Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 13. jun 2017, 08:32

Gamen skrev:Vi har formentlig noget mere at lege med dette vindue end FCM har. Læg dertil, at de har hentet én dyr midtstopper.
Okore er stadig i spil. Men han kommer til at oppebære en topløn, hvis enderne kan mødes.
Hvis det lykkedes Gaarde at hente enten Okore eller Vigen, så fortjener han et high-five. Der er stadig ikke nogle rygter omkring U19 spillerne, altså om de har besluttet at hive nogle op i truppen udover Ramkilde(som jeg antager som sikker, selvom han ikke længere fremgår på Aabsport, hvilket han jo gjorde i foråret).
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 13. jun 2017, 09:03

"For dyr" kan jo betyde mange ting:
1. For dyr til, at det på nogen måde er realistisk for os at hente ham
2. For dyr i forhold til, hvad vores primære behov er
3. For dyr i forhold til, hvad vi vurderer hans kvalitet er

Som Gamen skriver, har FCM allerede hentet én centerforsvarer, så derfor er det sikkert "For dyr nr 2", der er i spil her. Og således kan vi stadig være med, da det bør være vores 1. prioritet (altså den position - ikke nødvendigvis Okore).

Men det lyder meget betryggende, at det er to defensivspillere, man - som bongo123 skrive - pt. arbejder på. Vi skal bygge på nedefra nu.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 13. jun 2017, 09:11

Selvfølgelig bliver det dyrt. Vi har ikke længere en øjeblikkelig sportslig attraktiv vare at sælge, det løb er kørt. Derved må vi overbevise med et økonomisk attraktivt tilbud og forsøge at sælge visionen om udvikling af spilleren (og klubben). Vores fordel her er en dokumenteret evne til at sælge spillere igen, og en træner som Okore kender. Men det bliver da svært, og dyrt, at lokke en Københavner dreng til Nordjylland.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 13. jun 2017, 09:41

Hanga skrev:Selvfølgelig bliver det dyrt. Vi har ikke længere en øjeblikkelig sportslig attraktiv vare at sælge, det løb er kørt. Derved må vi overbevise med et økonomisk attraktivt tilbud og forsøge at sælge visionen om udvikling af spilleren (og klubben). Vores fordel her er en dokumenteret evne til at sælge spillere igen, og en træner som Okore kender. Men det bliver da svært, og dyrt, at lokke en Københavner dreng til Nordjylland.
Et årskort til SAS koster 146tkr. Han kan vel pendle som Zaza gjorde det - og som mange nordjyder gør det den anden vej.

Off-topic: Er Nordjyske helt holdgt op med at følge med på Hornevej - ingen rygter eller nyheder, der ikke er udsendt af AaB, ser ud til at have deres kendskab.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 13. jun 2017, 09:44

seamann skrev:
Hanga skrev:Selvfølgelig bliver det dyrt. Vi har ikke længere en øjeblikkelig sportslig attraktiv vare at sælge, det løb er kørt. Derved må vi overbevise med et økonomisk attraktivt tilbud og forsøge at sælge visionen om udvikling af spilleren (og klubben). Vores fordel her er en dokumenteret evne til at sælge spillere igen, og en træner som Okore kender. Men det bliver da svært, og dyrt, at lokke en Københavner dreng til Nordjylland.
Et årskort til SAS koster 146tkr. Han kan vel pendle som Zaza gjorde det - og som mange nordjyder gør det den anden vej.

Off-topic: Er Nordjyske helt holdgt op med at følge med på Hornevej - ingen rygter eller nyheder, der ikke er udsendt af AaB, ser ud til at have deres kendskab.
Det har været en skrabet dækning i mange år efterhånden. Ripodsten roder lidt bod på det, men jeg synes generelt det er sjældent at Nordjyske gør særligt meget ud af deres dækning hverken hvad angår omfang eller dybde. Jeg savner da f.eks. at lokalsprøjten forholder sig lidt mere kritisk til, hvad der foregår i AaB fremfor bare at være formidler.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

boldspiller
Junior
Junior
Indlæg: 66
Tilmeldt: 3. jun 2017, 16:08
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af boldspiller » 13. jun 2017, 09:51

Jakobsen skrev:
seamann skrev: Et årskort til SAS koster 146tkr. Han kan vel pendle som Zaza gjorde det - og som mange nordjyder gør det den anden vej.

Off-topic: Er Nordjyske helt holdgt op med at følge med på Hornevej - ingen rygter eller nyheder, der ikke er udsendt af AaB, ser ud til at have deres kendskab.
Det har været en skrabet dækning i mange år efterhånden. Ripodsten roder lidt bod på det, men jeg synes generelt det er sjældent at Nordjyske gør særligt meget ud af deres dækning hverken hvad angår omfang eller dybde. Jeg savner da f.eks. at lokalsprøjten forholder sig lidt mere kritisk til, hvad der foregår i AaB fremfor bare at være formidler.
Måske der bare ikke sker en skid på Hornevej? :cool:

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 13. jun 2017, 10:02

På twitter forlyder det, at Okore er spottet på Hornevej for en times tid siden

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Glenn Francisco » 13. jun 2017, 10:23

aaballday skrev:På twitter forlyder det, at Okore er spottet på Hornevej for en times tid siden
OKOOREEE :aabfan: :aabfan: :aabfan:
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 13. jun 2017, 10:49

Sig ikke, at der ikke befinder sig en eller anden doven studerende herinde, som kan afsætte en dag til at luske rundt på Hornevej...?! Jeg kunne godt tænke mig liveopdatering.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 13. jun 2017, 10:51

Lækkert!! Kan vi få gang i ham er det en kæmpe forstærkning :cheers:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Erasmus Montanus » 13. jun 2017, 10:57

KJ skrev:Sig ikke, at der ikke befinder sig en eller anden doven studerende herinde, som kan afsætte en dag til at luske rundt på Hornevej...?! Jeg kunne godt tænke mig liveopdatering.
Jeg holder øje med Holger her i Mini-AaB.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 13. jun 2017, 10:59

Erasmus Montanus skrev:
KJ skrev:Sig ikke, at der ikke befinder sig en eller anden doven studerende herinde, som kan afsætte en dag til at luske rundt på Hornevej...?! Jeg kunne godt tænke mig liveopdatering.
Jeg holder øje med Holger her i Mini-AaB.
KEP og Holger, det kunne blive historisk langsomt - både hvad angår hurtighed og reaktionsevne.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2017, 11:10

Jakobsen skrev:
Erasmus Montanus skrev:
KJ skrev:Sig ikke, at der ikke befinder sig en eller anden doven studerende herinde, som kan afsætte en dag til at luske rundt på Hornevej...?! Jeg kunne godt tænke mig liveopdatering.
Jeg holder øje med Holger her i Mini-AaB.
KEP og Holger, det kunne blive historisk langsomt - både hvad angår hurtighed og reaktionsevne.
Jeg tror OB/Jesper Hansen bliver lynchet, hvis de henter flere AaB'ere.

Det bedste ved Okore er næsten, at der sker noget. Hvis han så også er ligeså god, som forventet, så bliver det dobbelt op.
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 13. jun 2017, 11:15

Enig, FlæskeFrank. Vi mangler først og fremmest noget, der kan bringe lidt optimisme tilbage. Det kræver sgu sine lykkepiller at opholde sig på debatsiden disse uger.

Det minder lidt om "nedrykningssæsonen", hvor alt eksploderede i en glædesrus, da det blev bekræftet, at vi hentede Augo tilbage fra Østrig.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 13. jun 2017, 11:21

Man kan også håbe, at Okore-signing vil få folk til at slappe lidt af herinde. Gaarde og co arbejder på på højtryk lige nu, og jeg ved AaB får en masse tilbudt - men AaB vil KUN have kvalitet ind.
Den kvalitet tager lang tid at researche på. + "større" spillere vil i udgangspunktet ikke til AaB. De leder efter store ligaer, store penge mv. Som tiden går bliver de jo mere og mere villige til at vælge AaB til og IKKE fra.
Derfor skal Gaarde og co selvfølgelig holde øjne og øre åbne, men også slå koldt vand i blodet og vente på den rette kvalitet kan komme til.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mini-p » 13. jun 2017, 11:37

Hvordan fanden skal jeg kunne læse til eksamen med sådan nogle tweets!!! :| :|
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 13. jun 2017, 11:38

Så kan Pär Hansson's navn formentlig også stryges. Han skulle, som forventet, have skrevet med Helsingborg.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 13. jun 2017, 11:48

Super fedt med Okore spottet på Hornevej...!
Kunne det yderligere tænkes at den anden defensive forstærkning vi har kontakt med er Mathias Nielsen fra ACH? Ham havde Wieghorst i Fcn i sin tid, før Mathias Nielsen slog igennem. Nielsen er anfører i Horsens og beskrives som en ledertype. Han har kontrakt til 2019, så vi skal jo nok smide 3-5 mill. efter ham....
Har ikke lagt så meget mærke til ham. Han er ikke en spillende forsvarer går jeg udfra, idet han spiller i ACH... Men han er vist lige god med begge fødder.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 13. jun 2017, 11:52

Okore på sit topniveau vil være den måske bedste forsvarer i hele ligaen. Inden han blev solgt til Villa spillede han jo nærmest alene i FCNs forsvar, og han var fuldstændig umulig at komme forbi. Han er desuden længere i sin genopbygning end andre vi har hentet som skulle tilbage på topniveau som Sloth, Helenius og Ene. Desuden er Okores topniveau kort over de tre. Alt i alt er jeg meget positiv over den her transfer, og henter vi yderligere 2-3 på den her hylde er vi klart en seriøs bejler til top 6.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2017, 11:52

BoT skrev:"For dyr" kan jo betyde mange ting:
1. For dyr til, at det på nogen måde er realistisk for os at hente ham
2. For dyr i forhold til, hvad vores primære behov er
3. For dyr i forhold til, hvad vi vurderer hans kvalitet er

Som Gamen skriver, har FCM allerede hentet én centerforsvarer, så derfor er det sikkert "For dyr nr 2", der er i spil her. Og således kan vi stadig være med, da det bør være vores 1. prioritet (altså den position - ikke nødvendigvis Okore).

Men det lyder meget betryggende, at det er to defensivspillere, man - som bongo123 skrive - pt. arbejder på. Vi skal bygge på nedefra nu.
For mig lyder det som om han er for dyr, ift. risikoen for at han ikke kan holde sig skadefri og genfinde niveau.

Jeg bliver ikke en af dem der kommer til at rose Gaarde for at signe ham, medmindre det bliver en stærkt præstationsafhængig kontrakt (og den slags er vist ved at gå lidt af mode).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst