Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 30. jan 2018, 21:59

Tipsbladet skriver som om aftalen er på plads. ( 30 min siden )

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gn=eb_link
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sauer » 30. jan 2018, 22:02

Brodernumsi skrev:Tipsbladet skriver som om aftalen er på plads. ( 30 min siden )

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gn=eb_link
Håber, de har ret. Jeg glæder mig til (forhåbentligt) at se ham i AaB-trøjen igen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 30. jan 2018, 22:02

Brodernumsi skrev:Tipsbladet skriver som om aftalen er på plads. ( 30 min siden )

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gn=eb_link
Ej, selv med al min skepsis må jeg sgu indrømme jeg syntes det bliver en spændende offensiv vi får i år. Ja-hatten på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hanga » 30. jan 2018, 22:04

Brodernumsi skrev:Tipsbladet skriver som om aftalen er på plads. ( 30 min siden )

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gn=eb_link
Det har der stået hele dagen. At AaB, FCK og Kusk er enige, men at det hele afventer Fischer handlen.
Dejligt at høre at han decideret har valgt os til denne gang trods andre muligheder.

Krydser fingre for at den kommer i mål.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 30. jan 2018, 22:05

Jeg er også skeptisk. Men jeg håber da, at denne transfer giver MW anledning til, at spille noget mere seværdigt og fremadrettet fodbold.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kristian » 30. jan 2018, 22:30

9000AA skrev:Det er virkelig for fesent hvis vi henter kusk. Det eneste Allan Gaarde kan finde ud af er at hente gamle spillere hjem eller hva?! Lad ham nu bare rådne op i København.
Ja selvfælgelig..siger du også det samme om Ståle. Som gør akkurat det samme. Kusk er det største navn vi på nogen måde kan tiltrække til det offensive på nuværende.
------------------
mvh Kristian

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 30. jan 2018, 22:35

Kristian skrev:
9000AA skrev:Det er virkelig for fesent hvis vi henter kusk. Det eneste Allan Gaarde kan finde ud af er at hente gamle spillere hjem eller hva?! Lad ham nu bare rådne op i København.
Ja selvfælgelig..siger du også det samme om Ståle. Som gør akkurat det samme. Kusk er det største navn vi på nogen måde kan tiltrække til det offensive på nuværende.
Helt enig. Og havde Kusk ikke haft rødder heroppe havde vi haft meget svært ved at tiltrække en spiller som ham.

Jeg fatter ikke at nogen har en masse imod at hente gamle spillere tilbage, selv hvis de er gode nok. Vi har set masser af nyindkøb fra udlandet fejle, det er bestemt ikke et mere sikkert bet end en tidligere profil. Tværtimod.

Jeg er lidt spændt på om han får nummer 7 eller tager 17 igen som sidst han var her.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Mogens » 30. jan 2018, 22:51

Hvis Kusk kommer, som det tyder på, og det ikke bare er et køb af Gaarde, men et køb, som Wieghorst har udtrykt stor tilfredshed med (som I at han vil lade ham spille en primær offensiv rolle), så er jeg meget optimistisk.

Kusk er stadig ung og er ikke interesseret i, at karrieren skal gå i stå. Ej heller kommer han blot for at hente de sidste penge efter en lang karriere. Jeg tror på, at vi får en ærgerrig spiller at se, som vil spille sin spinkle chance for en plads i VM-truppen. Jeg mener oprigtigt, at jeg tror han har en chance for det, HVIS han rammer det topniveau, vi ved han har. Hvis han så samtidig har lagt lidt på efter en tur i udlandet samt et (formentlig) bedre træningsmiljø i københavn, så skal han nok blive en stor succes. Meget afhænger dog af, hvordan Wieghorst vil spille.

For min skyld kan han godt fastholde to seksere, hvis han så samtidig gider bruge Kusk, Rolim og Flores samt en Pohl (eller Safranko), som forhåbentlig snart har fået lært, hvor målet står.

Hvis det på mirakuløs vis også kunne lykkes at lande en midterforsvarer af høj kvalitet (det tror jeg dog overhovedet ikke på), så er jeg meget positiv og overbevist om, at vi nok skal komme i top6.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9800 » 30. jan 2018, 23:36

Forza skrev:Spændende nyhed vi fik i dag med Kusk.

Er spændt på transfersum og lønnen. Han skulle eftersigende tjene 275.000 i FCK om måneden, så man må håbe at han har været villig til at gå ned i løn.
Jeg har hørt at han tjener det dobbelte. 30 mio for fem år.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Alpa Chino » 30. jan 2018, 23:44

9800 skrev:
Forza skrev:Spændende nyhed vi fik i dag med Kusk.

Er spændt på transfersum og lønnen. Han skulle eftersigende tjene 275.000 i FCK om måneden, så man må håbe at han har været villig til at gå ned i løn.
Jeg har hørt at han tjener det dobbelte. 30 mio for fem år.
Ja, 275.000 tror jeg er ca. det som folk som Wurtz får. Okore får nok lidt mere. Så jeg tror også at Kusk tjener det dobbelte i FCK.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 00:24

Seneste jeg har hørt er, at der ikke skulle være noget lukket endnu. Jeg går ud fra at vi tripper ligeså meget i spænding som Kusk gør.

Kusk får ikke 6 mio. om året.

Men Tipsbladets artikel lukker forhåbentlig munden på dem der påstår at hans motivation kan betvivles. Når man dropper alt andet for AaB, så er det fordi man vil klubben 110 %.

Kom så med den bekræftelse!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Patmand » 31. jan 2018, 00:57

Den skal nok gå igennem og selvfølgelig er det en kæmpe forstærkning. Jeg forstår ikke skeptikerne. Denne her gang ved hvad vi får. Vi ved han tidligere har toppræsteret i AaB og han er lige præcis den type spiller AaB truppen mangler.

Jeg kan slet ikke forestille mig et bedre alternativ. Så attraktiv fremstår AaB jo ikke. Vi får en spiller ind som blev kåret til efterårets profil af trænerne i Superligaen i mesterskabssæsonen. Jeg vil påstå at det udelukkende er muligt at hente en spiller i den kaliber, fordi han netop har det tilhørsforhold til Aalborg.

Jeg kan ikke se hvorfor han ikke skulle kunne motivere sig selv til igen at spille for AaB. William Kvist, Mathias Jattah-Njie Jørgensen, Bendtner og et hav af andre spillere har lavet lignende klubskifter med succes.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af DobbeltA » 31. jan 2018, 02:47

Med Kusk får vi en kant som på egen hånd kan flytte bolden fremad i banen. Spiller vi med Rolim på den anden kant, har vi samme mulighed der. Det opnår vi aldrig, hvis vi spiller med Thellufsen og Flores på kanterne og det er for mig at se en tvingende nødvendighed, når vi ikke har en central midtbanespiller pt, som kan løbe bolden 30-50 m. frem i banen. Nå må vi så vente til kl. 23.59 med at se om Flores bliver efterladt i det spanske. Købet af Kusk efterlader dog visse spillere i en svær situation. Superpøleren og Abildgaard, som begge har gjort det fint i opstarten, kan det blive svære at finde plads til i start 11, men det kan jo så i det mindste give os en bænk, hvor man fremover kan håbe på et effektivt indhop. Der må komme en større udmelding fra AaB i løbet af det næste døgn, man mangler pt. at offentliggøre mulige forlængelser af både Pølsen og Paddy, ligeledes bliver det spændende at se hvordan man forholder sig til Rolim, der også løber ud til sommer.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af jonas386 » 31. jan 2018, 03:28

Mon ikke man giver sig god tid med Rolim? Men jeg er derudover meget enig, dobbelta. Jeg håber stadig på noget mere, selvom jeg ikke tror på det. Det er dog stadig OK (ikke mere). Til sommer kan vi passende få ryddet lidt op, og få løftet truppens bund- og top-niveau. Herunder en ordentlig Risgaard erstatning, og få sendt nogle af de mange breddespillere videre (Kakeeto, MC, Abildgaard), kan vi få to af du ud, og en profil ind, så går kabalen også op her. Risgaard og Würtz må formodes at være med til næste sæson, men næppe som en del af start-11'eren.

Kusk er en stærk tilgang, men vi skal snart have taget fat på truppens langsigtede udfordringer, så vi ikke konstant bliver fanget på hælene og i højere grad reagere end at agere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af DobbeltA » 31. jan 2018, 07:48

DobbeltA skrev:Med Kusk får vi en kant som på egen hånd kan flytte bolden fremad i banen. Spiller vi med Rolim på den anden kant, har vi samme mulighed der. Det opnår vi aldrig, hvis vi spiller med Thellufsen og Flores på kanterne og det er for mig at se en tvingende nødvendighed, når vi ikke har en central midtbanespiller pt, som kan løbe bolden 30-50 m. frem i banen. Nå må vi så vente til kl. 23.59 med at se om Flores bliver efterladt i det spanske. Tilførelsen af Kusk efterlader dog visse spillere i en svær situation. Superpøleren og Abildgaard, som begge har gjort det fint i opstarten, kan det blive svære at finde plads til i start 11, men det kan jo så i det mindste give os en bænk, hvor man fremover kan håbe på et effektivt indhop. Der må komme en større udmelding fra AaB i løbet af det næste døgn, man mangler pt. at offentliggøre mulige forlængelser af både Pølsen og Paddy, ligeledes bliver det spændende at se hvordan man forholder sig til Rolim, der også løber ud til sommer.

Vubbi
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. jul 2005, 20:04
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Vubbi » 31. jan 2018, 08:45

Nordjyske skriver, at Brian Andersen, Kaalund og Gaarde er rejst hjem før tid. Det betyder vel lægetjek i dag, og offentliggørelse af Kusk senere i aften.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 08:51

Vubbi skrev:Nordjyske skriver, at Brian Andersen, Kaalund og Gaarde er rejst hjem før tid. Det betyder vel lægetjek i dag, og offentliggørelse af Kusk senere i aften.
Nok nærmere, at de er standby hvis alting løser sig for FCK.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9800 » 31. jan 2018, 08:54

Har Lyngby en CB det er værd at snuppe?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 31. jan 2018, 08:56

Alpa Chino skrev:
9800 skrev:
Forza skrev:Spændende nyhed vi fik i dag med Kusk.

Er spændt på transfersum og lønnen. Han skulle eftersigende tjene 275.000 i FCK om måneden, så man må håbe at han har været villig til at gå ned i løn.
Jeg har hørt at han tjener det dobbelte. 30 mio for fem år.
Ja, 275.000 tror jeg er ca. det som folk som Wurtz får. Okore får nok lidt mere. Så jeg tror også at Kusk tjener det dobbelte i FCK.
Det er ikke korrekt. Würtz fik 250.000 om måneden inden hans sidste forlængelse, dvs. kontrakten var fra da vi lå allerhøjest med lønninger. Hans sidste forlængelse gik han ned i løn.

Okore fik også omkring 275.000 i FCK og jeg kan godt garantere at han ikke er steget i løn ved at skifte til AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BoT » 31. jan 2018, 09:03

Man kunne vel godt forestille sig, at vi med Kusk-købet lægger op til konsekvent at spille med en 4-back-kæde, og at man derfor vurderer 3 centerforsvarere som tilstrækkeligt? Vi har i hvert fald tilsyneladende stillet med 4-back-kæder fra start i alle tre træningskampe indtil videre. Om den så hedder 4-5-1 eller 4-2-3-1 eller 4-4-2 afhænger vel af modstander, og hvilke spillere, der har præsteret.

Truppen passer vel pt. bedst til 4-5-1 eller 4-2-3-1, og rummer antalsmæssigt også fint med bredde til disse opstillinger. Derfor kommer der næppe mere ind.

Låst