Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Yankee » 14. aug 2017, 08:48

De Fem skrev:
LordMessi skrev:
Halil skrev:Nå. Viborg er startet svagt i 1. Div.

Måske Gaarde skulle afpresse dem.
For at få hvad?
Gætter på Reese eller muligvis en fusion.
Lige nu skal vi ikke hente nogen fra Viborg. Jeg var nede at se dem i går og jeg synes stadig Søren Reese lader meget tilbage at ønske i indstilling, koncentration og form. Det har ikke huet ham at rykke et skridt ned i 1. division og selvom han er stærk i 1-mod-1 situationerne laver han graverende fejl og er meget nonchalant i sin indstilling. Han får slet ikke hjulpet sin back og får ikke dirigeret med Erik Moberg, der spillede en hæslig kamp i går.

Til gengæld må jeg sige at de savner Kristoffer Pallesen mere end jeg troede de ville. Det hjælper ikke at de stiller med diverse stoppere derude (senest Jakob Dehn), men det gør rigtig ondt på dem. Min gamle yndling Jeppe Grønning har også været dårlig hele opstarten.

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Bohemka » 14. aug 2017, 11:23

Expressens Daniel Kristoffersen gennemgår 13 transfers, som ikke gik igennem til Allsvenskan - herunder flere som har været oppe at vende herinde på siden:

Sam Johnson, anfallare, Wuhan Zall
Till IFK Göteborg
Kommentar:
Även Malmö FF var intresserade och Djurgården hade kontakt med Johnson. Men i och med att en lånedeal var utesluten och Johnson ville bryta sitt kontrakt sprack affären med Blåvitt.

Viktor Gyökeres, anfallare, BP
Till IFK Norrköping
Kommentar:
Norrköping ville ha anfallaren men Brommapojkarna ville ha för mycket pengar. Kan försvinna i sommar trots allt då flera utländska klubbar ska vara beredda att lägga upp det BP kräver.

Michael Olunga, anfallare, Guizhou Zhicheng
Till Djurgården/Malmö FF
Kommentar:
Malmö FF tackade nej till att låna Olunga medan Djurgården hade sin förre anfallare som backup om det inte skulle lösa sig med Gustav Engvall. Flera andra allsvenska klubbar fick även erbjudande om att låna Olunga.


Umiddelbart lyder alle tre som mulige bud på en AaB-angriber, i hvert fald på lånebasis.

http://bloggar.expressen.se/kristoffers ... om-sprack/
This Heaven Gives Me Migraine

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 14. aug 2017, 12:09

Hvad skete der for at "AaB vil hente spillere fra en hylde der ikke tidligere er set".. og så kommer Viborg pluslig op hahah.. eller spillere fra Sverige. Der er vist ikke noget ekstraordinært over det.... om ikke andet syns jeg da at den bruger der udtalte dette burde komme med lidt mere... :aabfan:
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2017, 12:22

Rextherunt skrev:Hvad skete der for at "AaB vil hente spillere fra en hylde der ikke tidligere er set".. og så kommer Viborg pluslig op hahah.. eller spillere fra Sverige. Der er vist ikke noget ekstraordinært over det.... om ikke andet syns jeg da at den bruger der udtalte dette burde komme med lidt mere... :aabfan:
Nu skal vi nok passe på med at gøre de ting, som folk har "hørt" til sandheder hver gang.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Silvermoon » 14. aug 2017, 12:26

Rextherunt skrev:Hvad skete der for at "AaB vil hente spillere fra en hylde der ikke tidligere er set".. og så kommer Viborg pluslig op hahah.. eller spillere fra Sverige. Der er vist ikke noget ekstraordinært over det.... om ikke andet syns jeg da at den bruger der udtalte dette burde komme med lidt mere... :aabfan:
I forhold til at AaB hentede Henrik Dalsgaard i Serie 2 er Viborg da et kæmpe skridt opad :thumbsup:

Nej jeg savner virkelig at der snart kommer en angriber ind på holdet med mål i støvlerne for nu er vi snart 5 kampe inde i sæsonen og en ny spiller skal også lige spilles ind på holdet. Og lærer div løbebaner i forhold til hvordan AaB gerne vil spille.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 14. aug 2017, 13:01

Rextherunt skrev:Hvad skete der for at "AaB vil hente spillere fra en hylde der ikke tidligere er set".. og så kommer Viborg pluslig op hahah.. eller spillere fra Sverige. Der er vist ikke noget ekstraordinært over det.... om ikke andet syns jeg da at den bruger der udtalte dette burde komme med lidt mere... :aabfan:
Det er Island, hvilket teknisk set er en opgradering fra den årlige færing.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 14. aug 2017, 13:03

Nu sidder jeg da lige og kommer lidt i tvivl. Har AaB vitterligt meldt ud, at det bliver fra en hylde ikke tidligere set, eller er det blot et rygte, der er dukket op herinde? Og hvornår begyndte denne "hylde" - retorik i øvrigt at forpeste fodboldlingoen? Jaja, det er så en anden sag.

Men er der overhovedet ledige angribere tilbage, der er realistiske, og som vi kender noget til?

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 14. aug 2017, 13:31

Hovedet skrev:Nu sidder jeg da lige og kommer lidt i tvivl. Har AaB vitterligt meldt ud, at det bliver fra en hylde ikke tidligere set, eller er det blot et rygte, der er dukket op herinde? Og hvornår begyndte denne "hylde" - retorik i øvrigt at forpeste fodboldlingoen? Jaja, det er så en anden sag.

Men er der overhovedet ledige angribere tilbage, der er realistiske, og som vi kender noget til?
Det er et rygte der er sukket op herinde. Derfor vil jeg dælme gerne ha den kommentar underbygget.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2017, 13:56

Hovedet skrev:Nu sidder jeg da lige og kommer lidt i tvivl. Har AaB vitterligt meldt ud, at det bliver fra en hylde ikke tidligere set, eller er det blot et rygte, der er dukket op herinde? Og hvornår begyndte denne "hylde" - retorik i øvrigt at forpeste fodboldlingoen? Jaja, det er så en anden sag.

Men er der overhovedet ledige angribere tilbage, der er realistiske, og som vi kender noget til?
Der er massere af angribere, selv om vi ikke kender dem herinde. For mange klubber går vinduet jo nærmest først igang om godt en uge.
Mon ikke 70-80% ad handlerne i et vindue bliver gjort i den sidste uge.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 14. aug 2017, 14:35

Bakenga har fået lov til at forlade Rosenborg BK, flere norske klubber meldes interesseret jvf. VG. Samme medie skriver at Bakenga i første omgang prioriterer at finde en udenlandsk klub.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 14. aug 2017, 14:41

Thelander skulle ligge i flytning, hold øje med ham i lufthavnen...

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 14. aug 2017, 14:50

Poker-One-Kenobi skrev:Thelander skulle ligge i flytning, hold øje med ham i lufthavnen...
Han er med ret stor sikkerhed på vej til Schweiz, så han er tabt for AaB. FC Zürich, der har fået en fin start efter at være rykket op igen, ser ud til at nuppe ham.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 14. aug 2017, 14:52

En gut som Jacques Zoua fra Kaiserslautern kunne også være realistisk. Han har noget fart og fysik og kommer fra Cameroun :thumbsup:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 15:46

frederikshavneren skrev:Bakenga har fået lov til at forlade Rosenborg BK, flere norske klubber meldes interesseret jvf. VG. Samme medie skriver at Bakenga i første omgang prioriterer at finde en udenlandsk klub.
Er der virkelig nogen som tror på at der findes en virkelighed hvor vi skulle være interesserede i en spiller som ham?

Det er som om denne tråd har udviklet sig til at være en konkurrence i hvem der kan namedroppe flest muligt, og så ender det med totalt ligegyldig snak om spillere der aldrig bliver aktuelle i AaB. Som Bakenga f.eks., der bliver begavet med utallige indlæg, selv om det virker totalt ulogisk at han skulle være aktuel.

- Ja ja, jeg ved det godt, nu kommer indlæggene væltende om hvordan tråden hedder "Transferønsker". Men måske skulle man så overveje at omdøbe denne officielle transfertråd til noget andet, så den ikke indbyder helt så meget til at udvikle sig til noget der ligner hvad jeg forestiller mig en tråd på et FM forum ser ud. Der er virkelig meget interessant transfersnak i denne tråd som drukner i den der konkurrence om at smide flest muligt navne på banen, ikke mindst fordi vi også ofte skal begaves med snak om hvor disse random spillere er skiftet hen, og at de ikke længere er relevante.

Det er et surt opstød, ja. Men se på hvor mange indlæg der er i denne tråd, og hvad indholdet i rigtigt mange indlæg er. En tråd til at droppe ønsker i, som det er kommet til at være i den officielle tråd, er fint nok, men kunne man ikke overveje at have en officiel tråd til ting der er en smule kød på, og en anden tråd til de personlige ønskesedler?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2017, 15:47

Thelander ryger til FCK har jeg hørt. De mangler en erstatning efter Johansson blev skadet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 15:58

Gaarde6 skrev:
Hovedet skrev:Nu sidder jeg da lige og kommer lidt i tvivl. Har AaB vitterligt meldt ud, at det bliver fra en hylde ikke tidligere set, eller er det blot et rygte, der er dukket op herinde? Og hvornår begyndte denne "hylde" - retorik i øvrigt at forpeste fodboldlingoen? Jaja, det er så en anden sag.

Men er der overhovedet ledige angribere tilbage, der er realistiske, og som vi kender noget til?
Der er massere af angribere, selv om vi ikke kender dem herinde. For mange klubber går vinduet jo nærmest først igang om godt en uge.
Mon ikke 70-80% ad handlerne i et vindue bliver gjort i den sidste uge.
Jeg tror også vi skal hen i den sidste uge før der sker mere. Til gengæld kan jeg godt forestille mig at der pludselig kommer gang i den, og at vi måske også slipper et par spillere. Melinger og Sylvestr er vel nærmest sat på ebay, og der kunne nok godt dukke interesserede op til sidst. Derudover tror jeg faktisk ikke helt vi skal afskrive en Nicolai Larsen transfer endnu, nu hvor Lansing eftersigende er meget tæt på Larsen, og vil kunne afløse, hvis man ikke kan nå at erstatte ham i dette vindue. Jo før vi kan få færdiggjort oprydningen jo bedre, og Larsen er en del af den oprydning fordi han har gjort det klart at han vil videre efter den nuværende kontrakt.

Den med "en højere hylde" er vel kun et rygte, men vi er vel allerede på en højere pengemæssig hylde end sædvanligt med Okore og Pallesen købene, specielt set i forhold til deres positioner, så en stor investering efter AaB forhold i en offensiv spiller virker næsten mere logisk end det modsatte. Som eksempel vil det ikke overraske mig hvis vi skulle ende med at købe Kusk tilbage for et beløb som er større end vi i sin tid fik for ham... noget som for et år siden var totalt utænkeligt. Det er kun et eksempel, jeg tror stadig mest på at pengene bruges på en central angriber.

Den med hylderne stammer vel iøvrigt fra Lynge, tror jeg.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 14. aug 2017, 16:31

Jesper Schmidt skrev: Er der virkelig nogen som tror på at der findes en virkelighed hvor vi skulle være interesserede i en spiller som ham?

Det er som om denne tråd har udviklet sig til at være en konkurrence i hvem der kan namedroppe flest muligt, og så ender det med totalt ligegyldig snak om spillere der aldrig bliver aktuelle i AaB. Som Bakenga f.eks., der bliver begavet med utallige indlæg, selv om det virker totalt ulogisk at han skulle være aktuel.

- Ja ja, jeg ved det godt, nu kommer indlæggene væltende om hvordan tråden hedder "Transferønsker". Men måske skulle man så overveje at omdøbe denne officielle transfertråd til noget andet, så den ikke indbyder helt så meget til at udvikle sig til noget der ligner hvad jeg forestiller mig en tråd på et FM forum ser ud. Der er virkelig meget interessant transfersnak i denne tråd som drukner i den der konkurrence om at smide flest muligt navne på banen, ikke mindst fordi vi også ofte skal begaves med snak om hvor disse random spillere er skiftet hen, og at de ikke længere er relevante.

Det er et surt opstød, ja. Men se på hvor mange indlæg der er i denne tråd, og hvad indholdet i rigtigt mange indlæg er. En tråd til at droppe ønsker i, som det er kommet til at være i den officielle tråd, er fint nok, men kunne man ikke overveje at have en officiel tråd til ting der er en smule kød på, og en anden tråd til de personlige ønskesedler?
Øh, jeg kan ikke se hvorfor AaB ikke skulle kunne være potentielt interesseret i Bakenga. Hans CV er ikke meget dårligere end noget af det andet vi har været interesseret i.

Rigtig mange brugere herinde orienterer sig kun mod bold.dk. Jeg tænker at Gaardes netværk er noget mere veludviklet. Derfor er det selvfølgelig også passende, at holde sig orienteret mod spillere fra Skandinavien og andre steder der kunne være interessante.
Samtidig er det vel også på sin plads at kunne udelukke de enkelte emner, efterhånden som de finder andre græsgange.
At det er et problem kan jeg overhovedet ikke se. Tværtimod synes jeg egentlig det er service til dem som A: Ikke er orienterede om spillere udenfor Superligaen B: Ikke bruger andre nyhedssider end bold.dk.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 14. aug 2017, 16:40

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Hovedet skrev:Nu sidder jeg da lige og kommer lidt i tvivl. Har AaB vitterligt meldt ud, at det bliver fra en hylde ikke tidligere set, eller er det blot et rygte, der er dukket op herinde? Og hvornår begyndte denne "hylde" - retorik i øvrigt at forpeste fodboldlingoen? Jaja, det er så en anden sag.

Men er der overhovedet ledige angribere tilbage, der er realistiske, og som vi kender noget til?
Der er massere af angribere, selv om vi ikke kender dem herinde. For mange klubber går vinduet jo nærmest først igang om godt en uge.
Mon ikke 70-80% ad handlerne i et vindue bliver gjort i den sidste uge.
Jeg tror også vi skal hen i den sidste uge før der sker mere. Til gengæld kan jeg godt forestille mig at der pludselig kommer gang i den, og at vi måske også slipper et par spillere. Melinger og Sylvestr er vel nærmest sat på ebay, og der kunne nok godt dukke interesserede op til sidst. Derudover tror jeg faktisk ikke helt vi skal afskrive en Nicolai Larsen transfer endnu, nu hvor Lansing eftersigende er meget tæt på Larsen, og vil kunne afløse, hvis man ikke kan nå at erstatte ham i dette vindue. Jo før vi kan få færdiggjort oprydningen jo bedre, og Larsen er en del af den oprydning fordi han har gjort det klart at han vil videre efter den nuværende kontrakt.

Den med "en højere hylde" er vel kun et rygte, men vi er vel allerede på en højere pengemæssig hylde end sædvanligt med Okore og Pallesen købene, specielt set i forhold til deres positioner, så en stor investering efter AaB forhold i en offensiv spiller virker næsten mere logisk end det modsatte. Som eksempel vil det ikke overraske mig hvis vi skulle ende med at købe Kusk tilbage for et beløb som er større end vi i sin tid fik for ham... noget som for et år siden var totalt utænkeligt. Det er kun et eksempel, jeg tror stadig mest på at pengene bruges på en central angriber.

Den med hylderne stammer vel iøvrigt fra Lynge, tror jeg.
Åh, gode, gamle Lynge :-) - jajada, selv en høne med fremragende syn kan jo træde i en hundelort.

Jeg har i hvert fald hørt rygter om - dvs. jeg har hørt, at nogle herinde har hørt rygter om - Kasper Kusk, men hvis vi taler 10 millioner kr., ville det eddermame være en ambitiøs transfer; ikke bare set fra AaB-perspektiv. I øvrigt helt enig i, at AaB allerede har skruet gevaldigt op for blusset på det punkt.

Som jeg nævnte i Hobrotråden, ville AaB eksempelvis forstærket med en Kusk og en Pusic absolut være et hold, der ville spille med om sjove placeringer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. aug 2017, 17:43

Gamen skrev:[
Øh, jeg kan ikke se hvorfor AaB ikke skulle kunne være potentielt interesseret i Bakenga. Hans CV er ikke meget dårligere end noget af det andet vi har været interesseret i.

Rigtig mange brugere herinde orienterer sig kun mod bold.dk. Jeg tænker at Gaardes netværk er noget mere veludviklet. Derfor er det selvfølgelig også passende, at holde sig orienteret mod spillere fra Skandinavien og andre steder der kunne være interessante.
Samtidig er det vel også på sin plads at kunne udelukke de enkelte emner, efterhånden som de finder andre græsgange.
At det er et problem kan jeg overhovedet ikke se. Tværtimod synes jeg egentlig det er service til dem som A: Ikke er orienterede om spillere udenfor Superligaen B: Ikke bruger andre nyhedssider end bold.dk.
Jeg kan godt se at hans nylige stats åbenbart er ganske gode for Rosenborg siden 2016 med 9 kasser i 18 kampe, men før det? Jeg synes han var en middelmådig spiller da han var i Esbjerg, og 6 mål i 24 kampe er jo heller ikke imponerende. Det tror jeg vi har angribere allerede som kan gøre ham efter. Jeg må sige at jeg håber vi sigter højere, i det mindste på typer som tidligere har bevist sig som målscorertyper. Jeg kan på ingen måde tro vi er på banen der, så kunne vi jo også snakke Mads Hvilsom og i den stil...

De spillere du nævner herinde synes jeg jo generelt er interessant nok, for der er jo tydeligvis ligaer du har et indgående kendskab til, og det samme kan siges for flere andre brugere - som du selv siger er det langt fra alle indlæg med ønsker som er sådan. Men der er næsten 6000 indlæg i denne tråd, og langt de fleste handler om spillere der aldrig rigtigt har været relevante for AaB, i hvert fald ikke vi ved af.

Jeg synes som sagt det kunne være relevant at dele det op i flere tråde, så forslag og ønsker var holdt lidt mere for sig, mens anden relevant transfersnak som overordnet strategi og hvem der skal ud, rygter og spillere som angiveligt er tæt på osv. var for sig selv.

Det er totalt et surt opstød, det medgiver jeg, men man bliver træt, når man ikke har åbnet denne tråd i et par dage og skal kæmpe sig igennem 6-7 sider med indhold hvoraf meget lidt er særlig relevant, eller affødt af artikler fra bold.dk. Vi snakker altså om at der i denne tråd smides noget der ligner 30 indlæg dagligt i snit, når man ser på hele trådens levetid fra starten af februar!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 14. aug 2017, 17:45

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:
Hovedet skrev:Nu sidder jeg da lige og kommer lidt i tvivl. Har AaB vitterligt meldt ud, at det bliver fra en hylde ikke tidligere set, eller er det blot et rygte, der er dukket op herinde? Og hvornår begyndte denne "hylde" - retorik i øvrigt at forpeste fodboldlingoen? Jaja, det er så en anden sag.

Men er der overhovedet ledige angribere tilbage, der er realistiske, og som vi kender noget til?
Der er massere af angribere, selv om vi ikke kender dem herinde. For mange klubber går vinduet jo nærmest først igang om godt en uge.
Mon ikke 70-80% ad handlerne i et vindue bliver gjort i den sidste uge.
Jeg tror også vi skal hen i den sidste uge før der sker mere. Til gengæld kan jeg godt forestille mig at der pludselig kommer gang i den, og at vi måske også slipper et par spillere. Melinger og Sylvestr er vel nærmest sat på ebay, og der kunne nok godt dukke interesserede op til sidst. Derudover tror jeg faktisk ikke helt vi skal afskrive en Nicolai Larsen transfer endnu, nu hvor Lansing eftersigende er meget tæt på Larsen, og vil kunne afløse, hvis man ikke kan nå at erstatte ham i dette vindue. Jo før vi kan få færdiggjort oprydningen jo bedre, og Larsen er en del af den oprydning fordi han har gjort det klart at han vil videre efter den nuværende kontrakt.

Den med "en højere hylde" er vel kun et rygte, men vi er vel allerede på en højere pengemæssig hylde end sædvanligt med Okore og Pallesen købene, specielt set i forhold til deres positioner, så en stor investering efter AaB forhold i en offensiv spiller virker næsten mere logisk end det modsatte. Som eksempel vil det ikke overraske mig hvis vi skulle ende med at købe Kusk tilbage for et beløb som er større end vi i sin tid fik for ham... noget som for et år siden var totalt utænkeligt. Det er kun et eksempel, jeg tror stadig mest på at pengene bruges på en central angriber.

Den med hylderne stammer vel iøvrigt fra Lynge, tror jeg.
Åh, gode, gamle Lynge :-) - jajada, selv en høne med fremragende syn kan jo træde i en hundelort.

Jeg har i hvert fald hørt rygter om - dvs. jeg har hørt, at nogle herinde har hørt rygter om - Kasper Kusk, men hvis vi taler 10 millioner kr., ville det eddermame være en ambitiøs transfer; ikke bare set fra AaB-perspektiv. I øvrigt helt enig i, at AaB allerede har skruet gevaldigt op for blusset på det punkt.

Som jeg nævnte i Hobrotråden, ville AaB eksempelvis forstærket med en Kusk og en Pusic absolut være et hold, der ville spille med om sjove placeringer.
Jeg mener bestemt at der skal 2-3 navne til af den kaliber du nævner der, for at få os ud af dødvandet.
Vores trup er middelmådig som den er nu. Vi ligger i mine øjne, et sted mellem nr 6 og 10 på papiret, hvad angår styrken af truppen.
På en god og heldig sæson med den nuværende trup, tror jeg vi ville ende som nummer 6.
Men kan også sagtes se os ende som nummer 10.
Skal vi tage skridtet væk fra de sidste 2 sæsoners elendigheder. Så skulle der gerne landes en kvalitets spiller til, hver kæde inden vinduet lukker.
Gaarde og ledelsen kan også gamble og beholde den nuværende trup (plus en angriber) Men så skal de fandme ikke stå og hyle, når sæsonen er slut, hvis ikke vi når top 6! klubben har midlerne nu, til at gøre noget.

Låst