Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 12. jul 2017, 15:45

Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Gaarde udtaler, at ophævelsen sker som en konsekvens af Okore-tilgangen. Det lyder ikke umiddelbart som om han skal erstattes. Hvis det er tilfældet fatter jeg slet ingenting. Holgersson var da den ideelle makker til Okore.
Ideelle makker? I hvilken verden? Han havde kontrakt et år mere, er tung og aldrende og har skuffet gevaldigt.
Nej, lad os få et fremadstormende håb til det forsvar i stedet.
Ligegyldig hvilke forventninger der var til ham, hvilket åbenbart for de fleste er vigtigere end hans reelle niveau i forhold til KP og blåbjerg, så er han de facto den bedste forsvarsspiller af de 3. Jeg er af den opfattelse at vi står markant svagere defensivt nu, end for 1 time siden. Okore skal have en makker. Måske har Gaarde råd til Reese nu.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 12. jul 2017, 15:47

MrBangDK skrev:
Ret i hvad?
At han måtte være færdig i AaB. Der var ikke anden vej tilbage efter de sidste kampe i sæsonen og købet af Okore. Den ringeste transfer de sidste 10-15 år sammen med Chanko.

Målt op mod løn og det ansvar han skulle løfte har han jo været en falliterklæring.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Super Hansen » 12. jul 2017, 15:48

Kokkefar skrev:
Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Gaarde udtaler, at ophævelsen sker som en konsekvens af Okore-tilgangen. Det lyder ikke umiddelbart som om han skal erstattes. Hvis det er tilfældet fatter jeg slet ingenting. Holgersson var da den ideelle makker til Okore.
Ideelle makker? I hvilken verden? Han havde kontrakt et år mere, er tung og aldrende og har skuffet gevaldigt.
Nej, lad os få et fremadstormende håb til det forsvar i stedet.
Ligegyldig hvilke forventninger der var til ham, hvilket åbenbart for de fleste er vigtigere end hans reelle niveau i forhold til KP og blåbjerg, så er han de facto den bedste forsvarsspiller af de 3. Jeg er af den opfattelse at vi står markant svagere defensivt nu, end for 1 time siden. Okore skal have en makker. Måske har Gaarde råd til Reese nu.

Øh...Nej, vi står noget stærkere end for 1 time og 10 min siden... Er min opfattelse, selv en U17 spille vil udvise mere ro på banen, og han kunne jo være kommet i start opstillingen..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 12. jul 2017, 15:51

Gamen skrev:
MrBangDK skrev:
Ret i hvad?
At han måtte være færdig i AaB. Der var ikke anden vej tilbage efter de sidste kampe i sæsonen og købet af Okore. Den ringeste transfer de sidste 10-15 år sammen med Chanko.

Målt op mod løn og det ansvar han skulle løfte har han jo været en falliterklæring.
Han var i hvert fald en omvandrende risiko i forsvaret. Han var hentet som en styrmand og værdig afløser for KEP og fik en løn det passede dertil.

Det levede han absolut ikke op til. Når de nu kunne komme af med den lønpost var det bare at slå til, håber bare ikke de skulle betale noget for at komme af med ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 12. jul 2017, 15:55

Hvorfor tror folk der kommer en mere ind? Vi havde 3 sidste og år får nok tre i år.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 12. jul 2017, 15:56

Holger blev aldrig en succes og må ryge i kategorien fejlkøb. Dog var hans hovedstødsstyrke brugbar, specielt i den kommende kamp mod FCK, umiddelbart lyder det ikke til der vil blive hentet endnu en centerforsvar, hvilket betyder KP og Blåbjerg skal kæmpe om den anden plads :thumbsdown:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 12. jul 2017, 15:57

Super Hansen skrev:
Kokkefar skrev:
Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Gaarde udtaler, at ophævelsen sker som en konsekvens af Okore-tilgangen. Det lyder ikke umiddelbart som om han skal erstattes. Hvis det er tilfældet fatter jeg slet ingenting. Holgersson var da den ideelle makker til Okore.
Ideelle makker? I hvilken verden? Han havde kontrakt et år mere, er tung og aldrende og har skuffet gevaldigt.
Nej, lad os få et fremadstormende håb til det forsvar i stedet.
Ligegyldig hvilke forventninger der var til ham, hvilket åbenbart for de fleste er vigtigere end hans reelle niveau i forhold til KP og blåbjerg, så er han de facto den bedste forsvarsspiller af de 3. Jeg er af den opfattelse at vi står markant svagere defensivt nu, end for 1 time siden. Okore skal have en makker. Måske har Gaarde råd til Reese nu.

Øh...Nej, vi står noget stærkere end for 1 time og 10 min siden... Er min opfattelse, selv en U17 spille vil udvise mere ro på banen, og han kunne jo være kommet i start opstillingen..
Du vrøvler nu. Man står jo ikke stærkere ved at have en spiller mindre. Ja med mindre Holger render og drysser badesalt i de andres vanddunke, hvilket kan forklare det seneste års deroute.
Du er, som flere, forblændet af kontrasten mellem forventningerne til Holgersson og hans faktiske niveau. Det ændrer jo ikke på at han har udvist markant mere ro og kvalitet end de to unge i langt størstedelen af kampene det seneste år. Det er jo for fanden også derfor han har været fast starter hele året pånær få kampe. Jeg er enig i at Holgersson er hamrende dårlig, men KP og Blåbjerg er psykopat hamrende dårlige.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 12. jul 2017, 16:09

Gætter på at Blåbjerg snart bliver forlænget for de overskydende Holger-dollers.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 12. jul 2017, 16:13

De Fem skrev:Gætter på at Blåbjerg snart bliver forlænget for de overskydende Holger-dollers.
Hvad er det for nogle overskydende dollars? AaB og han har på en eller anden måde afregnet hans kontrakt, og samtidig fået fjernet de afskrivninger, der er på ham. Det koster en eller anden sum.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 12. jul 2017, 16:14

Hmm. En ophævelse af kontrakten. Nå, lidt vildt alligevel, jeg havde troet, der i det mindste skulle et rimeligt bud til fra en interesseret klub, men det her er da en klar udmelding fra begge parter om, at samarbejdet ikke var blevet til det, man havde håbet på, og at man således begrænser 'skaden' (sportsligt og udgiftsmæssigt) til den ene sæson, Holger fik. Jeg synes, som et par andre her i tråden, at Holger på ingen måde har været ringere end KP og Blåbjerg, og at han endda har været bedre i hovedspillet end de to. Jeg hælder derfor til, at vi står svækkede lige nu.

Satser man så på, at Okore kan blive den læremester for KP og Blåbber, som Holger aldrig blev? Eller henter men eks. Reese? Spændende...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 12. jul 2017, 16:19

Funky skrev:Hmm. En ophævelse af kontrakten. Nå, lidt vildt alligevel, jeg havde troet, der i det mindste skulle et rimeligt bud til fra en interesseret klub, men det her er da en klar udmelding fra begge parter om, at samarbejdet ikke var blevet til det, man havde håbet på, og at man således begrænser 'skaden' (sportsligt og udgiftsmæssigt) til den ene sæson, Holger fik. Jeg synes, som et par andre her i tråden, at Holger på ingen måde har været ringere end KP og Blåbjerg, og at han endda har været bedre i hovedspillet end de to. Jeg hælder derfor til, at vi står svækkede lige nu.

Satser man så på, at Okore kan blive den læremester for KP og Blåbber, som Holger aldrig blev? Eller henter men eks. Reese? Spændende...
Enig med dig, og jeg vil påstå at inden sæsonen er ovre har Lyngø overhalet Blåbjerg og KP. Det vil give perfekt mening at hente en aldrende forsvarer fordi vi i Lyngø og Anders Bærtelsen har to store talenter til centerforsvaret de kommende år, udover Okore som stadig er ung ikke at forglemme.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 12. jul 2017, 16:23

Nu håber jeg satme der kommer en ny midterforsvar!
Enig i at Holger ikke var et hit!
Men han er stadig meget bedre en Blåbjerg og Kasper P!
Jeg kan ikke overskue tanken om at en af de to reserver skal spille fast i midterforsvaret!
Og gud forbyde Okore skulle få karantæne eller blive skadet! Så kommer Vi til at spille med superligaens dårligste stopper par!

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB-Jones » 12. jul 2017, 16:25

Vegard Forren ind som erstatning + Emir Kujovic til angrebet så vil Gaarde virkelig stige i graderne hos mig.. Det sker dog næppe, men vildt med de to som fred agents i lighed med mange spændende keepere..

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 12. jul 2017, 16:26

Så skete der vel det som alle har forlangt! Og nu brokker man sig så over måden det er gjort på.

Holger passede ikke ind i AaB og han er samtidig blevet frosset ude af stort set hele nordjylland i den seneste sæson. Han har været piv elendig og slet ikke god nok til det han blev købt til.

Nu kan vi så diskutere om Lyngø, Blåbjerg, KP og Okore er godt nok.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 12. jul 2017, 16:27

Blåbjerg skal efter min mening kun bruges på venstre back, så vi har altså brug for en centerforsvarer mere. Gerne Reese, som vil være en Pallesen-signing: stabil og driftsikker fra dag 1. Hellere det end lodseddel-svenskere fra udlandet, som engang har været godt i Allsvenskan!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 12. jul 2017, 16:28

Martino skrev:
Funky skrev:Hmm. En ophævelse af kontrakten. Nå, lidt vildt alligevel, jeg havde troet, der i det mindste skulle et rimeligt bud til fra en interesseret klub, men det her er da en klar udmelding fra begge parter om, at samarbejdet ikke var blevet til det, man havde håbet på, og at man således begrænser 'skaden' (sportsligt og udgiftsmæssigt) til den ene sæson, Holger fik. Jeg synes, som et par andre her i tråden, at Holger på ingen måde har været ringere end KP og Blåbjerg, og at han endda har været bedre i hovedspillet end de to. Jeg hælder derfor til, at vi står svækkede lige nu.

Satser man så på, at Okore kan blive den læremester for KP og Blåbber, som Holger aldrig blev? Eller henter men eks. Reese? Spændende...
Enig med dig, og jeg vil påstå at inden sæsonen er ovre har Lyngø overhalet Blåbjerg og KP. Det vil give perfekt mening at hente en aldrende forsvarer fordi vi i Lyngø og Anders Bærtelsen har to store talenter til centerforsvaret de kommende år, udover Okore som stadig er ung ikke at forglemme.
Sagen er også, at jeg ikke ser Blåbjerg som en seriøs kandidat til centerforsvaret - han gør det bedre, når han er ude på venstre back (hvor han også bruges på U21). Så vi har Okore - som højst sandsynligt ikke er her længere end kontrakten (og gør han det godt er han formentlig videre før), KP, og 2 juniorer. Hvem skal bære forsvaret videre den dag Okore rejser? Det er for tidligt for Lyngø og Bærtelsen, og det virker satset at sige, at det skal være KP alene - han skal virkelig vokse og bide sig fast i start-11'eren det næste års tid så. Men okay, man kan selvfølgelig handle igen om et eller to vinduer, og det er jo også sådan et perspektiv, Gaarde og wieghorst har. Men for satan da, Okore skal godtnok levere på et konsekvent højt niveau, og han må da for guds skyld ikke gå ret meget i stykker. Ellers hedder det tvungne centerforsvar KP og Blåbber, og gud ved hvem som backup for Ahlmann.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Reyad » 12. jul 2017, 16:33

Holgersson var givetvis i top5 ift løn (sikkert sammen med Sloth), og derfor er det fornuftigt at få ham løst fra kontrakten.
Han var ikke sikker mand i startopstillingen, og er ikke fremtidens mand.
Jeg har stadig mine tvivl om de resterende tre. KP og Blåbjerg er stadig usikre kort og Lyngø er fuldstændig ubeskrevet. Ham skal vi nok ikke forvente meget af i år. Selvfølgelig så jeg gerne, at man var stærkere - især i luften. Men Okore er en klar forstærkning, og han vil sikkert gøre KP eller Blåbjerg bedre.

Hvis Sloth - og måske Meilinger/Sylvetr - også frigives fra lønbudgettet, er der penge til nogle store drenge.
En angriber og chanceskabende midtbanespiller står øverst på min ønskeliste. Ikke en ny midterforsvar.

Jeg tror ikke, at vi skal forvente meget aktivitet den kommende tid. Men til gengæld tror jeg helt sikkert, at vi ender med to nye spillere inden 30.8.
Det bygger jeg kun på formodninger. Har ingen kilder.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Super Hansen » 12. jul 2017, 16:36

Kokkefar skrev:
Super Hansen skrev:
Kokkefar skrev:
Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Gaarde udtaler, at ophævelsen sker som en konsekvens af Okore-tilgangen. Det lyder ikke umiddelbart som om han skal erstattes. Hvis det er tilfældet fatter jeg slet ingenting. Holgersson var da den ideelle makker til Okore.
Ideelle makker? I hvilken verden? Han havde kontrakt et år mere, er tung og aldrende og har skuffet gevaldigt.
Nej, lad os få et fremadstormende håb til det forsvar i stedet.
Ligegyldig hvilke forventninger der var til ham, hvilket åbenbart for de fleste er vigtigere end hans reelle niveau i forhold til KP og blåbjerg, så er han de facto den bedste forsvarsspiller af de 3. Jeg er af den opfattelse at vi står markant svagere defensivt nu, end for 1 time siden. Okore skal have en makker. Måske har Gaarde råd til Reese nu.

Øh...Nej, vi står noget stærkere end for 1 time og 10 min siden... Er min opfattelse, selv en U17 spille vil udvise mere ro på banen, og han kunne jo være kommet i start opstillingen..
Du vrøvler nu. Man står jo ikke stærkere ved at have en spiller mindre. Ja med mindre Holger render og drysser badesalt i de andres vanddunke, hvilket kan forklare det seneste års deroute.
Du er, som flere, forblændet af kontrasten mellem forventningerne til Holgersson og hans faktiske niveau. Det ændrer jo ikke på at han har udvist markant mere ro og kvalitet end de to unge i langt størstedelen af kampene det seneste år. Det er jo for fanden også derfor han har været fast starter hele året pånær få kampe. Jeg er enig i at Holgersson er hamrende dårlig, men KP og Blåbjerg er psykopat hamrende dårlige.
Tja.. Men usikkerhed breder sig som en steppebrand og jeg håber at Okore kan løfte stabilitet noget mere end den kære Holger kunne både K.p. Og Blåbjergs spil vil med garanti blive løftet til tidligere niveau, bare vent og se.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: RE: Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 12. jul 2017, 16:39

Det er muligvis relevant på nuværende tidspunkt at stille spørgsmålet: Kan Pallesen om nødvendigt spille centerforsvar?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 12. jul 2017, 16:52

Reyad skrev:Holgersson var givetvis i top5 ift løn (sikkert sammen med Sloth), og derfor er det fornuftigt at få ham løst fra kontrakten.
Han var ikke sikker mand i startopstillingen, og er ikke fremtidens mand.
Jeg har stadig mine tvivl om de resterende tre. KP og Blåbjerg er stadig usikre kort og Lyngø er fuldstændig ubeskrevet. Ham skal vi nok ikke forvente meget af i år. Selvfølgelig så jeg gerne, at man var stærkere - især i luften. Men Okore er en klar forstærkning, og han vil sikkert gøre KP eller Blåbjerg bedre.

Hvis Sloth - og måske Meilinger/Sylvetr - også frigives fra lønbudgettet, er der penge til nogle store drenge.
En angriber og chanceskabende midtbanespiller står øverst på min ønskeliste. Ikke en ny midterforsvar.

Jeg tror ikke, at vi skal forvente meget aktivitet den kommende tid. Men til gengæld tror jeg helt sikkert, at vi ender med to nye spillere inden 30.8.
Det bygger jeg kun på formodninger. Har ingen kilder.
Holger var ikke i vores top 5 over lønninger, Sloth var til gengæld nr 5.

Ellers er jeg helt enig i alt hvad du skriver.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Låst