Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Redlab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 30. jul 2013, 12:11
Geografisk sted: 9K

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Redlab » 31. jul 2017, 11:13

le Cid skrev:
Brodernumsi skrev:Hvad pokker er ideen i, at lave en 1-årig lejeaftale med en uprøvet, 22-årig spiller fra den 3. bundesliga. Det giver ingen mening.
Skal vi ikke lige én gang for alle aflive den myte, om at han er 3. bundesliga-spiller. Karlsruhe spillede i 2. bundesliga, og vores brasilianske ven er sikkert for god til at rykke med holdet ned.
Touche!

Basso kom også fra røven af 4. i USA. Det kan da være der lidt krummer i ham :) Jeg håber i hvertfald :cheers:
Vin ad libitum og transferfrie spillere!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 31. jul 2017, 11:13

Redlab skrev:
le Cid skrev:
Brodernumsi skrev:Hvad pokker er ideen i, at lave en 1-årig lejeaftale med en uprøvet, 22-årig spiller fra den 3. bundesliga. Det giver ingen mening.
Skal vi ikke lige én gang for alle aflive den myte, om at han er 3. bundesliga-spiller. Karlsruhe spillede i 2. bundesliga, og vores brasilianske ven er sikkert for god til at rykke med holdet ned.
Touche!

Basso kom også fra røven af 4. i USA. Det kan da være der lidt krummer i ham :) Jeg håber i hvertfald :cheers:
Men ikke på en 1-årig lejeaftale.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2017, 11:34

Brodernumsi skrev: Men ikke på en 1-årig lejeaftale.
Måske skulle vi vente med at konkludere på de finere nuancer i aftalen, indtil vi kender dem. En lejeaftale kan være formuleret på mange måder.

....og måske kunne man helt teoretisk forestille sig at der er en modsætning i at kræve forstærkninger her og nu, samtidig med at man vil have lange kontrakter med klassespillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af raekkeettre » 31. jul 2017, 12:26

Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 12:38

raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Efter år hvor man nærmest måtte sidde på kassen, fordi der ingen penge var, så er det fortvivlende hvor dårligt klubben rent sportsligt har forvaltet mulighederne siden mesterskabet i 2014. Vi er gået fra at være et hold de andre skævede misundeligt til, og til at være AGF nr. 2, der nu i 1,5 år har været så usigeligt ringe at det gør helt ondt. Vi er blandt de 3 ringeste hold i ligaen de sidste 25 kampe. Vores spillestil er slået totalt i stykker, vores talenter virker til at være middelmådige og vores indkøb har, over en bred kam, været både fejlscoutede og medført en lavine af dårlige beslutninger.
Vi har skiftet stort set alle trænere i ungdomsafdelingen ud, og mistet den mand der i årevis bandt ungdomsarbejdet sammen, sammen med PEA.
Der er ingen udvikling rent spillemæssigt, og det generationsskifte på midtbanen, der uundgåeligt indtræffer i løbet af de næste 12 måneder, ser ud til at blive et lotteri hvor det er lidt svært at se hvem der skal agere afløsere. Angrebsmæssigt har vi aldrig været dårligere, og forsvaret sejler fuldstændig... igen.

Jeg begriber ikke, at man kan se tilbage på det her halvandet år (med guldsæsonen og holdet i 2014 i relativt frisk erindring), og tænke at det er et spørgsmål om tid før alting klapper.
Jeg har meget svært ved at sidde og se på at der bliver taget den ene dårlige beslutning efter den anden rent sportsligt, midt i en periode hvor vi qua vores økonomi som minimum skulle være med i top 6, og helst omkring de europæiske pladser.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2017, 12:54

Gamen skrev:
raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Efter år hvor man nærmest måtte sidde på kassen, fordi der ingen penge var, så er det fortvivlende hvor dårligt klubben rent sportsligt har forvaltet mulighederne siden mesterskabet i 2014. Vi er gået fra at være et hold de andre skævede misundeligt til, og til at være AGF nr. 2, der nu i 1,5 år har været så usigeligt ringe at det gør helt ondt. Vi er blandt de 3 ringeste hold i ligaen de sidste 25 kampe. Vores spillestil er slået totalt i stykker, vores talenter virker til at være middelmådige og vores indkøb har, over en bred kam, været både fejlscoutede og medført en lavine af dårlige beslutninger.
Vi har skiftet stort set alle trænere i ungdomsafdelingen ud, og mistet den mand der i årevis bandt ungdomsarbejdet sammen, sammen med PEA.
Der er ingen udvikling rent spillemæssigt, og det generationsskifte på midtbanen, der uundgåeligt indtræffer i løbet af de næste 12 måneder, ser ud til at blive et lotteri hvor det er lidt svært at se hvem der skal agere afløsere. Angrebsmæssigt har vi aldrig været dårligere, og forsvaret sejler fuldstændig... igen.

Jeg begriber ikke, at man kan se tilbage på det her halvandet år (med guldsæsonen og holdet i 2014 i relativt frisk erindring), og tænke at det er et spørgsmål om tid før alting klapper.
Jeg har meget svært ved at sidde og se på at der bliver taget den ene dårlige beslutning efter den anden rent sportsligt, midt i en periode hvor vi qua vores økonomi som minimum skulle være med i top 6, og helst omkring de europæiske pladser.
Præcis, vi har nok de bedste forudsætninger nogensinde for at være sikre på top 6 og kæmpe med om Europa og så forvaltes det hele så dårligt og det har været en tendens siden 2014. For mig er Allan Gaarde central i det her. Allerede da han skulle forberede vinduet efter The Double gik det galt og vi endte med to venner af huset, hvor man totalt negligerede, at den ene har hæftige skadesproblemer og den anden grundet personlige problemer dårligt kan siges at være i en tilstand, hvor han kunne hjælpe AaB. En leder skal selvfølgelig se på meritter osv., men det er mindst lige så vigtigt, at han kigger på hvor spilleren er nu. Enevoldsen og Helenius skulle aldrig være hentet hjem - den ene var ganske enkelt ikke et aktiv i særlig mange kampe grundet skader og dårlig attitude og den anden var jo ikke i en forfatning, hvor han kunne hjælpe AaB. Derudover har vi så fra Blomqvist og frem hentet en masse håbløse middelmådige udlændinge, hvor man tydeligvis ikke har sat sig ind i deres niveau. Mit frommeste transferønske er derfor, at Gaarde får en lodret ordre oppefra om at hente en hylde 1-2 spillere og derefter skal man så se på hvordan det sportslige setup omkring holdet fikses. Gaarde er muligvis en god leder, hvad angår værdier og kommunikation, men hvad angår trupsammensætning, træneransættelser og ikke mindst at finde de rigtige spillere er han ikke god nok.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

OlegSalenko
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 19. nov 2016, 19:20

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af OlegSalenko » 31. jul 2017, 12:55

Lidt rygter..
Vi har spurgt på Kusk, men Ståles pris var latterlig høj! Kusk vil gerne AaB og Aalborg igen - på et tidspunkt.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 31. jul 2017, 13:34

raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Jeg har aldrig forstået den der med, at fanskaren automatisk skal bakke om om de ansatte i klubben, hvis de ansatte i klubben ikke gør det godt nok/er kompetente nok. Hvis man ser på udlandet, er det altså fansene, der i den sidste ende kan rykke nogle ting ved at presse på og ikke bare klappe hælene sammen og lalle videre.

Som man sagde engang: Uden fans, ingen klub.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2017, 13:43

BassogogsVen skrev:
raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Jeg har aldrig forstået den der med, at fanskaren automatisk skal bakke om om de ansatte i klubben, hvis de ansatte i klubben ikke gør det godt nok/er kompetente nok. Hvis man ser på udlandet, er det altså fansene, der i den sidste ende kan rykke nogle ting ved at presse på og ikke bare klappe hælene sammen og lalle videre.

Som man sagde engang: Uden fans, ingen klub.
Det kommer jo lidt an på hvordan man definerer fans.

Nogle af os tror på at langsigtet ledelse, kontinuitet og planlægning sammen med konstruktiv feedback til de medarbejdere man gerne vil have til at præstere er det mest effektive på langt sigt. Hvis man er enig i det, så gælder det jo om at bakke op om den linje klubben har lagt.

Hvis man derimod tror på det er bedre med med kortsigtede beslutninger på baggrund af øjebliksbilleder suppleret med ellevild jubel når det går rigtig godt, og ellers endeløse tilsvininger når det går mindre godt, så skal man da bare arbejde på at debatsiden kommer til at overtage beslutningerne i AaB.

Der er nogle (også ledere og chefer) der seriøst tror at folk præsterer bedre hvis de ved at de bliver svinet til og lagt for had, når det ikke går så godt, men de fleste af den type uddøde heldigvis nogenlunde samtidig med kulmineindustrien kulminerede.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. jul 2017, 13:54

Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Efter år hvor man nærmest måtte sidde på kassen, fordi der ingen penge var, så er det fortvivlende hvor dårligt klubben rent sportsligt har forvaltet mulighederne siden mesterskabet i 2014. Vi er gået fra at være et hold de andre skævede misundeligt til, og til at være AGF nr. 2, der nu i 1,5 år har været så usigeligt ringe at det gør helt ondt. Vi er blandt de 3 ringeste hold i ligaen de sidste 25 kampe. Vores spillestil er slået totalt i stykker, vores talenter virker til at være middelmådige og vores indkøb har, over en bred kam, været både fejlscoutede og medført en lavine af dårlige beslutninger.
Vi har skiftet stort set alle trænere i ungdomsafdelingen ud, og mistet den mand der i årevis bandt ungdomsarbejdet sammen, sammen med PEA.
Der er ingen udvikling rent spillemæssigt, og det generationsskifte på midtbanen, der uundgåeligt indtræffer i løbet af de næste 12 måneder, ser ud til at blive et lotteri hvor det er lidt svært at se hvem der skal agere afløsere. Angrebsmæssigt har vi aldrig været dårligere, og forsvaret sejler fuldstændig... igen.

Jeg begriber ikke, at man kan se tilbage på det her halvandet år (med guldsæsonen og holdet i 2014 i relativt frisk erindring), og tænke at det er et spørgsmål om tid før alting klapper.
Jeg har meget svært ved at sidde og se på at der bliver taget den ene dårlige beslutning efter den anden rent sportsligt, midt i en periode hvor vi qua vores økonomi som minimum skulle være med i top 6, og helst omkring de europæiske pladser.
Præcis, vi har nok de bedste forudsætninger nogensinde for at være sikre på top 6 og kæmpe med om Europa og så forvaltes det hele så dårligt og det har været en tendens siden 2014. For mig er Allan Gaarde central i det her. Allerede da han skulle forberede vinduet efter The Double gik det galt og vi endte med to venner af huset, hvor man totalt negligerede, at den ene har hæftige skadesproblemer og den anden grundet personlige problemer dårligt kan siges at være i en tilstand, hvor han kunne hjælpe AaB. En leder skal selvfølgelig se på meritter osv., men det er mindst lige så vigtigt, at han kigger på hvor spilleren er nu. Enevoldsen og Helenius skulle aldrig være hentet hjem - den ene var ganske enkelt ikke et aktiv i særlig mange kampe grundet skader og dårlig attitude og den anden var jo ikke i en forfatning, hvor han kunne hjælpe AaB. Derudover har vi så fra Blomqvist og frem hentet en masse håbløse middelmådige udlændinge, hvor man tydeligvis ikke har sat sig ind i deres niveau. Mit frommeste transferønske er derfor, at Gaarde får en lodret ordre oppefra om at hente en hylde 1-2 spillere og derefter skal man så se på hvordan det sportslige setup omkring holdet fikses. Gaarde er muligvis en god leder, hvad angår værdier og kommunikation, men hvad angår trupsammensætning, træneransættelser og ikke mindst at finde de rigtige spillere er han ikke god nok.

Absolut enig med raekkeettre - det er kammet fuldstændigt over for nogle brugere.

Jeg er også træt af AaB's spil - men jeg bliver endnu mere træt af det, hvis kursen omlægges til en købeklub. Spil med de lokale talenter, på det niveau, som er muligt (ja, jeg vil hellere rykke ned end se på et hold af købte lejesvende). Og ja, jeg kender også AaB's målsætning om top 6, men i den indgår også at det skal ske med primært egenudviklede spillere. Og i perioder hvor de to ting ikke harmonerer, må man jo vælge - og jeg ville klart vælge at spille videre med primært egenudviklede spillere.

--

Hvad betyder varmluftsbalon iøvrigt - er det blot en stavefejl, eller er det ironien i at beskylde andre for inkompetence, på et latterligt grundlag, der giver sig udslag?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 13:57

Pastorius skrev:
Hvis man derimod tror på det er bedre med med kortsigtede beslutninger på baggrund af øjebliksbilleder
Det er ret modigt at kalde 1,5 års sportslig deroute for et øjebliksbillede. I stedet for at svare som om at hovedparten af debatsiden ikke ejer dit klarsyn, så hav in mente at rigtig mange mennesker lægger tid, penge og energi i at følge klubben. Engagerer sig, bidrager økonomisk og lader klubben fylde en væsentlig del i deres tilværelse. Hvis ikke man som ansat i en fodboldklub forstår at følelser og passion spiller en rolle i dette game, så skal man nok finde sig noget andet at lave. Hvis man som ellers rationelt tænkende individ ikke forstår, at en fodboldklub som foretagende overhovedet ikke kan sammenlignes med en normal virksomhed, så skal man nok tænke lidt over om ikke det er én selv der er galt afmarcheret.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 31. jul 2017, 14:02

Pastorius skrev:
BassogogsVen skrev:
raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Jeg har aldrig forstået den der med, at fanskaren automatisk skal bakke om om de ansatte i klubben, hvis de ansatte i klubben ikke gør det godt nok/er kompetente nok. Hvis man ser på udlandet, er det altså fansene, der i den sidste ende kan rykke nogle ting ved at presse på og ikke bare klappe hælene sammen og lalle videre.

Som man sagde engang: Uden fans, ingen klub.
Det kommer jo lidt an på hvordan man definerer fans.

Nogle af os tror på at langsigtet ledelse, kontinuitet og planlægning sammen med konstruktiv feedback til de medarbejdere man gerne vil have til at præstere er det mest effektive på langt sigt. Hvis man er enig i det, så gælder det jo om at bakke op om den linje klubben har lagt.

Hvis man derimod tror på det er bedre med med kortsigtede beslutninger på baggrund af øjebliksbilleder suppleret med ellevild jubel når det går rigtig godt, og ellers endeløse tilsvininger når det går mindre godt, så skal man da bare arbejde på at debatsiden kommer til at overtage beslutningerne i AaB.

Der er nogle (også ledere og chefer) der seriøst tror at folk præsterer bedre hvis de ved at de bliver svinet til og lagt for had, når det ikke går så godt, men de fleste af den type uddøde heldigvis nogenlunde samtidig med kulmineindustrien kulminerede.
Ja, hvis man absolut har brug for at opstille det som modpoler på den måde med tillæg af diverse blandede gisninger i skyggen af et rosenrødt billede af det modsatte, så er det klart, at man når frem til din konklusion.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 14:02

seamann skrev: Absolut enig med raekkeettre - det er kammet fuldstændigt over for nogle brugere.

Jeg er også træt af AaB's spil - men jeg bliver endnu mere træt af det, hvis kursen omlægges til en købeklub. Spil med de lokale talenter, på det niveau, som er muligt (ja, jeg vil hellere rykke ned end se på et hold af købte lejesvende). Og ja, jeg kender også AaB's målsætning om top 6, men i den indgår også at det skal ske med primært egenudviklede spillere. Og i perioder hvor de to ting ikke harmonerer, må man jo vælge - og jeg ville klart vælge at spille videre med primært egenudviklede spillere.
Så AaB skal risikere pladsen i Superligaen for at spille med egenudviklede spillere, der ikke har niveauet?
Spændende.

Vi spiller med egenudviklede spillere, og andelen er væsentligt højere end den der er anført i strategiplanen. Planen angiver at minimum 1 talent om året skal nå op på det der hedder et anseeligt antal Superliga-kampe - Gaarde præciserede det som værende á la Andreas Bruhn, hvis ikke jeg husker helt galt.
Den del af målsætningen indfrier vi altså og har gjort det kontinuerligt siden strategien blev søsat i 2014. Problemet er når de ikke viser sig gode nok, og vi så er for langsomme til at erkende det. Jeg vil sgu ikke se AaB synke ned i dyndet i dansk fodbold, fordi vi har en sportslig ledelse der har for megen stolthed til at erkende at vores talentudvikling ikke konstant kan ramme typer som Thomsen og Kusk. I de perioder hvor spillerne ikke er gode nok, så skal vi finde en anden løsning, og det er naturligvis at købe os til nogle af de kompetencer vi tydeligvis ikke kan udvikle os til.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 31. jul 2017, 14:12

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Hvis man derimod tror på det er bedre med med kortsigtede beslutninger på baggrund af øjebliksbilleder
Det er ret modigt at kalde 1,5 års sportslig deroute for et øjebliksbillede. I stedet for at svare som om at hovedparten af debatsiden ikke ejer dit klarsyn, så hav in mente at rigtig mange mennesker lægger tid, penge og energi i at følge klubben. Engagerer sig, bidrager økonomisk og lader klubben fylde en væsentlig del i deres tilværelse. Hvis ikke man som ansat i en fodboldklub forstår at følelser og passion spiller en rolle i dette game, så skal man nok finde sig noget andet at lave. Hvis man som ellers rationelt tænkende individ ikke forstår, at en fodboldklub som foretagende overhovedet ikke kan sammenlignes med en normal virksomhed, så skal man nok tænke lidt over om ikke det er én selv der er galt afmarcheret.
Hvad vil du lige sige med det indlæg ? At det er modigt at kalde 1,5 år et øjebliks billed og hvad så med resten
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 14:17

san skrev: Hvad vil du lige sige med det indlæg ? At det er modigt at kalde 1,5 år et øjebliks billed og hvad så med resten
At det ikke giver mening at sammenligne en fodboldklub med en normal virksomhed. Hvis ikke man kan rumme at følelser, passion og engagement er fællesnævneren for en stor del af de mennesker der følger en fodboldklub, så skal man nok finde sig et andet sted at arbejde.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2017, 14:19

Gamen skrev:
seamann skrev: Absolut enig med raekkeettre - det er kammet fuldstændigt over for nogle brugere.

Jeg er også træt af AaB's spil - men jeg bliver endnu mere træt af det, hvis kursen omlægges til en købeklub. Spil med de lokale talenter, på det niveau, som er muligt (ja, jeg vil hellere rykke ned end se på et hold af købte lejesvende). Og ja, jeg kender også AaB's målsætning om top 6, men i den indgår også at det skal ske med primært egenudviklede spillere. Og i perioder hvor de to ting ikke harmonerer, må man jo vælge - og jeg ville klart vælge at spille videre med primært egenudviklede spillere.
Så AaB skal risikere pladsen i Superligaen for at spille med egenudviklede spillere, der ikke har niveauet?
Spændende.

Vi spiller med egenudviklede spillere, og andelen er væsentligt højere end den der er anført i strategiplanen. Planen angiver at minimum 1 talent om året skal nå op på det der hedder et anseeligt antal Superliga-kampe - Gaarde præciserede det som værende á la Andreas Bruhn, hvis ikke jeg husker helt galt.
Den del af målsætningen indfrier vi altså og har gjort det kontinuerligt siden strategien blev søsat i 2014. Problemet er når de ikke viser sig gode nok, og vi så er for langsomme til at erkende det. Jeg vil sgu ikke se AaB synke ned i dyndet i dansk fodbold, fordi vi har en sportslig ledelse der har for megen stolthed til at erkende at vores talentudvikling ikke konstant kan ramme typer som Thomsen og Kusk. I de perioder hvor spillerne ikke er gode nok, så skal vi finde en anden løsning, og det er naturligvis at købe os til nogle af de kompetencer vi tydeligvis ikke kan udvikle os til.
Præcis vi elsker da alle at se typer som Lucas, Kusk, Thomsen og Helenius eller lidt længere tilbage Enevoldsen og Silberbauer rykke Superligaen rundt. Vi må også bare at erkende, at vi nok ikke får så gode talenter hvert år og der nogle gange måske er flere år i træk, hvor vi der ganske enkelt ikke er spillere som er dygtige nok. Derudover må vi altså at erkende, at for at vi kan lykkes med talenterne kræves det, at der er en velfungerende robust stamme på holdet som binder holdet sammen og holder bundniveauet oppe. Folk snakker så meget om Kusk, Thomsen, Dalsgaard, Lasee, Lucas og Helenius der gik ind på 1. holdet, men grunden til vi kunne gøre det sådan var fordi vi havde et godt implementeret koncept og nogle robuste typer der skabte stabilitet og sammenhæng på holdet. Når vi hylder alle de unge for The Double skal vi ikke glemme Augu, Würtz, KEP, Curth, Risgård og Due + Wæhler og Bøgelund i årene op til. Solide typer der gjorde holdet fungerede og derfor var det let at gå ind for de unge og blive implementeret i systemet fordi en stabil stamme holdt sammen på det. Kent Nielsens taktik ændrede sig ikke synderligt fra 2011 til 2014, men han fik bare nogle dygtigere spillere at putte ind på holdet, men den med de inadvendte wings kørte vi allerede før Kusk og Thomsen kom ind og i takt med holdet blev bedre fik backsene også lov til mere. Vi kan ikke bare køre videre med at hælde tonsvis af U19 spillere ind på holdet og så spæde til med random udlændinge. Man er simpelthen ned til at få bygget en kerne med kvalitetsspillere i første omgang og der er jeg positiv overfor typer som Okore og Pallesen, men lidt mere spektisk overfor Yann. Det kunne måske være en fin spiller at udvikle på, hvis holdet fungerede, men det gør det jo ikke. Skal vi hente enkeltspillere til f.eks. kanten skal det derfor være nogen der har så høj indviduel kvalitet at de i sig selv kan gøre en forskel, men det vigtige er vi for gjort noget på de centrale pladser der kan binde holdet sammen og jeg tvivler sgu på en flashy brasser kan spille f.eks. 8'eren hvor vi er udfordret.

Slutteligt vil jeg gerne addressere den svada om kontinuitet der blev fyret af for et par indlæg siden. Vi har jo ventet på at Gaardes ungdomslinje skulle komme til at virke, men det gør det jo ikke. Kontinuitet bliver tit brugt som et positivt ladet ord og det er i sig selv vel lidt forkert. Hvis du kontinuerligt gør noget forkert er det jo ikke godt du bliver ved med at gøre det samme. Og det vi har set er en så voldsom forringelse af hele holdet og staben at det er skræmmende. AaB siger, at de vil udvikle spillere og udvikle et nyt storhold, men der er absolut ingen tegn i den retning og nu har vi efterhånden givet projektet masser af tålmodighed. Vi er jo ikke et hak bedre end for et år siden da vi for alvor startede op med "det nye hold" - tværtimod så vil jeg faktisk vove den påstand, at vi er væsentligt ringere og to vidt forskellige trænere er begge endt med at spille defensivt og bruge Risgård som angriber i mangel på alternativer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 31. jul 2017, 14:22

BassogogsVen skrev:
Legum Magister skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
Heller ikke helt dumt med en Kammie til Flores, selvom de må jukse lidt mellem sprogvarianterne.
Så, fordi de er fra samme kontinent (taler ikke samme sprog), så er de automatisk potentielle kammerater? I see..
Sig mig, kværulerer du bare for at holde dig vågen nu? Som jeg nævnte er jeg godt klar over de ikke taler det samme sprog, men Portugisisk og Spansk er tætte nok, i deres sydamerikanske variant til at de kan fortå hinanden, eller, Brazilianere kan godt forstå Spansk selvom det går lidt mere trægt den anden vej. Og nej, naturligvis er de ikke per auto venner! Jeg er selvfølgelig ja-hatten på, og tænker at det kulturelle overlap gør at de begge føler sig lidt mere hjemme. Behøver jeg virkelig uddybe alt det her?!
Næ, jeg synes blot, at det er ekstremt fjollet at slynge ud, fordi de kommer fra samme kontinent. Sådan lidt små-orientalistisk på den ikke så skarpsindige måde. Jeg kan i øvrigt sagtens blive "kammie" med en græker, men ikke blive det med en svensker, selvom vi arbejder under samme tag - det handler ikke en skid om det.
Okay, når nu debatten åbenbart skal til at omhandle skarpsindighed, går jeg ud fra, at du selv kan se det ironiske i den udmelding. Hvis ikke, kan jeg anbefale Google Maps eller noget så gammeldags som et atlas. ;)
Jeg tror, der er noget, du har misforstået så.
Det er muligt; men i det mindste ved jeg, hvad orientalistisk betyder. :D

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 31. jul 2017, 14:24

Legum Magister skrev:
BassogogsVen skrev:
Legum Magister skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
BassogogsVen skrev:
Så, fordi de er fra samme kontinent (taler ikke samme sprog), så er de automatisk potentielle kammerater? I see..
Sig mig, kværulerer du bare for at holde dig vågen nu? Som jeg nævnte er jeg godt klar over de ikke taler det samme sprog, men Portugisisk og Spansk er tætte nok, i deres sydamerikanske variant til at de kan fortå hinanden, eller, Brazilianere kan godt forstå Spansk selvom det går lidt mere trægt den anden vej. Og nej, naturligvis er de ikke per auto venner! Jeg er selvfølgelig ja-hatten på, og tænker at det kulturelle overlap gør at de begge føler sig lidt mere hjemme. Behøver jeg virkelig uddybe alt det her?!
Næ, jeg synes blot, at det er ekstremt fjollet at slynge ud, fordi de kommer fra samme kontinent. Sådan lidt små-orientalistisk på den ikke så skarpsindige måde. Jeg kan i øvrigt sagtens blive "kammie" med en græker, men ikke blive det med en svensker, selvom vi arbejder under samme tag - det handler ikke en skid om det.
Okay, når nu debatten åbenbart skal til at omhandle skarpsindighed, går jeg ud fra, at du selv kan se det ironiske i den udmelding. Hvis ikke, kan jeg anbefale Google Maps eller noget så gammeldags som et atlas. ;)
Jeg tror, der er noget, du har misforstået så.
Det er muligt; men i det mindste ved jeg, hvad orientalistisk betyder. :D
Så er vi minimum to. Og din pointe? Samt relevansen af den?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 31. jul 2017, 14:30

BassogogsVen skrev:
Legum Magister skrev:
BassogogsVen skrev:
Legum Magister skrev:
BassogogsVen skrev:
Buzz Killington skrev:
Sig mig, kværulerer du bare for at holde dig vågen nu? Som jeg nævnte er jeg godt klar over de ikke taler det samme sprog, men Portugisisk og Spansk er tætte nok, i deres sydamerikanske variant til at de kan fortå hinanden, eller, Brazilianere kan godt forstå Spansk selvom det går lidt mere trægt den anden vej. Og nej, naturligvis er de ikke per auto venner! Jeg er selvfølgelig ja-hatten på, og tænker at det kulturelle overlap gør at de begge føler sig lidt mere hjemme. Behøver jeg virkelig uddybe alt det her?!
Næ, jeg synes blot, at det er ekstremt fjollet at slynge ud, fordi de kommer fra samme kontinent. Sådan lidt små-orientalistisk på den ikke så skarpsindige måde. Jeg kan i øvrigt sagtens blive "kammie" med en græker, men ikke blive det med en svensker, selvom vi arbejder under samme tag - det handler ikke en skid om det.
Okay, når nu debatten åbenbart skal til at omhandle skarpsindighed, går jeg ud fra, at du selv kan se det ironiske i den udmelding. Hvis ikke, kan jeg anbefale Google Maps eller noget så gammeldags som et atlas. ;)
Jeg tror, der er noget, du har misforstået så.
Det er muligt; men i det mindste ved jeg, hvad orientalistisk betyder. :D
Så er vi minimum to. Og din pointe? Samt relevansen af den?
Læs hvad du skrev som svar til Buzz. Hvis ikke det hjælper, så læs det igen. Hvis det stadig ikke hjælper, så passer dit seneste indlæg i hvert fald ikke. Og pointen og relevansen, tjae, at man ikke skal angribe andres skarpsindighed, hvis man selv kunne trænge til at blive slebet.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Debatjuntaen » 31. jul 2017, 14:31

STOP jeres fnidder!! Vi gider ikke se på det.

/Debatjuntaen

Låst