Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 20. aug 2017, 20:26

Kristian skrev:
BassogogsVen skrev:
frederikshavneren skrev: Vi har allerede hentet syv spillere udefra inkl. Safrenko og brugt et tocifret antal millioner alene på transfers.
Jeg tror ikke at der bliver hentet endnu en angriber, vi har brugt rigtig mange penge denne sommer (det er vel kun FCK der har brugt flere penge på transfers).
Vildt at tænke på, hvad BIF fx har fået for færre penge. Jeg ved godt, hvem jeg ville vælge, hvis valget stod mellem fx Rolim og Vigen eller Tibbling.

Eller FCM med Sørloth versus Sifreddo (kan ikke lige huske navnet)/Sylvestr.

Bare for at tage et par enkelte eksempler.
De ovennævnte spillere har vi aldrig været i nærheden af at kunne tiltrække. Når man er en klub med det lønbudget som Brøndby og FCM og at de tilmed kan sige Europa mulighed under forhandlinger og fast tophold i DK.

Så vi må nøjes med andre muligheder og spillere som vi "ikke" kender.

Lad mig sige, at Rolim kan vise sig at være et scoop hvis han vælter os alle sammen og så har vi pludselig fået meget for "få" penge.

Du skriver jo kun det du gør, fordi du kender ovennævnte spillere og at Sørloth har slået til for FCM. Hvad hvis sørloth havde floppet ind til nu. Ja så havde du nok ikke nævnt ham.

Sorry, men din sammenligning er lidt tynd.
Nah, en norsk angriber med mange mål, der har spillet på det norske landshold og har været repræsenteret på alle ungdomslandshold, synes jeg altid er interessant.

Og ja, jeg ved godt, at Vigen og Tibbling ikke ville have interesse i AaB, men det var sådan set også blot en kommentar til, at vi er det hold, der har brugt andenflest penge på transfers. Dermed er totaltøkonomien ikke interessant, da det indlæg, jeg kommenterede på handlede om transfers isoleret.

Og hvorfor spillere af den slags ikke skulle ønske at komme til AaB, er man jo for såvidt selv skyld i. Hvis ikke vi var i dette selvskabte morads, ville vi jo ikke være så uinteressante. Jeg må minde om, at det blot er tre år siden, at vi vandt The Double, og at der var en masse at bygge videre på, men man det forsømte man.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 20. aug 2017, 20:31

JAMK skrev:Hold nu op med at skyde Gaarde det ene og andet i skoene. Gaarde er underlagt Stephan Schoor og bestyrelsens instrukser i forhold til lønniveau og størrelse af transfersummer/sign-on fees. Det er ikke Gaarde, der har været "forblændet" af talentstrategien, men derimod klubbens ejere.

Det er muligt, at andre sportsdirektører ville kunne have fået mere kvalitet for pengene end Gaarde, men at sammenligne Gaardes transfers med Lynges, er det glade vanvid. I Lynges tid var budgetter et land i Afrika (overholdelsen heraf var i hvert fald). Idag har bestyrelsen givet Schoors en klar instruks om, at AaB ikke skal begive sig ud i noget, der bare minder om økonomisk uføre.

Jeg elsker Lynge og han er/var en super ambassadør for AaB. Men jeg vil, på Gaardes vegne :-) , tillade mig at prikke til myten om, at han var god til at finde "gratis" spillere. En spiller er ikke gratis, blot fordi hans kontrakt er udløbet. Som bekendt indgik AaB i 2014 forlig i feriepengesagen og betalte 17,5 mio. kr. til spillerforeningen. Beløbet vedrørte i det væsentligste feriepenge af sign-on fees. Og siden feriepenge er 12,5% svarer 17,5 mio. altså til sign-on fees for 140 mio. kr. Så lad nu være med at tro, at vi tidligere rendte rundt og hentede en masse gratis/billige spillere og at det var ejendomsinvesteringer, der var skyld i den økonomiske dårligdom. Massive investeringer i spillertruppen var den gennemgående årsag til, at AaBs økonomi konsekvent hang i laser i Lynges tid. Forstå mig ret - Lynge agerede blot, som bestyrelsen ønskede, men hans råderum var et helt andet end det, som Gaarde skal manøvrere i i dag.

Hvis man kigger på AaBs årsrapporter, har vi haft overskud de sidste tre år. Utænkeligt og urealistisk med overskud gennem flere år i træk i Lynge-tiden.

Så lad være med at sammenligne Lynge-tiden med Gaarde-tiden! (EDIT: Læs: Anerkend at der gjaldt to vidt forskellige økonomiske forudsætninger!)
Ah, den går sgu ikke den her: halveringen af spillerbudgettet allerede fandt sted i Lynges tid - fra 2010 (hvem husker ikke vinduet, hvor vi hentede ham Dickson og en reservespiller i Esbjerg!). De store investeringer i 2009 skal alene ses i lyset af store spillersalg og CL-kvalifikation. Og selvfølgelig var det ejendomsinvesteringerne og med dem voldsomme tab også på ishockey og håndbold, der førte AaB på afgrundens rand. Det var bestemt ikke sportslige investeringer. Desuden skal vi altså lige være opmærksomme på, at AaB er en fodboldklub, hvorfor tab på spillerinvesteringer unægtelig havde været mere spiselige end tab på ejendomme og andet gøgl!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 20. aug 2017, 20:37

JAMK skrev: Jeg elsker Lynge og han er/var en super ambassadør for AaB. Men jeg vil, på Gaardes vegne :-) , tillade mig at prikke til myten om, at han var god til at finde "gratis" spillere. En spiller er ikke gratis, blot fordi hans kontrakt er udløbet. Som bekendt indgik AaB i 2014 forlig i feriepengesagen og betalte 17,5 mio. kr. til spillerforeningen. Beløbet vedrørte i det væsentligste feriepenge af sign-on fees. Og siden feriepenge er 12,5% svarer 17,5 mio. altså til sign-on fees for 140 mio. kr. Så lad nu være med at tro, at vi tidligere rendte rundt og hentede en masse gratis/billige spillere og at det var ejendomsinvesteringer, der var skyld i den økonomiske dårligdom. Massive investeringer i spillertruppen var den gennemgående årsag til, at AaBs økonomi konsekvent hang i laser i Lynges tid.
Det her er fuldstændig forkert. Læs regnskaberne fra den tid igennem, og du vil finde at vores massive udenomsinvesteringer foretaget på baggrund af rygklapperi internt i AaB's bestyrelse var hovedårsagen bag det morads vi endte i.
Vennetjenester internt i AaB's bestyrelse var tæt på at begrave AaB. Der var absolut ingen grund til, at vi skulle hjælpe Per Søndergaard og TK Development af med nogle usælgelige bygninger. Jeg tror ikke der var én ejendomsudvikler i byen der forstod en brik af den handel, når man ser på hvad man ellers kunne have kastet sig over, hvis man partout ville ud og lege på det marked.

Vi har sgu heller ikke betalt sign-on fees der beløber sig til 140 mio. kr - det er en fuldstændig utroværdig påstand, når man ser på vores indkøb og samlede budget.

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 20. aug 2017, 20:42

Gamen, hvorfor skulle vi så betale spillerforeningen 17,5 mio. kr. for manglende feriepenge? Påstår du, det ikke har fundet sted?

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af michael_nagg » 20. aug 2017, 20:46

JAMK skrev:Gamen, hvorfor skulle vi så betale spillerforeningen 17,5 mio. kr. for manglende feriepenge? Påstår du, det ikke har fundet sted?
Det passe da med de 17 mil. Men hvis nu de manglende udbetalinger har drejet sig om perioder der var imellem 1 til 3 år, afhængig af de berørte spillere. Så på den måde kan du ikke regne med de 140mil i sign on fees

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 20. aug 2017, 20:51

Jeg ved godt at feriepengebeløbet også er resultatet af bonusser og renter, men det er ubestrideligt sandt at 17,5 mio. kr. i feriepenge svarer til 140 mio. kr. som spillerne har fået/tjent udover deres løn.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 20. aug 2017, 20:52

JAMK skrev:Gamen, hvorfor skulle vi så betale spillerforeningen 17,5 mio. kr. for manglende feriepenge? Påstår du, det ikke har fundet sted?
De 17,5 mio. indeholdt bl.a. en bod til spillerne og desuden gjaldt de 12,5 % ikke kun sign-on og sign-off fees, men også bonusser og andet. Derfor er det tåbeligt at påstå at vi har punget 140 mio. kr. ud udelukkende i sign-on fees, hvilket var hvad du påstod.

Det kan du evt. læse om her: http://www.bertelrasmussen.dk/index.php ... sekvenser/

God aften!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 20. aug 2017, 20:55

jonas386 skrev: Skal det forstås som at vi/Gaarde stadig har føleren ude efter ham? Paradoksalt nok, så vil det nok være en fordel for Kusk, hvis FCK ryger ud til Qarabag. Muligheden for spilletid må være større i EL end ChL når man tænker på Ståles, især i Europa, rigide system
Ja, og det har vi gjort længe og vedholdende. Jeg tror dog tidligst, at et evt. skifte kan ske til vinter. Jeg tvivler på at Ståle slipper ham nu, og så må tiden så vise om vi stadig er forrest i køen til den tid.

På den led er det positivt, at vores unge spillere har et så godt indtryk af AaB-tiden. Lucas Andersen var vi også millimeter fra at hente inden skiftet til Grasshoppers, men måtte se os slået i 11. time, på en løn vi langtfra kunne være med på.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 20. aug 2017, 20:55

Gamen skrev:
JAMK skrev:Gamen, hvorfor skulle vi så betale spillerforeningen 17,5 mio. kr. for manglende feriepenge? Påstår du, det ikke har fundet sted?
De 17,5 mio. indeholdt bl.a. en bod til spillerne og desuden gjaldt de 12,5 % ikke kun sign-on og sign-off fees, men også bonusser og andet. Derfor er det tåbeligt at påstå at vi har punget 140 mio. kr. ud udelukkende i sign-on fees, hvilket var hvad du påstod.

Det kan du evt. læse om her: http://www.bertelrasmussen.dk/index.php ... sekvenser/

God aften!
Men vi har punget 140 mio ud :-) ?
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 20. aug 2017, 21:01

Kristian skrev:
Men vi har punget 140 mio ud :-) ?
Nej, for som nævnt var der også en bod der skulle betales. Og pengene ER jo betalt, det er derfor der var al den snak om dobbeltbetaling.

Men vi taler altså også om en periode på godt 10 år, fra 2004 hvor overenskomsten gjaldt fra. Derfor er det decideret latterligt at henføre det til et overdrevent forbrug, der skal fjerne fokus fra nogle elendige ejendomsinvesteringer. Vi havde et par år, hvor vi kørte med et lønbudget i omegnen 60 mio. kr., men ellers har vi jo hverken før eller siden været på det niveau.

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 20. aug 2017, 21:02

Bonusser er ikke desto mindre noget, som spillerne modtager som kompensation? Gamen har du egentligt et ønske om at debattere pointer eller har du brug for et lille afbræk hvor du kan komme af med dine frustrationer?

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 20. aug 2017, 21:06

Gamen, boden udgør 10%.... ifølge din artikel. Hvad med de sidste 90%? Har det fundet sted, eller er det bare Per Søndergaard der også har snøret ham advokaten?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 20. aug 2017, 21:07

JAMK skrev:Bonusser er ikke desto mindre noget, som spillerne modtager som kompensation? Gamen har du egentligt et ønske om at debattere pointer eller har du brug for et lille afbræk hvor du kan komme af med dine frustrationer?
Begynder du nu også? Hvis det er præmissen for "debat", så kan du finde nogle andre at debattere med :-) Jeg har bedre ting at bruge min søndag aften på.

Det var ikke mig der påstod, at det var et overdrevent forbrug og ikke nogle fuldstændig sindssyge beslutninger af AaB's bestyrelse, der næsten havde lagt klubben i graven.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mephisto2 » 20. aug 2017, 21:13

Dette er en transfertråd!!

Internt fnidder-fnadder er ved at ødelægge Debatsiden

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 20. aug 2017, 21:15

Jamen lad os bare sige vi over 10 år brugte 120 mio på bonus og sign-on fee (hvis vi ser bort fra boden og renter). Det er som bekendt i snit 12 mio. om året. Der er vel ingen ved deres fulde fem, der tror, at vi de sidste tre år har brugt i nærheden af 12 mio årligt på sign-on fees og bonusser. Så for at vende tilbage til min pointe havde Lynge væsentligt flere ressourcer til rådighed end Gaarde har nu.

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RendOs » 20. aug 2017, 21:37

JAMK skrev:Jamen lad os bare sige vi over 10 år brugte 120 mio på bonus og sign-on fee (hvis vi ser bort fra boden og renter). Det er som bekendt i snit 12 mio. om året. Der er vel ingen ved deres fulde fem, der tror, at vi de sidste tre år har brugt i nærheden af 12 mio årligt på sign-on fees og bonusser. Så for at vende tilbage til min pointe havde Lynge væsentligt flere ressourcer til rådighed end Gaarde har nu.
Stop nu. Kom med konkrete spillerønsker i stedet for det bræk der.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. aug 2017, 21:38

Efter Safranko's nuværende klubs hjemmeside må man antage, at mandag skal "blot" bruges til lægetjek og derefter at handelen er officiel.

Så mandag sidder jeg og bæver om Gaarde siger "Vi fik vores førsteprioritet og kan dermed lukke transfervinduet". For så bliver jeg en kende nervøs.

Selvom vi har haft en del skadede spiller her i starten: Patrick, Kakeeto, Abildgaard, Ramkilde og nu Okore, Rolim, Lansing og Würtz, så ser jeg stadig plads til lidt forbedringer.
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 20. aug 2017, 22:02

Safranko ser ok ud synes jeg, men mon ikke der landes en offensivspiller mere. En der kan dække de forreste pladser, både angriber og kant.
Og gerne 1 cb også. Og hvor længe er Rolim ude?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 20. aug 2017, 22:08

FIDEL skrev:Safranko ser ok ud synes jeg, men mon ikke der landes en offensivspiller mere. En der kan dække de forreste pladser, både angriber og kant.
Og gerne 1 cb også. Og hvor længe er Rolim ude?
At vi er efter Kusk antyder jo også at vi er klar med penge for den dynamiske midtbanespiller vi har behov for.

Derudover kommer Safranko nok og så er det nu nok også det.
------------------
mvh Kristian

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af jonas386 » 20. aug 2017, 22:23

Gamen skrev:
jonas386 skrev: Skal det forstås som at vi/Gaarde stadig har føleren ude efter ham? Paradoksalt nok, så vil det nok være en fordel for Kusk, hvis FCK ryger ud til Qarabag. Muligheden for spilletid må være større i EL end ChL når man tænker på Ståles, især i Europa, rigide system
Ja, og det har vi gjort længe og vedholdende. Jeg tror dog tidligst, at et evt. skifte kan ske til vinter. Jeg tvivler på at Ståle slipper ham nu, og så må tiden så vise om vi stadig er forrest i køen til den tid.

På den led er det positivt, at vores unge spillere har et så godt indtryk af AaB-tiden. Lucas Andersen var vi også millimeter fra at hente inden skiftet til Grasshoppers, men måtte se os slået i 11. time, på en løn vi langtfra kunne være med på.

Jeg må indrømme at jeg synes det næsten bliver for meget af det gode med Kusk. Så skal det hvertfald også betyde et farvel til Meillinger og måske Sylvestr, selvom han selvfølgelig senest er væk til Januar.

Har du nogen ide om hvilken økonomi vi har forsøgt at smide i en sådan aftale? Og hvad skete der med Malmö/Brügge(?)?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Låst