Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 31. mar 2019, 17:58

frederikshavneren skrev:
31. mar 2019, 17:48
Eftermiddagens kamp viste endnu engang hvor dårlig den centrale midtbane er når vi er i boldbesiddelse, Abildgaard var decideret dårlig med bolden.

Med udsigten til bragende underskud er tiden med dyre transfers nok forbi. Tobias Christensen fra Næstved Boldklub kunne være et interessant emne til den offensive midtbane, Christensen er en god tekniker og han er næppe særlig dyr.
Gaarde virker fint tilfreds med 7.-8. Pladser, så det fortsætter vel...

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Uldahl » 31. mar 2019, 19:19

FIDEL skrev:
31. mar 2019, 17:58
frederikshavneren skrev:
31. mar 2019, 17:48
Eftermiddagens kamp viste endnu engang hvor dårlig den centrale midtbane er når vi er i boldbesiddelse, Abildgaard var decideret dårlig med bolden.

Med udsigten til bragende underskud er tiden med dyre transfers nok forbi. Tobias Christensen fra Næstved Boldklub kunne være et interessant emne til den offensive midtbane, Christensen er en god tekniker og han er næppe særlig dyr.
Gaarde virker fint tilfreds med 7.-8. Pladser, så det fortsætter vel...
Dur ikke til den nye Bilbao model, han er ikke Nordjyde eller gammel AaB dreng. :thumbsdown:

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Nestor » 31. mar 2019, 20:46

FIDEL skrev:
30. mar 2019, 18:58
troelsh skrev:
30. mar 2019, 17:11
FIDEL skrev:
30. mar 2019, 16:07
Nestor skrev:
30. mar 2019, 10:53
Gaarde6 skrev:
28. mar 2019, 21:55
Silver77 skrev:
28. mar 2019, 21:29


det viser bare hvor inkompetent Gaarde er til at udføre sit job. et stille vindue og min bare R..

Würst, Risgård, Bekræftet

KP tvivlsom er han forsætte

Salg Safranko, Lesniak, Pallesen, Rinne, Okore m.m

Trænersititionen er heller ikke afklaret endnu.

AaB kan ikke erstatte disse spillere med et nyt kuld af nabo’s sønner. Kom nu ind i kampen Gaarde, hvorfor er AaB fuldstændig uden nogen form for ambitioner ?? Hvad får AaB ud af at blive ved med at være den bløde mellemvare ??
Økonomi, økonomi, økonomi.
Jeg var også rystet, da jeg havde hørt Riposten. Forestiller Gaarde sig virkelig, at vi skal gå ind i en sæson, hvor Ligaen skal skæres ned til 12 hold med et puslingehold?
Han har haft 4 år til at få løst generationsskiftet på midtbanen, og der er vi ikke kommet ud af stedet. Abildgaard kan måske blive god nok; MC kan ikke.
Men Rilwan Hassan, som er nævnt af andre, kunne måske give holdet den faste klippe og kriger på midtbanen, som vi mangler så meget.

:aabfan:
Øhhh Hassan er kant..!?
Desuden synes jeg ikke det var så slemt mht. Gaarde. Han skal jo nedtone, at AaB muligvis skal have flere nye spillere ind... Det er delvist spin, det han laver.
Jeg tror nu ikke der er meget spin i det, vi har brugt pengene fra Bassogog salget og meget mere til.
Vi har mere end tyve millioner i underskud og forventer så vidt jeg husker ca. det samme i næste regnskab medregnet spillersalg, derudover kom vi ikke med i det fine selskab i top 6, hvilket også har stor negativ betydning for økonomien.

Pengene vokser ikke på trænerne eller bliver kastet efter os af en rigmand, så jeg forstår ikke helt hvorfor Gaarde skal kritiseres for at melde forsigtigt ud omkring hvad vi kan forvente der kommer ind i det kommende vindue, der er jo heller ingen der ønsker vi igen skal være tæt på at dreje nøglen om.
Men vi henter jo selvfølgelig erstatninger for Rinne og Okore, hvis de sælges. Og vi skal også have en central midtbane ind, om ikke andet så til bredden.
Venstrekanten tror jeg ikke vi får tilført nyt blod... Vi har Thellufsen, Børsting og Klitten samt Wessam.
Det må stå lysende klart for enhver, der har set kampen i dag, at forstærkninger til CM og ikke spillere til bredden er et must.
MC og Abildgaard har helt enkelt ikke boldomgang, hurtighed i tank og handling eller overblik til at spille CM på et Top6-hold i Superligaen.
Det er jo helt rystende at se, hvordan de smider bolde væk eller sætter medspillere under pres med dårlige afleveringer i helt upressede situationer.
Jeg tænker vel, at ingen af de to kan tage 3 med en badebold

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlæskeFrank » 31. mar 2019, 21:35

Nestor skrev:
31. mar 2019, 20:46
Det må stå lysende klart for enhver, der har set kampen i dag, at forstærkninger til CM og ikke spillere til bredden er et must.
MC og Abildgaard har helt enkelt ikke boldomgang, hurtighed i tank og handling eller overblik til at spille CM på et Top6-hold i Superligaen.
Det er jo helt rystende at se, hvordan de smider bolde væk eller sætter medspillere under pres med dårlige afleveringer i helt upressede situationer.
Jeg tænker vel, at ingen af de to kan tage 3 med en badebold
Jeg tænker ikke, at kampen i dag gav det billede.

Jeg ser det mere som om, at vi mangler en 3. angriber pt. Abou Ali skal åbenbart havde lidt mere tilløb.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 1. apr 2019, 00:02

FlæskeFrank skrev:
31. mar 2019, 21:35
Nestor skrev:
31. mar 2019, 20:46
Det må stå lysende klart for enhver, der har set kampen i dag, at forstærkninger til CM og ikke spillere til bredden er et must.
MC og Abildgaard har helt enkelt ikke boldomgang, hurtighed i tank og handling eller overblik til at spille CM på et Top6-hold i Superligaen.
Det er jo helt rystende at se, hvordan de smider bolde væk eller sætter medspillere under pres med dårlige afleveringer i helt upressede situationer.
Jeg tænker vel, at ingen af de to kan tage 3 med en badebold
Jeg tænker ikke, at kampen i dag gav det billede.

Jeg ser det mere som om, at vi mangler en 3. angriber pt. Abou Ali skal åbenbart havde lidt mere tilløb.
Abildgaard har simpelhen brug for en boldsikker og to vejs midtbanemand ved sin side. Han bliver stærkere og stærkere, men MC flytter sig alt for lidt.
Fungere simpelhen ikke med MC og Abildgaard sammen.

Ali lykkedes med absolut intet, som i INTET. Virklig ikke særlig godt at se på.
Kaufmann og Ramkilde skal være klar til den nye sæson.
------------------
mvh Kristian

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 1. apr 2019, 08:29

Kristian skrev:
1. apr 2019, 00:02
FlæskeFrank skrev:
31. mar 2019, 21:35
Nestor skrev:
31. mar 2019, 20:46
Det må stå lysende klart for enhver, der har set kampen i dag, at forstærkninger til CM og ikke spillere til bredden er et must.
MC og Abildgaard har helt enkelt ikke boldomgang, hurtighed i tank og handling eller overblik til at spille CM på et Top6-hold i Superligaen.
Det er jo helt rystende at se, hvordan de smider bolde væk eller sætter medspillere under pres med dårlige afleveringer i helt upressede situationer.
Jeg tænker vel, at ingen af de to kan tage 3 med en badebold
Jeg tænker ikke, at kampen i dag gav det billede.

Jeg ser det mere som om, at vi mangler en 3. angriber pt. Abou Ali skal åbenbart havde lidt mere tilløb.
Abildgaard har simpelhen brug for en boldsikker og to vejs midtbanemand ved sin side. Han bliver stærkere og stærkere, men MC flytter sig alt for lidt.
Fungere simpelhen ikke med MC og Abildgaard sammen.

Ali lykkedes med absolut intet, som i INTET. Virklig ikke særlig godt at se på.
Kaufmann og Ramkilde skal være klar til den nye sæson.
Ali skal lejes ud. Han skal ned i 1. Div. Og gi den gas!! Vi skal i den tid leje en angriber. Jeg synes MC gør det rigtig godt defensivt, og synes han er god i den position hvor vi har en Kusk og Lucas foran ham, hvis de ikke er der og det er 3 skridt ned kvalitetsmæssigt, så bliver det også MEGET sværer at sætte bolden offensivt. Så jeg synes vi mangler en mere offensiv midt som kan sætte spillet bedre, når vi mangler kvaliteten fremme eller skal frem og hente nået. Så en Vito må gerne komme ind og kan dele pladsen med MC. Og så SKAL vi have minimum en forsvar!!!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Elscorpio » 1. apr 2019, 10:43

frederikshavneren skrev:
31. mar 2019, 17:48
Eftermiddagens kamp viste endnu engang hvor dårlig den centrale midtbane er når vi er i boldbesiddelse, Abildgaard var decideret dårlig med bolden.

Med udsigten til bragende underskud er tiden med dyre transfers nok forbi. Tobias Christensen fra Næstved Boldklub kunne være et interessant emne til den offensive midtbane, Christensen er en god tekniker og han er næppe særlig dyr.
Enig. Den centrale midt + vores centrale forsvar. Hvad sker der i det kommende transfervindue?

I angrebet ville jeg spille fast med Van Veerdt og Lucas. Ali er ikke god nok endnu.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 1. apr 2019, 11:27

raekkeettre skrev:
1. apr 2019, 08:29

Ali skal lejes ud. Han skal ned i 1. Div. Og gi den gas!! Vi skal i den tid leje en angriber. Jeg synes MC gør det rigtig godt defensivt, og synes han er god i den position hvor vi har en Kusk og Lucas foran ham, hvis de ikke er der og det er 3 skridt ned kvalitetsmæssigt, så bliver det også MEGET sværer at sætte bolden offensivt. Så jeg synes vi mangler en mere offensiv midt som kan sætte spillet bedre, når vi mangler kvaliteten fremme eller skal frem og hente nået. Så en Vito må gerne komme ind og kan dele pladsen med MC. Og så SKAL vi have minimum en forsvar!!!
Helt enig. Vi har fire "wild cards" i angrebet - Safranko, Wessam, Kaufmann og Ramkilde. Ideelt set bør de fire skæres ned til én eller to via salg/udlejning og så skal der tilføres en erfaren 3. angriber som reserve for Lucas og Tom. Det ville være ideelt, hvis man samtidig kunne finde en type, der bidrager til træningsmiljøet og kunne være mentor - fx en type som Johan Absalonsen eller Andreas Albers.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 1. apr 2019, 11:36

Yankee skrev:
1. apr 2019, 11:27
raekkeettre skrev:
1. apr 2019, 08:29

Ali skal lejes ud. Han skal ned i 1. Div. Og gi den gas!! Vi skal i den tid leje en angriber. Jeg synes MC gør det rigtig godt defensivt, og synes han er god i den position hvor vi har en Kusk og Lucas foran ham, hvis de ikke er der og det er 3 skridt ned kvalitetsmæssigt, så bliver det også MEGET sværer at sætte bolden offensivt. Så jeg synes vi mangler en mere offensiv midt som kan sætte spillet bedre, når vi mangler kvaliteten fremme eller skal frem og hente nået. Så en Vito må gerne komme ind og kan dele pladsen med MC. Og så SKAL vi have minimum en forsvar!!!
Helt enig. Vi har fire "wild cards" i angrebet - Safranko, Wessam, Kaufmann og Ramkilde. Ideelt set bør de fire skæres ned til én eller to via salg/udlejning og så skal der tilføres en erfaren 3. angriber som reserve for Lucas og Tom. Det ville være ideelt, hvis man samtidig kunne finde en type, der bidrager til træningsmiljøet og kunne være mentor - fx en type som Johan Absalonsen eller Andreas Albers.
Rasmus Festersen har, ligesom Johan Absalonsen, kontraktudløb til sommer. Han kunne også være et bud på et tredjevalg i angrebet. Jeg tvivler dog på de begge to er interesseret i sådan en rolle i AaB.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 1. apr 2019, 12:00

Spanky skrev:
1. apr 2019, 11:36
Yankee skrev:
1. apr 2019, 11:27
raekkeettre skrev:
1. apr 2019, 08:29

Ali skal lejes ud. Han skal ned i 1. Div. Og gi den gas!! Vi skal i den tid leje en angriber. Jeg synes MC gør det rigtig godt defensivt, og synes han er god i den position hvor vi har en Kusk og Lucas foran ham, hvis de ikke er der og det er 3 skridt ned kvalitetsmæssigt, så bliver det også MEGET sværer at sætte bolden offensivt. Så jeg synes vi mangler en mere offensiv midt som kan sætte spillet bedre, når vi mangler kvaliteten fremme eller skal frem og hente nået. Så en Vito må gerne komme ind og kan dele pladsen med MC. Og så SKAL vi have minimum en forsvar!!!
Helt enig. Vi har fire "wild cards" i angrebet - Safranko, Wessam, Kaufmann og Ramkilde. Ideelt set bør de fire skæres ned til én eller to via salg/udlejning og så skal der tilføres en erfaren 3. angriber som reserve for Lucas og Tom. Det ville være ideelt, hvis man samtidig kunne finde en type, der bidrager til træningsmiljøet og kunne være mentor - fx en type som Johan Absalonsen eller Andreas Albers.
Rasmus Festersen har, ligesom Johan Absalonsen, kontraktudløb til sommer. Han kunne også være et bud på et tredjevalg i angrebet. Jeg tvivler dog på de begge to er interesseret i sådan en rolle i AaB.
Hverken Festersen, Albers eller Absalonsen skal forhåbentligt aldrig nogensinde til AaB. Så Festersen i en U-19/Baltic Sea cup kamp...lad mig bare sige at han er past his peak.
Med hensyn til snakken om Abildgaad og Magnus, vil jeg bare sige at jeg rater Magnus højest af de to. Kan godt være Abildgaard vinder sine hovedstødsdueller, men han er for kluntet og ikke pasningsstærk nok i de små rum til at spille centralt midt. Jeg mener stadig han vil være en klasse forsvarsspiller, men det kan oraklerne på Hornevej åbenbart ikke se. Vi mangler SÅ meget en Winsnes-type til midten, og en dygtig højre back.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 1. apr 2019, 12:31

Martino skrev:
1. apr 2019, 12:00

Med hensyn til snakken om Abildgaad og Magnus, vil jeg bare sige at jeg rater Magnus højest af de to.
Magnus' elendige håndtering af chancen i går efter 28 minutter illustrerede meget godt, hvorfor han ikke har farten til topfodbold. Har et kæmpe forspring i et løb der kan give en stor AaB-chance, bliver tacklet og frataget bolden hvilket giver en Randers-mulighed i den anden ende.

Han er desuden længder ringere end Abildgaard på alle betydende stats omkring dueller, bolderobringer, clearinger, blokeringer og løber langt mindre, hvilket også er det indtryk man har i kampene. Alibifodbold, og (som 90 % af alle andre AaB-talenter inde centralt) alt, alt for langsom.

Der SKAL findes en erstatning med god pasningsfod der er bedre end dem begge på det område.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Martino » 1. apr 2019, 12:55

Gamen skrev:
1. apr 2019, 12:31
Martino skrev:
1. apr 2019, 12:00

Med hensyn til snakken om Abildgaad og Magnus, vil jeg bare sige at jeg rater Magnus højest af de to.
Magnus' elendige håndtering af chancen i går efter 28 minutter illustrerede meget godt, hvorfor han ikke har farten til topfodbold. Har et kæmpe forspring i et løb der kan give en stor AaB-chance, bliver tacklet og frataget bolden hvilket giver en Randers-mulighed i den anden ende.

Han er desuden længder ringere end Abildgaard på alle betydende stats omkring dueller, bolderobringer, clearinger, blokeringer og løber langt mindre, hvilket også er det indtryk man har i kampene. Alibifodbold, og (som 90 % af alle andre AaB-talenter inde centralt) alt, alt for langsom.

Der SKAL findes en erstatning med god pasningsfod der er bedre end dem begge på det område.
Han var da mere end et niveau bedre end Abildgaard igår. Shit han var ringe.
MC sammen med en teknisk velfunderet 8er type, vil jeg godt kunne leve med. Det bedste scenarie ville være hvis Abildgaard blev solgt pga U21 kampene.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 1. apr 2019, 14:47

Martino skrev:
1. apr 2019, 12:00
Spanky skrev:
1. apr 2019, 11:36
Yankee skrev:
1. apr 2019, 11:27
raekkeettre skrev:
1. apr 2019, 08:29

Ali skal lejes ud. Han skal ned i 1. Div. Og gi den gas!! Vi skal i den tid leje en angriber. Jeg synes MC gør det rigtig godt defensivt, og synes han er god i den position hvor vi har en Kusk og Lucas foran ham, hvis de ikke er der og det er 3 skridt ned kvalitetsmæssigt, så bliver det også MEGET sværer at sætte bolden offensivt. Så jeg synes vi mangler en mere offensiv midt som kan sætte spillet bedre, når vi mangler kvaliteten fremme eller skal frem og hente nået. Så en Vito må gerne komme ind og kan dele pladsen med MC. Og så SKAL vi have minimum en forsvar!!!
Helt enig. Vi har fire "wild cards" i angrebet - Safranko, Wessam, Kaufmann og Ramkilde. Ideelt set bør de fire skæres ned til én eller to via salg/udlejning og så skal der tilføres en erfaren 3. angriber som reserve for Lucas og Tom. Det ville være ideelt, hvis man samtidig kunne finde en type, der bidrager til træningsmiljøet og kunne være mentor - fx en type som Johan Absalonsen eller Andreas Albers.
Rasmus Festersen har, ligesom Johan Absalonsen, kontraktudløb til sommer. Han kunne også være et bud på et tredjevalg i angrebet. Jeg tvivler dog på de begge to er interesseret i sådan en rolle i AaB.
Hverken Festersen, Albers eller Absalonsen skal forhåbentligt aldrig nogensinde til AaB. Så Festersen i en U-19/Baltic Sea cup kamp...lad mig bare sige at han er past his peak.
Med hensyn til snakken om Abildgaad og Magnus, vil jeg bare sige at jeg rater Magnus højest af de to. Kan godt være Abildgaard vinder sine hovedstødsdueller, men han er for kluntet og ikke pasningsstærk nok i de små rum til at spille centralt midt. Jeg mener stadig han vil være en klasse forsvarsspiller, men det kan oraklerne på Hornevej åbenbart ikke se. Vi mangler SÅ meget en Winsnes-type til midten, og en dygtig højre back.
Jeg er enig med dig i at det ikke er de mest sindsoprivende navne uden det store fremtidsperspektiv. I min optik er det bare altafgørende, at vi får nogle spillere ind til sommer med solid superliga erfaring og rutine, både til bredden, startelleveren og til at sikre den rigtige træningskultur.

Lige nu står vi til at miste over 900 kampe superliga erfaring til sommer i form af Würtz, Risgård og KP. Det er et væsentlig indhug i truppens samlede erfaring og det skal der findes en løsning på, specielt i et år, hvor ligaen reduceres til 12 hold igen. Den løsning er ikke flere ungdomsspillere og det bliver Gaarde og bestyrelsen nødt til at forstå. Det hele falder tilbage på den elendige trup sammensætning som Gaarde har stået for siden 2013, hvor hovedparten af de utallige spillere der er kommet ind ikke har løftet topniveauet på holdet.

I double-sæsonen havde vi før sæsonstart 838 kampe superliga erfaring bare på bænken i form af Paddy, Due, Augo og Curth (så ved jeg godt Paddy var fast mand i foråret og at Curth var en smuttur i Herning i løbet af sæsonen). De nævnte spillere havde i min optik en væsentlig andel i doublen. Jeg husker ikke mindst den legendariske 3-2-kamp i Herning, hvor Due startede inde på venstre back og spiller en bundsolid kamp med bl.a. assist til det sidste mål.

Ovenstående betyder selvfølgelig, at vi skal forlænge hurtigst muligt med KP. Rygterne går på, at han vil have det samme i løn som Ahlmann og Pallesen får. I min optik er han vigtigere end begge de to for den samlede trup sammensætningen (Pallesen giver selvfølgelig sig selv). Så få nu bare forlænget og få sendt Pallesen af helvede til.

Derudover skal der flere bundsolide superliga spillere ind, hvor jeg bl.a. tidligere har givet udtryk for at Rilwan Hassan kunne være et godt bud (28 år og 220 SL kampe)

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af white splash » 1. apr 2019, 14:54

Spanky skrev:
1. apr 2019, 14:47
Martino skrev:
1. apr 2019, 12:00
Spanky skrev:
1. apr 2019, 11:36
Yankee skrev:
1. apr 2019, 11:27
raekkeettre skrev:
1. apr 2019, 08:29

Ali skal lejes ud. Han skal ned i 1. Div. Og gi den gas!! Vi skal i den tid leje en angriber. Jeg synes MC gør det rigtig godt defensivt, og synes han er god i den position hvor vi har en Kusk og Lucas foran ham, hvis de ikke er der og det er 3 skridt ned kvalitetsmæssigt, så bliver det også MEGET sværer at sætte bolden offensivt. Så jeg synes vi mangler en mere offensiv midt som kan sætte spillet bedre, når vi mangler kvaliteten fremme eller skal frem og hente nået. Så en Vito må gerne komme ind og kan dele pladsen med MC. Og så SKAL vi have minimum en forsvar!!!
Helt enig. Vi har fire "wild cards" i angrebet - Safranko, Wessam, Kaufmann og Ramkilde. Ideelt set bør de fire skæres ned til én eller to via salg/udlejning og så skal der tilføres en erfaren 3. angriber som reserve for Lucas og Tom. Det ville være ideelt, hvis man samtidig kunne finde en type, der bidrager til træningsmiljøet og kunne være mentor - fx en type som Johan Absalonsen eller Andreas Albers.
Rasmus Festersen har, ligesom Johan Absalonsen, kontraktudløb til sommer. Han kunne også være et bud på et tredjevalg i angrebet. Jeg tvivler dog på de begge to er interesseret i sådan en rolle i AaB.
Hverken Festersen, Albers eller Absalonsen skal forhåbentligt aldrig nogensinde til AaB. Så Festersen i en U-19/Baltic Sea cup kamp...lad mig bare sige at han er past his peak.
Med hensyn til snakken om Abildgaad og Magnus, vil jeg bare sige at jeg rater Magnus højest af de to. Kan godt være Abildgaard vinder sine hovedstødsdueller, men han er for kluntet og ikke pasningsstærk nok i de små rum til at spille centralt midt. Jeg mener stadig han vil være en klasse forsvarsspiller, men det kan oraklerne på Hornevej åbenbart ikke se. Vi mangler SÅ meget en Winsnes-type til midten, og en dygtig højre back.
Jeg er enig med dig i at det ikke er de mest sindsoprivende navne uden det store fremtidsperspektiv. I min optik er det bare altafgørende, at vi får nogle spillere ind til sommer med solid superliga erfaring og rutine, både til bredden, startelleveren og til at sikre den rigtige træningskultur.

Lige nu står vi til at miste over 900 kampe superliga erfaring til sommer i form af Würtz, Risgård og KP. Det er et væsentlig indhug i truppens samlede erfaring og det skal der findes en løsning på, specielt i et år, hvor ligaen reduceres til 12 hold igen. Den løsning er ikke flere ungdomsspillere og det bliver Gaarde og bestyrelsen nødt til at forstå. Det hele falder tilbage på den elendige trup sammensætning som Gaarde har stået for siden 2013, hvor hovedparten af de utallige spillere der er kommet ind ikke har løftet topniveauet på holdet.

I double-sæsonen havde vi før sæsonstart 838 kampe superliga erfaring bare på bænken i form af Paddy, Due, Augo og Curth (så ved jeg godt Paddy var fast mand i foråret og at Curth var en smuttur i Herning i løbet af sæsonen). De nævnte spillere havde i min optik en væsentlig andel i doublen. Jeg husker ikke mindst den legendariske 3-2-kamp i Herning, hvor Due startede inde på venstre back og spiller en bundsolid kamp med bl.a. assist til det sidste mål.

Ovenstående betyder selvfølgelig, at vi skal forlænge hurtigst muligt med KP. Rygterne går på, at han vil have det samme i løn som Ahlmann og Pallesen får. I min optik er han vigtigere end begge de to for den samlede trup sammensætningen (Pallesen giver selvfølgelig sig selv). Så få nu bare forlænget og få sendt Pallesen af helvede til.

Derudover skal der flere bundsolide superliga spillere ind, hvor jeg bl.a. tidligere har givet udtryk for at Rilwan Hassan kunne være et godt bud (28 år og 220 SL kampe)
Helt enig i at man skal strække sig langt for at forlænge med KP. Specielt også hvis Rinne og/eller Okore også bliver solgt.

Derudover havde jeg lykkelig glemt at Curth havde været i FCM... :'(
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 2. apr 2019, 06:27

Vi kommer til at mangle folk til målmandsposten, midterforsvaret, motorrummet og venstre kant og det kan ikke alene fyldes op med mælketænder fra u19. Der så vi tydeligt i sommervinduet 16/17.

Derudover kunne man godt bruge en bedre hb og evt en angriber, men der kan jeg så godt leve med pk+Pallesen og ramkilde/kaufmann/Ali.

I hvert fald til midterforsvarer og motorrummet skal der noget sikker rutine ind af betydelig bedre og mere sikker kvalitet end skrækvinduet med holgersson, Sloth og meilinger.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Winterburn » 5. apr 2019, 03:29

En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af MrBangDK » 5. apr 2019, 09:07

Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Klaus » 5. apr 2019, 09:11

Ja det er træls Kasper P ikke forlænger. Det betyder, at et salg af Okore ikke må ske, og at vi skal have fat i en ny midterforsvarer. Jeg tror godt nok der bliver gang i svingdøren til sommer.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 665
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FlemmingG » 5. apr 2019, 09:28

AaB's trup består pt af 23 spillere! Med Wurtz, Risgaard, Kasper P, Lansing 100% væk til sommer, Ochs meget sandsynligt også retur til Tyskland, samt Lesniak, Safranko og Pallesen som vel næppe kan se en fremtid her i klubben, så er det en voldsomt decimeret trup vi står overfor ved udgangen af juni. Læg dertil at hvis vi skal realisere nogen transferindtægter af reel betydning, så er Okore og Rinne også meget sandsynlige afgange!! Det er NI spillere!!!! Umiddelbart tænker jeg ikke ovenstående scenarie er totalt urealistisk og så har jeg endda udeladt Kakeeto, som de fleste heller ikke kan se have en fremtid i AaB. Og en halvvejs fodbold invalid Ramkilde....
Der bliver en helt uhørt voldsom trafik af spillere ind og ud på Hornevej til sommer - selv hvis du oprykker 4-5 ungdomsspillere til førsteholdstruppen. Hvis det her AaB hold skal have en kinamands chance for at nå top 6 i næste sæson, så skal der virkelig hentes profiler ind - samtidig med at 2-3 af de unge spillere i truppen, skal udvikle sig voldsomt positivt.... må indrømme at det er med meget bange anelser jeg ser frem til den nye sæson

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af swfc » 5. apr 2019, 09:35

FlemmingG skrev:
5. apr 2019, 09:28
AaB's trup består pt af 23 spillere! Med Wurtz, Risgaard, Kasper P, Lansing 100% væk til sommer, Ochs meget sandsynligt også retur til Tyskland, samt Lesniak, Safranko og Pallesen som vel næppe kan se en fremtid her i klubben, så er det en voldsomt decimeret trup vi står overfor ved udgangen af juni. Læg dertil at hvis vi skal realisere nogen transferindtægter af reel betydning, så er Okore og Rinne også meget sandsynlige afgange!! Det er NI spillere!!!! Umiddelbart tænker jeg ikke ovenstående scenarie er totalt urealistisk og så har jeg endda udeladt Kakeeto, som de fleste heller ikke kan se have en fremtid i AaB. Og en halvvejs fodbold invalid Ramkilde....
Der bliver en helt uhørt voldsom trafik af spillere ind og ud på Hornevej til sommer - selv hvis du oprykker 4-5 ungdomsspillere til førsteholdstruppen. Hvis det her AaB hold skal have en kinamands chance for at nå top 6 i næste sæson, så skal der virkelig hentes profiler ind - samtidig med at 2-3 af de unge spillere i truppen, skal udvikle sig voldsomt positivt.... må indrømme at det er med meget bange anelser jeg ser frem til den nye sæson
Jeg ser lidt det samme scenarie. Og er sgu utryg ved tanken om hvor dyrt det kan blive at få truppen på plads. Heldigvis er det også nogle ret store lønninger der forsvinder.
AaB i hjertet

Låst