Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 7. jun 2017, 10:32

Manden har været ansat i jobbet i 8 år og vil noget andet... er det virkelig nødvendigt at puste det op?
Ska' vi hak'?

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 7. jun 2017, 10:37

Jeg synes folk overvurderer betydningen af ungdomstrænerne. Har de unge kvalitet nok, skal de nok udvikle sig uanset om træneren hedder Per eller Poul. Det er derimod vigtigere, at vi gennem mange år har den samme person, PEA, til sikre sammenhængen i indsatsen og udviklingen gennem mere end to år. Derudover er det altså ikke et særsyn at ungdomstrænere kun holder kort tid. Mit indtryk er at arbejdet er enormt og lønnen en pose pebernødder.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jun 2017, 10:50

KJ skrev:Jeg synes folk overvurderer betydningen af ungdomstrænerne. Har de unge kvalitet nok, skal de nok udvikle sig uanset om træneren hedder Per eller Poul. Det er derimod vigtigere, at vi gennem mange år har den samme person, PEA, til sikre sammenhængen i indsatsen og udviklingen gennem mere end to år. Derudover er det altså ikke et særsyn at ungdomstrænere kun holder kort tid. Mit indtryk er at arbejdet er enormt og lønnen en pose pebernødder.
Arghh, det er nok også lige at undervurdere deres indsats. Men enig i, at udskiftning ikke behøver at betyde det helt store, hvis de overordnede linjer er helt klare. Men at der er større udskiftninger på dette område, kan være tilfældigheder, men også et tegn på, at man ændrer setuppet og dermed sigter højere eller efter andre kvaliteter.

Og så har jeg ikke hørt nogen smække med døren. Eller de er rendt til "bedre jobs".
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Patmand » 7. jun 2017, 11:15

MrBangDK skrev:Manden har været ansat i jobbet i 8 år og vil noget andet... er det virkelig nødvendigt at puste det op?
Ja

Der er noget galt i Aalborg, Vester Mariendal Mølle maler helt ad helved' til.
Bare tegnedrengen er i orden kan man få det som man vil.
Blæse vær' med andres mening selv om det er dem der står for skud.
Der er noget skævt i toppen, no'et der trænger til at skiftes ud.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Ham der Emil » 7. jun 2017, 12:03

Gaarde6 skrev:
strangecap skrev:
Pollack2 skrev:
Forza skrev:
Ham der Emil skrev:
strangecap skrev:
Man kunne starte med at hjælpe de små klubber i Nordjylland med at oppe sig så de får mere ud af det hele. Det kunne være samkøbesaftaler på tøj og udstyr eller lignende så man på den både fik mere for pengene alle sammen.

Men tilbage til tråden kunne vores gode ven Søren F fra Viborg ikke spille HB?
Det kan han nemlig, og han har gjort det rimeligt i Viborg. Jeg havde selv snakken med en kammerat forleden, og vi så ham også begge tilbage i AaB. Der er andre områder hvor der skal forstærkes endnu mere (CB!).

Henter vi SF, som højst sandsynlig er ret billig, så kan pengene også bruges på nogle "store" profiler på de andre positioner.
Mener i seriøst at Søren F har niveauet til at være en forstærkning for AaB? At han gjort det "rimeligt" i Viborg gør ham bestemt ikke interessant for os. Er heldigvis også overbevist om at Gaarde ikke en gang har overvejet den tanke.
Nu stopper I! Vi kan diskutere, om vi skal forsøge at plukke et par profiler fra Viborgs hold, men Søren F. - nej! Det vil jo være en kæmpe falliterklæring. Det er jo ikke ligefrem, fordi han har gennemgået en eksplosiv udvikling siden han forlod os... Hvis SF er god nok, så lad os da også få Wichmann tilbage, eller hvad med Jens Kristian Sørensen i Vendsyssel, nej vent, er det helt umuligt at få drømmespilleren Kortegaard tilbage fra Horsens...
Tror du undervurdere at vi får en ind der kender AaB og som aldersmæssigt ligger mellem MC og Würtz. Og synes du virkelig at han var så ringe som HB?

Er Vi ikke enige om at Søren F er fuldstændig et-benet? Altså vel og mærke venstre benet!
Og så er han altså vejet og fundet for let en gang. Lad os nu finde forstærkninger i stedet!
Pt vil han være en forstærkning, PK kan intet offensivt.
Vores hold er virkelig ikke godt, og vi kan ikke forvente at få stjerner hele vejen rundt.

Hiver Gaarde en kanin op ad hatten vil jeg dog blive glad!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mini-p » 7. jun 2017, 12:04

Espen Ruud spottet med en anden mand inde i gågaden... tænker de norske priser har lokket dem til dk efter øl og pølse .... og ikke AaB !
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 7. jun 2017, 12:13

Debatside-sandhed: Alle andre spillere er bedre, end dem, vi har. Alle.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 7. jun 2017, 12:14

Mini-p skrev:Espen Ruud spottet med en anden mand inde i gågaden... tænker de norske priser har lokket dem til dk efter øl og pølse .... og ikke AaB !
Espen Ruud er den rigtige type, men han er 33 og en af hans forcer er/var jo fart. Derfor tror/håber jeg ikke det er et AaB emne. For 3-4 år siden havde det være en kanon transfer, men hans alder taler imod ham når man ser på den rolle han skal spille.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jun 2017, 12:23

Ham der Emil skrev:Pt vil han være en forstærkning
Det er jo netop her, at vi ikke skal panikke. Blot fordi en spiller har haft en bedre sæson end vores egen, er det ikke sikkert, at han er værd at bygge videre på. Vores spillere burde jo heller ikke præstere sådan en lortesæson to gange i træk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 7. jun 2017, 12:27

BoT skrev:Debatside-sandhed: Alle andre spillere er bedre, end dem, vi har. Alle.
Uden undtagelse?
Ska' vi hak'?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 7. jun 2017, 12:39

BoT skrev:Debatside-sandhed: Alle andre spillere er bedre, end dem, vi har. Alle.
Normalt hader jeg kommentarer som denne om den såkaldte "debatside-sandhed".

Men når Søren F bliver nævnt er jeg tilbøjelig til at give dig ret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 7. jun 2017, 12:44

MrBangDK skrev:Manden har været ansat i jobbet i 8 år og vil noget andet... er det virkelig nødvendigt at puste det op?
Som skrevet flere gange, er det ikke de enkelte tilfælde der bekymrer, for naturligvis vil folk engang imellem søge nye udfordringer... Men summen af folk der har forladt os på meget kort tid er derimod bekymrende. Det vil være noget atypisk at en velfungerende arbejdsplads oplever så massiv en afgang. Jeg kan kun gisne, men jeg synes afgjort der tegner sig af en klub med problemer på de indre linjer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 7. jun 2017, 12:46

Forza skrev:
Ham der Emil skrev:
strangecap skrev:
Rams skrev:Der er et eller andet med relationsplejen til de øvrige nordjyske divisionshold, der halter. Thisted er feederklub til FCM, persongalleriet i Vendsyssel med Erik R, Fesne Frank og Mogens Krogh varsler ilde og Hobro har været tabt i mange år og har orienteret sig mod FCM og RFC.

En ting er at vi ikke kan sende lovende ungspillere på græs i klubber med et nogenlunde træningsmiljø. Noget andet er at adgangen til talenter fra de klubber bliver besværliggjort. Vi er nu nede på klubber som Jammerbugt, Lindholm og Vejgaard, og så er reserveholdsturneringen eller AaBs DS at foretrække.Man savner sgu de gamle dage, hvor der blev spillet bold på et ok niveau i Chang og NB.

Jeg håber vi tager tråden op igen. OB har lidt under det samme på Fyn, men har oppet sig de senere år, særligt efter BIF kaprede talentfabrikken i Næsby. Igen så jeg gerne Bo Zinck eller Augo som ansvarlig for relationsplejen, så vi får styr på vores baghave igen.
Man kunne starte med at hjælpe de små klubber i Nordjylland med at oppe sig så de får mere ud af det hele. Det kunne være samkøbesaftaler på tøj og udstyr eller lignende så man på den både fik mere for pengene alle sammen.

Men tilbage til tråden kunne vores gode ven Søren F fra Viborg ikke spille HB?
Det kan han nemlig, og han har gjort det rimeligt i Viborg. Jeg havde selv snakken med en kammerat forleden, og vi så ham også begge tilbage i AaB. Der er andre områder hvor der skal forstærkes endnu mere (CB!).

Henter vi SF, som højst sandsynlig er ret billig, så kan pengene også bruges på nogle "store" profiler på de andre positioner.
Mener i seriøst at Søren F har niveauet til at være en forstærkning for AaB? At han gjort det "rimeligt" i Viborg gør ham bestemt ikke interessant for os. Er heldigvis også overbevist om at Gaarde ikke en gang har overvejet den tanke.
Søren F er et useriøst bud. Selvfølgelig kan vi ikke hente 6 hylde A spillere, men Søren F er IMO ikke en gang hylde C i Superligaen. I øvrigt kan jeg slet ikke se ham på højre back da han jo er ret venstre benet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 7. jun 2017, 12:57

Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Manden har været ansat i jobbet i 8 år og vil noget andet... er det virkelig nødvendigt at puste det op?
Som skrevet flere gange, er det ikke de enkelte tilfælde der bekymrer, for naturligvis vil folk engang imellem søge nye udfordringer... Men summen af folk der har forladt os på meget kort tid er derimod bekymrende. Det vil være noget atypisk at en velfungerende arbejdsplads oplever så massiv en afgang. Jeg kan kun gisne, men jeg synes afgjort der tegner sig af en klub med problemer på de indre linjer.
Men hvor mange taler vi om ud af den samlede medarbejderstab? Det er overhovedet ikke unormalt at der på en velfungerende arbejdsplads vil være udskiftning. Det kan komme løbende, og det kan komme i ryk, og eftersom der ikke er nogen der har smækket med dørene, så ser det i min optik ud som en ganske naturlig udskiftning...
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 7. jun 2017, 13:00

BoT skrev:Debatside-sandhed: Alle andre spillere er bedre, end dem, vi har. Alle.
Undtagen PK - The real #27
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jun 2017, 15:16

MrBangDK skrev:
Hanga skrev:
MrBangDK skrev:Manden har været ansat i jobbet i 8 år og vil noget andet... er det virkelig nødvendigt at puste det op?
Som skrevet flere gange, er det ikke de enkelte tilfælde der bekymrer, for naturligvis vil folk engang imellem søge nye udfordringer... Men summen af folk der har forladt os på meget kort tid er derimod bekymrende. Det vil være noget atypisk at en velfungerende arbejdsplads oplever så massiv en afgang. Jeg kan kun gisne, men jeg synes afgjort der tegner sig af en klub med problemer på de indre linjer.
Men hvor mange taler vi om ud af den samlede medarbejderstab? Det er overhovedet ikke unormalt at der på en velfungerende arbejdsplads vil være udskiftning. Det kan komme løbende, og det kan komme i ryk, og eftersom der ikke er nogen der har smækket med dørene, så ser det i min optik ud som en ganske naturlig udskiftning...
Vi taler vel efterhånden alt personale i den sportslige del fra U17 og op i løbet af de sidste 4 år, minus PEA og Buus, heriblandt flere stillinger hvor der er skiftet flere gange.

Der har været ekstremt stor udskiftning, og det er bekymrende, især når det sådan set er basen og de dygtige medarbejdere som skal løfte os op over det niveau økonomien egentlig burde diktere. Jeg håber der er ro på de indre linjer, men jeg er langt fra sikker på der er det. Senest synes jeg der er en påfaldende modstrid mellem hvordan Scott Miller i foråret har virket som Wieghorts højre hånd til kampene, men nu er fortid fordi han ønskede mere end at være fysisk træner.

Det er meget muligt der er tale om naturlig udskiftning, men jeg er virkelig ikke sikker, og under alle omstændigheder svækker det os voldsomt, det er jeg overbevist om.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 7. jun 2017, 16:17

Angående Jores Okore:

Det bliver nok ikke lige inden for de kommende dage vi signer med ham. Han har netop lagt "en story" på Instagram fra Knossos på Kreta. Han kan selvfølgelig flyve forholdsvis hurtigt hjem, men hvis den var/er lige opover ville han nok ikke være der

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 7. jun 2017, 17:07

aaballday skrev:Angående Jores Okore:

Det bliver nok ikke lige inden for de kommende dage vi signer med ham. Han har netop lagt "en story" på Instagram fra Knossos på Kreta. Han kan selvfølgelig flyve forholdsvis hurtigt hjem, men hvis den var/er lige opover ville han nok ikke være der
Nej, men langt de fleste spillere er på ferie nu. Det betyder dog ikke, at han ikke er langt i forhandlingerne med AaB. Spørgsmålet er mere hvem han ellers forhandler med...

RaeveFar
Drenge
Drenge
Indlæg: 32
Tilmeldt: 30. maj 2017, 19:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RaeveFar » 7. jun 2017, 18:38

aaballday skrev:Angående Jores Okore:

Det bliver nok ikke lige inden for de kommende dage vi signer med ham. Han har netop lagt "en story" på Instagram fra Knossos på Kreta. Han kan selvfølgelig flyve forholdsvis hurtigt hjem, men hvis den var/er lige opover ville han nok ikke være der
Men fremgår det af hans instagram at Gaarde IKKE er på Knossos også???
Jeg tror det og jeg tror på at den bliver landet enten i Samariakløften eller på Nikos' Taverna i Hersonissos.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 7. jun 2017, 18:43

Ang. udlejning, så er det jo en tilbagevendende diskussion. Det er jo så nemt i FM, så hvorfor ikke i virkeligheden? Der er bare en række problemer når det kommer til 1. division:

1) Det er meget svært at få spilletid. Næsten alle hold har rutinerede divisionsspillere på alle pladser.
2) Hvis ikke 1) er gældende, så er træningsmiljøet typisk for dårligt. Ofte også selvom 1) er gældende. Tidligere blev der trænet for lidt, men det er ikke noget problem længere. Til gengæld er træningen rent kvalitativt langt dårligere end det man får som reserveliga-spiller i AaB.
3) 1. divisionsklubberne er på ingen måde gearet til eller interesserede i talentudvikling - ud over Køge, Vejle og Esbjerg. De har så bare egne talenter.

I næste sæson er der følgende klubber i 1. division:

Esbjerg - Har egne talenter og satser på oprykning
Viborg - Satser på oprykning og rutine, svært at få spilletid
Vendsyssel - Satser på oprykning og rutine, svært at få spilletid
Skive - Satellitklub for FCM
Fremad Amager - Satser på rutine og kontrakt-talenter
Roskilde - Satser på oprykning og rutine, dårligt træningsmiljø og svært at få spilletid
Nykøbing - Satser på rutine, svært sted at flytteen ung nordjyde hen
Vejle - Satser på oprykning og rutine, ingen interesse i at leje udefra
HB Køge - Har egne talenter
Thisted - Satellitklub for FCM
Brabrand/Kolding - Amatørmiljø

Kun Fredericia er for alvor en mulighed som jeg ser det. De har et dårligt hold, men et rigtig godt fuldtids-setup og dygtige trænere. Derudover kunne både Skive og Thisted være muligheder og det er noget, AaB bør arbejde på på sigt.

I 2. division er der acceptable træningsmiljøer i B93 samt hos nedrykkerne Næstved og AB. Alle andre klubber er amatører og har ingen forudsætninger for at udvikle Superliga-spillere, selvom det selvfølgelig sker en sjælden gang imellem.

Låst