Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 16. aug 2017, 18:23

AalBoyeBK skrev:
Gaarde6 skrev: Det var et svar til at der kun skulle hentes to nye inden vinduet lukker.
Hentes der KUN to mand mere. Så har vi måske lige nøjagtig 11 spillere, som er gode nok til superligabold i øverste halvdel.
Synes du det er nok, når Gaarde konstant snakker om at vi skal spille top 6?
Jeg synes ikke vores hold generelt er godt nok til top 6. Jeg synes ikke vi skal købe mere end 2 spillere til startopstillingen. Truppen kan ikke klare større udskiftninger, og noget af udviklingen må også komme fra spillertruppen selv.
Gaarde6 skrev: Prøv nu at hør her.
Vi har spillet som et bundhold i over 1 år! Det viser både spillet OG tabellen!
Vi har prøvet 2 trænere, som ikke har kunne vende nedturen.
Ergo bør man nok kigge spillertruppen efter i sømmene. Jeg er helt med på vi allerede har købt ind. Men det er jo SLET IKKE nok!
Det viser både spillet og tabellen helt tydeligt!
Og derfor henter man 6 nye spillere. Det er vel den største udskiftning i en AaB-startopstilling nogensinde. Hvis ikke de spillere viser sig som gode nok, så er det ikke mængden af nye spillere man kan kritisere, men deres niveau.
Gaarde6 skrev: Vi skal handle mens vi kan. Jeg er med på det koster på regnskabet.
Men hvad helvede skal vi med 100 mill på bogen, hvis vi rykker i første div?
Og før man griner af den kommentar og siger at det ikke kommer til at ske.
Så kig IGEN på spillet og tabellen gennem det sidste år!
Kan da ikke se andet end vi er en af bejlerne til en nedrykning p.t.
Du kan roligt regne med at vi kommer til at få et pænt rap over nallerne på økonomien i år. Det er dyre spillere der er kommet ind, og hvis rygterne om et par stykker mere er rigtige, så kommer vi til at gå en del millioner i minus. Det er simpelthen forkert at der ikke er åbnet op for bankbogen, men man brænder selvfølgelig ikke det hele af i et transfervindue. Det er jeg personligt også vældigt glad for, den position AaB har bragt sig i økonomisk skal ikke formøbles over et enkelt eller to transfervinduer.
Vi er bare nød til at forholde os til præstationerne hen over det sidste år. Vi har været og er piv ringe.
At vi har hentet 6 spillere har været nødvendigt. Men truppen er bare så smal kvalitets mæssigt, at vi er nød til at handle yderligere.
Hvad er alternativet? Skal vi fyre wieghorst som vi gjorde det med Søndergaard (uden effekt vel of mærke)
Eller skal vi simpelthen bare krydse fingre for at vores nuværende trup er god nok og flere unge bliver bedre?
Jeg synes det er en farlig taktik at vente på døden med massere af penge på lommen.
Hvis vi måler os på resultaterne er holdet jo ikke godt nok. Måler vi det på det spillrmæssige synes jeg heller ikke det ser lyst ud.

Jeg er helt enig i at vi ikke skal formøble økonomien på et vindue. Gaarde fortjener også kæmpe ros for det han gør i øjeblikket, så det netop ikke sker.
Han har allerede fået skippet flere løntunge spillere ud.
Kan han i de sidste 14 dage også få Sylvestr og Meilinger ud. Så sender jeg personligt en stor fed kage ud på Gaards kontor! Tror faktisk ikke mange sportsdirektør turde gøre det, som Gaarde har gjort med spillere ud af klubben! Han erkender at hans indkøb ikke har været gode nok. Det er sgu at tage ansvar.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af birk » 16. aug 2017, 18:26

Du burde da panikke mere over at Pohl stadig bliver brugt. Hvis der var 1-2 gode angribere, der kunne holde i bolden, når den bliver spillet derop, vil det hjælpe resten af holdet . En boldstærk angriber burde første priotet.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 304
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Krage » 16. aug 2017, 19:10

birk skrev:Du burde da panikke mere over at Pohl stadig bliver brugt. Hvis der var 1-2 gode angribere, der kunne holde i bolden, når den bliver spillet derop, vil det hjælpe resten af holdet . En boldstærk angriber burde første priotet.
Du har ret i at en angriber må og skal være første prioritet. Men derfor er det ikke ulovligt at se og handle på andre positioner på samme tid.
Billede

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af strangecap » 16. aug 2017, 19:30

Måske vi skulle spørge om vi kunne låne van der vaart de vil jo alligevel ikke bruge ham i ulveborg, så må vi kunne låne ham billigt og der er nemmere til startpladserne hos os ;)

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ne/6781153

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Glenn Francisco » 16. aug 2017, 19:31

Efter at have set lidt Youtube med ham virker han ikke som en målmand som er god i feltet, men måske mere hurtig og gode reflekser. Tænker det måske mere er den anden type vi har brug for? :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 16. aug 2017, 19:32

birk skrev:Du burde da panikke mere over at Pohl stadig bliver brugt. Hvis der var 1-2 gode angribere, der kunne holde i bolden, når den bliver spillet derop, vil det hjælpe resten af holdet . En boldstærk angriber burde første priotet.
Har selv spekuleret over hvad der ville være bedst. En kreativ offensiv midtbanespiller der kan noget på egen hånd og sætte fart i spillet eller en boksangriber. Ideelt set skal vi have begge dele, men skal vi vælge hælder jeg nok også mest til en angriber der kan score mål og sekundært skabe plads til de andre. Hvis der er en angriber inde i boksen skal modstanderen bruge mindst en mand på det og det kan frigøre mere plads til dem i andet geled og sikre at de i udgangspunkt ikke er undertal. Pohl vil allerhelst tage hans løb ind i boksen når angrebet er startet og derfor er der sjædent nogen derinde da Risgård ofte falder helt ned på midtbanen. Sylvestr er ligeledes sådan en anden geledes angriber og det vil derfor heller ikke fungere alene på toppen. Det sjove er, at jeg faktisk tror at både Pohl og Sylvestr kunne blive bedre med en rendyrket boksangriber ved deres side. Mht. kreativ kant er der fremgang ved Flores og fortsætter den så er det jo ikke helt dumt. På den anden kant kan man prøve med Yann (selvom jeg ikke har meget fidus til det) og Thellufsen vil kunne supplere i et eller andet omfang. Skulle det dog gå galt med dem har vi en solid Børsting at sætte der eller Meilinger der gør det hæderligt. Da Ingen af vores kanter omvendt ikke for alvor er kvaltietsspillere bør vi have en offensiv ledestjerne på midtbanen, men først en boksangriber der trækker folk til sig. Det kan forhåbentlig også give mere plads til vores nuværende kanter.
Glenn Francisco skrev:Efter at have set lidt Youtube med ham virker han ikke som en målmand som er god i feltet, men måske mere hurtig og gode reflekser. Tænker det måske mere er den anden type vi har brug for? :)
Hvorherre bevares. Skal vi virkelig have et hold blottet der på ingen måde kan forsvare indlæg. Håber godt nok han viser sig mere kapabel på de parametre. Vi er i forvejen sårbare pga. P og Blåbjerg der nærmest ikke kan vinde en duel.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 16. aug 2017, 19:32

Glenn Francisco skrev:Efter at have set lidt Youtube med ham virker han ikke som en målmand som er god i feltet, men måske mere hurtig og gode reflekser. Tænker det måske mere er den anden type vi har brug for? :)
Om så han kun har en arm kan han kun være en forbedring i feltet i forhold til Larsen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af mich1596 » 16. aug 2017, 20:10

Og derfor henter man 6 nye spillere. Det er vel den største udskiftning i en AaB-startopstilling nogensinde. Hvis ikke de spillere viser sig som gode nok, så er det ikke mængden af nye spillere man kan kritisere, men deres niveau.

Eller dem der scouter og efterfølgende lykkedes med at lande en kontrakt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2017, 20:14

Forza skrev:
Glenn Francisco skrev:Efter at have set lidt Youtube med ham virker han ikke som en målmand som er god i feltet, men måske mere hurtig og gode reflekser. Tænker det måske mere er den anden type vi har brug for? :)
Om så han kun har en arm kan han kun være en forbedring i feltet i forhold til Larsen.
Ja, jeg kender ham overhovedet ikke, men vil også godt love at han bliver en forstærkning i feltet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 16. aug 2017, 21:27

Gaarde6 skrev: Tryk på ignorer knappen ved mig. Det er du velkommen til. Jeg hader den måde vores klub kører på i øjeblikket og det kommer jeg til at brokke mig over til vinduet lukker.
Nu spørger jeg pænt: Vil du overveje om dine tråde har nyt indhold før du poster? Det er meget af det samme du skriver og for det meste med udråbstegn på hver anden sætning.

Ignorefunktionen er lige så nyttig som en paraply i en oversvømmelse, da den ikke virker i citaterne og de fleste ting er citater herinde.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af san » 16. aug 2017, 21:32

De Fem skrev:
Gaarde6 skrev: Tryk på ignorer knappen ved mig. Det er du velkommen til. Jeg hader den måde vores klub kører på i øjeblikket og det kommer jeg til at brokke mig over til vinduet lukker.
Nu spørger jeg pænt: Vil du overveje om dine tråde har nyt indhold før du poster? Det er meget af det samme du skriver og for det meste med udråbstegn på hver anden sætning.

Ignorefunktionen er lige så nyttig som en paraply i en oversvømmelse, da den ikke virker i citaterne og de fleste ting er citater herinde.
:cheers: :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 16. aug 2017, 21:40

Glenn Francisco skrev:Efter at have set lidt Youtube med ham virker han ikke som en målmand som er god i feltet, men måske mere hurtig og gode reflekser. Tænker det måske mere er den anden type vi har brug for? :)
Sådan ser det ud ja. Hmmm. Han ser noget flagrende ud, minder mig lidt om Larsen, dog virker han hurtigere. Men igen det er svært at udlede alverden via Youtube. Gad godt vi havde hentet Horsens målmand. Han er væk derfra efter denne sæson - alt for god til ACH.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 16. aug 2017, 21:50

Martino skrev:
Glenn Francisco skrev:Efter at have set lidt Youtube med ham virker han ikke som en målmand som er god i feltet, men måske mere hurtig og gode reflekser. Tænker det måske mere er den anden type vi har brug for? :)
Sådan ser det ud ja. Hmmm. Han ser noget flagrende ud, minder mig lidt om Larsen, dog virker han hurtigere. Men igen det er svært at udlede alverden via Youtube. Gad godt vi havde hentet Horsens målmand. Han er væk derfra efter denne sæson - alt for god til ACH.
Han ser meget uortodoks ud ham Rinne. Meget flagrende, ja, og ser ud til at positionere sig meget underligt i mange situationer. Desuden var der ikke en eneste sekvens i den video jeg så, hvor han var ude efter en høj bold. Ud fra youtube ser jeg ikke den sikre sidste skanse vi mangler.. :thumbsdown:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kunji » 16. aug 2017, 21:58

Jeg er vild med, at stemningen er så god herinde.

Lad nu for fanden være med at dømme folk på baggrund af youtube-videoer. Hverken til det gode eller det dårlige. Han er for helvede ikke engang signet endnu. NL har været bundelendig siden 2014, og folk har været villige til at lade både Carsten Christensen og Michael Lansing til at få chancen. Mon ikke en mand, der har spillet i Gent kan gøre sig gældende som erstatning.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 16. aug 2017, 22:17

Kunji skrev:Jeg er vild med, at stemningen er så god herinde.

Lad nu for fanden være med at dømme folk på baggrund af youtube-videoer. Hverken til det gode eller det dårlige. Han er for helvede ikke engang signet endnu. NL har været bundelendig siden 2014, og folk har været villige til at lade både Carsten Christensen og Michael Lansing til at få chancen. Mon ikke en mand, der har spillet i Gent kan gøre sig gældende som erstatning.
Du har fuldstændig ret. At diskutere et meget varmt transferemne, i en transfertråd, og ud fra det materiale der er tilgængeligt.. hvad fanden bilder vi os ind? Han kan selvfølgelig først vurderes når han forlader klubben.. som Gaarde siger. Jesus...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2017, 22:25

Kokkefar skrev:
Kunji skrev:Jeg er vild med, at stemningen er så god herinde.

Lad nu for fanden være med at dømme folk på baggrund af youtube-videoer. Hverken til det gode eller det dårlige. Han er for helvede ikke engang signet endnu. NL har været bundelendig siden 2014, og folk har været villige til at lade både Carsten Christensen og Michael Lansing til at få chancen. Mon ikke en mand, der har spillet i Gent kan gøre sig gældende som erstatning.
Du har fuldstændig ret. At diskutere et meget varmt transferemne, i en transfertråd, og ud fra det materiale der er tilgængeligt.. hvad fanden bilder vi os ind? Han kan selvfølgelig først vurderes når han forlader klubben.. som Gaarde siger. Jesus...
Man kunne vel tage højde for hvor dårligt grundlag man har, når man vurderer ham. Det er det bestemt ikke lige alle som gør.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 16. aug 2017, 22:32

Bakenga kan godt streges af listen over angrebsemner. Bakenga forlader RBK og skifter til TIL (Tromsø).

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 16. aug 2017, 22:35

Jesper Schmidt skrev:
Kokkefar skrev:
Kunji skrev:Jeg er vild med, at stemningen er så god herinde.

Lad nu for fanden være med at dømme folk på baggrund af youtube-videoer. Hverken til det gode eller det dårlige. Han er for helvede ikke engang signet endnu. NL har været bundelendig siden 2014, og folk har været villige til at lade både Carsten Christensen og Michael Lansing til at få chancen. Mon ikke en mand, der har spillet i Gent kan gøre sig gældende som erstatning.
Du har fuldstændig ret. At diskutere et meget varmt transferemne, i en transfertråd, og ud fra det materiale der er tilgængeligt.. hvad fanden bilder vi os ind? Han kan selvfølgelig først vurderes når han forlader klubben.. som Gaarde siger. Jesus...
Man kunne vel tage højde for hvor dårligt grundlag man har, når man vurderer ham. Det er det bestemt ikke lige alle som gør.
Skriver jo netop at det er svært at udlede alverden udfra Youtube, men det man umiddelbart kan se er at han virker som en hurtig reaktionsstærk målmand mere end han ligner en målmandstype som dominerer feltet. Vi må se...
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 16. aug 2017, 22:46

Jesper Schmidt skrev:
Kokkefar skrev:
Kunji skrev:Jeg er vild med, at stemningen er så god herinde.

Lad nu for fanden være med at dømme folk på baggrund af youtube-videoer. Hverken til det gode eller det dårlige. Han er for helvede ikke engang signet endnu. NL har været bundelendig siden 2014, og folk har været villige til at lade både Carsten Christensen og Michael Lansing til at få chancen. Mon ikke en mand, der har spillet i Gent kan gøre sig gældende som erstatning.
Du har fuldstændig ret. At diskutere et meget varmt transferemne, i en transfertråd, og ud fra det materiale der er tilgængeligt.. hvad fanden bilder vi os ind? Han kan selvfølgelig først vurderes når han forlader klubben.. som Gaarde siger. Jesus...
Man kunne vel tage højde for hvor dårligt grundlag man har, når man vurderer ham. Det er det bestemt ikke lige alle som gør.
Gør både Martino og jeg da ikke det i vores indlæg?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2017, 22:52

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Ja, angiveligt 6 nye spillere til startopstillingen er da et klart bevis for at man sidder på alle pengene, og på ingen måde har tænkt sig at investere....
Man kan sagtens diskutere kvaliteten af holdet og af dem der er kommet ind, men ambitionen og villigheden til at forstærke sig har jeg svært ved at sætte ret meget på. Man ender altså angiveligt ud med at skifte mere end halvdelen af startopstillingen.
Men nu mistede vi jo så også mindst 3 fra startopstillingen, og det skal du vist lige have med i dit regnestykke.
- Hvoraf det med garanti ikke har været gratis at komme af med to af dem, så det er vel bare endnu et tegn på at man ikke sidder på pengene.

Vent, du skrev startopstillingen, hvordan kan du tælle til mindst 3? Mæhle og Holgersson er da vist de eneste to man kan give den titel.

Hvis vi henter Rinne, og endnu en eller to spillere, har vi indenfor det sidste år hentet et helt hold af spillere til startopstillingen, det er da en uhørt investering set med AaB briller.

Låst