Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af BoT » 7. sep 2017, 14:14

Nu skal vi vist passe på med ikke at sammenligne alle vores midtbanespillere med den måske bedste midtbanespiller, der har været i Superligaen de sidste 10 år. Så bliver vi i hvert fald skuffet!

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 7. sep 2017, 14:26

Jesper Schmidt skrev: Men du har ingen problemer med at bedømme vore egne 18-19-20 årige spillere som værende for ringe... hvordan hænger det sammen? Delaney viste ikke noget som helst der løftede sig over hvad f.eks. Børsting viser for os, før i omkring 2015, i mine øjne. Siden har han udviklet sig eksplosivt. At han fra start var en fanfavorit i FCK skyldes vel i meget høj grad at han er en af de ganske få egne talenter de har fået op gennem systemet i de senere år.
Hvis du mener at Magnus Christensen i sine hidtidige 30 kampe, som 20-årig, ligner et talent med potentiale til at få et par hundrede kampe for AaB, så må du få pudset dine briller. Han har dybest set ikke vist særligt meget, og nu har vi købt Würtz' arvtager, så han skal til at vise noget andet end bare at kunne flytte bolden hvis han skal have en berettigelse på AaB's førstehold. Det er fint nok, at du mener at AaB skal have plads til 5-6 ligegyldige fyldspillere (Kakeeto, Oliver Abildgaard, Grønning osv.) i en førsteholdstrup, så man kan polere 7-tallet til den mere end opfyldte målsætning - uanset om nogle af dem knap nok ligner nogen der kunne gøre sig i 1. division. Jeg håber klubben stiler højere end det.

Jeg tror Ståle vil være uenig med dig - han fik jo landsholdsdebut i 2013 og fik forlænget sin kontrakt relativt hurtigt herefter, så at påstå han ikke har vist noget før er vist noget vrøvl. Jeg tror ikke der er nogen danske midtbanespillere der har fået A-landsholdsdebut uden at have vist noget i Superligaen.
Det var nu i høj grad også hans spillestil, der var årsag til det - og særligt at han i en ganske ung alder viste lederskab nok på banen til at være værdig til anførerbindet. Lidt á la Würtz.

Historien viser da også at stort set alle de udpræget centrale midtbanespillere som AaB hiver op fra talentrækkerne og giver kontrakt enten ikke har Superliga-niveau eller ikke har kvalitet til et top 6-hold.
Vi er desværre ikke særlig gode til at fostre dygtige 6'ere eller 8'ere. Da jeg kom meget på Hornevej i start-midt 00'erne var de enten for teknisk betonede, eller for langsomme og dårlige med bolden, det synes jeg sådan set stadig gør sig gældende. Vi mangler lige at knække koden til at skabe den der to-vejs spiller - alternativt en 8'er-type á la Risgård.

Nå, vi kan tage den diskussion en anden gang - ses i Viborg, folkens!

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 7. sep 2017, 14:41

FCK-manager Ståle Solbakken afslører, at han har tvivlet på Delaney.

- Vi var lige ved at droppe ham i 2013, da jeg var kommet tilbage til klubben. Vi overvejede, om vi skulle købe en ny midtbanespiller i stedet for ham, fordi vi ikke var sikre på, at han havde dét, der skulle til for at få succes i FC København.

- Han røg på bænken og fik nogle chancer på holdet, og da han først bed sig fast, gik det bare opad, siger Solbakken til BT.


Solbakken kalder samtidigt Delaney for den mentalt stærkeste spiller, han nogensinde har arbejdet med.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/staa ... ey-i-2013/

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 7. sep 2017, 14:46

De Fem skrev:FCK-manager Ståle Solbakken afslører, at han har tvivlet på Delaney.

- Vi var lige ved at droppe ham i 2013, da jeg var kommet tilbage til klubben. Vi overvejede, om vi skulle købe en ny midtbanespiller i stedet for ham, fordi vi ikke var sikre på, at han havde dét, der skulle til for at få succes i FC København.

- Han røg på bænken og fik nogle chancer på holdet, og da han først bed sig fast, gik det bare opad, siger Solbakken til BT.


Solbakken kalder samtidigt Delaney for den mentalt stærkeste spiller, han nogensinde har arbejdet med.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/staa ... ey-i-2013/
Samme år fik han landsholdsdebut, og der er vist mere end 2 år mellem 2013 og 2017. Jeg tror i øvrigt også kravene for at komme på FCK's hold er væsentligt højere end hos AaB.
Jeg skal da heller ikke udelukke at en anden træner kan forløse Magnus Christensens angivelige potentiale. Men indtil da, så er han altså ikke en spiller til startopstillingen på et hold der vil i top 6.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 7. sep 2017, 14:49

Gamen skrev:
De Fem skrev:FCK-manager Ståle Solbakken afslører, at han har tvivlet på Delaney.

- Vi var lige ved at droppe ham i 2013, da jeg var kommet tilbage til klubben. Vi overvejede, om vi skulle købe en ny midtbanespiller i stedet for ham, fordi vi ikke var sikre på, at han havde dét, der skulle til for at få succes i FC København.

- Han røg på bænken og fik nogle chancer på holdet, og da han først bed sig fast, gik det bare opad, siger Solbakken til BT.


Solbakken kalder samtidigt Delaney for den mentalt stærkeste spiller, han nogensinde har arbejdet med.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/staa ... ey-i-2013/
Samme år fik han landsholdsdebut, og der er vist mere end 2 år mellem 2013 og 2017. Jeg tror i øvrigt også kravene for at komme på FCK's hold er væsentligt højere end hos AaB.
Jeg skal da heller ikke udelukke at en anden træner kan forløse Magnus Christensens angivelige potentiale. Men indtil da, så er han altså ikke en spiller til startopstillingen på et hold der vil i top 6.
Okay 2 år var lige i underkanten, men han var altså ikke noget særligt før 1.5 før han blev solgt. At han var på det MO landshold siger intet særligt.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 7. sep 2017, 14:57

Er Delaney et transferønske? For jeg tror ikke det er særlig realistisk.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Yankee » 7. sep 2017, 16:05

Vi kan vel også pege på tre fremragende centrale midtbanespillere i Ris, Augu og Würtz. Hvis de tre havde været AGF'ere ville de sidste 10 år have set meget anderledes ud.

Det modbeviser ikke Gamens påstand, for hverken Risgård eller Augu var 6'ere/8'ere som ungdomsspillere og Würtz spillede ikke ungdomsfodbold i AaB. Men det viser at en god central midtbanespiller sjældent kommer bragende ud af U19-rækken på den position. Han skal ofte bygges lidt om og have nogle sæsoner under bæltet eller i en anden klub før det for alvor forløses. MC kan sagtens bygge på og blive en topspiller.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2017, 18:27

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men du har ingen problemer med at bedømme vore egne 18-19-20 årige spillere som værende for ringe... hvordan hænger det sammen? Delaney viste ikke noget som helst der løftede sig over hvad f.eks. Børsting viser for os, før i omkring 2015, i mine øjne. Siden har han udviklet sig eksplosivt. At han fra start var en fanfavorit i FCK skyldes vel i meget høj grad at han er en af de ganske få egne talenter de har fået op gennem systemet i de senere år.
Hvis du mener at Magnus Christensen i sine hidtidige 30 kampe, som 20-årig, ligner et talent med potentiale til at få et par hundrede kampe for AaB, så må du få pudset dine briller. Han har dybest set ikke vist særligt meget, og nu har vi købt Würtz' arvtager, så han skal til at vise noget andet end bare at kunne flytte bolden hvis han skal have en berettigelse på AaB's førstehold. Det er fint nok, at du mener at AaB skal have plads til 5-6 ligegyldige fyldspillere (Kakeeto, Oliver Abildgaard, Grønning osv.) i en førsteholdstrup, så man kan polere 7-tallet til den mere end opfyldte målsætning - uanset om nogle af dem knap nok ligner nogen der kunne gøre sig i 1. division. Jeg håber klubben stiler højere end det.

Jeg tror Ståle vil være uenig med dig - han fik jo landsholdsdebut i 2013 og fik forlænget sin kontrakt relativt hurtigt herefter, så at påstå han ikke har vist noget før er vist noget vrøvl. Jeg tror ikke der er nogen danske midtbanespillere der har fået A-landsholdsdebut uden at have vist noget i Superligaen.
Det var nu i høj grad også hans spillestil, der var årsag til det - og særligt at han i en ganske ung alder viste lederskab nok på banen til at være værdig til anførerbindet. Lidt á la Würtz.

Historien viser da også at stort set alle de udpræget centrale midtbanespillere som AaB hiver op fra talentrækkerne og giver kontrakt enten ikke har Superliga-niveau eller ikke har kvalitet til et top 6-hold.
Vi er desværre ikke særlig gode til at fostre dygtige 6'ere eller 8'ere. Da jeg kom meget på Hornevej i start-midt 00'erne var de enten for teknisk betonede, eller for langsomme og dårlige med bolden, det synes jeg sådan set stadig gør sig gældende. Vi mangler lige at knække koden til at skabe den der to-vejs spiller - alternativt en 8'er-type á la Risgård.

Nå, vi kan tage den diskussion en anden gang - ses i Viborg, folkens!
Selvfølgelig har Magnus potentiale til at kunne nå et par hundrede kampe i AaB, han har allerede spillet 34 siden sidste sommer. Men potentiale betyder jo også at han stadig skal udvikle sig, hvis det skal ske - noget som selvfølgelig også gælder for Magnus, og som gjaldt for Delaney da han var i den alder. Uden øvrig sammenligning, for jeg er sgu ikke så blåøjet at jeg tror han når så højt et niveau som Delaney har gjort det seneste års tid. Men det er et jo iøvrigt også de færreste som gør.

Min pointe er jo egentlig bare, at du er helt ekstremt hurtig til at dømme vore unge talenter ude, fremfor at se på deres potentiale. Jeg husker da udmærket hvilke kommentarer Mæhle fik med på vejen fra dig i løbet af sidste sæson, for at nævne et eksempel. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du har den holdning at de skal vise noget ekstraordinært fra start når de bliver rykket op, ellers skal de bare videre og ud af vagten, for jeg anser dig da ellers for at have en nogenlunde fodboldforstand i andre henseender.

- Well, det er ikke en diskussion som hører til i denne tråd, og jeg tror egentlig ikke der er det store formål med at vi tager den.

God kamp.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. sep 2017, 22:48

Lige nu virker vintervinduets mål at være at få længere kontrakt med Rolim.
- FlæskeFrank

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 7. sep 2017, 22:54

FlæskeFrank skrev:Lige nu virker vintervinduets mål at være at få længere kontrakt med Rolim.
Før det går Sylvester hypen i den, skal vi så ikke lige se ham spille 4-5 gode kampe?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2017, 23:19

De Fem skrev:
FlæskeFrank skrev:Lige nu virker vintervinduets mål at være at få længere kontrakt med Rolim.
Før det går Sylvester hypen i den, skal vi så ikke lige se ham spille 4-5 gode kampe?
Jeg vil også godt op på gode timer fremfor gode minutter før jeg stemmer i. Men han ser da rigtigt spændende ud, og det frispark var vildt sparket.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. sep 2017, 22:16

Aftenens kamp viste meget godt, hvorfor nogle af os gerne så Gammelby som højreback, da erstatningen for Mæhle skulle findes. Han ser stadig spændende ud.
- FlæskeFrank

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af birk » 12. sep 2017, 06:01

Det gør Magnus C ikke . Kan ikke forestille mig , at han når de 200 kampe , som nogen mener .

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kristian » 12. sep 2017, 08:20

birk skrev:Det gør Magnus C ikke . Kan ikke forestille mig , at han når de 200 kampe , som nogen mener .

Hvad gør den kommentar egentlig i denne tråd?
Skulle du bare lige af med lidt frustration over MC?

Bak nu de unge spillere op.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 12. sep 2017, 09:13

Jeg synes gårsdagens kamp viser meget tydeligt, hvor der skal sættes ind i næste vindue.

Centralt på midtbanen har vi jo nærmest i overflod af spillere. Så mange at vi pt bruger en 10,er (Flores) Som kant. Og en 8'er (Risgård) som den anden kant.
Der SKAL hentes en kantspiller ind til vinter! Næsten samtlige af vores centrale spillere har deres force i det defensive, hvilket sætter vores kantspillere under stort pres for at skabe chancer.
En Kusk type ville give vores offensiv en helt ny dimension.

Kan der findes en central forsvarsspiller ville det også være et hit. Synes Blåbjerg smider vanvittig mange bolde væk! Det samme har Okore gjort når han har været med.
Kunne pynte på vores hold med en leder til midterforsvaret.

Rent offensivt er jeg bare nød til at skam rose vores to angribere! Fuck hvor er de hårdt arbejdende, både Pohl og safranko. Tror de kan blive en kæmpe håndfuld for alle forsvar i ligaen!!

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af N » 12. sep 2017, 10:35

Kristian skrev:
birk skrev:Det gør Magnus C ikke . Kan ikke forestille mig , at han når de 200 kampe , som nogen mener .

Hvad gør den kommentar egentlig i denne tråd?
Skulle du bare lige af med lidt frustration over MC?

Bak nu de unge spillere op.
Den er da yderst relevant i en transfertråd. Birk mener vel bare at MC ikke er fremtidens mand på et AaB hold. De fejl han laver bør kun ku opvejes af et ekstraordinært topniveau - det har han ikke.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Halil » 12. sep 2017, 10:45

Gaarde6 skrev:Jeg synes gårsdagens kamp viser meget tydeligt, hvor der skal sættes ind i næste vindue.

Centralt på midtbanen har vi jo nærmest i overflod af spillere. Så mange at vi pt bruger en 10,er (Flores) Som kant. Og en 8'er (Risgård) som den anden kant.
Der SKAL hentes en kantspiller ind til vinter! Næsten samtlige af vores centrale spillere har deres force i det defensive, hvilket sætter vores kantspillere under stort pres for at skabe chancer.
En Kusk type ville give vores offensiv en helt ny dimension.

Kan der findes en central forsvarsspiller ville det også være et hit. Synes Blåbjerg smider vanvittig mange bolde væk! Det samme har Okore gjort når han har været med.
Kunne pynte på vores hold med en leder til midterforsvaret.

Rent offensivt er jeg bare nød til at skam rose vores to angribere! Fuck hvor er de hårdt arbejdende, både Pohl og safranko. Tror de kan blive en kæmpe håndfuld for alle forsvar i ligaen!!
Thomsen og Kusk i fck til kanterne til vinter.
Uden Synd Ingen Frelse

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 12. sep 2017, 11:42

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men du har ingen problemer med at bedømme vore egne 18-19-20 årige spillere som værende for ringe... hvordan hænger det sammen? Delaney viste ikke noget som helst der løftede sig over hvad f.eks. Børsting viser for os, før i omkring 2015, i mine øjne. Siden har han udviklet sig eksplosivt. At han fra start var en fanfavorit i FCK skyldes vel i meget høj grad at han er en af de ganske få egne talenter de har fået op gennem systemet i de senere år.
Hvis du mener at Magnus Christensen i sine hidtidige 30 kampe, som 20-årig, ligner et talent med potentiale til at få et par hundrede kampe for AaB, så må du få pudset dine briller. Han har dybest set ikke vist særligt meget, og nu har vi købt Würtz' arvtager, så han skal til at vise noget andet end bare at kunne flytte bolden hvis han skal have en berettigelse på AaB's førstehold. Det er fint nok, at du mener at AaB skal have plads til 5-6 ligegyldige fyldspillere (Kakeeto, Oliver Abildgaard, Grønning osv.) i en førsteholdstrup, så man kan polere 7-tallet til den mere end opfyldte målsætning - uanset om nogle af dem knap nok ligner nogen der kunne gøre sig i 1. division. Jeg håber klubben stiler højere end det.

Jeg tror Ståle vil være uenig med dig - han fik jo landsholdsdebut i 2013 og fik forlænget sin kontrakt relativt hurtigt herefter, så at påstå han ikke har vist noget før er vist noget vrøvl. Jeg tror ikke der er nogen danske midtbanespillere der har fået A-landsholdsdebut uden at have vist noget i Superligaen.
Det var nu i høj grad også hans spillestil, der var årsag til det - og særligt at han i en ganske ung alder viste lederskab nok på banen til at være værdig til anførerbindet. Lidt á la Würtz.

Historien viser da også at stort set alle de udpræget centrale midtbanespillere som AaB hiver op fra talentrækkerne og giver kontrakt enten ikke har Superliga-niveau eller ikke har kvalitet til et top 6-hold.
Vi er desværre ikke særlig gode til at fostre dygtige 6'ere eller 8'ere. Da jeg kom meget på Hornevej i start-midt 00'erne var de enten for teknisk betonede, eller for langsomme og dårlige med bolden, det synes jeg sådan set stadig gør sig gældende. Vi mangler lige at knække koden til at skabe den der to-vejs spiller - alternativt en 8'er-type á la Risgård.

Nå, vi kan tage den diskussion en anden gang - ses i Viborg, folkens!
Anders Randrup brugte vist 3 kampe i Brøndby på at få debut... :S

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af sulakvelidze » 12. sep 2017, 12:37

birk skrev:Det gør Magnus C ikke . Kan ikke forestille mig , at han når de 200 kampe , som nogen mener .
Gør Poul Erik Andreasen ikke det? Mener det var Dennis Søndergaard, der for nylig sagde, at PEA var meget overbevist om, at MC ville blive en profil i AaB.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 12. sep 2017, 15:33

sulakvelidze skrev:
birk skrev:Det gør Magnus C ikke . Kan ikke forestille mig , at han når de 200 kampe , som nogen mener .
Gør Poul Erik Andreasen ikke det? Mener det var Dennis Søndergaard, der for nylig sagde, at PEA var meget overbevist om, at MC ville blive en profil i AaB.
Og hvad PEA siger kan godt gøres til lov... han tager sjældent (aldrig) fejl - bare se med Dalsgaard og Spalvis som han ville have til AaB.

Låst