Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 22. apr 2018, 12:28

FIDEL skrev:
Romario skrev:
Hovedet skrev:
Forza skrev:
Mogens skrev:Louka Andreasen, som tidligere har været til prøvetræning blev den anden dag vurderet til at være Hvidovres guldæg, som de har forlænget med til 2022, mener jeg han sagde.

Det er naturligvis omsonst at tro, at en 20-årig 2. divisionsspiller (snart 1. div) skal være frelseren i vores nuværende forfatning, men han er sgu god, fuld af energi og som sagt meget lovprist i Hvidovre. Lang kontrakt, men stadig i en lavere rangerende klub, så han burde være til at få til en ok pris. Så længe Wieghorst er her, tror jeg dog næppe, der er den store ide i at købe en offensiv-spiller, der skal udvikles.
Spot on. Og det er jo meget sigende at samtlige unge talenters udvikling er stagneret under MW.
Med undtagelse af Joachim Mæhle har vi ikke leveret noget som helst på den front siden Nikolaj Thomsen debuterede tilbage i 2011 eller lignende, så det er næppe Wieghorst skyld. De spillere er jo bare ikke bedre.
Jeg har rost Louka før, da jeg har set ham i mange kampe. Han kan tage springet, og vil ikke blive en ny Thrane. Hvis det skulle ske, så æder jeg en stråhat siddende på tyren... Louka har rette indstilling, og er et offensivt kæmpetalent, som ikke bør spilde en sæson i 1. Division, men som bør springe direkte i Suppen efter denne sæson. Og nej, jeg er ikke hans agent. :D
Jeg vil rigtig gerne se Louka i AaB, men han er som type ikke en typisk indadvendt kant, og så skal vi jo endelig ikke have kanter med power, fysik og fart i AaB. Vi skal jo åbenbart have små vævre spillere, som iøvrigt ikke kan arbejde defensivt,hvilket så udstiller vores backs. :aabfan:
Vores tider med et spillemæssigt koncept er ovre. Vi skulle jo også eftersigende spille offensivt fodbold.

Har han talentet kan vi sagtens leve med at ændre i taktikken i hans side eller lade ham prøve at trække ind i banen. Kunne jo hære han også kunne trives i denne rolle.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af hje1980 » 23. apr 2018, 11:09

Endnu en kamp hvor Thomsen ikke får spilletid... han må da også snart være lun til en retur til Aalborg.

Nicorisa
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. aug 2017, 00:09

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Nicorisa » 23. apr 2018, 11:29

Ind:
- Thomsen: det lækre ved ham er at han foruden venstre kant også spiller en fremragende 8’er! Topklasse presspiller! All in!

- Rolim!

Ud:
- Udlej MC til 1. division, så han til sommer 2019 forhåbentligt kan træde i Wurtz’s sted på den den defensive centrale!

- Udlej Ramkilde - måske 2. division.

- Sælg Pallesen tilbage til Viborg og sats på Børsting/PK/Bytyqi/Ahlmann på backs


Sent from my iPhone using Tapatalk

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Maglau » 23. apr 2018, 12:53

Vi skal købe Mathias Jensen fra FCN - for helvede en spiller, han ville passe perfekt ind i den måde vi gerne vil spille på. Han kan spille både 10 og 8 - forestil ham med bolden bag Pohl med Kusk og Thomsen på kanterne. Fårk et tempo vi kunne sætte i spillet.

Spørg til side selvfølgelig kan vi ikke købe ham - der mangler sikkert et 0 bag de cifre vi ville give. Men hvis vi havde en type som ham :) :) :)
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 23. apr 2018, 12:58

Selvom Gaarde prædiker kontinuitet håber jeg nu man får ryddet lidt op i de mange evighedstalenter, vi har gående - dvs. ud med Lyngø, Kakeeto, Thellufsen og Bytyqi. Der er altså ikke noget i de drenge og det er bedre at få sendt dem videre og så til gengæld supplere truppen med 1-2 erfarne breddespillere, der kan give noget reel konkurrence.

Derudover må vi beslutte om vi satser på Abildgaard eller MC og om vi satser på Ramkilde eller Wessam. Det kan måske klares med udlejning, men hellere en egentlig frasortering af den ene i hver situation.

Endelig er det også ret åbenlyst at Safranko, Flores og Pallesen ikke har slået til, men det kommer nok også mere an på om der er en aftager et sted.

Alt i alt kan der forhåbentlig skabes plads til 1-2 profiler og 1-2 erfarne breddespillere, der kan skabe konkurrence og også gerne være typer, der kan bidrage med lidt stemning og vildskab i omklædningsrummet. Det trænger vi ved gud til.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af abbifar » 23. apr 2018, 13:47

Yankee skrev:Selvom Gaarde prædiker kontinuitet håber jeg nu man får ryddet lidt op i de mange evighedstalenter, vi har gående - dvs. ud med Lyngø, Kakeeto, Thellufsen og Bytyqi. Der er altså ikke noget i de drenge og det er bedre at få sendt dem videre og så til gengæld supplere truppen med 1-2 erfarne breddespillere, der kan give noget reel konkurrence.

Derudover må vi beslutte om vi satser på Abildgaard eller MC og om vi satser på Ramkilde eller Wessam. Det kan måske klares med udlejning, men hellere en egentlig frasortering af den ene i hver situation.

Endelig er det også ret åbenlyst at Safranko, Flores og Pallesen ikke har slået til, men det kommer nok også mere an på om der er en aftager et sted.

Alt i alt kan der forhåbentlig skabes plads til 1-2 profiler og 1-2 erfarne breddespillere, der kan skabe konkurrence og også gerne være typer, der kan bidrage med lidt stemning og vildskab i omklædningsrummet. Det trænger vi ved gud til.
Wait what?

Lyngø evighedstalent? Manden er 20 og blev hentet op i truppen juni 17 - altså for 10 måneder siden, og var udtaget til bænken i går. Jeg er med på en udrensning, men muligvis af en med lidt indsigt i truppen?
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 23. apr 2018, 13:50

Yankee skrev:Selvom Gaarde prædiker kontinuitet håber jeg nu man får ryddet lidt op i de mange evighedstalenter, vi har gående - dvs. ud med Lyngø, Kakeeto, Thellufsen og Bytyqi. Der er altså ikke noget i de drenge og det er bedre at få sendt dem videre og så til gengæld supplere truppen med 1-2 erfarne breddespillere, der kan give noget reel konkurrence.

Derudover må vi beslutte om vi satser på Abildgaard eller MC og om vi satser på Ramkilde eller Wessam. Det kan måske klares med udlejning, men hellere en egentlig frasortering af den ene i hver situation.

Endelig er det også ret åbenlyst at Safranko, Flores og Pallesen ikke har slået til, men det kommer nok også mere an på om der er en aftager et sted.

Alt i alt kan der forhåbentlig skabes plads til 1-2 profiler og 1-2 erfarne breddespillere, der kan skabe konkurrence og også gerne være typer, der kan bidrage med lidt stemning og vildskab i omklædningsrummet. Det trænger vi ved gud til.
Enig, enig, enig. Lad os nu få sorteret ud i leverpostejstyperne. Jeg ser gerne at vi satser på Abildgaard fremfor MC. De er lige ringe pasningsspillere, men der er flere krummer i Abildgaard.
Thellufsen må være færdig i AaB, lidt for meget en Andreas Bruhn-type med fin teknik men ikke så meget andet.

Vi skal have mindst 1 type ind, der har den vildskab og aggressivitet som truppen mangler. En spiller karakteriserede det for nylig som en ualmindeligt stille trup, hvor ingen stikker ud (bortset fra Wessam ;-)). Det skal der ændres på, for det forklarer hvorfor ingen reagerer på modgang. Og mængden af nordjyske talenter uden pondus og gennemslagskraft har vi altså i overflod af.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 23. apr 2018, 14:29

Yankee skrev:Selvom Gaarde prædiker kontinuitet håber jeg nu man får ryddet lidt op i de mange evighedstalenter, vi har gående - dvs. ud med Lyngø, Kakeeto, Thellufsen og Bytyqi. Der er altså ikke noget i de drenge og det er bedre at få sendt dem videre og så til gengæld supplere truppen med 1-2 erfarne breddespillere, der kan give noget reel konkurrence.

Derudover må vi beslutte om vi satser på Abildgaard eller MC og om vi satser på Ramkilde eller Wessam. Det kan måske klares med udlejning, men hellere en egentlig frasortering af den ene i hver situation.

Endelig er det også ret åbenlyst at Safranko, Flores og Pallesen ikke har slået til, men det kommer nok også mere an på om der er en aftager et sted.

Alt i alt kan der forhåbentlig skabes plads til 1-2 profiler og 1-2 erfarne breddespillere, der kan skabe konkurrence og også gerne være typer, der kan bidrage med lidt stemning og vildskab i omklædningsrummet. Det trænger vi ved gud til.
Enig, vi skal nok engang have luget lidt ud i truppen, og det gælder både i bredden og i spillere der burde være profiler.

Lyngø er førsteårssenior så at kalde ham evighedstalent er naturligvis ikke korrekt, men jeg ved godt hvad du mener. Han skal være tættere på spilletid. Her kunne en udlejning måske komme på tale. De 3 andre du nævner er jeg enig ikke har rykket sig nok, og bør søge ny klub på permanent basis.

Jeg synes der er plads til både Ramkilde og Wessam. Sidstnævnte er lige rykket op og har allerede flere gode indhop på bogen. Han ser meget spændende ud. Hvis der skal skilles en væk, er det afgjort Ramkilde, der har fået ødelagt sin seniorstart fuldstændig af skader. Jeg ser dog aller helst en udlejning.

Flores skal spille et fornuftigt VM og så håber jeg da at AaB og agenterne arbejder stenhårdt på at finde en ny klub til ham. Han bliver aldrig en succes hos os. Til gengæld må det blive svært at komme af med Safranko og Pallesen, som er dyrt indkøbte og har fejlet fuldstændig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Silver77 » 23. apr 2018, 14:49

Nogen som kender mere til ham her Kerim Mrabti 23 år kontrakt udløb 30/11-18 spiller i Djurgarden har spillet 3 kampe på det svenske landshold. Lige en spiller efter lynges hoved haha.

Ellers løber Dame N'Doye kontrakt ud her til sommer, han er godt nok 33 år men måske kan han lære pohl noget mere koldblodighed foran mål.

Urealistisk ville jeg ikke sige nej tak til Klaas-Jan Huntelaar som også har kontrakt udløb til sommmer, men Ajax har dog en option på 1 år mere, se det er en hylde AaB aldrig har handlet ind på før.

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 23. apr 2018, 15:04
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 23. apr 2018, 15:35

Synes også der skal renses lidt ud i leverpostejen. De talenter der står på spring må gribe chancen.

Hvis ikke de har fået 5-10kampe efter to sæsoner må det absolut være videre i teksten.
Ali ser lovende ud med noget speed ift mange af de andre. Abildgaard tror jeg også på han har noget god fysik. MC er jeg skeptisk overfor, god placering men virker desværre meget tung.

Ser gerne der kommer nye op men så skal andre videre, evt på udlejning.

Jeg ser gerne man prøver at finde nogle i 1 division som man gjorde med Thelander hvis der render nogle 20-22 årige lidt modne spiller med kampe i benene rundt. Alternativt at prøve nogle fra Skandinavien kontra de ukendte markeder. Har desværre ikke kendskab til konkrete emner.
:aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 23. apr 2018, 15:54

abbifar skrev:
Wait what?

Lyngø evighedstalent? Manden er 20 og blev hentet op i truppen juni 17 - altså for 10 måneder siden, og var udtaget til bænken i går. Jeg er med på en udrensning, men muligvis af en med lidt indsigt i truppen?
Der er altså ikke noget stjerne-potentiale i Lyngø. Han er en meget ordinær stopper, der kommer til at få en fin karriere i 1./2. division. Det kan godt være du ikke synes jeg har indsigt, men så må du jo forklare de kvaliteter, der gør Lyngø værd at satse på?

Problemet er at Lyngø samtidig ikke er nogen god back-up. Ingen af os vil jo være trygge ved at smide ham ind i 4-5 kampe fordi han aldrig har spillet på det niveau før. Lad os i stedet få fat i en talentfuld, senior-proven stopper som Rasmus Lauritsen eller Andreas Kaltoft afhængigt af hvem der rykker op eller en Superliga-proven type som Søren Henriksen, der kan fås billigt og vil være en 100% driftsikker reserve for KP og Okore, som jo nok skal misse nogle kampe. Så kunne vi også slippe for at aflevere 4-6 point i Jakob Blåbjerg-spanden år efter år.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 23. apr 2018, 16:31

Yankee skrev:
abbifar skrev:
Wait what?

Lyngø evighedstalent? Manden er 20 og blev hentet op i truppen juni 17 - altså for 10 måneder siden, og var udtaget til bænken i går. Jeg er med på en udrensning, men muligvis af en med lidt indsigt i truppen?
Der er altså ikke noget stjerne-potentiale i Lyngø. Han er en meget ordinær stopper, der kommer til at få en fin karriere i 1./2. division. Det kan godt være du ikke synes jeg har indsigt, men så må du jo forklare de kvaliteter, der gør Lyngø værd at satse på?
Hvor meget har du set til Lyngø, altså udover de u19 kampe du/vi så sidste år?

Det er heller ikke min fornemmelse at han er tæt på SL niveau, men det er kun ud fra de få u19 kampe jeg så med ham. Han kan have rykket sig. AaB gav ham en kontrakt for 10 måneder siden, så de må have set et potentiale. Det er hurtigt endegyldigt at udelukke ham. Jeg er dog helt enig i at det er skidt at han er 4. valg, hvis ikke vi reelt set er klar til at give ham chancen ved skader/karantæner, og det er der ikke så meget der tyder på at vi er.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 23. apr 2018, 19:04

Ovenpå denne sæson må det være fair, at kigge kritisk på vores højt besungne talenter og tid til at overveje hvem af de unge der skal have en fremtid i truppen. Vi har en målsætning om 50% af egen avl i truppen, men det må være et krav at dem der er i truppen er gode nok eller har potentiale til at blive det. Det må gælde om så vi har 20 %, 50 % eller 80 % af egen avl.

- Blåbjerg: Ud
Det var en kæmpe fejl at forlænge med Blåbjerg. På trods af 93 kampe i Superligaen er hans bundniveau stadig katastrofalt ringe. Synes ikke en gang, at han har tilstrækkeligt niveau til at være 4. valg.
- Jannik Pohl: 2-3 valg til angrebet
Pohl arbejder kanont godt og jeg synes kun han mangler at blive en bedre afslutter for for alvor at brage igennem. Afslutningerne er dog for ringe til at være 1. angriber, men han bør spille med en stærkere makker eller være 1. reserve.
- Magnus Christensen: Ud
Kan være god nok til kampe, hvor der skal skriges men der er simpelthen for lidt fodbold i ham og han er slet slet ikke dynamisk nok til det AaB vil. Kunne sikkert godt fungere i Horsens eller lign.
- Rasmus Thellufsen: På vippen
Jeg kan godt se nogle ting i Thellufsen og for så vidt har jeg svært ved at forstå han spiller i stedet for en ofte usynlig Flores. Dog er det også alt for inkonsistent og bundniveauet eksisterer nærmest ikke.
- Ramkilde: Udenfor vurdering
Har været meget skadet og er vel først i denne sæson vi alvor kunne forvente indhop som han så ikke har kunnet lave pga. skaderne.
- Lyngø: Ud
Når man ikke en gang kan true Blåbjergs plads på 1. holdet må det stå sløjt til.
- Børsting: Reserve
Fin reserve at have rendende. Vi skal absolut beholde ham, men gøre os klart at han ikke bliver den næste "AaB kant" i stil med Kusk, Thomsen eller Lucas.
- Kakeeto: Sats på ham
Jeg synes han kan meget mere end de andre Würtz reserver og jeg kan især godt lide hans pasninger frem i banen. Jeg satser hellere på Kakeeto end MC.
- Abildgaard: Giv ham en sæson mere
Abildgaard har absolut flyttet sig og hans fysik er blevet merget bedre. Hold ham bare omkring holdet en sæson mere og se om han kan flytte sig yderligere.
- Wessam: Reserve i næste sæson
Skal absolut have flere indhop og muligheder for at etablere sig. Næppe god nok til at være en starter, men skal være med omkring truppen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 23. apr 2018, 19:50

Jakobsen skrev:Ovenpå denne sæson må det være fair, at kigge kritisk på vores højt besungne talenter og tid til at overveje hvem af de unge der skal have en fremtid i truppen. Vi har en målsætning om 50% af egen avl i truppen, men det må være et krav at dem der er i truppen er gode nok eller har potentiale til at blive det. Det må gælde om så vi har 20 %, 50 % eller 80 % af egen avl.

- Blåbjerg: Ud
Det var en kæmpe fejl at forlænge med Blåbjerg. På trods af 93 kampe i Superligaen er hans bundniveau stadig katastrofalt ringe. Synes ikke en gang, at han har tilstrækkeligt niveau til at være 4. valg.
- Jannik Pohl: 2-3 valg til angrebet
Pohl arbejder kanont godt og jeg synes kun han mangler at blive en bedre afslutter for for alvor at brage igennem. Afslutningerne er dog for ringe til at være 1. angriber, men han bør spille med en stærkere makker eller være 1. reserve.
- Magnus Christensen: Ud
Kan være god nok til kampe, hvor der skal skriges men der er simpelthen for lidt fodbold i ham og han er slet slet ikke dynamisk nok til det AaB vil. Kunne sikkert godt fungere i Horsens eller lign.
- Rasmus Thellufsen: På vippen
Jeg kan godt se nogle ting i Thellufsen og for så vidt har jeg svært ved at forstå han spiller i stedet for en ofte usynlig Flores. Dog er det også alt for inkonsistent og bundniveauet eksisterer nærmest ikke.
- Ramkilde: Udenfor vurdering
Har været meget skadet og er vel først i denne sæson vi alvor kunne forvente indhop som han så ikke har kunnet lave pga. skaderne.
- Lyngø: Ud
Når man ikke en gang kan true Blåbjergs plads på 1. holdet må det stå sløjt til.
- Børsting: Reserve
Fin reserve at have rendende. Vi skal absolut beholde ham, men gøre os klart at han ikke bliver den næste "AaB kant" i stil med Kusk, Thomsen eller Lucas.
- Kakeeto: Sats på ham
Jeg synes han kan meget mere end de andre Würtz reserver og jeg kan især godt lide hans pasninger frem i banen. Jeg satser hellere på Kakeeto end MC.
- Abildgaard: Giv ham en sæson mere
Abildgaard har absolut flyttet sig og hans fysik er blevet merget bedre. Hold ham bare omkring holdet en sæson mere og se om han kan flytte sig yderligere.
- Wessam: Reserve i næste sæson
Skal absolut have flere indhop og muligheder for at etablere sig. Næppe god nok til at være en starter, men skal være med omkring truppen.
Jeg er rystende enig med dig i dine betragtninger, men har dog et par kommentarer:

Thellufsen bør også ud. Han er jo nærmest ikke i betragtning til truppen, og det er altså ikke meget, han viser, når han spiller. Jo, han har da en fin teknik, men det er altså ikke noget, der kan bygges en fremtid i AaB på.

Jeg er også særdeles enig i dine betragtninger ift den centrale midt. MC har stadig ikke bevist, at han er meget mere end en kampdræbende boldflytter. Han skaber ikke noget fremad banen, og hvis han så bare havde Würtz' kompetencer i det defensive, kunne man overveje. Men det har han heller ikke. Han er for mig indbegrebet af det nuværende AaB - kedelig, grå, anonym og uden spidskompetencer. Her er jeg også meget mere til Kakeeto - han har noget drive, han tænker mere fremad og offensivt også. Han er ikke så driftsikker, men det kan han lære ved at spille mere.

Og ham der Ramkilde? Er det ikke bare på tide at få ham vippet ud? Ingen aner, om han overhovedet eksisterer.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af FIDEL » 23. apr 2018, 22:18

Jeg synes det er helt vildt, at flere synes Thellufsen skal ud. Han har været skadet og derefter har han ikke været i form til at få spilletid.
Vi taler om en ung spiller, som i nogle kampe har været kampafgørende og scoret flotte mål.
Jeg tror stadig på ham, da han har stort potentiale.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Erasmus Montanus » 23. apr 2018, 22:24

BassogogsVen skrev: Og ham der Ramkilde? Er det ikke bare på tide at få ham vippet ud? Ingen aner, om han overhovedet eksisterer.
Jeg synes ikke, vi skal kaste et kæmpetalent væk, der har været uheldig med skader i løbet af hele denne sæson. Han er kun 19. Slap af.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Romario
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 21. jul 2011, 10:46
Favoritspiller: Peter Rasmussen, Thomas Enevoldsen, Jakob Ahlmann
Geografisk sted: 9560

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Romario » 23. apr 2018, 22:49

Forza skrev:
FIDEL skrev:
Romario skrev:
Hovedet skrev:
Forza skrev:
Mogens skrev:Louka Andreasen, som tidligere har været til prøvetræning blev den anden dag vurderet til at være Hvidovres guldæg, som de har forlænget med til 2022, mener jeg han sagde.

Det er naturligvis omsonst at tro, at en 20-årig 2. divisionsspiller (snart 1. div) skal være frelseren i vores nuværende forfatning, men han er sgu god, fuld af energi og som sagt meget lovprist i Hvidovre. Lang kontrakt, men stadig i en lavere rangerende klub, så han burde være til at få til en ok pris. Så længe Wieghorst er her, tror jeg dog næppe, der er den store ide i at købe en offensiv-spiller, der skal udvikles.
Spot on. Og det er jo meget sigende at samtlige unge talenters udvikling er stagneret under MW.
Med undtagelse af Joachim Mæhle har vi ikke leveret noget som helst på den front siden Nikolaj Thomsen debuterede tilbage i 2011 eller lignende, så det er næppe Wieghorst skyld. De spillere er jo bare ikke bedre.
Jeg har rost Louka før, da jeg har set ham i mange kampe. Han kan tage springet, og vil ikke blive en ny Thrane. Hvis det skulle ske, så æder jeg en stråhat siddende på tyren... Louka har rette indstilling, og er et offensivt kæmpetalent, som ikke bør spilde en sæson i 1. Division, men som bør springe direkte i Suppen efter denne sæson. Og nej, jeg er ikke hans agent. :D
Jeg vil rigtig gerne se Louka i AaB, men han er som type ikke en typisk indadvendt kant, og så skal vi jo endelig ikke have kanter med power, fysik og fart i AaB. Vi skal jo åbenbart have små vævre spillere, som iøvrigt ikke kan arbejde defensivt,hvilket så udstiller vores backs. :aabfan:
Vores tider med et spillemæssigt koncept er ovre. Vi skulle jo også eftersigende spille offensivt fodbold.

Har han talentet kan vi sagtens leve med at ændre i taktikken i hans side eller lade ham prøve at trække ind i banen. Kunne jo hære han også kunne trives i denne rolle.
Han er venstrebenet, men dog ikke lige så etbenet som Kusk. Louka kan også spille hængende, og kunne jo være back-up til Kusk på højre når han ikke passede venstre, og ellers behøver begge kanter vel ikke nødvendigvis at være nogen, som trækker ind i banen for at afslutte selv..?

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamling » 24. apr 2018, 06:22

[quote="Jakobsen"]Ovenpå denne sæson må det være fair, at kigge kritisk på vores højt besungne talenter og tid til at overveje hvem af de unge der skal have en fremtid i truppen. Vi har en målsætning om 50% af egen avl i truppen, men det må være et krav at dem der er i truppen er gode nok eller har potentiale til at blive det. Det må gælde om så vi har 20 %, 50 % eller 80 % af egen avl.

- Blåbjerg: Ud
Det var en kæmpe fejl at forlænge med Blåbjerg. På trods af 93 kampe i Superligaen er hans bundniveau stadig katastrofalt ringe. Synes ikke en gang, at han har tilstrækkeligt niveau til at være 4. valg.
- Jannik Pohl: 2-3 valg til angrebet
Pohl arbejder kanont godt og jeg synes kun han mangler at blive en bedre afslutter for for alvor at brage igennem. Afslutningerne er dog for ringe til at være 1. angriber, men han bør spille med en stærkere makker eller være 1. reserve.
- Magnus Christensen: Ud
Kan være god nok til kampe, hvor der skal skriges men der er simpelthen for lidt fodbold i ham og han er slet slet ikke dynamisk nok til det AaB vil. Kunne sikkert godt fungere i Horsens eller lign.
- Rasmus Thellufsen: På vippen
Jeg kan godt se nogle ting i Thellufsen og for så vidt har jeg svært ved at forstå han spiller i stedet for en ofte usynlig Flores. Dog er det også alt for inkonsistent og bundniveauet eksisterer nærmest ikke.
- Ramkilde: Udenfor vurdering
Har været meget skadet og er vel først i denne sæson vi alvor kunne forvente indhop som han så ikke har kunnet lave pga. skaderne.
- Lyngø: Ud
Når man ikke en gang kan true Blåbjergs plads på 1. holdet må det stå sløjt til.
- Børsting: Reserve
Fin reserve at have rendende. Vi skal absolut beholde ham, men gøre os klart at han ikke bliver den næste "AaB kant" i stil med Kusk, Thomsen eller Lucas.
- Kakeeto: Sats på ham
Jeg synes han kan meget mere end de andre Würtz reserver og jeg kan især godt lide hans pasninger frem i banen. Jeg satser hellere på Kakeeto end MC.
- Abildgaard: Giv ham en sæson mere
Abildgaard har absolut flyttet sig og hans fysik er blevet merget bedre. Hold ham bare omkring holdet en sæson mere og se om han kan flytte sig yderligere.
- Wessam: Reserve i næste sæson
Skal absolut have flere indhop og muligheder for at etablere sig. Næppe god nok til at være en starter, men skal være med omkring truppen.”

Kakeeto har over flere sæsoner kun vist meget lidt, så han kan roligt sættes på ud holdet sammen med enten mc eller Abildgård.
Blåbjerg og ramkilde kan vi også roligt skibe videre og bytyqi skal straks udlejes igen.
Lyngø er jeg i tvivl om. Der er en stor fare for at han bare bliver en ny rokkedal.
Børsting og thellufsen bør beholdes som reserver.
Pallesen og Safranko kan vi roligt sælge igen.
Alt i alt omkring 5-7 spillere ud.
Det bør give plads til 3 gode indkøb - 1 til hver kæde og så den obligatoriske oprykning af 2-3 talenter.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 24. apr 2018, 07:03

Synes godt nok det er en vild standard I har, hvis Blåbjerg ikke kan være 3-4 løsning i klubben.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 24. apr 2018, 08:02

Folk er godt nok hurtige til at sende spillere videre - hold da helt op. Ramkilde har fået sin seniortid/sidste del af U19tiden spoleret af skader, men samtidig en spiller ret store tyske klubber var interesseret i at hente. Lyngø er en stopper med virkelig gode pasningsevner, så ham ville jeg heller ikke afskrive. Jeg kan rigtig godt lide MC og synes feks han var bedste mand i Parken mod FCK. Abildgaard får uvurderlige minutter pt. Thellufsen er som type meget op og ned, men han kan nogle ting når det kører for ham, så ham ville jeg bestemt beholde. Kakeeto ser jeg ikke det store lys i, så ham havde jeg nok sendt på leje. Det er spillere som PK, Pallesen og Safranko der burde blive skibbet videre. Synes egentlig Pallesen startede fint i AaB, men han er simpelthen for dårlig i pasningsspillet og indlæg er oftest ikke gode nok. I sommers foreslog jeg at man ligeså godt kunne afprøve Børsting på den back i stedet for at hente en ny udefra - det kunne have sparet os 2,5 mio. På U19 holdet render der også en talentfuld højre wingback rundt(som samtidig kan spille central midt også).
Bytyqi er jeg meget i tvivl om - kommer an på hvilken plads AaB egentlig ser han bedst på. Jeg har ikke set en eneste Skive kamp i år, så svært at vurdere ham. Han er dog fint med teknisk, men Lukas Klitten kommer på den venstre back og hans potentiale er langt højere.
Jeg savner Winsnes

Låst