Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Buzz Killington » 10. aug 2017, 13:11

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Fede Rico scorede i hver anden kamp i sin debutsæson. Flores var enormt skadet. Og Mussis var doven, og en ekstremt underlig handel. Nuancer. Naturligvis kræver spilleren stadig tilvænning alligevel, men det gør en skandinav også.
AaB scouter jo ikke i Sydamerika. Alle udenlandske spillere, AaB måtte hente, er kommet efter at være tilbudt fra en agent. Og hvis Gaarde får tilbudt en spiller fra 2. Bundesliga eller med fortid i Sverige er der masser af muligheder for at få pålidelige vurderinger af spillerens personlighed, psyke, skadesfrekvens mv. Den slags pålidelige informationer er meget svære at få fat i hvis Gaarde får tilbudt en 22-årig angriber fra Bolivia. Derudover er det noget lettere at vurdere en spillers niveau hvis han har spillet i en liga, som vi kender niveauet på - f.eks. Allsvenskan. Hvor meget siger det f.eks. hvis en spiller har lavet 14 mål i den bolivianske liga?
Der er en risiko involveret for næsten alle europæiske klubber når de henter spillere fra den del af verden, med undtagelse af storklubberne, som alligevel henter spillere i et helt andet niveau, og som vi ikke skal konkurrere med. Topspillernes priser er også derefter. Men i mellemlaget er der langt mindre konkurence fra Europa, og priserne er dermed også langt mindre. Derfor er der mulighed for at gøre en god, men naturligvis risikobetonet handel. Derudover, så håber jeg da Gaarde vil rådføre sig hos lokale konsulenter uanset hvor man henter spillere, når vi taler spillere i millionklassen. Det må være absolut minimum hvis vi skal minimere risiko. Yderligere, selvom vi ikke har scouted sydamerika tyndt, så har vi tilsyneladende allerede kontakter i den del af verden siden vi kunne/turde hente Flores. Men selvfølgelig, så er der større risiko. Sådan var det også da FCK turde hente Santander som førsteangriber og svar på deres angrebsproblemer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2017, 13:31

Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:

pingo30
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19. maj 2006, 13:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af pingo30 » 10. aug 2017, 13:49

FIDEL skrev:Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:
Tror på
Veton Berisha :thumbsup:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2017, 13:56

pingo30 skrev:
FIDEL skrev:Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:
Tror på
Veton Berisha :thumbsup:
Ved du noget??

pingo30
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19. maj 2006, 13:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af pingo30 » 10. aug 2017, 14:01

FIDEL skrev:
pingo30 skrev:
FIDEL skrev:Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:
Tror på
Veton Berisha :thumbsup:
Ved du noget??
Har kun hørt et rygte der gik på Gaarde har været i Tyskland.. Men som sagt kun et rygte jeg har hørt

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2017, 14:05

pingo30 skrev:
FIDEL skrev:
pingo30 skrev:
FIDEL skrev:Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:
Tror på
Veton Berisha :thumbsup:
Ved du noget??
Har kun hørt et rygte der gik på Gaarde har været i Tyskland.. Men som sagt kun et rygte jeg har hørt
Før eller efter han signede Rolim?? ;)

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mephisto2 » 10. aug 2017, 14:08

Umiddelbart virker han nu ikke som en, man skal falde i svime over. Men det er måske bare mig?

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 556 » 10. aug 2017, 14:11

Mephisto2 skrev:Umiddelbart virker han nu ikke som en, man skal falde i svime over. Men det er måske bare mig?
Der er to brødre. Valon og Veton. Usikker på hvem der menes i det første indlæg hvor der står "Velon"?
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 10. aug 2017, 14:13

pingo30 skrev: Har kun hørt et rygte der gik på Gaarde har været i Tyskland.. Men som sagt kun et rygte jeg har hørt
Kunne du ikke fortælle lidt om manden i stedet for bare at nævne hans navn?

Veton er fast mand i Greuther Fürth og i udkanten af det norske landshold. Ville være en meget imponerende signing.

Valon er fast mand i Salzburg og ligger i prisklassen 50-100 mio. kr.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 10. aug 2017, 14:15

FIDEL skrev:Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:
Ønsker:
1. Armenteros
2. Ola Kamara
3. Pusic

Tror:
1. Mos
2. Bakenga
3. Brock-Madsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2017, 14:20

556 skrev:
Mephisto2 skrev:Umiddelbart virker han nu ikke som en, man skal falde i svime over. Men det er måske bare mig?
Der er to brødre. Valon og Veton. Usikker på hvem der menes i det første indlæg hvor der står "Velon"?
Sorry jeg mente Veton Berisha.
Er der iøvrigt nogen herinde der kender til den norske spiller Fredrik Gulbrandsen og hans situation i Red Bull Salzburg? Er han god nok etc?

pingo30
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19. maj 2006, 13:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af pingo30 » 10. aug 2017, 14:45

FIDEL skrev:
pingo30 skrev:
FIDEL skrev:
pingo30 skrev:
FIDEL skrev:Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:
Tror på
Veton Berisha :thumbsup:
Ved du noget??
Har kun hørt et rygte der gik på Gaarde har været i Tyskland.. Men som sagt kun et rygte jeg har hørt
Før eller efter han signede Rolim?? ;)
For ikke så mange dage..

pingo30
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19. maj 2006, 13:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af pingo30 » 10. aug 2017, 14:47

Yankee skrev:
pingo30 skrev: Har kun hørt et rygte der gik på Gaarde har været i Tyskland.. Men som sagt kun et rygte jeg har hørt
Kunne du ikke fortælle lidt om manden i stedet for bare at nævne hans navn?

Veton er fast mand i Greuther Fürth og i udkanten af det norske landshold. Ville være en meget imponerende signing.

Valon er fast mand i Salzburg og ligger i prisklassen 50-100 mio. kr.
Han er ikke fast mand - bruges mest som indskifter i 2. Bundedliga

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2017, 15:07

pingo30 skrev:
FIDEL skrev:
pingo30 skrev:
FIDEL skrev:
pingo30 skrev:
FIDEL skrev:Nåå med-fans skal vi ikke for fornøjelsens skyld opstille vores personlige top 3 over mere eller mindre realistiske angrebsemner?
Jeg laver 2 lister - 1 med ønsker og 1 med hvad jeg tror vi henter.

Ønsker:
1. Samuel Armenteros
2. Aaron Johansson
3. Sam Johnson

Tror:
1. Velon Berisha
2. Mos
3. Sebastian Andersson

:aabfan:
Tror på
Veton Berisha :thumbsup:
Ved du noget??
Har kun hørt et rygte der gik på Gaarde har været i Tyskland.. Men som sagt kun et rygte jeg har hørt
Før eller efter han signede Rolim?? ;)
For ikke så mange dage..
Han var nok dernede for at bønfalde dem om at tage Sylvestr tilbage!!
Der er jo rigtig mange angrebsemner i 2. bundesliga., og Veton Berisha er et rigtig godt bud.
Der er f.eks. også Richard Sukuta-Pasu fra SV Sandhausen, som har et ok cv.

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af binderup » 10. aug 2017, 15:20

Der er to brødre. Valon og Veton. Usikker på hvem der menes i det første indlæg hvor der står "Velon"?[/quote]

Sorry jeg mente Veton Berisha.
Er der iøvrigt nogen herinde der kender til den norske spiller Fredrik Gulbrandsen og hans situation i Red Bull Salzburg? Er han god nok etc?[/quote]

Yes, har skam også nævnt ham tidligere i vinduet. Som spiller skulle han minde meget om Pohl, dygtig 1v1, kan sætte en mand og har en god spilforståelse. Han har senest være udlejet til NY Redbulls, da han har haft svært ved at slå igennem på holdet, men dette ophold blev uden den store succes. Han er nu tilbage i Redbull Salzburg, hvor det desværre ser ud som om han er ved at spille sig fast på holdet. Jeg tror ikke på vi har chancen for at hente ham desværre :'(
:cheers:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2017, 15:25

binderup skrev:Der er to brødre. Valon og Veton. Usikker på hvem der menes i det første indlæg hvor der står "Velon"?
Sorry jeg mente Veton Berisha.
Er der iøvrigt nogen herinde der kender til den norske spiller Fredrik Gulbrandsen og hans situation i Red Bull Salzburg? Er han god nok etc?[/quote]

Yes, har skam også nævnt ham tidligere i vinduet. Som spiller skulle han minde meget om Pohl, dygtig 1v1, kan sætte en mand og har en god spilforståelse. Han har senest være udlejet til NY Redbulls, da han har haft svært ved at slå igennem på holdet, men dette ophold blev uden den store succes. Han er nu tilbage i Redbull Salzburg, hvor det desværre ser ud som om han er ved at spille sig fast på holdet. Jeg tror ikke på vi har chancen for at hente ham desværre :'([/quote]

Så et par klip med Gulbrandsen på youtube, og han har dælme en masse fart og power. En lille tæt fyr - Jeppe Kjær on drugs..!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 10. aug 2017, 15:27

Veton Berisha ser da godt nok langt fra imponerende ud på papiret! Harmonerer da ihvertfald dårligt med man vil kigge på en højre hylde.
Mål i hver 4 kamp i Norge og igen i 2 bundesliga. Minder lidt om Sylvestrs stats.
Og for os som ønsker os noget fysik, imponerer 1.73 m godt nok heller ikke det vilde.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2017, 15:35

Gaarde6 skrev:Veton Berisha ser da godt nok langt fra imponerende ud på papiret! Harmonerer da ihvertfald dårligt med man vil kigge på en højre hylde.
Mål i hver 4 kamp i Norge og igen i 2 bundesliga. Minder lidt om Sylvestrs stats.
Og for os som ønsker os noget fysik, imponerer 1.73 m godt nok heller ikke det vilde.
Jeg vil også frygteligt gerne have mere fysik til angrebet, men tror ikke det er Wieghorsts prioritet. Ligesom med Sylvestr, bliver det en angriber med fart vi får. Det er jeg 90% sikker på. Og så må han gerne være bedre til at afslutte og spille sammen med sine medspillere - i modsætning til Sylvestr.
Jeg håber det bliver en angriber, som kan tage gode og kloge løb og positioner i feltet. DET mangler vi i høj grad.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 10. aug 2017, 15:39

Gaarde6 skrev:Veton Berisha ser da godt nok langt fra imponerende ud på papiret! Harmonerer da ihvertfald dårligt med man vil kigge på en højre hylde.
Mål i hver 4 kamp i Norge og igen i 2 bundesliga. Minder lidt om Sylvestrs stats.
Og for os som ønsker os noget fysik, imponerer 1.73 m godt nok heller ikke det vilde.
Aner intet om Veton, men jeg vil langt hellere have bevægelighed og hurtighed end fysik. Jeg er aboslut IKKE tilhænger af et stort skur som angriber i AaB.

...det skulle da lige være Tulio de Melo (som nok mere bare er høj fremfor stor).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mephisto2 » 10. aug 2017, 15:40

Gaarde6 skrev:Veton Berisha ser da godt nok langt fra imponerende ud på papiret! Harmonerer da ihvertfald dårligt med man vil kigge på en højre hylde.
Mål i hver 4 kamp i Norge og igen i 2 bundesliga. Minder lidt om Sylvestrs stats.
Og for os som ønsker os noget fysik, imponerer 1.73 m godt nok heller ikke det vilde.
Enig. Det er bestemt heller ikke "en hylde højere end normalt" i min bog. Det er bare Sylvestre om igen.

Låst