Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 17:57

Brodernumsi skrev: Af flere forskellige årsager
Som jeg tidligere har spekuleret i, så har det ikke udelukkende været Ståle, der har været umulig.
Hahaha, stop nu. Det der var det springende punkt, er at jeg hele tiden har sagt at det ikke var Kusk og AaB der bremsede handlen i sommers, men Ståle. Det benægtede du (og andre), bl.a. med baggrund i BT's tidligere artikel.
Men det bekræfter han jo i dette interview. At han har måttet vente på at andre ting faldt på plads, derfor er hele passagen med at han har stået i venteposition relevant. Han afviste IKKE AaB i sommer - Ståle forhindrede skiftet.

Men godt forsøgt.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 31. jan 2018, 18:00

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Af flere forskellige årsager
Som jeg tidligere har spekuleret i, så har det ikke udelukkende været Ståle, der har været umulig.
Hahaha, stop nu. Det der var det springende punkt, er at jeg hele tiden har sagt at det ikke var Kusk og AaB der bremsede handlen i sommers, men Ståle. Det benægtede du (og andre) med baggrund i BT's tidligere artikel.
Men det bekræfter han jo i dette interview. At han har måttet vente på at andre ting faldt på plads. Ikke at han selv afviste AaB i sommer (for det gjorde han ikke).

Men godt forsøgt.
Det er da fint, at du får det ud af det citat. Men det er ikke det der står.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 18:03

Brodernumsi skrev: Det er da fint, at du får det ud af det citat. Men det er ikke det der står.
Okay, så siger vi det ;)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Brodernumsi » 31. jan 2018, 18:04

Gamen skrev:
Brodernumsi skrev: Det er da fint, at du får det ud af det citat. Men det er ikke det der står.
Okay, så siger vi det ;)
Du er vel enig i, at der står "af flere forskellige årsager"?
At du så udelukkende vil give Ståle "skylden", virker lidt absurd.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 18:08

Brodernumsi skrev: Du er vel enig i, at der står "af flere forskellige årsager"?
At du så udelukkende vil give Ståle "skylden", virker lidt absurd.
Hvem skulle det ellers være? Kantinedamen? Anders Hørsholt?

Han siger jo netop at han har måttet stå i venteposition - ergo at ham og AaB har været enige, og at det var tæt på i sommer. Præcis som jeg har beskrevet det.

De flere forskellige årsager kan jo være trupsituationen, at Ståle ikke fik den/de spillere han ønskede, at Thomsen viste sig at være langsommere at få op i omdrejninger end ventet osv. Det behøver ikke at have en dyt med Kusk at gøre.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 18:13

Prisen kommer vel først frem i de nærmeste dage. Jeg tvivler på at den er særlig voldsom - måske en 3 mio. - det er et gæt. Vær OBS på at FCK kun gav 7,5 mio. da de hentede ham hjem, og at Ståle næppe er stolt af forløbet i sommer. Og det er under alle omstændigheder pænt billigt for høj Superliga-klasse, hvis man tænker på hvad vi ellers har klattet pengene væk på.

Interessant at Toutouh ikke er røget - han ryger nok helt i fryseboxen nu. Han var voldsomt upopulær i sommer, og hans mor havde allerede meldt ham på vej til udlandet. Der kan vi tale om en spiller der kan ende med at sætte sin karriere i stå.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 31. jan 2018, 18:59

Gamen skrev:Prisen kommer vel først frem i de nærmeste dage. Jeg tvivler på at den er særlig voldsom - måske en 3 mio. - det er et gæt. Vær OBS på at FCK kun gav 7,5 mio. da de hentede ham hjem, og at Ståle næppe er stolt af forløbet i sommer. Og det er under alle omstændigheder pænt billigt for høj Superliga-klasse, hvis man tænker på hvad vi ellers har klattet pengene væk på.

Interessant at Toutouh ikke er røget - han ryger nok helt i fryseboxen nu. Han var voldsomt upopulær i sommer, og hans mor havde allerede meldt ham på vej til udlandet. Der kan vi tale om en spiller der kan ende med at sætte sin karriere i stå.
Jeg tror dit gæt er for lavt. Jeg tror nærmere prisen ligger på 4-5 mio.

Husk at de fik Okore transferfrit og ham skulle vi betale ca 4 mio for.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 19:03

Forza skrev: Husk at de fik Okore transferfrit og ham skulle vi betale ca 4 mio for.
Han havde så også 3 år af sin kontraktperiode i FCK tilbage, mod Kusk's 2 år.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Buzz Killington » 31. jan 2018, 19:08

Gamen skrev:
Forza skrev: Husk at de fik Okore transferfrit og ham skulle vi betale ca 4 mio for.
Han havde så også 3 år af sin kontraktperiode i FCK tilbage, mod Kusk's 2 år.
(no drama)

Men det er vel ikke så relevant når det er en spiller der er i overskud. Spillerne skal væk, så det til auktionspriser de ryger. Det der evt. trækker ned i prisen er at hvis Kusk kun vil til AaB. Så kan de andre klubber overbyde med hvad det har lyst til, uden at det påvirker prisen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Bundgaard » 31. jan 2018, 19:22

Ikke for at være grådig, men kunne godt tænke mig en forsvars spiller, for hvis vi får en karentæne og en skade i forsvaret er vi da en lille smule fucked
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 31. jan 2018, 19:33

Bundgaard skrev:Ikke for at være grådig, men kunne godt tænke mig en forsvars spiller, for hvis vi får en karentæne og en skade i forsvaret er vi da en lille smule fucked
Enig, sad med bange anelser da KP gik ud tidligere. Ikke fordi jeg synes han er nogen overdrevnet god stopper, men vi er godt nok sårbare dernede. Vi har Okore som er med afstand den bedste og så har vi to mand der niveaumæssigt i bedste fald er middel efter Superligastandard. De går an når vi spiller i den meget kontrollerede 3-4-3 / 5-4-1 som vi gjorde i efteråret, men de er altid kommet til kort når vi har spillet offensivt og de har det generelt svært i et to-mands midterforsvar. Jeg synes derfor vi er skræmmende tyndt besat i midterforsvaret både hvad angår kvalitet og antal.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 31. jan 2018, 19:34

Mon Bardhecs lejekontrakt skal ses i lyset af at man ønsker at tilknytte den islandske prøvespiller?
Jeg savner Winsnes

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af LordMessi » 31. jan 2018, 19:50

Martino skrev:Mon Bardhecs lejekontrakt skal ses i lyset af at man ønsker at tilknytte den islandske prøvespiller?
Tror nærmere det siger at Klitten er foran.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gaarde6 » 31. jan 2018, 19:56

Bundgaard skrev:Ikke for at være grådig, men kunne godt tænke mig en forsvars spiller, for hvis vi får en karentæne og en skade i forsvaret er vi da en lille smule fucked
Det synes jeg bestemt ikke du er!
Vi er antal og kvalitets mæssigt i underskud i forsvaret.
Er dog ret sikker på Gaarde er lullet i søvn efter Wieghorst har fået styr på defensiven :-(

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Jakobsen » 31. jan 2018, 20:10

Gaarde6 skrev:
Bundgaard skrev:Ikke for at være grådig, men kunne godt tænke mig en forsvars spiller, for hvis vi får en karentæne og en skade i forsvaret er vi da en lille smule fucked
Det synes jeg bestemt ikke du er!
Vi er antal og kvalitets mæssigt i underskud i forsvaret.
Er dog ret sikker på Gaarde er lullet i søvn efter Wieghorst har fået styr på defensiven :-(
Det handler jo også om strategi vs. virkelighed. Strategien siger, at vi skal opnå resultaterne med mange af naboens søn. Det vil vi jo for så vidt gerne allesammen, men man må også se på realiteterne såsom spillernes niveau og her mener jeg P og Blåbjerg er dumpet over den lange bane. Jeg synes man bliver for fundemantalistiske omkring strategien når man holder fast i spillere på det niveau i så mange sæsoner fordi det "skal" være naboens søn. Når man ser på 2013-2014 holdet spillede de unge altså ikke fordi de var naboens søn. De spillede fordi de var bedre end vores etablerede spillere (f.eks. Curth og Due) og så fordi der ikke var andre alternativer. Kent Nielsen sagde det egentlig meget klart, at de unge ikke kom foran i køen fordi de var unge og lokale, men fordi de var dygtige.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Martino » 31. jan 2018, 20:25

LordMessi skrev:
Martino skrev:Mon Bardhecs lejekontrakt skal ses i lyset af at man ønsker at tilknytte den islandske prøvespiller?
Tror nærmere det siger at Klitten er foran.
Han er også en dygtigere spiller.
Jeg savner Winsnes

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Hinsur » 31. jan 2018, 21:41


Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 31. jan 2018, 21:46

Hinsur skrev:4,5-5 mill betaler vi for Kusk: https://www.bt.dk/superligaen/her-er-pr ... nvestering

Som forventet. Det var også i det leje det blev nævnt i sommervinduet. Jeg mener bestemt han er det værd. Især med tanke på at vi fik ham på en lang aftale.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 31. jan 2018, 21:47

Pæn pris. Det eneste der må ærgre er, at vi har betalt et højt beløb for Safranko også. Mere end FCM gav for Sørloth. Tankevækkende.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af strangecap » 31. jan 2018, 21:53

Gamen skrev:Pæn pris. Det eneste der må ærgre er, at vi har betalt et højt beløb for Safranko også. Mere end FCM gav for Sørloth. Tankevækkende.
Flere hollandske medier havde dømt ham for dårlig til FCM så det har været en lotto kupon ala vores kinesiske guldfugl :D

Desuden så er FCMs hold over mere velfungernede end vores så det er nemmere at score :)

Låst