Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kokkefar » 31. maj 2017, 16:53

Pollack2 skrev:
Kokkefar skrev:
Yankee skrev:
Winterburn skrev:
DKK 1.50 mio i min hovedregning :)
Du glemmer skatteforskellen. Når fodboldspillere rejser på tværs af grænser kigger de naturligvis på nettobeløbet, og jeg kan godt love dig for at vores ven ikke betaler danske skatteprocenter i Florida.
Og du glemmer forskerordningen. Den ligger på 32% inkl. AM-bidrag. Den gennemsnitlige trækprocent er 39 i USA.
Er den stadig gældende? Troede ikke at man politisk stadig tolkede det som forskning at have en udlænding til at rode rundt i Gadens mudrede vande et par år ...
Det var i hvert fald forklaringen på at vi kunne signe Jönsson tidligere. Om den er ændret siden kan jeg ikke finde noget om.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Provst i Brovst » 31. maj 2017, 17:11

Kokkefar skrev:
Pollack2 skrev:
Kokkefar skrev:
Yankee skrev:
Winterburn skrev:
DKK 1.50 mio i min hovedregning :)
Du glemmer skatteforskellen. Når fodboldspillere rejser på tværs af grænser kigger de naturligvis på nettobeløbet, og jeg kan godt love dig for at vores ven ikke betaler danske skatteprocenter i Florida.
Og du glemmer forskerordningen. Den ligger på 32% inkl. AM-bidrag. Den gennemsnitlige trækprocent er 39 i USA.
Er den stadig gældende? Troede ikke at man politisk stadig tolkede det som forskning at have en udlænding til at rode rundt i Gadens mudrede vande et par år ...
Det var i hvert fald forklaringen på at vi kunne signe Jönsson tidligere. Om den er ændret siden kan jeg ikke finde noget om.
Forsker mærket er bare for at få den lavere skat til højtlønnede udlændinge til at glide ned hos pøblen uden al for stor misundelse.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af degn » 31. maj 2017, 17:18

Så lige et par spændene navne nævnt på bold.dk. En bruger ønskede disse 2 til FC slavehandel: Maciej Sadlok og Gustav engvall. De ser meget spændene ud, er der nogen der kender dem og er de overhovedet realistiske for os?

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af 9520AaB » 31. maj 2017, 19:33

Ser gerne at vi signer Elmar Bjarnason fra AGF, transferfri.
Han var konge i Randers, og tror vi kan få ham til at blomstre op igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 31. maj 2017, 19:43

Jeg undrer mig over man sender 19 årige Oscar Buur videre, jeg ved Wieghorst så et kæmpe potentiale i ham da han trænede gf, og jeg mindes også en træningskamp mod agf hvor jeg syntes han gjorde det rigtig godt, men han er åbenbart ikke Ridderholms kop the.
Måske man kunne hente ham ind som backup til højrebacken

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... -spillere/

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af white splash » 31. maj 2017, 19:53

troelsh skrev:Jeg undrer mig over man sender 19 årige Oscar Buur videre, jeg ved Wieghorst så et kæmpe potentiale i ham da han trænede gf, og jeg mindes også en træningskamp mod agf hvor jeg syntes han gjorde det rigtig godt, men han er åbenbart ikke Ridderholms kop the.
Måske man kunne hente ham ind som backup til højrebacken

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... -spillere/
Backup til hvem?
1 2 3 Jimmy er en mur!

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 31. maj 2017, 20:01

white splash skrev:
troelsh skrev:Jeg undrer mig over man sender 19 årige Oscar Buur videre, jeg ved Wieghorst så et kæmpe potentiale i ham da han trænede gf, og jeg mindes også en træningskamp mod agf hvor jeg syntes han gjorde det rigtig godt, men han er åbenbart ikke Ridderholms kop the.
Måske man kunne hente ham ind som backup til højrebacken

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... -spillere/
Backup til hvem?
Ja vel backup til den signing vi forventes at lave på højre back. Buur har været en af sin årgangs (1998) bedste og fik tidligt debut hos de hviiiii, men han er falmet en del de sidste par år, både på landshold og på U19, hvor han flere gange har haft svært ved at få det til at fungere. Vi skal ligeledes huske på, at vi har Mathias Johannesen (1. års U19) på vej op. Han har spillet forrygende, både på U19 og også gjort det fint på reserverne. I den optik ser jeg ingen grund til at signe Buur.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 31. maj 2017, 20:26

DobbeltA skrev:
white splash skrev:
troelsh skrev:Jeg undrer mig over man sender 19 årige Oscar Buur videre, jeg ved Wieghorst så et kæmpe potentiale i ham da han trænede gf, og jeg mindes også en træningskamp mod agf hvor jeg syntes han gjorde det rigtig godt, men han er åbenbart ikke Ridderholms kop the.
Måske man kunne hente ham ind som backup til højrebacken

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... -spillere/
Backup til hvem?
Ja vel backup til den signing vi forventes at lave på højre back. Buur har været en af sin årgangs (1998) bedste og fik tidligt debut hos de hviiiii, men han er falmet en del de sidste par år, både på landshold og på U19, hvor han flere gange har haft svært ved at få det til at fungere. Vi skal ligeledes huske på, at vi har Mathias Johannesen (1. års U19) på vej op. Han har spillet forrygende, både på U19 og også gjort det fint på reserverne. I den optik ser jeg ingen grund til at signe Buur.
Jeg vil også hellere satse på Johannesen fremadrettet. Hvis Oscar Buur skal herop må det hedde prøvetræning først. Rune Frantsen var ret anonym i dagens kamp for Vendsyssel, og jeg må indrømme at jeg ville foretrække Pallesen - skulle VFF rykke ned.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. maj 2017, 21:02

degn skrev:Så lige et par spændene navne nævnt på bold.dk. En bruger ønskede disse 2 til FC slavehandel: Maciej Sadlok og Gustav engvall. De ser meget spændene ud, er der nogen der kender dem og er de overhovedet realistiske for os?
Gustav Engvall er fuldstændig urealistisk. Kun hjemme på leje fra Bristol City, og har gjort det eminent for Djurgården. Er en lidt kantet personlighed, men hans afslutningsevner er indiskutable. Kender ikke den anden.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 31. maj 2017, 21:03

troelsh skrev:Jeg undrer mig over man sender 19 årige Oscar Buur videre, jeg ved Wieghorst så et kæmpe potentiale i ham da han trænede gf, og jeg mindes også en træningskamp mod agf hvor jeg syntes han gjorde det rigtig godt, men han er åbenbart ikke Ridderholms kop the.
Måske man kunne hente ham ind som backup til højrebacken

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... -spillere/
Ikke flere backups. Vi har en dyr backup i Paddy derude i forvejen. Vi skal have en spiller der kan starte, og en der er offensivt orienteret.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 31. maj 2017, 21:24

Nøj hvor jeg synes Alexander Jackobsen minder om Nikolaj Thomsen! Ham gad jeg virkelig godt vi kunne lande! Tror der bliver rift om ham desværre :-(

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 31. maj 2017, 21:35

9520AaB skrev:Ser gerne at vi signer Elmar Bjarnason fra AGF, transferfri.
Han var konge i Randers, og tror vi kan få ham til at blomstre op igen.
Seriøst?
Hvorfor lave kontrakt med et dumt svin som er forbi sine bedste år?
Den næste, der bliver ønsket er vel Morten Rasmussen eller Spellman - AAARGGH.

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Dunkel » 31. maj 2017, 21:44

Han er blevet nævnt herinde før, men jeg hiver ham lige frem igen.

Hvis Viborg skulle rykke ned, så ser jeg gerne, at vi henter Søren Reese. Ung, spillende stopper med fine kvaliteter. Han har været god for et ikke særlig prangende Viborg-hold. En spiller der bare har bygget på siden Viborg hentede ham i Jammerbugt (hvor han i øvrigt fik debut for 2.divisionsholdet som 16-årig).

Desuden er han nordjyde og AaB har haft snøren ude efter ham, da han var yngre.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 31. maj 2017, 22:02

Dunkel skrev:Han er blevet nævnt herinde før, men jeg hiver ham lige frem igen.

Hvis Viborg skulle rykke ned, så ser jeg gerne, at vi henter Søren Reese. Ung, spillende stopper med fine kvaliteter. Han har været god for et ikke særlig prangende Viborg-hold. En spiller der bare har bygget på siden Viborg hentede ham i Jammerbugt (hvor han i øvrigt fik debut for 2.divisionsholdet som 16-årig).

Desuden er han nordjyde og AaB har haft snøren ude efter ham, da han var yngre.
Eller den gode Alexander Jakobsen..han bliver vild. Mem han er nævnt herinde ved flere lejligheder. Og er desværre nok ikke aktuel pga Viborg helt sikkert vil have en god pris.
------------------
mvh Kristian

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mogens » 31. maj 2017, 22:22

Martino skrev:
DobbeltA skrev:
white splash skrev:
troelsh skrev:Jeg undrer mig over man sender 19 årige Oscar Buur videre, jeg ved Wieghorst så et kæmpe potentiale i ham da han trænede gf, og jeg mindes også en træningskamp mod agf hvor jeg syntes han gjorde det rigtig godt, men han er åbenbart ikke Ridderholms kop the.
Måske man kunne hente ham ind som backup til højrebacken

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... -spillere/
Backup til hvem?
Ja vel backup til den signing vi forventes at lave på højre back. Buur har været en af sin årgangs (1998) bedste og fik tidligt debut hos de hviiiii, men han er falmet en del de sidste par år, både på landshold og på U19, hvor han flere gange har haft svært ved at få det til at fungere. Vi skal ligeledes huske på, at vi har Mathias Johannesen (1. års U19) på vej op. Han har spillet forrygende, både på U19 og også gjort det fint på reserverne. I den optik ser jeg ingen grund til at signe Buur.
Jeg vil også hellere satse på Johannesen fremadrettet. Hvis Oscar Buur skal herop må det hedde prøvetræning først. Rune Frantsen var ret anonym i dagens kamp for Vendsyssel, og jeg må indrømme at jeg ville foretrække Pallesen - skulle VFF rykke ned.
Jeg så ikke vendsyssel i dag, men kunne det tænkes, at han var anonym (tolker det som om, at han ikke var meget fremme ad banen?) grundet det taktiske oplæg? Jeg forestiller mig, at vendsyssel gerne ville stå defensivt for at kunne (forsøge at) afgøre det på hjemmebane i den sidste kamp.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af strangecap » 31. maj 2017, 23:03

Hvis FCH ikke rykker op synes jeg vi skal nuppe Mads Aaquist.

Vi heller have en ung back og så en erfaren forsvars general på midten

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. jun 2017, 03:34

Hanga skrev:
Glem heller ikke at vi mistede Jacob Larsen ud af det blå, manden der ellers var udset til at blive PEA's afløser! Nogen der ved hvad Figo laver i dag i øvrigt?

Derudover har vi mistet/skiftet stort set samtlige ungdomstrænere.

Udskiftningen har været massiv og alarmerende. Især fordi tendensen går igen i hele det sportslige setup, for man har også haft fornemmelsen af, at spillerne ikke kan komme hurtigt nok væk... selv for at tage til en klub som OB, der altså ikke burde være et "step up".

Vi kan kun gisne, men der har godt nok været så meget røg, at det er svært at tro på at der ikke skulle være ildebrand et sted.
Jeg er enig. Jeg bryder mig simpelthen ikke om den udvikling vi har set de senere år. Her og nu er det vel tæt på at være indenfor et år vi kommer til at se fysisk træner nr. 4, når der bliver ansat en ny. Det er ikke godt nok, og det skal gøres bedre. Jeg synes de mange udskiftninger blandt trænere og øvrigt personale i de seneste par år virker som et symptom på noget alvorligt. Om det er Gaarde som er problemet, eller om det er den øvrige direktion, som har fingrene lidt for meget i ting de ikke havde da Lynge holdt trådene sammen tør jeg ikke sige. Noget fungerer ikke godt nok.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Patmand » 1. jun 2017, 09:39

Pollack2 skrev:
Kokkefar skrev:
Yankee skrev:
Winterburn skrev:
DKK 1.50 mio i min hovedregning :)
Du glemmer skatteforskellen. Når fodboldspillere rejser på tværs af grænser kigger de naturligvis på nettobeløbet, og jeg kan godt love dig for at vores ven ikke betaler danske skatteprocenter i Florida.
Og du glemmer forskerordningen. Den ligger på 32% inkl. AM-bidrag. Den gennemsnitlige trækprocent er 39 i USA.
Er den stadig gældende? Troede ikke at man politisk stadig tolkede det som forskning at have en udlænding til at rode rundt i Gadens mudrede vande et par år ...
Måske opstår misforståelsen fordi den skatteordning i folkemunde altid har været kaldt "forskerordningen".
Dens korrekte navn er imidlertid "skatteordning for udenlandske forskere og nøglemedarbejdere".

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 1. jun 2017, 10:01

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Glem heller ikke at vi mistede Jacob Larsen ud af det blå, manden der ellers var udset til at blive PEA's afløser! Nogen der ved hvad Figo laver i dag i øvrigt?

Derudover har vi mistet/skiftet stort set samtlige ungdomstrænere.

Udskiftningen har været massiv og alarmerende. Især fordi tendensen går igen i hele det sportslige setup, for man har også haft fornemmelsen af, at spillerne ikke kan komme hurtigt nok væk... selv for at tage til en klub som OB, der altså ikke burde være et "step up".

Vi kan kun gisne, men der har godt nok været så meget røg, at det er svært at tro på at der ikke skulle være ildebrand et sted.
Jeg er enig. Jeg bryder mig simpelthen ikke om den udvikling vi har set de senere år. Her og nu er det vel tæt på at være indenfor et år vi kommer til at se fysisk træner nr. 4, når der bliver ansat en ny. Det er ikke godt nok, og det skal gøres bedre. Jeg synes de mange udskiftninger blandt trænere og øvrigt personale i de seneste par år virker som et symptom på noget alvorligt. Om det er Gaarde som er problemet, eller om det er den øvrige direktion, som har fingrene lidt for meget i ting de ikke havde da Lynge holdt trådene sammen tør jeg ikke sige. Noget fungerer ikke godt nok.
Jeg synes sgu I lægger for meget vægt på en fysisk træner. Det er da en vigtig funktion, men den rangerer da efter både, trænere, assistenter og de fleste spillere i vigtighed.

Jeg er helt enig i at det bekymrende er at Figo forlod os (han var vigtig), men måde det skete på, tyder ikke på ballade eller uro. Specielt ikke når han ikke er dukket op i en tilsvarende funktion andetsteds.

Jeg håber man får lavet et setup, så vi får tilføjet lidt karisma i trænergruppen. Der er altså langt fra det samme spræl i vores nuværende gruppe, som der var med Hamrén/Kuhn/Lynge. Mindre kan måske gøre det, men pt. er vi jo helt i den anden grøft.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 1. jun 2017, 10:07

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Glem heller ikke at vi mistede Jacob Larsen ud af det blå, manden der ellers var udset til at blive PEA's afløser! Nogen der ved hvad Figo laver i dag i øvrigt?

Derudover har vi mistet/skiftet stort set samtlige ungdomstrænere.

Udskiftningen har været massiv og alarmerende. Især fordi tendensen går igen i hele det sportslige setup, for man har også haft fornemmelsen af, at spillerne ikke kan komme hurtigt nok væk... selv for at tage til en klub som OB, der altså ikke burde være et "step up".

Vi kan kun gisne, men der har godt nok været så meget røg, at det er svært at tro på at der ikke skulle være ildebrand et sted.
Jeg er enig. Jeg bryder mig simpelthen ikke om den udvikling vi har set de senere år. Her og nu er det vel tæt på at være indenfor et år vi kommer til at se fysisk træner nr. 4, når der bliver ansat en ny. Det er ikke godt nok, og det skal gøres bedre. Jeg synes de mange udskiftninger blandt trænere og øvrigt personale i de seneste par år virker som et symptom på noget alvorligt. Om det er Gaarde som er problemet, eller om det er den øvrige direktion, som har fingrene lidt for meget i ting de ikke havde da Lynge holdt trådene sammen tør jeg ikke sige. Noget fungerer ikke godt nok.
Jeg synes sgu I lægger for meget vægt på en fysisk træner. Det er da en vigtig funktion, men den rangerer da efter både, trænere, assistenter og de fleste spillere i vigtighed.

Jeg er helt enig i at det bekymrende er at Figo forlod os (han var vigtig), men måde det skete på, tyder ikke på ballade eller uro. Specielt ikke når han ikke er dukket op i en tilsvarende funktion andetsteds.

Jeg håber man får lavet et setup, så vi får tilføjet lidt karisma i trænergruppen. Der er altså langt fra det samme spræl i vores nuværende gruppe, som der var med Hamrén/Kuhn/Lynge. Mindre kan måske gøre det, men pt. er vi jo helt i den anden grøft.
Enig konstellationen virker problematisk. De kan i og for sig være dygtige trænere alle tre, men jeg tror ikke vi har det rette mix af personligheder. Udefra set ligner det, at vi mangler at have en humørspreder/indpisker ala. Kuhn. Bevares vi kunne også godt bruge Hamrens karisma, men jeg ser hellere at spillerne haf en profil ala. Kuhn tæt på sig i dagligdagen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Låst