Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
leinaD
Miniput
Miniput
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27. jul 2015, 08:23
Favoritspiller: Risgård

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af leinaD » 16. jun 2017, 17:15

Fuuuuuck!

...... jeg har lige set Kasper Kusk på jernhesten gennem Reberbansgade; hvad skal det ikke blive til?

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af aaballday » 16. jun 2017, 17:26

leinaD skrev:Fuuuuuck!

...... jeg har lige set Kasper Kusk på jernhesten gennem Reberbansgade; hvad skal det ikke blive til?

Og jeg har lige set Wichmann på Boulevarden! Den er hjemme.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af De Fem » 16. jun 2017, 17:38

leinaD skrev:Fuuuuuck!

...... jeg har lige set Kasper Kusk på jernhesten gennem Reberbansgade; hvad skal det ikke blive til?
Fra min tid i paradis: En boks med seks kugler - jordbær, chololade, stracciatella.

Insider9000
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. jun 2017, 08:31
Favoritspiller: Frank Strandli

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Insider9000 » 16. jun 2017, 18:21

Jeg har en kilde der siger AaB prøver at hente Pallesen i Viborg !
Der skulle yderligere være interesse i Mikkel Andersen fra FCM !

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af LordMessi » 16. jun 2017, 18:27

Insider9000 skrev:Jeg har en kilde der siger AaB prøver at hente Pallesen i Viborg !
Der skulle yderligere være interesse i Mikkel Andersen fra FCM !
Mikkel Andersen ville sgu være fin....Omkring Pallesen ved jeg ikke lige....

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 16. jun 2017, 18:37

Insider9000 skrev:Jeg har en kilde der siger AaB prøver at hente Pallesen i Viborg !
Der skulle yderligere være interesse i Mikkel Andersen fra FCM !
Min siger der har været lidt forespørgsel omkring både Pallesen og Reese men at der ikke er noget op over - kan Selvføglelig gå megrt hurtigt i fodbold(min kilde er VFF mand)
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Kristian » 16. jun 2017, 18:37

Kasper skrev:Det er forhåbentlig Søren Reese. 23 år og allerede over 200 førsteholdskampe. Klar forstærkning og han virker til at have en jernvilje.
Mon ikke det er pallesen ?
------------------
mvh Kristian

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 16. jun 2017, 18:41

jonas386 skrev:
FIDEL skrev:
jonas386 skrev:
FIDEL skrev:Det er da fuldstændigt vanvittigt at kræve så meget for Reese.
Først og fremmest, så er det jo altid, i en forhandlingsposition, smart at lægge ud med noget mere end man egentlig er villig til at acceptere. Man er jo altid interesseret i at få mest muligt for de spillere, der er interessante for andre klubber.
Dernæst, hvor mange penge snakker vi egentlig? Hvem er Viborgs dyreste salg? Deht kan ikke være mange millioner, når man tænker på, at de har været i 1.division sålænge som de har. Er det en pris på 2-3 millioner vi snakker er det 3-5 eller 5+?
Nu blev der skrevet den dyreste spiller vi har hentet i mange år, så det må jo betyde over 7 millioner. Floras kostede vel deromkring.
Arh, jeg læste forkert. beklager. Læste det som at Viborg ville gøre Reese til deres dyreste salg nogensinde.
Vi betalte dog vist kun godt og vel 4 for Flores, som jeg har forstået det.
Det er rigtig at vi så at sige fik Flores for en spotpris, men der er noget med en klausul i forhold til videresalg, hvor moderklubben skal have en betragtelig del af kagen.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 16. jun 2017, 18:44

Martino skrev:
Insider9000 skrev:Jeg har en kilde der siger AaB prøver at hente Pallesen i Viborg !
Der skulle yderligere være interesse i Mikkel Andersen fra FCM !
Min siger der har været lidt forespørgsel omkring både Pallesen og Reese men at der ikke er noget op over - kan Selvføglelig gå megrt hurtigt i fodbold(min kilde er VFF mand)
Mon ikke man vil forsøge at få bagkæden på plads ASAP, så må de offensive kræfter komme til lidt længere inde i transfervinduet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 16. jun 2017, 18:53

DobbeltA skrev:
Martino skrev:
Insider9000 skrev:Jeg har en kilde der siger AaB prøver at hente Pallesen i Viborg !
Der skulle yderligere være interesse i Mikkel Andersen fra FCM !
Min siger der har været lidt forespørgsel omkring både Pallesen og Reese men at der ikke er noget op over - kan Selvføglelig gå megrt hurtigt i fodbold(min kilde er VFF mand)
Mon ikke man vil forsøge at få bagkæden på plads ASAP, så må de offensive kræfter komme til lidt længere inde i transfervinduet.
Det giver da ok mening. Pallesen synes jeg er dygtig nok til AaB.
Jeg savner Winsnes

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 947
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Salle17 » 16. jun 2017, 18:59

Kunne godt tænke mig, at vi hentede Spalvis hjem, evt. på en lejeaftale! Derudover ville en Jakob Ankersen pynte på det her hold, dog taler hans attitude ned. Pallesen fra Viborg er vel oplagt, god fart, har præsteret rigtig godt på et dårligt Viborg hold. Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 16. jun 2017, 19:05

Salle17 skrev:Kunne godt tænke mig, at vi hentede Spalvis hjem, evt. på en lejeaftale! Derudover ville en Jakob Ankersen pynte på det her hold, dog taler hans attitude ned. Pallesen fra Viborg er vel oplagt, god fart, har præsteret rigtig godt på et dårligt Viborg hold. Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.
Sådan tænker jeg at det må være. Vi må huske på at de "unge" ikke er ligeså unge og urutinerede, som for et års tid siden. Styr på bagkæden og så have is i maven til sidst i transfervinduet, det ser jeg som det bedste løsning, når man tænker sæsonen på den lange bane. Der er 7 kampe transfervinduet lukker, dem må vi komme bedst muligt igennem. Kan vi lukke bedre af i bagbutikken, så skal det nok give point også. Jeg sælger den gerne for 11 point i de første 7 kampe, hvis vi derefter kan forstærke offensiven med 2-3 kvalitetsspillere.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamling » 16. jun 2017, 19:30

Lad os få wichmann og Curth tilbage fra VFF, Bruhn tilbage fra Randers og due tilbage fra Nykøbing Falster. Kombineret med de 3 nyoprykkede (2 forsvarere og 1 angriber) så er den ged jo barberet :-)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 16. jun 2017, 19:34

Gamling skrev:Lad os få wichmann og Curth tilbage fra VFF, Bruhn tilbage fra Randers og due tilbage fra Nykøbing Falster. Kombineret med de 3 nyoprykkede (2 forsvarere og 1 angriber) så er den ged jo barberet :-)
En lille frisk fredagsjoke :-)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af MrBangDK » 16. jun 2017, 20:15

Gamling skrev:Lad os få wichmann og Curth tilbage fra VFF, Bruhn tilbage fra Randers og due tilbage fra Nykøbing Falster. Kombineret med de 3 nyoprykkede (2 forsvarere og 1 angriber) så er den ged jo barberet :-)
"Sjovt"
Ska' vi hak'?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af FIDEL » 16. jun 2017, 20:34

DobbeltA skrev:
Salle17 skrev:Kunne godt tænke mig, at vi hentede Spalvis hjem, evt. på en lejeaftale! Derudover ville en Jakob Ankersen pynte på det her hold, dog taler hans attitude ned. Pallesen fra Viborg er vel oplagt, god fart, har præsteret rigtig godt på et dårligt Viborg hold. Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.
Sådan tænker jeg at det må være. Vi må huske på at de "unge" ikke er ligeså unge og urutinerede, som for et års tid siden. Styr på bagkæden og så have is i maven til sidst i transfervinduet, det ser jeg som det bedste løsning, når man tænker sæsonen på den lange bane. Der er 7 kampe transfervinduet lukker, dem må vi komme bedst muligt igennem. Kan vi lukke bedre af i bagbutikken, så skal det nok give point også. Jeg sælger den gerne for 11 point i de første 7 kampe, hvis vi derefter kan forstærke offensiven med 2-3 kvalitetsspillere.
Rigtigt nok. Og så håber vi at Würtz, Risgaard, Meilinger mfl. Løfter deres niveau. Det er vel nogenlunde realistisk.
Men lad os få Reese og Pallesen på plads, og så hente Hovland fx lidt senere.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af sulakvelidze » 16. jun 2017, 20:48

Salle17 skrev:Kunne godt tænke mig, at vi hentede Spalvis hjem, evt. på en lejeaftale! Derudover ville en Jakob Ankersen pynte på det her hold, dog taler hans attitude ned. Pallesen fra Viborg er vel oplagt, god fart, har præsteret rigtig godt på et dårligt Viborg hold. Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.
Jeg er 100 procent med på Spalvis. Det er en chance at tage, men hans potentiale er uomtvisteligt, og hvis fysikken er i orden, får vi ikke en skarpere angriber til en pris under det dobbelte. Og hvis vi bare en gang mere kan opleve en afslutning som denne, er det sgu lige før, at jeg vil betale lejemålet selv:

https://m.youtube.com/watch?v=-pctrDY344Y

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 16. jun 2017, 22:14

FIDEL skrev: Rigtigt nok. Og så håber vi at Würtz, Risgaard, Meilinger mfl. Løfter deres niveau. Det er vel nogenlunde realistisk.
Men lad os få Reese og Pallesen på plads, og så hente Hovland fx lidt senere.
Jeg tror ikke AaB's ledelse vil forlade sig på håb... I så fald kan vi vel også håbe, at Ramkilde laver 21 mål i sin debutsæson, at Holgersson ligner Nesta fra starten af denne sæson, og at Magnus Christensen pludselig ligner Pirlo i hans velmagtsdage. Men så igen, håbet tager vi med ind i hver sæson, det er bare så sjældent der rent faktisk er særlig meget at have det i. Og det gør sig også gældende ved indgangen til den kommende sæson.

Würtz og Risgård har underpræsteret 3-4 ud af de seneste 5 halvsæsoner, og ligner efterhånden det de begge er: et par halvgamle mænd med en del skavanker, der holder dem fra at deltage regelmæssigt i træning og i øvrigt levere på topniveau á la 2014.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 16. jun 2017, 22:20

Salle17 skrev:Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.
Der er ikke nogen fordel ved at vente til sidst i vinduet - det er ren og skær spin fra gammel tid, hvor ressourcerne var knappe.

Det er egentlig beskrevet meget godt, i dette lille uddrag fra Tipsbladet:

"Man venter, venter, venter - og får travlt!
Men hvordan fungerer transfervinduet fra et sportsligt og finansielt synspunkt?

Ikke ret godt, kunne man mene.

Det er naturligt nok, at mange handler venter til sidste øjeblik. I forhandlingerne forsøger både klubber og spillere at få så god en aftale som overhovedet muligt, og der sigter man fra klubbernes side efter drømmespillere, der egentlig er en hylde over, hvad man normalt har kapacitet og økonomi til, mens spillerne naturligt nok forsøger at finde en så fed klub som overhovedet muligt, hvilket vil sige en ofte kompliceret afvejning mellem løn, chancer for fast spilletid, sportsligt niveau og familiehensyn.

Begge parter forsøger at score over niveau, og den mekanisme bliver ganget med ti, når transfermarkedet lukker på en bestemt dag på et bestemt klokkeslæt (transfervinduet blev indført af FIFA fra 2002/2003-sæsonen, men åbningstiderne varierer fra land til land).

For at blive i par-analogierne, betyder det i mange tilfælde, at klub og spiller, der egentlig ikke er voldsomt interesseret i hinanden, mødes. Klubben tør ikke andet, fordi man er nødt til at have garderinger på alle pladser, og spilleren er selv sagt tvunget til at finde en arbejdsgiver, da seks måneder på bænken eller helt uden for fodbold er gift for både CV og den fintunede fodboldkrop, man har brugt et langt liv på at bygge.

I den anden ende af spektret, hvor man køber profiler, er der et lignende pres op til deadline. Man skal pinedød have den profil, der kan sikre guld eller overlevelse i ligaen, og er pengene afsat på budgettet, finder man sandsynligvis den profil på sidste dag i transfervinduet som en selvopfyldende profeti, uanset om ens scouting-rapporter på ham er mere lunkne end godt er."

AaB skal ud og agere, og få noget på plads så hurtigt som muligt, mens udvalget stadig er ganske godt. Klubben skal ikke stå og mangle 2-3 spillere når vi går ind i de sidste 24 timer, for så får vi nogle panik-handler, som vi så det under Lynge hvor vi betalte boksen for lejemål af bl.a. Saganowski. Altså, en kortsigtet panikløsning i en situation hvor vi havde brug for noget helt andet.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af DobbeltA » 16. jun 2017, 22:32

Gamen skrev:
Salle17 skrev:Synes det ser svært ud, at få holdet klart til sæsonstart, men tænker faktisk at vi kan få spilere fra en højere hylde, hvis vi venter tilsidst i vinduet.
Der er ikke nogen fordel ved at vente til sidst i vinduet - det er ren og skær spin fra gammel tid, hvor ressourcerne var knappe.

Det er egentlig beskrevet meget godt, i dette lille uddrag fra Tipsbladet:

"Man venter, venter, venter - og får travlt!
Men hvordan fungerer transfervinduet fra et sportsligt og finansielt synspunkt?

Ikke ret godt, kunne man mene.

Det er naturligt nok, at mange handler venter til sidste øjeblik. I forhandlingerne forsøger både klubber og spillere at få så god en aftale som overhovedet muligt, og der sigter man fra klubbernes side efter drømmespillere, der egentlig er en hylde over, hvad man normalt har kapacitet og økonomi til, mens spillerne naturligt nok forsøger at finde en så fed klub som overhovedet muligt, hvilket vil sige en ofte kompliceret afvejning mellem løn, chancer for fast spilletid, sportsligt niveau og familiehensyn.

Begge parter forsøger at score over niveau, og den mekanisme bliver ganget med ti, når transfermarkedet lukker på en bestemt dag på et bestemt klokkeslæt (transfervinduet blev indført af FIFA fra 2002/2003-sæsonen, men åbningstiderne varierer fra land til land).

For at blive i par-analogierne, betyder det i mange tilfælde, at klub og spiller, der egentlig ikke er voldsomt interesseret i hinanden, mødes. Klubben tør ikke andet, fordi man er nødt til at have garderinger på alle pladser, og spilleren er selv sagt tvunget til at finde en arbejdsgiver, da seks måneder på bænken eller helt uden for fodbold er gift for både CV og den fintunede fodboldkrop, man har brugt et langt liv på at bygge.

I den anden ende af spektret, hvor man køber profiler, er der et lignende pres op til deadline. Man skal pinedød have den profil, der kan sikre guld eller overlevelse i ligaen, og er pengene afsat på budgettet, finder man sandsynligvis den profil på sidste dag i transfervinduet som en selvopfyldende profeti, uanset om ens scouting-rapporter på ham er mere lunkne end godt er."

AaB skal ud og agere, og få noget på plads så hurtigt som muligt, mens udvalget stadig er ganske godt. Klubben skal ikke stå og mangle 2-3 spillere når vi går ind i de sidste 24 timer, for så får vi nogle panik-handler, som vi så det under Lynge hvor vi betalte boksen for lejemål af bl.a. Saganowski. Altså, en kortsigtet panikløsning i en situation hvor vi havde brug for noget helt andet.
Saganowski, ham havde jeg helt glemt, nu er det fredagshumør spoleret. Der har været et par slemme fejlskud gennem tiden.

Låst