Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 23. jul 2017, 12:57

Silvermoon skrev:
9520AaB skrev:
Silvermoon skrev:Har jeg hørt forkert ?? Men jeg synes at nogen skrev i vinterens transfer vindue at Wieghorst havde sagt nej til pusic hvorfor skulle det havde ændret sig
Den er ifølge min kilde god nok. Pusic og AaB var enige i vinters, men Wieghorst vendte tomlen nedad.


Sent from my iPhone using Tapatalk
hvis Wieghorst har vendt tomlen ned så er det da meget mærkeligt at folk bliver ved med at forslå ham. Ja han scorer mål men hvis vores træner engang har sagt nej hvorfor skulle han så ombestemme sig ??

Jeg er da rigtig spændt på hvad vi får ind til offensiven
Nu er det ikke alle kilder som er 100% troværdige.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mogens » 23. jul 2017, 13:19

AaB1978 skrev:Så fik Brøndby sgu også Tibbling i hus - angiveligt for under 4 mio. kroner :o .

Det er sgu en syg midtbane, de har nu.
Heldigvis kan de ikke bruge allesammen på en gang. Jeg elsker deres masterclass- (eller er det i fck, det hedder det) projekt...

Jeg arbejder med en far til en af de unge bif-knægte, som er på u-kontrakt og af og til træner med 1. holdet. Han er ved at gå ud af sit gode skind over indkøbene og mener, at de på sigt skyder sig selv i foden med alle de indkøb, da talenterne (og deres rådgivere, forældre m.m) jo hverken er dumme eller blinde og godt kan se, at de formentlig aldrig får chancen for at spille sig på holdet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af sulakvelidze » 23. jul 2017, 13:30

Brøndby har altid sagt et og gjort noget andet. Klubben har en historisk bevist superevne i spin, så jeg tror sådan set, at de nok skal blive ved med at sælge sig selv som en klub med talentudvikling samtidig med, at de shopper løs i hvert eneste transfervindue. Og så længe de lige som FCM er legetøj for en milliardær, kan jeg sådan set ikke bebrejde dem. Kun ringeagte dem. Men det har jeg sådan set altid gjort.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jul 2017, 13:43

Gaarde siger i optakt til Haderslev-kamp, at det ikke er sikkert, at der kommer en angriber i dette vindue. Han siger også, at I øvrigt kun kommer til at ske "lidt mere", hvis der kommer til at ske noget. Det er da bekymrende. Vi skal altså gå mindst et halvt år mere, uden at vores angrebsproblemer løses.
Fodbold skal ses med hjertet!

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af LordMessi » 23. jul 2017, 13:51

AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde siger i optakt til Haderslev-kamp, at det ikke er sikkert, at der kommer en angriber i dette vindue. Han siger også, at I øvrigt kun kommer til at ske "lidt mere", hvis der kommer til at ske noget. Det er da bekymrende. Vi skal altså gå mindst et halvt år mere, uden at vores angrebsproblemer løses.
Sådan hørte jeg det slet ikke. Jeg hørte det som om, at der kom noget til offensiven - muligvis en angriber.

Hvad pokker skal han sige - der er formentlig en masse sondering, og spørgen igang, men konkret kan han ikke blive, hvis det netop først er sidst i vinduet.

Indtil det er på plads, så satses på Pohl.

Sjovt som en persons udtalelser kan forstås så forskelligt.

Vubbi
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. jul 2005, 20:04
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Vubbi » 23. jul 2017, 13:53

Nu sagde han, de ledte efter en offensiv forstærkning. Det kunne enten være en angriber eller fløj. Jeg bed mærke i, at han sagde angriber flere gange, og det var også det han lukkede med. Han leder efter en angriber.
Det eneste bekymrende er, at han sagde se har til d. 31. august.

I øvrigt var Tommy Beckmanns forslag latterlig. Pål fra Hobro, kronisk skadede Uffe Bech og så den hammerdyre Pusic.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jul 2017, 13:56

LordMessi skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde siger i optakt til Haderslev-kamp, at det ikke er sikkert, at der kommer en angriber i dette vindue. Han siger også, at I øvrigt kun kommer til at ske "lidt mere", hvis der kommer til at ske noget. Det er da bekymrende. Vi skal altså gå mindst et halvt år mere, uden at vores angrebsproblemer løses.
Sådan hørte jeg det slet ikke. Jeg hørte det som om, at der kom noget til offensiven - muligvis en angriber.

Hvad pokker skal han sige - der er formentlig en masse sondering, og spørgen igang, men konkret kan han ikke blive, hvis det netop først er sidst i vinduet.

Indtil det er på plads, så satses på Pohl.

Sjovt som en persons udtalelser kan forstås så forskelligt.
Han sagde helt præcis, at "der ikke kommer til at ske revolutioner", og at man kigger offensivt, men "at det ikke behøver at være en angriber".
Fodbold skal ses med hjertet!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 15:08

AaB 85 95 99 08 skrev:
LordMessi skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde siger i optakt til Haderslev-kamp, at det ikke er sikkert, at der kommer en angriber i dette vindue. Han siger også, at I øvrigt kun kommer til at ske "lidt mere", hvis der kommer til at ske noget. Det er da bekymrende. Vi skal altså gå mindst et halvt år mere, uden at vores angrebsproblemer løses.
Sådan hørte jeg det slet ikke. Jeg hørte det som om, at der kom noget til offensiven - muligvis en angriber.

Hvad pokker skal han sige - der er formentlig en masse sondering, og spørgen igang, men konkret kan han ikke blive, hvis det netop først er sidst i vinduet.

Indtil det er på plads, så satses på Pohl.

Sjovt som en persons udtalelser kan forstås så forskelligt.
Han sagde helt præcis, at "der ikke kommer til at ske revolutioner", og at man kigger offensivt, men "at det ikke behøver at være en angriber".
Haha! Der bør ellers ske en masse på baggrund af dagens kamp...! MINIMUM 2 offensive forstærkninger SAMT en forsvarsstyrmand. Men det kommer ikke til at ske, fordi så skal AaB jo ud at bruge penge. uha uha.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 23. jul 2017, 15:29

FIDEL skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
LordMessi skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde siger i optakt til Haderslev-kamp, at det ikke er sikkert, at der kommer en angriber i dette vindue. Han siger også, at I øvrigt kun kommer til at ske "lidt mere", hvis der kommer til at ske noget. Det er da bekymrende. Vi skal altså gå mindst et halvt år mere, uden at vores angrebsproblemer løses.
Sådan hørte jeg det slet ikke. Jeg hørte det som om, at der kom noget til offensiven - muligvis en angriber.

Hvad pokker skal han sige - der er formentlig en masse sondering, og spørgen igang, men konkret kan han ikke blive, hvis det netop først er sidst i vinduet.

Indtil det er på plads, så satses på Pohl.

Sjovt som en persons udtalelser kan forstås så forskelligt.
Han sagde helt præcis, at "der ikke kommer til at ske revolutioner", og at man kigger offensivt, men "at det ikke behøver at være en angriber".
Haha! Der bør ellers ske en masse på baggrund af dagens kamp...! MINIMUM 2 offensive forstærkninger SAMT en forsvarsstyrmand. Men det kommer ikke til at ske, fordi så skal AaB jo ud at bruge penge. uha uha.
Jeg er helt uenig!
Det skal Ikke ske på baggrund af dagens kamp.
Det skal Skal ske på baggrund af de sidste 2 sæsoners nedtur!
Men ja. 2 offensive og 1 Defensiv mangler der i truppen!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 23. jul 2017, 15:36

Glæder mig næsten til hysteriet

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 23. jul 2017, 15:44

Gaarde6 skrev:
FIDEL skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
LordMessi skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Gaarde siger i optakt til Haderslev-kamp, at det ikke er sikkert, at der kommer en angriber i dette vindue. Han siger også, at I øvrigt kun kommer til at ske "lidt mere", hvis der kommer til at ske noget. Det er da bekymrende. Vi skal altså gå mindst et halvt år mere, uden at vores angrebsproblemer løses.
Sådan hørte jeg det slet ikke. Jeg hørte det som om, at der kom noget til offensiven - muligvis en angriber.

Hvad pokker skal han sige - der er formentlig en masse sondering, og spørgen igang, men konkret kan han ikke blive, hvis det netop først er sidst i vinduet.

Indtil det er på plads, så satses på Pohl.

Sjovt som en persons udtalelser kan forstås så forskelligt.
Han sagde helt præcis, at "der ikke kommer til at ske revolutioner", og at man kigger offensivt, men "at det ikke behøver at være en angriber".
Haha! Der bør ellers ske en masse på baggrund af dagens kamp...! MINIMUM 2 offensive forstærkninger SAMT en forsvarsstyrmand. Men det kommer ikke til at ske, fordi så skal AaB jo ud at bruge penge. uha uha.
Jeg er helt uenig!
Det skal Ikke ske på baggrund af dagens kamp.
Det skal Skal ske på baggrund af de sidste 2 sæsoners nedtur!
Men ja. 2 offensive og 1 Defensiv mangler der i truppen!
Ja, det er som minimum det, der mangler. Og fra hylde A. Nu er der præcis en uge til næste kamp, så det skal lykkes. Vi kan ikke holde til at stille med et hold, der ikke er klar, så sæsonens tredje kamp.

En angriber og minimum én, men helst to kreative kræfter til midt/fløj mangler vi jo åbenlyst. Men det må nu også stå soleklart, at vi mangler en styrmand til forsvaret. Og så er det bekymrende, at Pallesen koster to mål i dag.
Fodbold skal ses med hjertet!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 16:13

Det var godt at Wieghorst vendte tomlen nedad med Pusic. Ham har vi intet at bruge til! host host... :thumbsdown:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 16:19

De Fem skrev:Glæder mig næsten til hysteriet
Hysteriet har varet i 2-3 år, og stopper først når vores sportslige ledelse i klubben enten fyres eller på mirakuløs vis får sovet færdig og hentet kvalitet ind.
Jeg tror dog ikke at Wieghorst opnår succes i AaB. Hans tilgang til fodbold er for possesion-orienteret og ufarlig imod de fleste hold. Spillestilen tager tid at implementere, særligt når truppen ikke er god nok til at spille på den måde.
Jeg kalder spillestilen romantisk og jeg er ikke tilhænger af den. Det kan lykkes når en klub har spillere som i Barcelona, Bayern, men ikke i AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2017, 16:22

FIDEL skrev:
De Fem skrev:Glæder mig næsten til hysteriet
Hysteriet har varet i 2-3 år, og stopper først når vores sportslige ledelse i klubben enten fyres eller på mirakuløs vis får sovet færdig og hentet kvalitet ind.
Jeg tror dog ikke at Wieghorst opnår succes i AaB. Hans tilgang til fodbold er for possesion-orienteret og ufarlig imod de fleste hold. Spillestilen tager tid at implementere, særligt når truppen ikke er god nok til at spille på den måde.
Jeg kalder spillestilen romantisk og jeg er ikke tilhænger af den. Det kan lykkes når en klub har spillere som i Barcelona, Bayern, men ikke i AaB.
Har du nogen argumenter for at den ikke kan fungere i AaB? Den virker f.eks. i FCN.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 16:31

Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
De Fem skrev:Glæder mig næsten til hysteriet
Hysteriet har varet i 2-3 år, og stopper først når vores sportslige ledelse i klubben enten fyres eller på mirakuløs vis får sovet færdig og hentet kvalitet ind.
Jeg tror dog ikke at Wieghorst opnår succes i AaB. Hans tilgang til fodbold er for possesion-orienteret og ufarlig imod de fleste hold. Spillestilen tager tid at implementere, særligt når truppen ikke er god nok til at spille på den måde.
Jeg kalder spillestilen romantisk og jeg er ikke tilhænger af den. Det kan lykkes når en klub har spillere som i Barcelona, Bayern, men ikke i AaB.
Har du nogen argumenter for at den ikke kan fungere i AaB? Den virker f.eks. i FCN.
Ja Fcn har spillerne til at spille sådan - hele vejen rundt. Det har vi ikke. Og det er en spillestil der tager lang tid at implementere, så hvorfor Gaarde valgte at ansætte Wieghorst når han kendte til hans stil, er for mig uforståeligt. Men igen jeg bryder mig ikke om spillestilen - idag så vi den store svaghed ved spillestilen.
Det giver iøvrigt ingen mening at starte med både Würtz og MC når man gerne vil være et possesion-hold. Jeg forstår det ikke.

hikopAaB
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 18. jul 2017, 11:52
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hikopAaB » 23. jul 2017, 16:33

Rolig folks, der arbejdes på højtryk på nye spillere :thumbsup:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 23. jul 2017, 16:34

FIDEL skrev:
Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
De Fem skrev:Glæder mig næsten til hysteriet
Hysteriet har varet i 2-3 år, og stopper først når vores sportslige ledelse i klubben enten fyres eller på mirakuløs vis får sovet færdig og hentet kvalitet ind.
Jeg tror dog ikke at Wieghorst opnår succes i AaB. Hans tilgang til fodbold er for possesion-orienteret og ufarlig imod de fleste hold. Spillestilen tager tid at implementere, særligt når truppen ikke er god nok til at spille på den måde.
Jeg kalder spillestilen romantisk og jeg er ikke tilhænger af den. Det kan lykkes når en klub har spillere som i Barcelona, Bayern, men ikke i AaB.
Har du nogen argumenter for at den ikke kan fungere i AaB? Den virker f.eks. i FCN.
Ja Fcn har spillerne til at spille sådan - hele vejen rundt. Det har vi ikke. Og det er en spillestil der tager lang tid at implementere, så hvorfor Gaarde valgte at ansætte Wieghorst når han kendte til hans stil, er for mig uforståeligt. Men igen jeg bryder mig ikke om spillestilen - idag så vi den store svaghed ved spillestilen.
Det giver iøvrigt ingen mening at starte med både Würtz og MC når man gerne vil være et possesion-hold. Jeg forstår det ikke.
Vi har spillet possession siden 2012, med mange af de samme spillere på holdet. Du bliver nødt til at uddybe hvorfor du mener den ikke fungerer. Vi har mange svagheder på holdet, helt klart, men at det skulle være specielt i forhold til possession kan jeg ikke se.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 23. jul 2017, 16:43

Synes i øvrigt at Morten Bruun kom med flere gode og rigtige argumenter i løbet af kampen.

Bla kom han ind på det med at Okore kun har været god, når han har haft en leder ved siden af sig i forsvaret.
Jeg synes Okore er KANON! Og han bliver en kæmpe forstærkning for os, selvom han laver fejl i dag. men synes godt nok Brun har ret, når han hentyder til at man burde hente en leder ind til at være hans makker.

Han var også inde på Pohls manglende skarphed og her skal der altså også hentes en mand mere ind.
Jeg ser det dog ikke som en erstatning for Pohl, men der i mod en makker til ham. Jeg tror stadig fuld og fast på Pohl.

Han var også inde på at truppen jo ikke var bedre i AaB. På et tidspunkt snakkede han om Sønderjyskes bredde og det med at de kunne sætte folk ind udefra, som kan gøre en forskel. Senere i kampen siger han så at AaB IKKE har spillere udenfor som kan gå ind og gøre en forskel. Det har han 200% ret i!

Hold op, hvor mangler truppen stadig meget før jeg tror på vi kan blive et stabilt hold igen!
Det her hold kan SAGTENS tabe til FCN og OB og så kan det allerede se forbandet svært ud.

Gaarde har MEGET arbejde, som skal laves endnu. Meilinger og Sylvstre skal afsted og så SKAL der hentes 3 nye spillere ind!
En midtbane, hvor vi er afhængige af MC, Thellufsen og Flores til at skabe chancer er LANGT FRA godt nok!
Og et angreb, hvor Pohl skal toppe nu kan heller ikke lade sig gøre.
Plus et forsvar, hvor Okore skal være lederen, dur IKKE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 16:46

hikopAaB skrev:Rolig folks, der arbejdes på højtryk på nye spillere :thumbsup:
Ja men ikke nok. Jeg tror f.eks. ikke at der hentes 1 ny CB, 1 angriber og 1 kant. Det er AaB for fedtede til!!
Vi er det nye AGF!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 23. jul 2017, 16:50

Når man kigger på papiret, synes jeg faktisk ikke at vores trup er bedre end Sønderjyskes - og det er altså alt alt for dårligt arbejde af den sportslige ledelse!
Det kan godt være at vi har 1 stjerne i Okore, MEN man så også idag at han skal bære et stort ansvar. Wieghorst spillestilen er også krævende for de centrale forsvarsspillere, så der er vi altså nødt til at have 2 markante profiler hvis vi skal ende i nærheden af top 6.
En CB med overblik og lederevner ville i høj grad pynte på holdet.

Låst