til ophør.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 18. maj 2017, 10:40

Gaarde er ude og sige, at han vil hente spillere, der kan forstærke os fra dag 1. Det mest chokerende i det udsagn er vel, at det må forstås som i modsætning til tidligere vinduer, hvor han har hentet folk som Flores, Meilinger, Sloth, Ene, Helenius mv. - og senest også Holgersson - til bænken...!
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 18. maj 2017, 10:47

Yankee skrev:
MrBangDK skrev:
Debut for Egypten?
Ja han spillede for Egypten i en træningskamp mod Togo i marts måned. Der var nok et element af at de ville "låse" ham, men det viser da i hvert fald at han er på blokken dernede og siger vel også et eller andet om hans niveau.

Jeg mener sagtens han kunne være 3-4 millioner værd. Det er altid dyrere at hente spillere med pil opad, men det er også det, AaB trænger til efter mange år med spillere, der skulle "genstarte" karrieren.
Ahhhh.. forklaringen står ovenfor. Det er jo ikke lige et navn der skriger "Egypten"..
Ska' vi hak'?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 18. maj 2017, 11:01

Yankee skrev:Det bør være en no-brainer at sende Kakeeto, Rokkedal og Bytyqi videre. Ingen af dem har udsigter til spilletid og ingen af dem ligner Superliga-spillere.

Jeg er skræmt over at Allan Gaarde nu i 1½ år har kørt med Morten Rokkedal som 4. valg i centerforsvaret og det bør bringes til ophør.
Hvis Holgersson og Rokkedal sendes videre og der hentes en dygtig forstærkning til forsvaret, så kunne Lyngø fra U19 være i spil som 4-5 valg dernede. Han har noget fysik og er god i luften. Måske perspektivet er større i ham end i Rokkedal. Ser allerhelst to nye klassespillere til det centrale forsvar, men der sker nok ikke.
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 18. maj 2017, 11:04

AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde er ude og sige, at han vil hente spillere, der kan forstærke os fra dag 1. Det mest chokerende i det udsagn er vel, at det må forstås som i modsætning til tidligere vinduer, hvor han har hentet folk som Flores, Meilinger, Sloth, Ene, Helenius mv. - og senest også Holgersson - til bænken...!
Bliver du aldrig træt? Naturligvis skal det ikke forstås sådan og det ved ud også godt. Hvad er pointen med det indlæg?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af abbifar » 18. maj 2017, 11:25

AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde er ude og sige, at han vil hente spillere, der kan forstærke os fra dag 1. Det mest chokerende i det udsagn er vel, at det må forstås som i modsætning til tidligere vinduer, hvor han har hentet folk som Flores, Meilinger, Sloth, Ene, Helenius mv. - og senest også Holgersson - til bænken...!
Du skriver, du er chokeret over Gaardes udsagn. Det mest chokerende i DIT udsagn er vel, at det må forstås som i modsætning til tidligere indlæg - hvor du så har været tilfreds med ham.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. maj 2017, 11:32

Bedømt på kampen i går, så skulle der nok skiftes ud på flere pladser.

Dog skuffede Kasper P mig. Hvor jeg faktisk synes Blåbjerg har flyttet sig, så mistede jeg nok lidt troen på Kasper P. Han er pt. i mine øjne kun reservespiller.

På forsvarspladserne tror jeg stadig ikke, at man blot kan smide x antal lønkroner og dermed få en god spiller. Tror dog at vi er nød til at hente en ekstra mand til midterforsvaret til sommer uanset afgang. Der skal prøves noget nyt.

Nicolai Larsen tror jeg stadig er en god målmand, men AaB og ham virker bare ikke til at kunne finde melodien. Om det er ham, målmandstræner eller noget tredje vides ikke, men ændring er nødvending. Man har de sidste sæsoner set klubber låse spillere, fordi de var på kontrakt hos dem indtil den 1. juli og derfor ikke måtte starte op med deres nye klub. AaB har bare at betale 14 dages løn for Lansing, hvis Vejle sætter sig på bagben, så han kan være med fra start.

Og lige dem, som nævner Rokkedal og Kakeeto. De hverken koster mange penge eller er (en særlig stor del af) problemet for AaB nu. Derfor kan det godt være, at de skal udfases, men de skal ikke have skylden for, at f.eks. Holgersson eller Sloth ikke har leveret varen.

I øvrigt omkring et holds rygrad, så kan man jo kigge på OB, hvor de har haft rigtig mange målmænd med fine CV'er forbi de senere år, men især dette forår, hvor Gryteburst blev førstevalg er selvtilliden på hele holdet vokset. Så hvis det er lignende for os, så er meget hentet ved at få en "gammel Larsen" på målmandsposten.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. maj 2017, 12:27

Hverken Kasper P. eller Blåbjerg har flyttet sig 1 mm. det seneste halvandet år - de hører ikke til i en startopstilling på et top-6 hold.

At OB er vokset efter en lidt tumultarisk start for Kent, hænger nok især sammen med at deres talenter er væsentligt bedre end vores. Både Desler, Greve og JJ Thomasen har offensivt drive og teknik, og passer perfekt til Kents måde at spille fodbold på. Samtidig har et par af deres signings oppet sig - Tingager lignede en katastrofe det første halve år, men ser bedre ud nu. Det samme med Izunna.

Jeg er fuldstændig uenig, når man klassificerer MC som en kommende god Würtz-erstatning - lige nøjagtig på den plads skal der hentes kvalitet. En stor del af problemet for vores offensiv er jo også at bolden ikke bliver flyttet hurtigt nok rundt, og med høj nok kvalitet. Vi har masser af boldbesiddelse, men skaber ingen åbninger. Bedst illustreret ved Silkeborg-kampen, hvor Magnus Christensen i 1. halvleg 5-6 gange spiller bolden tilbage mod egne centerforsvarere i en situation hvor vi har fået os etableret på modstandernes banehalvdel. Det giver modstanderne tid til at flytte presset op, og så kan vi starte forfra. Masser af bold, men ingen dynamik og al for meget ligegyldigt småspil uden at der er en modstander i nærheden. Vi skal have en 6'er med pondus, gennemslagskraft, god pasningsfod og opryddergen - og på 6'er pladsen på vi så enten se om vi kan omskole nogen med held, eller købe i et af de kommende vinduer. Vi er død og pine nødt til at få noget kreativitet ind på den midtbane.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 18. maj 2017, 13:07

De Fem skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde er ude og sige, at han vil hente spillere, der kan forstærke os fra dag 1. Det mest chokerende i det udsagn er vel, at det må forstås som i modsætning til tidligere vinduer, hvor han har hentet folk som Flores, Meilinger, Sloth, Ene, Helenius mv. - og senest også Holgersson - til bænken...!
Bliver du aldrig træt? Naturligvis skal det ikke forstås sådan og det ved ud også godt. Hvad er pointen med det indlæg?
Min pointe er den helt åbenlyse, at man nu i tre år ikke har magtet for alvor at hente forstærkning til start-11'eren trods ihærdige forsøg, så mange lønpenge nu er bundet op på reserver.
Fodbold skal ses med hjertet!

Låst