Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 1. jan 2018, 20:32

Martino skrev:
FlæskeFrank skrev:Såvidt jeg kan se, så starter AaB op med træningen på fredag. Det er samme dag, som transfervinduet åbner. Spændende om det betyder, at der lander en spiller allerede der.

Hvis vi skal have prøvetræninger, må det vel være i den første 1½ uges tid.
Mon ikke Louka Andresen træner med nærmest fra på fredag?
Jo mon ikke. Han er spændende. Kan drible og skyde.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 634 » 1. jan 2018, 21:03

Brodernumsi skrev:
634 skrev:
FlæskeFrank skrev:Såvidt jeg kan se, så starter AaB op med træningen på fredag. Det er samme dag, som transfervinduet åbner. Spændende om det betyder, at der lander en spiller allerede der.

Hvis vi skal have prøvetræninger, må det vel være i den første 1½ uges tid.
Lad os nu bare få den Harry Kane type, det er alt hvad truppen mangler
Vi mangler vel lige så meget en Eriksen-type. Men af de to, ville jeg foretrække en angriber. Eriksen ville jo få nul assists, hvis det var Pohl han skulle fodre.
Holdet kan forsvare og lave OK spil mod modstanders mål, men det er helvedes svært at score mål. Hvis der skal bruges 10 til indkøb af nye spillere, bare for at sige et tal, mener jeg alle 10 skal bruges til en som kan score mål
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af troelsh » 2. jan 2018, 10:25

En ung målmand på besøg som gæstespiller, ellers skal vi ikke forvente der sker noget vildt i dette transfervindue ifølge Gaarde.


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ung- ... 135a7c7547

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 2. jan 2018, 11:30

troelsh skrev:En ung målmand på besøg som gæstespiller, ellers skal vi ikke forvente der sker noget vildt i dette transfervindue ifølge Gaarde.


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ung- ... 135a7c7547
Hvis han ikke forventer noget af ham og ikke vil bruge ham til noget, er det så ikke spild af tid.......

Derudover skræmmende at vi nok ikke skal se nye ansigter lige foreløbigt...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 2. jan 2018, 11:39

9000AaB skrev:
Derudover skræmmende at vi nok ikke skal se nye ansigter lige foreløbigt...
Det er jo sådan set fornuftigt nok at man vil bruge kræfterne på at få spillet holdet bedre sammen. Der er uden tvivl masser af uforløst potentiale og vi kan ikke blive ved med at købe og købe og købe. Løsningen på vores udfordringer ligger på træningsbanen, ikke på transfermarkedet.

Det er dog ikke positivt at vi dermed fortsætter trenden med at klumpe alle vores indkøb sammen i enkelte vinduer. Det virker desværre som om vi arbejdet meget kortsigtet i vores rekruttering og derfor kommer til at stå med nogle meget voldsomme udskiftninger i enkelte vinduer samt andre vinduer, hvor der ikke sker en skid. Det ville være bedre hvis vi rekrutterede lidt mere løbende, så nye spillerne også kunne få lidt bedre tid til at falde til og mere individuel opmærksomhed.

Eksempelvis ved vi at Paddy og Kasper Risgård nok lakker mod enden, så det ville være rettidig omhu at kigge efter en ung back eller en mere offensiv 8'er i stedet for at hente dem på bagkant når man står og mangler dem i august. Det kunne også være rettidig omhu at få truffet nogle beslutninger på de spillere, der ikke er gode nok. Kakeeto, Bytyqi, Abildgaard m.fl. Lad os få sendt nogle af dem videre i stedet for bare at vente på at deres kontrakter løber ud.

Der skal ikke laves et stort antal ændringer i januar-vinduet, men det ville være fint at få ryddet lidt op og få taget hul på næste rekrutteringsrunde, så det hele ikke klumper sig sammen hver sommer.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 2. jan 2018, 12:06

Yankee skrev:
9000AaB skrev:
Derudover skræmmende at vi nok ikke skal se nye ansigter lige foreløbigt...
Det er jo sådan set fornuftigt nok at man vil bruge kræfterne på at få spillet holdet bedre sammen. Der er uden tvivl masser af uforløst potentiale og vi kan ikke blive ved med at købe og købe og købe. Løsningen på vores udfordringer ligger på træningsbanen, ikke på transfermarkedet.

Det er dog ikke positivt at vi dermed fortsætter trenden med at klumpe alle vores indkøb sammen i enkelte vinduer. Det virker desværre som om vi arbejdet meget kortsigtet i vores rekruttering og derfor kommer til at stå med nogle meget voldsomme udskiftninger i enkelte vinduer samt andre vinduer, hvor der ikke sker en skid. Det ville være bedre hvis vi rekrutterede lidt mere løbende, så nye spillerne også kunne få lidt bedre tid til at falde til og mere individuel opmærksomhed.

Eksempelvis ved vi at Paddy og Kasper Risgård nok lakker mod enden, så det ville være rettidig omhu at kigge efter en ung back eller en mere offensiv 8'er i stedet for at hente dem på bagkant når man står og mangler dem i august. Det kunne også være rettidig omhu at få truffet nogle beslutninger på de spillere, der ikke er gode nok. Kakeeto, Bytyqi, Abildgaard m.fl. Lad os få sendt nogle af dem videre i stedet for bare at vente på at deres kontrakter løber ud.

Der skal ikke laves et stort antal ændringer i januar-vinduet, men det ville være fint at få ryddet lidt op og få taget hul på næste rekrutteringsrunde, så det hele ikke klumper sig sammen hver sommer.
Enig i dine betragtninger og lur mig om ikke der bliver kigget lidt på offensive spillere fra større ligaer som savner spilletid, men at man har is i maven for nu. Et par prøvetræninger tror jeg godt vi kan forvente også.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 2. jan 2018, 12:19

9000AaB skrev:
troelsh skrev:En ung målmand på besøg som gæstespiller, ellers skal vi ikke forvente der sker noget vildt i dette transfervindue ifølge Gaarde.


https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ung- ... 135a7c7547
Hvis han ikke forventer noget af ham og ikke vil bruge ham til noget, er det så ikke spild af tid.......

Derudover skræmmende at vi nok ikke skal se nye ansigter lige foreløbigt...
Hvor ser du man ikke forventer noget af ham? Han er en ungdomsspiller på besøg, som vi ikke må skrive kontrakt med endnu (såvidt jeg ved) grundet hans alder. Det giver da god mening at teste ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Glenn Francisco » 2. jan 2018, 12:57

Yankee skrev:
9000AaB skrev:
Derudover skræmmende at vi nok ikke skal se nye ansigter lige foreløbigt...
Det er jo sådan set fornuftigt nok at man vil bruge kræfterne på at få spillet holdet bedre sammen. Der er uden tvivl masser af uforløst potentiale og vi kan ikke blive ved med at købe og købe og købe. Løsningen på vores udfordringer ligger på træningsbanen, ikke på transfermarkedet.

Det er dog ikke positivt at vi dermed fortsætter trenden med at klumpe alle vores indkøb sammen i enkelte vinduer. Det virker desværre som om vi arbejdet meget kortsigtet i vores rekruttering og derfor kommer til at stå med nogle meget voldsomme udskiftninger i enkelte vinduer samt andre vinduer, hvor der ikke sker en skid. Det ville være bedre hvis vi rekrutterede lidt mere løbende, så nye spillerne også kunne få lidt bedre tid til at falde til og mere individuel opmærksomhed.

Eksempelvis ved vi at Paddy og Kasper Risgård nok lakker mod enden, så det ville være rettidig omhu at kigge efter en ung back eller en mere offensiv 8'er i stedet for at hente dem på bagkant når man står og mangler dem i august. Det kunne også være rettidig omhu at få truffet nogle beslutninger på de spillere, der ikke er gode nok. Kakeeto, Bytyqi, Abildgaard m.fl. Lad os få sendt nogle af dem videre i stedet for bare at vente på at deres kontrakter løber ud.

Der skal ikke laves et stort antal ændringer i januar-vinduet, men det ville være fint at få ryddet lidt op og få taget hul på næste rekrutteringsrunde, så det hele ikke klumper sig sammen hver sommer.
Kakeeto har vi lige forlænget med, så de må mene han måske er god nok :-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Silver77 » 2. jan 2018, 14:54


De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 2. jan 2018, 15:01

Silver77 skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... asper-kusk

Kom nu Gaarde han skal ikke til OB
OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 2. jan 2018, 15:49

De Fem skrev: OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Sidstnævnte er ikke et argument.
Men ja, ikke overraskende. Lur mig om ikke Gaarde strækker sig meget langt for at lande den her.
Der var også voldsom konkurrence om Lucas, da han skulle væk fra Ajax - havde det ikke været for sidste minuts bud fra Grasshoppers, så havde vi overhalet de andre på kærlighed til klubben. Jeg vil blive overrasket hvis ikke det samme gør sig gældende her.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 2. jan 2018, 15:54

Gamen skrev:
De Fem skrev: OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Sidstnævnte er ikke et argument.
Men ja, ikke overraskende. Lur mig om ikke Gaarde strækker sig meget langt for at lande den her.
Der var også voldsom konkurrence om Lucas, da han skulle væk fra Ajax - havde det ikke været for sidste minuts bud fra Grasshoppers, så havde vi overhalet de andre på kærlighed til klubben. Jeg vil blive overrasket hvis ikke det samme gør sig gældende her.
Når der bliver snakket om hvor glade Kusk og kæresten er for hovedstaden, er det da bestemt et argument at Odense er indenfor køre-afstand.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 2. jan 2018, 15:59

Forza skrev: Når der bliver snakket om hvor glade Kusk og kæresten er for hovedstaden, er det da bestemt et argument at Odense er indenfor køre-afstand.
Sagt af én journalist, der i AaB-kredse er kendt for at løbe med en halv vind.
Jeg har aldrig hørt at han skulle være særligt glad for København.
Hvis han var det, hvorfor var han så kun millimeter fra at skifte hjem i sommer trods muligheder som vi hverken på løn eller udfordringer kan hamle op med?

Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Lunding » 2. jan 2018, 16:01

Gamen skrev:
De Fem skrev: OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Sidstnævnte er ikke et argument.
Men ja, ikke overraskende. Lur mig om ikke Gaarde strækker sig meget langt for at lande den her.
Der var også voldsom konkurrence om Lucas, da han skulle væk fra Ajax - havde det ikke været for sidste minuts bud fra Grasshoppers, så havde vi overhalet de andre på kærlighed til klubben. Jeg vil blive overrasket hvis ikke det samme gør sig gældende her.
Dét med at, vi var tæt på at lande Lucas Andersen, men blev overhalet indenom i sidste øjeblik er en røver. Jeg forholdt én af Lucas’ venner (der med jævne mellemrum besøger ham) rygtet og han sagde direkte, at det aldrig var noget tema at vende hjem til Danmark på daværende tidspunkt, da Lucas stadig havde udlandsambitioner ligesom et økonomiske perspektiv også spillede mærkbart ind på hans valg af klub.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 2. jan 2018, 16:13

Lunding skrev: Dét med at, vi var tæt på at lande Lucas Andersen, men blev overhalet indenom i sidste øjeblik er en røver. Jeg forholdt én af Lucas’ venner (der med jævne mellemrum besøger ham) rygtet og han sagde direkte, at det aldrig var noget tema at vende hjem til Danmark på daværende tidspunkt, da Lucas stadig havde udlandsambitioner ligesom et økonomiske perspektiv også spillede mærkbart ind på hans valg af klub.
Det kan meget vel være, men udlandsambitioner er jo én ting, hvis klubberne er røv og nøgler.
Lucas fik kassen for at skifte, men der gik et halvt år, så var Grasshoppers (bl.a. pga. de store lønudskrivninger) i massiv økonomisk krise, og den dag i dag er de lige så langt fra at kunne blive mestre som vi er.
Vandrørene meldte, at vi var et reelt alternativ, og at kontakten var der sent i forløbet.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 2. jan 2018, 16:21

Der sker en del med potentielle svenske emner i udlandet. 2 af dem som i min optik på forhånd burde have været oplagte for AaB er skiftet hjem til Sverige.

Tesfaldet Tekie er taget hjem til Östersund på leje, og Jordan Larsson har skiftet NEC (hvor han aldrig helt faldt til) ud med Norrköping.

Jeg tror ikke der sker så meget dette vindue, max. én tilgang, men vi har en masse overskudsspillere som gerne skal erstattes på sigt. Nu har vi set et kuld som ikke rigtig har niveau til førsteholdsfodbold, og det fordrer naturligvis at vi er nødt til at luge lidt ud i det man lidt frækt kunne kalde talentløse talenter.
PK stopper vel snart for at hellige sig græsslåning i Storvorde, og Risgård ligner en færdig mand på topniveau. Samtidig så skriger truppen på en angriber der kan lave mål.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamling » 2. jan 2018, 16:35

Med pohls manglende træfsikkerhed, safranko’s tågen rundt alle andre steder på banen end i boksen og ramkilde først klar et stykke inde i året virker det med Sylvestr’s afgang hovedløst ikke minimum at hente en ny angriber.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 2. jan 2018, 17:09

Gamen skrev:
Forza skrev: Når der bliver snakket om hvor glade Kusk og kæresten er for hovedstaden, er det da bestemt et argument at Odense er indenfor køre-afstand.
Sagt af én journalist, der i AaB-kredse er kendt for at løbe med en halv vind.
Jeg har aldrig hørt at han skulle være særligt glad for København.
Hvis han var det, hvorfor var han så kun millimeter fra at skifte hjem i sommer trods muligheder som vi hverken på løn eller udfordringer kan hamle op med?
Man kan vel vende den om og sige at modargumentet udelukkende stammer fra en enkelt bruger fra debatsiden.

Det er vel oplagt at overveje for en mand der får alt for lidt spilletid i hans klub. Lønmæssigt lykkedes det os at hente Okore der ligger på samme løntrin. Og Kusk valgte jo så også AaB fra i sidste ende.

Jeg siger ikke at du ikke har ret, jeg siger blot at det da bestemt er et argument der er værd at have med i debatten, at Kusk og kæresten er blevet meldt glade for at være i København.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af michael_nagg » 2. jan 2018, 17:26

Er det ikke noget med at Brøndby har fået ny angriber. Så må en mand som wilcek jo være i overskud.
Eller nyindkøbet er måske en gardering, hvis nu de får skudt puuki afsted.

Men jeg så nu gerne wilcek i bolsje trøjen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jan 2018, 17:56

Nu skal man altid tage sportschefernes udmelding i starten af et transfervindue med et meget stort gran salt. Men hvis jeg skulle tolke Gaardes udmelding, så lyder det mest af alt som en lejekontrakt sidst i vinduet af en offensiv spiller.

Det virker ikke specielt opsøgende og "hvis det uforløste potentiale i truppen" skal forløses skal de selvfølgelig også give dem spilletid.
Det er noget skuffende i mine øre.
- FlæskeFrank

Låst