Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Freddie » 11. jan 2018, 18:52

Gamen skrev:
Freddie skrev: Du mener akkurat som Lynge gjorde da han signede Rade Prica i 2006?
Nu har jeg læst det indlæg du svarede på en 5-6 gange, men jeg forstår stadig ikke hvad det er din pointe er?

Prica blev hentet i god tid, og var ikke tidligere AaB’er.
Pointen er, at Lynge tidligere var blevet afvist men kom igen, for han ville ha' Prica. Det er den fremgangsmåde, som FIDEL mener er sølle i forhold til Kusk, som jeg skriver.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 11. jan 2018, 19:00

Freddie skrev: Pointen er, at Lynge tidligere var blevet afvist men kom igen, for han ville ha' Prica. Det er den fremgangsmåde, som FIDEL mener er sølle i forhold til Kusk, som jeg skriver.
Ah ja, det giver bedre mening. Jeg forstår heller ikke hvorfor det skulle være sølle, særligt når det har vist sig at vores formel med at hente "ukendte" spillere har været ekstremt dyr.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 11. jan 2018, 20:47

Gamen skrev: Jeg forstår heller ikke hvorfor det skulle være sølle, særligt når det har vist sig at vores formel med at hente "ukendte" spillere har været ekstremt dyr.
og vores formel med at hente kendte spillere har været det samme eller værre
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 11. jan 2018, 23:01

san skrev: og vores formel med at hente kendte spillere har været det samme eller værre
Det passer ganske enkelt ikke. Hvis du endelig ønsker at argumentere for dine synspunkter, så må du kunne komme op med noget bedre end det.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 11. jan 2018, 23:09

Gamen skrev:
san skrev: og vores formel med at hente kendte spillere har været det samme eller værre
Det passer ganske enkelt ikke. Hvis du endelig ønsker at argumentere for dine synspunkter, så må du kunne komme op med noget bedre end det.
Helenius, Sloth for lige at nævne de dyre drenge og selvfølgelig Bassogog, som den dyre dreng i din formel
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 11. jan 2018, 23:15

san skrev: Helenius, Sloth for lige at nævne de dyre drenge og selvfølgelig Bassogog, som den dyre dreng i din formel
Jeg taler om profilerede indkøb, ikke lottokuponer. Siden vi kom til penge, og startede vores indkøbsraid forrige sommer har vi hældt mange dyre spillere ud med badevandet igen. Stort set ingen af dem har været spillere vi kendte på forhånd, og derfor kan de heller ikke sammenlignes med Kusk.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 11. jan 2018, 23:59

Gamen skrev:
san skrev: Helenius, Sloth for lige at nævne de dyre drenge og selvfølgelig Bassogog, som den dyre dreng i din formel
Jeg taler om profilerede indkøb, ikke lottokuponer. Siden vi kom til penge, og startede vores indkøbsraid forrige sommer har vi hældt mange dyre spillere ud med badevandet igen. Stort set ingen af dem har været spillere vi kendte på forhånd, og derfor kan de heller ikke sammenlignes med Kusk.
nå ok det er det du skriver med denne sætning :særligt når det har vist sig at vores formel med at hente "ukendte" spillere har været ekstremt dyr.

men kendte tidligere superliga profiler tæller ikke med ? intet kan sammenlignes med Kusk hvis han kommer;-) med mindre han flopper som de 2 tidligere superliga profiler jeg nævnte
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. jan 2018, 00:10

san skrev: men kendte tidligere superliga profiler tæller ikke med ? intet kan sammenlignes med Kusk hvis han kommer;-) med mindre han flopper som de 2 tidligere superliga profiler jeg nævnte
Der er forskel på at lægge mindst 4 mio. og en (må man formode) pænt høj løn for Safranko, og så for at hive Helenius og Sloth hjem på OK pæne lønninger, men minimale transfers.
Begge spillere var jo nogen man havde forhåbninger om at kunne spille tilbage på niveau. Det kunne man så overhovedet ikke. Men det har de heller ikke formået siden hen.
Jeg vil have noget større forhåbninger til at Kusk kan levere til en transfer + løn, som vel i tal kun er marginalt større end Safranko's ditto.

Igen, vi har ikke fået i nærheden af god valuta for vores sats på udenlandske "ukendte" spillere, hvis man ser bort fra vores lottokupon Bassogog og så Lesniak.
At Flores nu måske kan sælges til et pænt beløb skyldes jo heller ikke hans præstationer for AaB, som hidtil ikke har været i nærheden af at berettige købspris eller løn. Vi har ligesom med Bassogog været ekstremt heldige med at han har præsteret udenfor AaB-regi.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FIDEL » 12. jan 2018, 00:29

Gamen skrev:
san skrev: men kendte tidligere superliga profiler tæller ikke med ? intet kan sammenlignes med Kusk hvis han kommer;-) med mindre han flopper som de 2 tidligere superliga profiler jeg nævnte
Der er forskel på at lægge mindst 4 mio. og en (må man formode) pænt høj løn for Safranko, og så for at hive Helenius og Sloth hjem på OK pæne lønninger, men minimale transfers.
Begge spillere var jo nogen man havde forhåbninger om at kunne spille tilbage på niveau. Det kunne man så overhovedet ikke. Men det har de heller ikke formået siden hen.
Jeg vil have noget større forhåbninger til at Kusk kan levere til en transfer + løn, som vel i tal må matche Safranko's ditto.

Igen, vi har ikke fået i nærheden af god valuta for vores sats på udenlandske "ukendte" spillere, hvis man ser bort fra vores lottokupon Bassogog og så Lesniak.
At Flores nu måske kan sælges til et pænt beløb skyldes jo heller ikke hans præstationer for AaB, som hidtil ikke har været i nærheden af at berettige købspris eller løn. Vi har ligesom med Bassogog været ekstremt heldige med at han har præsteret udenfor AaB-regi.
Det er som om man har hentet spillere på baggrund af deres videresalgspotentiale. Rinne er i periferien af det svenske landshold. Det samme kan muligvis snart gælde vores to slovakker. Og Okore har også et stort potentiale til at blive solgt videre. Flores mest af alle.
Anyway jeg tror faktisk at Safranko bliver en succes i AaB.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2018, 01:07

Gamen skrev:
san skrev: Helenius, Sloth for lige at nævne de dyre drenge og selvfølgelig Bassogog, som den dyre dreng i din formel
Jeg taler om profilerede indkøb, ikke lottokuponer. Siden vi kom til penge, og startede vores indkøbsraid forrige sommer har vi hældt mange dyre spillere ud med badevandet igen. Stort set ingen af dem har været spillere vi kendte på forhånd, og derfor kan de heller ikke sammenlignes med Kusk.
Jeg fatter simpelthen ikke, hvor den fanatiske overbevisning om, at Kusk bliver en klar gevinst for os. Netop som San nævner, så har tidligere AaB'ere jo ikke ligefrem en fremragende trackrecord for at blomstre igen i AaB.

Vi er enige om, at vi alle husker ham som fremragende og gerne ser ham blomstre i AaB, men hvem er det, som er forbillede for at det lykkes fra dag 1 ? Würtz kom tilbage til AaB for otte år siden ! Enevoldsen kom tilbage i 2014 og skulle vel reelt bruge et års tid inden han var god, Helenius nåede aldrig tidligere tiders højde. Kasper Risgård kom retur i 2013, her kan man diskutere hvor mange gode sæsoner, som han har haft. Det ikke for at nedgøre nogle af spillere, men mere hvis de svenskere, hvor mange var succes siden deres ankomst ?

Og man kan selvfølgelig altid sige, at det er helt enestående tilfælde og ikke en tendens. Men jeg ser ikke et klart billede af, at Kusk skulle blive en gevinst i AaB i 2018.

Vi skriger efter en som kan åbne modstandernes forsvar og det husker vi, at Kusk kunne. Men systemet er ikke det samme, og Kusk har ikke vist, at han løfte et hold, som har modgang.
Og vi henter altså en 26 årig og ikke et talent. Han skal levere noget helt andet end den 22 årig, som vi afleverede til udlandet.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af hje1980 » 12. jan 2018, 09:12

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:
san skrev: Helenius, Sloth for lige at nævne de dyre drenge og selvfølgelig Bassogog, som den dyre dreng i din formel
Jeg taler om profilerede indkøb, ikke lottokuponer. Siden vi kom til penge, og startede vores indkøbsraid forrige sommer har vi hældt mange dyre spillere ud med badevandet igen. Stort set ingen af dem har været spillere vi kendte på forhånd, og derfor kan de heller ikke sammenlignes med Kusk.
Jeg fatter simpelthen ikke, hvor den fanatiske overbevisning om, at Kusk bliver en klar gevinst for os. Netop som San nævner, så har tidligere AaB'ere jo ikke ligefrem en fremragende trackrecord for at blomstre igen i AaB.

Vi er enige om, at vi alle husker ham som fremragende og gerne ser ham blomstre i AaB, men hvem er det, som er forbillede for at det lykkes fra dag 1 ? Würtz kom tilbage til AaB for otte år siden ! Enevoldsen kom tilbage i 2014 og skulle vel reelt bruge et års tid inden han var god, Helenius nåede aldrig tidligere tiders højde. Kasper Risgård kom retur i 2013, her kan man diskutere hvor mange gode sæsoner, som han har haft. Det ikke for at nedgøre nogle af spillere, men mere hvis de svenskere, hvor mange var succes siden deres ankomst ?

Og man kan selvfølgelig altid sige, at det er helt enestående tilfælde og ikke en tendens. Men jeg ser ikke et klart billede af, at Kusk skulle blive en gevinst i AaB i 2018.

Vi skriger efter en som kan åbne modstandernes forsvar og det husker vi, at Kusk kunne. Men systemet er ikke det samme, og Kusk har ikke vist, at han løfte et hold, som har modgang.
Og vi henter altså en 26 årig og ikke et talent. Han skal levere noget helt andet end den 22 årig, som vi afleverede til udlandet.
Würtz og Risgaard har en KÆMPE gevinst at få hjem igen... det gav 2 x titler i samme år!!! Det kan ikke diskuteres at de ikke har været en succes. OVERHOVEDET.
Nej de har jo nok ikke 3-4 år igen og kan sælges for 10 mio... men en succes. JA det har det været.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 12. jan 2018, 09:16

FlæskeFrank skrev: Og vi henter altså en 26 årig og ikke et talent. Han skal levere noget helt andet end den 22 årig, som vi afleverede til udlandet.
Hvis han bare kan levere som den spillere Tweente ødelagde så er det okay med mig.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 12. jan 2018, 09:53

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:
san skrev: Helenius, Sloth for lige at nævne de dyre drenge og selvfølgelig Bassogog, som den dyre dreng i din formel
Jeg taler om profilerede indkøb, ikke lottokuponer. Siden vi kom til penge, og startede vores indkøbsraid forrige sommer har vi hældt mange dyre spillere ud med badevandet igen. Stort set ingen af dem har været spillere vi kendte på forhånd, og derfor kan de heller ikke sammenlignes med Kusk.
Jeg fatter simpelthen ikke, hvor den fanatiske overbevisning om, at Kusk bliver en klar gevinst for os. Netop som San nævner, så har tidligere AaB'ere jo ikke ligefrem en fremragende trackrecord for at blomstre igen i AaB.

Vi er enige om, at vi alle husker ham som fremragende og gerne ser ham blomstre i AaB, men hvem er det, som er forbillede for at det lykkes fra dag 1 ? Würtz kom tilbage til AaB for otte år siden ! Enevoldsen kom tilbage i 2014 og skulle vel reelt bruge et års tid inden han var god, Helenius nåede aldrig tidligere tiders højde. Kasper Risgård kom retur i 2013, her kan man diskutere hvor mange gode sæsoner, som han har haft. Det ikke for at nedgøre nogle af spillere, men mere hvis de svenskere, hvor mange var succes siden deres ankomst ?

Og man kan selvfølgelig altid sige, at det er helt enestående tilfælde og ikke en tendens. Men jeg ser ikke et klart billede af, at Kusk skulle blive en gevinst i AaB i 2018.

Vi skriger efter en som kan åbne modstandernes forsvar og det husker vi, at Kusk kunne. Men systemet er ikke det samme, og Kusk har ikke vist, at han løfte et hold, som har modgang.
Og vi henter altså en 26 årig og ikke et talent. Han skal levere noget helt andet end den 22 årig, som vi afleverede til udlandet.
og jeg fatter ikke modviljen.

Vi har masser af unge spillere, vi har brug for spillere med erfaring. Det har en 26 årig Kusk. Han ved samtidig hvad han vender tilbage til, kender faciliteterne og omgivelserne.

I forhold til de tidligere tilbagevendte spillere du nævner er jeg ikke enig i din vurdering af dem. Du vil dog sagtens kunne finde eksempler på tilbagevendte spillere som ikke havde succes i AaB. Men du vil dælme også kunne finde mange ikke-tidligere-AaB'ere der har fejlet her i klubben.

Kusk er en profil som er over AaB's niveau som udgangspunkt og vi vil sandsynligvis aldrig have chancen for at få en af hans kaliber hvis ikke det var for hans tilhørsforhold til klubben.

Får Gaarde chancen, skal han endelig slå til som jeg ser det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af De Fem » 12. jan 2018, 10:00

Forza skrev: Får Gaarde chancen, skal han endelig slå til som jeg ser det.
Jeg er sikker på, at Gaarde allerede har en check underskrevet af Schoors i inderlommen. Ståle skal bare lige have hentet hans nye Slovak hjem først.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 12. jan 2018, 10:10

De Fem skrev:
Forza skrev: Får Gaarde chancen, skal han endelig slå til som jeg ser det.
Jeg er sikker på, at Gaarde allerede har en check underskrevet af Schoors i inderlommen. Ståle skal bare lige have hentet hans nye Slovak hjem først.
Jeg tror du har ret. Lad os håbe at FCK får fat i endnu en nulbon og Kusk rent faktisk er interesseret i at vende hjem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af san » 12. jan 2018, 11:38

Gamen skrev:
san skrev: men kendte tidligere superliga profiler tæller ikke med ? intet kan sammenlignes med Kusk hvis han kommer;-) med mindre han flopper som de 2 tidligere superliga profiler jeg nævnte
Der er forskel på at lægge mindst 4 mio. og en (må man formode) pænt høj løn for Safranko, og så for at hive Helenius og Sloth hjem på OK pæne lønninger, men minimale transfers.
Begge spillere var jo nogen man havde forhåbninger om at kunne spille tilbage på niveau. Det kunne man så overhovedet ikke. Men det har de heller ikke formået siden hen.
Jeg vil have noget større forhåbninger til at Kusk kan levere til en transfer + løn, som vel i tal kun er marginalt større end Safranko's ditto.

Igen, vi har ikke fået i nærheden af god valuta for vores sats på udenlandske "ukendte" spillere, hvis man ser bort fra vores lottokupon Bassogog og så Lesniak.
At Flores nu måske kan sælges til et pænt beløb skyldes jo heller ikke hans præstationer for AaB, som hidtil ikke har været i nærheden af at berettige købspris eller løn. Vi har ligesom med Bassogog været ekstremt heldige med at han har præsteret udenfor AaB-regi.
Nu er jeg ikke inde i hvad de forskellige får i løn , sign on, mm som du så er .
Men er der ikke betalt en ordentlig sign on til sloth og helenius? hvor meget må du fortælle !!
Hvilke tidligere profiler har vi hentet hjem og solgt igen overhovedet ?
Er det derfor de ikke betegnes som lottokuponer fordi der ikke er mulighed for gevinst ?
Godt vi ikke skippede bassogog efter det første år fordi han ikke var god valuta på det tidspunkt
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 12. jan 2018, 11:42

san skrev:
Gamen skrev:
san skrev: men kendte tidligere superliga profiler tæller ikke med ? intet kan sammenlignes med Kusk hvis han kommer;-) med mindre han flopper som de 2 tidligere superliga profiler jeg nævnte
Der er forskel på at lægge mindst 4 mio. og en (må man formode) pænt høj løn for Safranko, og så for at hive Helenius og Sloth hjem på OK pæne lønninger, men minimale transfers.
Begge spillere var jo nogen man havde forhåbninger om at kunne spille tilbage på niveau. Det kunne man så overhovedet ikke. Men det har de heller ikke formået siden hen.
Jeg vil have noget større forhåbninger til at Kusk kan levere til en transfer + løn, som vel i tal kun er marginalt større end Safranko's ditto.

Igen, vi har ikke fået i nærheden af god valuta for vores sats på udenlandske "ukendte" spillere, hvis man ser bort fra vores lottokupon Bassogog og så Lesniak.
At Flores nu måske kan sælges til et pænt beløb skyldes jo heller ikke hans præstationer for AaB, som hidtil ikke har været i nærheden af at berettige købspris eller løn. Vi har ligesom med Bassogog været ekstremt heldige med at han har præsteret udenfor AaB-regi.
Nu er jeg ikke inde i hvad de forskellige får i løn , sign on, mm som du så er .
Men er der ikke betalt en ordentlig sign on til sloth og helenius? hvor meget må du fortælle !!
Hvilke tidligere profiler har vi hentet hjem og solgt igen overhovedet ?
Er det derfor de ikke betegnes som lottokuponer fordi der ikke er mulighed for gevinst ?
Godt vi ikke skippede bassogog efter det første år fordi han ikke var god valuta på det tidspunkt
Nu betalte vi 3,5 mio for Safranko.

Du skal nok tage alt med et gran salt, brugerne herinde har lidt viden hist og pist, men medmindre Schors eller Gaarde laver en Jan Bech Andersen så skal du nok ikke forvente at en bruger har alle fakta.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2018, 14:09

Forza skrev:og jeg fatter ikke modviljen.

Vi har masser af unge spillere, vi har brug for spillere med erfaring. Det har en 26 årig Kusk. Han ved samtidig hvad han vender tilbage til, kender faciliteterne og omgivelserne.

I forhold til de tidligere tilbagevendte spillere du nævner er jeg ikke enig i din vurdering af dem. Du vil dog sagtens kunne finde eksempler på tilbagevendte spillere som ikke havde succes i AaB. Men du vil dælme også kunne finde mange ikke-tidligere-AaB'ere der har fejlet her i klubben.

Kusk er en profil som er over AaB's niveau som udgangspunkt og vi vil sandsynligvis aldrig have chancen for at få en af hans kaliber hvis ikke det var for hans tilhørsforhold til klubben.

Får Gaarde chancen, skal han endelig slå til som jeg ser det.
Jeg ved ikke om jeg har modvilje, men jeg er langt fra overbevist om, at det bliver godt.

Og hvad der er væsentligt for mig er, at henter vi en 26 årig spiller ind, så forventer jeg af ham, hvadenten han er slovak eller nordjyde, at han gør godt for holdet ikke bare som spiller, men også for holdet - løfter de andre, f.eks. indpisker, støtter/rådgiver de mindre rutinerede.

Og den type tænker jeg ikke er Kusk.

Han minder mere om en spiller, som bare gøre det han er god til(og gør godt), men som 26 årig og indkøbt for et større millionbeløb så er det ikke nok.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Forza » 12. jan 2018, 14:12

FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:og jeg fatter ikke modviljen.

Vi har masser af unge spillere, vi har brug for spillere med erfaring. Det har en 26 årig Kusk. Han ved samtidig hvad han vender tilbage til, kender faciliteterne og omgivelserne.

I forhold til de tidligere tilbagevendte spillere du nævner er jeg ikke enig i din vurdering af dem. Du vil dog sagtens kunne finde eksempler på tilbagevendte spillere som ikke havde succes i AaB. Men du vil dælme også kunne finde mange ikke-tidligere-AaB'ere der har fejlet her i klubben.

Kusk er en profil som er over AaB's niveau som udgangspunkt og vi vil sandsynligvis aldrig have chancen for at få en af hans kaliber hvis ikke det var for hans tilhørsforhold til klubben.

Får Gaarde chancen, skal han endelig slå til som jeg ser det.
Jeg ved ikke om jeg har modvilje, men jeg er langt fra overbevist om, at det bliver godt.

Og hvad der er væsentligt for mig er, at henter vi en 26 årig spiller ind, så forventer jeg af ham, hvadenten han er slovak eller nordjyde, at han gør godt for holdet ikke bare som spiller, men også for holdet - løfter de andre, f.eks. indpisker, støtter/rådgiver de mindre rutinerede.

Og den type tænker jeg ikke er Kusk.

Han minder mere om en spiller, som bare gøre det han er god til(og gør godt), men som 26 årig og indkøbt for et større millionbeløb så er det ikke nok.
Jeg er heller ikke nødvendigvis overbevist, men det vil jeg egentligt ikke være ved nogen indkøb. Jeg syntes til gengæld denne case har mange gode forudsætninger for at lykkes.

Alle indkøb behøver ikke nødvendigvis være en indpisker/rådgiver. Han kan sagtens højne niveauet ved sin blotte tilstedeværelse. Hvis han bidrager med et højt niveau til træning og viser "vejen" til at være en top professionel atlet så kan de unge sagtens tage ved lære ved blot at kigge på ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 24 (vintervinduet 17/18)

Indlæg af Gamen » 12. jan 2018, 15:17

FlæskeFrank skrev: Jeg ved ikke om jeg har modvilje, men jeg er langt fra overbevist om, at det bliver godt.

Og hvad der er væsentligt for mig er, at henter vi en 26 årig spiller ind, så forventer jeg af ham, hvadenten han er slovak eller nordjyde, at han gør godt for holdet ikke bare som spiller, men også for holdet - løfter de andre, f.eks. indpisker, støtter/rådgiver de mindre rutinerede.

Og den type tænker jeg ikke er Kusk.

Han minder mere om en spiller, som bare gøre det han er god til(og gør godt), men som 26 årig og indkøbt for et større millionbeløb så er det ikke nok.
Det her lugter langt væk af modvilje mod manden, fremfor en egentlig nøgtern vurdering af hvad han kan bidrage med. Vi taler en spiller som i Superligaen kan levere en klasse over vores nuværende kanter, har masser af erfaring fra europæiske kampe, og som før har præsteret under svære forudsætninger. Han spillede sig altså fra overhovedet ikke at være i betragtning til førsteholdet og ind til at være en af de mest dominerende offensiv-spillere vi har set i AaB.

Vil du venligst forklare mig hvad de udenlandske legionærer som vi rask væk har klattet 20-25 mio. væk på har bidraget med til dette hold, som han ikke vil kunne bidrage med.
Selvfølgelig kan han blive en profil heroppe, for det har han kvaliteterne til - og frem for alt helt andre kvaliteter end samtlige andre offensivspillere i denne trup. Han kan afslutte selv, han kan assistere, han har et fantastisk drev med bolden i højt tempo og han kan udfordre mand-mod-mand. Det har han også vist når han har spillet i FCK.
I mesterskabssæsonen var hans store kvalitet netop, at han løftede samtlige medspillere omkring ham.

Alene det faktum, at vi aldrig ville komme i nærheden af en spiller som ham, hvis ikke han elskede Aalborg og AaB, er nok til at vi skal gøre alt for at hente ham.

Låst