Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2017, 13:00

De fleste herinde er vist enige i, at Pohl har mange kompetencer der kan bruges på et fodboldhold. De fleste er så også enige i at han ikke skal være løsningen på vores offensive problemer da han er for uskarp.
Derfor ser jeg også meget gerne, at vi istedet for at hente en spiller som Kusk (offensiv kant), så finder vi en boksangriber ala Brock-Madsen, Søderlund, eller hvem nu, og får smidt Pohl ud på kanten.
Det vil give os en "offensiv" med Lesniak og Würtz (MC, Risgaard og Abildgaard som back-ups) på den centrale midtbane. Flores og Pohl på kanterne med Rolim eller Thellufsen som 10'er og et skur i front der kan holde på bolden og fordele boldene til anden bølge.

Jeg synes ganske enkelt det vil være synd og skam at smide Pohl på bænken når han åbenlyst har så meget at bidrage med. Havde vi haft andre spillere til at sparke bolden i kassen (ala Spalvis og Kusk), så tror jeg heller ikke man ville bide mærke i at Pohl ikke scorede så mange mål, da han istedet kan bidrage med andre ting med sin fart og pågåenhed. Uden yderligere sammenligning synes jeg han på mange måder minder om Viktor Fischer i sin spillestil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 18. aug 2017, 13:11

jonas386 skrev:De fleste herinde er vist enige i, at Pohl har mange kompetencer der kan bruges på et fodboldhold. De fleste er så også enige i at han ikke skal være løsningen på vores offensive problemer da han er for uskarp.
Derfor ser jeg også meget gerne, at vi istedet for at hente en spiller som Kusk (offensiv kant), så finder vi en boksangriber ala Brock-Madsen, Søderlund, eller hvem nu, og får smidt Pohl ud på kanten.
Det vil give os en "offensiv" med Lesniak og Würtz (MC, Risgaard og Abildgaard som back-ups) på den centrale midtbane. Flores og Pohl på kanterne med Rolim eller Thellufsen som 10'er og et skur i front der kan holde på bolden og fordele boldene til anden bølge.

Jeg synes ganske enkelt det vil være synd og skam at smide Pohl på bænken når han åbenlyst har så meget at bidrage med. Havde vi haft andre spillere til at sparke bolden i kassen (ala Spalvis og Kusk), så tror jeg heller ikke man ville bide mærke i at Pohl ikke scorede så mange mål, da han istedet kan bidrage med andre ting med sin fart og pågåenhed. Uden yderligere sammenligning synes jeg han på mange måder minder om Viktor Fischer i sin spillestil.
Jeg giver dig ret i det hele - lige undtagen den sidste sætning. Jeg synes overhovedet ikke Pohl minder om Fischer i sin spillestil. Pohl lever på sin hurtighed, placeringsevne og agressivitet. Fischer lever på sin teknik, kombinationsspil og udfordringer.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 18. aug 2017, 13:39

Martino skrev:I den nye præsentationsvideo om Rinne er der en spiller som løber rundt med nr 15. Antager det er en U19 spiller, men jeg kan ikke helt se hvem der. Synes ikke helt han ligner Lukas Klitten, kunne de måske være Mikkel Konnerup? Der må jo mangle en centerforsvarer nu Okore er skadet.
Spilleren med nr. 15 er Konnerup

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 18. aug 2017, 13:43

Martino skrev:
Forza skrev:
Dunkel skrev:
FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Hmm interessant det du nævner der ;) Tør vi virkelig sætte næsen op efter en central forsvarer? Det ville virkelig være godt med en ledertype på holdet.
Jeg kan ikke lige lure, hvor det kommer fra, at AaB henter mere til forsvaret. Hvor kan man læse eller høre det?
Martino skriver der kommer 2 spillere mere ind, og det vælger jeg at tro på... Jeg er nødt til at holde modet oppe med et eller andet. :cool:
Jeg håber på det samme. Men er den ene ikke kommet i form af Jacob Rinne?
Martinos kilde har tidligere vist sig at have ret, så jrg tror godt du kan regne med at det er udover Rinne.
Tak for tilliden. Inden Rinne sagde han der kommer minimum to. Efter Rinne fastholder han at der stadig kommer to - såfremt den rette forsvarsspiller er ledig og de løse ender bla bla bla...
Mon ikke det er en god idé, at se reserverne på mandag. Det kunne godt give nogle svar.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Winterburn » 18. aug 2017, 13:51

DobbeltA skrev:
Martino skrev:
Forza skrev:
Dunkel skrev:
FIDEL skrev:
Funky skrev:
Jeg kan ikke lige lure, hvor det kommer fra, at AaB henter mere til forsvaret. Hvor kan man læse eller høre det?
Martino skriver der kommer 2 spillere mere ind, og det vælger jeg at tro på... Jeg er nødt til at holde modet oppe med et eller andet. :cool:
Jeg håber på det samme. Men er den ene ikke kommet i form af Jacob Rinne?
Martinos kilde har tidligere vist sig at have ret, så jrg tror godt du kan regne med at det er udover Rinne.
Tak for tilliden. Inden Rinne sagde han der kommer minimum to. Efter Rinne fastholder han at der stadig kommer to - såfremt den rette forsvarsspiller er ledig og de løse ender bla bla bla...
Mon ikke det er en god idé, at se reserverne på mandag. Det kunne godt give nogle svar.
Du ved noget?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 18. aug 2017, 13:53

FIDEL skrev:
jonas386 skrev:De fleste herinde er vist enige i, at Pohl har mange kompetencer der kan bruges på et fodboldhold. De fleste er så også enige i at han ikke skal være løsningen på vores offensive problemer da han er for uskarp.
Derfor ser jeg også meget gerne, at vi istedet for at hente en spiller som Kusk (offensiv kant), så finder vi en boksangriber ala Brock-Madsen, Søderlund, eller hvem nu, og får smidt Pohl ud på kanten.
Det vil give os en "offensiv" med Lesniak og Würtz (MC, Risgaard og Abildgaard som back-ups) på den centrale midtbane. Flores og Pohl på kanterne med Rolim eller Thellufsen som 10'er og et skur i front der kan holde på bolden og fordele boldene til anden bølge.

Jeg synes ganske enkelt det vil være synd og skam at smide Pohl på bænken når han åbenlyst har så meget at bidrage med. Havde vi haft andre spillere til at sparke bolden i kassen (ala Spalvis og Kusk), så tror jeg heller ikke man ville bide mærke i at Pohl ikke scorede så mange mål, da han istedet kan bidrage med andre ting med sin fart og pågåenhed. Uden yderligere sammenligning synes jeg han på mange måder minder om Viktor Fischer i sin spillestil.
Jeg giver dig ret i det hele - lige undtagen den sidste sætning. Jeg synes overhovedet ikke Pohl minder om Fischer i sin spillestil. Pohl lever på sin hurtighed, placeringsevne og agressivitet. Fischer lever på sin teknik, kombinationsspil og udfordringer.
Enig. Min sammenligning gik mere på, at de begge er meget målsøgende i deres spil.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Uldahl » 18. aug 2017, 14:09

FIDEL skrev:
De Fem skrev:
FIDEL skrev:
Funky skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:Gaarde siger mange gerne vil til AaB. Det er selvfølgelig positivt. Der kommer to stk ind endnu. Givetvis en forsvarsspiller udover den offensive forstærkning som er "lovet" af Gaarde og vel også af Wieghorst.
Hmm interessant det du nævner der ;) Tør vi virkelig sætte næsen op efter en central forsvarer? Det ville virkelig være godt med en ledertype på holdet.
Jeg kan ikke lige lure, hvor det kommer fra, at AaB henter mere til forsvaret. Hvor kan man læse eller høre det?
Martino skriver der kommer 2 spillere mere ind, og det vælger jeg at tro på... Jeg er nødt til at holde modet oppe med et eller andet. :cool:
Ingen problem. AaB har et nyt tilbud hvor alle sæsonkortholdere får to fadøl og valium før kampene. :thumbsup:
Det er på ingen måde nok... :cheers:
Nej der skal 1/2 flaske Rød Aalborg til også. :cheers:

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Tyskeren » 18. aug 2017, 14:17

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... e-til-AaB/

Godt med penge? Ja det kræver det sgu også for at rette op på den synkende skude. Selv de mest optimistiske herinde må bide sig selv i tungen! Vi mangler ikke kun en angriber.. Ser frem til aftenens kamp med Blåbjerg og KP :@ :thumbsdown:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 18. aug 2017, 15:13

Tyskeren skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gaar ... e-til-AaB/

Godt med penge? Ja det kræver det sgu også for at rette op på den synkende skude. Selv de mest optimistiske herinde må bide sig selv i tungen! Vi mangler ikke kun en angriber.. Ser frem til aftenens kamp med Blåbjerg og KP :@ :thumbsdown:
Mon ikke alle de spillere, kun er interesseret i AaB, fordi det er ret nemt at komme på holdet. :P
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af michael_nagg » 18. aug 2017, 15:16

jeg har siddet og søgt lidt på Jacob Rinne. Og jeg kan ikke rigtig blive klog på, hvad vi har givet for ham.. Muligvis var det på transfermarket, jeg fandt en pris der hedder 700.000 euro. Kan det passe vi har givet det for ham, eller er det bare en vurderingspris de har givet ham.

hvad har vi egentlig brugt på spillere totalt i dette vindue.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 15:22

michael_nagg skrev:jeg har siddet og søgt lidt på Jacob Rinne. Og jeg kan ikke rigtig blive klog på, hvad vi har givet for ham.. Muligvis var det på transfermarket, jeg fandt en pris der hedder 700.000 euro. Kan det passe vi har givet det for ham, eller er det bare en vurderingspris de har givet ham.

hvad har vi egentlig brugt på spillere totalt i dette vindue.
3mio siger rygterne. Altså prisen på Rinne.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 18. aug 2017, 15:32

michael_nagg skrev:jeg har siddet og søgt lidt på Jacob Rinne. Og jeg kan ikke rigtig blive klog på, hvad vi har givet for ham.. Muligvis var det på transfermarket, jeg fandt en pris der hedder 700.000 euro. Kan det passe vi har givet det for ham, eller er det bare en vurderingspris de har givet ham.

hvad har vi egentlig brugt på spillere totalt i dette vindue.
Mon ikke det er ca 3 millioner for Pallesen. 4 for Okore og 3 for Rinne? Lesniak var vel uden for kontrakt? Og Rolim er lejet.
Så Mæhle sagt har betalt transfer pengene.
Så kommer sign on selvfølgelig ved siden af.

Men der er stadig rigeligt med penge til 3 indkøb mere.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af michael_nagg » 18. aug 2017, 15:43

Gaarde6 skrev:
michael_nagg skrev:jeg har siddet og søgt lidt på Jacob Rinne. Og jeg kan ikke rigtig blive klog på, hvad vi har givet for ham.. Muligvis var det på transfermarket, jeg fandt en pris der hedder 700.000 euro. Kan det passe vi har givet det for ham, eller er det bare en vurderingspris de har givet ham.

hvad har vi egentlig brugt på spillere totalt i dette vindue.
Mon ikke det er ca 3 millioner for Pallesen. 4 for Okore og 3 for Rinne? Lesniak var vel uden for kontrakt? Og Rolim er lejet.
Så Mæhle sagt har betalt transfer pengene.
Så kommer sign on selvfølgelig ved siden af.

Men der er stadig rigeligt med penge til 3 indkøb mere.
det var lige det jeg sad og spekulerede over. Hvad med Holgerson og Sloth. De fik vel også penge for at ophæve deres kontrakter, men det er vel ikke det der sprænger budgettet.

Jeg råber også med I koret om 3 nye spillere. men jeg tror kun vi får 2, en fuldblods angriber, som jeg tror på bliver Pusic. Og så er jeg bange for at det bliver en leverpostejs spiller til forsvaret. Men man kan jo håbe at Gaarde og co har indset realiterne, og finder 10-12 mil mere til de 3 spillere vi mangler.. Jeg vil mene at Kusk, Pusic og en forsvarsgeneral er til at få for de penge

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 15:51

Gaarde6 skrev:
michael_nagg skrev:jeg har siddet og søgt lidt på Jacob Rinne. Og jeg kan ikke rigtig blive klog på, hvad vi har givet for ham.. Muligvis var det på transfermarket, jeg fandt en pris der hedder 700.000 euro. Kan det passe vi har givet det for ham, eller er det bare en vurderingspris de har givet ham.

hvad har vi egentlig brugt på spillere totalt i dette vindue.
Mon ikke det er ca 3 millioner for Pallesen. 4 for Okore og 3 for Rinne? Lesniak var vel uden for kontrakt? Og Rolim er lejet.
Så Mæhle sagt har betalt transfer pengene.
Så kommer sign on selvfølgelig ved siden af.

Men der er stadig rigeligt med penge til 3 indkøb mere.
Blev der ikke snakket om 2,3 mio for Pallesen. Kan ikke huske hvem der skrev det. Gamen måske?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 18. aug 2017, 15:51

michael_nagg skrev:
Gaarde6 skrev:
michael_nagg skrev:jeg har siddet og søgt lidt på Jacob Rinne. Og jeg kan ikke rigtig blive klog på, hvad vi har givet for ham.. Muligvis var det på transfermarket, jeg fandt en pris der hedder 700.000 euro. Kan det passe vi har givet det for ham, eller er det bare en vurderingspris de har givet ham.

hvad har vi egentlig brugt på spillere totalt i dette vindue.
Mon ikke det er ca 3 millioner for Pallesen. 4 for Okore og 3 for Rinne? Lesniak var vel uden for kontrakt? Og Rolim er lejet.
Så Mæhle sagt har betalt transfer pengene.
Så kommer sign on selvfølgelig ved siden af.

Men der er stadig rigeligt med penge til 3 indkøb mere.
det var lige det jeg sad og spekulerede over. Hvad med Holgerson og Sloth. De fik vel også penge for at ophæve deres kontrakter, men det er vel ikke det der sprænger budgettet.

Jeg råber også med I koret om 3 nye spillere. men jeg tror kun vi får 2, en fuldblods angriber, som jeg tror på bliver Pusic. Og så er jeg bange for at det bliver en leverpostejs spiller til forsvaret. Men man kan jo håbe at Gaarde og co har indset realiterne, og finder 10-12 mil mere til de 3 spillere vi mangler.. Jeg vil mene at Kusk, Pusic og en forsvarsgeneral er til at få for de penge
En leverpostejsspiller ville skræmmende nok være en kæmpe opgradering i forhold til P og Blåbjerg. Men er helt enig i man bør sigte højere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 18. aug 2017, 15:57

Pressen snakkede om 2,3 mio kr. for Pallesen.

Hvis vi ville have Pusic kunne vi vel have haft ham for længe siden. Ingen vil betale det, som han mener han er værd. Så det mest naturlige vel, at han bliver kontrakten ud med FCM. Mon ikke FCM skal betale ham en bonus for at blive i kontraktperioden ? Derfor er FCM ivrige efter at slippe af med ham.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. aug 2017, 05:28

"- Vi er på markedet, og det ender nok med, at vi henter en eller to spillere mere..."

"...Jeg vil gerne slå fast, at vi kigger efter offensive spillere."

- Allan Gaarde til indkast.dk

http://indkast.dk/index.php?nyhed=159900

Det er vel ikke forkert at udlede af det interview, at det er 1-2 offensivspillere vi kan forvente. Forhåbentlig en angriber og en kant som begge er i profil-klassen og forhåbentlig kan den ene bliver Kusk, det krydser jeg i hvert fald alt der kan krydses for.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 19. aug 2017, 07:51

Det er primært en angriber der bliver kigget efter.
Gaarde mener vi har mange kreative kræfter på holdet der kan noget når de "bliver sluppet løs" hvad end det betyder.

Jeg syntes bestemt vi mangler en kreativ kantspiller, og gerne en der kan sætte en mand af og skabe noget offensivt, vi kan jo gå halve og hele kampe uden at producere en chance, og ja Kusk ville være en kanon signing!

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 4873252210

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2017, 07:55

Jesper Schmidt skrev:"- Vi er på markedet, og det ender nok med, at vi henter en eller to spillere mere..."

"...Jeg vil gerne slå fast, at vi kigger efter offensive spillere."

- Allan Gaarde til indkast.dk

http://indkast.dk/index.php?nyhed=159900

Det er vel ikke forkert at udlede af det interview, at det er 1-2 offensivspillere vi kan forvente. Forhåbentlig en angriber og en kant som begge er i profil-klassen og forhåbentlig kan den ene bliver Kusk, det krydser jeg i hvert fald alt der kan krydses for.
På nordjyske udtaler Gaarde at der er massere af angribere, som vil til AaB, men at vi er kræsne.
Det skal være spillere som måske også gerne ville til bundesligaen eller serie A.
Jeg synes det lyder super godt!
Jeg gad godt truppen havde været på plads for lang tid siden. Men når det er spillere på den hylde vi jagter, er det klart at de ikke har AaB som første prioritet.
Det gør mig virkelig glad når det er den slags spillere vi jagter. Vi har ikke en skid at bruge flere Sylvestr, Meilinger og Holger spillere til!!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 19. aug 2017, 08:03

troelsh skrev:Det er primært en angriber der bliver kigget efter.
Gaarde mener vi har mange kreative kræfter på holdet der kan noget når de "bliver sluppet løs" hvad end det betyder.

Jeg syntes bestemt vi mangler en kreativ kantspiller, og gerne en der kan sætte en mand af og skabe noget offensivt, vi kan jo gå halve og hele kampe uden at producere en chance, og ja Kusk ville være en kanon signing!

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... 4873252210
Helt enig!
Sad og så silkeborg i går. De har Mo som. Balance spilleren og Sloth som den offensive centrale spiller. Skov på den ene kant og Okkels/Stefan Pedersen på den anden. Så kommer Gammelby og Cramer konstant i overlab fra back pladserne. Sad og blev helt varm inden i. Det var jo et mini AaB ala 2014 holdet de har sammensat.
Vi mangler Robert Skov/Kusk typen på vores hold.
Ham som modtager bolden. Op i fart og så drible forbi en mand eller to og skabe overtal.

Låst