Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Ski
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 24. aug 2017, 07:53
Favoritspiller: Jes Høgh

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Ski » 4. jan 2018, 18:39

Jeg hørte i radion i dag, fra en journalist, at FCK har sagt nej til salg af Kusk med den nuværende trup. Men at det kunne ændre sig i løbet af måneden, hvis de får nye kræfter ind.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 4. jan 2018, 18:44

Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sønderhof » 4. jan 2018, 18:53

Yankee skrev:
Sønderhof skrev:
FIDEL skrev: Vi skal ikke have Kusk for enhver pris. Hvis FCK vil ha mere end 4 millioner så kan der findes bedre spillere andre steder,hvis ellers Gaarde kan finde ud af at finde dem...
Muligvis, men som jeg giver udtryk for, så mener jeg Gaardes transferhistorik, er så horribel at vi skal strækkes os langt for at få Kusk, og hvis vi ender ud med netto 15 millioner for Flores, vil jeg have det fint med at de 6-8 af dem bliver brugt på Kusk. Han er et stykke fra niveauet vi husker ham fra, men han er skadesfri, nem at integrer og fit. Noget Rolim eftersigende ikke var. Apropos ham, så kan min frygt med Kusk være at han ikke er Wieghorsts kopte. Udover Rolims form, så må grunden til hans manglende spilletid være at MW forlanger en Børstings-agtig arbejdsindsats fra baglinie til baglinie. Hvis man forventer det samme fra Kusk, har han dårlige chancer for at blive en succes.
Det giver ingen mening. Rolim har spillet angriber og Børsting har spillet wingback. Kusk vil selvfølgelig være i spil til angriber i 3-4-3 eller kant i 4-4-2 og vil være spændende i begge formationer.
Ja, i de sidste 3-4 kampe! Men hvis vi nu tager udgangspunkt i hele efterårssæsonen, så har Børsting primært været kantspiller i en 4-4-2 eller sågar 10'er! I disse kampe har Rolim været efter bl.a. Abildgård til selvsamme positioner. Fortsætter vi i en 3-4-3/5-4-1, vil spillere som Rolim og Kusk naturligvis få massere af minutter. Jeg synes dog MW er svær at blive klog på når det kommer til spilkoncept, men den måde vi har spillet på her sidst på efteråret har fungeret godt, men han virker samtidig konservativ, og han har nu en lang opstart hvor han kan få en 4-4-2 på skinner igen.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Sønderhof » 4. jan 2018, 18:59

san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
Jeg opfatter dit indlæg som sarkastisk, men er sgu ikke helt sikker ;)
Hvis du reelt set mener Gaardes ageren med AaBs trup de år han har hersket er alt andet end forrykt, må du gerne komme med en forklaring, så skal jeg nok pille den fra hinanden. Altså ikke truppen, men din forklaring :cheers:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4319
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Kristian » 4. jan 2018, 19:34

FIDEL skrev:
Yankee skrev:
frederikshavneren skrev:
Hvis beløbet er stort nok og Flores er interesseret så bliver han solgt, Gaarde siger det forventelige i denne situation
Lad os håbe det. Det er forhåbentlig forhandlingstaktik, Gaarde har gang i. Hvis der er interesse, så er han ikke til salg medmindre buddet er virkelig godt og hvis der ikke er interesse kan det jo være det samme.

Jeg kunne godt frygte at man i AaB sidder og synes man har solgt nok og hellere vil vente til efter VM. Det er usandsynligt at Flores skulle blive mere end 5 mio. $ værd selv hvis han spiller godt i foråret og får scoret til VM og der er altså også risiko for at han bliver skadet, spiller dårligt eller at Peru bare bliver kørt midt over til det VM.

Det største problem ved at sælge Flores til den pris, er at det vil få FCK til at fordoble prisen på Kasper Kusk. Men det må vi så leve med eller alternativt få lukket den handel før vi evt. sælger Flores.
Vi skal ikke have Kusk for enhver pris. Hvis FCK vil ha mere end 4 millioner så kan der findes bedre spillere andre steder,hvis ellers Gaarde kan finde ud af at finde dem...
Er det ikke noget med at folk har skreget på en forstærkning til kanten. Hvis man sælger Flores og køber Kusk står vi stadig med en spiller mindre i folks øjne. Og er Kusk virkelig bedre end Flores. Hmm. Jeg ved ik hvad jeg skal tænke om det her. Synes vores offensiv er tamt uanset hvad vi gør.
------------------
mvh Kristian

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 4. jan 2018, 19:46

Kristian skrev:
FIDEL skrev:
Yankee skrev:
frederikshavneren skrev:
Hvis beløbet er stort nok og Flores er interesseret så bliver han solgt, Gaarde siger det forventelige i denne situation
Lad os håbe det. Det er forhåbentlig forhandlingstaktik, Gaarde har gang i. Hvis der er interesse, så er han ikke til salg medmindre buddet er virkelig godt og hvis der ikke er interesse kan det jo være det samme.

Jeg kunne godt frygte at man i AaB sidder og synes man har solgt nok og hellere vil vente til efter VM. Det er usandsynligt at Flores skulle blive mere end 5 mio. $ værd selv hvis han spiller godt i foråret og får scoret til VM og der er altså også risiko for at han bliver skadet, spiller dårligt eller at Peru bare bliver kørt midt over til det VM.

Det største problem ved at sælge Flores til den pris, er at det vil få FCK til at fordoble prisen på Kasper Kusk. Men det må vi så leve med eller alternativt få lukket den handel før vi evt. sælger Flores.
Vi skal ikke have Kusk for enhver pris. Hvis FCK vil ha mere end 4 millioner så kan der findes bedre spillere andre steder,hvis ellers Gaarde kan finde ud af at finde dem...
Er det ikke noget med at folk har skreget på en forstærkning til kanten. Hvis man sælger Flores og køber Kusk står vi stadig med en spiller mindre i folks øjne. Og er Kusk virkelig bedre end Flores. Hmm. Jeg ved ik hvad jeg skal tænke om det her. Synes vores offensiv er tamt uanset hvad vi gør.
Ja vi mangler en målscorer og kreativ kant. Pohl og Safranko er stadige usikre kort. Det samme med Ramkilde.
Og fuck nu FCK og deres transfer-narrefisseri! Find dog en anden spiller end kusk. Nåå nej det kan Gaarde ikke.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 4. jan 2018, 19:49

san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
At hente tidligere spillere hjem er ikke et kvalitetsstempel, men derimod udtryk for mangel på evner i at scoute og hente kvalitetsspillere.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Tyskeren » 4. jan 2018, 20:01

FIDEL skrev:
san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
At hente tidligere spillere hjem er ikke et kvalitetsstempel, men derimod udtryk for mangel på evner i at scoute og hente kvalitetsspillere.
Enig - syntes det blir mere og mere tydeligt at Gaarde ingen netværk og erfaring har at trække på! Mange er imod Ole Nielsen, men mener han ville være perfekt som sportsdirektør hos os.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 4. jan 2018, 20:12

Tyskeren skrev:
FIDEL skrev:
san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
At hente tidligere spillere hjem er ikke et kvalitetsstempel, men derimod udtryk for mangel på evner i at scoute og hente kvalitetsspillere.
Enig - syntes det blir mere og mere tydeligt at Gaarde ingen netværk og erfaring har at trække på! Mange er imod Ole Nielsen, men mener han ville være perfekt som sportsdirektør hos os.
Nej tak til Ole Nielsen herfra, for så vil jeg egentlig hellere se Gaarde vokse med opgaven, for der er bestemt plads til forbedring. Jeg er især imod forlængelsen af Paddy og ansættelserne af LS og Wieghorst. Sloth og Holger var også skidt dømmekraft, selvom Gaarde selv har erkendt at Sloth var et kæmpe sats.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af jonas386 » 4. jan 2018, 20:16

FIDEL skrev:
san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
At hente tidligere spillere hjem er ikke et kvalitetsstempel, men derimod udtryk for mangel på evner i at scoute og hente kvalitetsspillere.
Jeg er ikke helt enig. I visse tilfælde er muligheden bare så oplagt, at den ikke må misses. Sådanne tilfælde synes jeg eksempelvis Helenius var. Det gik så ikke som håbet, men muligheden var voldsomt oplagt. Med spillere som Risgaard og Würtz må det jo også siges, at have været en succes. Jeg tror næppe vi kunne have købt en eneste spiller der ville have været bedre for os end Würtz har været.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 4. jan 2018, 20:52

Tyskeren skrev:
FIDEL skrev:
san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
At hente tidligere spillere hjem er ikke et kvalitetsstempel, men derimod udtryk for mangel på evner i at scoute og hente kvalitetsspillere.
Enig - syntes det blir mere og mere tydeligt at Gaarde ingen netværk og erfaring har at trække på! Mange er imod Ole Nielsen, men mener han ville være perfekt som sportsdirektør hos os.
Fordi han vil hente Kusk hjem? Kusk er en speciel spiller der er over vores niveau, men hvor vi er i den gunstige position at han har et tilhørsforhold til os som gør at vi er attraktive for ham. Det samme var tilfældet med Ene, Helenius, Risgård og Wurtz. Der er ingen grund til at bruge det til at understøtte tesen om at Gaarde mangler netværk.

Er du forresten Ole Nielsen?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 4. jan 2018, 21:22

Buzz Killington skrev:
Tyskeren skrev:
FIDEL skrev:
san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
At hente tidligere spillere hjem er ikke et kvalitetsstempel, men derimod udtryk for mangel på evner i at scoute og hente kvalitetsspillere.
Enig - syntes det blir mere og mere tydeligt at Gaarde ingen netværk og erfaring har at trække på! Mange er imod Ole Nielsen, men mener han ville være perfekt som sportsdirektør hos os.
Fordi han vil hente Kusk hjem? Kusk er en speciel spiller der er over vores niveau, men hvor vi er i den gunstige position at han har et tilhørsforhold til os som gør at vi er attraktive for ham. Det samme var tilfældet med Ene, Helenius, Risgård og Wurtz. Der er ingen grund til at bruge det til at understøtte tesen om at Gaarde mangler netværk.

Er du forresten Ole Nielsen?
Til gengæld har Gaardes utallige fejl signings fra udlandet givet det indtryk. Lykkes det ham at sælge Flores for over 30 mio må man dog tage hatten af for hans arbejde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Bundgaard » 4. jan 2018, 21:59

Så vidt jeg husker mener jeg at men plejer at sige en truppe helst skal bestå af 26 spillere, AaB har kun 25 og hvis meilliger smutter som vi nok gætter lidt på er sansynlig, ja så vil der være plads til 2 en til defensiven og 1 til det offensive her kunne kusk være dejlig at tilføje og den defensive har jeg ikke lige nu et bud på, men en der kan dirigere forsvaret.
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 5. jan 2018, 00:16

jonas386 skrev: Jeg er ikke helt enig. I visse tilfælde er muligheden bare så oplagt, at den ikke må misses. Sådanne tilfælde synes jeg eksempelvis Helenius var. Det gik så ikke som håbet, men muligheden var voldsomt oplagt. Med spillere som Risgaard og Würtz må det jo også siges, at have været en succes. Jeg tror næppe vi kunne have købt en eneste spiller der ville have været bedre for os end Würtz har været.
Hvis Helenius var en no-brainer har Gaarde gjort et rigtigt dårligt stykke arbejde. Han skal jo ikke se den Helenius der forlod os, men kigge på hvilken forfatning Helenius kom tilbage i. En spiller der har så store personlige problemer samtidig med, at han skal håndtere en familieforøgelse er langt fra dømt til også at kunne få sin karriere på sporet på samme tid. Tilmed var AaB nok den værste klub for Helenius at komme til på det tidspunkt. Blive hentet hjem som profil og tidligere topscorer til et mesterhold, hvor forventningerne er kæmpe store. Så kan det godt være, at det var velkendte AaB, men forudsætningerne var altså helt anerledes end da vi var et bundhold uden de store forventninger og hvor hele holdet servicerede ham.
Forza skrev: Til gengæld har Gaardes utallige fejl signings fra udlandet givet det indtryk. Lykkes det ham at sælge Flores for over 30 mio må man dog tage hatten af for hans arbejde.
Mjaeh. Det er uomtvisteligt, at Flores så vil være en kæmpe succes økonomisk, men sportsligt har han ikke været noget at råbe hurra for. Han blev hentet for at være en profil og det har han ikke været spillemæssigt på noget tidspunkt. Der er to forskellige præmisser som begge har sin rigtighed og derfor er et entydigt svar svært at give. Jeg vil dog personligt hellere have spillere som vi sælger billigere, men som gør en forskel på holdet og løfter spillet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 5. jan 2018, 00:39

Sønderhof skrev:
san skrev:
Sønderhof skrev:
Gaardes transferhistorik, er så horribel
Ja han henter tidligere spillere hjem, som man på forhånd ved (eller efter et stykke tid :thumbsup: ) var totalt tåbeligt Og så kan han ikke sælge men giver væk :thumbsdown:
Jeg opfatter dit indlæg som sarkastisk, men er sgu ikke helt sikker ;)
Hvis du reelt set mener Gaardes ageren med AaBs trup de år han har hersket er alt andet end forrykt, må du gerne komme med en forklaring, så skal jeg nok pille den fra hinanden. Altså ikke truppen, men din forklaring :cheers:
sarkastisk moi ??
nej synes bare, der er for mange "hvad sagde jeg" typer :thumbsdown: Henter Gaarde nu Kusk og det kikser ala Helenius og Sloth så synger koret "hvad sagde jeg" Gaarde raus : lykkes det :thumbsup: er det en no brainer (som Helenius og Sloth reelt var, indtil de så ikke var det )
Der er altid kiksere og fejlskud men kan godt se det er svært hvis man er hoppet på AaB vognen i medgang :danmarkfan:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af jonas386 » 5. jan 2018, 00:49

Jakobsen skrev:
jonas386 skrev: Jeg er ikke helt enig. I visse tilfælde er muligheden bare så oplagt, at den ikke må misses. Sådanne tilfælde synes jeg eksempelvis Helenius var. Det gik så ikke som håbet, men muligheden var voldsomt oplagt. Med spillere som Risgaard og Würtz må det jo også siges, at have været en succes. Jeg tror næppe vi kunne have købt en eneste spiller der ville have været bedre for os end Würtz har været.
Hvis Helenius var en no-brainer har Gaarde gjort et rigtigt dårligt stykke arbejde. Han skal jo ikke se den Helenius der forlod os, men kigge på hvilken forfatning Helenius kom tilbage i. En spiller der har så store personlige problemer samtidig med, at han skal håndtere en familieforøgelse er langt fra dømt til også at kunne få sin karriere på sporet på samme tid. Tilmed var AaB nok den værste klub for Helenius at komme til på det tidspunkt. Blive hentet hjem som profil og tidligere topscorer til et mesterhold, hvor forventningerne er kæmpe store. Så kan det godt være, at det var velkendte AaB, men forudsætningerne var altså helt anerledes end da vi var et bundhold uden de store forventninger og hvor hele holdet servicerede ham.
Alle var jo også klar over, at Helenius skulle bruge noget tid på at komme tilbage, og komme ovenpå efter det mislykkede ophold. Vi har at gøre med en spiller der var med i 40'ish mål de to foregående sæsoner. At han ikke skulle kunne opnå det samme med bedre spillere (dermed også bedre muligheder) omkring sig, kunne ingen vide. Det var et sats, men et sats der var værd at forsøge sig med. Mig bekendt fik vi ham også ganske gratis (set bort fra løn), så det var jo ikke fordi vi smed store beløber efter ham.
Derudover, så var Helenius situation trods alt ikke karrieretruende skader, ligesom eksempelvis Okore, men derimod psykiske problemer, der ville kunne løses i mere trygge og vante omgivelser. Jeg nægter at tro på, at andre (i Gaardes situation) havde gjort det anderledes.
Det andet er lidt for bagklogt til min smag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Breezer » 5. jan 2018, 00:57

jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev: Jeg er ikke helt enig. I visse tilfælde er muligheden bare så oplagt, at den ikke må misses. Sådanne tilfælde synes jeg eksempelvis Helenius var. Det gik så ikke som håbet, men muligheden var voldsomt oplagt. Med spillere som Risgaard og Würtz må det jo også siges, at have været en succes. Jeg tror næppe vi kunne have købt en eneste spiller der ville have været bedre for os end Würtz har været.
Hvis Helenius var en no-brainer har Gaarde gjort et rigtigt dårligt stykke arbejde. Han skal jo ikke se den Helenius der forlod os, men kigge på hvilken forfatning Helenius kom tilbage i. En spiller der har så store personlige problemer samtidig med, at han skal håndtere en familieforøgelse er langt fra dømt til også at kunne få sin karriere på sporet på samme tid. Tilmed var AaB nok den værste klub for Helenius at komme til på det tidspunkt. Blive hentet hjem som profil og tidligere topscorer til et mesterhold, hvor forventningerne er kæmpe store. Så kan det godt være, at det var velkendte AaB, men forudsætningerne var altså helt anerledes end da vi var et bundhold uden de store forventninger og hvor hele holdet servicerede ham.
Alle var jo også klar over, at Helenius skulle bruge noget tid på at komme tilbage, og komme ovenpå efter det mislykkede ophold. Vi har at gøre med en spiller der var med i 40'ish mål de to foregående sæsoner. At han ikke skulle kunne opnå det samme med bedre spillere (dermed også bedre muligheder) omkring sig, kunne ingen vide. Det var et sats, men et sats der var værd at forsøge sig med. Mig bekendt fik vi ham også ganske gratis (set bort fra løn), så det var jo ikke fordi vi smed store beløber efter ham.
Derudover, så var Helenius situation trods alt ikke karrieretruende skader, ligesom eksempelvis Okore, men derimod psykiske problemer, der ville kunne løses i mere trygge og vante omgivelser. Jeg nægter at tro på, at andre (i Gaardes situation) havde gjort det anderledes.
Det andet er lidt for bagklogt til min smag.
Helt enig, generelt tror jeg at det potentiale der er hos tidligere spillere er langt højere end hvad vi ellers kan få på markedet. Helenius er den eneste proven målmager vi har hentet længe. De spillere vi har hentet hjem, har bevist at de kan være dominerende i ligaen, selvfølgelig er det værd at satse på. Jeg ville heller ikke tøve et sekund med at hente andre tidligere spillere hjem, som Thelander eller Lasse N.

juul77
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 6. mar 2008, 09:51

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af juul77 » 5. jan 2018, 06:32

Nogen der ved om Malmø FF stadig er interesseret i Kusk? For så er det nok dem og ikke fx OB man skal rygte. Stor klub, masser af penge og tæt på Kbh.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Funky » 5. jan 2018, 08:35

Jakobsen skrev: Mjaeh. Det er uomtvisteligt, at Flores så vil være en kæmpe succes økonomisk, men sportsligt har han ikke været noget at råbe hurra for. Han blev hentet for at være en profil og det har han ikke været spillemæssigt på noget tidspunkt. Der er to forskellige præmisser som begge har sin rigtighed og derfor er et entydigt svar svært at give. Jeg vil dog personligt hellere have spillere som vi sælger billigere, men som gør en forskel på holdet og løfter spillet.
Flores fik det skudsmål med på vejen af AaB da de hentede ham, at det godt kunne tage op til et år at få ham ordentligt på plads. Det skal man lige huske, når man taler om, hvor meget profil han var indkøbt som. Oven i hatten var han så vidt jeg husker skadet en god del af foråret. Her i hans 2. sæson for AaB synes jeg bestemt, han har leveret, og jeg tror, det kan blive bedre endnu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

SkumF
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 2. okt 2006, 19:00

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af SkumF » 5. jan 2018, 08:52

Funky skrev:
Jakobsen skrev: Mjaeh. Det er uomtvisteligt, at Flores så vil være en kæmpe succes økonomisk, men sportsligt har han ikke været noget at råbe hurra for. Han blev hentet for at være en profil og det har han ikke været spillemæssigt på noget tidspunkt. Der er to forskellige præmisser som begge har sin rigtighed og derfor er et entydigt svar svært at give. Jeg vil dog personligt hellere have spillere som vi sælger billigere, men som gør en forskel på holdet og løfter spillet.
Flores fik det skudsmål med på vejen af AaB da de hentede ham, at det godt kunne tage op til et år at få ham ordentligt på plads. Det skal man lige huske, når man taler om, hvor meget profil han var indkøbt som. Oven i hatten var han så vidt jeg husker skadet en god del af foråret. Her i hans 2. sæson for AaB synes jeg bestemt, han har leveret, og jeg tror, det kan blive bedre endnu.
Derfor synes jeg også det er mærkeligt at man har brugt alle de penge på Flores. Det er jo ikke et velfungerende hold, hvor vi kan vente 1 år på en spiller slår til. Men vi fyrer rigtigt mange transfer kroner af på et udviklings projekt.

Så hvis man hele tiden havde vidst at det ville tage et års tid, var det så virkeligt det værd kontra hvad man ellers havde kunne få?

Låst