Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 29. jul 2018, 14:37

Halil skrev:Har talt med Rabbi Rosenberg.

Han siger at AaB er enige med Hobro om en pris på Pål. Men madammen vil bo i Århus, hvilket gir problemer.

Pål ville være fin, men 2-3 år for sent.
Er du seriøs? Skulle næppe være et problem at blive boende i Århus.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af LordMessi » 29. jul 2018, 14:44

Hanga skrev:
Halil skrev:Har talt med Rabbi Rosenberg.

Han siger at AaB er enige med Hobro om en pris på Pål. Men madammen vil bo i Århus, hvilket gir problemer.

Pål ville være fin, men 2-3 år for sent.
Er du seriøs? Skulle næppe være et problem at blive boende i Århus.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Muligvis transport tiden der tænkes på. Der bliver dobbelt op - men ja enig. Burde ikke være det største problem.

Lyder spændende hvis den holder vand.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 29. jul 2018, 15:14

Ikke så overraskende, hvis det bliver de to spillere vi går efter. Sikre kort, som man kender. På samme måde som Morten Wieghorst går efter at sikre sig, så har Gaarde nu også slået ind på den vej. Måske i erkendelse af at man har begået så graverende fejl at tålmodigheden var ved at være opbrugt.
Nu får vi nok 2 spillere der har bevist sig i Superligaen.
Så længe vi ikke kan scoute bedre end vi gør, så er det helt sikkert også den rigtige løsning.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2018, 15:21

Ved sgu ikke med Pål. Hans sidste sæson i Hobro var vanvittig god, men kunne godt frygte han er et one-hit wonderer og vil han passe til vores spillestil? Ud fra hans stats har han scoret kontinuerligt i alle sæsoner både på højest og næsthøjeste niveau. Dog har han ikke scoret helt så meget som sidste sæson. Omvendt tror jeg nok han skulle lave 10+ mål for os med kontinuerlig spilletid, men så skal Wieghorst sgu også til at stille kontinuerligt op så vores offensiv kommer til at virke sammen. Alt i alt er jeg positiv for Pål, hvis han skulle komme og Hobro ikke for presset prisen for højt op. Det kræver dog, at vi også får noget mere kreativt længere tilbage da Pål ikke skaber så meget selv. Han skal fordres, men jeg kan godt sige god for flg.



Der vil stadig kunne gives en del spilletid til vores egne og man kunne variere det lidt og f.eks. sætte Kadrii frem og Pohl på kanten så det udelukker ikke Thellufsen, Abildgaard og Pohl fra spilletid. Jeg tror virkelig på det tre kløver og jeg tror faktisk Pohl og Pål kan komplementere hinanden godt.

Mon ikke familien Kirkevolds boligproblemer er til at løse med lidt ekstra mønt og en præsentation af Aalborg? Det er da bl.a. hurtigere at komme til Norge fra Aalborg end Århus da Lufthavnen ligger tæt på byen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 29. jul 2018, 15:23

Pål er sådan en OB transfer. :thumbsdown:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2018, 15:25

De Fem skrev:
29. jul 2018, 15:23
Pål er sådan en OB transfer. :thumbsdown:
Det synes jeg ikke nødvendigvis er tilfældet eller et problem. OBs problem er IMO, at de henter 2-4 middelmådige spillere til startopstillingen hvert vindue og deres flok er for sammenbagt. Jeg mener dog Pål er væsentligt større end hvad OB har hentet de sidste par år udover AK og derudover har vi en enhed der begynder at fungere modsat OB som ikke har haft et velfungerende hold i næsten 10 år.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af OmkringAarhus » 29. jul 2018, 15:27

Hanga skrev:
29. jul 2018, 12:47
NIN skrev:
29. jul 2018, 12:03



Nu er der jo en verden til forskel på hvad man kan håbe på og hvad som er realiteter. Jeg synes det vil være en skam, udvikler vi os til en klub, hvor vi ikke kan hive på papiret bedre spillere ind i frygt for at udviklingen vil gå i stå hos dem der måske er på spring. Målet må være at skærpe konkurrencen, samt at aflaste nogle af de unge spillere, så de ikke står med hovedansvaret hvis vi igen-igen havner i en lorte sæson. Der er forskel på at kan og skal præstere.
Helt enig.
Thellufsen har altså 2 sæsoner som senior i bagagen og har ikke formået at rykke sig for alvor. Det har været ind og ud af holdet fordi de gode præstationer har været for få. Jeg synes afgjort at han skal fortsætte med at få chancer, men vi må ikke sætte alt på et bræt med ham. Heldigvis har vi også andre spillere der kan tage pladsen, og derfor mener jeg som skrevet at vi mangler mere i angrebet, men det ville afgjort være en god ting for holdet at få Kadrii eller lign. ind, og måske også bedre for Thellufsen når det kommer til stykket.
Thellufsen er 21 år gammel. Det er vel tidligere set, at en spiller får et seriøst gennembrud som måske 23-årig?

Jeg synes det lyder fint med halvanden sæson som 2. valg, men stadig med masser af indhop. Han kan sagtens blive stamspiller i 2020 og et par år frem.

Med Kadriis skader (hvis han kommer) kan det jo være, det bliver til en hel del spilletid. Og når vi spiller 4-5-1 vil de sikkert kunne spille samtidig.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 29. jul 2018, 15:29

Halil skrev:
29. jul 2018, 14:34
Har talt med Rabbi Rosenberg.

Han siger at AaB er enige med Hobro om en pris på Pål. Men madammen vil bo i Århus, hvilket gir problemer.

Pål ville være fin, men 2-3 år for sent.
Det er internettets skyld jeg ikke kan skelne længere, men er det en joke?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9000AaB » 29. jul 2018, 15:33

Jakobsen skrev:
29. jul 2018, 15:21
Ved sgu ikke med Pål. Hans sidste sæson i Hobro var vanvittig god, men kunne godt frygte han er et one-hit wonderer og vil han passe til vores spillestil? Ud fra hans stats har han scoret kontinuerligt i alle sæsoner både på højest og næsthøjeste niveau. Dog har han ikke scoret helt så meget som sidste sæson. Omvendt tror jeg nok han skulle lave 10+ mål for os med kontinuerlig spilletid, men så skal Wieghorst sgu også til at stille kontinuerligt op så vores offensiv kommer til at virke sammen. Alt i alt er jeg positiv for Pål, hvis han skulle komme og Hobro ikke for presset prisen for højt op. Det kræver dog, at vi også får noget mere kreativt længere tilbage da Pål ikke skaber så meget selv. Han skal fordres, men jeg kan godt sige god for flg.



Der vil stadig kunne gives en del spilletid til vores egne og man kunne variere det lidt og f.eks. sætte Kadrii frem og Pohl på kanten så det udelukker ikke Thellufsen, Abildgaard og Pohl fra spilletid. Jeg tror virkelig på det tre kløver og jeg tror faktisk Pohl og Pål kan komplementere hinanden godt.

Mon ikke familien Kirkevolds boligproblemer er til at løse med lidt ekstra mønt og en præsentation af Aalborg? Det er da bl.a. hurtigere at komme til Norge fra Aalborg end Århus da Lufthavnen ligger tæt på byen.
Tror Pål er en OHW og kan virkelig ik se ham i AaB med succes..... kan jeg tværtimod med Kadrii

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14810
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Hanga » 29. jul 2018, 15:41

De Fem skrev:
29. jul 2018, 15:23
Pål er sådan en OB transfer. :thumbsdown:
Manden blev altså superligatopscorer med 22 mål sidste sæson, og scorede også pænt i 1 division sæsonen forinden. Jeg er med på at han også har sine begrænsninger og svagheder, og at han ikke har niveau til voldsomt mere end superliga, men han er præcis hvad vi mangler. Vi ved hvad vi får. En mand der er garant for mål hvis man får ham sat i scene. Dygtig i feltet og i at finde mulighederne.

Jeg synes det er svært at forlange mere af en klub af AaBs størrelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af michael_nagg » 29. jul 2018, 15:47

På livescore er Pål ikke med i start opstillingen. Er han skadet/karantæne. Eller lurer der en mulig transfer

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Stefanovic » 29. jul 2018, 15:55

Kirkevold sidder fortsat ude med skade. Men synes slet ikke den transfer giver mening for Hobro eller Kirkevold. Tror ikke helt på det, om end en Kirkevold til 3-4 mio. ville være ok.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 29. jul 2018, 15:57

Halil skrev:
29. jul 2018, 14:34
Har talt med Rabbi Rosenberg.

Han siger at AaB er enige med Hobro om en pris på Pål. Men madammen vil bo i Århus, hvilket gir problemer.

Pål ville være fin, men 2-3 år for sent.
Han har ytret store ønsker om at komme til udlandet til en stærkere liga. Hvorfor skulle han lige pludselig være tilfreds med at tage et lille step op til AaB? Der er en måned tilbage af vinduet, så det er da relativt hurtigt at give op og "nøjes" med AaB og superligaen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2018, 15:57

michael_nagg skrev:
29. jul 2018, 15:47
På livescore er Pål ikke med i start opstillingen. Er han skadet/karantæne. Eller lurer der en mulig transfer
Skadet

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 29. jul 2018, 17:07

OmkringAarhus skrev:
29. jul 2018, 15:27
Hanga skrev:
29. jul 2018, 12:47
NIN skrev:
29. jul 2018, 12:03



Nu er der jo en verden til forskel på hvad man kan håbe på og hvad som er realiteter. Jeg synes det vil være en skam, udvikler vi os til en klub, hvor vi ikke kan hive på papiret bedre spillere ind i frygt for at udviklingen vil gå i stå hos dem der måske er på spring. Målet må være at skærpe konkurrencen, samt at aflaste nogle af de unge spillere, så de ikke står med hovedansvaret hvis vi igen-igen havner i en lorte sæson. Der er forskel på at kan og skal præstere.
Helt enig.
Thellufsen har altså 2 sæsoner som senior i bagagen og har ikke formået at rykke sig for alvor. Det har været ind og ud af holdet fordi de gode præstationer har været for få. Jeg synes afgjort at han skal fortsætte med at få chancer, men vi må ikke sætte alt på et bræt med ham. Heldigvis har vi også andre spillere der kan tage pladsen, og derfor mener jeg som skrevet at vi mangler mere i angrebet, men det ville afgjort være en god ting for holdet at få Kadrii eller lign. ind, og måske også bedre for Thellufsen når det kommer til stykket.
Thellufsen er 21 år gammel. Det er vel tidligere set, at en spiller får et seriøst gennembrud som måske 23-årig?

Jeg synes det lyder fint med halvanden sæson som 2. valg, men stadig med masser af indhop. Han kan sagtens blive stamspiller i 2020 og et par år frem.

Med Kadriis skader (hvis han kommer) kan det jo være, det bliver til en hel del spilletid. Og når vi spiller 4-5-1 vil de sikkert kunne spille samtidig.
Prøv at forklar det til Hjulmand i FCN. Han er skingrende skør, han stiller op med 17-18-19-årige i startopstillingen mod nr. 1 i henholdsvis Sverige og DK - og vinder!

Men hvis jeg skriver at løbet er kørt for 23-årige Kakeeto, så svarer folk “naaaaarj nej, han kan sagtens blive god og få en stor rolle i AaB i fremtiden”.
De her FCN spillere har 6-7 års forspring til sådan en som Kakeeto.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 29. jul 2018, 17:28

Patmand skrev:
29. jul 2018, 17:07
OmkringAarhus skrev:
29. jul 2018, 15:27
Hanga skrev:
29. jul 2018, 12:47
NIN skrev:
29. jul 2018, 12:03



Nu er der jo en verden til forskel på hvad man kan håbe på og hvad som er realiteter. Jeg synes det vil være en skam, udvikler vi os til en klub, hvor vi ikke kan hive på papiret bedre spillere ind i frygt for at udviklingen vil gå i stå hos dem der måske er på spring. Målet må være at skærpe konkurrencen, samt at aflaste nogle af de unge spillere, så de ikke står med hovedansvaret hvis vi igen-igen havner i en lorte sæson. Der er forskel på at kan og skal præstere.
Helt enig.
Thellufsen har altså 2 sæsoner som senior i bagagen og har ikke formået at rykke sig for alvor. Det har været ind og ud af holdet fordi de gode præstationer har været for få. Jeg synes afgjort at han skal fortsætte med at få chancer, men vi må ikke sætte alt på et bræt med ham. Heldigvis har vi også andre spillere der kan tage pladsen, og derfor mener jeg som skrevet at vi mangler mere i angrebet, men det ville afgjort være en god ting for holdet at få Kadrii eller lign. ind, og måske også bedre for Thellufsen når det kommer til stykket.
Thellufsen er 21 år gammel. Det er vel tidligere set, at en spiller får et seriøst gennembrud som måske 23-årig?

Jeg synes det lyder fint med halvanden sæson som 2. valg, men stadig med masser af indhop. Han kan sagtens blive stamspiller i 2020 og et par år frem.

Med Kadriis skader (hvis han kommer) kan det jo være, det bliver til en hel del spilletid. Og når vi spiller 4-5-1 vil de sikkert kunne spille samtidig.
Prøv at forklar det til Hjulmand i FCN. Han er skingrende skør, han stiller op med 17-18-19-årige i startopstillingen mod nr. 1 i henholdsvis Sverige og DK - og vinder!

Men hvis jeg skriver at løbet er kørt for 23-årige Kakeeto, så svarer folk “naaaaarj nej, han kan sagtens blive god og få en stor rolle i AaB i fremtiden”.
De her FCN spillere har 6-7 års forspring til sådan en som Kakeeto.
Vi har set flere "late bloomers" i AaB, Abildgaard er vel et ok eksempel på en spiller som godt nok har været inde i billedet, men først nu begynder at fylde trøjen ud. Jeg synes dog du har en pointe, vi formår ikke at modne de helt unge tidligt. I ungdomsrækkerne har AaB ikke for vane at matche up, hvilket man helt klart har i FCN. Vores spillere er generelt et par år bagud i forhold til modning, om det er godt eller skidt ved jeg ikke. Mht eksempelvis Kakeeto, vil jeg mene at han skal udlejes nu og skulle sikkert have været det for et år siden. Hvis vores spillere stagnerer i 23-års alderen, så må der andre strategier til.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7872
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 29. jul 2018, 17:56

Hvis rygtet om Pål er sandt så har jeg et lidt ambivalent forhold til det. Han var outstanding sidste år og nærmest en en-mands hær for Hobro.

Jeg frygter dog den sæson var en enlig svane. Samtidig ser jeg store begrænsninger i hans spil og er ikke sikker på han passer godt ind i MW’s spillestil (hvis han har sådan en).

På plussiden tæller dog også at det må være en erkendelse fra Gaardes side om at hans evner på det udenlandske marked er meget små.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af De Fem » 29. jul 2018, 17:56

Hanga skrev:
29. jul 2018, 15:41
De Fem skrev:
29. jul 2018, 15:23
Pål er sådan en OB transfer. :thumbsdown:
Manden blev altså superligatopscorer med 22 mål sidste sæson, og scorede også pænt i 1 division sæsonen forinden. Jeg er med på at han også har sine begrænsninger og svagheder, og at han ikke har niveau til voldsomt mere end superliga, men han er præcis hvad vi mangler. Vi ved hvad vi får. En mand der er garant for mål hvis man får ham sat i scene. Dygtig i feltet og i at finde mulighederne.

Jeg synes det er svært at forlange mere af en klub af AaBs størrelse.
Ja, men han er fandme en begrænset spiller. Thomas Dalgaard blev også topscorer uden at resten af verden stod og hev i ham. Han havde en periode hvor han var vildt effektiv, men tror ikke det kommer igen på SL eller højere niveau. Han er en fin angriber, men heller ikke mere end det. Ville være helt hul i hovedet at bruge 3-4 mio på ham.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 29. jul 2018, 18:08

De Fem skrev:
29. jul 2018, 17:56
Hanga skrev:
29. jul 2018, 15:41
De Fem skrev:
29. jul 2018, 15:23
Pål er sådan en OB transfer. :thumbsdown:
Manden blev altså superligatopscorer med 22 mål sidste sæson, og scorede også pænt i 1 division sæsonen forinden. Jeg er med på at han også har sine begrænsninger og svagheder, og at han ikke har niveau til voldsomt mere end superliga, men han er præcis hvad vi mangler. Vi ved hvad vi får. En mand der er garant for mål hvis man får ham sat i scene. Dygtig i feltet og i at finde mulighederne.

Jeg synes det er svært at forlange mere af en klub af AaBs størrelse.
Ja, men han er fandme en begrænset spiller. Thomas Dalgaard blev også topscorer uden at resten af verden stod og hev i ham. Han havde en periode hvor han var vildt effektiv, men tror ikke det kommer igen på SL eller højere niveau. Han er en fin angriber, men heller ikke mere end det. Ville være helt hul i hovedet at bruge 3-4 mio på ham.
Hvis man kan få en superliga topscorer for 3-4 Mill. Så er jeg sgu ligeglad med om han hedder Pål, Dalgaard eller Nadja Nadim. Så slår man bare til!
En mand som kan score 22 mål for et bovlamt Hobro hold, kan også score 2 cifret for os.
Forventer man noget bedre end en topscorer fra sidste sæson. Så tror jeg man bliver skuffet!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5224
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Jakobsen » 29. jul 2018, 18:19

DobbeltA skrev:
Patmand skrev:
29. jul 2018, 17:07
OmkringAarhus skrev:
29. jul 2018, 15:27
Hanga skrev:
29. jul 2018, 12:47
NIN skrev:
29. jul 2018, 12:03



Nu er der jo en verden til forskel på hvad man kan håbe på og hvad som er realiteter. Jeg synes det vil være en skam, udvikler vi os til en klub, hvor vi ikke kan hive på papiret bedre spillere ind i frygt for at udviklingen vil gå i stå hos dem der måske er på spring. Målet må være at skærpe konkurrencen, samt at aflaste nogle af de unge spillere, så de ikke står med hovedansvaret hvis vi igen-igen havner i en lorte sæson. Der er forskel på at kan og skal præstere.
Helt enig.
Thellufsen har altså 2 sæsoner som senior i bagagen og har ikke formået at rykke sig for alvor. Det har været ind og ud af holdet fordi de gode præstationer har været for få. Jeg synes afgjort at han skal fortsætte med at få chancer, men vi må ikke sætte alt på et bræt med ham. Heldigvis har vi også andre spillere der kan tage pladsen, og derfor mener jeg som skrevet at vi mangler mere i angrebet, men det ville afgjort være en god ting for holdet at få Kadrii eller lign. ind, og måske også bedre for Thellufsen når det kommer til stykket.
Thellufsen er 21 år gammel. Det er vel tidligere set, at en spiller får et seriøst gennembrud som måske 23-årig?

Jeg synes det lyder fint med halvanden sæson som 2. valg, men stadig med masser af indhop. Han kan sagtens blive stamspiller i 2020 og et par år frem.

Med Kadriis skader (hvis han kommer) kan det jo være, det bliver til en hel del spilletid. Og når vi spiller 4-5-1 vil de sikkert kunne spille samtidig.
Prøv at forklar det til Hjulmand i FCN. Han er skingrende skør, han stiller op med 17-18-19-årige i startopstillingen mod nr. 1 i henholdsvis Sverige og DK - og vinder!

Men hvis jeg skriver at løbet er kørt for 23-årige Kakeeto, så svarer folk “naaaaarj nej, han kan sagtens blive god og få en stor rolle i AaB i fremtiden”.
De her FCN spillere har 6-7 års forspring til sådan en som Kakeeto.
Vi har set flere "late bloomers" i AaB, Abildgaard er vel et ok eksempel på en spiller som godt nok har været inde i billedet, men først nu begynder at fylde trøjen ud. Jeg synes dog du har en pointe, vi formår ikke at modne de helt unge tidligt. I ungdomsrækkerne har AaB ikke for vane at matche up, hvilket man helt klart har i FCN. Vores spillere er generelt et par år bagud i forhold til modning, om det er godt eller skidt ved jeg ikke. Mht eksempelvis Kakeeto, vil jeg mene at han skal udlejes nu og skulle sikkert have været det for et år siden. Hvis vores spillere stagnerer i 23-års alderen, så må der andre strategier til.
Når så stor en del af vores strategi er egen avl skal vi være markant bedre der. Når andre klubber kan have dem klar som 18-19 årige bør vi også, men når vi giver en spiller på den alder debut virker han som regel slet ikke klar. Det handler ikke bare om at bestemme sig for at bruge en masse unge knejter af egen avl. Vi må også se på hvordan de så bliver gode nok. Vi har hørt meget om årgang 97, men det var hvis mere kvantitet end kvalitet udover Mæhle.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk

SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Låst