Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 21. aug 2017, 17:25

FIDEL skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... aign=sport

Ikke super overraskende, men lidt ærgerligt at der ikke er planer om flere. Havde håbet man kunne sende Sylvestr og Meilinger videre og hentet én ind med noget fart som kan udfordre mand-mand, som jeg synes vi mangler. Nomvethe nr. 2 eller et eller andet.
Synes vi mangler power på kanterne... Suk.
Så er vinduet officielt dumpet. To ud fra tre midtstoppere mangler Superliganiveau og vi mangler en kvalitetsspiller med Superliganiveau. Safranko er derudover en lottokupon uanset, hvad Gaarde siger.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

seamann

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af seamann » 21. aug 2017, 17:38

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... aign=sport

Ikke super overraskende, men lidt ærgerligt at der ikke er planer om flere. Havde håbet man kunne sende Sylvestr og Meilinger videre og hentet én ind med noget fart som kan udfordre mand-mand, som jeg synes vi mangler. Nomvethe nr. 2 eller et eller andet.
Synes vi mangler power på kanterne... Suk.
Så er vinduet officielt dumpet. To ud fra tre midtstoppere mangler Superliganiveau og vi mangler en kvalitetsspiller med Superliganiveau. Safranko er derudover en lottokupon uanset, hvad Gaarde siger.
I guder, hvor er du anstrengende. Find nu på noget nyt at skrive. Alternativt brug tiden på at rette stavefejlen i din signatur.

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af RendOs » 21. aug 2017, 17:40

Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... aign=sport

Ikke super overraskende, men lidt ærgerligt at der ikke er planer om flere. Havde håbet man kunne sende Sylvestr og Meilinger videre og hentet én ind med noget fart som kan udfordre mand-mand, som jeg synes vi mangler. Nomvethe nr. 2 eller et eller andet.
Synes vi mangler power på kanterne... Suk.
Så er vinduet officielt dumpet. To ud fra tre midtstoppere mangler Superliganiveau og vi mangler en kvalitetsspiller med Superliganiveau. Safranko er derudover en lottokupon uanset, hvad Gaarde siger.
Du er garanteret én af dem der konstant er negative inde på klubbens Facebook-side. I guder hvor er det forfærdeligt at høre på.

JAMK
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 23
Tilmeldt: 19. aug 2017, 08:28

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af JAMK » 21. aug 2017, 17:43

Vi har hentet seks nye spillere, hvoraf formentligt minimum de fem kommer til at spille samtlige kampe, bortset fra skader og karantæner. Det ville være mærkeligt, hvis ikke spillere som Ahlmann, Thellufsen og Pohl steppede lidt op nu der kommer lidt mere kvalitet omkring dem. Giv det nu lige lidt tid.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Jakobsen » 21. aug 2017, 18:06

RendOs skrev:
Jakobsen skrev:
FIDEL skrev:
AalBoyeBK skrev:https://nordjyske.dk/nyheder/sport/gaar ... aign=sport

Ikke super overraskende, men lidt ærgerligt at der ikke er planer om flere. Havde håbet man kunne sende Sylvestr og Meilinger videre og hentet én ind med noget fart som kan udfordre mand-mand, som jeg synes vi mangler. Nomvethe nr. 2 eller et eller andet.
Synes vi mangler power på kanterne... Suk.
Så er vinduet officielt dumpet. To ud fra tre midtstoppere mangler Superliganiveau og vi mangler en kvalitetsspiller med Superliganiveau. Safranko er derudover en lottokupon uanset, hvad Gaarde siger.
Du er garanteret én af dem der konstant er negative inde på klubbens Facebook-side. I guder hvor er det forfærdeligt at høre på.
Det var da noget mærkeligt noget at skyde i skoene. Men nej jeg debatterer mest AaB herinde og derudover med de venner og familiemedlemmer der også holder med AaB. Og jeg synes at Kasper P og Blåbjergs præstationer taler for sig selv ifht. at de ikke har Superliganiveau og vi er utroligt tynde på kanterne. En Flores i fremgang, men stadig ikke en de misunder os i de andre klubber, en ret bleg Thellufsen der kun er klar til indhop og to leverpostejspillere i Meilinger og Børsting som ikke er dem der løfter offensiven. Så har vi fået en random brasser med et tvivlsomt CV som man ikke rigtigt tror på siden han kun er lejet. Nu har vi fået Safranko som måske/måske ikke er god nok, men for at få det bedste ud af vores angribere skal vi altså dem forsynet bedre og have noget mere tempo i vores spil og det får vi ikke fra den nuværende midtbane ligesom en langsom spiller som Kasper P er en hindring i opspillet når vi vil spille på den her måde.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2017, 18:15

Hvis ikke der kommer flere, er dette vindue i mine øjne dumpet!

Men det tror jeg nu rent faktisk også der gør (uden at have noget at ha det i)
Der er bare flere ting, som ikke rigtig hænger sammen i Gaardes udtalelser og så det han gør.

Holdet spiller stadig ad helvede til i 80% af tiden. Det løser sig IKKE ved at købe en angriber.
I store dele af mange kampe spiller vi os ikke frem til en skid. det skal løses. Vi kan heller ikke holde modstanderne væk fra vores mål. Det skal også løses.

Så er der også det ubekendte. Altså spillere ud.
Jeg tror stadig der smutter en enkelt eller to spillere (Kakeeto, Meilinger eller Sylvstr) kunne være nogle bud.

Men her lidt af det Gaarde udtaler:
Jeg synes, at vores hold har mange kreative kræfter. Jeg ved godt, at vi kæmper lidt med spillet i den ende af banen i øjeblikket. Men når de bliver sluppet løs, så er der altså mange spillere, der kan lave de flotte ting og lave gode aktioner i offensiven, som vi mangler. Men det kan godt være, at der kommer mere end en spiller ind, men det er primært en angriber, vi kigger på, siger han.
Han ved jo godt vi halter spillemæssigt. Og det med at lave flotte aktioner?! Hvor har han set det henne?
Man udtaler jo ikke det her og så lukker vinduet 2 dage senere og med 10 dage tilbage af vinduet.
Der er rigtig mange spillere, som gerne vil til AaB, men vi henter selvfølgelig ikke noget, som vi ikke tror på, og derfor har vi været tålmodige, siger Gaarde til bold.dk og forklarer, at AaB ikke er bange for at bruge godt med penge, hvis klubben finder den helt rette til holdet
Han kostede vel ikke mere end de andre transfers ham Slovaken? Ergo må der vel være mere at skyde med.

Så er der nogle herinde, som mener der er spurgt på Kusk. Hvis det er rigtigt, så ved han jo også godt at der mangler en stærk kantspiller og så lukker man jo ikke vinduet nu.

Desuden ha vi (som sædvanlig) af en eller anden grund et papirs tyndt forsvar! Jeg for lange løg, når Gaarde udtaler (i forbindelse med Rinnes ankomst) at det er vigtigt med konkurrence om pladsen på målmandsposten. HVORFOR er det så ikke vigtigt i midterforsvaret?! Jeg fatter det virkelig ikke? Hvornår har vi sidste haft 3 gode midterforsvare i klubben samtidigt?

Når man så hører de såkaldte "eksperter" i tv og i radioen. Så mener de der mangler 3-4 spillere til truppen for at spille med om top 6. Nu har Gaarde hentet 1 og lukker så vinduet?!

Som jeg startede med at skrive. Jeg har INTET at have det her i. Men jeg tror der kommer 1-2 mere.
Der skulle gerne dukke to op, før JEG mener det er forsvarligt. Men nu ser Gaarde (aka kemiske Ali) også lidt forskelligt på tingene SUK:

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 21. aug 2017, 18:25

Gaarde6 skrev:Hvis ikke der kommer flere, er dette vindue i mine øjne dumpet!

Men det tror jeg nu rent faktisk også der gør (uden at have noget at ha det i)
Der er bare flere ting, som ikke rigtig hænger sammen i Gaardes udtalelser og så det han gør.

Holdet spiller stadig ad helvede til i 80% af tiden. Det løser sig IKKE ved at købe en angriber.
I store dele af mange kampe spiller vi os ikke frem til en skid. det skal løses. Vi kan heller ikke holde modstanderne væk fra vores mål. Det skal også løses.

Så er der også det ubekendte. Altså spillere ud.
Jeg tror stadig der smutter en enkelt eller to spillere (Kakeeto, Meilinger eller Sylvstr) kunne være nogle bud.

Men her lidt af det Gaarde udtaler:
Jeg synes, at vores hold har mange kreative kræfter. Jeg ved godt, at vi kæmper lidt med spillet i den ende af banen i øjeblikket. Men når de bliver sluppet løs, så er der altså mange spillere, der kan lave de flotte ting og lave gode aktioner i offensiven, som vi mangler. Men det kan godt være, at der kommer mere end en spiller ind, men det er primært en angriber, vi kigger på, siger han.
Han ved jo godt vi halter spillemæssigt. Og det med at lave flotte aktioner?! Hvor har han set det henne?
Man udtaler jo ikke det her og så lukker vinduet 2 dage senere og med 10 dage tilbage af vinduet.
Der er rigtig mange spillere, som gerne vil til AaB, men vi henter selvfølgelig ikke noget, som vi ikke tror på, og derfor har vi været tålmodige, siger Gaarde til bold.dk og forklarer, at AaB ikke er bange for at bruge godt med penge, hvis klubben finder den helt rette til holdet
Han kostede vel ikke mere end de andre transfers ham Slovaken? Ergo må der vel være mere at skyde med.

Så er der nogle herinde, som mener der er spurgt på Kusk. Hvis det er rigtigt, så ved han jo også godt at der mangler en stærk kantspiller og så lukker man jo ikke vinduet nu.

Desuden ha vi (som sædvanlig) af en eller anden grund et papirs tyndt forsvar! Jeg for lange løg, når Gaarde udtaler (i forbindelse med Rinnes ankomst) at det er vigtigt med konkurrence om pladsen på målmandsposten. HVORFOR er det så ikke vigtigt i midterforsvaret?! Jeg fatter det virkelig ikke? Hvornår har vi sidste haft 3 gode midterforsvare i klubben samtidigt?

Når man så hører de såkaldte "eksperter" i tv og i radioen. Så mener de der mangler 3-4 spillere til truppen for at spille med om top 6. Nu har Gaarde hentet 1 og lukker så vinduet?!

Som jeg startede med at skrive. Jeg har INTET at have det her i. Men jeg tror der kommer 1-2 mere.
Der skulle gerne dukke to op, før JEG mener det er forsvarligt. Men nu ser Gaarde (aka kemiske Ali) også lidt forskelligt på tingene SUK:
Jeg håber også, det er en taktisk udmelding. For med holdets nuværende forfatning, er en signing af Safranko næppe det, der rykker os i top 6 alene. Der mangler, som du påpeger, gryn på kanterne samt en habil, rutineret og stærk midterforsvarer.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af strangecap » 21. aug 2017, 18:35

JAMK skrev:Vi har hentet seks nye spillere, hvoraf formentligt minimum de fem kommer til at spille samtlige kampe, bortset fra skader og karantæner. Det ville være mærkeligt, hvis ikke spillere som Ahlmann, Thellufsen og Pohl steppede lidt op nu der kommer lidt mere kvalitet omkring dem. Giv det nu lige lidt tid.
Enig vi er ved at have nået max antal nye i truppen for ikke at ødelægge DNAen i AaB, så heller ryk et par U19 op hvis det er power til kanten. Kent Nielsen første sæson var også lort lad det få tid og stabilitet

Gamen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gamen » 21. aug 2017, 18:56

Jeg ved ikke om vinduet er dumpet, men vi er selvfølgelig pt. ret skidt stillet i centerforsvaret pga. Okore's skade, og på kanterne.

Der må have været forhandlinger med et større navn, måske det var en type som Carlos Strandberg der var i spil på leje.

Men hvorom alting er så understreger det her også, at den der fortærskede kliché herinde om at til sidst i vinduet er det eneste tidspunkt man har mulighed for at få kvalitet - den har ikke gang på jord. Nu har vi foretaget næsten alle vigtige signings, undtagen 2, relativt tidligt på sæsonen.
Så kan vi ikke godt begrave den, i stedet for at den bliver gentaget til hudløshed herinde.

Jeg tror man håber på en Kusk-retur til vinter, og derudover bør man stadigvæk have midler at agere for. Man har jo punget meget lidt ud for den her angriber, som i forvejen så ud til at blive den tungeste post på budgettet. Og vi skal heller ikke glemme, at vi sagde farvel til to vellønnede reserver i Helenius og Ene, samt slap for (dele af) Holgerssons løn.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af BassogogsVen » 21. aug 2017, 18:58

strangecap skrev:
JAMK skrev:Vi har hentet seks nye spillere, hvoraf formentligt minimum de fem kommer til at spille samtlige kampe, bortset fra skader og karantæner. Det ville være mærkeligt, hvis ikke spillere som Ahlmann, Thellufsen og Pohl steppede lidt op nu der kommer lidt mere kvalitet omkring dem. Giv det nu lige lidt tid.
Enig vi er ved at have nået max antal nye i truppen for ikke at ødelægge DNAen i AaB, så heller ryk et par U19 op hvis det er power til kanten. Kent Nielsen første sæson var også lort lad det få tid og stabilitet
Stop FCM-sprog, tak! DNA har ikke noget med fodbold at gøre.

Hvis de U19 med power fandtes, så var de nok rykket op - for kant-power er ikke just noget, man har kunnet kendetegne AaB ved længe. Og som sagt så mange gange før af mange meget klogere skribenter herinde: Dette handler ikke kun om denne ene sæson!
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af frederikshavneren » 21. aug 2017, 19:14

strangecap skrev:
JAMK skrev:Vi har hentet seks nye spillere, hvoraf formentligt minimum de fem kommer til at spille samtlige kampe, bortset fra skader og karantæner. Det ville være mærkeligt, hvis ikke spillere som Ahlmann, Thellufsen og Pohl steppede lidt op nu der kommer lidt mere kvalitet omkring dem. Giv det nu lige lidt tid.
Enig vi er ved at have nået max antal nye i truppen for ikke at ødelægge DNAen i AaB, så heller ryk et par U19 op hvis det er power til kanten. Kent Nielsen første sæson var også lort lad det få tid og stabilitet
Vi har hentet syv nye spillere (Lansing, Rinne, Pallesen, Okore, Lesniak, Rolim og Safranko) samt rykket tre talenter op.

Det vil sige at der er ti nye spillere i førsteholdstruppen hvilket immervæk er en massiv udskiftning. Der er skiftet kraftigt ud i spillertruppen sommeren '16 og '17, noget der ikke er kendetegnende for AaB hvor kontinuitet ellers har været prægende.
Det er en anden diskussion men set i bakspejlet skyldes en del af moradset vi har befundet os i siden foråret '16 nok at klubben ikke proaktivt har adresseret svaghederne. Når man så har forsøgt er det ikke lykkedes (bl.a. Blomquist og Sloth).

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Pastorius » 21. aug 2017, 19:55

Funky skrev:
BoT skrev:
Gamen skrev: Allerhelst kunne jeg dog godt tænke mig en all-rounder i offensiven, der kan dække angreb + kanter. Vi mangler virkelig noget på kant-positionerne.
Mon ikke man tænker, at Rolim klarer det?
Jeg tænker mere, at vi - trods en ok kamp i Horsens af KP og Blåbjerg - mangler en central forsvarer. Lyngø er næppe klar til superligabold.
Begrænset OK kamp i Horsens for vores forsvar, vil jeg sige. De fik 2 meget store hovedstødschancer i 2. halvleg; 1 hvor deres mand får lov at stå helt fri, 1 hvor KP totalt mistimer et indgreb. Jeg er med andre ord enig. En forsvarer mere ville ikke gøre noget.
De der hovedstødschancer vi giver væk, er altså ikke midterforsvarets ansvar. Vi må simpelthen ikke give modstanderen hundrede år til at modtage bolden, drible lidt fremad, se sig omkring, og så lægge den indover uforstyrret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 21. aug 2017, 20:13

Pastorius skrev:
Funky skrev:
BoT skrev:
Gamen skrev: Allerhelst kunne jeg dog godt tænke mig en all-rounder i offensiven, der kan dække angreb + kanter. Vi mangler virkelig noget på kant-positionerne.
Mon ikke man tænker, at Rolim klarer det?
Jeg tænker mere, at vi - trods en ok kamp i Horsens af KP og Blåbjerg - mangler en central forsvarer. Lyngø er næppe klar til superligabold.
Begrænset OK kamp i Horsens for vores forsvar, vil jeg sige. De fik 2 meget store hovedstødschancer i 2. halvleg; 1 hvor deres mand får lov at stå helt fri, 1 hvor KP totalt mistimer et indgreb. Jeg er med andre ord enig. En forsvarer mere ville ikke gøre noget.
De der hovedstødschancer vi giver væk, er altså ikke midterforsvarets ansvar. Vi må simpelthen ikke give modstanderen hundrede år til at modtage bolden, drible lidt fremad, se sig omkring, og så lægge den indover uforstyrret.
Det er jeg med på. Men jeg synes nu, midterforsvaret har et ansvar i fht de indgreb, de forsøger sig med (eller burde forsøge sig med).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Mascis » 21. aug 2017, 21:30

Jeg synes ikke der er noget galt i at lukke vinduet nu. Vi har fået utroligt mange nye spillere ind, og 3 af dem har vi ikke engang set i aktion endnu, så det er lidt tidligt at dømme dem. Selvfølgeligt kunne det ha været fedt med Kusk, men jeg synes nu vi ellers er ved at være dækket godt ind i offensiven.

Derudover synes jeg at det vi har set de sidste kampe er et hold der ikke fungerer som hold lige pt, ikke et hold der har et specielt svagt led (lige udover angrebet, som jo nu er klaret), så lad os nu se om ikke vi kommer bedre med når de nye blir kørt ind.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Martino » 21. aug 2017, 21:44

Gaarde siger de selvfølgelig holder øje med markedet, så jeg afskriver ikke muligheden for en spiller mere. Med hensyn til forsvaret kan det også være trænerteamet er blevet imponeret over Lyngø. Det er lidt det jeg hører. Altså at han har gjort det over forventning i opstarten: Derudover har vi to store forsvarstalenter til det centrale forsvar på U19 i Anders Bærtelsen og Mikkel Konnerup, så det er vel også en afvejning af fremtiden. Jeg håber der kommer en forsvarsspiller ind, men hvis det er en norsk has-been så kan det være ligemeget.
Jeg savner Winsnes

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4757
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Maglau » 21. aug 2017, 21:56

Jeg er egentligt rigtigt godt tilfreds med vores vindue so far. Vi har købt yngre spillere med potentiale - ikke super talenter - men spillere der har vist så meget at et par af af dem har fået landskampe på både u og a niveau.
Hvis de bliver coached rigtigt kan de indenfor de næste par sæsoner udvikle sig til Superliga profiler og være med til at bringe os helt frem.
Kusk må nu godt komme tilbage
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

mholte1885
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. jul 2017, 21:09
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af mholte1885 » 21. aug 2017, 22:04

Hej

Jeg læser lidt med herinde engang imellem.

Jeg synes vinduet er mere end godkendt. Vi har hentet 2 målmænd, 2 til forsvaret, 1 til midten og 2 til offensiven. Det er langt mere end jeg havde forventet. Jeg drømte om at vi ville hente en klassekeeper, men vidste det var utopi. Det var det ikke alligevel.

De spillere vi har hentet er jo ikke spillere, som lønmæssigt går for vand og brød. Vi skal huske på at AaB nu formentlig er afhængig af spillersalg for i omegnen af DKK 20 mio. over de næste 2-3 år for at regnskabet ikke skal ende med et par meget store underskud de næste år.

Der er ikke nogen garanti for at vi får vendt skuden indenfor de næste 26 kampe (jeg håber på at vi efter 32. spillerunde er blandt de 10 bedste), men jeg er egentlig ubekymret i forhold til dette. Jeg har været bekymret to gange i forhold til AaB`s fremtid, hvilket var i 93 (da vi var i betalingsstandsning), samt på bagkant af finanskrisen, hvor vi for anden gang var meget tæt på at gå konkurs. AaB er rustet til at tage et par år i den næstbedste række, hvis det værste skulle ske. Det vigtigste er at der er ro på internt i AaB`s ledelse, hvilket jeg fornemmer.

Det tager jo altid tid at spille et godt hold sammen. Vi har materialet nu. Og salgsemnerne kan jeg godt se over de næste par år.

Rinne - Pallesen, Kasper P, Okore, Ahlmann - Pohl, Lesniak, Christensen, Meilinger - Flores, Safranko

Vh
Michael

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Funky » 21. aug 2017, 22:23

mholte1885 skrev:Hej

Jeg læser lidt med herinde engang imellem.

Jeg synes vinduet er mere end godkendt. Vi har hentet 2 målmænd, 2 til forsvaret, 1 til midten og 2 til offensiven. Det er langt mere end jeg havde forventet. Jeg drømte om at vi ville hente en klassekeeper, men vidste det var utopi. Det var det ikke alligevel.

De spillere vi har hentet er jo ikke spillere, som lønmæssigt går for vand og brød. Vi skal huske på at AaB nu formentlig er afhængig af spillersalg for i omegnen af DKK 20 mio. over de næste 2-3 år for at regnskabet ikke skal ende med et par meget store underskud de næste år.

Der er ikke nogen garanti for at vi får vendt skuden indenfor de næste 26 kampe (jeg håber på at vi efter 32. spillerunde er blandt de 10 bedste), men jeg er egentlig ubekymret i forhold til dette. Jeg har været bekymret to gange i forhold til AaB`s fremtid, hvilket var i 93 (da vi var i betalingsstandsning), samt på bagkant af finanskrisen, hvor vi for anden gang var meget tæt på at gå konkurs. AaB er rustet til at tage et par år i den næstbedste række, hvis det værste skulle ske. Det vigtigste er at der er ro på internt i AaB`s ledelse, hvilket jeg fornemmer.

Det tager jo altid tid at spille et godt hold sammen. Vi har materialet nu. Og salgsemnerne kan jeg godt se over de næste par år.

Rinne - Pallesen, Kasper P, Okore, Ahlmann - Pohl, Lesniak, Christensen, Meilinger - Flores, Safranko

Vh
Michael
Velkommen. Tak for et afbalanceret indlæg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2017, 22:59

Mener der skal to mand ind for at gøre truppen komplet. En kant og en midterforsvarer.
Kan jeg kun vælge en, hvilket jeg tror er Max.
Så må det være en midterforsvarer. Ud af de sidste 30 kampe har vi holdt målet rent i de 5!
Det er godt nok en elendig statistik! Så ved jeg godt vi heller ikke spiller os frem til alverden og det er selvfølgelig derfor jeg håber på to forstærkninger.
Men det vigtigste må sgu være at få sat en prop i vores defensiv. Så et stk makker til Okore er mit største ønske.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3636
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2017, 00:19

BassogogsVen skrev:
strangecap skrev:
JAMK skrev:Vi har hentet seks nye spillere, hvoraf formentligt minimum de fem kommer til at spille samtlige kampe, bortset fra skader og karantæner. Det ville være mærkeligt, hvis ikke spillere som Ahlmann, Thellufsen og Pohl steppede lidt op nu der kommer lidt mere kvalitet omkring dem. Giv det nu lige lidt tid.
Enig vi er ved at have nået max antal nye i truppen for ikke at ødelægge DNAen i AaB, så heller ryk et par U19 op hvis det er power til kanten. Kent Nielsen første sæson var også lort lad det få tid og stabilitet
Stop FCM-sprog, tak! DNA har ikke noget med fodbold at gøre.

Hvis de U19 med power fandtes, så var de nok rykket op - for kant-power er ikke just noget, man har kunnet kendetegne AaB ved længe. Og som sagt så mange gange før af mange meget klogere skribenter herinde: Dette handler ikke kun om denne ene sæson!
Det er nok temmelig åbenlyst, at løsningen på vores problemer ikke ligger i vores ungdomsafdeling! Vi er jo netop blevet tvunget ud i denne historiske shopamok som følge af en spillertrup, der slet ikke har fungeret i flere år nu.

Vi er heller ikke færdige endnu, for der skal stadig hentes i hvert fald en klassespiller til både forsvar og angreb, ligesom vi meget snart skal forholde os til afløsere for Würtz og Risgaard. Jeg har også hele tiden haft den holdning, at AaBs sportslige problemer var så store, at dette ikke kunne løses på et transfervindue.

Jeg har lidt svært ved at rende rundt med armene over hovedet i forhold til dette transfervindue. Et genoptræningsprojekt med Okore, som vi kan begynde forfra med engang om en måneds tid. En solid leverpostej i Pallesen. En skadet brasiliansk lottokupon og endnu en slovakisk angriber. En ny målmand. Tja bum bum. Men lad os nu håbe, at det peger fremad, og at vi i løbet af vinterens transfervindue kan få skabt et hold, der igen kan være med i den fremmeste del af Superligaen.

Låst