Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af gravballe » 31. jul 2017, 14:31

Gamen skrev:
raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Efter år hvor man nærmest måtte sidde på kassen, fordi der ingen penge var, så er det fortvivlende hvor dårligt klubben rent sportsligt har forvaltet mulighederne siden mesterskabet i 2014. Vi er gået fra at være et hold de andre skævede misundeligt til, og til at være AGF nr. 2, der nu i 1,5 år har været så usigeligt ringe at det gør helt ondt. Vi er blandt de 3 ringeste hold i ligaen de sidste 25 kampe. Vores spillestil er slået totalt i stykker, vores talenter virker til at være middelmådige og vores indkøb har, over en bred kam, været både fejlscoutede og medført en lavine af dårlige beslutninger.
Vi har skiftet stort set alle trænere i ungdomsafdelingen ud, og mistet den mand der i årevis bandt ungdomsarbejdet sammen, sammen med PEA.
Der er ingen udvikling rent spillemæssigt, og det generationsskifte på midtbanen, der uundgåeligt indtræffer i løbet af de næste 12 måneder, ser ud til at blive et lotteri hvor det er lidt svært at se hvem der skal agere afløsere. Angrebsmæssigt har vi aldrig været dårligere, og forsvaret sejler fuldstændig... igen.

Jeg begriber ikke, at man kan se tilbage på det her halvandet år (med guldsæsonen og holdet i 2014 i relativt frisk erindring), og tænke at det er et spørgsmål om tid før alting klapper.
Jeg har meget svært ved at sidde og se på at der bliver taget den ene dårlige beslutning efter den anden rent sportsligt, midt i en periode hvor vi qua vores økonomi som minimum skulle være med i top 6, og helst omkring de europæiske pladser.
Som jeg ser da så er problemet med da vi vandt guld, med et hold fyld med vores talenter, at AaB nu pludselig fik den ide, at vores talenter var nok, og man ikke behøvede at købe ind på samme måde som før. Med andre ord, man så sig blinde i hvor gode vores talenter var.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2017, 14:32

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Hvis man derimod tror på det er bedre med med kortsigtede beslutninger på baggrund af øjebliksbilleder
Det er ret modigt at kalde 1,5 års sportslig deroute for et øjebliksbillede. I stedet for at svare som om at hovedparten af debatsiden ikke ejer dit klarsyn, så hav in mente at rigtig mange mennesker lægger tid, penge og energi i at følge klubben. Engagerer sig, bidrager økonomisk og lader klubben fylde en væsentlig del i deres tilværelse. Hvis ikke man som ansat i en fodboldklub forstår at følelser og passion spiller en rolle i dette game, så skal man nok finde sig noget andet at lave. Hvis man som ellers rationelt tænkende individ ikke forstår, at en fodboldklub som foretagende overhovedet ikke kan sammenlignes med en normal virksomhed, så skal man nok tænke lidt over om ikke det er én selv der er galt afmarcheret.
Det gør jeg skam ikke, men måden at vende skuden på er ikke halshugninger, fyringer til højre og venstre, og indkøb i vildskab.

Det er muligt skal skal ske ændringer, men de skal ske oppefra, og de skal først og fremmest ske fordi man enten vil skifte strategi (det er vist til dels sket) eller fordi man ved en evaluering (i bestyrelsen) kommer frem til at der tingene ikke er gjort godt nok (og at man tror på man kan finde nogen til at gøre det bedre.

Mit postulat pt. er at problemerne ikke kan. løses ved at købe 2,3 4 spillere fra hylde A. Det kunne muligvis afhjælpe nogle af symptomerne, men det hjælper ikke på det grundlæggende problem, nemlig at vores spilkoncept ikke fungerer. Vi så én træner, som smed alt det langsigtede arbejde væk (efter at have fumlet lidt rigeligt rundt indtil da) og begyndte med nødløsninger, og vi er nu ved at se det samme med den næste. Jeg er uenig i at vi har meget travlt - vi er nødt itl at gøre de rigtige ting (kontinuert over tid) i stedet for at gå i panik og tænke vi kan købe os ud af problemerne.

Gaarde bliver klandret meget for hans spillerindkøb - det mener jeg ikke er retfærdigt. Jeg synes egentlig han har ageret meget godt, men der har været andre grunde til at de ikke er blevet den succes man havde håbet. Derimod synes jeg han har fejlet på begge hans træneransættelser. Det er muligt det har været de bedste muligheder der var tilgængelige, men hvis vi vil skabe resultater udover hvad vores budget og økonomi tilsiger, så er vi pisket til at have en træner der hæver sig højt over standarden. Det har vi ikke haft, og vi har ikke haft andre omkring dem, der kunne kompensere for de mangler de har haft.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2017, 14:34

Gamen skrev:
san skrev: Hvad vil du lige sige med det indlæg ? At det er modigt at kalde 1,5 år et øjebliks billed og hvad så med resten
At det ikke giver mening at sammenligne en fodboldklub med en normal virksomhed. Hvis ikke man kan rumme at følelser, passion og engagement er fællesnævneren for en stor del af de mennesker der følger en fodboldklub, så skal man nok finde sig et andet sted at arbejde.
Selvfølgelig skal man kunne rumme passion og følelser - men man skal ikke lade sig styre af dem. Heller ikke i en fodboldklub.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 14:48

Pastorius skrev: Det gør jeg skam ikke, men måden at vende skuden på er ikke halshugninger, fyringer til højre og venstre, og indkøb i vildskab.

Det er muligt skal skal ske ændringer, men de skal ske oppefra, og de skal først og fremmest ske fordi man enten vil skifte strategi (det er vist til dels sket) eller fordi man ved en evaluering (i bestyrelsen) kommer frem til at der tingene ikke er gjort godt nok (og at man tror på man kan finde nogen til at gøre det bedre.

Mit postulat pt. er at problemerne ikke kan. løses ved at købe 2,3 4 spillere fra hylde A. Det kunne muligvis afhjælpe nogle af symptomerne, men det hjælper ikke på det grundlæggende problem, nemlig at vores spilkoncept ikke fungerer. Vi så én træner, som smed alt det langsigtede arbejde væk (efter at have fumlet lidt rigeligt rundt indtil da) og begyndte med nødløsninger, og vi er nu ved at se det samme med den næste. Jeg er uenig i at vi har meget travlt - vi er nødt itl at gøre de rigtige ting (kontinuert over tid) i stedet for at gå i panik og tænke vi kan købe os ud af problemerne.

Gaarde bliver klandret meget for hans spillerindkøb - det mener jeg ikke er retfærdigt. Jeg synes egentlig han har ageret meget godt, men der har været andre grunde til at de ikke er blevet den succes man havde håbet. Derimod synes jeg han har fejlet på begge hans træneransættelser. Det er muligt det har været de bedste muligheder der var tilgængelige, men hvis vi vil skabe resultater udover hvad vores budget og økonomi tilsiger, så er vi pisket til at have en træner der hæver sig højt over standarden. Det har vi ikke haft, og vi har ikke haft andre omkring dem, der kunne kompensere for de mangler de har haft.
Det er da sjovt, at du ikke mener det er det, men alligevel er det præcis hvad der er sket i AaB efter Gaarde's indtog.

Nej, der er ikke skiftet strategi - ambitionen er toppen af dansk fodbold, og det har den været siden 2014. Det har Gaarde meldt ud så sent som for få dage siden.

Udfordringen er, at hele den her bevægelse skulle være startet lang tid før den blev sat i gang. Vi fik flået vores guldhold fra hinanden, uden at hente dygtige erstatninger. Da vi så sidste vindue lagde stort an, så fejlede vi fuldstændigt. Købet af Holgersson, hvor man udlægger det som om han er en helt anden spillertype... selvom man kunne have fået nummeret på Hans Backe og fået en helt anden forklaring om hans styrker og svagheder. Det var decideret tåkrummende! Casper Sloth - det gik sikkert ikke af mange årsager, men skylden kan næppe udelukkende placeres på Casper Sloth, der var nødt til at undsige Gaardes meldinger under kontraktforhandlingerne efter meget kort tid offentligt. Lur mig om det nogensinde var sket under Lynge.

Vores spilkoncept fungerer ikke, fordi vores sportschef konsekvent har købt spillere der ikke har passet ind i den måde AaB gerne vil spille fodbold på. Vi har travlt hvis vi skal leve op til de ambitioner klubben har anført i deres strategiplan som både overfor fans, medier og investorer må være et helt rimeligt pejlemærke... medmindre (!) klubben udtrykker andet. Og det gør de ikke!

Han har fejlet i planlægningen, og undervurderet behovene truppen havde, ligesom langt hovedparten af de spillere og trænere han har peget på har fejlet. Det betyder en slem økonomisk bét for AaB, og en udskydelse af den plan der lå for genopbygningen af det hold. Faktum er at vi, 1 år efter genopbygningen af holdet skulle påbegyndes, er endnu længere væk fra målet end for 1 år siden.
Indkøbsstrategien har været katastrofal og sat AaB tilbage. Det må være rimeligt at bedømme klubbens på dens egen målsætning, og langsigtede strategi (3 års planen Fit for Fight), og der må man bare sige at vi har fejlet big time. Vi skulle have toppet denne sæson, og det kommer vi ikke i nærheden af.
Jeg er åbenbart den eneste her, der bliver ved med at holde fast i den eneste strategi AaB officielt har meldt ud, men det er så sandelig også for at udstille at den ikke kunne være længere væk fra den virkelighed vi reelt set befinder os i. Det er til dumpekarakter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 31. jul 2017, 14:53

Pastorius skrev:
Mit postulat pt. er at problemerne ikke kan. løses ved at købe 2,3 4 spillere fra hylde A. Det kunne muligvis afhjælpe nogle af symptomerne, men det hjælper ikke på det grundlæggende problem, nemlig at vores spilkoncept ikke fungerer. Vi så én træner, som smed alt det langsigtede arbejde væk (efter at have fumlet lidt rigeligt rundt indtil da) og begyndte med nødløsninger, og vi er nu ved at se det samme med den næste. Jeg er uenig i at vi har meget travlt - vi er nødt itl at gøre de rigtige ting (kontinuert over tid) i stedet for at gå i panik og tænke vi kan købe os ud af problemerne.

Gaarde bliver klandret meget for hans spillerindkøb - det mener jeg ikke er retfærdigt. Jeg synes egentlig han har ageret meget godt, men der har været andre grunde til at de ikke er blevet den succes man havde håbet. Derimod synes jeg han har fejlet på begge hans træneransættelser. Det er muligt det har været de bedste muligheder der var tilgængelige, men hvis vi vil skabe resultater udover hvad vores budget og økonomi tilsiger, så er vi pisket til at have en træner der hæver sig højt over standarden. Det har vi ikke haft, og vi har ikke haft andre omkring dem, der kunne kompensere for de mangler de har haft.
Gamen taler jo netop heller ikke om at købe en masse spillere. Der tror jeg vi er enige. Vi kan ikke tage en tidsmaskine tilbage og købe ind i de vinduer, hvor man sad på hænderne og kun købte obligationer og løbebånd.

Vi er derimod nødt til at erkende, at en satsning på talenter og spillestil kun fungerer så længe holdet leverer resultater og er godt at komme ind på som ung spiller. Lige nu er vi jo i gang med at knuse talenter som Thellufsen, MC, Pohl m.fl. med den umenneskelige opgave det er at komme ind som ung spiller på et hold, der sejler rundt. Derfor er det ikke sundt kun at planlægge langsigtet når du arbejder med talenter og spillestil. På det punkt er virkeligheden altså sammensat af nogle øjebliksbilleder, hvor AaB skal stå som stærkt som muligt for at sikre den langsigtede kontinuitet.

Det handler netop ikke om øjebliksbilleder, men om retning. Uanset hvor gode spillerkøb, Gaarde har lavet, må vi konstatere at AaBs sportslige niveau kun er gået én vej de sidste tre år. Det kan vi nuancere og uddybe, men det er nu engang slutproduktet, vi skal bruge weekend efter weekend. Derfor er det relevant at kritisere Gaarde for den dybt alvorlige situation, AaB står i lige nu og relevant at tænke i kortsigtede situationer, der kan sikre en smule kortsigtet stabilitet som grundlag for den langsigtede kontinuitet, du efterspørger.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 31. jul 2017, 14:53

Meget enig med Pastorius. Vi skal ikke gå i panik og hente 17 nye spillere. At sige vores talentarbejde ikke fungerer efter en sæson, hvor vi har udviklet og solgt en Bassogog og Mæhle for over 50 mio., savner mening. Og lur mig om Ramkilde ikke også bliver skudt af for 10+ mio. inden for et par år.

Vi har i toppen af superligaen FCM, BIF og FCK, som opererer med helt andre økonomiske præmisser og mål - i kraft af rige, ligeglade ejere hhv. et velfungerede ejendomsselskab. AaB skal holde sig ude af den konkurrence.

Det er da fint, at Sønderjyske og FCN gør det godt med relativt små midler, men det vil ikke vare ved. Kun dem, der hvert år bruger mange penge, vil blive i toppen. Se fx hvordan det gik FCN efter de vandt mesterskabet i 2012 - 2 år efter lå de og rodede i midten ligaen. Sønderjyskes sølvmedaljer bliver nok heller ikke gentaget lige med det samme.

Dem der tror, at en udmeldt målsætning om top 6/være tophold betyder, at vi blive ved med at hente nye spillere, indtil toppen af ligaen bliver nået, har misforstået budskabet. Der bliver trukket en streg i sandet (som formentligt bliver trukket meget snart), hvorefter Wieghorst må klare sig, som truppen er.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. jul 2017, 15:08

KJ skrev:Meget enig med Pastorius. Vi skal ikke gå i panik og hente 17 nye spillere. At sige vores talentarbejde ikke fungerer efter en sæson, hvor vi har udviklet og solgt en Bassogog og Mæhle for over 50 mio., savner mening. Og lur mig om Ramkilde ikke også bliver skudt af for 10+ mio. inden for et par år.
Gårsdagens modstander har solgt spillere for over 150 mio. det seneste år, vel at mærke uden skøre salg til Kina, og fortsætter med at udvikle spændende spillere, og fremfor alt spændende spillertyper - Mathias Jensen sat overfor Magnus Christensen siger det meste.
Dét er talentudvikling, og berettiger en stor talentsatning.

At påstå at en spiller stort set uden seniorkampe på bagen sikkert bliver solgt for 10+ mio. indenfor et par år, er vel også lige modigt nok. Indtil han har bevist noget på seniorniveau, så kan han ligeså godt være den nye Viktor Ahlmann. Ifølge Martino lyder det jo ikke engang til at han gør det specielt godt i reservekampene.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af michael_nagg » 31. jul 2017, 15:12

Det er fint nok med jeres debat ang AaB's strategi, og hvad de burde gøre og ikke gøre. Men kan i ikke tage den et andet sted. Det er pænt nederen at læse sig igennem 3-4-5 sider, uden overhovedet og læse noget der har med transferrygter/transferønsker at gøre.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 31. jul 2017, 15:14

Det der generelt er allermest alarmerende er for mig ikke så meget, at vi ikke indkøber nye spillere i hobetal, men at vi ikke kan få de spillere, vi allerede har, til at præstere. I startopstillingen i går havde vi altså 5 danmarksmestre + en etableret landsholdsspiller. Dertil 3 spillere, der har masser af superligaerfaring.

Navnemæssigt fejler vores trup intet. Men nærmest alle spillere i truppen underpræsterer jo markant. Kig lige på navnene på de FCN-spillere, der praktisk talt rundbarberede os i går: Viktor Tranberg. Magnus Kofod Andersen. Mads Pedersen. Mathias Jensen. Victor Nelsson. Spillere, som hovedparten af debattørerne herinde ikke kendte for et halvt år siden, og som ikke har mange års erfaring fra bedste niveau. Men de præsterer allesammen fremragende.

Hvorfor kan FCN få deres talenter til at præstere fra dag 1, når vi ikke kan?
Hvorfor har vores etablerede spillere underpræsteret i snart 1½ år?

Det bør være de primære spørgsmål, som Gaarde bør stille sig selv og resten af den sportslige stab.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 31. jul 2017, 15:20

BoT skrev: Hvorfor kan FCN få deres talenter til at præstere fra dag 1, når vi ikke kan?
Det er nu også en sandhed med modifikationer. De havde store problemer sidste efterår, hvor de bestemt ikke var bedre end os, og de laver også en masse fejl i kampen mod os, selvom der afgjort var klasseforskel.

Der er to kriterier for at et talent kommer til at præstere - ud over hans egne evner, selvfølgelig:
1) Enten skal han komme ind på et hold, der fungerer og præsterer
2) Ellers skal han komme ind på et hold, der kan leve med dårlige resultater og hvor presset derfor er marginalt.

FCN var sidste efterår i kategori 2) og lige nu også i kategori 1). AaB har aldrig været i kategori 2) og er lige nu slet ikke i kategori 1).

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 31. jul 2017, 15:21

seamann skrev:
Jakobsen skrev:
Gamen skrev:
raekkeettre skrev:Jeg har aldrig oplevet en mere negativ stemning i et transfer vindue end dette...det er som om pengene er steget til hjernen og alt normal hjerneaktivitet er forsvundet.....I gamle dage (læs: 2-3 år siden)....var der en helt anden positiv stemning! Vi har vundet flere mesterskaber i superligaen end alle andre untaget FCK og Brøndby, vi er en traditionsklub....vi skal nok komme igen!!! Vi har været ved at rykke ned før og kommet MEGA stærkt tilbage selv uden penge....rolig...lad os prøve at bakke op om klubben og de mennesker der er ansat i vores klub!!! Jeg synes dælen det er syyyygt negativt det her...selvom jeg godt ved det kun er 4-5 der pisker en stemning op...men vi giver dem ALT for meget plads og rum...
Efter år hvor man nærmest måtte sidde på kassen, fordi der ingen penge var, så er det fortvivlende hvor dårligt klubben rent sportsligt har forvaltet mulighederne siden mesterskabet i 2014. Vi er gået fra at være et hold de andre skævede misundeligt til, og til at være AGF nr. 2, der nu i 1,5 år har været så usigeligt ringe at det gør helt ondt. Vi er blandt de 3 ringeste hold i ligaen de sidste 25 kampe. Vores spillestil er slået totalt i stykker, vores talenter virker til at være middelmådige og vores indkøb har, over en bred kam, været både fejlscoutede og medført en lavine af dårlige beslutninger.
Vi har skiftet stort set alle trænere i ungdomsafdelingen ud, og mistet den mand der i årevis bandt ungdomsarbejdet sammen, sammen med PEA.
Der er ingen udvikling rent spillemæssigt, og det generationsskifte på midtbanen, der uundgåeligt indtræffer i løbet af de næste 12 måneder, ser ud til at blive et lotteri hvor det er lidt svært at se hvem der skal agere afløsere. Angrebsmæssigt har vi aldrig været dårligere, og forsvaret sejler fuldstændig... igen.

Jeg begriber ikke, at man kan se tilbage på det her halvandet år (med guldsæsonen og holdet i 2014 i relativt frisk erindring), og tænke at det er et spørgsmål om tid før alting klapper.
Jeg har meget svært ved at sidde og se på at der bliver taget den ene dårlige beslutning efter den anden rent sportsligt, midt i en periode hvor vi qua vores økonomi som minimum skulle være med i top 6, og helst omkring de europæiske pladser.
Præcis, vi har nok de bedste forudsætninger nogensinde for at være sikre på top 6 og kæmpe med om Europa og så forvaltes det hele så dårligt og det har været en tendens siden 2014. For mig er Allan Gaarde central i det her. Allerede da han skulle forberede vinduet efter The Double gik det galt og vi endte med to venner af huset, hvor man totalt negligerede, at den ene har hæftige skadesproblemer og den anden grundet personlige problemer dårligt kan siges at være i en tilstand, hvor han kunne hjælpe AaB. En leder skal selvfølgelig se på meritter osv., men det er mindst lige så vigtigt, at han kigger på hvor spilleren er nu. Enevoldsen og Helenius skulle aldrig være hentet hjem - den ene var ganske enkelt ikke et aktiv i særlig mange kampe grundet skader og dårlig attitude og den anden var jo ikke i en forfatning, hvor han kunne hjælpe AaB. Derudover har vi så fra Blomqvist og frem hentet en masse håbløse middelmådige udlændinge, hvor man tydeligvis ikke har sat sig ind i deres niveau. Mit frommeste transferønske er derfor, at Gaarde får en lodret ordre oppefra om at hente en hylde 1-2 spillere og derefter skal man så se på hvordan det sportslige setup omkring holdet fikses. Gaarde er muligvis en god leder, hvad angår værdier og kommunikation, men hvad angår trupsammensætning, træneransættelser og ikke mindst at finde de rigtige spillere er han ikke god nok.

Absolut enig med raekkeettre - det er kammet fuldstændigt over for nogle brugere.

Jeg er også træt af AaB's spil - men jeg bliver endnu mere træt af det, hvis kursen omlægges til en købeklub. Spil med de lokale talenter, på det niveau, som er muligt (ja, jeg vil hellere rykke ned end se på et hold af købte lejesvende). Og ja, jeg kender også AaB's målsætning om top 6, men i den indgår også at det skal ske med primært egenudviklede spillere. Og i perioder hvor de to ting ikke harmonerer, må man jo vælge - og jeg ville klart vælge at spille videre med primært egenudviklede spillere.

--

Hvad betyder varmluftsbalon iøvrigt - er det blot en stavefejl, eller er det ironien i at beskylde andre for inkompetence, på et latterligt grundlag, der giver sig udslag?
Er tiden ikke snart ved at være moden til at afromantisere den her snak om "lokale talenter, naboens drenge og købeklubber"? AaB har en udtrykkelig ambition om at spille med i toppen af dansk fodbold, og alt andet ville også være absurd. Selvfølgelig skal vi benytte unge spillere, hvis de er gode nok til at spille med i toppen af dansk fodbold. Ellers har vi jo U 19, Danmarksserien og reservehold. Allan Gaarde har jo også selv påpeget, at disse unge spillere skal være gode nok; ellers giver det simpelthen ingen mening for en professionel eliteklub.

Desuden virker det efterhånden også til, at AaB snarere baserer sit hold på udenlandske lottokuponer end spillere af egen avl ...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 31. jul 2017, 15:24

Mit transferønske er en tråd der handler om transferønsker og ikke en masse ævl og kævl frem og tilbage..

En angriber der kan nette
En kreativ midt

Og så en ny stadionspeaker!
Ska' vi hak'?

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af KJ » 31. jul 2017, 15:26

Gamen, du er forblændet af øjebliksbilleder. FCN endte som nr. 6 sidste sæson, og var ét nederlag fra at ende i nedrykningsspillet. De er ikke et kronisk tophold og har aldrig været det. Jeg tager hatten af for dem, hvis de kan holde sig i toppen de næste 5 år uden væsentlige indkøb - men jeg vil se det, før jeg tror det. Selv klubber med ekstrem ekspertise og historik for talentudvikling rammer ind i døde perioder. Dinamo Zagreb, som har udviklet et hav af europæiske topspillere, blev vippet af pinden af Rijeka.

Du har åbenbart ikke selv set Ramkilde spille? Men fair nok at have en holdning til ham - på ikke-eksisterende grundlag... Der har været minimum et bud på Ramkilde sidste år, og efter mine oplysninger bliver han fulgt af i hvert fald Wolfsburg og Mönchengladbach.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BoT » 31. jul 2017, 15:43

Yankee skrev:
BoT skrev: Hvorfor kan FCN få deres talenter til at præstere fra dag 1, når vi ikke kan?
Det er nu også en sandhed med modifikationer. De havde store problemer sidste efterår, hvor de bestemt ikke var bedre end os, og de laver også en masse fejl i kampen mod os, selvom der afgjort var klasseforskel.

Der er to kriterier for at et talent kommer til at præstere - ud over hans egne evner, selvfølgelig:
1) Enten skal han komme ind på et hold, der fungerer og præsterer
2) Ellers skal han komme ind på et hold, der kan leve med dårlige resultater og hvor presset derfor er marginalt.

FCN var sidste efterår i kategori 2) og lige nu også i kategori 1). AaB har aldrig været i kategori 2) og er lige nu slet ikke i kategori 1).
Selvfølgelig var mit indlæg en smule polemisk. Men jeg mener stadig det er påfaldende, at FCN får deres talenter til at markere sig som en del af det pt. stærkeste hold i Danmark i løbet af ½ år - mens vi, der ellers har været vidt berømmet for vores ungdomsarbejde - stadig ikke kan få det optimale ud af vores talenter. SÅ stort er presset altså ikke på AaB - medierne skriver ikke særligt meget om os, vi har under 5.500 tilskuere i snit, og hvis man ellers holder sig fra debatside.dk, kan man som spiller vel ret let udelukke de kritiske røster.
Og som du selv skriver, var det jo ikke fordi, FCN var et særligt velfungerende hold for et år siden..

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 31. jul 2017, 15:46

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
san skrev: Hvad vil du lige sige med det indlæg ? At det er modigt at kalde 1,5 år et øjebliks billed og hvad så med resten
At det ikke giver mening at sammenligne en fodboldklub med en normal virksomhed. Hvis ikke man kan rumme at følelser, passion og engagement er fællesnævneren for en stor del af de mennesker der følger en fodboldklub, så skal man nok finde sig et andet sted at arbejde.
Selvfølgelig skal man kunne rumme passion og følelser - men man skal ikke lade sig styre af dem. Heller ikke i en fodboldklub.
:thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2017, 16:00

Fangede folk den her:

" det ligger samtidig fast, at vi fortsat søger yderligere offensiv forstærkning"

- fedtmule
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 31. jul 2017, 16:04

BoT skrev:
Yankee skrev:
BoT skrev: Hvorfor kan FCN få deres talenter til at præstere fra dag 1, når vi ikke kan?
Det er nu også en sandhed med modifikationer. De havde store problemer sidste efterår, hvor de bestemt ikke var bedre end os, og de laver også en masse fejl i kampen mod os, selvom der afgjort var klasseforskel.

Der er to kriterier for at et talent kommer til at præstere - ud over hans egne evner, selvfølgelig:
1) Enten skal han komme ind på et hold, der fungerer og præsterer
2) Ellers skal han komme ind på et hold, der kan leve med dårlige resultater og hvor presset derfor er marginalt.

FCN var sidste efterår i kategori 2) og lige nu også i kategori 1). AaB har aldrig været i kategori 2) og er lige nu slet ikke i kategori 1).
Selvfølgelig var mit indlæg en smule polemisk. Men jeg mener stadig det er påfaldende, at FCN får deres talenter til at markere sig som en del af det pt. stærkeste hold i Danmark i løbet af ½ år - mens vi, der ellers har været vidt berømmet for vores ungdomsarbejde - stadig ikke kan få det optimale ud af vores talenter. SÅ stort er presset altså ikke på AaB - medierne skriver ikke særligt meget om os, vi har under 5.500 tilskuere i snit, og hvis man ellers holder sig fra debatside.dk, kan man som spiller vel ret let udelukke de kritiske røster.
Og som du selv skriver, var det jo ikke fordi, FCN var et særligt velfungerende hold for et år siden..
Spørgsmålet er vel også om de spillere der er i vores ungdoms række bliver presset nok på et højt nok niveau... måske er holdningen at man nok skal komme på SL holdet uden at lægge så meget arbejde i det fordi dem der spiller der ikke er gode nok eller fordi man ikke køber forstærkninger.

Jeg håber da også på Kusk eller en lignende type... syns jeg da i den grad vi mangler... men jeg må også sige at det forsvar vi har kunne trænge til enten en ny mand eller en keeper der kan styre det med store Schmeichelsk aggression og troværdighed.

Jeg ser status pt. som 2 gode og 2 lotto og tyder på der er mere offensivt på vej...
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 31. jul 2017, 16:12

MrBangDK skrev:Mit transferønske er en tråd der handler om transferønsker og ikke en masse ævl og kævl frem og tilbage..

En angriber der kan nette
En kreativ midt

Og så en ny stadionspeaker!
Og en makker til Okore.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 31. jul 2017, 16:25

Hørte to rygter den anden dag. En spiller fra Tysk fodbold - jeg antager det er vores nye brasser samt en spiller fra Finland(evt den finske liga). Nogle bud hvem der evt forhandles med?
Jeg savner Winsnes

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Freddie » 31. jul 2017, 16:28

BoT skrev:Det der generelt er allermest alarmerende er for mig ikke så meget, at vi ikke indkøber nye spillere i hobetal, men at vi ikke kan få de spillere, vi allerede har, til at præstere. I startopstillingen i går havde vi altså 5 danmarksmestre + en etableret landsholdsspiller. Dertil 3 spillere, der har masser af superligaerfaring.
Navnemæssigt fejler vores trup intet. Men nærmest alle spillere i truppen underpræsterer jo markant. Kig lige på navnene på de FCN-spillere, der praktisk talt rundbarberede os i går: Viktor Tranberg. Magnus Kofod Andersen. Mads Pedersen. Mathias Jensen. Victor Nelsson. Spillere, som hovedparten af debattørerne herinde ikke kendte for et halvt år siden, og som ikke har mange års erfaring fra bedste niveau. Men de præsterer allesammen fremragende.
Hvorfor kan FCN få deres talenter til at præstere fra dag 1, når vi ikke kan?
Hvorfor har vores etablerede spillere underpræsteret i snart 1½ år?
Det bør være de primære spørgsmål, som Gaarde bør stille sig selv og resten af den sportslige stab.
Jeg har en teori om lige netop det spørgsmål. Den går ud på, at talentmassen er mange gange større på Sjælland end den er i Nordjylland, alene på grund af den meget større befolkning, og de meget større ungdomsafdelinger i klubberne. Hverken FCK eller Brøndby er interesseret i talenter fra andre klubber, så derfor har FC Nordsjælland førstevalg til næsten samtlige talenter i hele Østdanmark. Der bor 5 gange så mange mennesker i Østdanmark end i Nordjylland, så alt andet lige er talentmassen 5 gange så stor, og der er så også 5 gange så mange store talenter. De ender i Nordsjælland, hvor vores egen Anders Due også kom fra, altså bortset fra, at han kom fra Nykøbing Falster.

Låst