Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 9. jan 2018, 13:05

FIDEL skrev:Er vi iøvrigt helt ovre Masango? Jeg vil hellere have en dansker, men Masango er forholdsvis billig, og har et stort videresalgspotentiale, da han er sydafrikansk landsholdsspiller (eller var det).
Var han ikke blevet enig med en afrikansk klub ?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 13:16

Meilinger meldes på vej hjem til østrigsk fodbold, og Rheindorf Altach. De har solgt spillere for omkring 25-30 mio. det sidste halve år, og burde have pengene.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 9. jan 2018, 13:20

9000AaB skrev:
FIDEL skrev:Er vi iøvrigt helt ovre Masango? Jeg vil hellere have en dansker, men Masango er forholdsvis billig, og har et stort videresalgspotentiale, da han er sydafrikansk landsholdsspiller (eller var det).
Var han ikke blevet enig med en afrikansk klub ?
Randers var blevet enig med den afrikanske klub, men mener ikke Masango var.
Gad godt Masango i AaB :thumbsup:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 9. jan 2018, 13:21

Gamen skrev:Meilinger meldes på vej hjem til østrigsk fodbold, og Rheindorf Altach. De har solgt spillere for omkring 25-30 mio. det sidste halve år, og burde have pengene.
Jeg synes 25-30 mio er en fair pris.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 13:23

Gnu skrev: Nej, det tror jeg ikke absolut ikke. Toutouh fik jo også chancen i starten af sæsonen, men spillede rædderligt, og siden blev han skadet. Det var det samme med Wiland. Han leverede på højt niveau i lang tid, men begyndte at vise svaghedstegn ved bl.a. indlæg og når han blev generet fysisk. Det var fx helt tydeligt ved Thelanders to mål i pokalfinalen at Wiland ikke kunne håndtere, at vi stillede en mand ind foran ham ved de to hjørnespark. Og der er ved at ske præcis det samme med Robin Olsen nu. Han har tidligere præsteret rigtig flot, men niveaut er dalende, og han giver bl.a. en masse returbolde væk, som koster mål. Det er helt klare dårlige præstationer, som er årsagen, og det har ikke noget med diverse medie-udmeldinger at gøre.

Det passer i øvrigt heller ikke, at det var aftalt med Olsen og Ankersen at de kunne italesætte et skifte i foråret 2017. Tværtimod.
Okay, hvordan tolker du så dette udsagn? https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... til-sommer

Og ifht. Olsen, så var der allerede interesse ved indgangen til 2017, ligesom der var hed interesse i sommer. I og med at Ståle afslog begge gange, giver det god mening at han har givet Robin Olsen lov til at komme videre nu her (og at skiftet derfor allerede kunne italesættes i sommer) - ellers ville man vel heller ikke have hentet hans erstatning.

Hvad angår Toutouh, så kom de dårlige præstationer jo netop fordi han ikke fik lov til at skifte, og fordi de ragede uklar med hinanden. Det var i hvert fald den klare tolkning fra fans, der også fik spalteplads i medierne med det udsagn.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 13:24

De Fem skrev: Jeg synes 25-30 mio er en fair pris.
De skal betale et større afdrag på en ny tribune. Kan vi slippe for hans løn og samtidig få lukket hans Instagram-profil, så synes jeg vi er godt på vej...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 9. jan 2018, 13:26

Gamen skrev:Meilinger meldes på vej hjem til østrigsk fodbold, og Rheindorf Altach. De har solgt spillere for omkring 25-30 mio. det sidste halve år, og burde have pengene.
Ja, men de har også været igang med noget stadionbyggeri, så spørgsmålet er hvordan deres økonomi er, men håber der bliver tale om et salg.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 13:28

Martino skrev:
Ja, men de har også været igang med noget stadionbyggeri, så spørgsmålet er hvordan deres økonomi er, men håber der bliver tale om et salg.
Tror han bliver det 3-4. nyindkøb der forlader klubben med en pose lønkroner i bagagen. Vi kan godt glemme alt om at få god dækning for en spiller, der kun spiller reserveholdskampe.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 9. jan 2018, 13:30

Gamen skrev:
De Fem skrev: Jeg synes 25-30 mio er en fair pris.
De skal betale et større afdrag på en ny tribune. Kan vi slippe for hans løn og samtidig få lukket hans Instagram-profil, så synes jeg vi er godt på vej...
Ja ja, easy come, easy go. Ikke alt i tilbudskassen er et godt køb. Slipper klubben for et løntilskud er det super. Mellem ham og Wurtz snart faldende hyre er der snart råd til en løntung spiller igen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 9. jan 2018, 13:34

Gamen skrev:
Martino skrev:
Ja, men de har også været igang med noget stadionbyggeri, så spørgsmålet er hvordan deres økonomi er, men håber der bliver tale om et salg.
Tror han bliver det 3-4. nyindkøb der forlader klubben med en pose lønkroner i bagagen. Vi kan godt glemme alt om at få god dækning for en spiller, der kun spiller reserveholdskampe.
Du har nok desværre ret. Trist punktum for det sommertransfervindue fra helvede. Okay Flores kom vel også der, så lidt positivt er der kommet.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af jonas386 » 9. jan 2018, 13:45

De Fem skrev:
Gamen skrev:
De Fem skrev: Jeg synes 25-30 mio er en fair pris.
De skal betale et større afdrag på en ny tribune. Kan vi slippe for hans løn og samtidig få lukket hans Instagram-profil, så synes jeg vi er godt på vej...
Ja ja, easy come, easy go. Ikke alt i tilbudskassen er et godt køb. Slipper klubben for et løntilskud er det super. Mellem ham og Wurtz snart faldende hyre er der snart råd til en løntung spiller igen.
Mon ikke man forlænger et år med Würtz? Nok til en anden løn og en anden rolle, men han kunne godt have en rolle at spille, selvom han måske ikke skal være fast mand. Vi har også brug for noget erfaring omkring de unge og nye spillere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 9. jan 2018, 13:54

jonas386 skrev:
De Fem skrev:
Gamen skrev:
De Fem skrev: Jeg synes 25-30 mio er en fair pris.
De skal betale et større afdrag på en ny tribune. Kan vi slippe for hans løn og samtidig få lukket hans Instagram-profil, så synes jeg vi er godt på vej...
Ja ja, easy come, easy go. Ikke alt i tilbudskassen er et godt køb. Slipper klubben for et løntilskud er det super. Mellem ham og Wurtz snart faldende hyre er der snart råd til en løntung spiller igen.
Mon ikke man forlænger et år med Würtz? Nok til en anden løn og en anden rolle, men han kunne godt have en rolle at spille, selvom han måske ikke skal være fast mand. Vi har også brug for noget erfaring omkring de unge og nye spillere.
Jo, det var netop det jeg tænkte og så mellem en mangelende Meilinger og en billigere Wurtz skulle der være råd til en høj lønning mere.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 9. jan 2018, 13:54

En tysk og en engelsk klub, skulle også have forhørt sig om Flores, og flere spanske medier taler om Sevilla interessen, men de brygger nok på den peruvianske historie. Hmmm...
Jeg savner Winsnes

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 9. jan 2018, 14:17

Gamen skrev:
Gnu skrev: Nej, det tror jeg ikke absolut ikke. Toutouh fik jo også chancen i starten af sæsonen, men spillede rædderligt, og siden blev han skadet. Det var det samme med Wiland. Han leverede på højt niveau i lang tid, men begyndte at vise svaghedstegn ved bl.a. indlæg og når han blev generet fysisk. Det var fx helt tydeligt ved Thelanders to mål i pokalfinalen at Wiland ikke kunne håndtere, at vi stillede en mand ind foran ham ved de to hjørnespark. Og der er ved at ske præcis det samme med Robin Olsen nu. Han har tidligere præsteret rigtig flot, men niveaut er dalende, og han giver bl.a. en masse returbolde væk, som koster mål. Det er helt klare dårlige præstationer, som er årsagen, og det har ikke noget med diverse medie-udmeldinger at gøre.

Det passer i øvrigt heller ikke, at det var aftalt med Olsen og Ankersen at de kunne italesætte et skifte i foråret 2017. Tværtimod.
Okay, hvordan tolker du så dette udsagn? https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... til-sommer

Og ifht. Olsen, så var der allerede interesse ved indgangen til 2017, ligesom der var hed interesse i sommer. I og med at Ståle afslog begge gange, giver det god mening at han har givet Robin Olsen lov til at komme videre nu her (og at skiftet derfor allerede kunne italesættes i sommer) - ellers ville man vel heller ikke have hentet hans erstatning.

Hvad angår Toutouh, så kom de dårlige præstationer jo netop fordi han ikke fik lov til at skifte, og fordi de ragede uklar med hinanden. Det var i hvert fald den klare tolkning fra fans, der også fik spalteplads i medierne med det udsagn.
Efter den udmelding fra Ankersen sagde Ståle jo netop, at han godt kunne glemme alt om et skifte allerede i sommeren 2017. Det har ikke haft nogen som helst betydning for hans plads på holdet, han har fortsat spillet.

Med Robin Olsen er det præcis det samme. Han luftede ønsket om at skifte i sommeren 2017, Ståle afviste, og Olsen har beholdt sin plads.

Og så kan du da ikke på nogen måde bare sådan lige konkludere at Toutouhs dårlige præstationer skyldes et nægtet skifte. Der kan da ligge alle mulige andre årsager bag. Du griber virkelig efter halmstrå her for at få enderne til at mødes.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 14:46

Gnu skrev: Og så kan du da ikke på nogen måde bare sådan lige konkludere at Toutouhs dårlige præstationer skyldes et nægtet skifte. Der kan da ligge alle mulige andre årsager bag. Du griber virkelig efter halmstrå her for at få enderne til at mødes.
https://www.bt.dk/superligaen/dansk-pro ... kert-stale

Hans agent nævner selv ordet 'konflikt' ovenpå hans uvilje til at forhandle kontraktforlængelse, og deraf manglende tillid fra trænerne. Noget som han forklarer de ujævne præstationer med.

Ståle lyver også om, at han ikke har talt med agenten om Toutouh's situation.

Samme Ståle, som heller ikke har fået nogle bud på Kusk... løgn.

Jeg synes det taler for sig selv. Han er en slange, der ikke er bange for at hænge sine spillere til tørre offentligt - det har han vist før. Derfor er det bedst at holde sig på god fod med ham.

Ankersen siger netop i den artikel jeg linkede til at han var blevet lovet at kunne skifte efter 2 eller 3 år - ergo, fra sidste sommer - hvis ikke det er dér man må italesætte et skifte, hvornår så?

Lad os enes om at være uenige i så fald.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 9. jan 2018, 15:03

Gamen skrev:
Gnu skrev: Og så kan du da ikke på nogen måde bare sådan lige konkludere at Toutouhs dårlige præstationer skyldes et nægtet skifte. Der kan da ligge alle mulige andre årsager bag. Du griber virkelig efter halmstrå her for at få enderne til at mødes.
https://www.bt.dk/superligaen/dansk-pro ... kert-stale

Hans agent nævner selv ordet 'konflikt' ovenpå hans uvilje til at forhandle kontraktforlængelse, og deraf manglende tillid fra trænerne. Noget som han forklarer de ujævne præstationer med.

Ståle lyver også om, at han ikke har talt med agenten om Toutouh's situation.

Samme Ståle, som heller ikke har fået nogle bud på Kusk... løgn.

Jeg synes det taler for sig selv. Han er en slange, der ikke er bange for at hænge sine spillere til tørre offentligt - det har han vist før. Derfor er det bedst at holde sig på god fod med ham.

Ankersen siger netop i den artikel jeg linkede til at han var blevet lovet at kunne skifte efter 2 eller 3 år - ergo, fra sidste sommer - hvis ikke det er dér man må italesætte et skifte, hvornår så?

Lad os enes om at være uenige i så fald.
Ja, lad os da endelig gøre Toutouhs agent til sandhedsvidnet her. Han har jo slet ikke interesse i sagen.

Angående Ankersen: Hvis han er blevet lovet at han kunne skifte i 2017, hvorfor i alverden går Ståle så ud og benægter det bagefter? Hvis man skal følge din logik burde det jo have ført til en straffeekspedition mod samme Ankersen, men det har det ikke, for han er fortsat som fast mand.

Og det samme med Robin Olsen. Han ville videre i sommeren 2017, Ståle nægtede, Olsen beholdt sin plads.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 15:45

Gnu skrev: Ja, lad os da endelig gøre Toutouhs agent til sandhedsvidnet her. Han har jo slet ikke interesse i sagen.

Angående Ankersen: Hvis han er blevet lovet at han kunne skifte i 2017, hvorfor i alverden går Ståle så ud og benægter det bagefter? Hvis man skal følge din logik burde det jo have ført til en straffeekspedition mod samme Ankersen, men det har det ikke, for han er fortsat som fast mand.

Og det samme med Robin Olsen. Han ville videre i sommeren 2017, Ståle nægtede, Olsen beholdt sin plads.
Før var det Ståle der blev ophøjet til sandhed.

Ståle går da ikke ud og benægter det, han siger bare at det ikke kommer til at ske. Hvad skulle han ellers sige? Han havde ingen back-up til den back, og det ville givetvis betyde at Erik Johansson ville være den eneste tilbage fra den så succesfulde forsvarskæde. Den udskiftning turde han ikke lave. Nøjagtig som han ikke ville lade Kusk gennemføre det skifte der var så tæt på i sommer, fordi han pludselig fik second thoughts med situationen på kanterne in mente.

Det samme med målmanden Olsen. Hvad var Ståles alternativ til at bremse et klubskifte? Jeg tror hellere han vil leve med en utilfreds trup, end et mesterhold der falder fra hinanden i samme vindue.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... kal-videre

Jeg synes mere det virker til at Ståle har en tendens til at banke sine spillere på plads, end at både spillere og deres agenter lyver om hvad de er blevet lovet ved kontraktindgåelsen. Særligt når man ved at FCK opererer med en plan med nyindkøb, hvor de tager et trin ned, for så at få lov til at tage et trin op igen efter 1,5-2,5 år, hvis de er gode nok.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kokkefar » 9. jan 2018, 17:14

Martino skrev:En tysk og en engelsk klub, skulle også have forhørt sig om Flores, og flere spanske medier taler om Sevilla interessen, men de brygger nok på den peruvianske historie. Hmmm...
Jeg kan ikke komme på 2 ligaer det ville passe værre til ham end den engelske og tyske.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 9. jan 2018, 17:26

Kokkefar skrev:
Martino skrev:En tysk og en engelsk klub, skulle også have forhørt sig om Flores, og flere spanske medier taler om Sevilla interessen, men de brygger nok på den peruvianske historie. Hmmm...
Jeg kan ikke komme på 2 ligaer det ville passe værre til ham end den engelske og tyske.
Ikke desto mindre er det hvad jeg har hørt. Tænker også en spansk bundklub ville være et bedre valg. Hans agent er eftersigende også set i Aalborg, så der er nok mere ild end røg pt ;)
Jeg savner Winsnes

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9520AaB » 9. jan 2018, 17:26

Kokkefar skrev:
Martino skrev:En tysk og en engelsk klub, skulle også have forhørt sig om Flores, og flere spanske medier taler om Sevilla interessen, men de brygger nok på den peruvianske historie. Hmmm...
Jeg kan ikke komme på 2 ligaer det ville passe værre til ham end den engelske og tyske.
Tror Flores passer perfekt til den kinesiske liga og med et salg på ca 50 millBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Låst