Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rams » 13. jun 2017, 15:40

Gamen skrev:Vi kan med fordel holde øje med en spiller som Rangelo Janga fra slovakiske Trencin. 1.95, og en rigtig poacher. Er heller ikke ueffen med låget.
Har selv luret på ham og er enig i, at det typemæssigt er den slags angriber vi har brug for. Der er ingen grund til at vores backs slår indlæg, hvis ikke vi har en type ala Spalvis eller Prica at sigte efter, og vi har også brug for en angriber, der kan spille med ryggen til mål, og som vi kan hælde bolden op på, når trykket skal lettes på forsvaret indimellem.

Tror dog ikke Janga er billig med en kontrakt til 2019. Trencin er i dag ejet af en hollænder og har også haft et scoutingsamarbejde med Ajax qua ejerens venskab med nu hedengangne Johan Cruyff. https://spectator.sme.sk/c/20057573/as- ... eague.html

Scoutingsamarbejdet har ført en del hollandske spillere til Trencin, og klubben er i dag rimelig kapitalstærk, hvilket også kan ses på, at Trencin nu sælger dyrt, som fx salgene af Matus Bero til Trabzon, Van Kessel til Slavia Prag, Kalu til Gent og Wesley til Club Brugge. Så vi får ikke smidt spillerne i nakken.

Det sagt så er jeg af den helt klare overbevisning, at AaB burde kigge mere i retning af Slovakiet og Tjekkiet, hvilket FCK og FCN jo allerede har gjort. Her kan hentes spillere fra lande med en rigtig fin fodboldkultur.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2017, 15:56

N skrev:
Pastorius skrev:
Ham der Emil skrev: FCM er jo en direkte konkurrent til FCK, så selvfølgelig er Ståle mere interesseret i at sælge til os end Midtjylland; det samme gør sig gældende for Brøndby.
Jeg kan simpelthen ikke tro at de gider spekulere på den slags. Det er et spørgsmål om at fastsætte den rigtige pris - ikke andet. Hvis prisen er nogenlunde fornuftigt fastsat, kan FCM jo bare købe en tilsvarende spiller et hvilken som helst andet sted end FCK. Der er masser at tage af på det globale marked.
Lad os antage der ikke er følelser og sportslige forbehold der spiller ind, så har det da stadig i høj grad betydning til hvilken klub du sælger til. Videresalgsklausuler værdigsættes i sagens natur forskelligt afhængigt om det er en sælgende/udviklingsklub man afhænder til. I FCM's tilfælde vil det være rigtig farligt med en videresalgsklausul idet de har en Brenham med Brentford som mulig køber for 0 kr.
Jeg anfægter ikke at der kan være grunde til at sælge til forskellige priser. Man kunne også mene at AaB er historisk dårlige til at sælge spillere, så der er videreslagsklausuler heller ikke noget bevendt.

Det jeg anfægter er at FCK skulle føle sig for truet af FCM til at sælge dem en spiller de ikke mener er god nok til deres eget hold. Det tror jeg ikke de gør. AaB har også masser af gange ladet spillere de ikke selv kunne bruge, gå til konkurrenter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jun 2017, 15:58

Det har været en "sandhed", at prisen på spillere kunne stige, hvis det var FCK eller Brøndby som spurgte ift. Viborg. Man kan måske også godt forestille sig, at FCK måske nok lige ville have ½ mio kr. ekstra for Okore, hvis Brøndby ringede, end hvis FCN eller AaB ringede. Men jeg tror, at det er nede i basører-afdelingen.

Dog tror jeg ikke, at FCK ser hverken FCM eller Brøndby eller os for den sags skyld som større udfordrere til mesterskabet end de andre klubber. Deres største trussel til mesterskabet er dem selv.

Endelig er vi eller FCN vel de bedste bud på Okores næste klub i Danmark. De øvrige klubber er enten dækket ind eller også muskelmæssigt under os. FCM har hentet, AGF har måske været omkring, men har brugt pengene på Kanstrup. OB har rigelig med forsvarsspillere. Ligner ikke en SønderjyskE-handel. Brøndby har også for mange forsvarsspillere til at hente endnu en. Tilbage er vi og FCN. Og FCN er vel kun i tilfældet af salg af f.eks. Maxsø.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2017, 16:05

FlæskeFrank skrev:Det har været en "sandhed", at prisen på spillere kunne stige, hvis det var FCK eller Brøndby som spurgte ift. Viborg. Man kan måske også godt forestille sig, at FCK måske nok lige ville have ½ mio kr. ekstra for Okore, hvis Brøndby ringede, end hvis FCN eller AaB ringede. Men jeg tror, at det er nede i basører-afdelingen.

Dog tror jeg ikke, at FCK ser hverken FCM eller Brøndby eller os for den sags skyld som større udfordrere til mesterskabet end de andre klubber. Deres største trussel til mesterskabet er dem selv.

Endelig er vi eller FCN vel de bedste bud på Okores næste klub i Danmark. De øvrige klubber er enten dækket ind eller også muskelmæssigt under os. FCM har hentet, AGF har måske været omkring, men har brugt pengene på Kanstrup. OB har rigelig med forsvarsspillere. Ligner ikke en SønderjyskE-handel. Brøndby har også for mange forsvarsspillere til at hente endnu en. Tilbage er vi og FCN. Og FCN er vel kun i tilfældet af salg af f.eks. Maxsø.
Hvis markedet *ved* at en klub har mange penge, er man nok tilbøjelig til at lade prisen stige, men det er altid en balance. Det er ikke meget ved at have en spiller der 10-20 mill. værd hvis han ikke bliver solgt (Thomsen fx).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 13. jun 2017, 16:11

Rams skrev:
Scoutingsamarbejdet har ført en del hollandske spillere til Trencin, og klubben er i dag rimelig kapitalstærk, hvilket også kan ses på, at Trencin nu sælger dyrt, som fx salgene af Matus Bero til Trabzon, Van Kessel til Slavia Prag, Kalu til Gent og Wesley til Club Brugge. Så vi får ikke smidt spillerne i nakken.

Det sagt så er jeg af den helt klare overbevisning, at AaB burde kigge mere i retning af Slovakiet og Tjekkiet, hvilket FCK og FCN jo allerede har gjort. Her kan hentes spillere fra lande med en rigtig fin fodboldkultur.
Van Kessel kommer i øvrigt tilbage fra sin lejeaftale i polsk fodbold, og ser ikke ud til at have det store at gøre i Slavia, der må formodes at opruste kraftigt med de rige kinesere i ryggen og Champions league-kval. som lokkemiddel.

Blev for nyligt udnævnt som den næstringeste transfer i ligaen i år, efter en gammel kending af norsk fodbold, Daniel Chima Chukwu (tidl. Molde)

Og ja, spillere fra disse lande har ofte meget at byde på, i hvert fald ifht. prisen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 13. jun 2017, 17:09

Gamen skrev:
Rams skrev:
Scoutingsamarbejdet har ført en del hollandske spillere til Trencin, og klubben er i dag rimelig kapitalstærk, hvilket også kan ses på, at Trencin nu sælger dyrt, som fx salgene af Matus Bero til Trabzon, Van Kessel til Slavia Prag, Kalu til Gent og Wesley til Club Brugge. Så vi får ikke smidt spillerne i nakken.

Det sagt så er jeg af den helt klare overbevisning, at AaB burde kigge mere i retning af Slovakiet og Tjekkiet, hvilket FCK og FCN jo allerede har gjort. Her kan hentes spillere fra lande med en rigtig fin fodboldkultur.
Van Kessel kommer i øvrigt tilbage fra sin lejeaftale i polsk fodbold, og ser ikke ud til at have det store at gøre i Slavia, der må formodes at opruste kraftigt med de rige kinesere i ryggen og Champions league-kval. som lokkemiddel.

Blev for nyligt udnævnt som den næstringeste transfer i ligaen i år, efter en gammel kending af norsk fodbold, Daniel Chima Chukwu (tidl. Molde)

Og ja, spillere fra disse lande har ofte meget at byde på, i hvert fald ifht. prisen.
Van Kessel kendte jeg ikke. Han ser faktisk spændende ud...

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mini-p » 13. jun 2017, 18:33

Har jeg misset noget eller er der bare absolut intet nyt om okore ? - kan heller ikke finde de nyhedsartikler der fandtes tidligere i dag?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Imer » 13. jun 2017, 18:33

Mini-p skrev:Har jeg misset noget eller er der bare absolut intet nyt om okore ? - kan heller ikke finde de nyhedsartikler der fandtes tidligere i dag?
Det lader til, at den er lukket, hvis man skal tro på hans agent.

http://www.bt.dk/superligaen/fck-flop-d ... d-udlandet

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 13. jun 2017, 18:34

http://www.bt.dk/superligaen/fck-flop-d ... d-udlandet

Okore er tilsyneladende ikke aktuel længere.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 13. jun 2017, 18:41

Forza skrev:http://www.bt.dk/superligaen/fck-flop-d ... d-udlandet

Okore er tilsyneladende ikke aktuel længere.
Agenten ved tydeligvis ikke at Okore er fløjet til Aalborg, det har tilfældige folk jo selv berettet på Twitter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 13. jun 2017, 18:43

Forza skrev:http://www.bt.dk/superligaen/fck-flop-d ... d-udlandet

Okore er tilsyneladende ikke aktuel længere.
Godt jeg ikke sidder i Gaardes stol!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 13. jun 2017, 18:49

Hanga skrev:
Forza skrev:http://www.bt.dk/superligaen/fck-flop-d ... d-udlandet

Okore er tilsyneladende ikke aktuel længere.
Agenten ved tydeligvis ikke at Okore er fløjet til Aalborg, det har tilfældige folk jo selv berettet på Twitter.
Artiklen er lagt ud 18.20. Okore kan jo godt have været i Aalborg til de afsluttende forhandlinger, og så kan han jo have endt med at trække følehornene til sig i sidste øjeblik.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1301
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kasper » 13. jun 2017, 18:50

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/okor ... ed-sammen/

Er det normalt at man først finder ud af det efter en måned?

Træningen starter på mandag og sæsonen starter om en måned. Målsætningen for næste sæson kan næppe hedde top6, hvis der ikke snart sker noget.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 13. jun 2017, 18:53

Funky skrev:
Hanga skrev:
Forza skrev:http://www.bt.dk/superligaen/fck-flop-d ... d-udlandet

Okore er tilsyneladende ikke aktuel længere.
Agenten ved tydeligvis ikke at Okore er fløjet til Aalborg, det har tilfældige folk jo selv berettet på Twitter.
Artiklen er lagt ud 18.20. Okore kan jo godt have været i Aalborg til de afsluttende forhandlinger, og så kan han jo have endt med at trække følehornene til sig i sidste øjeblik.
Det er muligt, men jeg tvivler nu på at Okore personligt ville tage til Aalborg og Hornevej for at forhandle. Det plejer at køre gennem agenterne.

Under alle omstændigheder noget rigtig røv at vi ikke får ham på plads.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 13. jun 2017, 18:53

Kasper skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/okor ... ed-sammen/

Er det normalt at man først finder ud af det efter en måned?

Træningen starter på mandag og sæsonen starter om en måned. Målsætningen for næste sæson kan næppe hedde top6, hvis der ikke snart sker noget.
I forhold til at det er en spiller som lige så vel kunne holde AaB hen til allersidst i vinduet for at se, om der kom bedre bud fra udlandet, så kunne man også sige, at det er i god tid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 13. jun 2017, 18:54

Hanga skrev:
Funky skrev:
Hanga skrev:
Forza skrev:http://www.bt.dk/superligaen/fck-flop-d ... d-udlandet

Okore er tilsyneladende ikke aktuel længere.
Agenten ved tydeligvis ikke at Okore er fløjet til Aalborg, det har tilfældige folk jo selv berettet på Twitter.
Artiklen er lagt ud 18.20. Okore kan jo godt have været i Aalborg til de afsluttende forhandlinger, og så kan han jo have endt med at trække følehornene til sig i sidste øjeblik.
Det er muligt, men jeg tvivler nu på at Okore personligt ville tage til Aalborg og Hornevej for at forhandle. Det plejer at køre gennem agenterne.

Under alle omstændigheder noget rigtig røv at vi ikke får ham på plads.
Jeg kunne nu godt forestille mig, at han er blevet lokket op til et kig, og så er det i sidste ende strandet på et spørgsmål om kontraktlængde eller klausuler.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 13. jun 2017, 18:55

Skuffende. Okore kunne ellers være den brik der skulle til for at lokke spillere som Vigen, Bech osv til. Jeg håber godt nok vi landet noget inden 1. Juli. Ellers begynder det sgu at se lidt tyndt ud til sæsonstart
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 13. jun 2017, 18:57

Det må næsten være lønnen, og det er vel fair nok at Gaarde ikke vil overbetale. Okore er virkelig dygtig, men svært at vurdere hans nuværende niveau. Jeg havde lovet Gaarde en high five hvis han landede Okore, men han skal Selvføglelig ikke signes for enhver pris.
Spændende hvem der ellers forhandles med pt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 13. jun 2017, 18:57

Funky skrev:
Jeg kunne nu godt forestille mig, at han er blevet lokket op til et kig, og så er det i sidste ende strandet på et spørgsmål om kontraktlængde eller klausuler.
Han skulle jo allerede have været heroppe for nogle uger siden og se forholdene, hvis man skal tro andre rapporter herinde.

Det tror jeg mere på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 13. jun 2017, 19:02

Hanga skrev:
Funky skrev:
Jeg kunne nu godt forestille mig, at han er blevet lokket op til et kig, og så er det i sidste ende strandet på et spørgsmål om kontraktlængde eller klausuler.
Han skulle jo allerede have været heroppe for nogle uger siden og se forholdene, hvis man skal tro andre rapporter herinde.

Det tror jeg mere på.
Det ændrer vel ikke på, at han godt kan have været til stede i dag for at forhandle de sidste ting på plads.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Låst