Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 2. okt 2017, 14:15

Yankee skrev:Det er vel ret oplagt at vi får afgang af Sylvestr, Williams og Meilinger. Den anden vej skal vi i hvert fald have en angriber og så tror jeg også man overvejer en kant og en stopper.

Til angrebet har vi fået vores store satsning i Safranko og har også udviklingsspillerne i Pohl og Ramkilde. Derfor håber jeg man går efter noget Superliga-rutine og en type, kan affinde sig med at være ligestillet med Pohl og Safranko. Der håber jeg man kigger mod OB og typer som Rasmus Festersen eller Joan Edmundsson (udløb til sommer). Det kunne også være vores ven Pål, der forhåbentlig får en billig klausul skrevet ind i sin kommende forlængelse. Endelig har Marvin Pourié udløb til sommer og jeg tror det kunne være piv-giftigt at kombinere ham med Pavol Safranko, men han er en lidt anden kategori. Jeg håber i hvert fald man tør gå efter en etableret angriber, der kan skabe reel konkurrence - især fordi vi efterhånden mest spiller med to oppe foran.
Pourié er et absolut no-go efter min mening! Han er gift i et omklædningsrum når tingene ikke lige kører. Og han er en egocentreret type.
Skal det give mening at bænke Pohl for en ny angriber, skal det virkelig være kvalitet der hentes ind.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 2. okt 2017, 14:23

FIDEL skrev:
Pourié er et absolut no-go efter min mening! Han er gift i et omklædningsrum når tingene ikke lige kører. Og han er en egocentreret type.
Skal det give mening at bænke Pohl for en ny angriber, skal det virkelig være kvalitet der hentes ind.
Kan vi ikke droppe den der med at nogen skal bænkes bare fordi vi henter spiller nr. 3 til to positioner? Pohl skal vel for dælen kun spille hvis han er god nok og ikke fordi der ikke er andre.

Vi har i AaB været så indkøbsforskrækkede at spillerne er begyndt at brokke sig over manglende konkurrence. Det må vi altså lære af. Der skal som minimum være tre dygtige angribere til to pladser.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 2. okt 2017, 14:29

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Pourié er et absolut no-go efter min mening! Han er gift i et omklædningsrum når tingene ikke lige kører. Og han er en egocentreret type.
Skal det give mening at bænke Pohl for en ny angriber, skal det virkelig være kvalitet der hentes ind.
Kan vi ikke droppe den der med at nogen skal bænkes bare fordi vi henter spiller nr. 3 til to positioner? Pohl skal vel for dælen kun spille hvis han er god nok og ikke fordi der ikke er andre.

Vi har i AaB været så indkøbsforskrækkede at spillerne er begyndt at brokke sig over manglende konkurrence. Det må vi altså lære af. Der skal som minimum være tre dygtige angribere til to pladser.
Ja det er jeg enig med dig i...men ikke Pourié. Og heller ikke Festersen.
Det optimale ville være at hente en angriber, som også kan dække en anden offensiv plads, f.eks. kanten.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 2. okt 2017, 17:34

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Pourié er et absolut no-go efter min mening! Han er gift i et omklædningsrum når tingene ikke lige kører. Og han er en egocentreret type.
Skal det give mening at bænke Pohl for en ny angriber, skal det virkelig være kvalitet der hentes ind.
Kan vi ikke droppe den der med at nogen skal bænkes bare fordi vi henter spiller nr. 3 til to positioner? Pohl skal vel for dælen kun spille hvis han er god nok og ikke fordi der ikke er andre.

Vi har i AaB været så indkøbsforskrækkede at spillerne er begyndt at brokke sig over manglende konkurrence. Det må vi altså lære af. Der skal som minimum være tre dygtige angribere til to pladser.
Præcis bare se på 2013/2014 holdet, hvor vi havde masser af alternativer i angrebet. Spalvis, Jönsson, AK, Curth og Frederiksen. Det gav suveræne muligheder for at lave om under kampen og hverken Spalvis, AK eller Jönsson kunne klage over spilletiden. Konkurrence er sundt og derudover gør det ikke noget, at vores træner har flere strenge at spille på. Efter nytår har vi Safranko og Pohl som begge har Superliganiveau - det er for lidt. Sylvestr smutter givet og Ramkilde kan ikke forventes at gå ind med et stabilt Superliganiveau.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9800 » 2. okt 2017, 21:42

Jeg mener bestemt at Sylvestr og Ramkilde er ligeså gode som Frederiksen og Curth.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 3. okt 2017, 09:12

9800 skrev:Jeg mener bestemt at Sylvestr og Ramkilde er ligeså gode som Frederiksen og Curth.
Måske som Frederiksen, men ikke som Curth. Curth havde et meget større impact med sit arbejdsraseri end Sylvestr og faldt aldrig ud af en kamp. Derudover kunne han sættes ind og være med til at skaffe et mål til sidst. Tag f.eks. den ene kamp mod FCK vi spiller hjemme, hvor vi skal jagte 2-1 til sidst og sætter Curth ind. Curth var ikke Kents kop te og passede heller ikke helt til AaBs spillestil, men jeg vil anyday hellere have Curth end Sylvestr. Der er klasseforskel i mine øjne, hvilket Curths præstationer efterfølgende også bevidner. At påstå at Ramkilde er lige så god som vores angrebsreverver dengang er bare useriøst. Jeg vil gå med til at sætte Sylvestr og Frederiksen på cirka samme hylde, men han var så også 5. valg hvor Sylvestr er 3. valg nu.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 3. okt 2017, 09:36

FIDEL skrev:
Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Pourié er et absolut no-go efter min mening! Han er gift i et omklædningsrum når tingene ikke lige kører. Og han er en egocentreret type.
Skal det give mening at bænke Pohl for en ny angriber, skal det virkelig være kvalitet der hentes ind.
Kan vi ikke droppe den der med at nogen skal bænkes bare fordi vi henter spiller nr. 3 til to positioner? Pohl skal vel for dælen kun spille hvis han er god nok og ikke fordi der ikke er andre.

Vi har i AaB været så indkøbsforskrækkede at spillerne er begyndt at brokke sig over manglende konkurrence. Det må vi altså lære af. Der skal som minimum være tre dygtige angribere til to pladser.
Ja det er jeg enig med dig i...men ikke Pourié. Og heller ikke Festersen.
Det optimale ville være at hente en angriber, som også kan dække en anden offensiv plads, f.eks. kanten.
Nej tak... så hellere en fuldblods angriber. Det er der mere kvalitet i til den rigtige position. Og det har altid være de bedste angribere vi har haft, der kun kunne spille den ene plads

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BassogogsVen » 3. okt 2017, 10:22

Jeg synes generelt, at der blandt en del herinde er transferønsker, der inkluderer spillere, som kan dække flere pladser. Og ja, det er da glimrende, hvis der findes en spiller, som kan være både være stensikker targetman og spille en kant på niveau med Kusk i 2014 eller stå som Jozo i forsvaret også.

Men skulle sådanne spillere findes, så ville de jo koste det vide ud af spidsen på en jetjagers sidste trævl på kroppen.

For mig at se, er ønsket om sådanne spillere inden for AaB's rækkevidde økonomisk det samme som at sige, at man ønsker mere Patrick/Børsting/Leverpostej.

Noget andet er, at i en klub som AaB, med den økonomi, man efterhånden har fået bygget op, bør man hele tiden tilstræbe at optimere nedefra - altså skille sig af med de ringeste og erstatte dem med så høj klasse som muligt og forsvarligt. Altså, bør man i vinterpausen se sig om efter erstatninger for Blåbjerg og KP (sidstnævnte skal gerne blive i klubben som backup), for Børsting og efter en topklasseangriber (med topklasse menes naturligvis inden for AaB's formåen), som kan give yderlige konkurrence om pladserne i angrebet. Og spillere, der kan gøre de svageste led stærkere findes ikke ved at lede efter "blækspruttespillere", som kan spille alle mulige forskellige pladser, men som har nogle stærke spidskompetencer på én plads. Man hyrer jo heller ikke en pedel, som også lige kan tage sig af undervisningen i anatomi for 1. års medicinstuderende.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af le Cid » 3. okt 2017, 11:31

BassogogsVen skrev: Altså, bør man i vinterpausen se sig om efter erstatninger for Blåbjerg og KP.
Du vil skille dig af med spillerne nedefra, og bruge som eksempel de to der spiller, når vi kun bruge to i midterforsvaret.
Jeg er ret sikker på, at det ikke kommer til at ske!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BassogogsVen » 3. okt 2017, 11:34

le Cid skrev:
BassogogsVen skrev: Altså, bør man i vinterpausen se sig om efter erstatninger for Blåbjerg og KP.
Du vil skille dig af med spillerne nedefra, og bruge som eksempel de to der spiller, når vi kun bruge to i midterforsvaret.
Jeg er ret sikker på, at det ikke kommer til at ske!
Så må jeg have formuleret mig upræcist. Nedefra = de ringeste. Og ja, jeg mener, at man bør skille sig af med Blåbjerg og have Kasper P i reserve og satse på Okore samt en ny mand.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af le Cid » 3. okt 2017, 11:38

BassogogsVen skrev:
le Cid skrev:
BassogogsVen skrev: Altså, bør man i vinterpausen se sig om efter erstatninger for Blåbjerg og KP.
Du vil skille dig af med spillerne nedefra, og bruge som eksempel de to der spiller, når vi kun bruge to i midterforsvaret.
Jeg er ret sikker på, at det ikke kommer til at ske!
Så må jeg have formuleret mig upræcist. Nedefra = de ringeste. Og ja, jeg mener, at man bør skille sig af med Blåbjerg og have Kasper P i reserve og satse på Okore samt en ny mand.
Jeg mener, at man skal beholde begge... Men jeg synes ny også, at vi mangler en midterforsvarer. Vi har pt. 3 mand plus en førsteårs-senior til at dække de 2 (nogle gange 3) pladser i midterforsvaret. Der mangler naturligvis en spiller her - og er han god nok, skal han nok sende enten Blåbjerg eller KP på bænken.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BassogogsVen » 3. okt 2017, 11:44

le Cid skrev:
BassogogsVen skrev:
le Cid skrev:
BassogogsVen skrev: Altså, bør man i vinterpausen se sig om efter erstatninger for Blåbjerg og KP.
Du vil skille dig af med spillerne nedefra, og bruge som eksempel de to der spiller, når vi kun bruge to i midterforsvaret.
Jeg er ret sikker på, at det ikke kommer til at ske!
Så må jeg have formuleret mig upræcist. Nedefra = de ringeste. Og ja, jeg mener, at man bør skille sig af med Blåbjerg og have Kasper P i reserve og satse på Okore samt en ny mand.
Jeg mener, at man skal beholde begge... Men jeg synes ny også, at vi mangler en midterforsvarer. Vi har pt. 3 mand plus en førsteårs-senior til at dække de 2 (nogle gange 3) pladser i midterforsvaret. Der mangler naturligvis en spiller her - og er han god nok, skal han nok sende enten Blåbjerg eller KP på bænken.
Ja, det må man da håbe. For hvis man henter en, og han ikke er markant bedre end de to, så magter man jo ikke sit job. Og ikke enten den ene eller den anden. Det er præcis min pointe: Vil AaB mere end at være et ligegyldigt midter-/bundhold, som man er blevet de sidste tre år, så skal man opgradere på alle svagheder. Og hverken KP eller Blåbjerg har evnerne til at være på et permanent top 6-hold i ligaen.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 3. okt 2017, 17:56

hje1980 skrev:
FIDEL skrev:
Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Pourié er et absolut no-go efter min mening! Han er gift i et omklædningsrum når tingene ikke lige kører. Og han er en egocentreret type.
Skal det give mening at bænke Pohl for en ny angriber, skal det virkelig være kvalitet der hentes ind.
Kan vi ikke droppe den der med at nogen skal bænkes bare fordi vi henter spiller nr. 3 til to positioner? Pohl skal vel for dælen kun spille hvis han er god nok og ikke fordi der ikke er andre.

Vi har i AaB været så indkøbsforskrækkede at spillerne er begyndt at brokke sig over manglende konkurrence. Det må vi altså lære af. Der skal som minimum være tre dygtige angribere til to pladser.
Ja det er jeg enig med dig i...men ikke Pourié. Og heller ikke Festersen.
Det optimale ville være at hente en angriber, som også kan dække en anden offensiv plads, f.eks. kanten.
Nej tak... så hellere en fuldblods angriber. Det er der mere kvalitet i til den rigtige position. Og det har altid være de bedste angribere vi har haft, der kun kunne spille den ene plads
Tja men Ene gjorde det jo fint sammen med Spalvis, og var jo også mere en offensiv midt.
Asante og Donyoh i fcn er heller ikke rene angribere, men kan sagtens score mange mål.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 4. okt 2017, 13:48

FIDEL skrev:
hje1980 skrev:
FIDEL skrev:
Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Pourié er et absolut no-go efter min mening! Han er gift i et omklædningsrum når tingene ikke lige kører. Og han er en egocentreret type.
Skal det give mening at bænke Pohl for en ny angriber, skal det virkelig være kvalitet der hentes ind.
Kan vi ikke droppe den der med at nogen skal bænkes bare fordi vi henter spiller nr. 3 til to positioner? Pohl skal vel for dælen kun spille hvis han er god nok og ikke fordi der ikke er andre.

Vi har i AaB været så indkøbsforskrækkede at spillerne er begyndt at brokke sig over manglende konkurrence. Det må vi altså lære af. Der skal som minimum være tre dygtige angribere til to pladser.
Ja det er jeg enig med dig i...men ikke Pourié. Og heller ikke Festersen.
Det optimale ville være at hente en angriber, som også kan dække en anden offensiv plads, f.eks. kanten.
Nej tak... så hellere en fuldblods angriber. Det er der mere kvalitet i til den rigtige position. Og det har altid være de bedste angribere vi har haft, der kun kunne spille den ene plads
Tja men Ene gjorde det jo fint sammen med Spalvis, og var jo også mere en offensiv midt.
Asante og Donyoh i fcn er heller ikke rene angribere, men kan sagtens score mange mål.
Vil da hellere have en Erik Bo, Søren-glad, Strandli, Prica og Spalvis oppe foran ene Ene... altså angribere der kun kan spille der. Det er der mere kvalitet i...

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 6. okt 2017, 09:14


Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 6. okt 2017, 09:27

De Fem skrev:
Hvad kan han? Er han ikke bare endnu en løbestærk angriber, der ikke kan score mål? Der er vel en grund til at de ikke kan bruge ham i midten af Allsvenskan.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 6. okt 2017, 10:50

Yankee skrev:
De Fem skrev:
Hvad kan han? Er han ikke bare endnu en løbestærk angriber, der ikke kan score mål? Der er vel en grund til at de ikke kan bruge ham i midten af Allsvenskan.
Aner det ikke, mit liv er for kort til Allsvenskan, men i min optik lyder kunne han være en billig erstatning for Sylvester frem til sommer. Der mangler en mand mere.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 6. okt 2017, 10:55

Yankee skrev:
Hvad kan han? Er han ikke bare endnu en løbestærk angriber, der ikke kan score mål? Der er vel en grund til at de ikke kan bruge ham i midten af Allsvenskan.
Han er ikke i nærheden af at være interessant for AaB. Kvalitetsmæssigt et niveau under Alex, som Silkeborg hentede i sommervinduet. Har virkelig været en derbyspiller, der har scoret flere afgørende mål, men ellers ikke lignet en spiller med kontinuerligt Allsvenskan-niveau.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamling » 6. okt 2017, 12:43

AaB's satsning på egne talenter har spillet fallit. Af de 5 som blev hevet op sidste år er kun 3 tilbage og de udgør sammen med Abildgård og Børsting m.fl. nu alene fyld i truppen. Og et kig på de kommende u19 og u17 kuld giver ikke store forhåbninger om bedre tider. AaB har derfor brug for at sadle om og i højere grad blive i stand til at spotte og tiltrække bedre talenter fra andre danske klubber og kombinere det med køb af færdige nøglespillere fra ind- og udland.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 6. okt 2017, 12:52

Gamling skrev:AaB's satsning på egne talenter har spillet fallit. Af de 5 som blev hevet op sidste år er kun 3 tilbage og de udgør sammen med Abildgård og Børsting m.fl. nu alene fyld i truppen. Og et kig på de kommende u19 og u17 kuld giver ikke store forhåbninger om bedre tider. AaB har derfor brug for at sadle om og i højere grad blive i stand til at spotte og tiltrække bedre talenter fra andre danske klubber og kombinere det med køb af færdige nøglespillere fra ind- og udland.
Ah hvad?

AaB ligger - selv med sommeren mange indkøb - langt over deres målsætning.

Hvilke forventninger havde du til AaBs talentsatsning?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst