Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 16:26

jonas386 skrev: De 3.5 er så også efter de ti millioner man smed efter Mukthar. Det er da rigtigt nok før vinduet åbnede, men stadig en transfer til sommervinduet. Derudover har de hentet fire andre spillere (plus en på leje). Derudover vil de gerne have Marcondes nu, men det får de jo heller ikke uden en overgangs-sum. Derudover har flere af spillerne vel også fået en eller anden form for bonus da de skrev under.
At de selv siger de har et transferbudget på 3.5 millioner giver jeg ikke særligt meget for. Hvis Troels kan overtale Jan til, at Tibbling er den brik der mangler før guldet kommer til vestegnen, så punger Jan Bech da også bare op, og så er det udenom deres ellers ret smalle budget på 3.5 millioner.
Nu snakker du vist for at holde dig vågen, Jonas... Vi har haft næsten 7 mio. i udgifter før løn alene til Okore og Pallesen, aftrædelse til Holgersson og Sloth, og mangler stadig som minimum det dyreste køb - en angriber.
De henter næppe Tibbling, når de har fået Lasse Vigen. Det siger sig selv, at de ikke har råd til det, og derfor havde de også budt langt under udbudsprisen i deres første bud.
Folk herinde skriver jo som om Brøndby har brugt et væld af penge - det er vist ikke tilfældet denne gang, de har fået en række meget kompetente spillere meget billigt og har samtidig haft mange lønkroner til overs. Jeg er sikker på at Gaarde også kunne have fået penge til at hente en spiller som Vigen ekstraordinært, hvis det havde været indenfor vores radius. Troels Bech har gjort et rigtigt dygtigt stykke arbejde for dem i dette vindue. De spillere han har hentet passer perfekt ind i Brøndbys system.

Desuden er 10 mio. ingenting for en spiller med så stort videresalgspotentiale som Mukhtar - allerede nu kan han vel snildt indbringe det tredobbelte for Brøndby.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sauer » 18. jul 2017, 16:39

Gamen skrev:
jonas386 skrev: De 3.5 er så også efter de ti millioner man smed efter Mukthar. Det er da rigtigt nok før vinduet åbnede, men stadig en transfer til sommervinduet. Derudover har de hentet fire andre spillere (plus en på leje). Derudover vil de gerne have Marcondes nu, men det får de jo heller ikke uden en overgangs-sum. Derudover har flere af spillerne vel også fået en eller anden form for bonus da de skrev under.
At de selv siger de har et transferbudget på 3.5 millioner giver jeg ikke særligt meget for. Hvis Troels kan overtale Jan til, at Tibbling er den brik der mangler før guldet kommer til vestegnen, så punger Jan Bech da også bare op, og så er det udenom deres ellers ret smalle budget på 3.5 millioner.
Nu snakker du vist for at holde dig vågen, Jonas... Vi har haft næsten 7 mio. i udgifter før løn alene til Okore og Pallesen, aftrædelse til Holgersson og Sloth, og mangler stadig som minimum det dyreste køb - en angriber.
De henter næppe Tibbling, når de har fået Lasse Vigen. Det siger sig selv, at de ikke har råd til det, og derfor havde de også budt langt under udbudsprisen i deres første bud.
Folk herinde skriver jo som om Brøndby har brugt et væld af penge - det er vist ikke tilfældet denne gang, de har fået en række meget kompetente spillere meget billigt og har samtidig haft mange lønkroner til overs. Jeg er sikker på at Gaarde også kunne have fået penge til at hente en spiller som Vigen ekstraordinært, hvis det havde været indenfor vores radius. Troels Bech har gjort et rigtigt dygtigt stykke arbejde for dem i dette vindue. De spillere han har hentet passer perfekt ind i Brøndbys system.

Desuden er 10 mio. ingenting for en spiller med så stort videresalgspotentiale som Mukhtar - allerede nu kan han vel snildt indbringe det tredobbelte for Brøndby.
Skal ikke blande mig i jeres diskussion. Men har der været tal fremme omkring, hvor meget vi gav for Okore? Jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget på det.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2017, 16:40

Gamen skrev: Folk herinde skriver jo som om Brøndby har brugt et væld af penge - det er vist ikke tilfældet denne gang, de har fået en række meget kompetente spillere meget billigt og har samtidig haft mange lønkroner til overs. Jeg er sikker på at Gaarde også kunne have fået penge til at hente en spiller som Vigen ekstraordinært, hvis det havde været indenfor vores radius. Troels Bech har gjort et rigtigt dygtigt stykke arbejde for dem i dette vindue. De spillere han har hentet passer perfekt ind i Brøndbys system.

Desuden er 10 mio. ingenting for en spiller med så stort videresalgspotentiale som Mukhtar - allerede nu kan han vel snildt indbringe det tredobbelte for Brøndby.
Det er rigtigt, at de næppe henter Tibbling når de har hentet Vigen.
Resten af dit indlæg er ikke særlig relevant ift diskussionen. Jeg skriver, at du ikke kan bruge det til noget når BIF siger de kun har 3.5 at købe for. At de så henter gode spillere med videresalgspotentiale, og at Gaarde sikkert også kunne få bevilliget ekstra penge til et køb ala Vigen, er i bedste fald ligegyldigt. Inden vinduet gik igang skulle BIF sælge for minimum 15 millioner for at budgettet kunne hænge sammen og de lønkroner man sparede fra bl.a. Kahlenberg og Austin skulle netop gå til at lappe nogle af de huller der er i regnskabet.

Det er muligt du ender med at få ret i, at AaB ender med at bruge flere penge i det her vindue end BIF, men for det første, så har BIF indtil videre brugt flere penge, det er muligt det vender hvis vi smider en stor sum for en eller anden offensivprofil. Derudover er der altså også andre udgifter til fodboldspillere end bare transfersum, men det ved du jo også godt. Sidst, så er Brøndby i en situation hvor de (ifølge dem selv) skal skære ned og have budgettet til at balancere. AaB er modsat i en situation hvor man har en velpolstret pengekasse, og modsat skal til at løfte investeringerne i den sportslige sektor.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 16:43

Sauer skrev: Skal ikke blande mig i jeres diskussion. Men har der været tal fremme omkring, hvor meget vi gav for Okore? Jeg har ikke rigtigt kunnet finde noget på det.
4,2 mio.

http://www.bt.dk/fodbold/officielt-AaB- ... -er-prisen

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 16:50

jonas386 skrev: Det er rigtigt, at de næppe henter Tibbling når de har hentet Vigen.
Resten af dit indlæg er ikke særlig relevant ift diskussionen. Jeg skriver, at du ikke kan bruge det til noget når BIF siger de kun har 3.5 at købe for. At de så henter gode spillere med videresalgspotentiale, og at Gaarde sikkert også kunne få bevilliget ekstra penge til et køb ala Vigen, er i bedste fald ligegyldigt. Inden vinduet gik igang skulle BIF sælge for minimum 15 millioner for at budgettet kunne hænge sammen og de lønkroner man sparede fra bl.a. Kahlenberg og Austin skulle netop gå til at lappe nogle af de huller der er i regnskabet.

Det er muligt du ender med at få ret i, at AaB ender med at bruge flere penge i det her vindue end BIF, men for det første, så har BIF indtil videre brugt flere penge, det er muligt det vender hvis vi smider en stor sum for en eller anden offensivprofil. Derudover er der altså også andre udgifter til fodboldspillere end bare transfersum, men det ved du jo også godt. Sidst, så er Brøndby i en situation hvor de (ifølge dem selv) skal skære ned og have budgettet til at balancere. AaB er modsat i en situation hvor man har en velpolstret pengekasse, og modsat skal til at løfte investeringerne i den sportslige sektor.
Jo, for du skrev at du ikke troede et sekund på at AaB ville ende med at bruge flere penge i dette vindue end Brøndby. Mukhtar blev hentet i april, og er formodentlig en udgift Brøndby har budgetteret med før det - de har hele tiden vist hvad det ville koste at indfri den klausul. Problemet var lønnen, indtil Mukhtar gik med til massiv lønnedgang.

Det ændrer ikke på at de i indeværende vindue har haft en sølle transferbudget på 3,5 mio. - og det har de brugt fornuftigt. AaB kommer formentlig til at banke omkring 10-15 mio. afsted (og ja, det har vi også råd til), når vi også medtager de ekstraordinære udgifter til Holgersson og Sloth.
Brøndby har netop bragt spillerbudgettet ned med 10 mio. kr, så det nytter ikke noget at blive ved med at tale om dem som fantaster. De har foretaget nogle rigtigt fornuftige valg transfermæssigt, og ligger langt fra tidligere tiders håbløse transferstrategi - godt hjulpet på vej af en dygtig træner med et stort netværk og at de fik sparket Per Rud af h... til.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 16:54

Til hvem end der spurgte om løn til spillere der har været i Kina?

Kineserne vil ifølge denne artikel http://www.fotbolldirekt.se/2017/07/18/ ... en-gratis/ låne Sam Johnson ud kvit og frit. De betaler hele hans løn under opholdet. Så det behøver altså ikke være dyrt som nogen forestiller sig.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 18. jul 2017, 16:57

Gamen skrev:
Kokkefar skrev:
Hvis du ved, at Reading er med, ved du så om vi er? (Måske har jeg misset det længere tilbage)
Nej, græske medier melder ikke om andet end at de er kommet ind i billedet. Fra gårsdagens nyheder forlød det dog, at han var meget tæt på et skifte tilbage til en nordisk klub.
Okay. Jeg er splittet. Jeg håber på den ene side vi er ude efter endnu en til midterforsvaret, men jeg håber ikke det bliver Thelander. Jeg kan simpelthen ikke se bort fra, at der ved hans salg var forlydenheder om, at AaB solgte ham fordi de mente han var tæt på fodboldinvalid. Jeg husker det som om man følte man havde taget røven på Panathinaikos.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 18. jul 2017, 16:58

Gamen skrev:Til hvem end der spurgte om løn til spillere der har været i Kina?

Kineserne vil ifølge denne artikel http://www.fotbolldirekt.se/2017/07/18/ ... en-gratis/ låne Sam Johnson ud kvit og frit. De betaler hele hans løn under opholdet. Så det behøver altså ikke være dyrt som nogen forestiller sig.
Skriv det til Gaarde.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2017, 17:04

Gamen skrev:Jo, for du skrev at du ikke troede et sekund på at AaB ville ende med at bruge flere penge i dette vindue end Brøndby. Mukhtar blev hentet i april, og er formodentlig en udgift Brøndby har budgetteret med før det - de har hele tiden vist hvad det ville koste at indfri den klausul. Problemet var lønnen, indtil Mukhtar gik med til massiv lønnedgang.
Det tror jeg heller ikke på bliver tilfældet. Mukthar er en sommertransfer også selvom han blev hentet i April. Hvis man endte med ikke, at hente Mukthar, så var pengene jo ikke forsvundet fra vinter-budgettet. Vi, AaB, er ikke over de ti millioner i det her vindue. Det er nærmere 7-8 stykker, max.
Hvis vi skal regne Holgerssen, Sloth osv med, så skal vi vel også hive de sign-on fees som både vi og BIF har smidt for at hive spillere til. Hvor meget har vi betalt for at få Holger og Sloth ud af klubben? Jeg ved det ikke.
Brøndby har netop bragt spillerbudgettet ned med 10 mio. kr
Men det var vel før de hentede Fisker, Vigen, Kliment osv?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mephisto2 » 18. jul 2017, 18:23

Kunne I ikke debattere BIF i en anden tråd?
Det har intet med Transferønsker at gøre.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 18. jul 2017, 18:38

Kokkefar skrev:
Gamen skrev:
Kokkefar skrev:
Hvis du ved, at Reading er med, ved du så om vi er? (Måske har jeg misset det længere tilbage)
Nej, græske medier melder ikke om andet end at de er kommet ind i billedet. Fra gårsdagens nyheder forlød det dog, at han var meget tæt på et skifte tilbage til en nordisk klub.
Okay. Jeg er splittet. Jeg håber på den ene side vi er ude efter endnu en til midterforsvaret, men jeg håber ikke det bliver Thelander. Jeg kan simpelthen ikke se bort fra, at der ved hans salg var forlydenheder om, at AaB solgte ham fordi de mente han var tæt på fodboldinvalid. Jeg husker det som om man følte man havde taget røven på Panathinaikos.
Han havde en meget drilsk fodskade i sin tid i AaB. Derudover har der mig bekendt også været ankelproblemer. Jeg er også meget lunken...for mange skader.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 18:43

Martino skrev: Han havde en meget drilsk fodskade i sin tid i AaB. Derudover har der mig bekendt også været ankelproblemer. Jeg er også meget lunken...for mange skader.
Problemerne med forfoden (trædepuden) har også været der i en enkelt omgang i Panathinaikos. Men senest var det vist en mindre rygskade - jeg tænker dog ikke at det nødvendigvis er noget der skal bremse os.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 18:59

Gustav Engvall skal drøfte sin situation med ledelsen i Bristol City under denne uges træningslejr - kan åbne for at han kan blive en mulighed senere i vinduet alligevel, hvis han insisterer på fortsat at lånes ud. Men så vil Djurgården naturligvis nok stå først i køen.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Debatjuntaen » 18. jul 2017, 19:21

Hey!

Tilbage på sporet!

Tonen i debatten er ikke relevant i en tråd til transferønsker. Det samme gælder Brøndby-transfers, de har sin egen tråd.

Læser I noget, som I ikke synes om, så rapporter det. Sådan har det altid været og det er ikke særlig svært.

Indlæggene vedrørende tonen i debatten bliver slettet.

/Debatjuntaen

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kempes » 18. jul 2017, 20:30

Nabil Bahoui - som jeg havde håbet på blev hentet til Aalborg - er på vej til Grasshoppers. Gad vide om Lucas A. så bliver tilovers dernede?

I så fald kunne vi nok godt finde plads til ham i vores start11er :D

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 18. jul 2017, 20:33

Kempes skrev:Nabil Bahoui - som jeg havde håbet på blev hentet til Aalborg - er på vej til Grasshoppers. Gad vide om Lucas A. så bliver tilovers dernede?

I så fald kunne vi nok godt finde plads til ham i vores start11er :D
Bahoui skal nok erstatte Caio, som er blevet skibet videre.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Glenn Francisco » 18. jul 2017, 20:39

Kempes skrev:Nabil Bahoui - som jeg havde håbet på blev hentet til Aalborg - er på vej til Grasshoppers. Gad vide om Lucas A. så bliver tilovers dernede?

I så fald kunne vi nok godt finde plads til ham i vores start11er :D
Nu ved jeg ikke om vi er ude efter Nabil MEN.

Det tyder på de og Gaarde bruger samme scout - de løber bare med alle de spillere vi vil have :D

Lucas Andersen, Heinz Lindner, Marko Djuricin og nu måske Nabil Bahoui :D
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kempes » 18. jul 2017, 20:41

Gamen skrev:
Kempes skrev:Nabil Bahoui - som jeg havde håbet på blev hentet til Aalborg - er på vej til Grasshoppers. Gad vide om Lucas A. så bliver tilovers dernede?

I så fald kunne vi nok godt finde plads til ham i vores start11er :D
Bahoui skal nok erstatte Caio, som er blevet skibet videre.
Det har du jo nok ret i.

Et eller andet sted håber jeg også at Lucas slår til i udlandet

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 18. jul 2017, 20:53

Nu hvor Malmö FF er røget ud af kvalifikationen til Chl. (Tak til Magnus Pehrsson for hans sædvanlige genialitet :aabfan: ) kunne der så være interessante spillere i deres trup, man kunne forsøge at fiske?

Lasse Nielsen ville vel være en opgradering i forhold til Kasper P/Blåberg i centerforsvaret, eller har han helt tabt niveau (Jeg følger ikke med i svensk fodbold overhovedet, så jeg kan med rette erklære mig uoplyst om emnet :) )

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af birk » 18. jul 2017, 21:00

Hvorfor skulle Malmø spillere gå til AaB ?
Lasse N kommer nok , når det er ved at være enden på hans karriere . Men andre Malmø spillere , vil da kke skifte Malmø ud AaB

Låst