Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 12:10

Gamen skrev: Du betaler sjældent udelukkende for videresalgspotentiale, men også for hvad spilleren rent faktisk leverer på banen.
Det er noget vrøvl. Nogle af de dyreste spillere der forlader SL rejser på baggrund af en halv eller højest en hel god sæson, men på baggrund af en masse potentiale. De fleste helt store salg bliver da lavet på baggrund af alder og videresalgspotentiale, ellers er det helt sort at Nikolaj Jørgensen kostede 15 mio. kr og Cornelius 75 mio kr, eller at Thomsen gik for 10 mio, men Mor gik for 30-40 mio kr.

Fisker er et godt køb af Brøndby. Ville være bitter havde AaB solgt en profil i den alder for 2,5 mio kr., men at skrive at klubber kun ser på produktion og ikke potentiale og dermed fremtidig gevinst er vidst at trække dit argument lidt for langt.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 12:19

De Fem skrev: Det er noget vrøvl. Nogle af de dyreste spillere der forlader SL rejser på baggrund af en halv eller højest en hel god sæson, men på baggrund af en masse potentiale. De fleste helt store salg bliver da lavet på baggrund af alder og videresalgspotentiale, ellers er det helt sort at Nikolaj Jørgensen kostede 15 mio. kr og Cornelius 75 mio kr, eller at Thomsen gik for 10 mio, men Mor gik for 30-40 mio kr.
Jeg skrev udelukkende, og i øvrigt om hvad vi ser herhjemme, ikke hvad udenlandske klubber gør.
Du ser ikke AaB gå ud og bruge 2 mio. på en spiller der knap nok har spillet en førsteholdskamp.
Nicolai Jørgensen kostede ikke FCK særligt meget, Cornelius var egenudviklet, Emre Mor kostede stort set ingenting, Thomsen var egenudviklet.
Ingen klubber i DK udover FCK, FCM (og måske Brøndby) har råd til at give store penge for spillere udelukkende pga. af videresalgspotentiale, som FCM bl.a. gjorde ved købet af Kaan Kairinen. Og som FCK før har gjort for relativt uprøvede backs som Wendt og Augustinsson. Begge havde under 40 kampe på højeste niveau bag sig, da FCK lagde store summer.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Danni » 26. jun 2017, 12:20

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg skriver ikke "for" dyrt. Jeg skriver "dyrt". Som jeg skrev tidligere, kan der være mening i at hente en dyr spiller. Derudover, naturligvis er 2,5 mere spiseligt alt andet lige. Relevante forskel i forhold til Kusk og Thomsen er deres alder. Havde Fisker været i starten af tyverne havde regnestykket naturligvis været et andet.
Det er samme aldersargument som med Jesper Hansen - jeg tror de fleste klubber er ligeglade med om deres midtbanespiller er 24 eller 29 år, hvis han kan levere 15 assists over halvanden sæson, og samtidig være langt de fleste i ligaen overlegen når det gælder løbevillighed. Du betaler sjældent udelukkende for videresalgspotentiale, men også for hvad spilleren rent faktisk leverer på banen. Det er da fint at vi har købt en Flores, der har stort videresalgspotentiale, HVIS det forløses. Indtil videre har han bare været fem potter pis værd, og ikke bidraget med noget som helst. Så han har altså været en voldsomt dyr spiller for AaB, bl.a. fordi vi ikke vidste hvad vi fik da vi købte ham. Det ved man trods alt med en type som Fisker. AaB er ikke en klub der ved indkøb har råd til at spekulere i videresalgspotentiale, som f.eks. FCK - de spillere vi køber skal også levere på banen!
Jeg er temmelig uenig i det meste du skriver.. FCK har netop pengene til ikke nødvendigvis at tænke i videresalgspotentiale, de kan købe en færdig spiller, der levere fra dag 1. Og klubberne er da ikke ligeglad med alderen. Stort set alle spillere vi sælger er unge spillere, de vil ikke kunne sælge i samme grad hvis de eksempelvis var 29. Der ud over gør du Flores langt dårligere end rimeligt! Hvis ikke, han havde scoret mod AGF var vi endt i nedrykningspillet. Jeg synes han er god og skal være i startopstillingen, det kan man så have forskellige holdninger til, men at sige, han kun er fem potter pis værd og ikke har bidraget med noget som helst, det er for bombastisk.
Længe leve arbejderklassen!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 12:26

Danni skrev: FCK har netop pengene til ikke nødvendigvis at tænke i videresalgspotentiale, de kan købe en færdig spiller, der levere fra dag 1. Og klubberne er da ikke ligeglad med alderen. Stort set alle spillere vi sælger er unge spillere, de vil ikke kunne sælge i samme grad hvis de eksempelvis var 29. Der ud over gør du Flores langt dårligere end rimeligt! Hvis ikke, han havde scoret mod AGF var vi endt i nedrykningspillet. Jeg synes han er god og skal være i startopstillingen, det kan man så have forskellige holdninger til, men at sige, han kun er fem potter pis værd og ikke har bidraget med noget som helst, det er for bombastisk.
Det er da ellers præcis den fremgangsmåde de har brugt ved købene af Amartey, Wendt og Augustinsson for nu bare at nævne nogen.
Det der betød noget for AaB da man købte Würtz eller Augustinussen tilbage var da ikke en ung alder eller videresalgspotentiale, men at man vidste at de kunne levere på Superliga-niveau! Ellers havde man aldrig hentet dem hjem til toplønninger.

Reddede os fra nedrykningsspillet? Come on, det er det mest søgte argument jeg har læst herinde. Indtil videre har vi betalt mange penge for en spiller, hvor pris kontra kvalitet ikke har hængt sammen det første år.
Han har da stort set ikke spillet, og når han så har spillet, så har han ikke skilt sig positivt ud. Det kan godt være han leverer på landsholdet, men det gør han ikke i AaB.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 26. jun 2017, 12:26

Det er i hvert fald en uskik at afvise spillere pga. fremskreden alder. Den er kun et problem hvis det har materialiseret sig i deres præstationer på banen.

Et godt eksempel er Duncan. Det var en kæmpe fadæse at FC Midtjylland lod ham gå. Alle ved jo hvor god en angriber han er, og han har altså lavet 58 mål på 4 sæsoner. Alligevel griner folk hele tiden af ham og taler om at han er færdig. Gu er han ej. Han er en af Superligaens bedste angribere og det er grotesk at han spiller i en bundklub som AGF.

Desværre er der stadig en holdning om at vi helst skal unge spillere eller udlændinge. Der ville sikkert være ramaskrig hvis AaB hentede Johan Absalonsen eller Jonas Kamper, selvom det er to klassespillere, der ville præstere fra dag 1 og være kanon typer at få ind i omklædningsrummet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2017, 12:27

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Jeg skriver ikke "for" dyrt. Jeg skriver "dyrt". Som jeg skrev tidligere, kan der være mening i at hente en dyr spiller. Derudover, naturligvis er 2,5 mere spiseligt alt andet lige. Relevante forskel i forhold til Kusk og Thomsen er deres alder. Havde Fisker været i starten af tyverne havde regnestykket naturligvis været et andet.
Det er samme aldersargument som med Jesper Hansen - jeg tror de fleste klubber er ligeglade med om deres midtbanespiller er 24 eller 29 år, hvis han kan levere 15 assists over halvanden sæson, og samtidig være langt de fleste i ligaen overlegen når det gælder løbevillighed. Du betaler sjældent udelukkende for videresalgspotentiale, men også for hvad spilleren rent faktisk leverer på banen. Det er da fint at vi har købt en Flores, der har stort videresalgspotentiale, HVIS det forløses. Indtil videre har han bare været fem potter pis værd, og ikke bidraget med noget som helst. Så han har altså været en voldsomt dyr spiller for AaB, bl.a. fordi vi ikke vidste hvad vi fik da vi købte ham. Det ved man trods alt med en type som Fisker. AaB er ikke en klub der ved indkøb har råd til at spekulere i videresalgspotentiale, som f.eks. FCK - de spillere vi køber skal også levere på banen!
Undskyld, men påstår du at en spillerens markedsværdi ikke influeres af om spilleren er 24 eller 29? Jeg tager ikke munden for fuld hvis jeg skriver at den påstand strider imod al økonomisk fornuft. Før jeg kaster mig ud i en længere diskussion om det emne giver jeg dig lige en mulighed for at korrekse dig selv.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 26. jun 2017, 12:32

Buzz Killington skrev: Undskyld, men påstår du at en spillerens markedsværdi ikke influeres af om spilleren er 24 eller 29? Jeg tager ikke munden for fuld hvis jeg skriver at den påstand strider imod al økonomisk fornuft. Før jeg kaster mig ud i en længere diskussion om det emne giver jeg dig lige en mulighed for at korrekse dig selv.
Jeg påstår, at det er misvisende at påstå at en spiller på 29 år ikke kan være ligeså meget værd som en spiller på 24 år med videresalgspotentiale, hvis det han byder ind med er klasse. Det svarer til at påstå at Duncan ikke er 2-3 mio. årligt værd bare fordi han er i 30'erne - selvfølgelig er han det, hvis hans evner på banen betyder mål! Så er de penge da langt bedre givet ud end en yngre angriber, der måske kan sælges videre senere men er mere svingende i hans præstationer. Altså, det giver ingen mening at svine klubber til der henter spillere for deres præstationer og ikke potentiale og gerne betaler dyrt for det - det materialiserer sig jo tydeligvis i point på banen!
Hvorfor ellers hente en Augu hjem til 3 mio. om året? Der var intet videresalgspotentiale i ham.

Jeg ved ikke hvor meget lyst jeg har til at diskutere med en, der stadig nægter at anerkende at Kasper Fisker er en Superliga-profil.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Danni » 26. jun 2017, 12:39

Gamen skrev:
Danni skrev: FCK har netop pengene til ikke nødvendigvis at tænke i videresalgspotentiale, de kan købe en færdig spiller, der levere fra dag 1. Og klubberne er da ikke ligeglad med alderen. Stort set alle spillere vi sælger er unge spillere, de vil ikke kunne sælge i samme grad hvis de eksempelvis var 29. Der ud over gør du Flores langt dårligere end rimeligt! Hvis ikke, han havde scoret mod AGF var vi endt i nedrykningspillet. Jeg synes han er god og skal være i startopstillingen, det kan man så have forskellige holdninger til, men at sige, han kun er fem potter pis værd og ikke har bidraget med noget som helst, det er for bombastisk.
Det er da ellers præcis den fremgangsmåde de har brugt ved købene af Amartey, Wendt og Augustinsson for nu bare at nævne nogen.
Det der betød noget for AaB da man købte Würtz eller Augustinussen tilbage var da ikke en ung alder eller videresalgspotentiale, men at man vidste at de kunne levere på Superliga-niveau! Ellers havde man aldrig hentet dem hjem til toplønninger.

Reddede os fra nedrykningsspillet? Come on, det er det mest søgte argument jeg har læst herinde. Indtil videre har vi betalt mange penge for en spiller, hvor pris kontra kvalitet ikke har hængt sammen det første år.
Han har da stort set ikke spillet, og når han så har spillet, så har han ikke skilt sig positivt ud. Det kan godt være han leverer på landsholdet, men det gør han ikke i AaB.
De FCK-spillere du nævner har mig bekendt ikke været billige og alle leveret mere eller mindre fra dag 1. Spillere AaB ikke ville kunne købe, da de allerede havde vist deres værd på højt niveau. Men hvis vi skal lave den sammenligning mellem FCK og AaB skal der jo flere hundrede spillere ind i ligningen, det er nemt blot at pege nogle ud. Og ang. Flores, så bliver vi sikkert aldrig enige. Så kan du holde dig til fem potter pis og jeg holder mig til, han er bedre end det.
Længe leve arbejderklassen!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 12:42

Gamen skrev:
De Fem skrev: Det er noget vrøvl. Nogle af de dyreste spillere der forlader SL rejser på baggrund af en halv eller højest en hel god sæson, men på baggrund af en masse potentiale. De fleste helt store salg bliver da lavet på baggrund af alder og videresalgspotentiale, ellers er det helt sort at Nikolaj Jørgensen kostede 15 mio. kr og Cornelius 75 mio kr, eller at Thomsen gik for 10 mio, men Mor gik for 30-40 mio kr.
Jeg skrev udelukkende, og i øvrigt om hvad vi ser herhjemme, ikke hvad udenlandske klubber gør.
Du ser ikke AaB gå ud og bruge 2 mio. på en spiller der knap nok har spillet en førsteholdskamp.
Nicolai Jørgensen kostede ikke FCK særligt meget, Cornelius var egenudviklet, Emre Mor kostede stort set ingenting, Thomsen var egenudviklet.
Ingen klubber i DK udover FCK, FCM (og måske Brøndby) har råd til at give store penge for spillere udelukkende pga. af videresalgspotentiale, som FCM bl.a. gjorde ved købet af Kaan Kairinen. Og som FCK før har gjort for relativt uprøvede backs som Wendt og Augustinsson. Begge havde under 40 kampe på højeste niveau bag sig, da FCK lagde store summer.
At der stort set ikke indkøbes dyre talenter handler da om pladsen i fødekæden. Superligaen er en udviklingsliga relativt langt nede af den Europæiske rangstige, så hvem vil til AaB hvis man komme til Ajax? Heldigvis kan man udvikle egne talenter, som klubberne også gør og samtidig prissætter de dem også efter den talent status. Var de 25 mio kr. FCK for for en ung spiller der røg til Ajax?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2017, 12:43

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Undskyld, men påstår du at en spillerens markedsværdi ikke influeres af om spilleren er 24 eller 29? Jeg tager ikke munden for fuld hvis jeg skriver at den påstand strider imod al økonomisk fornuft. Før jeg kaster mig ud i en længere diskussion om det emne giver jeg dig lige en mulighed for at korrekse dig selv.
Jeg påstår, at det er misvisende at påstå at en spiller på 29 år ikke kan være ligeså meget værd som en spiller på 24 år med videresalgspotentiale, hvis det han byder ind med er klasse. Det svarer til at påstå at Duncan ikke er 2-3 mio. årligt værd bare fordi han er i 30'erne - selvfølgelig er han det, hvis hans evner på banen betyder mål! Så er de penge da langt bedre givet ud end en yngre angriber, der måske kan sælges videre senere men er mere svingende i hans præstationer.
Hvorfor ellers hente en Augu hjem til 3 mio. om året? Der var intet videresalgspotentiale i ham.

Jeg ved ikke hvor meget lyst jeg har til at diskutere med en, der stadig nægter at anerkende at Kasper Fisker er en Superliga-profil.
Du er sgu da egentlig en underlig tosse Gamen. Men fair nok. Mht. ovenstående diskussion vil jeg så udelukkende anmode dig om at sætte dig ind i hvad en "alt andet lige" betingelse er for en størrelse. Det vil sikkert vise sig at være ret instruktivt for dig i den her slags diskussioner. God dag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hejslet » 26. jun 2017, 12:47

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/bundesli ... spoergsler

Uffe Bech kunne ellers pynte på de fleste hold i Superligaen inkl. AaB's - men pris og skadeshistorik skræmmer måske.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jun 2017, 13:15

Jeg vil sige statistikken for Fisker overraskede mig noget, han er vel ikke mere målfarlig end Antipas. Men begge skaber rum og uro for andre spillere.

Dertil kommer - vistnok sagt om Nikolaj Thomsen - at det kan godt være, at spilleren ikke har sidste eller næstsidste fod på bolden, men er med i de målscorende aktioner og måske oftest tredjesidst. Og det sidste bliver der ikke vist statistik for.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 26. jun 2017, 13:18

Håber at vi snart præsenterer en ny spiller, mest fordi debatten herinde, ret hurtigt ryger af sporet. ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 26. jun 2017, 13:39

Mon ikke Gaarde er taget på 8 ugers ferie. Så kommer han tilbage i sidste halvdel af august og kan lige nå at signe med et par leftovers og lykkeriddere inden vinduet smækker. :-)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9800 » 26. jun 2017, 14:09

Gamling skrev:Mon ikke Gaarde er taget på 8 ugers ferie. Så kommer han tilbage i sidste halvdel af august og kan lige nå at signe med et par leftovers og lykkeriddere inden vinduet smækker. :-)
Nok først i eftermiddag, der er ekstra ordinær generalforsamling kl 16.00

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 26. jun 2017, 14:12

9800 skrev:
Gamling skrev:Mon ikke Gaarde er taget på 8 ugers ferie. Så kommer han tilbage i sidste halvdel af august og kan lige nå at signe med et par leftovers og lykkeriddere inden vinduet smækker. :-)
Nok først i eftermiddag, der er ekstra ordinær generalforsamling kl 16.00
Hvor han vil annoncere købet af 30 års boligobligationer 1,5 flotte procent for 60 mio kr, hvorefter 2-3 debatører forlader os efter blodtrykket når dødelige højder :@

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pollack2 » 26. jun 2017, 14:18

Gamling skrev:Mon ikke Gaarde er taget på 8 ugers ferie. Så kommer han tilbage i sidste halvdel af august og kan lige nå at signe med et par leftovers og lykkeriddere inden vinduet smækker. :-)
Heller ingen grund til at hænge ud og spilde tiden på Hornevej, når man trækker på så sikre kontakter som Peru og Cypern...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 26. jun 2017, 14:27

Brodernumsi skrev:Håber at vi snart præsenterer en ny spiller, mest fordi debatten herinde, ret hurtigt ryger af sporet. ;)
Afhængig af hvem der præsenteres, så kan det hurtigt gå meget værre :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jun 2017, 14:40

Pastorius skrev:
Brodernumsi skrev:Håber at vi snart præsenterer en ny spiller, mest fordi debatten herinde, ret hurtigt ryger af sporet. ;)
Afhængig af hvem der præsenteres, så kan det hurtigt gå meget værre :)
Hvis sortseerne her på siden har ret, så kan vi vel kun hente spillere, som først er afvist af Vejgaard...
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jun 2017, 14:49

Man kunne ønske sig at juntaen også oprettede en "den store frustrations-opkast-tråd".

Uanset hvad det ender med af transfers og hvornår de dukker op, så skal vi jo et godt stykke ind i den kommende sæson før man reelt kan bedømme om dette vindue har været en succes eller ej. Men omvendt frasiger man sig jo en fantastisk mulighed for kunne råbe TOLD YOU SO! hvis man ikke hæver stemmen nu. Det virker til at der er mange som ikke vil lade den mulighed forsvinde mellem fingrene...

Låst