Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 00:21

Martino skrev:Gaarde siger de selvfølgelig holder øje med markedet, så jeg afskriver ikke muligheden for en spiller mere. Med hensyn til forsvaret kan det også være trænerteamet er blevet imponeret over Lyngø. Det er lidt det jeg hører. Altså at han har gjort det over forventning i opstarten: Derudover har vi to store forsvarstalenter til det centrale forsvar på U19 i Anders Bærtelsen og Mikkel Konnerup, så det er vel også en afvejning af fremtiden. Jeg håber der kommer en forsvarsspiller ind, men hvis det er en norsk has-been så kan det være ligemeget.
Det er da fint at Lyngø skal ind omkring holdet, men det ville en tilgang af en stærk stopper nu ikke nødvendigvis ændre på. Vi har haft 3-4 lange elendige sæsoner med Kasper P og Blåbjerg på skift i midterforsvar og ingen af dem har vist sig at være dygtige nok. Hent en ny stopper og lad så Lyngø tabe kampen op med Kasper P om at være førstereserve.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af OmkringAarhus » 22. aug 2017, 08:19

mholte1885 skrev:Hej

Jeg læser lidt med herinde engang imellem.

Jeg synes vinduet er mere end godkendt. Vi har hentet 2 målmænd, 2 til forsvaret, 1 til midten og 2 til offensiven. Det er langt mere end jeg havde forventet. Jeg drømte om at vi ville hente en klassekeeper, men vidste det var utopi. Det var det ikke alligevel.

De spillere vi har hentet er jo ikke spillere, som lønmæssigt går for vand og brød. Vi skal huske på at AaB nu formentlig er afhængig af spillersalg for i omegnen af DKK 20 mio. over de næste 2-3 år for at regnskabet ikke skal ende med et par meget store underskud de næste år.

Der er ikke nogen garanti for at vi får vendt skuden indenfor de næste 26 kampe (jeg håber på at vi efter 32. spillerunde er blandt de 10 bedste), men jeg er egentlig ubekymret i forhold til dette. Jeg har været bekymret to gange i forhold til AaB`s fremtid, hvilket var i 93 (da vi var i betalingsstandsning), samt på bagkant af finanskrisen, hvor vi for anden gang var meget tæt på at gå konkurs. AaB er rustet til at tage et par år i den næstbedste række, hvis det værste skulle ske. Det vigtigste er at der er ro på internt i AaB`s ledelse, hvilket jeg fornemmer.

Det tager jo altid tid at spille et godt hold sammen. Vi har materialet nu. Og salgsemnerne kan jeg godt se over de næste par år.

Rinne - Pallesen, Kasper P, Okore, Ahlmann - Pohl, Lesniak, Christensen, Meilinger - Flores, Safranko

Vh
Michael
Målsætningen er da vel ikke at lave en AGF eller en Esbjerg??
Vi skulle da som minimum slutte i top 10 med en spillemæssig pil op, der indikerer, at vi kan spille top 5 i 2019 og måske nå en pokalfinale også i 2019...
Selv dette er jeg dog ikke sikker på, der er tålmodighed til i ledelsen. Men jeg håber da, der er ro på internt og fuld opbakning til det trænerteam, vi nu en gang har...

Vi kan virkelig godt bruge en sejr over AGF, men det er jo mindst lige så sandsynligt, at vi taber den kamp

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 22. aug 2017, 08:26

Jakobsen skrev:
Martino skrev:Gaarde siger de selvfølgelig holder øje med markedet, så jeg afskriver ikke muligheden for en spiller mere. Med hensyn til forsvaret kan det også være trænerteamet er blevet imponeret over Lyngø. Det er lidt det jeg hører. Altså at han har gjort det over forventning i opstarten: Derudover har vi to store forsvarstalenter til det centrale forsvar på U19 i Anders Bærtelsen og Mikkel Konnerup, så det er vel også en afvejning af fremtiden. Jeg håber der kommer en forsvarsspiller ind, men hvis det er en norsk has-been så kan det være ligemeget.
Det er da fint at Lyngø skal ind omkring holdet, men det ville en tilgang af en stærk stopper nu ikke nødvendigvis ændre på. Vi har haft 3-4 lange elendige sæsoner med Kasper P og Blåbjerg på skift i midterforsvar og ingen af dem har vist sig at være dygtige nok. Hent en ny stopper og lad så Lyngø tabe kampen op med Kasper P om at være førstereserve.
Det kan du sige. Vi må se hvordan sæsonen forløber sig, hvilke roller Kasper P og Lyngø får.
Jeg savner Winsnes

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Remark » 22. aug 2017, 08:28

Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af SkumF » 22. aug 2017, 08:34

Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Truppen er i kvalitet klart til top 6? Hvor i sol, måne, stjerne eller bare statistiker ser du det henne?

Se vores scorede mål, indkasserede mål, point snit, skabte chancer osv det sidste år.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 08:44

SkumF skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Truppen er i kvalitet klart til top 6? Hvor i sol, måne, stjerne eller bare statistiker ser du det henne?

Se vores scorede mål, indkasserede mål, point snit, skabte chancer osv det sidste år.
Præcis - det er altså svært at se vi har kvalitet til top 6 og vi har tilmed hentet en række yderst tvivlsomme kort.

- Rinne: Får dårlige skudsmål fra fansene i sin tidligere klub og er berygtet for at lave en del drops.
- Pallesen: En jævn Superligaspiller som nok skal blive Ok hvis holdet kommer til at virke, men bliver aldrig en profil
- Okore: Et hundedyrt genoptræningsprojekt. Er der gevinst bliver det klasse, men det kan også blive rigtigt skidt og vi er stadig papirstynde i midterforsvaret som har været et en akilleshæl siden vi solgte Thelander.
- Rolim: En ret tiltældig brasser med ikke særligt imponerende stats. En et-prig lejeaftale indikerer også, at man er usikre på projektet
- Lesniak: Ligner et stort talent og bør kunne styrke os og blive en profil.
- Saforak: En ung udenlandsk spiller der skal gå ind og løse vores angrebsproblem lover ikke godt. Dels ser vi i forvejen, at det ikke er noget en ung spiller bare gør og dels skal han integreres på holdet. Læg dertil, at hans stats fra en liga ringere end den danske er middelmådige.
- Lansing: Må pt. være at regne som tredjekeeper og gør ikke nogen impact på truppen.

Vi har ikke løst de strukturelle problemer i vores trup med en overvægt af unge spillere og alt for mange random udlændinge. Vi har med undtagelser ikke fået de stærke spillere der går ind og kan løfte os fra dag et. Okore har været op og ned og Pallesen har virkelig haft svært ved at finde sig selv og man kan ikke forvente unge udenlandske spillere bare går ind og løfter holdet. Jeg synes mange af de her spillere ligner nogen man under normale omstændigheder ville hente som supplement til en god trup fremfor dem man ville hente for at styrke en trup. Derudover er det ikke fordi danske klubber traditionelt har succes med at hente unge udenlandske spillere i øst og vest på den her måde.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 22. aug 2017, 08:56

Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Øh vi har ikke vundet i en menneskealder.
Vi scorer ikke ret mange mål. Vi spiller os ikke frem til ret mange chancer.
Vi kan ikke holde målet rent. Vi var dårlige sidste sæson og er startet endnu værre i denne sæson!
Vores forsvar er stadig ikke komplet. Vi mangler kantspillere med fart.
Truppen er overhovedet ikke til top 6 (endnu) Det viser både stillingen og resultaterne vist meget godt.
2 indkøb mere. Så er truppen komplet og holdet kan spilles sammen.
Hvis ikke de kommer er jeg rimelig sikker på vi kommer til (fortsat) at lide under de samme sygdomme: Svært ved at holde nullet og svært ved at skabe chancer.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 22. aug 2017, 09:04

Selv hvis der ikke kommer et rigtigt køb mere, så skal der mindst to mand ud (Abilgaard og Kateego er selvskrevne) og så mangler der vel også en lykkeridder fra et eksotisk land?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 09:06

De Fem skrev:Selv hvis der ikke kommer et rigtigt køb mere, så skal der mindst to mand ud (Abilgaard og Kateego er selvskrevne) og så mangler der vel også en lykkeridder fra et eksotisk land?
Ind eller ud for den eksotiske lykkeridder? Synes nærmest ikke vi har fået andet det sidste års tid.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 22. aug 2017, 09:09

Jakobsen skrev:
De Fem skrev:Selv hvis der ikke kommer et rigtigt køb mere, så skal der mindst to mand ud (Abilgaard og Kateego er selvskrevne) og så mangler der vel også en lykkeridder fra et eksotisk land?
Ind eller ud for den eksotiske lykkeridder? Synes nærmest ikke vi har fået andet det sidste års tid.
Synes den eneste der minder lidt om en lykkeridder er Romlin, og han har spillet en del i Europa. Jeg savner en med en baggrund som Bassogog i amerikansk 3.div eller Spalvis og gymnastikmor.

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Remark » 22. aug 2017, 09:14

Gaarde6 skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Øh vi har ikke vundet i en menneskealder.
Vi scorer ikke ret mange mål. Vi spiller os ikke frem til ret mange chancer.
Vi kan ikke holde målet rent. Vi var dårlige sidste sæson og er startet endnu værre i denne sæson!
Vores forsvar er stadig ikke komplet. Vi mangler kantspillere med fart.
Truppen er overhovedet ikke til top 6 (endnu) Det viser både stillingen og resultaterne vist meget godt.
2 indkøb mere. Så er truppen komplet og holdet kan spilles sammen.
Hvis ikke de kommer er jeg rimelig sikker på vi kommer til (fortsat) at lide under de samme sygdomme: Svært ved at holde nullet og svært ved at skabe chancer.
Kvaliteten af truppen er til top 6. Potentialet er slet ikke forløst, men lad os nu se om det ikke rykker meget snart

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Remark » 22. aug 2017, 09:14

Gaarde6 skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Øh vi har ikke vundet i en menneskealder.
Vi scorer ikke ret mange mål. Vi spiller os ikke frem til ret mange chancer.
Vi kan ikke holde målet rent. Vi var dårlige sidste sæson og er startet endnu værre i denne sæson!
Vores forsvar er stadig ikke komplet. Vi mangler kantspillere med fart.
Truppen er overhovedet ikke til top 6 (endnu) Det viser både stillingen og resultaterne vist meget godt.
2 indkøb mere. Så er truppen komplet og holdet kan spilles sammen.
Hvis ikke de kommer er jeg rimelig sikker på vi kommer til (fortsat) at lide under de samme sygdomme: Svært ved at holde nullet og svært ved at skabe chancer.
Kvaliteten af truppen er til top 6. Potentialet er slet ikke forløst, men lad os nu se om det ikke rykker meget snart

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Alexis » 22. aug 2017, 09:35

Jakobsen skrev:
SkumF skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Truppen er i kvalitet klart til top 6? Hvor i sol, måne, stjerne eller bare statistiker ser du det henne?

Se vores scorede mål, indkasserede mål, point snit, skabte chancer osv det sidste år.
Præcis - det er altså svært at se vi har kvalitet til top 6 og vi har tilmed hentet en række yderst tvivlsomme kort.

- Rinne: Får dårlige skudsmål fra fansene i sin tidligere klub og er berygtet for at lave en del drops.
- Pallesen: En jævn Superligaspiller som nok skal blive Ok hvis holdet kommer til at virke, men bliver aldrig en profil
- Okore: Et hundedyrt genoptræningsprojekt. Er der gevinst bliver det klasse, men det kan også blive rigtigt skidt og vi er stadig papirstynde i midterforsvaret som har været et en akilleshæl siden vi solgte Thelander.
- Rolim: En ret tiltældig brasser med ikke særligt imponerende stats. En et-prig lejeaftale indikerer også, at man er usikre på projektet
- Lesniak: Ligner et stort talent og bør kunne styrke os og blive en profil.
- Saforak: En ung udenlandsk spiller der skal gå ind og løse vores angrebsproblem lover ikke godt. Dels ser vi i forvejen, at det ikke er noget en ung spiller bare gør og dels skal han integreres på holdet. Læg dertil, at hans stats fra en liga ringere end den danske er middelmådige.
- Lansing: Må pt. være at regne som tredjekeeper og gør ikke nogen impact på truppen.

Vi har ikke løst de strukturelle problemer i vores trup med en overvægt af unge spillere og alt for mange random udlændinge. Vi har med undtagelser ikke fået de stærke spillere der går ind og kan løfte os fra dag et. Okore har været op og ned og Pallesen har virkelig haft svært ved at finde sig selv og man kan ikke forvente unge udenlandske spillere bare går ind og løfter holdet. Jeg synes mange af de her spillere ligner nogen man under normale omstændigheder ville hente som supplement til en god trup fremfor dem man ville hente for at styrke en trup. Derudover er det ikke fordi danske klubber traditionelt har succes med at hente unge udenlandske spillere i øst og vest på den her måde.
Syntes ofte jeg ser det udsagn bliver kastet ind i diskussionen. Men har vi i virkeligheden det?

Larsen
Pallesen
Okore
KP
Ahlmann
Flores
Lesniak
Wurtz
Børsting
Risgaard
Pohl

Det kan vel godt kaldes vores startopstilling. En god stor bunke af spillere i alderen 23-27 med wurtz og Ris som de gamle. Så er der Pohl og Børsting på 21 og 22.
Derudover har vi Meilinger, Sylvestr, Blåbjerg, PK på bænken. Det er altså ikke fordi vi render rundt og laver en Nordsjælland med 17-22 spillere over hele banen. Jeg syntes alderssammensætningen i truppen er god. Det er kvaliteten som er problemet, ikke alderen

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 22. aug 2017, 09:45

Efter sidste sæson synes jeg klart, at Gaardes udmeldinger gik i retning af, at vi ville hente få, men relativt dyre spillere. Samt at tilgangene skulle kunne gøre en forskel fra dag 1. Jeg mener, det er rimeligt at konkludere, at tilgangene ikke lever op til disse kriterier. Om Gaarde så er blevet overrasket over, hvad spillere, som med en høj grad af sandsynlighed ville kunne forstærke os væsentligt fra dag 1, koster, eller om han har konkluderet, at det var bedre at prioritere mange og mindre markante forstærkninger, finder vi næppe nogensinde ud af.

Jeg vil dog sige, at hvis vi skulle spille 40 kampe med Patrick Kristensen, Blåbjerg og Magnus Christensen i startopstillingen, stod den på Betsafe-ligaen i 2018. Her er Pallesen, Okore og Lesniak relativt klare forstærkninger, selvom de på ingen måde er stjernespillere.

Jeg håber, Wieghorst har modet til at smide Würtz, Risgård, Flores og Pohl på bænken. De har simpelthen ikke præsteret. Og nej, heller ikke Flores - han smider en milliard bolde væk og kan hverken løbe eller drible forbi en mand, der er hurtigere end en U13-spiller. Flores ville sikkert være god til indendørs forbold uden fysik og behov for lange sprinter, men jeg ser ham ikke som én, der burde være i startopstillingen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 09:54

Alexis skrev:
Jakobsen skrev:
SkumF skrev:
Remark skrev:Ro på!

Jeg kan ikke mindes et mere aktivt transfervindue end dette.

Truppen er i kvalitet klart til top 6, og til Gaardes og Bestyrelsens ros må det være, at man helt og aldeles erkender fejlagtige vinduer i sommeren 14, 15 og især 16. Særligt sidste to sæsoner har vist, at overgangen fra mesterhold til tophold ikke er en selvfølge, såfremt der ikke betales for kvalitet på spillerfronten.

Jeg tror vi må forvente et par afgange inden vinduet lukker. Og af større navne bør det være Meilinger og Sylvestr.

Jeg er derfor fuld af fortrøstning om, at den her trup nok skal levere. Jo før, des bedre.
Truppen er i kvalitet klart til top 6? Hvor i sol, måne, stjerne eller bare statistiker ser du det henne?

Se vores scorede mål, indkasserede mål, point snit, skabte chancer osv det sidste år.
Præcis - det er altså svært at se vi har kvalitet til top 6 og vi har tilmed hentet en række yderst tvivlsomme kort.

- Rinne: Får dårlige skudsmål fra fansene i sin tidligere klub og er berygtet for at lave en del drops.
- Pallesen: En jævn Superligaspiller som nok skal blive Ok hvis holdet kommer til at virke, men bliver aldrig en profil
- Okore: Et hundedyrt genoptræningsprojekt. Er der gevinst bliver det klasse, men det kan også blive rigtigt skidt og vi er stadig papirstynde i midterforsvaret som har været et en akilleshæl siden vi solgte Thelander.
- Rolim: En ret tiltældig brasser med ikke særligt imponerende stats. En et-prig lejeaftale indikerer også, at man er usikre på projektet
- Lesniak: Ligner et stort talent og bør kunne styrke os og blive en profil.
- Saforak: En ung udenlandsk spiller der skal gå ind og løse vores angrebsproblem lover ikke godt. Dels ser vi i forvejen, at det ikke er noget en ung spiller bare gør og dels skal han integreres på holdet. Læg dertil, at hans stats fra en liga ringere end den danske er middelmådige.
- Lansing: Må pt. være at regne som tredjekeeper og gør ikke nogen impact på truppen.

Vi har ikke løst de strukturelle problemer i vores trup med en overvægt af unge spillere og alt for mange random udlændinge. Vi har med undtagelser ikke fået de stærke spillere der går ind og kan løfte os fra dag et. Okore har været op og ned og Pallesen har virkelig haft svært ved at finde sig selv og man kan ikke forvente unge udenlandske spillere bare går ind og løfter holdet. Jeg synes mange af de her spillere ligner nogen man under normale omstændigheder ville hente som supplement til en god trup fremfor dem man ville hente for at styrke en trup. Derudover er det ikke fordi danske klubber traditionelt har succes med at hente unge udenlandske spillere i øst og vest på den her måde.
Syntes ofte jeg ser det udsagn bliver kastet ind i diskussionen. Men har vi i virkeligheden det?

Larsen
Pallesen
Okore
KP
Ahlmann
Flores
Lesniak
Wurtz
Børsting
Risgaard
Pohl

Det kan vel godt kaldes vores startopstilling. En god stor bunke af spillere i alderen 23-27 med wurtz og Ris som de gamle. Så er der Pohl og Børsting på 21 og 22.
Derudover har vi Meilinger, Sylvestr, Blåbjerg, PK på bænken. Det er altså ikke fordi vi render rundt og laver en Nordsjælland med 17-22 spillere over hele banen. Jeg syntes alderssammensætningen i truppen er god. Det er kvaliteten som er problemet, ikke alderen
Nu nævner du selv line up og hvis vi ser på alderen isolert har du en pointe. Omvendt er der altså ikke andre ledere i den flok end Würtz og Risgård som er i deres karrieres efterår. Vi skal altså have nogen ledere udover de to. De kan ikke afgøre kampene selv og de kan ikke trække hele læsset. Typer som Pallesen og Ahlmann kan måske blive fornuftige støtter i det her, men det er ikke dem der løfter holdet ud af krisen. Der mangler et par til af de der spillere på 28-30 år som er fuldvoksne fodboldspillere.

Larsen 26
Pallesen 27
Okore 25
Kasper 24
Ahlmann 26
Flores 23
Lesniak 21
Würtz 33
Børsting 22
Risgård 34
Pohl 21

Gennemsnitsalder 25.63636364
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 22. aug 2017, 09:57

JAMK skrev:Efter sidste sæson synes jeg klart, at Gaardes udmeldinger gik i retning af, at vi ville hente få, men relativt dyre spillere. Samt at tilgangene skulle kunne gøre en forskel fra dag 1. Jeg mener, det er rimeligt at konkludere, at tilgangene ikke lever op til disse kriterier. Om Gaarde så er blevet overrasket over, hvad spillere, som med en høj grad af sandsynlighed ville kunne forstærke os væsentligt fra dag 1, koster, eller om han har konkluderet, at det var bedre at prioritere mange og mindre markante forstærkninger, finder vi næppe nogensinde ud af.

Jeg vil dog sige, at hvis vi skulle spille 40 kampe med Patrick Kristensen, Blåbjerg og Magnus Christensen i startopstillingen, stod den på Betsafe-ligaen i 2018. Her er Pallesen, Okore og Lesniak relativt klare forstærkninger, selvom de på ingen måde er stjernespillere.

Jeg håber, Wieghorst har modet til at smide Würtz, Risgård, Flores og Pohl på bænken. De har simpelthen ikke præsteret. Og nej, heller ikke Flores - han smider en milliard bolde væk og kan hverken løbe eller drible forbi en mand, der er hurtigere end en U13-spiller. Flores ville sikkert være god til indendørs forbold uden fysik og behov for lange sprinter, men jeg ser ham ikke som én, der burde være i startopstillingen.
Helt uenig i fht. Flores, han har måske været holdets bedste her i den nye sæson. At du i øvrigt tolkede Gaardes udmeldinger i retning af, at der skulle hentes "få, relativt dyre spillere", det stemmer vel også i fht. de mest profilerede tilgange. Jeg tror ikke, at hverken Okore eller Safranko ligger i AaB's normale prisleje.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 22. aug 2017, 09:59

Kvaliteten i den øverste halvdel af truppen er på papiret måske nu til top 6 HVIS ALT FLASKER SIG. Der er bare utroligt mange hvis´er. Hvis Okore kommer hurtigt tilbage og når et godt niveau, hvis Rolim bliver sin skade kvit og bliver et aktiv for holdet, hvis Wurtz kommer hurtigt tilbage fra sin skade og holder sig skades- og karantænefri, hvis Safranko slår til som vi håber osv osv. Og alt det skal gerne ske nogenlunde hurtigt. Samtidig har vi fået en sæsonstart som gør resten af turneringen op af bakke, så vi kan godt/nemt ende med et top 6 niveau hold der bare ikke når i top 6 pga for få point de første 6-10 kampe.

Et mere alvorligt problem der kan spænde ben for top 6 er det åbenlyse manglende lederskab i truppen. Der er ingen synlige, rutinerede ledere der går foran og indkøbene forbedrer ikke den situation. Wurtz og Risgaard mv gør det ikke og Okore er først lige kommet til og kan ikke løfte den opgave alene.

En sidste ting er at truppen nu også trænger til at blive renset for "tyndt øl". Der er stadig for meget fyld. Sylvestr, Meilinger, abildgaard og Kakeeto har ingen fremtid i klubben og bør sendes væk (hvis vi havde fået en midterforsvarer mere kunne KP eller Blåbjerg føjes til den liste)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af hje1980 » 22. aug 2017, 10:04

En ny midterforsvare... jeg kunne godt se MC blive omskolet. Han er teknisk dygtigt, hovedstødsstærk og forudseende i sit spil... kunne godt se ham kunne blive god dernede.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. aug 2017, 10:10

Alder er ævl pt. Superligaen føres af mælketænder. Så indtil videre er det ikke et problem.

Hierarki og strukturelle problemer kan derimod være en udfordring.

Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 22. aug 2017, 10:18

FlæskeFrank skrev:Alder er ævl pt. Superligaen føres af mælketænder. Så indtil videre er det ikke et problem.

Hierarki og strukturelle problemer kan derimod være en udfordring.

Hvordan vores nye angriber allerede er et fejlkøb fatter jeg hat af.f.
Selvfølgelig er alder ikke det hele for det handler også om personlighed osv. Men vi mangler altså nogen der går forrest udover Würtz og Risgård. Jeg ser heller ikke folk udnævne Safranko til et flop, men med de strukturelle problemer vi har er det ikke en 22 årig slovak vi lang.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Låst