Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 22. aug 2019, 23:08

Enkelte brugere herinde er som papegøjer - stop dog det misinformationscirkus.

Thelander blev indskiftet i stort set samtlige træningskampe for Vitesse. Han er kampklar, og blev kun holdt ude fordi Slutskiy har gjort klart at han ville have ham ud, allerede inden træningslejren.

Selvfølgelig kan Thelander bidrage!

Bortset fra en enkelt knæskade, og en mindre skade der holdt ham ude i et par måneder, så har han ikke haft langvarige skader siden har forlod AaB.

I Pao blev han holdt ude til sidst pga. kontraktuenigheder, og i Vitesse har han været offer for en fuldstændig tåbelig træner, der tidligt fravalgte ham.

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af DobbeltA » 22. aug 2019, 23:37

Gamen skrev:
22. aug 2019, 23:08
Enkelte brugere herinde er som papegøjer - stop dog det misinformationscirkus.

Thelander blev indskiftet i stort set samtlige træningskampe for Vitesse. Han er kampklar, og blev kun holdt ude fordi Slutskiy har gjort klart at han ville have ham ud, allerede inden træningslejren.

Selvfølgelig kan Thelander bidrage!

Bortset fra en enkelt knæskade, og en mindre skade der holdt ham ude i et par måneder, så har han ikke haft langvarige skader siden har forlod AaB.

I Pao blev han holdt ude til sidst pga. kontraktuenigheder, og i Vitesse har han været offer for en fuldstændig tåbelig træner, der tidligt fravalgte ham.
Skal vi tage informationen om at flere klubber har været ude efter Thelander for gode varer, virker det også en smule underligt hvis han skulle have været skadet i 3 år og langt fra kampform. Smutter Okore så spiller Thelander kort efter - helt enig.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 23. aug 2019, 00:11

Gamen skrev:
22. aug 2019, 23:08
Enkelte brugere herinde er som papegøjer - stop dog det misinformationscirkus.

Thelander blev indskiftet i stort set samtlige træningskampe for Vitesse. Han er kampklar, og blev kun holdt ude fordi Slutskiy har gjort klart at han ville have ham ud, allerede inden træningslejren.

Selvfølgelig kan Thelander bidrage!

Bortset fra en enkelt knæskade, og en mindre skade der holdt ham ude i et par måneder, så har han ikke haft langvarige skader siden har forlod AaB.

I Pao blev han holdt ude til sidst pga. kontraktuenigheder, og i Vitesse har han været offer for en fuldstændig tåbelig træner, der tidligt fravalgte ham.
Nu ved jeg godt transfermarkt ikke altid er lige godt opdateret, men deres opgørelse fortæller altså en historie om en spiller der gang på gang render ind i skader hvor det kun er 17/18 han har holdt sig skadesfri.

15/16
16/17
17/18
18/19

Og, i hans sidste sæson for AaB var han også langtidsskadet.

Så med mindre du underkender transfermarkts data, så er det altså ikke papegøjesnak.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af raekkeettre » 23. aug 2019, 08:23

Buzz Killington skrev:
23. aug 2019, 00:11
Gamen skrev:
22. aug 2019, 23:08
Enkelte brugere herinde er som papegøjer - stop dog det misinformationscirkus.

Thelander blev indskiftet i stort set samtlige træningskampe for Vitesse. Han er kampklar, og blev kun holdt ude fordi Slutskiy har gjort klart at han ville have ham ud, allerede inden træningslejren.

Selvfølgelig kan Thelander bidrage!

Bortset fra en enkelt knæskade, og en mindre skade der holdt ham ude i et par måneder, så har han ikke haft langvarige skader siden har forlod AaB.

I Pao blev han holdt ude til sidst pga. kontraktuenigheder, og i Vitesse har han været offer for en fuldstændig tåbelig træner, der tidligt fravalgte ham.
Nu ved jeg godt transfermarkt ikke altid er lige godt opdateret, men deres opgørelse fortæller altså en historie om en spiller der gang på gang render ind i skader hvor det kun er 17/18 han har holdt sig skadesfri.

15/16
16/17
17/18
18/19

Og, i hans sidste sæson for AaB var han også langtidsskadet.

Så med mindre du underkender transfermarkts data, så er det altså ikke papegøjesnak.
Ja okay. Der er næsten ikke en sæson uden han er ude i nogle måneder. Synes slet ikke at kunne huske ham som så meget glasben. Lad os håbe lægestaben er klar :)

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af donjuul84 » 23. aug 2019, 08:30

Okore udtaler i en plus artikel på nordjyske at der ikke ligger et skifte og venter og at han ikke vil presse noget igennem men siger også til sidst at Thelanders tilgang selvfølgelig kan åbne nogle døre for at komme til udlandet igen

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Spanky » 23. aug 2019, 09:15

På følgende link er Thelanders samlede skadeshistorik oplistet:

https://www.transfermarkt.co.uk/rasmus- ... ler/129092

Selvom han har været med i opstarten i Holland er der ikke nogen tivvl om, at Thelanders skadeshistorik er over middel og at vi øger vores risiko på skader i midterforsvaret, på vores førstevalg, ved at skifte Okore ud med Thelander.

EDIT: her er Okores skadeshistorik. https://www.transfermarkt.com/jores-oko ... ler/129085

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Danni » 23. aug 2019, 09:21

Spanky skrev:
23. aug 2019, 09:15
På følgende link er Thelanders samlede skadeshistorik oplistet:

https://www.transfermarkt.co.uk/rasmus- ... ler/129092

Selvom han har været med i opstarten i Holland er der ikke nogen tivvl om, at Thelanders skadeshistorik er over middel og at vi øger vores risiko på skader i midterforsvaret, på vores førstevalg, ved at skifte Okore ud med Thelander.

EDIT: her er Okores skadeshistorik. https://www.transfermarkt.com/jores-oko ... ler/129085
Skulle det vise sig, at der er en håndfuld kampe om året Thelander ikke kan spille, som Okore ville have spillet (hvis man kan stille det sådan op), så ville det egentlig ikke gøre mig alverden, når vi har et par store talenter til pladsen også, som har brug for at få de kampe, men nu kan det jo være, vi ender med at have dem begge to alligevel.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Yankee » 23. aug 2019, 09:29

Det er et sindssygt imponerende vindue af Gaarde og AaB.

Gaarde skal have ros for at have tiltrukket meget store navne som Thelander, Fossum og Lucas, som er absolut øverste hylde for AaB. Som jeg hele tiden har sagt, virker det til at Gaarde efterhånden er blevet rigtig stærk i de direkte relationer og forhandlinger. Og når han henter velkendte, rutinerede spillere fra øverste hylde, så gør det knapt så meget at han ikke har forstand på at sammensætte et hold. Det må træneren løse.

AaB som sådan skal have ros for virkelig at spille med den økonomiske muskel og tilføre fire rutinerede spillere direkte til startopstillingen til i alt ca. 10 mio. kr. plus løn uden at have tjent penge på et spillersalg. Jeg er klar over at salget formentlig kommer, men for det første har man handlet på forkant af et evt. salg og for det andet har man jo så allerede geninvesteret de transferpenge, vi håber at få for fx Abildgaard eller Okore. Det er kun i Herning og København at man ikke kan være misundelig på AaBs økonomiske muskler i dette vindue.

Det er meget overraskende og imponerende, at man har muskler og mod til endnu et meget dyrt transfervindue, når man så sent som for et par måneder siden talte om nedskæringer og opbremsning. Det er interessant og forhåbentlig får vi sat nogle strategiske rammer på det, når vinduet er lukket. Lige nu er facit jo at start-11 fra sidste sæson er bibeholdt mens man har tilført 3 direkte forstærkninger plus frikøbt Lucas. Det stiller selvfølgelig også nogle krav til resultaterne. En så erfaren og kompetent trup skal ikke ligge på kanten til top-6 - det er klart.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 23. aug 2019, 09:32

Helt overordnet er det her et glimrende transfervindue, men jeg er slet ikke sikker på, at det er en god ide at bytte Thelander for Okore. For det første fordi, vi ikke aner, hvilket niveau Thelander har i dag. Uanset om han har været fraværende pga. skader eller fravalg fra træneren, så taler vi altså om en mand, som kun har spillet 70-75 kampe på fire sæsoner. Og det er jo ikke i klubber fra topligaer, men i Grækenland og blød mellemvare i Holland og Svejts.

Og for det andet, fordi jeg mener, at Okore får urimelig hård kritik herinde. Han kommer til at se dum ud engang imellem, men han er sgu også den, der tager det store slæb og ansvaret i vores forsvar. Er Thelander klar til at løfte det? Kasper Pedersen er ikke. Der er han stadig for meget alibispiller. Okore er ekstremt ærgerrig og en vindertype, som jeg tror, vi kommer til at mangle. Det er jo ikke tilfældigt, at han flere gange har båret anførerbindet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Halil » 23. aug 2019, 09:50

Yankee skrev:
23. aug 2019, 09:29
Det er et sindssygt imponerende vindue af Gaarde og AaB.

Gaarde skal have ros for at have tiltrukket meget store navne som Thelander, Fossum og Lucas, som er absolut øverste hylde for AaB. Som jeg hele tiden har sagt, virker det til at Gaarde efterhånden er blevet rigtig stærk i de direkte relationer og forhandlinger. Og når han henter velkendte, rutinerede spillere fra øverste hylde, så gør det knapt så meget at han ikke har forstand på at sammensætte et hold. Det må træneren løse.

AaB som sådan skal have ros for virkelig at spille med den økonomiske muskel og tilføre fire rutinerede spillere direkte til startopstillingen til i alt ca. 10 mio. kr. plus løn uden at have tjent penge på et spillersalg. Jeg er klar over at salget formentlig kommer, men for det første har man handlet på forkant af et evt. salg og for det andet har man jo så allerede geninvesteret de transferpenge, vi håber at få for fx Abildgaard eller Okore. Det er kun i Herning og København at man ikke kan være misundelig på AaBs økonomiske muskler i dette vindue.

Det er meget overraskende og imponerende, at man har muskler og mod til endnu et meget dyrt transfervindue, når man så sent som for et par måneder siden talte om nedskæringer og opbremsning. Det er interessant og forhåbentlig får vi sat nogle strategiske rammer på det, når vinduet er lukket. Lige nu er facit jo at start-11 fra sidste sæson er bibeholdt mens man har tilført 3 direkte forstærkninger plus frikøbt Lucas. Det stiller selvfølgelig også nogle krav til resultaterne. En så erfaren og kompetent trup skal ikke ligge på kanten til top-6 - det er klart.
Selvom jeg venter lidt med at lade champagnen få med sablen før Fossum og Olsen har fået lidt mere tid, så er det navnemæssigt fornuftigt arbejde af Gaarde - omend det ikke kræver det store at ønske sig Thelander og Lucas til AaB som sportsdirektør. De ideer tror jeg de fleste her på debatsiden kunne tænke sig til.

Denne trup skal, ligesom den også skulle sidste år, komme i top6. Med tanke på suppens styrke så bør tredjepladsen være målet. Dette selvom der er nogle pladser, hvor AaB er noget tyndt besat stadig.

Friis har i starten skabt mange chancer og fået markant bedre offensivt flow over spillet og flere point til tabellen. Det skal også til, hvis der skal lokkes flere på stadion og Bælum skal ha skaffet sig nogle sponsorer, som er det markante strategiske fokuspunkt for AaB udenfor banen.
Uden Synd Ingen Frelse

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af FIDEL » 23. aug 2019, 10:08

Gnu skrev:
23. aug 2019, 09:32
Helt overordnet er det her et glimrende transfervindue, men jeg er slet ikke sikker på, at det er en god ide at bytte Thelander for Okore. For det første fordi, vi ikke aner, hvilket niveau Thelander har i dag. Uanset om han har været fraværende pga. skader eller fravalg fra træneren, så taler vi altså om en mand, som kun har spillet 70-75 kampe på fire sæsoner. Og det er jo ikke i klubber fra topligaer, men i Grækenland og blød mellemvare i Holland og Svejts.

Og for det andet, fordi jeg mener, at Okore får urimelig hård kritik herinde. Han kommer til at se dum ud engang imellem, men han er sgu også den, der tager det store slæb og ansvaret i vores forsvar. Er Thelander klar til at løfte det? Kasper Pedersen er ikke. Der er han stadig for meget alibispiller. Okore er ekstremt ærgerrig og en vindertype, som jeg tror, vi kommer til at mangle. Det er jo ikke tilfældigt, at han flere gange har båret anførerbindet.
Jeg synes ikke KP er en alibispiller. Han er bare en anden mere rolig type spiller, og han har jo ikke rollen som duelspilleren, der skal tage løbene med modstandernes løb i dybden. Det er tydeligt, at KP har stabiliseret defensiven efter han kom tilbage i defensiven, men hvis vi snakker fast top 4-hold, så skal AaB ud og finde en bedre spillende central forsvarsspiller ved siden af Thelander. Den type er Bærtelsen, men han mangler naturligvis en masse erfaring, men som type passer han bedre sammen med Thelander og Okore for den sags skyld.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 23. aug 2019, 10:49

Buzz Killington skrev:
23. aug 2019, 00:11

Nu ved jeg godt transfermarkt ikke altid er lige godt opdateret, men deres opgørelse fortæller altså en historie om en spiller der gang på gang render ind i skader hvor det kun er 17/18 han har holdt sig skadesfri.

15/16
16/17
17/18
18/19

Og, i hans sidste sæson for AaB var han også langtidsskadet.

Så med mindre du underkender transfermarkts data, så er det altså ikke papegøjesnak.
Jeg hentydede til, at manden overhovedet ikke er i kampform, og først er et emne til startopstillingen hen i 2020. Absurd påstand.

Jeg kan tælle 1,5 stor skade på fire år. Til sammenligning havde Okore haft et lignende forløb inden vi hentede ham til AaB, med en langvarig skade i Aston Villa, og en efterfølgende knæoperation der holdt ham ude i flere måneder pga. nye knæproblemer. En skade som han har været ærlig omkring har hæmmet ham så meget, at han aldrig når samme niveau igen.
Modsat er Thelander jo altså fortsat med at spille på højt niveau. I Pao holdt de ham ude af startopstillingen til sidst, fordi de skiftede ud i hele den sportslige organisation, skyldte ham løn og endte i retssag med ham. Han var ekstremt populær blandt klubbens fans. I Zürich spillede han mere eller mindre fast og var meget overbevisende. I Vitesse har han været offer for en sindssyg russer, der har tvunget flere spillere væk fra klubben. Han har ikke været hverken bedre eller dårligere end de spillere der har spillet. Sidste sæson fik Vitesse så et kæmpetalent fra Chelsea på leje, der skulle spille fast (Clarke-Salter) - så hans manglende spilletid har en forklaring der ikke bare kan aflæses i tal.

Desuden, så er transfermarkts skadesstatistik ikke fyldestgørende for de mindre klubber. Den nævner f.eks. intet om de to skader, der holdt Okore ude i kampe både i september og oktober sidste år f.eks., eller den skade der holdt ham ude i nogle uger i marts '15 hvor han bl.a. missede to landskampe - så ja, jeg underkender transfermarkt.
Vi sidder altså og diskuterer og sammenligner ud fra en skadeshistorik som er håbløst fejlbehæftet.

Man kan så også indvende, at hvis Okores dybt unødvendige karantæner tæller med, så bonner han negativt ud i en sammenligning med Thelander.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 23. aug 2019, 10:59

FIDEL skrev:
23. aug 2019, 10:08
Gnu skrev:
23. aug 2019, 09:32
Helt overordnet er det her et glimrende transfervindue, men jeg er slet ikke sikker på, at det er en god ide at bytte Thelander for Okore. For det første fordi, vi ikke aner, hvilket niveau Thelander har i dag. Uanset om han har været fraværende pga. skader eller fravalg fra træneren, så taler vi altså om en mand, som kun har spillet 70-75 kampe på fire sæsoner. Og det er jo ikke i klubber fra topligaer, men i Grækenland og blød mellemvare i Holland og Svejts.

Og for det andet, fordi jeg mener, at Okore får urimelig hård kritik herinde. Han kommer til at se dum ud engang imellem, men han er sgu også den, der tager det store slæb og ansvaret i vores forsvar. Er Thelander klar til at løfte det? Kasper Pedersen er ikke. Der er han stadig for meget alibispiller. Okore er ekstremt ærgerrig og en vindertype, som jeg tror, vi kommer til at mangle. Det er jo ikke tilfældigt, at han flere gange har båret anførerbindet.
Jeg synes ikke KP er en alibispiller. Han er bare en anden mere rolig type spiller, og han har jo ikke rollen som duelspilleren, der skal tage løbene med modstandernes løb i dybden. Det er tydeligt, at KP har stabiliseret defensiven efter han kom tilbage i defensiven, men hvis vi snakker fast top 4-hold, så skal AaB ud og finde en bedre spillende central forsvarsspiller ved siden af Thelander. Den type er Bærtelsen, men han mangler naturligvis en masse erfaring, men som type passer han bedre sammen med Thelander og Okore for den sags skyld.
Kasper Pedersen er da bedre end Ross, bevares, men han har slet, slet ikke den arbejdsradius og vinderattitude som Okore bringer. Og det tror jeg personligt vi kommer til at mangler. Thelander har måske attituden, men om han har niveauet er et åbent spørgsmål. Det er altså ikke ret meget han har spillet siden han forlod AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 23. aug 2019, 11:00

Gnu skrev:
23. aug 2019, 09:32
Helt overordnet er det her et glimrende transfervindue, men jeg er slet ikke sikker på, at det er en god ide at bytte Thelander for Okore. For det første fordi, vi ikke aner, hvilket niveau Thelander har i dag. Uanset om han har været fraværende pga. skader eller fravalg fra træneren, så taler vi altså om en mand, som kun har spillet 70-75 kampe på fire sæsoner. Og det er jo ikke i klubber fra topligaer, men i Grækenland og blød mellemvare i Holland og Svejts.

Og for det andet, fordi jeg mener, at Okore får urimelig hård kritik herinde. Han kommer til at se dum ud engang imellem, men han er sgu også den, der tager det store slæb og ansvaret i vores forsvar. Er Thelander klar til at løfte det? Kasper Pedersen er ikke. Der er han stadig for meget alibispiller. Okore er ekstremt ærgerrig og en vindertype, som jeg tror, vi kommer til at mangle. Det er jo ikke tilfældigt, at han flere gange har båret anførerbindet.
Zürich blev højst overraskende i toppen, mens Thelander var der. Vitesse er absolut ikke blød mellemvare i Holland. De lider lidt under stor udskiftning i spillertruppen, men var jo altså i Europa League-gruppespil forrige år, og røg ud mod Basel sidste sæson.

Problemet med Okore er jo at han får en top-top løn i AaB. Og at han ikke leverer i nærheden af det der kræves for at gøre sig fortjent til den løn. For mange bommerter, for dumme røde kort og manglende lederskab der især kom til udtryk i bl.a. hans markante rolle i vores pinlige pokalexit i Fredericia. Han har været alt for svingende i sine præstationer, når man tænker på at han får en løn som forsvarsspillere ellers kun får i FCK og FCM.
Andre må tage over for Okore, og jeg tror ærligt talt heller ikke han har særligt meget lyst til at være i Aalborg meget længere.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 23. aug 2019, 11:17

Vitesse har de sidste tre sæsoner to femtepladser og en sjetteplads milevidt fra noget, der minder om medaljer. Det er i min bog blød mellemvare og lyder voldsomt bekendt. Så på dén måde skal han nok komme til at føle sig hjemme. ;)

Zürich kan så prale af en fjerdeplads, men som du selv nævner, var det en overraskelse. Vi kalder jo heller ikke Esbjerg for en topklub bare fordi de fik en overraskende tredjeplads i sidste sæson. Og uanset årsagerne så er bundlinjen bare, at Thelander ikke har spillet ret meget siden han forlod os, så hvordan er niveauet i dag?

Jeg er, som allerede nævnt, enig i, at Okore kommer til at se dum ud engang imellem, men jeg er slet ikke enig i, at han mangler lederegenskaber. Han er i den grad manden, der tager det store ansvar i forsvaret.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 23. aug 2019, 11:32

Gnu skrev:
23. aug 2019, 11:17
Jeg er, som allerede nævnt, enig i, at Okore kommer til at se dum ud engang imellem, men jeg er slet ikke enig i, at han mangler lederegenskaber. Han er i den grad manden, der tager det store ansvar i forsvaret.
Jeg forbinder lederegenskaber med noget andet end bare dét. Bl.a. at man er respekteret i truppen (som Würtz, Curth og andre var det), og at man på banen også rent spillemæssigt går forrest. Det er ikke mit indtryk at Okore er specielt respekteret i truppen. Det er heller ikke mit indtryk, at han med sine handlinger har gjort specielt meget for at blive respekteret. Det er heller ikke mit indtryk at han med ild i øjnene går til sine holdkammerater, når indstillingen ikke er god nok. Mest af alt, fordi han stadig (lidt a la Holgersson) kæmper for meget med sit eget spil.

Jeg kan sagtens se at han forsøger at tage ansvar, men han har meget, meget lidt at have det i og slet ikke den fornødne respekt omkring sig eller sine præstationer til at være en ledertype. Man kan jo ikke slå til søren i omklædningsrummet, når man selv går og laver graverende fejl. og der har han præstationer simpelthen været alt, alt for ujævne til en spiller der får en top-top løn.

Jeg håber vi slipper af med Okore. Mest af alt fordi jeg er overbevist om at Thelander passer langt bedre ind i truppen. Og så er han desuden fra en tid, som ifølge nu tidl. AaB-spillere er sidste gang der sådan for alvor var den helt rigtige mentalitet i truppen. Bl.a. i kraft af at man gik til hinanden, hvis der ikke blev præsteret. Spillere som Spalvis og KEP var der med det samme i omklædningsrummet og på banen, hvis man ikke holdt sig til aftaler og/eller ikke leverede nok. Det skal vi have tilbage igen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gnu » 23. aug 2019, 11:44

Gamen skrev:
23. aug 2019, 11:32
Gnu skrev:
23. aug 2019, 11:17
Jeg er, som allerede nævnt, enig i, at Okore kommer til at se dum ud engang imellem, men jeg er slet ikke enig i, at han mangler lederegenskaber. Han er i den grad manden, der tager det store ansvar i forsvaret.
Jeg forbinder lederegenskaber med noget andet end bare dét. Bl.a. at man er respekteret i truppen (som Würtz, Curth og andre var det), og at man på banen også rent spillemæssigt går forrest. Det er ikke mit indtryk at Okore er specielt respekteret i truppen. Det er heller ikke mit indtryk, at han med sine handlinger har gjort specielt meget for at blive respekteret. Det er heller ikke mit indtryk at han med ild i øjnene går til sine holdkammerater, når indstillingen ikke er god nok. Mest af alt, fordi han stadig (lidt a la Holgersson) kæmper for meget med sit eget spil.

Jeg kan sagtens se at han forsøger at tage ansvar, men han har meget, meget lidt at have det i og slet ikke den fornødne respekt omkring sig eller sine præstationer til at være en ledertype. Man kan jo ikke slå til søren i omklædningsrummet, når man selv går og laver graverende fejl. og der har han præstationer simpelthen været alt, alt for ujævne til en spiller der får en top-top løn.

Jeg håber vi slipper af med Okore. Mest af alt fordi jeg er overbevist om at Thelander passer langt bedre ind i truppen. Og så er han desuden fra en tid, som ifølge nu tidl. AaB-spillere er sidste gang der sådan for alvor var den helt rigtige mentalitet i truppen. Bl.a. i kraft af at man gik til hinanden, hvis der ikke blev præsteret. Spillere som Spalvis og KEP var der med det samme i omklædningsrummet og på banen, hvis man ikke holdt sig til aftaler og/eller ikke leverede nok. Det skal vi have tilbage igen.
Jeg tror vist bare, at vi må konstatere, at vi er uenige. Jeg tror såmænd nok, at Okore er respekteret i truppen, for ellers ville det da være galimatias at lade ham spille med anførerbindet, ikke bare en gang, men flere gange. Der har været udsving for Okore, men du kan ikke seriøst mene, at han kæmper med sit spil i samme grad som Holgersson, der bare var gennemført elendig.

Man kan i øvrigt godt være respekteret i truppen og højt i hierakiet, selvom man ikke er først på holdkortet eller den, der råber højst. Eksempelvis din yndlingsaversion Patrick Kristensen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Tyskeren » 23. aug 2019, 12:03

Wessam til Vendsyssel må simpelthen betyde at vi kigger på en angriber... Vi har Kaufmann og Tom - det er altså ikk nok!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 23. aug 2019, 12:06

Tyskeren skrev:
23. aug 2019, 12:03
Wessam til Vendsyssel må simpelthen betyde at vi kigger på en angriber... Vi har Kaufmann og Tom - det er altså ikk nok!
Helt enig..
Kaufmann, Klitten og Weert til 2 pladser er slet slet ikke nok. Og to førstepårs. Med udlejningen af Ali ved Gaarde forhåbentlig også Hvad der skal til nu, for at det næste kuld (Klitten og Kaufmann) bliver skarpere. Og det er konkurrence.

Vi skal gå efter en lejeaftale året ud eller slå til hvis den rigtige byder sig.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gaarde6 » 23. aug 2019, 12:07

Tyskeren skrev:
23. aug 2019, 12:03
Wessam til Vendsyssel må simpelthen betyde at vi kigger på en angriber... Vi har Kaufmann og Tom - det er altså ikk nok!
Det er VANVITTIGT, hvis det sker!
Så må man satme sige Gaarde har fået luget godt ud!
Ud med dem, som ikke spiller og ind med forstærkninger til start 11'eren.
Får vi også en angriber får Gaarde top karakter for dette vindue herfra!

Låst