Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 6. jul 2017, 10:55

Erasmus Montanus skrev:
De Fem skrev:
Erasmus Montanus skrev:
De Fem skrev:
Mogens skrev: Jeg ser sjældent fck, men har har virkelig været et flop. Mig bekendt har han mest af alt haft svært ved at spille sig til en plads i det måske stærkeste forsvar nogensinde i superligaen. At han så måske har manglet lidt skarphed, når han endelig har fået chancen er forståeligt (inde i mit hovede).
Problemet med Okore og FCK er, at han ikke er god nok på fysikken til international fodbold. Især imod Ajax blev han udstillet. hans tidligere makker i Bjelland har samme problem, ikke hurtig nok og stærk nok. Heldigvis er det med international fodbold på højt niveau ikke ligefrem et problem i Aalborg, hvor de tre eksisterende stoppere også ville blive udstillet (forestil dig Holgersen imod Dolberg).
Okore er da et fysisk bæst? Givetvis ikke hurtig nok, men stærk er han.
Det er en niveau-ting. Stærk i SL sammenhæng, uden tvivl. Stærk i en CL/CL-kval sammenhæng. Måske ikke.
Måske. Han vil i hvert fald være den stærkeste center back, vi har haft. Ikke nødvendigvis i hovedspillet, for der ville Thelander for eksempel være bedre, men på kroppen.

Jeg forlanger ikke andet end det her ;)

https://vimeo.com/53073475
Men hvordan er han i hovedespillet... for her syns jeg dælme vi har STORE problemer. Man sidder jo med panikangst så snart der er en dødbold i nærheden af feltet.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AalBoyeBK » 6. jul 2017, 11:00

De Fem skrev:
Søgaard skrev: Der var ikke nogle problemer da han en overgang var fast mand for Villa i PL som jeg husker det. Så ikke mod Ajax, men det kan jo også være mangel på kampform - Ajax gik i øvrigt i finalen, så der var andre forsvarere der havde problemer med deres offensiv.
Ja ja, præcis. Som jeg skrev er det nok kun på allerøverste niveau at han kan blive lidt udstillet. Der går nok lige 2-3 år inden AaB er i nogen Europæisk finale, så ser det ikke ligefrem som et problem.
Er også ret uenig. Kropsstyrke er efter min mening hans klart stærkeste kompetence. At han blev skubbet væk af Dolberg ude af balance, ændrer ikke på det.

Han var jo engang en rigtig hurtig spiller også, men har mistet meget af den hurtighed med skaderne. Man kan dog håbe han har fundet den igen efter et relativt stabilt forløb i FCK uden skader. Hans største svaghed den senere tid har været hans boldomgang, hvor han i perioder har set rigtig skidt ud. Igen var det noget han egentlig var ret dygtig til i starten af hans periode i Aston Villa (Han er jo også skolet i FCN), men i den sidste periode i Villa og FCK, så det rigtig skidt ud.

Jeg er positiv overfor signingen, men jeg føler mig langt fra lige så sikker på at han bliver en succes, som andre herinde. Siden de sidste skadesproblemer i Aston Villa har han i hvert fald set meget skidt ud i de kampe jeg har set ham. Omvendt, hvis man ved kontinuerlig fodbold kan få ham nogenlunde tilbage på det niveau han havde i i de første par år i Aston Villa, så er han den bedste midterforsvarer i Superligaen - jeg tror bare langt fra det er givet, at det ender sådan.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 11:01

FlæskeFrank skrev:
Søgaard skrev:Der var ikke nogle problemer da han en overgang var fast mand for Villa i PL som jeg husker det. Så ikke mod Ajax, men det kan jo også være mangel på kampform - Ajax gik i øvrigt i finalen, så der var andre forsvarere der havde problemer med deres offensiv.
Enig. Hvordan kan der opstå en tråd om han er god nok ?
Tror nu de fleste er enig i at hans topniveau er klasser over superligaen. Det spørgsmålstegn man kan have er om han kan nå derop igen efter sin skade. Han så jo mildest talt ikke god ud for FCK.

I AaB et vi vant til forsvarsfejl og han vil få uendelig lang snor hos os. Samtidig er han kun 24 år, så jeg har helt sikkert de positive briller på ift. Hans niveau.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søgaard » 6. jul 2017, 11:08

AalBoyeBK skrev: Jeg er positiv overfor signingen, men jeg føler mig langt fra lige så sikker på at han bliver en succes, som andre herinde. Siden de sidste skadesproblemer i Aston Villa har han i hvert fald set meget skidt ud i de kampe jeg har set ham. Omvendt, hvis man ved kontinuerlig fodbold kan få ham nogenlunde tilbage på det niveau han havde i i de første par år i Aston Villa, så er han den bedste midterforsvarer i Superligaen - jeg tror bare langt fra det er givet, at det ender sådan.
Det er jo så derfor vi overhovedet kan signe ham - til 4 i stedet for 32 millioner - eller 200, som der var snak om, da han var fast i Villa (nok en kende urealistisk). Der er sjovt nok en risiko :)

Men vi ved han kan nå et meget højt niveau. Det er ikke engang bare potentiale, han har været der. Og han er ikke så gammel, at han ikke vil op på det niveau igen - så havde han sku da bare hævet penge i FCK 3 år mere. Tror alle herinde ser den risiko der er, måske kan han ikke nå samme topfart efter skader etc. - men det er jo der hvor vi alle afvejer risici og hvis vi vil signe ham, må man formode Gaarde/MW ser mulighederne for at bringe ham tilbage i niveau, som større end risici.
Aalborg BK 1885!

boldspiller
Junior
Junior
Indlæg: 66
Tilmeldt: 3. jun 2017, 16:08
Favoritspiller: Jeppe Curth.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af boldspiller » 6. jul 2017, 11:10

Forza skrev:
FlæskeFrank skrev:
Søgaard skrev:Der var ikke nogle problemer da han en overgang var fast mand for Villa i PL som jeg husker det. Så ikke mod Ajax, men det kan jo også være mangel på kampform - Ajax gik i øvrigt i finalen, så der var andre forsvarere der havde problemer med deres offensiv.
Enig. Hvordan kan der opstå en tråd om han er god nok ?
Tror nu de fleste er enig i at hans topniveau er klasser over superligaen. Det spørgsmålstegn man kan have er om han kan nå derop igen efter sin skade. Han så jo mildest talt ikke god ud for FCK.

I AaB et vi vant til forsvarsfejl og han vil få uendelig lang snor hos os. Samtidig er han kun 24 år, så jeg har helt sikkert de positive briller på ift. Hans niveau.
Han så fucking sløj ud mod Vendsyssel i pokalen sidste år. Så det er vel naturligt at diskutere, om han lige nu er på et acceptabelt niveau.

Det tror jeg nu nok, han er eller i hvert fald kan komme.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 6. jul 2017, 11:11

Okore er en drømmesigning. Han har alt det vi mangler i forsvaret. Han er brølstærk 1-mod-1, gør alle situationer færdige og er fantastisk med bolden. Han er en stopper på allerhøjeste hjemlige niveau og det er selvfølgelig kun fordi der er nogle spørgsmålstegn ved hans bentøj og kampform at vi kommer i nærheden af ham. Okore vil være ekstremt motiveret for at komme videre igen og det er helt fint. Han skal bare aftjene sine 2-3 års værnepligt i AaB og stabilisere vores gummibåd af en bagkæde.

Da jeg så træning på Hornevej her i mandags blev truppen de sidste 20 minutter delt op mellem offensiv og defensiv. Offensiven kørte en indlæg/afslutningsøvelse (der i øvrigt var forfærdelig at se på) og defensiven trænede retningsbestemte førsteberøringer under pres. Det er lige præcis det, Okore kan. Han er ikke typen, der skærer 40 meter op i banen og skyder på mål, men han er så dygtig og kølig at han ikke lader sig stresse af at have en arrig Jesper Lange i haserne eller at blive mødt af et fysisk tonsermandskab.

På mange måder er Okore også et godt match til Kristoffer Pallesen:
Okore har et tårnhøjt topniveau - Pallesen bliver næppe bedre end han er nu
Okore vil sikkert hurtigt videre - Pallesen synes det er fantastisk at komme til AaB
Okore indeholder et par spørgsmålstegn fysisk og mentalt - Pallesen er en "known quantity"; vi ved præcis hvad vi får
Okore er en type, der vil løfte resten af forsvaret - Pallesen er en type, der er god når han er omgivet af gode spillere

Vi ved at Okore er Wieghorsts mand og vi ved at han er ekstremt dygtig til at forsvare højt i banen. Det bliver en fornøjelse hvis alt falder i hak.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af PeterS » 6. jul 2017, 11:13

Generelt spændende nye spillere, vi har fået og måske får i Okore. Men det seneste sommervindue i mente, så vent lige med at lade der gå Århus i den, selv etablerede spillere kan falde totalt sammen til tider.

Som det er sagt før skal der bevises på banen, før man kan tale om gode eller dårligere vinduer..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jul 2017, 11:13

Jeg er allerede overbevist om, at Okore - efter at have læst herinde på transfersiden - afgjort må være blevet fravalgt i Freja, Chang, Vejgaard og Nørresundby og derfor kun havde AaB tilbage.

At han ikke kan heade, er boldmongol og uegnet til det meste lyder som en forsvarsspiller, som passer perfekt ind i AaB. :aabfan:
- FlæskeFrank

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 174
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af ALF » 6. jul 2017, 11:16

Okore er hvis han består lægetjekket en signing som er vireklig topklasse ift. hvad vi med den nuværende sportslige situation kan sigte efter, så sker det er det bare topklasse arbejde af Gaarde. Bliver lidt træt en gang i mellem, når man læser disse utallige indlæg fra personer som konsekvent ser hullerne i osten, også når de kan være ekstaremt svære at få øje på. Pallesen et andet eksempel - bytter sportsligt her og nu gerne en ung uerfaren gut med en lynhurtig og stabil herre, der har en del års erfaren. Så kan det forørigt være fuldstændig ligegyldigt om det 500.000 mere end en fan synes er en rimelig pris, det ikke det der i vores nuværende situation får det økonomiske til at kuldsejle eller gynge lidt.

lad os nu få Okore, og tror at Jesus fra det midtjyske er næste signing - ikke andet at bygge det på end mavefornemmelse :-)

Lykkes de to missioner har det være et super vindue, og toppen på kransekagen vil så være en kreativ 8'er - gud hvor vi mangler en der kan bryde kæder i sine offensive løb.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 11:17

FlæskeFrank skrev:Jeg er allerede overbevist om, at Okore - efter at have læst herinde på transfersiden - afgjort må være blevet fravalgt i Freja, Chang, Vejgaard og Nørresundby og derfor kun havde AaB tilbage.

At han ikke kan heade, er boldmongol og uegnet til det meste lyder som en forsvarsspiller, som passer perfekt ind i AaB. :aabfan:
Synes ikke jeg læser nogle der taler ned om hans store kvaliteter når han er i topform. Men det er vel fair at folk diskuterer om han kan nå derop igen ud fra hans kampe i FCK.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 174
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af ALF » 6. jul 2017, 11:18

Yankee skrev:Okore er en drømmesigning. Han har alt det vi mangler i forsvaret. Han er brølstærk 1-mod-1, gør alle situationer færdige og er fantastisk med bolden. Han er en stopper på allerhøjeste hjemlige niveau og det er selvfølgelig kun fordi der er nogle spørgsmålstegn ved hans bentøj og kampform at vi kommer i nærheden af ham. Okore vil være ekstremt motiveret for at komme videre igen og det er helt fint. Han skal bare aftjene sine 2-3 års værnepligt i AaB og stabilisere vores gummibåd af en bagkæde.

Da jeg så træning på Hornevej her i mandags blev truppen de sidste 20 minutter delt op mellem offensiv og defensiv. Offensiven kørte en indlæg/afslutningsøvelse (der i øvrigt var forfærdelig at se på) og defensiven trænede retningsbestemte førsteberøringer under pres. Det er lige præcis det, Okore kan. Han er ikke typen, der skærer 40 meter op i banen og skyder på mål, men han er så dygtig og kølig at han ikke lader sig stresse af at have en arrig Jesper Lange i haserne eller at blive mødt af et fysisk tonsermandskab.

På mange måder er Okore også et godt match til Kristoffer Pallesen:
Okore har et tårnhøjt topniveau - Pallesen bliver næppe bedre end han er nu
Okore vil sikkert hurtigt videre - Pallesen synes det er fantastisk at komme til AaB
Okore indeholder et par spørgsmålstegn fysisk og mentalt - Pallesen er en "known quantity"; vi ved præcis hvad vi får
Okore er en type, der vil løfte resten af forsvaret - Pallesen er en type, der er god når han er omgivet af gode spillere

Vi ved at Okore er Wieghorsts mand og vi ved at han er ekstremt dygtig til at forsvare højt i banen. Det bliver en fornøjelse hvis alt falder i hak.
Fuldstændig enig :-)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 6. jul 2017, 11:21

Jeg har lige haft Rabbi Rosenberg i røret på min drejetelefon.

Okore er til lægetjek og der er særligt fokus på knæet. Han fik en knæskade for Villa og det er der lidt bekymring om.

Det samme havde fck også, men han kom igennem. Muligvis pga. økonomien var god for fck og de tog en chance med ham. Da Okore ikke spillede meget for fck kan det have gjort at arvæv ikke ha rpåvirket Okore så meget, som det ellers kunne have gjort.
Uden Synd Ingen Frelse

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 6. jul 2017, 11:26

Halil skrev:Jeg har lige haft Rabbi Rosenberg i røret på min drejetelefon.

Okore er til lægetjek og der er særligt fokus på knæet. Han fik en knæskade for Villa og det er der lidt bekymring om.

Det samme havde fck også, men han kom igennem. Muligvis pga. økonomien var god for fck og de tog en chance med ham. Da Okore ikke spillede meget for fck kan det have gjort at arvæv ikke ha rpåvirket Okore så meget, som det ellers kunne have gjort.
Det er selvfølgelig bekymrende. Okore vil være lønførende i AaB og en stor signing, så det er selvfølgelig vigtigt at der er helt styr på de ting.

Jeg er dog fortrøstningsfuld. Vi har en dygtig lægestab som jeg har helt tiltro til tager den rette beslutning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 6. jul 2017, 11:30

Erasmus Montanus skrev:
https://vimeo.com/53073475
Var der nogen der sagde spillende midterforsvar? :money:

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kenneth K » 6. jul 2017, 11:36

Yankee truther - Okore er en drømmesigning, og han er af det alle de grunde, som Yankee lister op.

Hvis den lukkes, kipper jeg med hatten for Gaarde, for ret beset burde AaB i sin nuværende forfatning slet ikke være interessant for en spiller med Okores niveau; til trods for begrænset spilletid og lidt skader de sidste par år. Vi snakker trods alt om et AaB-hold, der det sidste knap et års tid har været dårligere, end det på noget tidspunkt har været de seneste 25 år.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1208
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Reyad » 6. jul 2017, 11:44

Okore ville være fremragende.

Fire millioner er ikke for mange penge for ham. Faktisk ret godt givet ud, da han utvivlsomt har potentialet for at blive det næste store salg.
Jeg vil også rose for Gaarde for købet, hvis det bliver til virkelighed.
Og for at få afsat Grønning på en fornuftig måde - og sikkert snart Sloth. Der begynder at komme balance i truppen.
Især hvis vi også får sendt Kakeeto og Bythqi videre. Måske på leje, hvis man stadig tror på dem.

Hvis Okore lander, skal Gaarde begynde at kigge på offensiven. Den har stadig klare mangler, selvom man må forvente, at Flores og Thellufsen bliver bedre i år. Det samme må man håbe om Pohl og Ramkilde.
Om Sylvestr og Meilinger stadig har en plads i truppen, ved jeg ikke. Hvis ikke de er tænkt til at starte, skal du ud af vagten - så vi kan få andre ind.

I den optimale verden får vi en kreativ midtbanespiller til kanten eller 10'eren. Og en angriber med mål i støvlerne.
Realistisk set kræver det, at vi får afsat et par af de dyre drenge.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 6. jul 2017, 11:50

Reyad skrev:Okore ville være fremragende.

Fire millioner er ikke for mange penge for ham. Faktisk ret godt givet ud, da han utvivlsomt har potentialet for at blive det næste store salg.
Jeg vil også rose for Gaarde for købet, hvis det bliver til virkelighed.
Og for at få afsat Grønning på en fornuftig måde - og sikkert snart Sloth. Der begynder at komme balance i truppen.
Især hvis vi også får sendt Kakeeto og Bythqi videre. Måske på leje, hvis man stadig tror på dem.

Hvis Okore lander, skal Gaarde begynde at kigge på offensiven. Den har stadig klare mangler, selvom man må forvente, at Flores og Thellufsen bliver bedre i år. Det samme må man håbe om Pohl og Ramkilde.
Om Sylvestr og Meilinger stadig har en plads i truppen, ved jeg ikke. Hvis ikke de er tænkt til at starte, skal du ud af vagten - så vi kan få andre ind.

I den optimale verden får vi en kreativ midtbanespiller til kanten eller 10'eren. Og en angriber med mål i støvlerne.
Realistisk set kræver det, at vi får afsat et par af de dyre drenge.
Jeg synes det er ret tydeligt, hvad der er ved at ske. Gaarde har erkendt at sidste sæson var et for stort et sats i forhold til at bygge næste mesterhold op, så derfor tager man et kæmpe spring i dette vindue. Tror der bliver ryddet op for alvor. Wieghorst har vel pinpointet de mangler truppen og flere spillere har. Det gjorde LS måske også, men fejlskuddene var for store. Jeg kunne sagtens se Kakeeto, Meilinger, Sylvestr og Holgersson være fortid i AaB, hvis Gaarde for alvor går all in på at forny truppen, og hvis økonomien hænger sammen til det.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2017, 11:52

De der nævner vi er i kontakt med en angriber, ønsker i at uddybe lidt? Evt bare nationalitet eller sådan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 6. jul 2017, 11:56

ALF skrev:Okore er hvis han består lægetjekket en signing som er vireklig topklasse ift. hvad vi med den nuværende sportslige situation kan sigte efter, så sker det er det bare topklasse arbejde af Gaarde. Bliver lidt træt en gang i mellem, når man læser disse utallige indlæg fra personer som konsekvent ser hullerne i osten, også når de kan være ekstaremt svære at få øje på. Pallesen et andet eksempel - bytter sportsligt her og nu gerne en ung uerfaren gut med en lynhurtig og stabil herre, der har en del års erfaren. Så kan det forørigt være fuldstændig ligegyldigt om det 500.000 mere end en fan synes er en rimelig pris, det ikke det der i vores nuværende situation får det økonomiske til at kuldsejle eller gynge lidt.

lad os nu få Okore, og tror at Jesus fra det midtjyske er næste signing - ikke andet at bygge det på end mavefornemmelse :-)

Lykkes de to missioner har det være et super vindue, og toppen på kransekagen vil så være en kreativ 8'er - gud hvor vi mangler en der kan bryde kæder i sine offensive løb.
Jesus fra det midtjydske?
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 6. jul 2017, 11:58

jonas386 skrev:De der nævner vi er i kontakt med en angriber, ønsker i at uddybe lidt? Evt bare nationalitet eller sådan.
Jeg ved det desværre ikke Jonas. Jeg håber lidt på at det er Djuricin handlen som ikke er død endnu, men det er ren gæt fordi AaB havde en mand i Ungarn og kigge lidt og at han efterfølgende var spottet på Hornevej. Djuricin har samme agent som Heinz Lindner som vi eftersigende var tæt på at hente, så det er i hvertfald en mand som sikkert findes i Gaardes kontaktbog.
Jeg savner Winsnes

Låst