Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 25. jun 2018, 21:18

frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 21:15
Tyskeren skrev:
25. jun 2018, 20:49
Jeg var på Als Stadion idag og stod sammen med Mark Caughan - spiller formidler fra England, men boet i Norge i 20 år. Han sagde at han var sendt i byen af Leeds for at kigge på Rinne.. Nu havde han set rigeligt til st lave en rapport på ham, og det blev med kraftige anbefalinger sagde han.

Groningen var samtidigt på plads for at kigge på Lesniak.
Interessant. Kan godt forstå at der er klubber der har kig på Rinne, han er god i feltet hvilket virkelig har pyntet på defensiven.
God melding Tysker. Gaarde skulle være på vej til Rusland. Det lyder da til, at der kan komme penge i kassen, så der er lidt at handle for senere i vinduet.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Tyskeren » 25. jun 2018, 21:19

Ja det var virkelig sjovt at høre hans historier.. Det var ham som fik Sloth til Leeds dengang, og han er ved at hjælpe ham videre fra Silkeborg.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af dyhrmaN » 25. jun 2018, 21:31

Tyskeren skrev:
25. jun 2018, 21:19
Ja det var virkelig sjovt at høre hans historier.. Det var ham som fik Sloth til Leeds dengang, og han er ved at hjælpe ham videre fra Silkeborg.
Det slår mig som en smule uprofessionelt, at en scout fortæller så noget så åbenlyst. Er det normalt?

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Tyskeren » 25. jun 2018, 21:33

Jeg spurgte ham egentlig bare i sjov om hvem han kiggede på.. Så kørte den derfra! Havde ikke regnet med han svarede.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Glenn Francisco » 25. jun 2018, 21:42

DobbeltA skrev:
25. jun 2018, 21:18
frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 21:15
Tyskeren skrev:
25. jun 2018, 20:49
Jeg var på Als Stadion idag og stod sammen med Mark Caughan - spiller formidler fra England, men boet i Norge i 20 år. Han sagde at han var sendt i byen af Leeds for at kigge på Rinne.. Nu havde han set rigeligt til st lave en rapport på ham, og det blev med kraftige anbefalinger sagde han.

Groningen var samtidigt på plads for at kigge på Lesniak.
Interessant. Kan godt forstå at der er klubber der har kig på Rinne, han er god i feltet hvilket virkelig har pyntet på defensiven.
God melding Tysker. Gaarde skulle være på vej til Rusland. Det lyder da til, at der kan komme penge i kassen, så der er lidt at handle for senere i vinduet.
Gaarde på vej til Rusland? Kan du uddybe den? :)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 25. jun 2018, 21:59

Glenn Francisco skrev:
25. jun 2018, 21:42
DobbeltA skrev:
25. jun 2018, 21:18
frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 21:15
Tyskeren skrev:
25. jun 2018, 20:49
Jeg var på Als Stadion idag og stod sammen med Mark Caughan - spiller formidler fra England, men boet i Norge i 20 år. Han sagde at han var sendt i byen af Leeds for at kigge på Rinne.. Nu havde han set rigeligt til st lave en rapport på ham, og det blev med kraftige anbefalinger sagde han.

Groningen var samtidigt på plads for at kigge på Lesniak.
Interessant. Kan godt forstå at der er klubber der har kig på Rinne, han er god i feltet hvilket virkelig har pyntet på defensiven.
God melding Tysker. Gaarde skulle være på vej til Rusland. Det lyder da til, at der kan komme penge i kassen, så der er lidt at handle for senere i vinduet.
Gaarde på vej til Rusland? Kan du uddybe den? :)
Ikke uden at afsløre min kilde, men den skulle være god nok.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Forza » 25. jun 2018, 22:10

DobbeltA skrev:
25. jun 2018, 21:59
Glenn Francisco skrev:
25. jun 2018, 21:42
DobbeltA skrev:
25. jun 2018, 21:18
frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 21:15
Tyskeren skrev:
25. jun 2018, 20:49
Jeg var på Als Stadion idag og stod sammen med Mark Caughan - spiller formidler fra England, men boet i Norge i 20 år. Han sagde at han var sendt i byen af Leeds for at kigge på Rinne.. Nu havde han set rigeligt til st lave en rapport på ham, og det blev med kraftige anbefalinger sagde han.

Groningen var samtidigt på plads for at kigge på Lesniak.
Interessant. Kan godt forstå at der er klubber der har kig på Rinne, han er god i feltet hvilket virkelig har pyntet på defensiven.
God melding Tysker. Gaarde skulle være på vej til Rusland. Det lyder da til, at der kan komme penge i kassen, så der er lidt at handle for senere i vinduet.
Gaarde på vej til Rusland? Kan du uddybe den? :)
Ikke uden at afsløre min kilde, men den skulle være god nok.
Kender du formålet med rejsen? Evt forhandling om Flores?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af DobbeltA » 25. jun 2018, 22:15

Forza skrev:
25. jun 2018, 22:10
DobbeltA skrev:
25. jun 2018, 21:59
Glenn Francisco skrev:
25. jun 2018, 21:42
DobbeltA skrev:
25. jun 2018, 21:18
frederikshavneren skrev:
25. jun 2018, 21:15
Tyskeren skrev:
25. jun 2018, 20:49
Jeg var på Als Stadion idag og stod sammen med Mark Caughan - spiller formidler fra England, men boet i Norge i 20 år. Han sagde at han var sendt i byen af Leeds for at kigge på Rinne.. Nu havde han set rigeligt til st lave en rapport på ham, og det blev med kraftige anbefalinger sagde han.

Groningen var samtidigt på plads for at kigge på Lesniak.
Interessant. Kan godt forstå at der er klubber der har kig på Rinne, han er god i feltet hvilket virkelig har pyntet på defensiven.
God melding Tysker. Gaarde skulle være på vej til Rusland. Det lyder da til, at der kan komme penge i kassen, så der er lidt at handle for senere i vinduet.
Gaarde på vej til Rusland? Kan du uddybe den? :)
Ikke uden at afsløre min kilde, men den skulle være god nok.
Kender du formålet med rejsen? Evt forhandling om Flores?
Nej det ved jeg ikke og jeg ved heller ikke, om han skal se den ene eller den anden kamp. Men vi kan da håbe på at der er noget der bobler omkring Flores og med Farfan ude i morgen, er der håb om Flores med fra start.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Funky » 26. jun 2018, 08:49

Mon ikke der er større sandsynlighed for, at Gaarde skal til Rusland for at lave en Flores-handel end for selv at skulle købe ind?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 26. jun 2018, 09:27

Køllen I Møllen skrev:
25. jun 2018, 19:24
I hvor mange kampe det sidste halvandet år mener du at Flores har haft den beskrevne rolle der i AaB’s kampe?
Stort set hver gang han har været på banen. Han ligger ekstremt højt på antal berøringer og pasninger pr. kamp - typisk kun overgået af Okore og Lesniak. Flores har været spilleren, vi har forsøgt at ramme i mellemrummet og ham, der skulle skabe chancer. Han var primær dødboldsskytte indtil Rolim og Kusk tog over og det var også Flores, der som regel fik bolden og skulle sætte vores omstillinger op.

Når man ser på offensiv produktion kigger man typisk på chancer skabt og nøgleafleveringer pr. kamp. Her ligger Flores hæderligt med hhv. 1,5 og 1,4. Det er langt fra toppen af ligaen på de parametre (Poulsen, Mukhtar, Fischer, Jensen) og også klart dårligere end de næstbedste kreatører (Sana, Rodic, Rolim, Rygaard). Flores ligger på disse parametre nr. 28 i ligaen på samme niveau som JJ Thomasen, Kadrii, Jönsson, Amini m.fl.

Jeg synes det er svært at tale sig uden om at Flores har været en skuffelse. Først var det banerne, så var det medspillerne, så var det modstanderne og nu er det så trænerens skyld. Måske skulle vi bare erkende at han ikke er så god som vi havde håbet på.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2018, 09:34

Yankee skrev:
26. jun 2018, 09:27
Køllen I Møllen skrev:
25. jun 2018, 19:24
I hvor mange kampe det sidste halvandet år mener du at Flores har haft den beskrevne rolle der i AaB’s kampe?
Stort set hver gang han har været på banen. Han ligger ekstremt højt på antal berøringer og pasninger pr. kamp - typisk kun overgået af Okore og Lesniak. Flores har været spilleren, vi har forsøgt at ramme i mellemrummet og ham, der skulle skabe chancer. Han var primær dødboldsskytte indtil Rolim og Kusk tog over og det var også Flores, der som regel fik bolden og skulle sætte vores omstillinger op.

Når man ser på offensiv produktion kigger man typisk på chancer skabt og nøgleafleveringer pr. kamp. Her ligger Flores hæderligt med hhv. 1,5 og 1,4. Det er langt fra toppen af ligaen på de parametre (Poulsen, Mukhtar, Fischer, Jensen) og også klart dårligere end de næstbedste kreatører (Sana, Rodic, Rolim, Rygaard). Flores ligger på disse parametre nr. 28 i ligaen på samme niveau som JJ Thomasen, Kadrii, Jönsson, Amini m.fl.

Jeg synes det er svært at tale sig uden om at Flores har været en skuffelse. Først var det banerne, så var det medspillerne, så var det modstanderne og nu er det så trænerens skyld. Måske skulle vi bare erkende at han ikke er så god som vi havde håbet på.
Det er alligevel imponerende at du med den slags statistik kan se hvilken plads træneren har placeret Flores på og hvilke instruktioner han har fået.

Hvis Wieghorst placerer Flores på en venstre kant hvor han får at vide at han først og fremmest skal sørge for at Ahlmann ikke ryger i problemer defensivt og ALLIGEVEL opnår så flot en statistik som du beskriver så er han måske slet ikke så ringe alligevel.

Min pointe er naturligvis at den statistik ikke kan bruges til at bedømme Flores præstationer.
Janteloven eksisterer IKKE!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gnu » 26. jun 2018, 10:04

Det her minder en hel del om, da Michael Laudrup vendte tilbage på landsholdet: Når han spillede dårligt, så var det fordi medspillerne og landstræneren var for dårlige. De forstod ikke hans geni, og når Laudrup sendte en adresseløs aflevering afsted, var det fordi modtageren var for dum til at forstå den.

Michael Laudrup var fritaget for ethvert ansvar, og det samme gælder tilsyneladende for Edison Flores.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2018, 10:53

Gnu skrev:
26. jun 2018, 10:04
Det her minder en hel del om, da Michael Laudrup vendte tilbage på landsholdet: Når han spillede dårligt, så var det fordi medspillerne og landstræneren var for dårlige. De forstod ikke hans geni, og når Laudrup sendte en adresseløs aflevering afsted, var det fordi modtageren var for dum til at forstå den.

Michael Laudrup var fritaget for ethvert ansvar, og det samme gælder tilsyneladende for Edison Flores.
Jeg har ikke set en eneste herinde der fritager Flores for kritik eller synes han har spillet fantastisk i AaB. Prøv med lidt nuancer...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 26. jun 2018, 11:02

Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2018, 09:34

Det er alligevel imponerende at du med den slags statistik kan se hvilken plads træneren har placeret Flores på og hvilke instruktioner han har fået.

Hvis Wieghorst placerer Flores på en venstre kant hvor han får at vide at han først og fremmest skal sørge for at Ahlmann ikke ryger i problemer defensivt og ALLIGEVEL opnår så flot en statistik som du beskriver så er han måske slet ikke så ringe alligevel.

Min pointe er naturligvis at den statistik ikke kan bruges til at bedømme Flores præstationer.
Selvfølgelig kan man vurdere Flores på hvor mange mål, assists og chanceskabende afleveringer, han har bidraget med.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Gnu » 26. jun 2018, 11:11

Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2018, 10:53
Jeg har ikke set en eneste herinde der fritager Flores for kritik eller synes han har spillet fantastisk i AaB. Prøv med lidt nuancer...
Det har jeg bestemt heller ikke sagt. Jeg påstod derimod, at han blev fritaget for ansvar. Eksempelvis:
9520AaB skrev:
25. jun 2018, 09:47
Flores er præcis lige så god, som hans medspillere giver ham plads.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2018, 15:13

Yankee skrev:
26. jun 2018, 11:02
Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2018, 09:34

Det er alligevel imponerende at du med den slags statistik kan se hvilken plads træneren har placeret Flores på og hvilke instruktioner han har fået.

Hvis Wieghorst placerer Flores på en venstre kant hvor han får at vide at han først og fremmest skal sørge for at Ahlmann ikke ryger i problemer defensivt og ALLIGEVEL opnår så flot en statistik som du beskriver så er han måske slet ikke så ringe alligevel.

Min pointe er naturligvis at den statistik ikke kan bruges til at bedømme Flores præstationer.
Selvfølgelig kan man vurdere Flores på hvor mange mål, assists og chanceskabende afleveringer, han har bidraget med.

Synes du slet ikke det er relevant hvilken plads på banen han spiller og hvilke pligter han har fået af træneren? Hvis Flores får at vide at han skal følge med sin direkte modspiller hver gang han passerer midterlinien har det da i allerhøjeste grad en indvirkning på hvor mange mål og assists han bidrager med i forhold til hvis han IKKE havde defensive pligter.
Janteloven eksisterer IKKE!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af 9520AaB » 26. jun 2018, 15:27

Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2018, 10:53
Jeg har ikke set en eneste herinde der fritager Flores for kritik eller synes han har spillet fantastisk i AaB. Prøv med lidt nuancer...
Det har jeg bestemt heller ikke sagt. Jeg påstod derimod, at han blev fritaget for ansvar. Eksempelvis:
9520AaB skrev:
25. jun 2018, 09:47
Flores er præcis lige så god, som hans medspillere giver ham plads.

Jeg fritager ikke Flores for noget som helst. Hvis du ser alle mine skriverier om ham herinde, er jeg faktisk ikke positiv omkring ham på noget tidspunkt. Synes dog det er tydeligt, at han har meget mere plads omkring sig på landsholdet end hos os. Og tror ikke at Würtz, MC etc hjælper ham ret meget til at få plads hos os, de er simpelthen for langsomme til at give ham bolden. Om han vil blive en succes hos os, hvis de gjorde, det aner jeg ikke.
Eksempelvis kunne jeg have skrevet det samme om Messi, han er heller ikke bedre end medspillerne giver ham plads;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Yankee » 26. jun 2018, 15:35

Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2018, 15:13


Synes du slet ikke det er relevant hvilken plads på banen han spiller og hvilke pligter han har fået af træneren? Hvis Flores får at vide at han skal følge med sin direkte modspiller hver gang han passerer midterlinien har det da i allerhøjeste grad en indvirkning på hvor mange mål og assists han bidrager med i forhold til hvis han IKKE havde defensive pligter.
Synes du slet ikke det er relevant at måle en kantspiller på om han bidrager med mål, assists og skaber chancer?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jun 2018, 20:56

Yankee skrev:
26. jun 2018, 15:35
Køllen I Møllen skrev:
26. jun 2018, 15:13


Synes du slet ikke det er relevant hvilken plads på banen han spiller og hvilke pligter han har fået af træneren? Hvis Flores får at vide at han skal følge med sin direkte modspiller hver gang han passerer midterlinien har det da i allerhøjeste grad en indvirkning på hvor mange mål og assists han bidrager med i forhold til hvis han IKKE havde defensive pligter.
Synes du slet ikke det er relevant at måle en kantspiller på om han bidrager med mål, assists og skaber chancer?
Jo. Men denne debat startede med at du sagde at han var playmaker og derefter bedømmer ham udfra antal mål og assists. Han spiller jo ikke playmaker i AaB. Og jeg pointerer at hvis du dømmer ham ud fra antal mål og assists må du altså også have hans position samt defensive pligter med i ligningen. Pointen er at havde han haft en fri 10’er rolle uden defensive pligter havde han givetvis også haft en bedre statistik (mål/assists mm).
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 25 (sommervinduet 18)

Indlæg af Kokkefar » 27. jun 2018, 12:21

Til de der mente Dreyer var realistisk. 11,5 mio.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/t ... gl/7206448

Låst