Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Buzz Killington » 25. aug 2019, 12:10

Kokkefar skrev:
25. aug 2019, 12:03
Buzz Killington skrev:
25. aug 2019, 11:52
Kristian skrev:
25. aug 2019, 09:56
Aalborg frederikshavner skrev:
25. aug 2019, 09:45
Gamen skrev:
25. aug 2019, 09:12
Kokkefar skrev:
25. aug 2019, 08:55
En twitterbruger mener at AaB er klar til at sælge Ross til FCK.
Jeg er meget to-delt omkring Ross. Han har et talent, men er det så stort som man gør det til?

Fra folk der kender ham fremgår det, at han har nogle få åbenlyse svagheder - bl.a. en ret aggressiv, busende spillestil og en iver efter at pille bolden. Han er heller ikke udpræget hurtig.

På den anden side, så ville det være irriterende at se FCK høste frugterne af vores talentudvikling.
Håber at det er en and.
Jeg vil være meget træt af at se Ross smutte, som jeg ser det tror jeg snart at han er vores bedste midterforsvarer. Ja han spillede en dårlig kamp nede i Randers men potentialet er indiskutabelt, det er en urutineret forsvarer som når han får lidt mere rutine kan blive rigtig god. Der er vel også en årsag til at en klub som Ajax jvf. sommerens rygter holder øje med Ross.

Håber Okore bliver solgt så Ross ikke er for langt bag i køen. Uanset hvad tror jeg at Ross nok skal slå middelmådige KP af holdet på et tidspunkt
Virker ikke videre troværdig det tweet..at han tror at Ross skal til FCK for at spille blandt de udvalgte siger jo det hele. Det er Ross da overhovedet ikke klar til.

Ross har et kæmpe potentiale og har de rigtige værktøjer for at blive en rigtig god forsvarsspiller i AaB. Lad ham nu endelig blive hvor han er.
Tumpen er jo fuld af lort. Det er jeg rene spekulationer på et forfejlet grundlag.
Lad os håbe. Jeg syntes alligevel I skulle se det.
Helt fair.
Var ikke en kritik af dig som budbringer!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 25. aug 2019, 13:00

Buzz Killington skrev:
25. aug 2019, 12:10
Kokkefar skrev:
25. aug 2019, 12:03
Buzz Killington skrev:
25. aug 2019, 11:52
Kristian skrev:
25. aug 2019, 09:56
Aalborg frederikshavner skrev:
25. aug 2019, 09:45
Gamen skrev:
25. aug 2019, 09:12


Jeg er meget to-delt omkring Ross. Han har et talent, men er det så stort som man gør det til?

Fra folk der kender ham fremgår det, at han har nogle få åbenlyse svagheder - bl.a. en ret aggressiv, busende spillestil og en iver efter at pille bolden. Han er heller ikke udpræget hurtig.

På den anden side, så ville det være irriterende at se FCK høste frugterne af vores talentudvikling.
Håber at det er en and.
Jeg vil være meget træt af at se Ross smutte, som jeg ser det tror jeg snart at han er vores bedste midterforsvarer. Ja han spillede en dårlig kamp nede i Randers men potentialet er indiskutabelt, det er en urutineret forsvarer som når han får lidt mere rutine kan blive rigtig god. Der er vel også en årsag til at en klub som Ajax jvf. sommerens rygter holder øje med Ross.

Håber Okore bliver solgt så Ross ikke er for langt bag i køen. Uanset hvad tror jeg at Ross nok skal slå middelmådige KP af holdet på et tidspunkt
Virker ikke videre troværdig det tweet..at han tror at Ross skal til FCK for at spille blandt de udvalgte siger jo det hele. Det er Ross da overhovedet ikke klar til.

Ross har et kæmpe potentiale og har de rigtige værktøjer for at blive en rigtig god forsvarsspiller i AaB. Lad ham nu endelig blive hvor han er.
Tumpen er jo fuld af lort. Det er jeg rene spekulationer på et forfejlet grundlag.
Lad os håbe. Jeg syntes alligevel I skulle se det.
Helt fair.
Var ikke en kritik af dig som budbringer!
Sådan opfattede jeg det heller ikke. :)

NicoBasso
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 20
Tilmeldt: 24. sep 2018, 11:22
Favoritspiller: Phillip Ochs

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af NicoBasso » 25. aug 2019, 13:24

Rygtet om Mathias Ross til FCK kan jeg fra interne kilder sige er en klar and, Ross er at finde i AaB de næste mange år og der er formentligt ingen i hele AaB truppen der har et større AaB hjerte end Ross. Han elsker virkelig AaB fra han var helt lille og at tænke han skulle skifte til en rival er helt absurd, selvom at det har vi sagt om tidligere spillere

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af KongGulerod » 25. aug 2019, 13:36

NicoBasso skrev:
25. aug 2019, 13:24
Rygtet om Mathias Ross til FCK kan jeg fra interne kilder sige er en klar and, Ross er at finde i AaB de næste mange år og der er formentligt ingen i hele AaB truppen der har et større AaB hjerte end Ross. Han elsker virkelig AaB fra han var helt lille og at tænke han skulle skifte til en rival er helt absurd, selvom at det har vi sagt om tidligere spillere
Det er også mit indtryk af ham. Jeg håber virkelig, at han får forløst sit potentiale og får succes i AaB. Forhåbentlig er det noget Thelander kan bidrage til.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 25. aug 2019, 16:42

Claus Jensen mener AaB leder efter en angriber.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 25. aug 2019, 18:16

AaB burde prøve at kapre Schwartz til vinter - alternativt fra næste sæson - han har ikke forlænget endnu og Silkeborg kan jo altså ikke holde på ham hvis han vil noget andet. Som forventet, så fortsætter han med at garne i Superligaen... super-mål igen i dag.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af 9000AaB » 25. aug 2019, 18:24

Kokkefar skrev:
25. aug 2019, 16:42
Claus Jensen mener AaB leder efter en angriber.
Håber det er Schwartz!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kokkefar » 25. aug 2019, 18:50

9000AaB skrev:
25. aug 2019, 18:24
Kokkefar skrev:
25. aug 2019, 16:42
Claus Jensen mener AaB leder efter en angriber.
Håber det er Schwartz!
Passer også med rygtet om Martin Koch Helsted.

Brugeravatar
Can
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 19. jul 2005, 14:55
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Can » 25. aug 2019, 19:42

Hvad med Jacob Barrett Laursen?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-til-salg

På tv den anden dag inden OBs kamp, der lød OBs sportschef til gerne bare at ville have lidt for Jacob Barrett Laursen.

Tænker han ville passe godt ind og være perfekt at få hjem...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Hanga » 25. aug 2019, 19:48

Can skrev:
25. aug 2019, 19:42
Hvad med Jacob Barrett Laursen?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-til-salg

På tv den anden dag inden OBs kamp, der lød OBs sportschef til gerne bare at ville have lidt for Jacob Barrett Laursen.

Tænker han ville passe godt ind og være perfekt at få hjem...
Jeg synes at han har udviklet sig til være en rigtig dygtig back. Hvis vi siger farvel til Ahlmann som det har været rygtet, kunne jeg rigtig godt tænke mig at få ham ind. Spørgsmålet er jo dog om han ikke søger udenlands først, men det kan selvfølgelig være han er åben for en retur til Aalborg, hvis ikke der melder sig interessante klubber.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 25. aug 2019, 20:07

Barrett vil udenlands, og fravælger nok ikke OB for et hold som er ringere end det han kommer fra.
Han er næppe et emne.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Jakobsen » 25. aug 2019, 20:26

Gamen skrev:
25. aug 2019, 20:07
Barrett vil udenlands, og fravælger nok ikke OB for et hold som er ringere end det han kommer fra.
Han er næppe et emne.
Vil han prøve at blive danmarksmester det omvendt hos os eller FCK eller i FCM når Superligaen begår en fejl. Tænker dog heller ikke det er realistisk eller logisk skifte lige nu. OB vil næppe sælge til en direkte konkurrent og Laursen kigget givet mod udlandet.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamling » 25. aug 2019, 20:33

Var ikke synderligt imponeret af Martin Koch Helsted under hans tid i FC Helsingør, men han har gjort det solidt for hb Køge de sidste par sæsoner.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 25. aug 2019, 20:34

Jakobsen skrev:
25. aug 2019, 20:26
Vil han prøve at blive danmarksmester det omvendt hos os eller FCK eller i FCM når Superligaen begår en fejl. Tænker dog heller ikke det er realistisk eller logisk skifte lige nu. OB vil næppe sælge til en direkte konkurrent og Laursen kigget givet mod udlandet.
Jeg tænker slet ikke det er realistisk med et Danmarksmesterskab til Aalborg de næste 5 år. Tiden har vist at særligt træneren skal være den helt rigtige. Dér tænker jeg ikke vi er.
Og så er FCK og FCM for stærke. Ingen af dem har haft en god sæsonstart, men de fører alligevel overlegent.

Vi skal koncentrere os om at stoppe blødningen og bevæge os tilbage mod at være blandt de 6 bedste klubber i Danmark.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 25. aug 2019, 20:47

Gamen skrev:
25. aug 2019, 20:34
Jakobsen skrev:
25. aug 2019, 20:26
Vil han prøve at blive danmarksmester det omvendt hos os eller FCK eller i FCM når Superligaen begår en fejl. Tænker dog heller ikke det er realistisk eller logisk skifte lige nu. OB vil næppe sælge til en direkte konkurrent og Laursen kigget givet mod udlandet.
Jeg tænker slet ikke det er realistisk med et Danmarksmesterskab til Aalborg de næste 5 år. Tiden har vist at særligt træneren skal være den helt rigtige. Dér tænker jeg ikke vi er.
Og så er FCK og FCM for stærke. Ingen af dem har haft en god sæsonstart, men de fører alligevel overlegent.

Vi skal koncentrere os om at stoppe blødningen og bevæge os tilbage mod at være blandt de 6 bedste klubber i Danmark.
Self. Er et mesterskab ikke aktuelt lige nu. Men det sagde man også før 2008 og 2014. Mindre kan nu også gøre det.

Man kan snakke statistik og historik. Men faktum at AaB har vundet mere siden det hed superliga bold. Det kan et år med OB dominans over AaB ikke ændre på. Jovel OB har haft gode sæsoner som nr. 2 under Lars Olsen i nyere tid. Men siden deres skifte har de været lort indtil Michelsen fik styr på sagerne.
AaB har både bedre faciliteter og en større historik i nyere tid.

Self. skal Barret ikke til en direkte konkurrent. Han vil forfølge sin udenlandsdrøm.
------------------
mvh Kristian

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 25. aug 2019, 20:57

Kristian skrev:
25. aug 2019, 20:47
Gamen skrev:
25. aug 2019, 20:34
Jakobsen skrev:
25. aug 2019, 20:26
Vil han prøve at blive danmarksmester det omvendt hos os eller FCK eller i FCM når Superligaen begår en fejl. Tænker dog heller ikke det er realistisk eller logisk skifte lige nu. OB vil næppe sælge til en direkte konkurrent og Laursen kigget givet mod udlandet.
Jeg tænker slet ikke det er realistisk med et Danmarksmesterskab til Aalborg de næste 5 år. Tiden har vist at særligt træneren skal være den helt rigtige. Dér tænker jeg ikke vi er.
Og så er FCK og FCM for stærke. Ingen af dem har haft en god sæsonstart, men de fører alligevel overlegent.

Vi skal koncentrere os om at stoppe blødningen og bevæge os tilbage mod at være blandt de 6 bedste klubber i Danmark.
Self. Er et mesterskab ikke aktuelt lige nu. Men det sagde man også før 2008 og 2014. Mindre kan nu også gøre det.

Man kan snakke statistik og historik. Men faktum at AaB har vundet mere siden det hed superliga bold. Det kan et år med OB dominans over AaB ikke ændre på. Jovel OB har haft gode sæsoner som nr. 2 under Lars Olsen i nyere tid. Men siden deres skifte har de været lort indtil Michelsen fik styr på sagerne.
AaB har både bedre faciliteter og en større historik i nyere tid.

Self. skal Barret ikke til en direkte konkurrent. Han vil forfølge sin udenlandsdrøm.
OB er ved at få bedre faciliteter som bliver taget i brug næste forår, til den tid har de muligvis bedre faciliteter end os.
Jeg tror ikke at Barrett er et emne

Gamen

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Gamen » 25. aug 2019, 21:15

Kristian skrev:
25. aug 2019, 20:47
Self. Er et mesterskab ikke aktuelt lige nu. Men det sagde man også før 2008 og 2014. Mindre kan nu også gøre det.

Man kan snakke statistik og historik. Men faktum at AaB har vundet mere siden det hed superliga bold. Det kan et år med OB dominans over AaB ikke ændre på. Jovel OB har haft gode sæsoner som nr. 2 under Lars Olsen i nyere tid. Men siden deres skifte har de været lort indtil Michelsen fik styr på sagerne.
AaB har både bedre faciliteter og en større historik i nyere tid.

Self. skal Barret ikke til en direkte konkurrent. Han vil forfølge sin udenlandsdrøm.
Du kan ikke sammenligne 2008 og 2014 med nu. I 2014 var det et FCK under voldsom genopbygning, og et FCM i meget dårligere stand end nu. Både økonomisk og trup-mæssigt er begge klubber et helt andet sted i dag. FCK har brugt knap 100 mio. i indeværende transfervindue. Jeg vil fastholde, at der er meget, meget langt før andre hold kan gøre sig forhåbninger om at vinde et DM. Og i hvert fald i særdeleshed os. OB og Sønderjyske har scoret flere point end os i den periode der er gået siden seneste mesterskab.
Her er statistikken for perioden siden da:

https://superstats.dk/stilling/fra-til? ... 019%2F2020

Vi kan heller ikke bruge til en dyt hvad der skete for hhv. 11 og 5 år siden. Vilkårene ændrer sig.

Det der er vigtigst for os er stabilitet. Resultatmæssig stabilitet.

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 7. feb 2006, 18:55
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af RØDESVIN » 25. aug 2019, 22:00

Hanga skrev:
25. aug 2019, 19:48
Can skrev:
25. aug 2019, 19:42
Hvad med Jacob Barrett Laursen?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-til-salg

På tv den anden dag inden OBs kamp, der lød OBs sportschef til gerne bare at ville have lidt for Jacob Barrett Laursen.

Tænker han ville passe godt ind og være perfekt at få hjem...
Jeg synes at han har udviklet sig til være en rigtig dygtig back. Hvis vi siger farvel til Ahlmann som det har været rygtet, kunne jeg rigtig godt tænke mig at få ham ind. Spørgsmålet er jo dog om han ikke søger udenlands først, men det kan selvfølgelig være han er åben for en retur til Aalborg, hvis ikke der melder sig interessante klubber.
Ahlmann ryger ingen steder i den her omgang, har det fra yderst pålidelig kilde

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Kristian » 25. aug 2019, 22:06

RØDESVIN skrev:
25. aug 2019, 22:00
Hanga skrev:
25. aug 2019, 19:48
Can skrev:
25. aug 2019, 19:42
Hvad med Jacob Barrett Laursen?

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-til-salg

På tv den anden dag inden OBs kamp, der lød OBs sportschef til gerne bare at ville have lidt for Jacob Barrett Laursen.

Tænker han ville passe godt ind og være perfekt at få hjem...
Jeg synes at han har udviklet sig til være en rigtig dygtig back. Hvis vi siger farvel til Ahlmann som det har været rygtet, kunne jeg rigtig godt tænke mig at få ham ind. Spørgsmålet er jo dog om han ikke søger udenlands først, men det kan selvfølgelig være han er åben for en retur til Aalborg, hvis ikke der melder sig interessante klubber.
Ahlmann ryger ingen steder i den her omgang, har det fra yderst pålidelig kilde
Lyder fornuftigt og fint for truppen. Ikke godt med alt for meget udskiftning. Vi mangler den offensiv gardering og vinduer er lukket forhåbentligt.
------------------
mvh Kristian

Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: Transferønsker vol. 27 (Sommervinduet 19)

Indlæg af Lunding » 25. aug 2019, 23:31

I følge EB (betalingsside) så var det OB, som eftersigende havde tilbudt Thelander en stor kontrakt. Rygterne går på 150.000 pr. måned og en sign-on-fee på 1 mio. kr. Hvad mere spændende er, at OB i stedet overvejer Okore som alternativ til midterforsvaret nu. Det eneste plus jeg kan finde er, at han kommer tættere på København, men ellers er det vel et kæmpe skridt til siden i hans karriere!

Låst