Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 30. aug 2017, 17:46

Hanga skrev:Nordjyske bekræfter Kusk historien og det lyder ikke som om Gaarde forventer at den kommer i hus i morgen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/kusk ... aign=sport
I artiklen står der også at AaB har spurgt til Thomsens situation, her var en lejeaftale inde i billedet.

Jeg er ambivalent ift. at forsøge at hente tidligere spillere hjem. Faldgruberne er mange og historikken er ikke prangende.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Sauer » 30. aug 2017, 17:50

frederikshavneren skrev:
Hanga skrev:Nordjyske bekræfter Kusk historien og det lyder ikke som om Gaarde forventer at den kommer i hus i morgen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/kusk ... aign=sport
I artiklen står der også at AaB har spurgt til Thomsens situation, her var en lejeaftale inde i billedet.

Jeg er ambivalent ift. at forsøge at hente tidligere spillere hjem. Faldgruberne er mange og historikken er ikke prangende.
Der er vel ikke flere faldgruber, end når man henter andre spillere. Til gengæld ville vi vide nogenlunde, hvad vi får. Det giver fin mening at forhøre sig på tidligere spillere, hvis man mener, de kan forstærke holdet - og da især hvis man mener, de er bedre end de øvrige spillere, man kan lokke til. Og det må jo være tilfældet, siden Gaarde og co. bruger tid på Thomsen og Kusk.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2017, 17:51

troelsh skrev:Ærgerligt med kusk, det hører nok også med til fortællingen, at han formentlig ville skulle gå et pænt stykke ned i løn ved at skifte til AaB
Vi skal så lige huske at vi også formentlig siger farvel til Würtz' topløn, når hans kontrakt udløber. Alternativt bliver han nok bedt om at gå væsentligt ned i løn.

Kusk får vel omkring 4 mio. i FCK.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2017, 17:52

Sauer skrev: Der er vel ikke flere faldgruber, end når man henter andre spillere. Til gengæld ville vi vide nogenlunde, hvad vi får. Det giver fin mening at forhøre sig på tidligere spillere, hvis man mener, de kan forstærke holdet - og da især hvis man mener, de er bedre end de øvrige spillere, man kan lokke til. Og det må jo være tilfældet, siden Gaarde og co. bruger tid på Thomsen og Kusk.
Enig - det er, uanset hvordan man vender og drejer det, en no-brainer.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hanga » 30. aug 2017, 17:54

Gamen skrev:
AalBoyeBK skrev: Forstår omvendt ikke hvor andre klubber bliver af, hvis FCK er villige til at sælge til den pris.
Som jeg har forstået det, så er der ikke så mange alternativer til AaB i hans optik. Det er bl.a. derfor han tidligere har stillet sig på bagbenene ved nogle af de andre tilbud der har været. Som jeg skrev første gang jeg nævnte det her for et par uger siden, så tror jeg på at det sker i vintervinduet.

Omvendt, så fortæller det måske også noget om vores desperation at vi tyer til tidligere spillere. Men selvfølgelig skulle man gøre forsøget.
Men begrundede du ikke det med, at Ståle nok ikke ville slippe ham? :P

Med mindre både Nordjyske og Sorgenfri har fejlinformationer, er det Kusk der har takket nej. Hvis han er motiveret for AaB, og det er strandet på økonomi eller andre vilkår, må vi håbe at de finder hinanden til vinter. Det ville være lækkert. Hvis det er som Nordjyske skriver, at han ikke vil hjem endnu, så bør AaB jagte noget andet, for vi har brug for motiverede spillere, og ikke blot dem der må hjem og slikke sår.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 30. aug 2017, 17:58

Gamen skrev:
Sauer skrev: Der er vel ikke flere faldgruber, end når man henter andre spillere. Til gengæld ville vi vide nogenlunde, hvad vi får. Det giver fin mening at forhøre sig på tidligere spillere, hvis man mener, de kan forstærke holdet - og da især hvis man mener, de er bedre end de øvrige spillere, man kan lokke til. Og det må jo være tilfældet, siden Gaarde og co. bruger tid på Thomsen og Kusk.
Enig - det er, uanset hvordan man vender og drejer det, en no-brainer.
Thomsen kan jeg ikke se er den rigtige for os lige nu. Misforstå mig ikke - han er en fantastisk spiller, men vi har brug for en der i højere grad kan åbne modstanderne op end Thomsen. Hans løb er gode, men han kan ikke lige så meget på egen hånd som Kusk. Vi så tydeligt, at Thomsen ikke egnede sig som kreativt omdrejningspunkt i foråret 2016 (ikke at han overhovedet kan bearbrejdes hele elendigheden). Derudover er hans tilstand vel lidt et spørgsmålstegn efter skaden og vi skal betemt ikke have et rehabilisteringsprojekt i truppen pt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 30. aug 2017, 18:12

Hanga skrev:Nordjyske bekræfter Kusk historien og det lyder ikke som om Gaarde forventer at den kommer i hus i morgen.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/kusk ... aign=sport
Hold kæft hvor er det noget bullshit! Fuck jeg gad godt han kom hjem!
Forstår egentlig ikke Kusk. Hans muligheder for at komme afsted igen, bliver vel ikke mindre af at spille fast i AaB kontra bænken i FCK!?
Håber Gaarde kan lande en anden kanon i stedet! Eller give Kusk den ondeste sig on så han ikke kan sige nej.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. aug 2017, 18:12

Gaarde6 skrev:
emenike skrev:
De Fem skrev:
seamann skrev:
Men mon ikke det blot er en 2. keeper, evt leje der bliver hevet ind for at gardere for svensken.
Jo, mon ikke der en gammel akademispiller fra Herning eller en kasseret målmand fra 1.div som har lyst til at varme bænken i et halvt års tid.
Ifølge Nordjyske skulle der være tale om Tamati Williams fra New Zealand der er 33 år og transferfri:

https://www.transfermarkt.com/tamati-wi ... ler/161465
Nu er jeg med på at han bare skal være reserve.
Men hold nu op vi har hevet mange udlændinge ind efterhånden!
Kom til at sidde og se et indslag om Esbjerg den anden aften. Hvor Hvilsom fortalte om, hvordan det var at være i Esbjerg da de var i krise, og rykkede ud. Bla kom han ind på det med at Esbjerg havde hentet en masse udlændinge ind og hvordan stemingen blev anderledes i omklædningsrummet.
Kan huske jeg sad og tænkte på at der egentlig var mange lighedspunkter mellem Esbjerg dengang og os nu.
Vildt at tænke på, hvor få udlændinge, der var i klubben for bare 3 sæsoner siden i forhold til nu.
Det må være et signal til at Kusk kommer hjem i det her vindue :thumbsup:
Jeg deler til bekymring til fulde. For få år siden havde vi 3 udlændinge ialt. Lige om lidt har vi 3 udenlandske målmænd!!! Det er en skidt udvikling.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 30. aug 2017, 18:35

Hanga skrev: Men begrundede du ikke det med, at Ståle nok ikke ville slippe ham? :P

Med mindre både Nordjyske og Sorgenfri har fejlinformationer, er det Kusk der har takket nej. Hvis han er motiveret for AaB, og det er strandet på økonomi eller andre vilkår, må vi håbe at de finder hinanden til vinter. Det ville være lækkert. Hvis det er som Nordjyske skriver, at han ikke vil hjem endnu, så bør AaB jagte noget andet, for vi har brug for motiverede spillere, og ikke blot dem der må hjem og slikke sår.
Jeg skrev at vi havde prøvet mange gange. Ståle ville ikke slippe ham i starten af vinduet, og det forstår man vel egentlig godt. Men nu er Amankwaa tilbage, og Thomsen ikke længere småskadet.

Jeg tror stadig på at et skifte sker til vinter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 30. aug 2017, 18:37

Gamen skrev:
Hanga skrev: Men begrundede du ikke det med, at Ståle nok ikke ville slippe ham? :P

Med mindre både Nordjyske og Sorgenfri har fejlinformationer, er det Kusk der har takket nej. Hvis han er motiveret for AaB, og det er strandet på økonomi eller andre vilkår, må vi håbe at de finder hinanden til vinter. Det ville være lækkert. Hvis det er som Nordjyske skriver, at han ikke vil hjem endnu, så bør AaB jagte noget andet, for vi har brug for motiverede spillere, og ikke blot dem der må hjem og slikke sår.
Jeg skrev at vi havde prøvet mange gange. Ståle ville ikke slippe ham i starten af vinduet, og det forstår man vel egentlig godt. Men nu er Amankwaa tilbage, og Thomsen ikke længere småskadet.

Jeg tror stadig på at et skifte sker til vinter.
Hvorfor tror du det? Når han ikke vil skifte hjem denne sommer så tvivler jeg meget på der. Men jeg håber virkelig du får ret!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Forza » 30. aug 2017, 18:49

Det klinger i øvrigt lidt hult når Gaarde erklærer vinduet lukket og efterfølgende forsøger at hente Kusk og Thomsen. Ikke at jeg har noget imod forsøget.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 30. aug 2017, 18:56

Forza skrev:Det klinger i øvrigt lidt hult når Gaarde erklærer vinduet lukket og efterfølgende forsøger at hente Kusk og Thomsen. Ikke at jeg har noget imod forsøget.
Det må jo betyde man har millioner til rådighed. Skuffende hvis man ikke får andet ind. Også fordi Gaarde og co har vurderet der skal købes kvalitet.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Rams » 30. aug 2017, 18:58

Den lange spiller poker. Mit gæt er at Meilinger også får løbepas og der kommer en kant ind udover Maori undertøjsmodellen.
In verbis simus faciles

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Legum Magister » 30. aug 2017, 18:59

Forza skrev:Det klinger i øvrigt lidt hult når Gaarde erklærer vinduet lukket og efterfølgende forsøger at hente Kusk og Thomsen. Ikke at jeg har noget imod forsøget.
Der står vel intet om, at AaB skulle have budt på Kusk efter, at Gaarde "lukkede" vinduet. Der står blot, at AaB forsøgte for nylig var enige med FCK, det er jo et vidt begreb, præcis hvornår "for nylig" var.

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 30. aug 2017, 19:07

Hold nu op... Alle sportsdirektører lægger røgsløret om "det lukkede vindue".....

Men når Gaarde angiveligt er klar med 5 mio. for Kusk, er jeg faktisk skuffet over at vi ikke har fundet en anden lignende spiller. Der må sgu være nogen derude med kvalitet, som kunne være hentet for 5 mio.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 30. aug 2017, 19:07

Hvis vi skal have en kant ind, hvilken side er det så ? For vi har vel allerede en del, som normalt vil kunne tage venstrekanten: Børsting, Thellufsen og Flores.

Højrekanten er vel lidt tyndere besat, hvilket Kusk interessen også kunne indikere.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 30. aug 2017, 19:14

Jeg er egentlig godt tilfreds med dette transfervindue, da vi har hentet en del spillere samt fået afskibet nogle skuffelser.
De nye spillere lider selvfølgelig stort under, at tingene ikke fungerer under Wieghorst. Spillere som Rinne, Okore, Pallesen, Lesniak, Rolim og Safranko skal nok blive gode og vigtige spillere for os, men er det ikke som om, at vi mangler den store appelsin i turbanen? Det kunne Kusk have været, men jeg tror på, at der hentes en anden offensiv kreativ spiller. Det vil være et sats IKKE at hente en offensivspiller, som kan true med fart, kreativitet og mål. Det mangler holdet.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 30. aug 2017, 19:16

FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal have en kant ind, hvilken side er det så ? For vi har vel allerede en del, som normalt vil kunne tage venstrekanten: Børsting, Thellufsen og Flores.

Højrekanten er vel lidt tyndere besat, hvilket Kusk interessen også kunne indikere.
Flores har da spillet højre kant i alle kampene. Har også fidus til det er en god position at få ham spillet ind som 10'er kant der trækker ind nu hvor vi ikke har en egentlig 10'er.

Venstre kant er jeg derimod bekymret over. Vi har Thelufsen der er spændende, men langt fra klar til at være fast mand, Børsting der er en fin figther, men lidt for meget fyld ifht. hvad vi mangler og Meilinger virker lidt fejlcastet til AaB. Så er der selvfølgelig Yann, men ingen af os ved reelt hvilken plads han er bedst på.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Brodernumsi » 30. aug 2017, 19:20

Spørgsmålet er vel, om de 5 millioner vi bød på Kusk, er før eller efter vi købte Safranko, og om der stadig er 5 millioner til indkøb.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Breezer » 30. aug 2017, 19:26

Det jeg har hørt, har gået på at vi har været klar til at betale et endnu højere transferbeløb for en spiller, end de 5 mill for Kusk. Siden har vi hentet Safranko, dog ikke for en ekstremt høj sum.

Hvis Kusk i sidste øjeblik ombestemmer sig, er jeg overbevist om vi er klar til at hente ham med det samme, for den pris FCK kræver.

Låst