Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 17:45

Valencia skulle være forrest i kapløbet. Når først AS har samlet den op, så er det sikkert ikke helt skævt. Også selvom det er med rod i peruvianske medier.

Han siger jo også selv til peruvianske medier, at han er klar til nye udfordringer. Han kan nok også godt selv se, at det er bedre med luftforandring end endnu et år uden at være kampafgørende for den klub han spiller for. Vi skal simpelthen sælge for alt over 3,5 mio. euro her.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 9. jan 2018, 17:47

Gamen skrev:
Gnu skrev: Ja, lad os da endelig gøre Toutouhs agent til sandhedsvidnet her. Han har jo slet ikke interesse i sagen.

Angående Ankersen: Hvis han er blevet lovet at han kunne skifte i 2017, hvorfor i alverden går Ståle så ud og benægter det bagefter? Hvis man skal følge din logik burde det jo have ført til en straffeekspedition mod samme Ankersen, men det har det ikke, for han er fortsat som fast mand.

Og det samme med Robin Olsen. Han ville videre i sommeren 2017, Ståle nægtede, Olsen beholdt sin plads.
Før var det Ståle der blev ophøjet til sandhed.

Ståle går da ikke ud og benægter det, han siger bare at det ikke kommer til at ske. Hvad skulle han ellers sige? Han havde ingen back-up til den back, og det ville givetvis betyde at Erik Johansson ville være den eneste tilbage fra den så succesfulde forsvarskæde. Den udskiftning turde han ikke lave. Nøjagtig som han ikke ville lade Kusk gennemføre det skifte der var så tæt på i sommer, fordi han pludselig fik second thoughts med situationen på kanterne in mente.

Det samme med målmanden Olsen. Hvad var Ståles alternativ til at bremse et klubskifte? Jeg tror hellere han vil leve med en utilfreds trup, end et mesterhold der falder fra hinanden i samme vindue.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... kal-videre

Jeg synes mere det virker til at Ståle har en tendens til at banke sine spillere på plads, end at både spillere og deres agenter lyver om hvad de er blevet lovet ved kontraktindgåelsen. Særligt når man ved at FCK opererer med en plan med nyindkøb, hvor de tager et trin ned, for så at få lov til at tage et trin op igen efter 1,5-2,5 år, hvis de er gode nok.
At sige "det kommer ikke til at ske" er sgu da det samme som at nægte ham et skifte. Kom nu lige lidt, mand. At Ankersens agent er enig med Ankersens udlægning... ja, det er vel omtrent lige så overraskende som at vand er vådt.

Kan du efterhånden finde ud af, hvad du selv mener? Du har forsøgt at male et billede af Ståle som en mand, der ikke tåler at man går ham imod. En slange, oven i købet, som mand absolut må holde sig på god fod med, for ellers får det store konsekvenser.

Jeg har så frembragt to eksempler - Ankersen og Olsen - som netop er gået ham imod, og for hvem det ikke har haft konsekvenser. Men for dem er nu pludselig noget andet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 9. jan 2018, 18:01

Gnu skrev: At sige "det kommer ikke til at ske" er sgu da det samme som at nægte ham et skifte. Kom nu lige lidt, mand. At Ankersens agent er enig med Ankersens udlægning... ja, det er vel omtrent lige så overraskende som at vand er vådt.

Kan du efterhånden finde ud af, hvad du selv mener? Du har forsøgt at male et billede af Ståle som en mand, der ikke tåler at man går ham imod. En slange, oven i købet, som mand absolut må holde sig på god fod med, for ellers får det store konsekvenser.

Jeg har så frembragt to eksempler - Ankersen og Olsen - som netop er gået ham imod, og for hvem det ikke har haft konsekvenser. Men for dem er nu pludselig noget andet.
Hvordan i alverden skulle det kunne få konsekvenser rent trupmæssigt for to spillere, som ingen eller minimal konkurrence har på deres plads?! Og særligt efter den øvrige åreladning af mesterholdet? Ståle har da langt mere brug for dem, end han har brug for Kasper Kusk.
Olsen's niveau har været støt faldende siden han fik afvist at komme ud - det kan man så måske tilskrive situationen i sommers. Nøjagtig som vi har set det med Toutouh, der har driblet rundt i sin egen verden (og ovenikøbet blev offentligt hængt ud af egen træner i en situation hvor der ingen grund var til at gøre det) siden i sommer.

Din oprindelige pointe i første var at Kusk kunne have meldt andet ud, men til forskel fra de to har han befundet sig i en skærpet konkurrencesituation siden han ankom, hvilket IKKE gælder for de to andre. Desuden ligger det slet ikke til ham at melde anderledes ud - det burde man efterhånden have lært af hans periode i AaB. At ydmyghed her forveksles med at han er enten lad eller uinteresseret i AaB er dér problemet ligger.

Han har afvist flere bedre og mere vellønnede muligheder for at forhandle med AaB de seneste to vinduer! Han siger bare hvad han skal sige, så hans agent kan passe hans arbejde med at finde en anden klub. Med tanke på hvordan Ståle fik det forpurret i seneste vindue, så forstår jeg ham godt.

Så kan vi diskutere nok så meget ud af tangenter, men lige dén holdning med at han skulle være uinteresseret i AaB forstår jeg ikke. Medmindre man i forvejen ikke ønsker ham tilbage. Og med tanke på hvilken fantastisk succes vi har haft med at hente spillere udefra lige siden, så forstår jeg det slet ikke.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af kkoldsoe » 9. jan 2018, 18:14

Er det ikke muligt i kan diskutere FCK og Ståle i en anden tråd, det er sgu ved at være trættende at se på. Det her er AaB transferønsker!!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gnu » 9. jan 2018, 18:32

Gamen skrev:
Gnu skrev: At sige "det kommer ikke til at ske" er sgu da det samme som at nægte ham et skifte. Kom nu lige lidt, mand. At Ankersens agent er enig med Ankersens udlægning... ja, det er vel omtrent lige så overraskende som at vand er vådt.

Kan du efterhånden finde ud af, hvad du selv mener? Du har forsøgt at male et billede af Ståle som en mand, der ikke tåler at man går ham imod. En slange, oven i købet, som mand absolut må holde sig på god fod med, for ellers får det store konsekvenser.

Jeg har så frembragt to eksempler - Ankersen og Olsen - som netop er gået ham imod, og for hvem det ikke har haft konsekvenser. Men for dem er nu pludselig noget andet.
Din oprindelige pointe i første var at Kusk kunne have meldt andet ud
Ja, og dén står jeg ved. Og det er i den sammenhæng i øvrigt fuldstændig ligegyldigt, hvilken konkurrencesituation, han er i. At han bare siger hvad han skal sige, er simpelthen ikke rigtigt. Han kunne sagtens sige noget andet og det også uden at komme på kant med sin nuværende arbejdsgiver.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 9. jan 2018, 19:32

https://peru.as.com/peru/2018/01/09/fut ... 08576.html

Ifølge denne artikel sender wikipedia allerede Flores til Sevilla.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 9. jan 2018, 19:58

Martino skrev:https://peru.as.com/peru/2018/01/09/fut ... 08576.html

Ifølge denne artikel sender wikipedia allerede Flores til Sevilla.
Undskyld Martino, men so what? Du ved da vel hvordan wikipedia fungerer!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 9. jan 2018, 20:06

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:https://peru.as.com/peru/2018/01/09/fut ... 08576.html

Ifølge denne artikel sender wikipedia allerede Flores til Sevilla.
Undskyld Martino, men so what? Du ved da vel hvordan wikipedia fungerer!
Ja i know, men Lesniak blev også “offentliggjort” på wiki inden AaB meldte noget ud. Siger ikke det sker her, men det lugter da et skifte når spillerens agent er i lille Aalborg, og når han tilbage i efteråret også blev rygtet til Valencia og Sevilla.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Rams » 9. jan 2018, 20:18

Så må vi have señor Schors i gang med Basso-tryllestøvet
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 10. jan 2018, 20:32

Rams skrev:Så må vi have señor Schors i gang med Basso-tryllestøvet
Tja, jeg tror stadig, Flores vil være en vigtig brik for os i jagten på top-6, og tør man satse lidt på, at han bare gør det rimeligt ved VM, så er der vel ingen grund til at tro, at han ligefrem skulle falde i pris.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BassogogsVen » 10. jan 2018, 20:35

Martino skrev:Hvis vi desperat mangler en angribere kunne Pourie på et halvt års leje også være en mulighed, med en option på permanent aftale til sommer, hvis lejemålet viser sig at være en gevinst.
Ej, kan vi ikke stoppe med at synke lavt i transferønsker nu? Altså godt nok er AaB en skygge af sig selv, men at foreslå Pourie, fjerner da al seriøsitet og viser, at fan-ambitionerne er helt væk.

I øvrigt interessant at indhente de sidste par måneders transferønsker - især om, hvor meget nutidens spillere lider af hjemve og savner deres familier.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jan 2018, 20:38

Tipsbladet har begået deres lille vurdering omkring AaB og dette transfervindue: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... status-quo

Nu sortnede læsningen af "at AaB ikke havde råd til andet end status quo". Det synes jeg var meget misvisende - det lød som en klub, som havde ingen penge. Gaarde citeres i artiklen trods alt kun for at have sagt, at der ikke sker store forandringer i dette vindue.

Jeg tror, at AaB ikke har lyst til at ændre ret meget, og det kan jeg forstå(men måske ikke enig i).

Men om artiklen ikke påpeger et område i truppen, hvor de måske kunne "forbedres" er nok et udtryk for, at artiklen er lavet mens forfatteren har pillet næse og brugt for lidt tid på artiklen eller det faktisk er et udtryk for, at de mener, at truppen måske er meget komplet skal være usagt.

I øvrigt har jeg ikke hørt Wieghorst udtale sig overhovedet om truppen efter opstarten (og eventuelle mangler) ?
- FlæskeFrank

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 10. jan 2018, 20:40

BassogogsVen skrev:
Martino skrev:Hvis vi desperat mangler en angribere kunne Pourie på et halvt års leje også være en mulighed, med en option på permanent aftale til sommer, hvis lejemålet viser sig at være en gevinst.
Ej, kan vi ikke stoppe med at synke lavt i transferønsker nu? Altså godt nok er AaB en skygge af sig selv, men at foreslå Pourie, fjerner da al seriøsitet og viser, at fan-ambitionerne er helt væk.

I øvrigt interessant at indhente de sidste par måneders transferønsker - især om, hvor meget nutidens spillere lider af hjemve og savner deres familier.
Tror de uambitiøse forslag mere er et udtryk for at vores offensiv har været utrolig impotent i lang tid...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 10. jan 2018, 20:41

BassogogsVen skrev:
Martino skrev:Hvis vi desperat mangler en angribere kunne Pourie på et halvt års leje også være en mulighed, med en option på permanent aftale til sommer, hvis lejemålet viser sig at være en gevinst.
Ej, kan vi ikke stoppe med at synke lavt i transferønsker nu? Altså godt nok er AaB en skygge af sig selv, men at foreslå Pourie, fjerner da al seriøsitet og viser, at fan-ambitionerne er helt væk.

I øvrigt interessant at indhente de sidste par måneders transferønsker - især om, hvor meget nutidens spillere lider af hjemve og savner deres familier.
Hvis du læser det jeg skriver, så indgår ordet DESPERAT også ;). Om vi kommer til at mangle en angriber afhænger også om hvilken eller hvilke opstillinger foråret bringer.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 10. jan 2018, 21:10

Martino skrev:
BassogogsVen skrev:
Martino skrev:Hvis vi desperat mangler en angribere kunne Pourie på et halvt års leje også være en mulighed, med en option på permanent aftale til sommer, hvis lejemålet viser sig at være en gevinst.
Ej, kan vi ikke stoppe med at synke lavt i transferønsker nu? Altså godt nok er AaB en skygge af sig selv, men at foreslå Pourie, fjerner da al seriøsitet og viser, at fan-ambitionerne er helt væk.

I øvrigt interessant at indhente de sidste par måneders transferønsker - især om, hvor meget nutidens spillere lider af hjemve og savner deres familier.
Hvis du læser det jeg skriver, så indgår ordet DESPERAT også ;). Om vi kommer til at mangle en angriber afhænger også om hvilken eller hvilke opstillinger foråret bringer.
Ang. Desperat.. Hvornår mon der skal spildes flere penge af Gaarde på en middelmådig Slovak?
Det er alligevel imponerende at læse vi ikke skal regne med noget i dette vindue. Jeg skal dælme love for, at vores sportslige ledelse har formået at formøble mæhle og Bassogog-pengene.
Jeg kan ikke udelukke at mit humør er lavt idag...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 10. jan 2018, 21:28

FIDEL skrev:
Martino skrev:
BassogogsVen skrev:
Martino skrev:Hvis vi desperat mangler en angribere kunne Pourie på et halvt års leje også være en mulighed, med en option på permanent aftale til sommer, hvis lejemålet viser sig at være en gevinst.
Ej, kan vi ikke stoppe med at synke lavt i transferønsker nu? Altså godt nok er AaB en skygge af sig selv, men at foreslå Pourie, fjerner da al seriøsitet og viser, at fan-ambitionerne er helt væk.

I øvrigt interessant at indhente de sidste par måneders transferønsker - især om, hvor meget nutidens spillere lider af hjemve og savner deres familier.
Hvis du læser det jeg skriver, så indgår ordet DESPERAT også ;). Om vi kommer til at mangle en angriber afhænger også om hvilken eller hvilke opstillinger foråret bringer.
Ang. Desperat.. Hvornår mon der skal spildes flere penge af Gaarde på en middelmådig Slovak?
Det er alligevel imponerende at læse vi ikke skal regne med noget i dette vindue. Jeg skal dælme love for, at vores sportslige ledelse har formået at formøble mæhle og Bassogog-pengene.
Jeg kan ikke udelukke at mit humør er lavt idag...
Godt spørgsmål. Da vi snakkede spillere i Slovakiet foreslog jeg herinde at de skulle hente Robert Ndip Tambe fra Trnava, men han er sidenhen røget til tyrkisk fodbold, og med ret god succes faktisk. Ved ikke om Gaarde har lejet en air bnb lejlighed i Bratislava til slutningen af transfervinduet, så han er på plads når der skal lukkes en handel.
Jeg tror der kommer nyt blod. Iøvrigt.
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 10. jan 2018, 21:50

Martino skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
BassogogsVen skrev:
Martino skrev:Hvis vi desperat mangler en angribere kunne Pourie på et halvt års leje også være en mulighed, med en option på permanent aftale til sommer, hvis lejemålet viser sig at være en gevinst.
Ej, kan vi ikke stoppe med at synke lavt i transferønsker nu? Altså godt nok er AaB en skygge af sig selv, men at foreslå Pourie, fjerner da al seriøsitet og viser, at fan-ambitionerne er helt væk.

I øvrigt interessant at indhente de sidste par måneders transferønsker - især om, hvor meget nutidens spillere lider af hjemve og savner deres familier.
Hvis du læser det jeg skriver, så indgår ordet DESPERAT også ;). Om vi kommer til at mangle en angriber afhænger også om hvilken eller hvilke opstillinger foråret bringer.
Ang. Desperat.. Hvornår mon der skal spildes flere penge af Gaarde på en middelmådig Slovak?
Det er alligevel imponerende at læse vi ikke skal regne med noget i dette vindue. Jeg skal dælme love for, at vores sportslige ledelse har formået at formøble mæhle og Bassogog-pengene.
Jeg kan ikke udelukke at mit humør er lavt idag...
Godt spørgsmål. Da vi snakkede spillere i Slovakiet foreslog jeg herinde at de skulle hente Robert Ndip Tambe fra Trnava, men han er sidenhen røget til tyrkisk fodbold, og med ret god succes faktisk. Ved ikke om Gaarde har lejet en air bnb lejlighed i Bratislava til slutningen af transfervinduet, så han er på plads når der skal lukkes en handel.
Jeg tror der kommer nyt blod. Iøvrigt.
Ja lidt til bredden bør der komme - både offensivt og til det centrale forsvar.
Gaarde går nok stadig og venter på Kusk, hvilket er lidt sølle, da det glippede sidst! Gaardes rækkevidde er åbenbart ikke meget længere end tidligere AaB 'ere. Det er sat på spidsen.. I know.
Men lad os nu se hvad der sker.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Glenn Francisco » 11. jan 2018, 15:16

Fra Søren Sorgenfri:
Som nævnt i sidste uge var både OB og AaB ude efter Kasper Kusk, men fynboerne har trukket følehornene til sig pga. økonomien i casen. AaB er stadig inde i billedet. Enten leje eller permanent overgang, men må formentlig vente pænt på, at FC København får hentet det nye blod ind, som de drømmer om. Rygtet siger Østeuropa, men har desværre ikke navne pt.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Freddie » 11. jan 2018, 16:56

FIDEL skrev:
Ja lidt til bredden bør der komme - både offensivt og til det centrale forsvar.
Gaarde går nok stadig og venter på Kusk, hvilket er lidt sølle, da det glippede sidst! Gaardes rækkevidde er åbenbart ikke meget længere end tidligere AaB 'ere. Det er sat på spidsen.. I know.
Men lad os nu se hvad der sker.
Du mener akkurat som Lynge gjorde da han signede Rade Prica i 2006?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 11. jan 2018, 18:40

Freddie skrev: Du mener akkurat som Lynge gjorde da han signede Rade Prica i 2006?
Nu har jeg læst det indlæg du svarede på en 5-6 gange, men jeg forstår stadig ikke hvad det er din pointe er?

Prica blev hentet i god tid, og var ikke tidligere AaB’er.

Låst