Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af AK48hamas » 15. aug 2017, 09:18

Jeg synes vi skal bruge 20millioner på to-tre spillere. Så har vi stsdig 80mil tilbage i banken. Tør dog ikke overlade 20mil til Gaarde.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2017, 09:58

Gamen skrev:
Yankee skrev:Der er jo ikke nogle quick fixes. Det nytter ikke noget at hælde 3-4 spillere mere ind på det nuværende hold, når det fungerer så dårligt som det gør. Problemerne stikker meget dybt og der er en kæmpe ubalance i vores trup.

Man kan også sige at vi jo ikke nødvendigvis har så travlt. Vi skal med 95% sikkerhed spille nedrykningsspil og for os handler det om at lave enten "en OB" eller "en Horsens" fra sidste sæson for at redde eksistensen. Vi skal i løbet af efteråret have skabt et fundament for at vi kan redde os på et godt forår.

EDIT: Og så må vi efterhånden være derhenne hvor der også skal en udrensning til i den sportslige ledelse. Gaarde gør mange ting rigtigt, men han har ikke de rigtige folk omkring sig. Søren Kusk er jo en stående joke, og jeg har heller ikke noget særlig godt indtryk af Per Westergaard. Det er et område, hvor vi sakker langt efter vores konkurrenter, må vi erkende.
Helt enig. Det nytter ikke noget at vi bliver ved med at hente nye spillere. Vi er nødt til at få det her til at fungere, også uden at panikhandle 2-3 spillere. Det bliver et langt, sejt træk frem mod sæsonafslutningen, men det handler om at overleve.
I har for så vidt ret i, at der ikke er nogle quickfixes og at holdet ikke bliver bedre på fem kampe pga. tre nye spillere, men vi det betyder ikke, at vi ikke skal hente spillere. Vi skal have nogle kvalitetsspillere og så skal efteråret ellers bruges på at få holdet spillet sammen så vi står stærk inden forårets nedrykningsslagsmål. Bedømt på, hvad vi så igår;

- En angriber
Jannik Pohl har nu fået de berømte fem kampe og mere til uden at der er nogen fremgang at spore i hans spil. Derudover er det mentalt for ham så uanset vil han have godt af en tur på bænken, hvor vi så kan prøve at genopbygge ham i skyggen af en etableret angriber.
- Offensiv kreativitet
Kusk - ja tak
- En ekstra stopper
Kasper P holdt igen igen åbent hus flere gang i går og vi får aldrig bygget en solid defensiv, hvor han er i blandet starterne.
- En frisk 6'er eller 8'er
Jeg er efterhånden bekymret for om Würtz og Rigård har det længere. Risgård scorede igår, men han har altså ikke den store impact i spillet mere og har egentlig været ringe i mange kampe. Det samme kan man sige om Würtz som dog i det mindste stadig har fysikken med sig.

Vi har brug for ovenstående spillere for at kunne skabe det fundament i snakker om. Hvis vi kigger på holdet igår er der altså ikke meget at bygge på.

- Målmand
Larsen har egentlig været ok so far.
- Forsvar
Okore har helt afgjort niveauet, men dem i næste række har ikke. Kasper P holdt åbent hus både igår og imod OB og hvor ville det da klæde Kasper P fan club at erkende projektet ikke holder. Når Blåbjerg og Lyngø står så entydigt bag Kasper P tyder det ikke på, at det er kvalitetsspillere vi har renende. For at vi får et solidt forsvar skal vi altså have en stopper. Forestil jer 5-10 kampe i træk med Kasper P og Blåbjerg, hvor målene hagler ind. Backs er sådan lidt so-so. Jeg er egetnlig fortrøsningsfuld med projekt Pallesen, men det har ikke været helt godt. Ahlmannn er en af dem vi skal regne med genfinder nivauet.
- Kanter
Vi har Flores som viser fremgang i sit spil, men som omvendt ikke shiner helt vildt. Det er dog det bedste bud lige nu på en kant der kan blive god. Thellufsen er alt alt for langt fra at være en spiller vi kan bygge noget på nu. Det kan vi måske om et år eller to, men ikke nu. Meilinger og Børsting er solide typer, men det er ikke nogen vi kan bygge en en stærk offensiv med. Det er nyttige trupspillere, men ikke spiller der gør en forskel i sig selv.
- Maskinrummet
Det har næsten været en selvfølge med Würtz og Risgård og, at alle mener de er gode, men de får altså ikke holdet til at fungere pt. og har ikke for alvor gjort det i et par år. Jeg kan ikke lade være at tænke på om vi er blevet blinde overfor, at de måske bare ikke har niveauet længere. De er sikket kanon kulturbærere, men det er ikke ensbetydende med, at de stadig er gode nok til at starte. Jeg kunne derfor godt tænke mig en central midt i sin bedste går ind og gør et impact. Jeg hælder umiddelbart mest til 8'er positionen og at vi skal have en der kan binde holdet bedre sammen Vi bør vel for pokker kunne få en fornuftig 6'er ud af enten Würtz, Lesniak eller MC.
- Angrebet
Nu har vi hørt ulven kommer med Jannik Pohl rigtigt mange gange. Det ser bare ikke ud til, at ulven kommer. Der er ingen fremgang i hverken det spillemæssige eller målscoringen. Var præstationerne nu gode ville det give lidt mere snor, men det er de jo ikke en gang. Vi skal pinedød have en spiller der kan levere på den her plads og så må Pohl ud i skyggen og bygges op forfra for han er i hvert fald ramt af, at der er lagt et kæmpe ansvar på ham som han er parat til. AaB skyder altså sig selv i skoen ved at integrere talenterne på holdet på den her måde.

Vi skal have en ny stærk stamme på plads som vi kan få bygget sammen henover efteråret så vi er klar til nedryknignsplayoff. Derudover håber jeg brænende, at man prøver at få Allan Kuhn ind igen. Der mangler en der kan banke noget humør ind i de gutter vi har og få dem til at kunne lide sig selv og nyde at være derinde. Det tror jeg altså ikke, at de tøre kiks Augu eller Friis kan klare og Wieghorst virker også som den mere introverte type. Mange af de unge spillere er tyngede lige nu og derfor bliver de ikke rigtigt et atkiv selvom de måske kunne være det. Kuhn vil netop kunne skabe noget af den gejst der mangler. Fyrer Gaarde Wieghorst om fem kampe så skal Kuhn ind basta og allerhelst bør han ind som asssistent nu, hvis han kan lokkes.

Det der frustrerer mig aller aller mest i det her er dog, at vi står dårligere end vi gjorde for et år siden. Der skulle vi også spille et nyt hold sammen, men det var i det mindste ikke så ringe som det er blevet nu. Allan Gaarde er bedømt på sine præstationer de sidste tre år landets ringeste sportsdirektør. Det kan en enkelt Bassogog transfer altså ikke ændre på.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RendOs » 15. aug 2017, 10:51

Hold nu op med alle de der "hele holdet skal skiftes ud" indlæg. Vi ved allesammen at det ikke kræver mere end ÉN sejr for at alle pludselig hæver niveauet gevaldigt, så lad os nu lige være lidt positive så der ikke går Randers i den :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2017, 10:57

RendOs skrev:Hold nu op med alle de der "hele holdet skal skiftes ud" indlæg. Vi ved allesammen at det ikke kræver mere end ÉN sejr for at alle pludselig hæver niveauet gevaldigt, så lad os nu lige være lidt positive så der ikke går Randers i den :aabfan:
Det ville da klæde dit indlæg med, hvem du mener der bare lige kan hæve niveauet, hvis de får lidt selvtillid. Vi har jo mange spillere der slet ikke har niveauet og derfor er det ikke bare et spørgsmål om den forløsende sejr.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Halil » 15. aug 2017, 11:04

- Maskinrummet
Det har næsten været en selvfølge med Würtz og Risgård og, at alle mener de er gode, men de får altså ikke holdet til at fungere pt. og har ikke for alvor gjort det i et par år. Jeg kan ikke lade være at tænke på om vi er blevet blinde overfor, at de måske bare ikke har niveauet længere. De er sikket kanon kulturbærere, men det er ikke ensbetydende med, at de stadig er gode nok til at starte. Jeg kunne derfor godt tænke mig en central midt i sin bedste går ind og gør et impact. Jeg hælder umiddelbart mest til 8'er positionen og at vi skal have en der kan binde holdet bedre sammen Vi bør vel for pokker kunne få en fornuftig 6'er ud af enten Würtz, Lesniak eller MC.
Lesniak skal spilles ind som 8'er. Han er allerede en voldsom opgradering i forhold til sikkerhed i boldomgangen, tempo i pasninger, stor nøjagtighed i afleveringer og overblik i de offensive bolde. Samtidigt tilbyder han sig konstant, hvilket må være en stor lettelse for Okore og Kasper P.

Samarbejdet med Lesniak og Würtz er solidt og det skal der arbejdes videre med.

Jeg kunne godt tænke mig, at Lesniak blev lidt mere "et svin" defensivt, men det kan vel komme.

Lesniak signingen kan der ikke siges meget til. Han er god.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2017, 11:11

Halil skrev:
- Maskinrummet
Det har næsten været en selvfølge med Würtz og Risgård og, at alle mener de er gode, men de får altså ikke holdet til at fungere pt. og har ikke for alvor gjort det i et par år. Jeg kan ikke lade være at tænke på om vi er blevet blinde overfor, at de måske bare ikke har niveauet længere. De er sikket kanon kulturbærere, men det er ikke ensbetydende med, at de stadig er gode nok til at starte. Jeg kunne derfor godt tænke mig en central midt i sin bedste går ind og gør et impact. Jeg hælder umiddelbart mest til 8'er positionen og at vi skal have en der kan binde holdet bedre sammen Vi bør vel for pokker kunne få en fornuftig 6'er ud af enten Würtz, Lesniak eller MC.
Lesniak skal spilles ind som 8'er. Han er allerede en voldsom opgradering i forhold til sikkerhed i boldomgangen, tempo i pasninger, stor nøjagtighed i afleveringer og overblik i de offensive bolde. Samtidigt tilbyder han sig konstant, hvilket må være en stor lettelse for Okore og Kasper P.

Samarbejdet med Lesniak og Würtz er solidt og det skal der arbejdes videre med.

Jeg kunne godt tænke mig, at Lesniak blev lidt mere "et svin" defensivt, men det kan vel komme.

Lesniak signingen kan der ikke siges meget til. Han er god.
Lidt i tvivl hvor Lesniak kan blive bedst, men enig i, at han skal være en del af fremtiden. Afhængit af hvordan vi spiller kunne han vel også sagtens ligge på en 6'er position. Jeg synse dog det store problem er, at vores central midt virker fuldstændig overmatchet i mange kampe og jeg tror måske bare løbet er ved at være kørt med de gamle drenge.

Så kan vi i øvrigt godt droppe Thelander. Ham kunne vi ellers godt have brugt når vi skal til Horsens og heade væk. http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/rasm ... c-zuerich/
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mascis » 15. aug 2017, 11:12

Så er det ihvertfald endegyldigt slut med snak om Thelander: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/rasm ... c-zuerich/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 15. aug 2017, 11:12

Gamen skrev:Kusk vil gerne AaB, og AaB vil gerne Kusk, men vores forespørgsler er blevet ignoreret so far. Jeg tror vores bedste håb er at FCK kommer i Champions League og dermed har pengene til at finde en erstatning, som f.eks. kunne være Magnus Wolff Eikrem i Malmö.
Er det ikke nye toner fra Kusk?

Puha - som mange er inde på kan man hurtigt få øje på mange pladser der kunne bruge forstærkning. Men jeg begynder efterhånden at overveje, om ikke behovet er størst på trænerbænken. Ja holdet mangler kvalitet på mange områder, men det er der altså flere hold der gør. Når man kigger ned over truplisterne i Hobro, Horsens, Helsingør, Silkeborg, osv., så er det jo ikke trupper der skriger kvalitet på alle pladser. Det handler om at få sat noget fornuftigt sammen med det materiale man har, og få det meste ud af hver enkel spiller. Og her er faktum at nuværende trænerteam indtil videre ikke har fundet nogen holdbare løsninger. Jeg har råbt på Kuhn lige siden Kent sagde stop - han har helt tydeligt også nogle mangler, siden han også blive valgt fra i Malmø, men han har til gengæld noget af det vi desperat mangler. En vilje, gejst og gåpåmod som holdet virkelig godt kunne bruge nu. I know, det er ufattelig nemt at sige her fra sidelinjen, men hold da op hvor jeg savner meget ude fra sidelinjen. I en 2. halvleg som igår skal vores trænere gå amok på sidelinjen over hvad der foregår, i stedet for at sidde og nørkle med taktikbrættet, som om at en formationsændring skulle vende kampen på hovedet. Det var jo i knolden på spillerne, at den var galt. Derudover tror jeg at vi trænger til at forlade Wiggos DBU skole og spille mere simpelt. Med simpelt mener jeg ikke defensivt eller lange bolde, men at spille mindre overvejet og mere på instinkt. Spillerne virker låste.

Nå, nu gik jeg lidt offtopic...

Vi ved at vi får en angriber, med mindre alle Gaardes emner forsvinder ud af hænderne på ham. Men med skaden til Okore, står vi nu med det problem vi frygtede. Vi er tilbage til et midterforsvar der hedder Kasper P og Blåbjerg. Vi bliver nok engang ramt af at insistere på at 4 centerforsvarere er nok, hvilket især er problematisk, når man holder fast i de to spillere trods rigtig mange dårlige præstationer fra deres side. Det er nok for meget at håbe på, men det kunne virkelig også klæde holdet at få en centerforsvarer mere.

Derudover ser vi forhåbentlig en række afgange, for truppens størrelse er jo rigelig fin... Der er bare alt for mange spillere, der ikke bejler til en startplads (Kakeeto, Abildgaard, osv.), og dyrere spillere, der ikke gør en forskel (Meilinger, Flores og Sylvestr).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2017, 11:15

Vi skal selvfølgelig have flere forstærkninger, MEN det nytter bare ikke så meget når vores træner ikke kan få det bedste frem i dem. Der er ingen fremgang at spore hos hverken forsvaret eller talenterne pt. De eneste som har vist fremgang de sidste 5 kampe er Flores og Lesniak.

Wieghorst er en stor fiasko. Han ville ikke have Pusic, men han ville gerne have Sylvestr! Det var hans første store fejl. Desuden er mit indtryk at han er utrolig kræsen hvad angår en ny angriber, og lur mig om vi ikke ender med endnu en angriber, som IKKE kan score mål.

Truppen skriger efter inspiration og en stærk leder i front. Der er brug for en person med power, karisma samt taktisk snilde - noget Wieghorst ikke besidder.

Brugeravatar
Søren Kusk er Gud!!!
2. div
2. div
Indlæg: 153
Tilmeldt: 15. jul 2005, 10:12
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe
Geografisk sted: Dubai

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Søren Kusk er Gud!!! » 15. aug 2017, 11:16

Hanga skrev:
Gamen skrev:Kusk vil gerne AaB, og AaB vil gerne Kusk, men vores forespørgsler er blevet ignoreret so far. Jeg tror vores bedste håb er at FCK kommer i Champions League og dermed har pengene til at finde en erstatning, som f.eks. kunne være Magnus Wolff Eikrem i Malmö.
Er det ikke nye toner fra Kusk?

Puha - som mange er inde på kan man hurtigt få øje på mange pladser der kunne bruge forstærkning. Men jeg begynder efterhånden at overveje, om ikke behovet er størst på trænerbænken. Ja holdet mangler kvalitet på mange områder, men det er der altså flere hold der gør. Når man kigger ned over truplisterne i Hobro, Horsens, Helsingør, Silkeborg, osv., så er det jo ikke trupper der skriger kvalitet på alle pladser. Det handler om at få sat noget fornuftigt sammen med det materiale man har, og få det meste ud af hver enkel spiller. Og her er faktum at nuværende trænerteam indtil videre ikke har fundet nogen holdbare løsninger. Jeg har råbt på Kuhn lige siden Kent sagde stop - han har helt tydeligt også nogle mangler, siden han også blive valgt fra i Malmø, men han har til gengæld noget af det vi desperat mangler. En vilje, gejst og gåpåmod som holdet virkelig godt kunne bruge nu. I know, det er ufattelig nemt at sige her fra sidelinjen, men hold da op hvor jeg savner meget ude fra sidelinjen. I en 2. halvleg som igår skal vores trænere gå amok på sidelinjen over hvad der foregår, i stedet for at sidde og nørkle med taktikbrættet, som om at en formationsændring skulle vende kampen på hovedet. Det var jo i knolden på spillerne, at den var galt. Derudover tror jeg at vi trænger til at forlade Wiggos DBU skole og spille mere simpelt. Med simpelt mener jeg ikke defensivt eller lange bolde, men at spille mindre overvejet og mere på instinkt. Spillerne virker låste.

Nå, nu gik jeg lidt offtopic...

Vi ved at vi får en angriber, med mindre alle Gaardes emner forsvinder ud af hænderne på ham. Men med skaden til Okore, står vi nu med det problem vi frygtede. Vi er tilbage til et midterforsvar der hedder Kasper P og Blåbjerg. Vi bliver nok engang ramt af at insistere på at 4 centerforsvarere er nok, hvilket især er problematisk, når man holder fast i de to spillere trods rigtig mange dårlige præstationer fra deres side. Det er nok for meget at håbe på, men det kunne virkelig også klæde holdet at få en centerforsvarer mere.

Derudover ser vi forhåbentlig en række afgange, for truppens størrelse er jo rigelig fin... Der er bare alt for mange spillere, der ikke bejler til en startplads (Kakeeto, Abildgaard, osv.), og dyrere spillere, der ikke gør en forskel (Meilinger, Flores og Sylvestr).
Enig i posten. Men skal vi nu ik lige se med Flores om han kan få sit spil op i tempo inden vi gir helt op


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dedikeret til Søren Kusk, manden der reddede AaB i efteråret 2003. Glemt af mange, men trådte til da Pylle gav op og inden Hamren trådte til, 1 sep 2003 - 1 december 2003.

!!!!! IN LYNGE WE TRUST !!!!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 15. aug 2017, 11:16

Jakobsen skrev:
RendOs skrev:Hold nu op med alle de der "hele holdet skal skiftes ud" indlæg. Vi ved allesammen at det ikke kræver mere end ÉN sejr for at alle pludselig hæver niveauet gevaldigt, så lad os nu lige være lidt positive så der ikke går Randers i den :aabfan:
Det ville da klæde dit indlæg med, hvem du mener der bare lige kan hæve niveauet, hvis de får lidt selvtillid. Vi har jo mange spillere der slet ikke har niveauet og derfor er det ikke bare et spørgsmål om den forløsende sejr.
Af spillere der med garanti ikke har niveauet er vel kun Kasper Pedersen, bobleren må være Risgård, men han bliver udstillet fordi han spiller angriber.

Pohl mangler i den grad en bedre spiller ved siden af ham, til at trække 2 modstandere til sig og holde i bolden. Om Pohl så trænger til en tur på bænken ved jeg sq ik rigtig. Alternativet Sylvestr er ikke just bedre.

De gange hvor bolden bliver slået op gennem kæderne i går, mister enten Pohl eller Risgård bolden med det samme. For dælen hvor mangler vi kvalitet på toppen.
------------------
mvh Kristian

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af bongo1234 » 15. aug 2017, 11:18


Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 15. aug 2017, 11:22

Hanga skrev:
Gamen skrev:Kusk vil gerne AaB, og AaB vil gerne Kusk, men vores forespørgsler er blevet ignoreret so far. Jeg tror vores bedste håb er at FCK kommer i Champions League og dermed har pengene til at finde en erstatning, som f.eks. kunne være Magnus Wolff Eikrem i Malmö.
Er det ikke nye toner fra Kusk?

Puha - som mange er inde på kan man hurtigt få øje på mange pladser der kunne bruge forstærkning. Men jeg begynder efterhånden at overveje, om ikke behovet er størst på trænerbænken. Ja holdet mangler kvalitet på mange områder, men det er der altså flere hold der gør. Når man kigger ned over truplisterne i Hobro, Horsens, Helsingør, Silkeborg, osv., så er det jo ikke trupper der skriger kvalitet på alle pladser. Det handler om at få sat noget fornuftigt sammen med det materiale man har, og få det meste ud af hver enkel spiller. Og her er faktum at nuværende trænerteam indtil videre ikke har fundet nogen holdbare løsninger. Jeg har råbt på Kuhn lige siden Kent sagde stop - han har helt tydeligt også nogle mangler, siden han også blive valgt fra i Malmø, men han har til gengæld noget af det vi desperat mangler. En vilje, gejst og gåpåmod som holdet virkelig godt kunne bruge nu. I know, det er ufattelig nemt at sige her fra sidelinjen, men hold da op hvor jeg savner meget ude fra sidelinjen. I en 2. halvleg som igår skal vores trænere gå amok på sidelinjen over hvad der foregår, i stedet for at sidde og nørkle med taktikbrættet, som om at en formationsændring skulle vende kampen på hovedet. Det var jo i knolden på spillerne, at den var galt. Derudover tror jeg at vi trænger til at forlade Wiggos DBU skole og spille mere simpelt. Med simpelt mener jeg ikke defensivt eller lange bolde, men at spille mindre overvejet og mere på instinkt. Spillerne virker låste.

Nå, nu gik jeg lidt offtopic...

Vi ved at vi får en angriber, med mindre alle Gaardes emner forsvinder ud af hænderne på ham. Men med skaden til Okore, står vi nu med det problem vi frygtede. Vi er tilbage til et midterforsvar der hedder Kasper P og Blåbjerg. Vi bliver nok engang ramt af at insistere på at 4 centerforsvarere er nok, hvilket især er problematisk, når man holder fast i de to spillere trods rigtig mange dårlige præstationer fra deres side. Det er nok for meget at håbe på, men det kunne virkelig også klæde holdet at få en centerforsvarer mere.

Derudover ser vi forhåbentlig en række afgange, for truppens størrelse er jo rigelig fin... Der er bare alt for mange spillere, der ikke bejler til en startplads (Kakeeto, Abildgaard, osv.), og dyrere spillere, der ikke gør en forskel (Meilinger, Flores og Sylvestr).
Er det dit ramme alvor at Flores skal væk?
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mephisto2 » 15. aug 2017, 11:25

Nogen, der ved, hvad Nordjyske skriver i deres kommentar i dag?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 15. aug 2017, 11:27

Søren Kusk er Gud!!! skrev:Enig i posten. Men skal vi nu ik lige se med Flores om han kan få sit spil op i tempo inden vi gir helt op
Kristian skrev: Er det dit ramme alvor at Flores skal væk?
Siger ikke nødvendigvis han skal væk, men han kan være en kandidat til det, afgjort. Jeg er enig i at han har gjort fremskridt men det er stadig noget uvist om vi nogensinde får forløst det potentiale han besidder. Han gør stadig ikke rigtig en forskel for os, omend det som sagt er blevet bedre. Jeg aner ikke hvad han render rundt til i måneden, eller hvad vi ville kunne få for ham i et salg, men spiller for spiller ville jeg da hellere have Kusk, hvis det f.eks. var det der skulle til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 15. aug 2017, 11:29

Efter igår kunne man være fristet til at sende en fyreseddel til hele holdet på nær Lesniak.

Vi er så langt fra top seks som man kan komme, og jeg tror desværre ikke på der er noget Quick fix på vores problemer, så skulle vi hente 5-6 klassespillere, det kommer ikke til at ske, jeg tror maks der bliver hentet 1 måske 2 spillere mere, en angriber og forhåbentlig en centerforsvar mere.
Der bliver ikke champagnebold på Aalborg stadion igen før vi får nogle talenter der udvikler sig til profiler.

Vi kommer ikke til at købe os til succes, men vi kan forhåbentlig købe os til overlevelse, sad but true.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rams » 15. aug 2017, 11:50

Nu kunne jeg forestille mig, at Ståle - efter Johansson-skaden - går efter Holmar Örn Eyjolfsson som er røget i unåde hos sin israelske klub kun et halvt år efter skiftet fra Rosenborg. Men ellers synes da det ville være en oplagt mulighed for Gaarde. Eyjolfsson blev i sin tid solgt for ca. 8 mio. DKK, men er nu så upopulær hos sin israelske klub, at den eftersigende ikke har søgt om forlængelse af hans opholdstilladelse. Okore og Eyjolfsson ville kunne sætte prop i det forsvar.

På toppen er det ingen hemmelighed, at jeg synes vil skal lande transferfrie Berat Sadik.
In verbis simus faciles

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af bongo1234 » 15. aug 2017, 11:58

Mephisto2 skrev:Nogen, der ved, hvad Nordjyske skriver i deres kommentar i dag?
De bringer overskriften: " Checkhæftet må hives op"
Hobro roses meget for at være en sammen-tømret enhed, mens AaB det modsatte.
Avisen citere Gaarde for der skal hentes en goalgetter inden 31. august, men Nordjyske stiller spørgsmål om det er nok at kun at hente en spiller.
Nordjyske skriver " Sker der ikke noget drastiske ting, ligner AaB et hold på vej i nedrykningspillet"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 15. aug 2017, 12:05

Ja, som jeg meldte herinde i forgårs, så røg Thelander til Zürich. Øv, men de har væsentligt flere penge at rutte med end os, og er på vej til at sælge nigerianske Dwamena for en 60-70 mio. til Premier League.

Lesniak er 6'er, ikke 8'er, og hans enorme løbepensum skal udnyttes til at erstatte Würtz, som nok ikke skal have sin kontrakt forlænget. Vi må finde en med større offensive kvaliteter til 8'er-rollen. Gerne en der også kan afslutte angreb á la Risgård.
Og så må det vist være endegyldigt bevist, at Lesniak er KLASSER over Magnus Christensen, ikke mindst til at holde tempoet i boldomgangen og slå de rigtige afleveringer. Godt at vi ikke ser Brødrene Sidelæns inde på den midtbane sammen lige foreløbigt.

Rextherunt
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 31. okt 2005, 13:05
Geografisk sted: Østjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rextherunt » 15. aug 2017, 12:14

jo jo men hvis det også har udviklet sig til et mentalt problem så bliver tingene jo heller ikke nemmere. Men det er meget tydeligt (også)efter kampen i går at vi mangler noget kreativitet og vi mangler nogen der kan være en konstant trussel for modstanderen.
Kusk.. ja det er jo oplagt.. kan har jo de kvaliteter der skal til.. samtidig tror jeg på at hvis modstanderen flytter fokus på ham så åbner det mere op for Lesniak og Flores.

Men jeg er enig i at vi skal ha en forsvarspiller mere ind så vi snakker 3 spillere inden 31/8. Forsvar, Kreativ Kant, Målfarlig kreativ angriber. Gerne spillere med noget speed i støvlerne og noget teknik.
Det handler IKKE om at vinde...det handler om at YDMYGE!!

Låst