Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2017, 13:04

Ham der Emil skrev: FCM er jo en direkte konkurrent til FCK, så selvfølgelig er Ståle mere interesseret i at sælge til os end Midtjylland; det samme gør sig gældende for Brøndby.
Jeg kan simpelthen ikke tro at de gider spekulere på den slags. Det er et spørgsmål om at fastsætte den rigtige pris - ikke andet. Hvis prisen er nogenlunde fornuftigt fastsat, kan FCM jo bare købe en tilsvarende spiller et hvilken som helst andet sted end FCK. Der er masser at tage af på det globale marked.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 13. jun 2017, 13:05

Tyskeren skrev:Jf diverse medier - så er Okore idag set på Hornevej... Glæder mig til han blir præsenteret!
Kan ikke lige finde den. Hvem har historien?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 13. jun 2017, 13:05

Pastorius skrev:
N skrev:
FCK har formentlig andre vilkår når køberen hedder FCM, men når det er sagt så er det lidt bekymrende at det er en spiller FCK sender videre. Det hører til sjældenhederne at spillere øger deres værdi efter de har forladt dem.
Jeg tror ikke FCK har anden dagsorden end at maksimere deres udbytte på en handel. Jeg er ret sikker på de er fuldstændig ligeglad med hvem køberen er.
Fck er selvfølgelig ikke interesserede i at sende gode spillere afsted til konkurrenterne og styrke dem. Og de seneste par år har fcm været større konkurrenter for fck end AaB har været. Tror ikke fck vill have ladet Okore tage til Brøndby og muligvis heller ikke fcm... Ved henvendelser fra bif eller fcm er jeg ret sikker på, at fck vil sætte et noget prisskilt på Okore. Sådan er business.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 13. jun 2017, 13:07

FIDEL skrev: Marco Djuricin tror jeg dælme ikke vi får, da han er en god spiller og sikkert får henvendelser fra større klubber. Det samme med Gytkjær, der har et godt navn ude i europa.
RB Salzburg er ved at bytte sig til græske Lykogiannis i Sturm Graz, og to spillere (hvoraf Djuricin er den ene) er på vej den anden vej. Med det in mente, og at der absolut intet har været af rygter omkring Djuricin indtil videre, så forestiller jeg mig ikke at han skulle være for dyr til AaB. Men jeg tror ikke længere han er et emne.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af N » 13. jun 2017, 13:08

Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Funky skrev:
N skrev:
Buzz Killington skrev:
N skrev:
FCK har formentlig andre vilkår når køberen hedder FCM, men når det er sagt så er det lidt bekymrende at det er en spiller FCK sender videre. Det hører til sjældenhederne at spillere øger deres værdi efter de har forladt dem.
Hvorfor tror du der skulle være andre vilkår for FCM end AaB? Jeg kan ikke forestille mig der er andre danske hold på FCK's radar end Brøndby, og det endda kun i ekstrem lille grad. Det handler udelukkende om at minimere deres tab, og hvad enten det er AaB eller FCM der er køber, spiller ingen rolle for dem. Når Steinlein siger Okore er for dyr, handler det nok mere om at Okore ikke gider til fucking Herning/hellere vil "hjem" til Viggo.
Det er muligt du har ret i at en spiller prioriterer en gammel træner fremfor at spille med i toppen af dansk fodbold - det skal jeg ikke kunne sige. Men faktum er at Steinlein flere gange har meldt ud at de IKKE sælger til FCK og Brøndby - derfor er det måske ikke just dem der ligger øverst i rabatstrukturen.
Jeg har også indtryk af, at der er en del kold luft omkring FCM fra klubber som FCK og BIF. Om den ligefrem er så koldt, at det rykker ved noget i pengesager...?
Det er klart at fcm ikke er vildt populære ude omkring i topklubberne i dk. Sidste år indgik de f.eks. en aftale med SBI Slagelse (tidl. FC vestsjælland) om at være samarbejdsklub ifm. talentarbejde mm. Og SBI slagelse har faktisk en rigtig god talentfabrik, der kan spille lige op med Brøndbys og Fcks ungdomshold.
Så indtrykket er, at fcm såer en del frø i klubber, som lokale superligaklubber normalt ville have samarbejde med. Se bare på AaB.
Det virker ekstremt småligt og uprofessionelt hvis de lader den slags stå i vejen for spillernes ønsker i en mulig salgssituation. Jeg har et tydeligt indtryk af FCK som værende over den slags. De pisser jo en masse goodwill hos spillerne væk på den måde.
Det er da ganske normal praksis at man som sælgende klub kan have nogle forbehold, det må da være indiskutabelt. Om de anser FCM som en trussel eller har andre udestående med dem kan altid diskuteres - jeg vil dog mene det!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2017, 13:12

FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
N skrev:
FCK har formentlig andre vilkår når køberen hedder FCM, men når det er sagt så er det lidt bekymrende at det er en spiller FCK sender videre. Det hører til sjældenhederne at spillere øger deres værdi efter de har forladt dem.
Jeg tror ikke FCK har anden dagsorden end at maksimere deres udbytte på en handel. Jeg er ret sikker på de er fuldstændig ligeglad med hvem køberen er.
Fck er selvfølgelig ikke interesserede i at sende gode spillere afsted til konkurrenterne og styrke dem. Og de seneste par år har fcm været større konkurrenter for fck end AaB har været. Tror ikke fck vill have ladet Okore tage til Brøndby og muligvis heller ikke fcm... Ved henvendelser fra bif eller fcm er jeg ret sikker på, at fck vil sætte et noget prisskilt på Okore. Sådan er business.
Sådan er business altså overhovedet ikke i et marked med fri konkurence, såfremt erhvervsfolk har bare en smule omløb i hovedet. Okore er ikke speciel, som Pasteren skriver. Han er en vare, og han har et prisskilt der tilsvarer hans markedsværdi. Hvis de ikke vil sælge til FCM for den pris, henter FCM bare en anden tilsvarende vare et andet sted, og de er dermed styrket i samme niveau, som hvis de havde hentet Okore. FCK taber dog på den manøvre, da de som nævnt mister goodwill blandt spillere og agenter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2017, 13:14

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Marco Djuricin tror jeg dælme ikke vi får, da han er en god spiller og sikkert får henvendelser fra større klubber. Det samme med Gytkjær, der har et godt navn ude i europa.
RB Salzburg er ved at bytte sig til græske Lykogiannis i Sturm Graz, og to spillere (hvoraf Djuricin er den ene) er på vej den anden vej. Med det in mente, og at der absolut intet har været af rygter omkring Djuricin indtil videre, så forestiller jeg mig ikke at han skulle være for dyr til AaB. Men jeg tror ikke længere han er et emne.
Hvor har du læst den med byttehandlen? Mine google-evner viser ikke andet en spekulationer og en udtalelse fra Graz om at de ikke mangler angribere pt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 13. jun 2017, 13:16

Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
N skrev:
FCK har formentlig andre vilkår når køberen hedder FCM, men når det er sagt så er det lidt bekymrende at det er en spiller FCK sender videre. Det hører til sjældenhederne at spillere øger deres værdi efter de har forladt dem.
Jeg tror ikke FCK har anden dagsorden end at maksimere deres udbytte på en handel. Jeg er ret sikker på de er fuldstændig ligeglad med hvem køberen er.
Fck er selvfølgelig ikke interesserede i at sende gode spillere afsted til konkurrenterne og styrke dem. Og de seneste par år har fcm været større konkurrenter for fck end AaB har været. Tror ikke fck vill have ladet Okore tage til Brøndby og muligvis heller ikke fcm... Ved henvendelser fra bif eller fcm er jeg ret sikker på, at fck vil sætte et noget prisskilt på Okore. Sådan er business.
Sådan er business altså overhovedet ikke i et marked med fri konkurence, såfremt erhvervsfolk har bare en smule omløb i hovedet. Okore er ikke speciel, som Pasteren skriver. Han er en vare, og han har et prisskilt der tilsvarer hans markedsværdi. Hvis de ikke vil sælge til FCM for den pris, henter FCM bare en anden tilsvarende vare et andet sted, og de er dermed styrket i samme niveau, som hvis de havde hentet Okore. FCK taber dog på den manøvre, da de som nævnt mister goodwill blandt spillere og agenter.
Et marked med fri konkurrence kan både ende i monopol og duopol mv. Hvis det er det perfekte marked, du mener, der er i fodbold, tror jeg du skal kigge igen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 13. jun 2017, 13:18

Gamen skrev:
FIDEL skrev: Marco Djuricin tror jeg dælme ikke vi får, da han er en god spiller og sikkert får henvendelser fra større klubber. Det samme med Gytkjær, der har et godt navn ude i europa.
RB Salzburg er ved at bytte sig til græske Lykogiannis i Sturm Graz, og to spillere (hvoraf Djuricin er den ene) er på vej den anden vej. Med det in mente, og at der absolut intet har været af rygter omkring Djuricin indtil videre, så forestiller jeg mig ikke at han skulle være for dyr til AaB. Men jeg tror ikke længere han er et emne.
Heldigvis er der masser af andre angribere der er realistiske at hente. F.eks. er Pusic stadig et emne i AaB tænker jeg. Og gad vide om Bruninho er på Gaarde og Wieghorsts liste. Efter min mening skal vi ikke have Bruninho, og slet ikke til at spille topangriber. Måske kunne han fungere som wing, men han er et stort sats i mine øjne. Han har dog noget X-faktor (for at bruge Lars Søndergaards meget brugte udtryk).

Mit håb er, at AaB finder en boksangriber - en kummefryser. Så kan wieghorst udøve sit possesion-bold ligesom Tyskland med Sandro Wagner i front.
Denne boksangriber kunne så være f.eks.: Finnbogason eller Vinicius, men jeg tror hellere wieghorst vil have en mere bevægelig angriber.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2017, 13:24

seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
N skrev:
FCK har formentlig andre vilkår når køberen hedder FCM, men når det er sagt så er det lidt bekymrende at det er en spiller FCK sender videre. Det hører til sjældenhederne at spillere øger deres værdi efter de har forladt dem.
Jeg tror ikke FCK har anden dagsorden end at maksimere deres udbytte på en handel. Jeg er ret sikker på de er fuldstændig ligeglad med hvem køberen er.
Fck er selvfølgelig ikke interesserede i at sende gode spillere afsted til konkurrenterne og styrke dem. Og de seneste par år har fcm været større konkurrenter for fck end AaB har været. Tror ikke fck vill have ladet Okore tage til Brøndby og muligvis heller ikke fcm... Ved henvendelser fra bif eller fcm er jeg ret sikker på, at fck vil sætte et noget prisskilt på Okore. Sådan er business.
Sådan er business altså overhovedet ikke i et marked med fri konkurence, såfremt erhvervsfolk har bare en smule omløb i hovedet. Okore er ikke speciel, som Pasteren skriver. Han er en vare, og han har et prisskilt der tilsvarer hans markedsværdi. Hvis de ikke vil sælge til FCM for den pris, henter FCM bare en anden tilsvarende vare et andet sted, og de er dermed styrket i samme niveau, som hvis de havde hentet Okore. FCK taber dog på den manøvre, da de som nævnt mister goodwill blandt spillere og agenter.
Et marked med fri konkurrence kan både ende i monopol og duopol mv. Hvis det er det perfekte marked, du mener, der er i fodbold, tror jeg du skal kigge igen.
Jeg mente et marked hvor man kan substituere en vare med en anden ca. 1:1. Det kan man der hvor FCM (og også AaB) befinder sig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 13. jun 2017, 13:30

Buzz Killington skrev:
Hvor har du læst den med byttehandlen? Mine google-evner viser ikke andet en spekulationer og en udtalelse fra Graz om at de ikke mangler angribere pt.
Salzburg har jagtet Lykogiannis længe, Sturm Graz er den eneste klub Djuricin har været rygtet til. Og ja, bulletinerne siger jo så at Stefan Stangl og Djuricin skulle ryge den ene vej, og Lykogiannis den anden.

https://www.sturmnetz.at/stehen-bei-stu ... nge-bevor/

En af deres angribere, Chabbi, der kom til klubben så sent som januar er ved at blive solgt. Kienast døjer for gud ved hvilken gang med knæproblemer. Det efterlader dem med Deni Alar og Zulechner i angrebet. Zulechner har mestendels været indskifter. Alar er bare klasse, men så er vi på 1 god angriber ud af 4. Ikke så presserende når man kun spiller med en udpræget angriber, men heller ikke helt optimalt. Zulechner har kun kontrakt 1 år til og forsvinder nok derefter.

Så for at gøre det helt kort, så mangler de en god angriber.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2017, 13:32

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvor har du læst den med byttehandlen? Mine google-evner viser ikke andet en spekulationer og en udtalelse fra Graz om at de ikke mangler angribere pt.
Salzburg har jagtet Lykogiannis længe, Sturm Graz er den eneste klub Djuricin har været rygtet til. Og ja, bulletinerne siger jo så at Stefan Stangl og Djuricin skulle ryge den ene vej, og Lykogiannis den anden.

https://www.sturmnetz.at/stehen-bei-stu ... nge-bevor/

En af deres angribere, Chabbi, der kom til klubben så sent som januar er ved at blive solgt. Kienast døjer for gud ved hvilken gang med knæproblemer. Det efterlader dem med Deni Alar og Zulechner i angrebet. Zulechner har mestendels været indskifter. Alar er bare klasse, men så er vi på 1 god angriber ud af 4. Ikke så presserende når man kun spiller med en udpræget angriber, men heller ikke helt optimalt. Zulechner har kun kontrakt 1 år til og forsvinder nok derefter.

Så for at gøre det helt kort, så mangler de en god angriber.
Ok, tak for link og opsummering.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 13. jun 2017, 13:35

FIDEL skrev: Mit håb er, at AaB finder en boksangriber - en kummefryser. Så kan wieghorst udøve sit possesion-bold ligesom Tyskland med Sandro Wagner i front.
Denne boksangriber kunne så være f.eks.: Finnbogason eller Vinicius, men jeg tror hellere wieghorst vil have en mere bevægelig angriber.
Det ville også være ud af DBU skolen, hvor den ene angriber ofte er en stor spiller der kan holde på bolden. Ved dog ikke lige om nogen af de to har teknik til at holde på en lang bold op og ligge den af til en anden spiller.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af N » 13. jun 2017, 13:36

Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
N skrev:
FCK har formentlig andre vilkår når køberen hedder FCM, men når det er sagt så er det lidt bekymrende at det er en spiller FCK sender videre. Det hører til sjældenhederne at spillere øger deres værdi efter de har forladt dem.
Jeg tror ikke FCK har anden dagsorden end at maksimere deres udbytte på en handel. Jeg er ret sikker på de er fuldstændig ligeglad med hvem køberen er.
Fck er selvfølgelig ikke interesserede i at sende gode spillere afsted til konkurrenterne og styrke dem. Og de seneste par år har fcm været større konkurrenter for fck end AaB har været. Tror ikke fck vill have ladet Okore tage til Brøndby og muligvis heller ikke fcm... Ved henvendelser fra bif eller fcm er jeg ret sikker på, at fck vil sætte et noget prisskilt på Okore. Sådan er business.
Sådan er business altså overhovedet ikke i et marked med fri konkurence, såfremt erhvervsfolk har bare en smule omløb i hovedet. Okore er ikke speciel, som Pasteren skriver. Han er en vare, og han har et prisskilt der tilsvarer hans markedsværdi. Hvis de ikke vil sælge til FCM for den pris, henter FCM bare en anden tilsvarende vare et andet sted, og de er dermed styrket i samme niveau, som hvis de havde hentet Okore. FCK taber dog på den manøvre, da de som nævnt mister goodwill blandt spillere og agenter.
Et marked med fri konkurrence kan både ende i monopol og duopol mv. Hvis det er det perfekte marked, du mener, der er i fodbold, tror jeg du skal kigge igen.
Jeg mente et marked hvor man kan substituere en vare med en anden ca. 1:1. Det kan man der hvor FCM (og også AaB) befinder sig.
Så uden at kende prisen på Okore, og uden at kende hans styrke/potentiale, der mener du godt man kan finde tilsvarende til samme pris andetsteds?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2017, 13:50

N skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
Jeg tror ikke FCK har anden dagsorden end at maksimere deres udbytte på en handel. Jeg er ret sikker på de er fuldstændig ligeglad med hvem køberen er.
Fck er selvfølgelig ikke interesserede i at sende gode spillere afsted til konkurrenterne og styrke dem. Og de seneste par år har fcm været større konkurrenter for fck end AaB har været. Tror ikke fck vill have ladet Okore tage til Brøndby og muligvis heller ikke fcm... Ved henvendelser fra bif eller fcm er jeg ret sikker på, at fck vil sætte et noget prisskilt på Okore. Sådan er business.
Sådan er business altså overhovedet ikke i et marked med fri konkurence, såfremt erhvervsfolk har bare en smule omløb i hovedet. Okore er ikke speciel, som Pasteren skriver. Han er en vare, og han har et prisskilt der tilsvarer hans markedsværdi. Hvis de ikke vil sælge til FCM for den pris, henter FCM bare en anden tilsvarende vare et andet sted, og de er dermed styrket i samme niveau, som hvis de havde hentet Okore. FCK taber dog på den manøvre, da de som nævnt mister goodwill blandt spillere og agenter.
Et marked med fri konkurrence kan både ende i monopol og duopol mv. Hvis det er det perfekte marked, du mener, der er i fodbold, tror jeg du skal kigge igen.
Jeg mente et marked hvor man kan substituere en vare med en anden ca. 1:1. Det kan man der hvor FCM (og også AaB) befinder sig.
Så uden at kende prisen på Okore, og uden at kende hans styrke/potentiale, der mener du godt man kan finde tilsvarende til samme pris andetsteds?
Ja, ca.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Bohemka » 13. jun 2017, 14:12

Kunne Andreas Vindheim være en mulighed på højre back?

https://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Vindheim

Så ham i en MFF-kamp under Kuhn, hvor han var aldeles glimrende. Ung, men får ikke mange kampe pga. Anton Tinnerholm. Kunne måske have lyst til at prøve sig af i den danske liga?

Jeg ser ikke Allsvenskan nok til at kunne vurdere de enkelte spilleres kvalitet. Men til landskampen mod Slovakiet tilbage i januar måned, udtog Sverige en lang række spillere fra den hjemlige række. Er der mon ikke en spiller eller to fra den bruttotrup, som AaB kan komme i nærheden af?

http://svenskfotboll.se/arkiv/landslag/2017/01/swe-svk/
This Heaven Gives Me Migraine

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 13. jun 2017, 14:50

Buzz: Jeg tror man skal passe på med at presse almindelige markedsprincippper nedover fodboldklubber. Der er for mange faktorer der adskiller fodboldspillere fra en almindelig vare der handles på et marked.
Hvis vi sammenligner med eksempelvis biler, så er det da rigtigt, at hvis ikke man lige kan få den bil man vil have, så findes der en række alternativer, der formentligt kan opfylde ens behov. Men med fodboldspillere er det lidt anderledes, primært fordi vi har at gøre med mennesker og ikke maskiner. Et eksempel kan være Helenius. Da vi hentede ham tilbage fra Villa, er der nok ikke meget tvivl om, at omstændighederne gjorde vi pludselig kunne få en, på papiret, klassespiller til billige penge alene fordi vi var AaB og Helenius gerne ville tilbage. Nogle gange kan man af uvisse årsager, det være sig geografi, historie, skader, få nogle muligheder i fodbold, der ellers ikke ville være realistiske, såfremt der var tale om "perfekt konkurrence". Og derfor kan man heller ikke nødvendigvis sige, at der vil kunne findes spillere på samme niveau og pris, for det er slet ikke sikkert der gør. Og hvis der endelig gør, er det jo slet ikke sikkert de er interesserede i at skulle til Danmark eller at de er til at integrere i truppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Glenn Francisco » 13. jun 2017, 14:55

Bohemka skrev:Kunne Andreas Vindheim være en mulighed på højre back?

https://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Vindheim

Så ham i en MFF-kamp under Kuhn, hvor han var aldeles glimrende. Ung, men får ikke mange kampe pga. Anton Tinnerholm. Kunne måske have lyst til at prøve sig af i den danske liga?

Jeg ser ikke Allsvenskan nok til at kunne vurdere de enkelte spilleres kvalitet. Men til landskampen mod Slovakiet tilbage i januar måned, udtog Sverige en lang række spillere fra den hjemlige række. Er der mon ikke en spiller eller to fra den bruttotrup, som AaB kan komme i nærheden af?

http://svenskfotboll.se/arkiv/landslag/2017/01/swe-svk/

Han var virkelig god i mit seneste save med AaB i Manager :thumbsup:
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 13. jun 2017, 15:06

Vi kan med fordel holde øje med en spiller som Rangelo Janga fra slovakiske Trencin. 1.95, og en rigtig poacher. Er heller ikke ueffen med låget.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af N » 13. jun 2017, 15:12

Pastorius skrev:
Ham der Emil skrev: FCM er jo en direkte konkurrent til FCK, så selvfølgelig er Ståle mere interesseret i at sælge til os end Midtjylland; det samme gør sig gældende for Brøndby.
Jeg kan simpelthen ikke tro at de gider spekulere på den slags. Det er et spørgsmål om at fastsætte den rigtige pris - ikke andet. Hvis prisen er nogenlunde fornuftigt fastsat, kan FCM jo bare købe en tilsvarende spiller et hvilken som helst andet sted end FCK. Der er masser at tage af på det globale marked.
Lad os antage der ikke er følelser og sportslige forbehold der spiller ind, så har det da stadig i høj grad betydning til hvilken klub du sælger til. Videresalgsklausuler værdigsættes i sagens natur forskelligt afhængigt om det er en sælgende/udviklingsklub man afhænder til. I FCM's tilfælde vil det være rigtig farligt med en videresalgsklausul idet de har en Brenham med Brentford som mulig køber for 0 kr.

Låst