Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Pastorius » 13. aug 2019, 09:52

tRicky Martin skrev:
13. aug 2019, 09:08
Jeg tænker som sådan heller ikke Pohl som en løsning på det “akutte angriberproblem” - blot som et transferønske, som både besidder kvaliteter vi kan bruge med det samme og et udviklingspotentiale.
Du kan negligere effekten af selvtillid og tanker alt det du vil, der er knap noget der er tydeligere påvist at have betydelig effekt på angriberes målfarlighed, handlekompetence og målsnit.
Og nej, jeg ser naturligvis ikke fodbold, men baserer det hele på Pohls fremragende stats.
Du må vælge om du vil stikke næsen i sky eller være næsvis, at du er uenig er fint og kan fint formuleres uden fine fornemmelser 🤘🏼
Hvis han ligger i niveauet en bankelevløn, så giver det fin mening. Ellers ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 09:54

tRicky Martin skrev:
13. aug 2019, 09:48
Der er en grund til, at det synspunkt er ledigt. Tom van Weert har jo ikke været i nærheden af at koste lige så mange point/brænde lige så mange chancer som Jannik Pohl gjorde. Som en anden bruger allerede har nævnt, har han lavet 11 mål i 64 Superliga-kampe hvoraf 3 af dem var på straffe. Til sammenligning har Tom van Weert allerede scoret 10 mål i 29 kampe og har endda brændt 2 af sine 3 straffe i processen. Du kan simpelthen ikke sætte det sådan op - også selvom TvW brændte en gigant chance mod SønderjyskE og sparkede et elendigt straffe mod FCM.
Point taken!

Som sagt, så tror jeg også på kvaliteten 👍
Det kan bare undre mig hvornår fanskaren er tålmodig/utålmodig.
Weert har brændt et hav af store chancer (foruden de nævnte) men Aalborg er pjattede med ham.
[/quote]

Arghh pjattede med ham ligefrem. Han er en god angriber - ingen tvivl om det, men han har lige siden sin 1. kamp, vist mangel på færdigheder i selve afslutningsspillet. Men okay, angribere brænder selvfølgelig chancer. De kan jo ikke score på alt. Men isoleret set har Weert vel kostet os 4 points i indeværende sæson, selvom det ikke er fair at stille op på den måde, da han jo også har garnet 2 gange mod Silkeborg.

Jeg tænker mere over - hvad nu hvis vi havde spillet med KP i Lyngby. Så tror jeg faktisk ikke vi havde tabt den kamp, men tværtimod vundet den 1-0. Ross sejlede jo rundt derovre. Nå pyt, vi er trods alt godt med i top 6 for nuværende, og jeg tror på et godt resultat i Brøndby.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af McMark » 13. aug 2019, 09:59

FIDEL skrev:
13. aug 2019, 09:54
Arghh pjattede med ham ligefrem. Han er en god angriber - ingen tvivl om det, men han har lige siden sin 1. kamp, vist mangel på færdigheder i selve afslutningsspillet. Men okay, angribere brænder selvfølgelig chancer. De kan jo ikke score på alt. Men isoleret set har Weert vel kostet os 4 points i indeværende sæson, selvom det ikke er fair at stille op på den måde, da han jo også har garnet 2 gange mod Silkeborg.
Medmindre de hedder Kamil Wilczek og kommer fra Polen :o

Spøg til side - jeg er sådan set ganske enig i, at Toms afslutningsevner ikke er hans spidskompetence. Til gengæld synes jeg, at han er rigtig god i det opbyggende spil, kombinerer godt med Lucas og Kusk, mens han også er en ganske god opspilsstation og samtidig holder godt fast på kuglen. Hvis han så kunne sætte en solid scoringsstime sammen og tanke en masse selvtillid, tror jeg sagtens han kan garne 15 gange eller mere på én sæson! :danmarkfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af RicoBR02 » 13. aug 2019, 10:04

Kunne vi være en af de klubber der forsøger en lave aftale med Elias s fra Newcastle? Han siger selv at han ikke udelukker en legeaftale med en superliga klub..

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Mephisto2 » 13. aug 2019, 10:06

Så røg Kakeeto til Finland resten af efteråret.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 10:06

McMark skrev:
13. aug 2019, 09:59
FIDEL skrev:
13. aug 2019, 09:54
Arghh pjattede med ham ligefrem. Han er en god angriber - ingen tvivl om det, men han har lige siden sin 1. kamp, vist mangel på færdigheder i selve afslutningsspillet. Men okay, angribere brænder selvfølgelig chancer. De kan jo ikke score på alt. Men isoleret set har Weert vel kostet os 4 points i indeværende sæson, selvom det ikke er fair at stille op på den måde, da han jo også har garnet 2 gange mod Silkeborg.
Medmindre de hedder Kamil Wilczek og kommer fra Polen :o

Spøg til side - jeg er sådan set ganske enig i, at Toms afslutningsevner ikke er hans spidskompetence. Til gengæld synes jeg, at han er rigtig god i det opbyggende spil, kombinerer godt med Lucas og Kusk, mens han også er en ganske god opspilsstation og samtidig holder godt fast på kuglen. Hvis han så kunne sætte en solid scoringsstime sammen og tanke en masse selvtillid, tror jeg sagtens han kan garne 15 gange eller mere på én sæson! :danmarkfan:
Jeg vil faktisk sige, at han BØR være i stand til at score minimum 15 mål på en sæson. Hans legekammerater hedder Kusk og Lucas Andersen, og han har tilmed en hårdt arbejdende midtbane bag sig. Men nu skal han jo lige over sin hovedskade før han kan score igen.
Imens kan vi så glæde os over, at Kaufmann gør det fremragende. Knægten er 18 år, og var en stor hovedpine for Esbjerg-defensiven i søndags!! Har allerede scoret 2 flotte mål i sæsonen, og viser et stort potentiale. Ja han har sgu også brændt en del chancer, men han er også bedre undskyldt. :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 10:30

Mon vi var/er interesserede i ham her? https://www.sport24.co.za/Soccer/PSL/da ... a-20190621
Eksotisk projekt til venstrekanten... :thumbsup:

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 13. aug 2019, 10:39

FIDEL skrev:
13. aug 2019, 10:30
Mon vi var/er interesserede i ham her? https://www.sport24.co.za/Soccer/PSL/da ... a-20190621
Eksotisk projekt til venstrekanten... :thumbsup:
Nævnte selv rygtet tilbage i juni, men det lader næppe til at have været noget for os, og sydafrikanske agenter har ofte en helt anden agenda.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 10:47

Gamen skrev:
13. aug 2019, 10:39
FIDEL skrev:
13. aug 2019, 10:30
Mon vi var/er interesserede i ham her? https://www.sport24.co.za/Soccer/PSL/da ... a-20190621
Eksotisk projekt til venstrekanten... :thumbsup:
Nævnte selv rygtet tilbage i juni, men det lader næppe til at have været noget for os, og sydafrikanske agenter har ofte en helt anden agenda.
Og det er vel egentlig ikke hvad vi har behov for lige nu.
Optimalt henter Gaarde en offensiv forstærkning, der både kan spille som angriber og venstrekanten.

Brugeravatar
YatzyErEnSport
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11. aug 2019, 19:20
Favoritspiller: Tim Janssen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af YatzyErEnSport » 13. aug 2019, 11:00

Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 11:02

Nogen herinde, som har et overblik over trasnferfrie svenske og norske spillere...???

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af aaballday » 13. aug 2019, 11:13

YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:00
Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:
Tvivler ... Gaarde: “ ... så har vi god konkurrence på de centrale midtbanepositioner, hvorfor vi sammen har vurderet, at det vil være mest hensigtsmæssigt for Roberts udvikling at tilføje endnu et lejeophold.”

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 13. aug 2019, 11:23

RicoBR02 skrev:
13. aug 2019, 10:04
Kunne vi være en af de klubber der forsøger en lave aftale med Elias s fra Newcastle? Han siger selv at han ikke udelukker en legeaftale med en superliga klub..
Det virker en anelse kortsigtet. Jeg har hørt han skal være hjemme inden kl. 16.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 13. aug 2019, 11:27

aaballday skrev:
13. aug 2019, 11:13
YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:00
Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:
Tvivler ... Gaarde: “ ... så har vi god konkurrence på de centrale midtbanepositioner, hvorfor vi sammen har vurderet, at det vil være mest hensigtsmæssigt for Roberts udvikling at tilføje endnu et lejeophold.”
Det er da den helt rigtige løsning. Kakeeto har ikke niveau - så man kan ikke råbe op om, at vi har brug for bedre spillere, og samtidig sige, at vi ikke skal udleje de dårligste. Vi har MC, Abildgaard, Lucas, PO, Børsting og der er snakket om, der skal en ind til start 11'erne på den central midtbane, som giver os 6 kvalificerede spillere til 3 pladser. Er det ikke konkurrence nok?!?

Nu skal Okore afsted - og så skal en ny ind i forsvaret, og vi skal have en ind til den centrale midtbane og vi skal ud i en 6-12 måneders lejeaftale med en angriber. Så tror jeg vores transfervindue er over.

Brugeravatar
YatzyErEnSport
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11. aug 2019, 19:20
Favoritspiller: Tim Janssen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af YatzyErEnSport » 13. aug 2019, 11:43

raekkeettre skrev:
13. aug 2019, 11:27
aaballday skrev:
13. aug 2019, 11:13
YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:00
Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:
Tvivler ... Gaarde: “ ... så har vi god konkurrence på de centrale midtbanepositioner, hvorfor vi sammen har vurderet, at det vil være mest hensigtsmæssigt for Roberts udvikling at tilføje endnu et lejeophold.”
Det er da den helt rigtige løsning. Kakeeto har ikke niveau - så man kan ikke råbe op om, at vi har brug for bedre spillere, og samtidig sige, at vi ikke skal udleje de dårligste. Vi har MC, Abildgaard, Lucas, PO, Børsting og der er snakket om, der skal ind en til start 11'erne på den central midtbane, som giver os 6 kvalificerede spillere til 3 pladser. Er det ikke konkurrence nok?!?

Nu skal Okore afsted - og så skal en ny ind i forsvaret, og vi skal have en ind til den centrale midtbane og vi skal ud i en 6-12 måneders lejeaftale med en angriber. Så tror jeg vores transfervindue er over.
Lige præcis Kakeeto er jeg enig med dig ikke har niveau. Men som du også selv påpeger, så skal vi have en midtbanespiller ind uanset - gerne en rigtig styrmand. Sådan nogle hænger bare ikke lige på træerne.

Med hensyn til Okore begynder jeg at få en fornemmelse af, at han ikke kommer afsted, idet han ellers burde være skippet afsted allerede nu. Et skifte har trods alt været lang tid undervejs. Det må være et hint om, at han ikke står øverst på ønskelisten hos de klubber, han kan se sig selv spille i. Det kan være at vi skal frem til nogle af de sidste dage i transfervinduet, hvor panikken breder sig og nogle af disse klubber må tage sig til takke med Okore, selvom han ikke var deres førsteprioritet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Brodernumsi » 13. aug 2019, 11:46

Kempes skrev:
13. aug 2019, 07:28
Ingen kan vide hvor længe Van Weert er ude med hjernerystelse denne gang, men dette citat fra Hjernerystelsesforeningen gør mig ikke mindre bekymret for hans karriere.

"Har man først haft en hjernerystelse er sandsynligheden for at pådrage sig en ny størrer. Flere faktorer spiller ind her, men en af årsagerne er, at slag og stød mod hjernen ikke behøver samme styrke som førhen for at resultere i hjernerystelse. Specielt i helbredelsesfasen er man disponeret for en yderligere hjernerystelse som igen øger følsomheden."


Hvis man ser på situationen hvor han pådrog sig skaden, så var den da hård, men noget lignende sker vel for angribere 10-15 gange pr sæson.

Jeg kan sgu godt lide vores dansktalende hollandske ven, så synd for ham. Risikoen for alvorlige varige men er dog ret høj.
Han må spille med en Petr Cech-hjelm.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 12:08

YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:43
raekkeettre skrev:
13. aug 2019, 11:27
aaballday skrev:
13. aug 2019, 11:13
YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:00
Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:
Tvivler ... Gaarde: “ ... så har vi god konkurrence på de centrale midtbanepositioner, hvorfor vi sammen har vurderet, at det vil være mest hensigtsmæssigt for Roberts udvikling at tilføje endnu et lejeophold.”
Det er da den helt rigtige løsning. Kakeeto har ikke niveau - så man kan ikke råbe op om, at vi har brug for bedre spillere, og samtidig sige, at vi ikke skal udleje de dårligste. Vi har MC, Abildgaard, Lucas, PO, Børsting og der er snakket om, der skal ind en til start 11'erne på den central midtbane, som giver os 6 kvalificerede spillere til 3 pladser. Er det ikke konkurrence nok?!?

Nu skal Okore afsted - og så skal en ny ind i forsvaret, og vi skal have en ind til den centrale midtbane og vi skal ud i en 6-12 måneders lejeaftale med en angriber. Så tror jeg vores transfervindue er over.
Lige præcis Kakeeto er jeg enig med dig ikke har niveau. Men som du også selv påpeger, så skal vi have en midtbanespiller ind uanset - gerne en rigtig styrmand. Sådan nogle hænger bare ikke lige på træerne.

Med hensyn til Okore begynder jeg at få en fornemmelse af, at han ikke kommer afsted, idet han ellers burde være skippet afsted allerede nu. Et skifte har trods alt været lang tid undervejs. Det må være et hint om, at han ikke står øverst på ønskelisten hos de klubber, han kan se sig selv spille i. Det kan være at vi skal frem til nogle af de sidste dage i transfervinduet, hvor panikken breder sig og nogle af disse klubber må tage sig til takke med Okore, selvom han ikke var deres førsteprioritet.
Synes mere det er et hint om, at Okore ikke bør koste det, AaB kræver for ham...

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af troelsh » 13. aug 2019, 12:22

aaballday skrev:
13. aug 2019, 11:13
YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:00
Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:
Tvivler ... Gaarde: “ ... så har vi god konkurrence på de centrale midtbanepositioner, hvorfor vi sammen har vurderet, at det vil være mest hensigtsmæssigt for Roberts udvikling at tilføje endnu et lejeophold.”
Når Gaarde går ud og siger at udlejningen af Kakeeto skyldes stor konkurrence, er jo blot fordi han ikke kan gå ud offentligt og sige “han er simpelthen for dårlig til at spille Superliga”.

Nu er det jo efterhånden offentlig kendt at vi har jagtet en norsk central midtbanespiller, hvilket tyder på vi ikke er tilfreds med de spillere vi har på den position.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af aaballday » 13. aug 2019, 12:29

troelsh skrev:
13. aug 2019, 12:22
aaballday skrev:
13. aug 2019, 11:13
YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:00
Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:
Tvivler ... Gaarde: “ ... så har vi god konkurrence på de centrale midtbanepositioner, hvorfor vi sammen har vurderet, at det vil være mest hensigtsmæssigt for Roberts udvikling at tilføje endnu et lejeophold.”
Når Gaarde går ud og siger at udlejningen af Kakeeto skyldes stor konkurrence, er jo blot fordi han ikke kan gå ud offentligt og sige “han er simpelthen for dårlig til at spille Superliga”.

Nu er det jo efterhånden offentlig kendt at vi har jagtet en norsk central midtbanespiller, hvilket tyder på vi ikke er tilfreds med de spillere vi har på den position.
Oldrup kom ikke i hus, fordi Abildgaard-transfer døde ud. Gaarde var afhængige af transferpenge for at kunne få Oldrup til AaB. Det skete ikke, og dermed døde den.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 13. aug 2019, 12:53

aaballday skrev:
13. aug 2019, 12:29
troelsh skrev:
13. aug 2019, 12:22
aaballday skrev:
13. aug 2019, 11:13
YatzyErEnSport skrev:
13. aug 2019, 11:00
Kakeeto udlejet til HIFK Helsinki. Virker som en underlig disposition, idet vi synes at være ret udsatte på midtbanepositionen.

Det kan måske være et tegn på, at der er en midtbanespiller på vej? :aabfan:
Tvivler ... Gaarde: “ ... så har vi god konkurrence på de centrale midtbanepositioner, hvorfor vi sammen har vurderet, at det vil være mest hensigtsmæssigt for Roberts udvikling at tilføje endnu et lejeophold.”
Når Gaarde går ud og siger at udlejningen af Kakeeto skyldes stor konkurrence, er jo blot fordi han ikke kan gå ud offentligt og sige “han er simpelthen for dårlig til at spille Superliga”.

Nu er det jo efterhånden offentlig kendt at vi har jagtet en norsk central midtbanespiller, hvilket tyder på vi ikke er tilfreds med de spillere vi har på den position.
Oldrup kom ikke i hus, fordi Abildgaard-transfer døde ud. Gaarde var afhængige af transferpenge for at kunne få Oldrup til AaB. Det skete ikke, og dermed døde den.
Er det noget du VED?! Eller gisner du bare? Oldrup var på fri transfer, så det er en anden sag end hvis, der skulle frigives penge til en anden klub... :thumbsup:

Låst