Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2019, 07:34

En anden ting, som vi har været inde på.. Vi bør virkelig forsøge at udnytte, at Brøndby sandsynligvis, gerne vil have Okore, da han passer godt ind. Så vi skal prøve at bytte os til en af deres gode midtbanespillere, vigen eller fisker.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 18. mar 2019, 07:51

FIDEL skrev:
18. mar 2019, 07:34
En anden ting, som vi har været inde på.. Vi bør virkelig forsøge at udnytte, at Brøndby sandsynligvis, gerne vil have Okore, da han passer godt ind. Så vi skal prøve at bytte os til en af deres gode midtbanespillere, vigen eller fisker.
Hvorfor tror du de vil det? Jeg vil være lykkelig, hvis vi kan slippe af med Okore til sommer, men frygter desværre vi er nødsaget til at have ham med i vores planer for den kommende sæson. De sportslig ansvarlige på Pestegnen må have sniffet en ordentlig omgang lim af alle varianter, hvis de seriøst overvejer Okore, men det er selvfølgelig heller ikke helt usandsynligt!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 18. mar 2019, 08:03

FIDEL skrev:
18. mar 2019, 07:34
En anden ting, som vi har været inde på.. Vi bør virkelig forsøge at udnytte, at Brøndby sandsynligvis, gerne vil have Okore, da han passer godt ind. Så vi skal prøve at bytte os til en af deres gode midtbanespillere, vigen eller fisker.
Var det ikke Zorniger der kunne lide Okore? I så fald er den forbindelse jo ret død.

Jeg håber virkelig der dukker en udenlandsk klub op og hentet ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2019, 09:39

Forza skrev:
18. mar 2019, 08:03
FIDEL skrev:
18. mar 2019, 07:34
En anden ting, som vi har været inde på.. Vi bør virkelig forsøge at udnytte, at Brøndby sandsynligvis, gerne vil have Okore, da han passer godt ind. Så vi skal prøve at bytte os til en af deres gode midtbanespillere, vigen eller fisker.
Var det ikke Zorniger der kunne lide Okore? I så fald er den forbindelse jo ret død.

Jeg håber virkelig der dukker en udenlandsk klub op og hentet ham.
Jo det var vist Zorniger, det er rigtigt.
under alle omstændigheder, kunne det være fedt at lave en bytter med en central midtbanespiller, også hvis det er en udenlandsk klub.
Men først - lad os nu få Gaarde ud af vagten! Han har forvandlet AaB til en blød mellemvare i dansk fodbold!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. mar 2019, 10:11

Okore er en pissegod forsvarsspiller. Han er nutidens Søren Thorst. Vi mangler bare en Ib Simonsen eller Jes Høgh til at spille ved siden af ham. At folk gerne vil have ham afsat fatter jeg ikke en hat af...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 18. mar 2019, 10:18

Køllen I Møllen skrev:
18. mar 2019, 10:11
Okore er en pissegod forsvarsspiller. Han er nutidens Søren Thorst. Vi mangler bare en Ib Simonsen eller Jes Høgh til at spille ved siden af ham. At folk gerne vil have ham afsat fatter jeg ikke en hat af...
Jeg er enig i at han er vores bedste forsvarsspiller, men han altså også har sine svagheder og laver nogle dumme fejl indimellem. Når folk snakker salg af Okore handler det jo primært om, at hans kontrakt udløber om et år. Vi ved ikke om han er til at forlænge med, men det er sandsynligt at han gerne vil videre. Derudover er han den lønførende spiller i truppen (før Lucas skrev under), og det er spørgsmålet, om vi får tilstrækkelig valuta for pengene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9800 » 18. mar 2019, 10:25

Det blir en hektisk sommer.

Helt sikkert ud: Lesniak, Kakeeto, Risgaard, Pallesen.

På vippen: Wurtz, PK, Børsting, Blåbjerg.

Sælges: Okore, Rinne

Udløb: KP, han vil tilsyneladende ikke forlænge.

Vi har en stamme som vi skal spille med nogen år, Ahlmann, Abildgaard, Lukas, Kusk, Van Weert, og så tror jeg stadig der satset på Magnus.
Jeg tror de sidste forårs kampe bruges på at spille minimum en ny centerforsvarer ind, måske endda to.

Vi SKAL have 1-2 nye forsvarere, jeg tror det bliver en.
Ny klassemålmand.
Evt en ny Risgaard.
Der er stadig stor tro på Thellufsen, og så må vi håbe at et par af de unge brænder igennem fra start.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 18. mar 2019, 10:25

Køllen I Møllen skrev:
18. mar 2019, 10:11
Okore er en pissegod forsvarsspiller. Han er nutidens Søren Thorst. Vi mangler bare en Ib Simonsen eller Jes Høgh til at spille ved siden af ham. At folk gerne vil have ham afsat fatter jeg ikke en hat af...
Han er i bedste fald en nogenlunde mandsopdækker. Hvis der ikke var begrænsninger økonomisk kan man da godt argumentere for, at han nok vil blive mere stabil med en ny makker ala Ib, Høgh, Jozo, Trond, Califf, Wæhler, KEP, Lasse N., men det vil Kasper P helt sikkert også.

Jeg vil lagt hellere forlænge med Kasper P. og slippe af med Okore og ikke mindst hans løn på tkr. 250 pr. mdr., som så kan blive frigivet til at hente en leder til forsvaret.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 18. mar 2019, 10:32

Mit drømme-midterforsvar:

Oliver Abildgaard (venstrestopper). Brølstærk i dueller, eminent når spillet kommer lige på ham. Har en OK afleveringsfod og gode clearinger. Som stopper er det et mindre problem at han ikke ejer teknik eller rumforståelse.

Emil Bergström (højrestopper). 25-årig svensk stopper med kæmpe lederegenskaber. Var anfører i Djurgården som 21-årig og var senest fast mand og anfører i Grasshoppers (på hold med Lucas, i øvrigt). Er lige nu 3./4.-valg i Utrecht, men kommer nok til at kræve en løn og transfer i Okore-klassen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 18. mar 2019, 10:35

Hanga skrev:
18. mar 2019, 10:18
Køllen I Møllen skrev:
18. mar 2019, 10:11
Okore er en pissegod forsvarsspiller. Han er nutidens Søren Thorst. Vi mangler bare en Ib Simonsen eller Jes Høgh til at spille ved siden af ham. At folk gerne vil have ham afsat fatter jeg ikke en hat af...
Jeg er enig i at han er vores bedste forsvarsspiller, men han altså også har sine svagheder og laver nogle dumme fejl indimellem. Når folk snakker salg af Okore handler det jo primært om, at hans kontrakt udløber om et år. Vi ved ikke om han er til at forlænge med, men det er sandsynligt at han gerne vil videre. Derudover er han den lønførende spiller i truppen (før Lucas skrev under), og det er spørgsmålet, om vi får tilstrækkelig valuta for pengene.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Maglau » 18. mar 2019, 10:39

9800 skrev:
18. mar 2019, 10:25
Det blir en hektisk sommer.

Helt sikkert ud: Lesniak, Kakeeto, Risgaard, Pallesen.

På vippen: Wurtz, PK, Børsting, Blåbjerg.

Sælges: Okore, Rinne

Udløb: KP, han vil tilsyneladende ikke forlænge.

Vi har en stamme som vi skal spille med nogen år, Ahlmann, Abildgaard, Lukas, Kusk, Van Weert, og så tror jeg stadig der satset på Magnus.
Jeg tror de sidste forårs kampe bruges på at spille minimum en ny centerforsvarer ind, måske endda to.

Vi SKAL have 1-2 nye forsvarere, jeg tror det bliver en.
Ny klassemålmand.
Evt en ny Risgaard.
Der er stadig stor tro på Thellufsen, og så må vi håbe at et par af de unge brænder igennem fra start.
Hvad får dig til at tro at PK, Børsting og Blåbjerg er på vippen?
Tror ikke de er super salgbare og AaB skrotter ikke uden videre to spillere fra start 11 og en 1 reserve til midterforsvaret.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 18. mar 2019, 10:51

Yankee skrev:
18. mar 2019, 10:32
Mit drømme-midterforsvar:

Oliver Abildgaard (venstrestopper). Brølstærk i dueller, eminent når spillet kommer lige på ham. Har en OK afleveringsfod og gode clearinger. Som stopper er det et mindre problem at han ikke ejer teknik eller rumforståelse.

Emil Bergström (højrestopper). 25-årig svensk stopper med kæmpe lederegenskaber. Var anfører i Djurgården som 21-årig og var senest fast mand og anfører i Grasshoppers (på hold med Lucas, i øvrigt). Er lige nu 3./4.-valg i Utrecht, men kommer nok til at kræve en løn og transfer i Okore-klassen.

Det kræver vist et tre-cifre million salg af Mæhle og at Okore ryger videre, før der kan blive økonomi til ham Bergström.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 18. mar 2019, 11:17

9800 skrev:
18. mar 2019, 10:25
Det blir en hektisk sommer.

Helt sikkert ud: Lesniak, Kakeeto, Risgaard, Pallesen.

På vippen: Wurtz, PK, Børsting, Blåbjerg.

Sælges: Okore, Rinne

Udløb: KP, han vil tilsyneladende ikke forlænge.

Vi har en stamme som vi skal spille med nogen år, Ahlmann, Abildgaard, Lukas, Kusk, Van Weert, og så tror jeg stadig der satset på Magnus.
Jeg tror de sidste forårs kampe bruges på at spille minimum en ny centerforsvarer ind, måske endda to.

Vi SKAL have 1-2 nye forsvarere, jeg tror det bliver en.
Ny klassemålmand.
Evt en ny Risgaard.
Der er stadig stor tro på Thellufsen, og så må vi håbe at et par af de unge brænder igennem fra start.
Børsting og PK ryger ingen steder. Og hvem siger vi kan (og vil) slippe af med Kakeeto og Pallesen.

Efter den missede top 6-plads med deraf følgende faldende TV-indtægter, manglende tilskuerstigning og sponsorstilstand + købet af Lucas er der ikke råd til så meget mere.

Vi kommer til at leve med den midtbanemotor vi har tilbage dvs. MC og Abildgaard + Kakeeto og evt korttidsforlængelse af wurtz.
Ingen indkøb til centerforsvaret med mindre vi mister både Okore og KP. En af disse + blåbjerg, Ross og Bærtelsen er nødt til at være nok.
På backpladserne er vi dækket på HB med PK, Pallesen og Børsting. På VB har vi Ahlmann, Blåbjerg og Lukas Klitten.
Ingen erstatninger til kanterne. Vi er dækker på højrekanten med Kusk, Børsting og Ali og på venstrekant bliver det så Thellufsen, Børsting og Oliver Klitten der må trække læsset.
I angrebet er vi godt dækket ind og må evt alene forvente at Ramkilde´s kontrak løbet ud og han bliver afløst af Kaufmann.
Dvs forvent kun indkøb af direkte erstatninger for Rinne og for 1 af Okore og KP hvis de begge forlader os.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2019, 11:40

Køllen I Møllen skrev:
18. mar 2019, 10:11
Okore er en pissegod forsvarsspiller. Han er nutidens Søren Thorst. Vi mangler bare en Ib Simonsen eller Jes Høgh til at spille ved siden af ham. At folk gerne vil have ham afsat fatter jeg ikke en hat af...
Jeg vil ikke decideret af med ham, men jeg tænker, at det er realistisk at AaB gerne vil tjene nogle mønter på ham, med tanke på han har 1 år til kontraktudløb. Jeg er helt enig i at Okore kunne have stor gavn af at spille sammen med en forsvarsgeneral med stort overblik.
Hvis vi vil have noget nyt blod ind til enkelte pladser, så kræver det at vi kan komme af med Lesniak, Safranko og Pallesen. Dernæst er Rinne og Okore naturlige salgsobjekter, og truppen kunne godt trænge til en profil til den centrale midtbane, samt en stærk venstrekant med noget speed, power samt ok teknik.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 18. mar 2019, 15:57

Jeg forstår seriøst ikke, hvordan en spiller som Magnus Mattsson, kan få lov at rende rundt i Silkeborg?
De gange jeg har set ham, har han være forrygende. Så ham ikke i weekenden mod Fredericia. Men jeg snakkede med en, som vare ind og se den og han sagde at han igen igen ejede banen.
Han kan for pokker vel ikke koste en formue kan han? Jeg ved godt han ikke er naboens søn. Men burde vi ikke prøve med talenter udefra, hvis de er gode nok?

Ellers er jeg enig med dem herinde, som mener der skal ske noget til sommer.
Vi skal lige tage et skridt mere op af i næste sæson. Alle sejl skal først og fremmest sættes ind på at prøve at løsne nogle af de dyre lønkroner som ikke bidrager (Lesniak, Safranko og Pallesen) Plus Blåbjerg.

Gad satme godt se Thomsen tilbage, som den nye Risgård.
Evt en Mattsson som et supplement til en kant.
Og så ved jeg ikke om man skal lade Ross/Bærtelsen få flere kampe eller finde en ny til midterforsvaret (Kunne være Sander Ficher)
Højre back burde der også ske noget på. Men p.t er der nok for mange spillere i spil til Gaarde vil bruge penge på noget nyt der.

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af svenderikpoulsen » 18. mar 2019, 19:12

Paddy spillede da ellers en rigtig god kamp mig GF, jeg synes der hersker en helt gal nedvurdering af ham.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 18. mar 2019, 21:36

svenderikpoulsen skrev:
18. mar 2019, 19:12
Paddy spillede da ellers en rigtig god kamp mig GF, jeg synes der hersker en helt gal nedvurdering af ham.
Han har spillet godt det meste af foråret. I hvert fald en del bedre, end i de sidste par sæsoner, måske også en Friis-effekt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Forza » 18. mar 2019, 21:38

Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 21:36
svenderikpoulsen skrev:
18. mar 2019, 19:12
Paddy spillede da ellers en rigtig god kamp mig GF, jeg synes der hersker en helt gal nedvurdering af ham.
Han har spillet godt det meste af foråret. I hvert fald en del bedre, end i de sidste par sæsoner, måske også en Friis-effekt.
Enig. Han har virkelig spillet sig op og er i min optik klart førstevalget på hb.

Med de presserende ændringer der sandsynligvis kommer til sommer på den centrale midtbane og i det centrale forsvar er højre back ikke en plads vi bør bruge penge på. Vi skal tværtimod af med Pallesen. Børsting kan sagtens være reserve på den plads.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Olev74
Junior
Junior
Indlæg: 64
Tilmeldt: 25. aug 2018, 09:43

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Olev74 » 19. mar 2019, 07:23

svenderikpoulsen skrev:
18. mar 2019, 19:12
Paddy spillede da ellers en rigtig god kamp mig GF, jeg synes der hersker en helt gal nedvurdering af ham.
Det var jo også Paddy’s day i søndags.😅

lemveganer
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16. mar 2019, 18:56
Favoritspiller: Calle Facius

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af lemveganer » 19. mar 2019, 08:12

Forza skrev:
18. mar 2019, 21:38
Brodernumsi skrev:
18. mar 2019, 21:36
svenderikpoulsen skrev:
18. mar 2019, 19:12
Paddy spillede da ellers en rigtig god kamp mig GF, jeg synes der hersker en helt gal nedvurdering af ham.
Han har spillet godt det meste af foråret. I hvert fald en del bedre, end i de sidste par sæsoner, måske også en Friis-effekt.
Enig. Han har virkelig spillet sig op og er i min optik klart førstevalget på hb.

Med de presserende ændringer der sandsynligvis kommer til sommer på den centrale midtbane og i det centrale forsvar er højre back ikke en plads vi bør bruge penge på. Vi skal tværtimod af med Pallesen. Børsting kan sagtens være reserve på den plads.
Med vores stærke afslutning på grundspillet er det fristende at hvile lidt på laurbærrene. Sæsonen har dog vist, at vi har det svært mod fysisk stærke modstandere som FCM, Randers og Horsens, hvor vi ikke får ro på bolden. I disse kampe kommer Patrick, Thellufsen, Ahlmann og MC til kort pga svag fysik og/eller langsomhed.

Højre back og en makker til Abildgaard er mest presserende, da vi på de andre pladser trods alt har nogle meget spændende spillere på vej frem i 2 x Klitten.

Låst