Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Mogens » 2. jan 2018, 18:10

Jeg ser sjældent fck, så jeg ved ikke, hvor gode (eller dårlige) deres spillere er, men kunne Pavlovic være en mulighed? Han har scoret 7 mål på 1.240 minutter, hvilket er nok til at placere ham som den 9. mest effektive målt i forhold til antal spilleminutter. Jeg aner ikke, hvad han render og brænder af chancer...

Derudover håber jeg naturligvis, at man lander Kusk. Ikke så meget pga hvad han har præsteret for fck, for det er som sagt begrænset, hvad jeg har set, men mere fordi jeg ved, hvad han HAR præsteret i trygge rammer i AaB, og det er jeg ret sikker på, at han kan komme i nærheden af igen. Derudover vil en midterforsvarer mere heller ikke gøre noget, og det skal ikke være en, der skal konkurrere om pladsen, men en der kan gå direkte ind på holdet. .
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 2. jan 2018, 18:28

FlæskeFrank skrev:Nu skal man altid tage sportschefernes udmelding i starten af et transfervindue med et meget stort gran salt. Men hvis jeg skulle tolke Gaardes udmelding, så lyder det mest af alt som en lejekontrakt sidst i vinduet af en offensiv spiller.

Det virker ikke specielt opsøgende og "hvis det uforløste potentiale i truppen" skal forløses skal de selvfølgelig også give dem spilletid.
Det er noget skuffende i mine øre.
Jeg håber godt nok ikke der kommer flere lejeaftaler. Nu hvor vi endelig har vores højt besungende gode økonomi skal vi udover at tænke så kortsigtet med lejemål og tvivlsomme udlændinge der ikke forstærker holdet. Derudover er det proaktivt at hente en offensiv profil allerede nu da Flores givet er fortid til sommer og Rolim udløber. Dvs. at vi fra sommer til de tre offensive pladser har;

- Pohl, Safranko og Ramkilde der er at betragte som boksangribere. Jeg tror personligt stadig på Pohl, men det kunne nok være meget godt med en rutineret makker til ham. Safranko har jeg ikke den store tiltro til og medmindre Ramkilde er exceptionelt må det altså vente.
- Thellufsen, Børsting og i værste fald stadig Meilinger som kanter/offensive midtbanespillere. Det er ganske enkelt for lidt og for tyndt så hvorfor ikke være proaktive og få hentet en kvalitetsspiller på de pladser allerede nu. Og taget i betragtning at vi har store problemer med at skabe chancer vil en chanceskaber give mening allerede nu.

Grundet vi at vi har så store problemer med at lave chancer og score mål bør man derfor handle allerede nu. Ideelt set tog vi både en angriber og en kreativ spiller, men jeg tror faktisk helst jeg vil have den kreative spiller. Jeg tror stadig på at Pohl kan blive forløst som målscorer og at han kan blive en profil for os.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jan 2018, 20:24

Jeg er enig.

Og Sylvestr - selvom han vel allerede i sommers blev dømt ude - var trods alt med i 10 superligakampe i efteråret. Så der mangler vel stadig en angriber, som kan sættes ind. Særligt hvis ikke Ramkilde kan være reserve fra start af.

I øvrigt så har de sidste års oprykkede angribere Pohl, Grønning og Ramkilde vel alle fået helt eller delvist ødelagt deres første sæson i AaB-truppen. Så man bør nok ikke forvente for meget af Ramkilde i foråret.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af frederikshavneren » 3. jan 2018, 00:38

De Fem skrev:
Silver77 skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... asper-kusk

Kom nu Gaarde han skal ikke til OB
OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Jeg har aldrig forstået hvorfor der er så mange der gerne vil hente tidligere spillere tilbage, Kusk vil være et usikkert projekt hvor det langtfra er givet at han vil blive en succes.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af kkoldsoe » 3. jan 2018, 01:40

frederikshavneren skrev:
De Fem skrev:
Silver77 skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... asper-kusk

Kom nu Gaarde han skal ikke til OB
OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Jeg har aldrig forstået hvorfor der er så mange der gerne vil hente tidligere spillere tilbage, Kusk vil være et usikkert projekt hvor det langtfra er givet at han vil blive en succes.
Det er jo så lige præcis det han ikke er. Vi kender alle hans forcer og hans svagheder og det ville være meget nemmere at få Kusk hjem end en spiller udefra. Eneste men er om han så er motiveret nok. Men mon ikke knægten gerne vil med til VM, og så ville et konge forår med masser af mål og assist bestemt gøre det realistisk.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af dyhrmaN » 3. jan 2018, 08:46

kkoldsoe skrev:
frederikshavneren skrev:
De Fem skrev:
Silver77 skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... asper-kusk

Kom nu Gaarde han skal ikke til OB
OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Jeg har aldrig forstået hvorfor der er så mange der gerne vil hente tidligere spillere tilbage, Kusk vil være et usikkert projekt hvor det langtfra er givet at han vil blive en succes.
Det er jo så lige præcis det han ikke er. Vi kender alle hans forcer og hans svagheder og det ville være meget nemmere at få Kusk hjem end en spiller udefra. Eneste men er om han så er motiveret nok. Men mon ikke knægten gerne vil med til VM, og så ville et konge forår med masser af mål og assist bestemt gøre det realistisk.
Er der nogen der kan kratte noget statestik sammen på successraten for de hjemvendte spillere?

On top of my mind og meget groft kan man vel inddele i success eller ikke success for de hjemvendte i de senere år:

Success:
Risgård
Augu
Würtz

Ikke-success:
Helenius
Enevoldsen

Nogen glemt?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 3. jan 2018, 08:54

Forza skrev:
Gamen skrev:
De Fem skrev: OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Sidstnævnte er ikke et argument.
Men ja, ikke overraskende. Lur mig om ikke Gaarde strækker sig meget langt for at lande den her.
Der var også voldsom konkurrence om Lucas, da han skulle væk fra Ajax - havde det ikke været for sidste minuts bud fra Grasshoppers, så havde vi overhalet de andre på kærlighed til klubben. Jeg vil blive overrasket hvis ikke det samme gør sig gældende her.
Når der bliver snakket om hvor glade Kusk og kæresten er for hovedstaden, er det da bestemt et argument at Odense er indenfor køre-afstand.
Aalborg er indenfor fly afstand...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Pastorius » 3. jan 2018, 09:02

kkoldsoe skrev: Det er jo så lige præcis det han ikke er. Vi kender alle hans forcer og hans svagheder og det ville være meget nemmere at få Kusk hjem end en spiller udefra. Eneste men er om han så er motiveret nok. Men mon ikke knægten gerne vil med til VM, og så ville et konge forår med masser af mål og assist bestemt gøre det realistisk.
Ja, for mig er usikkerheden hvordan (og faktisk om overhovedet) træneren vil bruge Kusk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af 9000AaB » 3. jan 2018, 10:16

dyhrmaN skrev:
kkoldsoe skrev:
frederikshavneren skrev:
De Fem skrev:
Silver77 skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... asper-kusk

Kom nu Gaarde han skal ikke til OB
OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Jeg har aldrig forstået hvorfor der er så mange der gerne vil hente tidligere spillere tilbage, Kusk vil være et usikkert projekt hvor det langtfra er givet at han vil blive en succes.
Det er jo så lige præcis det han ikke er. Vi kender alle hans forcer og hans svagheder og det ville være meget nemmere at få Kusk hjem end en spiller udefra. Eneste men er om han så er motiveret nok. Men mon ikke knægten gerne vil med til VM, og så ville et konge forår med masser af mål og assist bestemt gøre det realistisk.
Er der nogen der kan kratte noget statestik sammen på successraten for de hjemvendte spillere?

On top of my mind og meget groft kan man vel inddele i success eller ikke success for de hjemvendte i de senere år:

Success:
Risgård
Augu
Würtz

Ikke-success:
Helenius
Enevoldsen

Nogen glemt?
Arhhh Enevoldsen var da en succes sammen med Spalvis i angrebet men faldt så meget i niveau bagefter.
Det samme med Helenius, han var da rimelig OK men faldt så meget i niveau.

Augu derimod kan jeg så ikke huske var den store succes inde på banen men derimod udenfor banen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 3. jan 2018, 10:51

9000AaB skrev:
dyhrmaN skrev:
kkoldsoe skrev:
frederikshavneren skrev:
De Fem skrev:
Silver77 skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... asper-kusk

Kom nu Gaarde han skal ikke til OB
OB kan matche på løn og er i køreafstand fra København. Det kan godt blive svært.
Jeg har aldrig forstået hvorfor der er så mange der gerne vil hente tidligere spillere tilbage, Kusk vil være et usikkert projekt hvor det langtfra er givet at han vil blive en succes.
Det er jo så lige præcis det han ikke er. Vi kender alle hans forcer og hans svagheder og det ville være meget nemmere at få Kusk hjem end en spiller udefra. Eneste men er om han så er motiveret nok. Men mon ikke knægten gerne vil med til VM, og så ville et konge forår med masser af mål og assist bestemt gøre det realistisk.
Er der nogen der kan kratte noget statestik sammen på successraten for de hjemvendte spillere?

On top of my mind og meget groft kan man vel inddele i success eller ikke success for de hjemvendte i de senere år:

Success:
Risgård
Augu
Würtz

Ikke-success:
Helenius
Enevoldsen

Nogen glemt?
Arhhh Enevoldsen var da en succes sammen med Spalvis i angrebet men faldt så meget i niveau bagefter.
Det samme med Helenius, han var da rimelig OK men faldt så meget i niveau.

Augu derimod kan jeg så ikke huske var den store succes inde på banen men derimod udenfor banen.
Kan virkelig ikke se Ene var en succes. I hans første sæson var han måske nok god i Europa, men svigtede totalt i ligakampene. Så havde han et godt halvår hvor han levede på Spalvis's nedfald for derefter at være usynlig i foråret 2016 og hele 16/17 sæsonen. Han har på ingen måde gjort den individuelle forskel eller været den leder man kunne forvente. Hans isolerede gode år gør, at han kun er et flop og ikke mega flop.
Helenius ser jeg ligeledes som et flop, desværre nok pga. hans private omstændigheder. Han scorede godt nok 8 mål i 45 kampe, men tre af disse var på straffe herudover var to andre i en 5-0 nedsabling af Hobro. Helenius spillede ganske dårligt i sin tid tilbage i AaB og derudover var der en masse støj med ham hele vejen igennem.

Augu synes jeg derimod var en kæmpe succes. Ja han var måske ikke den gamle Augu med dybdeløb ind i feltet, men han kom stadig hjem og var med til at stabilisere holdet og gøre det solidt i genopbygningstiden. Augu er stærkt undervurderet i den proces og vi skal altså huske at Würtz ikke var lige så moden en leder dengang som nu.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sønderhof » 3. jan 2018, 11:11

9000AaB skrev:
Arhhh Enevoldsen var da en succes sammen med Spalvis i angrebet men faldt så meget i niveau bagefter.
Det samme med Helenius, han var da rimelig OK men faldt så meget i niveau.

Augu derimod kan jeg så ikke huske var den store succes inde på banen men derimod udenfor banen.
Man må have alvorlige 3. dags tømmermænd, hvis man på nogen måde vil katagorisere Helenius som andet en en kæmpe fiasko efter hans hjemvenden. I min verden svarer det til at diskutere hvorvidt jorden er rund eller ej!

Augo, synes jeg gjorde det ok, men ham og Würtz var ingen god kombi!
Gaardsøes hjemvenden var heller ingen succes.

Jeg er synes så helt bestemt at vi skal strække os langt for at hente Kusk hjem. Især set i det perspektiv, at Gaarde ikke har netværk, indsigt eller format til at hente forstærkninger. Derfor er Kusk et langt mere sikkert kort end hvad vi ellers kan håbe på at tiltrække.
Var det ikke noget med Gaarde sagde han først ville holdes op på hans indkøbs niveau efter de havde forladt klubben. Jeg håber der er nogle medier der tager ham på ordet og gør regnskabet op!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 3. jan 2018, 11:31

Med Izunnas afgang og måske Tingagers ligeså, ligner det lidt at OB får luft i budgettet til at strække sig meget langt i forsøget på at hente Kusk.

EDIT. Tingager er solgt nu kan jeg se.
Jeg savner Winsnes

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 3. jan 2018, 11:54

Har hørt rygter om Lokomotiv Moskva er ude efter Edisson, andre der har hørt det?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 3. jan 2018, 12:29

gravballe skrev:Har hørt rygter om Lokomotiv Moskva er ude efter Edisson, andre der har hørt det?
Ja. Både russiske og peruvianske medier har historien idag. Eftersigende er det jefferson farfan som har talt varmt om Flores til Moskva-klubben.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 3. jan 2018, 12:35

Martino skrev:
gravballe skrev:Har hørt rygter om Lokomotiv Moskva er ude efter Edisson, andre der har hørt det?
Ja. Både russiske og peruvianske medier har historien idag. Eftersigende er det jefferson farfan som har talt varmt om Flores til Moskva-klubben.
Tjaeh vil en russisk klub betale rigeligt med fantasilioner allerede nu synbes jeg vi skal slå til.

1) Flores er på ingen måde en profil for os og vi kan sagtens undvære/erstatte ham
2) Hvis Flores spiller et dårligt VM kan han pludselig være intet værd
3) Lige præcis med en russisk klub kan man nogle gange få nogle vilde summer.

Risikoen er så selvfølgelig, at hvis Gaarde ikke kan lande Kusk så bliver det nok lottokuponer igen. Det er i det hele taget vanvittigt, at vi en spiller som er et flop kan ende med at blive et af vores bedste salg.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 3. jan 2018, 12:38

Jeg savner Winsnes

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Lyfe » 3. jan 2018, 13:13

Martino skrev:
gravballe skrev:Har hørt rygter om Lokomotiv Moskva er ude efter Edisson, andre der har hørt det?
Ja. Både russiske og peruvianske medier har historien idag. Eftersigende er det jefferson farfan som har talt varmt om Flores til Moskva-klubben.


Har vi nogen ide om hvilket prisleje ?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 3. jan 2018, 13:39

Hmm jeg ved ikke rigtigt om jeg er tilfreds hvis Flores smutter i dette vindue. Jeg tror nemlig, at han for alvor slår til i foråret, sammen med resten af offensiven iøvrigt. Flores skal have et par gode tekniske typer at spille fodbold med, og det har han ikke haft. Han har været hæmmet af, at balancen på holdet skulle på plads via 6 defensive spillere.
Jeg har stadig tro på at Flores og Rolim kan blive profiler i ligaen.
Flores ville også have et hav af assists hvis Pohl formåede at afslutte ordentligt.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af dyhrmaN » 3. jan 2018, 13:59

FIDEL skrev:Hmm jeg ved ikke rigtigt om jeg er tilfreds hvis Flores smutter i dette vindue. Jeg tror nemlig, at han for alvor slår til i foråret, sammen med resten af offensiven iøvrigt. Flores skal have et par gode tekniske typer at spille fodbold med, og det har han ikke haft. Han har været hæmmet af, at balancen på holdet skulle på plads via 6 defensive spillere.
Jeg har stadig tro på at Flores og Rolim kan blive profiler i ligaen.
Flores ville også have et hav af assists hvis Pohl formåede at afslutte ordentligt.
Helt enig, det kan blive rigtigt godt i dette forår - og med Kusk eller Rolim som fast starter begynder offensiven at se rigtigt giftig ud. Efter VM ryger han for endnu flere millioner.
Flores er en meget spændende og anderledes spiller, derudover virker han meget symptatisk, og han er også af disse grunde min favoritspiller for tiden. Tror at top 6 vil blive meget urealistisk uden ham.
Edit: Prisen kan naturligvis blive så høj, at man ikke kan eller skal sige nej.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af gravballe » 3. jan 2018, 14:02

FIDEL skrev:Hmm jeg ved ikke rigtigt om jeg er tilfreds hvis Flores smutter i dette vindue. Jeg tror nemlig, at han for alvor slår til i foråret, sammen med resten af offensiven iøvrigt. Flores skal have et par gode tekniske typer at spille fodbold med, og det har han ikke haft. Han har været hæmmet af, at balancen på holdet skulle på plads via 6 defensive spillere.
Jeg har stadig tro på at Flores og Rolim kan blive profiler i ligaen.
Flores ville også have et hav af assists hvis Pohl formåede at afslutte ordentligt.
100% enig, men ligger der en basso handel, så er det dumt at sige nej.
Hvis Pohl kunne lave mål på bare 1/10 del af de muligheder han havde haft, så var Flores blevet assist kongen... Det er helt sindsygt at tænke på hvor meget han desværre brænder...

Låst