Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 6. aug 2018, 08:50

Simon Jakobsen?! Pascal Gregor?!! Det er jokes, ikke?

Lad os nu lære lidt af alle de mange fejlkøb. Vi skal hente kvalitet. Vi skal hente spillere som Okore, Kusk og Rinne. Gode, etablerede spillere. Ikke alle mulige B-spillere, som alligevel ikke løfter noget.

Hvis vi skal hente spillere fra mindre danske klubber skal de have top-præsteret i ligaen, som eksempelvis Bashkim Kadrii og Pål Kirkevold har gjort det så sent som i sidste sæson - eller der skal være tale om talenter. Vi kan ikke bruge spillere bare fordi de er i start-11 hos Silkeborg, Helsingør, Viborg osv.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2018, 09:11

Yankee skrev:
6. aug 2018, 08:50
Simon Jakobsen?! Pascal Gregor?!! Det er jokes, ikke?

Lad os nu lære lidt af alle de mange fejlkøb. Vi skal hente kvalitet. Vi skal hente spillere som Okore, Kusk og Rinne. Gode, etablerede spillere. Ikke alle mulige B-spillere, som alligevel ikke løfter noget.

Hvis vi skal hente spillere fra mindre danske klubber skal de have top-præsteret i ligaen, som eksempelvis Bashkim Kadrii og Pål Kirkevold har gjort det så sent som i sidste sæson - eller der skal være tale om talenter. Vi kan ikke bruge spillere bare fordi de er i start-11 hos Silkeborg, Helsingør, Viborg osv.
Du har helt ret. Har selv i min desperation foreslået alt for dårlige spillere.
Var vi ude efter Simon Jacobsen var han jo også hentet for længst. Vi leder jo netop efter spillere, som har flere muligheder end AaB og det er jo derfor det trækker ud.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Patmand » 6. aug 2018, 09:14

Martino skrev:
5. aug 2018, 21:55
Jakobsen skrev:
5. aug 2018, 20:56
Martino skrev:
Fjernsupporter skrev:
5. aug 2018, 19:26
Haha ja det var også mærkeligt, men i forhold til AaB kunne han vel være en spændende spiller, der vel heller ikke kan være super dyr efter nedrykningen? Indrømmet så jeg ikke mange Helsingør kampe i foråret.
Vi har simpelthen for mange dygtige unge stoppere på vej, spillere som allerede nu ikke er langt efter en Pascal Gregor, så jeg forstår godt Gaarde har is i maven på lige netop den position. Skulle der så dukke en spændende mulighed op senere, kan man agere der.
Det er da fint der et noget på vej, men vi kan ikke holde pladser åbne på 1. Holdet fordi der måske kommer nogen til næste sæson fra ungdomsholdet. Så må man forstærke og sende Blåbjerg og/eller P videre når der kommer en god spiller op. Og hvem siger den unge spiller er fra Day one? Ikke just det track record for vores ungdomsarbejde viser.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Min pointe er egentlig at hvis Gaarde/Wieghorst finder Blåbjerg og KP stærke nok som potentielle startere, giver det jo ikke mening at hente endnu en CB. Abildgaard kan også spille dernede, og jeg holder fast i at flere af vores største talenter spiller CB, så regner med en eller to af dem går hele vejen.
Jeg havde fidus til Lyngø, fordi han er så pasningsstærk, men trænerteamet prioriterer anderledes.

MEN hilser da en rigtig dygtig stopper velkommen, men hvis det er i Gregor/Simon J kategorien kan det jo være ligemeget.
Det må være forbigået min opmærksomhed - Abildgaard har simpelthen spillet CB i flere Superliga-kampe???

Jeg syntes det er skønt nogle af jer følger med i hvad der foregår på ungdomssiden, men kan det tænkes I er lidt vel optimistiske, når det kommer til at bedømme hvem og hvor mange der rent faktisk bliver gode Superliga-spillere?

Du nævner selv du havde fidus til Lyngø, han fik 1 kamp og er sendt videre til 2. division. Byteqi 21 år, 0 minutter. Ramkilde 20 år, 97 minutter. Kakeeto 23 år, én hel Superliga-kamp. Jeg kunne også nævne Andreas Bruhn, Viktor Ahlmann, Sebastian Grønning og mange flere.
De var vel alle blandt vores største talenter da de var ungdomsspillere?

Jeg prøver bare at sige, at det trods alt er et fåtal der bliver bare middelmådige Superliga-spillere, som vi har rigeligt af i truppen. Så hvor stor er sandsynligheden for at de talenter du omtaler rent faktisk udvikler sig til en god Superliga CB? Tilmed inden for en overskuelig fremtid, for du vil vel ikke ha' vi skal vente 5-6 år?
Kan vi blive enige om at sandsynligheden er meget lille?

Min pointe er, at et 16-årigt talent ikke skal stoppe en sportsdirektør i at forstærke truppen nu og her, for så kommer vi fandme aldrig med i toppen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 6. aug 2018, 09:39

Patmand skrev:
6. aug 2018, 09:14
Martino skrev:
5. aug 2018, 21:55
Jakobsen skrev:
5. aug 2018, 20:56
Martino skrev:
Fjernsupporter skrev:
5. aug 2018, 19:26
Haha ja det var også mærkeligt, men i forhold til AaB kunne han vel være en spændende spiller, der vel heller ikke kan være super dyr efter nedrykningen? Indrømmet så jeg ikke mange Helsingør kampe i foråret.
Vi har simpelthen for mange dygtige unge stoppere på vej, spillere som allerede nu ikke er langt efter en Pascal Gregor, så jeg forstår godt Gaarde har is i maven på lige netop den position. Skulle der så dukke en spændende mulighed op senere, kan man agere der.
Det er da fint der et noget på vej, men vi kan ikke holde pladser åbne på 1. Holdet fordi der måske kommer nogen til næste sæson fra ungdomsholdet. Så må man forstærke og sende Blåbjerg og/eller P videre når der kommer en god spiller op. Og hvem siger den unge spiller er fra Day one? Ikke just det track record for vores ungdomsarbejde viser.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Min pointe er egentlig at hvis Gaarde/Wieghorst finder Blåbjerg og KP stærke nok som potentielle startere, giver det jo ikke mening at hente endnu en CB. Abildgaard kan også spille dernede, og jeg holder fast i at flere af vores største talenter spiller CB, så regner med en eller to af dem går hele vejen.
Jeg havde fidus til Lyngø, fordi han er så pasningsstærk, men trænerteamet prioriterer anderledes.

MEN hilser da en rigtig dygtig stopper velkommen, men hvis det er i Gregor/Simon J kategorien kan det jo være ligemeget.
Det må være forbigået min opmærksomhed - Abildgaard har simpelthen spillet CB i flere Superliga-kampe???

Jeg syntes det er skønt nogle af jer følger med i hvad der foregår på ungdomssiden, men kan det tænkes I er lidt vel optimistiske, når det kommer til at bedømme hvem og hvor mange der rent faktisk bliver gode Superliga-spillere?

Du nævner selv du havde fidus til Lyngø, han fik 1 kamp og er sendt videre til 2. division. Byteqi 21 år, 0 minutter. Ramkilde 20 år, 97 minutter. Kakeeto 23 år, én hel Superliga-kamp. Jeg kunne også nævne Andreas Bruhn, Viktor Ahlmann, Sebastian Grønning og mange flere.
De var vel alle blandt vores største talenter da de var ungdomsspillere?

Jeg prøver bare at sige, at det trods alt er et fåtal der bliver bare middelmådige Superliga-spillere, som vi har rigeligt af i truppen. Så hvor stor er sandsynligheden for at de talenter du omtaler rent faktisk udvikler sig til en god Superliga CB? Tilmed inden for en overskuelig fremtid, for du vil vel ikke ha' vi skal vente 5-6 år?
Kan vi blive enige om at sandsynligheden er meget lille?

Min pointe er, at et 16-årigt talent ikke skal stoppe en sportsdirektør i at forstærke truppen nu og her, for så kommer vi fandme aldrig med i toppen.
Nu er det jo ikke alle de spillere du nævner, jeg personligt har fidus til. Faktisk kun er fåtal af dem - spillere som Kakeeto, Grønning og V.Ahlmann har jeg aldrig set et kæmpe lys i - i hvertfald ikke som spillere der kunne blive profiler i superligaen ;)
Andreas Bruhn troede jeg meget på - og han spiller trods alt stadig Superligafodbold.

Abildgaard har jeg set spille blændende i forsvaret for reserverne, mod stærk modstand og han har også spillet der i en superligakamp mig bekendt.

Jeg mener at enten Mathias Ross eller Anders Bærtelsen når superligaen, og evt Konnerup og Thomas Christiansen. Det er alligevel fire spillere der alle helst spiller CB.
Men du har da ret, det er svært at spå om. Iøvrigt dejligt at se Kaufmann i truppen.

Jeg vil da også ønske man erstattede Blåbjerg eller KP med noget bedre, men det ser ikke sådan ud.
Jeg savner Winsnes

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 6. aug 2018, 10:29

Martino skrev:
6. aug 2018, 09:39
Patmand skrev:
6. aug 2018, 09:14
Martino skrev:
5. aug 2018, 21:55
Jakobsen skrev:
5. aug 2018, 20:56
Martino skrev:
Fjernsupporter skrev:
5. aug 2018, 19:26
Haha ja det var også mærkeligt, men i forhold til AaB kunne han vel være en spændende spiller, der vel heller ikke kan være super dyr efter nedrykningen? Indrømmet så jeg ikke mange Helsingør kampe i foråret.
Vi har simpelthen for mange dygtige unge stoppere på vej, spillere som allerede nu ikke er langt efter en Pascal Gregor, så jeg forstår godt Gaarde har is i maven på lige netop den position. Skulle der så dukke en spændende mulighed op senere, kan man agere der.
Det er da fint der et noget på vej, men vi kan ikke holde pladser åbne på 1. Holdet fordi der måske kommer nogen til næste sæson fra ungdomsholdet. Så må man forstærke og sende Blåbjerg og/eller P videre når der kommer en god spiller op. Og hvem siger den unge spiller er fra Day one? Ikke just det track record for vores ungdomsarbejde viser.

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Min pointe er egentlig at hvis Gaarde/Wieghorst finder Blåbjerg og KP stærke nok som potentielle startere, giver det jo ikke mening at hente endnu en CB. Abildgaard kan også spille dernede, og jeg holder fast i at flere af vores største talenter spiller CB, så regner med en eller to af dem går hele vejen.
Jeg havde fidus til Lyngø, fordi han er så pasningsstærk, men trænerteamet prioriterer anderledes.

MEN hilser da en rigtig dygtig stopper velkommen, men hvis det er i Gregor/Simon J kategorien kan det jo være ligemeget.
Det må være forbigået min opmærksomhed - Abildgaard har simpelthen spillet CB i flere Superliga-kampe???

Jeg syntes det er skønt nogle af jer følger med i hvad der foregår på ungdomssiden, men kan det tænkes I er lidt vel optimistiske, når det kommer til at bedømme hvem og hvor mange der rent faktisk bliver gode Superliga-spillere?

Du nævner selv du havde fidus til Lyngø, han fik 1 kamp og er sendt videre til 2. division. Byteqi 21 år, 0 minutter. Ramkilde 20 år, 97 minutter. Kakeeto 23 år, én hel Superliga-kamp. Jeg kunne også nævne Andreas Bruhn, Viktor Ahlmann, Sebastian Grønning og mange flere.
De var vel alle blandt vores største talenter da de var ungdomsspillere?

Jeg prøver bare at sige, at det trods alt er et fåtal der bliver bare middelmådige Superliga-spillere, som vi har rigeligt af i truppen. Så hvor stor er sandsynligheden for at de talenter du omtaler rent faktisk udvikler sig til en god Superliga CB? Tilmed inden for en overskuelig fremtid, for du vil vel ikke ha' vi skal vente 5-6 år?
Kan vi blive enige om at sandsynligheden er meget lille?

Min pointe er, at et 16-årigt talent ikke skal stoppe en sportsdirektør i at forstærke truppen nu og her, for så kommer vi fandme aldrig med i toppen.
Nu er det jo ikke alle de spillere du nævner, jeg personligt har fidus til. Faktisk kun er fåtal af dem - spillere som Kakeeto, Grønning og V.Ahlmann har jeg aldrig set et kæmpe lys i - i hvertfald ikke som spillere der kunne blive profiler i superligaen ;)
Andreas Bruhn troede jeg meget på - og han spiller trods alt stadig Superligafodbold.

Abildgaard har jeg set spille blændende i forsvaret for reserverne, mod stærk modstand og han har også spillet der i en superligakamp mig bekendt.

Jeg mener at enten Mathias Ross eller Anders Bærtelsen når superligaen, og evt Konnerup og Thomas Christiansen. Det er alligevel fire spillere der alle helst spiller CB.
Men du har da ret, det er svært at spå om. Iøvrigt dejligt at se Kaufmann i truppen.

Jeg vil da også ønske man erstattede Blåbjerg eller KP med noget bedre, men det ser ikke sådan ud.
Tror på Kaufmann debut i aften.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9800 » 6. aug 2018, 10:53

Lige angående Victor Ahlmann, så sagde Lynge engang at hvis han kunne skrive en 10 årig aftale med ham, så havde han gjort det!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2018, 10:56

9800 skrev:
6. aug 2018, 10:53
Lige angående Victor Ahlmann, så sagde Lynge engang at hvis han kunne skrive en 10 årig aftale med ham, så havde han gjort det!
Er du sikker på du ikke sammenblander V. Ahlmann og Lucas Andersen her? For jeg er 99% sikker på at Lynge har udtalt præcis det omkring Lucas.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Martino » 6. aug 2018, 10:58

9800 skrev:
6. aug 2018, 10:53
Lige angående Victor Ahlmann, så sagde Lynge engang at hvis han kunne skrive en 10 årig aftale med ham, så havde han gjort det!
Det har jeg meget svært ved at tro. Som 1.års senior var der i hvertfald ikke den store forskel på Rolf Toft og V.Ahlmann så det tvivler jeg stærkt på ;)
Jeg savner Winsnes

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af LordMessi » 6. aug 2018, 11:28


Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Halil » 6. aug 2018, 11:32

Det må være Hibs.

Hibs har brug for Safranko og omvendt.

Safranko vil bringe stor lykke til Hibs.
Uden Synd Ingen Frelse

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af BassogogsVen » 6. aug 2018, 11:44

Halil skrev:
6. aug 2018, 11:32
Det må være Hibs.

Hibs har brug for Safranko og omvendt.

Safranko vil bringe stor lykke til Hibs.
Er Hibs ikke Peter Larsens klub?
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gamen

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gamen » 6. aug 2018, 11:50

Det var så endnu et indkøb der er kastet på porten efter et år eller mindre. Det må være ny rekord i dansk fodbold.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Halil » 6. aug 2018, 11:54

BassogogsVen skrev:
6. aug 2018, 11:44
Halil skrev:
6. aug 2018, 11:32
Det må være Hibs.

Hibs har brug for Safranko og omvendt.

Safranko vil bringe stor lykke til Hibs.
Er Hibs ikke Peter Larsens klub?
Hvem er Peter Larsen? Ham der laver kaffe?
Uden Synd Ingen Frelse

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 28. jun 2016, 16:11
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af bongo1234 » 6. aug 2018, 12:06

Den rekord må vist tilhøre FCK med flere længder........ endnu.. :D



Gamen skrev:
6. aug 2018, 11:50
Det var så endnu et indkøb der er kastet på porten efter et år eller mindre. Det må være ny rekord i dansk fodbold.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 6. aug 2018, 12:08

Skulle såmænd ikke undre om han kan gøre det fint i Skotland.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 6. aug 2018, 12:48

Halil skrev:
6. aug 2018, 11:54
BassogogsVen skrev:
6. aug 2018, 11:44
Halil skrev:
6. aug 2018, 11:32
Det må være Hibs.

Hibs har brug for Safranko og omvendt.

Safranko vil bringe stor lykke til Hibs.
Er Hibs ikke Peter Larsens klub?
Hvem er Peter Larsen? Ham der laver kaffe?
Er det ikke lidt optimistisk at tro, at Safranko kan klare sig i Premiership i Skotland, når han intet har at gøre på et middelklasse superligahold?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Buzz Killington » 6. aug 2018, 12:52

DobbeltA skrev:
6. aug 2018, 12:48
Halil skrev:
6. aug 2018, 11:54
BassogogsVen skrev:
6. aug 2018, 11:44
Halil skrev:
6. aug 2018, 11:32
Det må være Hibs.

Hibs har brug for Safranko og omvendt.

Safranko vil bringe stor lykke til Hibs.
Er Hibs ikke Peter Larsens klub?
Hvem er Peter Larsen? Ham der laver kaffe?
Er det ikke lidt optimistisk at tro, at Safranko kan klare sig i Premiership i Skotland, når han intet har at gøre på et middelklasse superligahold?
Min fordom siger at det er en helt anden teknisk mindre ambitiøs type fodbold de spiller derovre, end i AaB, i en liga der generelt er på et langt lavere niveau hvis vi ser bort fra Celtic (og måske Rangers). Det må da hjælpe ham lidt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gaarde6 » 6. aug 2018, 12:53

bongo1234 skrev:
6. aug 2018, 12:06
Den rekord må vist tilhøre FCK med flere længder........ endnu.. :D



Gamen skrev:
6. aug 2018, 11:50
Det var så endnu et indkøb der er kastet på porten efter et år eller mindre. Det må være ny rekord i dansk fodbold.
FCK har så råd til det i modsætning til os.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 6. aug 2018, 13:12

Buzz Killington skrev:
6. aug 2018, 12:52
DobbeltA skrev:
6. aug 2018, 12:48
Halil skrev:
6. aug 2018, 11:54
BassogogsVen skrev:
6. aug 2018, 11:44
Halil skrev:
6. aug 2018, 11:32
Det må være Hibs.

Hibs har brug for Safranko og omvendt.

Safranko vil bringe stor lykke til Hibs.
Er Hibs ikke Peter Larsens klub?
Hvem er Peter Larsen? Ham der laver kaffe?
Er det ikke lidt optimistisk at tro, at Safranko kan klare sig i Premiership i Skotland, når han intet har at gøre på et middelklasse superligahold?
Min fordom siger at det er en helt anden teknisk mindre ambitiøs type fodbold de spiller derovre, end i AaB, i en liga der generelt er på et langt lavere niveau hvis vi ser bort fra Celtic (og måske Rangers). Det må da hjælpe ham lidt.
Jeg håber du har ret, så bliver de ikke alt for chokeret over Safrankos 1. touch ;-)

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Mogens » 6. aug 2018, 13:36

Ikke et nyt forslag, men blot en konstatering: Jesper Lindstrøm, som jeg foreslog for ca. 3 uger siden, skriver snart under på en "rigtig" kontrakt med bif, og bliver således ikke aktuel.

Jeg mener helt sikkert, at vi skal sigte højere end både Simon J. og Pascal G. til forsvaret. Med Lyngøs afgang bør der (også) være en ny på vej til denne plads.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Låst