Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 3. aug 2020, 19:22

Papsi70 skrev:
3. aug 2020, 19:19
Kan vi ikke lige få lidt rygter på banen igenBillede
Har de vildeste transferabstinenserBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo. Hvis der var nogen :thumbsdown:

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af bedstefar » 3. aug 2020, 19:31

FIDEL skrev:
3. aug 2020, 18:10
bedstefar skrev:
3. aug 2020, 17:44
Hvis vi ikke får forlænget med Okore, så ser jeg gerne en spiller som Rasmus Nicolaisen ind i stedet for ham. Han kan gå direkte i start-11eren, men om det er realistisk med en kontrakt helt til 2023, måske han er for dyr..
Godt forslag. Han gider jo nok ikke spille CL-kval. ;)
Manden har spillet 10 kampe for dem i sæsonen, mon ikke gerne han vil have fast spilletid på et tidspunkt i hans karriere. ;) ;)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Forza » 3. aug 2020, 19:32

Jakobsen skrev:
3. aug 2020, 19:02
Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
3. aug 2020, 18:32
Ibiza Polar skrev:Slettet af juntaen.
Når man beder andre at holde kæft og komme argumenter ville det klæde at komme med nogen selv. At bruge det argument, at det generelt er gået godt imens Würtz har været assistent er i hverfald tyndt og ikke et entydigt argument for Würtz. Der kan være masser af andre grunde til det. Historien er fuld af tidligere spillere der har fået faste trænerjobs efter midlertidige ansættelser som chef- eller assistenttræner og det har vist sig ikke at være løsningen. Jeg ser gerne assistenten har de menneskelige egenskaber som i jubler over, men jeg ser også gerne assistenten har noget egentlig trænerfaglighed. Havde Rasmus Würtz ikke været gammel AaB spiller havde han ikke kunnet få et job her. Derfor er jeg kritisk for om han kan noget udover at bidrage til en kortsigtet relation.




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu skal jeg ikke forsvare Ibiza Polars tone, for den er helt væk. Men, jeg syntes ikke du er i nogen måde kan afkræve argumenter når du ikke selv har præsenteret noget argument for hvorfor Wurtz ikke passer i jobbet. At der er tidligere spillere der har fået chef- og assistent-stillinger uden at præstere er ligeså tomt som hvis jeg skrev at der også er masser af succeshistorier. Det siger vitterligt intet om hvorvidt Wurtz er god.

Det med fed: hvordan kan du egentlig vide det? Jeg vil nærmere vende den om. At Wurtz har rendt rundt her i så lang tid giver os et indblik i hans kvaliteter, vi ikke ville ha' haft hvis han havde spillet i en anden klub. I bund og grund afhænger det af om man har tillid til Inge eller ej.
Jeg har stor generelt tiltro til Inges kurs, men lige valget af Würtz er jeg virkelig usikker på. Især fordi det virkelig ligner den syge der har præget klubben tidligere. Den syge der har givet os Gaarde, Allan K, Søndergård og Enevoldsen som alle havde “partibogen” i orden og først og fremmest var castede fordi de var klubfolk. Jeg vil hellere det spor man har kørt med at få nye kritiske øjne ind i klubben, da resultater og især proces har haltet de seneste år. Havde Würtz fortsat som opgraderet assistent havde jeg været fint tilfreds, men jeg er virkelig ikke sikker på han er langtidsholdbar som egentlig assistent. Jeg er bange for han er mere egnet til brandslukning som han lige har lavet end langsigtet trænerarbejde.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg skal bare lige være med. Er det i sig selv, et minus for dig at Würtz har erfaring fra AaB?

For mig at se fyrede man de to seneste assistenter fordi de mindede for meget om hinanden (og Friis).

Würtz indeholder de kvaliteter som den trio ikke indeholdte. Sammenholdt med en ny assistent udefra, så ser jeg virkelig ikke problemet. Han er endda udpeget af Inge Andre Olsen, så det skriger vel ikke ligefrem nepotisme.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af strangecap » 3. aug 2020, 19:37

Forza skrev:
3. aug 2020, 19:32
Jakobsen skrev:
3. aug 2020, 19:02
Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
3. aug 2020, 18:32
Ibiza Polar skrev:Slettet af juntaen.
Når man beder andre at holde kæft og komme argumenter ville det klæde at komme med nogen selv. At bruge det argument, at det generelt er gået godt imens Würtz har været assistent er i hverfald tyndt og ikke et entydigt argument for Würtz. Der kan være masser af andre grunde til det. Historien er fuld af tidligere spillere der har fået faste trænerjobs efter midlertidige ansættelser som chef- eller assistenttræner og det har vist sig ikke at være løsningen. Jeg ser gerne assistenten har de menneskelige egenskaber som i jubler over, men jeg ser også gerne assistenten har noget egentlig trænerfaglighed. Havde Rasmus Würtz ikke været gammel AaB spiller havde han ikke kunnet få et job her. Derfor er jeg kritisk for om han kan noget udover at bidrage til en kortsigtet relation.




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu skal jeg ikke forsvare Ibiza Polars tone, for den er helt væk. Men, jeg syntes ikke du er i nogen måde kan afkræve argumenter når du ikke selv har præsenteret noget argument for hvorfor Wurtz ikke passer i jobbet. At der er tidligere spillere der har fået chef- og assistent-stillinger uden at præstere er ligeså tomt som hvis jeg skrev at der også er masser af succeshistorier. Det siger vitterligt intet om hvorvidt Wurtz er god.

Det med fed: hvordan kan du egentlig vide det? Jeg vil nærmere vende den om. At Wurtz har rendt rundt her i så lang tid giver os et indblik i hans kvaliteter, vi ikke ville ha' haft hvis han havde spillet i en anden klub. I bund og grund afhænger det af om man har tillid til Inge eller ej.
Jeg har stor generelt tiltro til Inges kurs, men lige valget af Würtz er jeg virkelig usikker på. Især fordi det virkelig ligner den syge der har præget klubben tidligere. Den syge der har givet os Gaarde, Allan K, Søndergård og Enevoldsen som alle havde “partibogen” i orden og først og fremmest var castede fordi de var klubfolk. Jeg vil hellere det spor man har kørt med at få nye kritiske øjne ind i klubben, da resultater og især proces har haltet de seneste år. Havde Würtz fortsat som opgraderet assistent havde jeg været fint tilfreds, men jeg er virkelig ikke sikker på han er langtidsholdbar som egentlig assistent. Jeg er bange for han er mere egnet til brandslukning som han lige har lavet end langsigtet trænerarbejde.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Jeg skal bare lige være med. Er det i sig selv, et minus for dig at Würtz har erfaring fra AaB?

For mig at se fyrede man de to seneste assistenter fordi de mindede for meget om hinanden (og Friis).

Würtz indeholder de kvaliteter som den trio ikke indeholdte. Sammenholdt med en ny assistent udefra, så ser jeg virkelig ikke problemet. Han er endda udpeget af Inge Andre Olsen, så det skriger vel ikke ligefrem nepotisme.
Jeg synes det er en super signing, og det lægger jo i god forlængelse af at han var så god en anfører, men synes også det være super hvis der kom en eller to udefra til trænerteamet

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Debatjuntaen » 3. aug 2020, 20:01

Tråden handler om transfers, og debat om andres tone ser vi os generelt foruden.
Synes du et indlæg er over stregen - rapportér det. Så tager vi os af resten!


/Juntaen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Pastorius » 3. aug 2020, 20:40

Papsi70 skrev:Kan vi ikke lige få lidt rygter på banen igenBillede
Har de vildeste transferabstinenserBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dem skal du nok få tilfredsstillet - til Oktober.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10697
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2020, 21:41

Spillere der er på plads inden 1. September bør være klar til første runde, så slå nu koldt vand i blodet. Jeg vil hellere vente på den rigtige spiller, end at købe hvad der nu lige er muligt på nuværende tidspunkt.

Vi er ikke de bedste spilleres førsteprioritet, men med lidt tålmodighed kan den rigtige mulighed opstå, og vi står stærkere end de transfers Sønderjyske og GF har gjort. Selvom de handler tidligere

De spiller vel også noget europæisk inden ligastart?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 3. aug 2020, 21:54

jonas386 skrev:
3. aug 2020, 21:41
Vi er ikke de bedste spilleres førsteprioritet, men med lidt tålmodighed kan den rigtige mulighed opstå, og vi står stærkere end de transfers Sønderjyske og GF har gjort. Selvom de handler tidligere
Og så skal man huske på, at vi har en sportschef nu, som aldrig har haft et team bag ved sig. Dataanalytiker mv.
Han har taget mange chancer i Stabæk.
Det er en anden proces i AaB.

Jo mere velunderbyggede valg, jo bedre - det var jo det der gik helt galt da vi tog Erik Larsen-anbefalingerne Safranko og Lesniak ind uden at have set specielt meget til dem.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 3. aug 2020, 22:06

Julgranen skrev:
3. aug 2020, 21:54
jonas386 skrev:
3. aug 2020, 21:41
Vi er ikke de bedste spilleres førsteprioritet, men med lidt tålmodighed kan den rigtige mulighed opstå, og vi står stærkere end de transfers Sønderjyske og GF har gjort. Selvom de handler tidligere
Og så skal man huske på, at vi har en sportschef nu, som aldrig har haft et team bag ved sig. Dataanalytiker mv.
Han har taget mange chancer i Stabæk.
Det er en anden proces i AaB.

Jo mere velunderbyggede valg, jo bedre - det var jo det der gik helt galt da vi tog Erik Larsen-anbefalingerne Safranko og Lesniak ind uden at have set specielt meget til dem.
Jeg er enig i det hele.
Det er bare underligt, at Inge melder ud i stil: med at der sker noget meget snart for 2-3 uger siden.
Så er det bedre bare at tie synes jeg.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2020, 22:12

Indtil videre er der ikke forskel på Tom Mathiesen og Inge Andre.

De bræger meget, men får ikke lukket sagerne.

Men Inge Andre er kun ved sit første transfervinduet og derfor forventer vi selvfølgelig at der også kommer handling bag ordene.

Iøvrigt positivt, at han ikke blot henter norske spillere han kender, men faktisk virker til at vil hente til holdets udvikling.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Hanga » 3. aug 2020, 22:13

Gaarde6 skrev:
Julgranen skrev:
3. aug 2020, 21:54
jonas386 skrev:
3. aug 2020, 21:41
Vi er ikke de bedste spilleres førsteprioritet, men med lidt tålmodighed kan den rigtige mulighed opstå, og vi står stærkere end de transfers Sønderjyske og GF har gjort. Selvom de handler tidligere
Og så skal man huske på, at vi har en sportschef nu, som aldrig har haft et team bag ved sig. Dataanalytiker mv.
Han har taget mange chancer i Stabæk.
Det er en anden proces i AaB.

Jo mere velunderbyggede valg, jo bedre - det var jo det der gik helt galt da vi tog Erik Larsen-anbefalingerne Safranko og Lesniak ind uden at have set specielt meget til dem.
Jeg er enig i det hele.
Det er bare underligt, at Inge melder ud i stil: med at der sker noget meget snart for 2-3 uger siden.
Så er det bedre bare at tie synes jeg.
Hvis ikke der sker noget i løbet af denne uge er der i hvert fald svært ikke at tænke, at det vi har abejdet på og troede på enten er brudt sammen eller sat på stand by.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af doukas » 3. aug 2020, 22:44

Synes et spændende bud på erstatning for Tengsted kunne være det estiske angrebstalent Mark Anders Lepik, der spiller for FC Flora i hjemlandet (Opers gamle klub, der har hjemmebane på Le Coq Arena).

https://www.transfermarkt.com/mark-ande ... ler/356721
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af RicoBR02 » 3. aug 2020, 22:47

doukas skrev:
3. aug 2020, 22:44
Synes et spændende bud på erstatning for Tengsted kunne være det estiske angrebstalent Mark Anders Lepik, der spiller for FC Flora (Opers gamle klub) i hjemlandet (som har hjemmebane på Le Coq Arena).

https://www.transfermarkt.com/mark-ande ... ler/356721
Lepik og Le coq? Ind med ham, passer perfekt til klitten

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Gaarde6 » 4. aug 2020, 05:24

Tænker lige helt ud af boksen nu.
Men kunne det tænkes at grunden til, der ikke er kommet forstærkning endnu, er fordi man venter på svar fra en kommende investor?
Kunne jo godt være transfer budgettet blev lidt højere, hvis der bliver skudt penge ind i klubben udefra. Så kunne der måske hentes endnu bedre spillere end vi har mulighed for nu.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Mephisto2 » 4. aug 2020, 07:11

RicoBR02 skrev:
3. aug 2020, 22:47
doukas skrev:
3. aug 2020, 22:44
Synes et spændende bud på erstatning for Tengsted kunne være det estiske angrebstalent Mark Anders Lepik, der spiller for FC Flora (Opers gamle klub) i hjemlandet (som har hjemmebane på Le Coq Arena).

https://www.transfermarkt.com/mark-ande ... ler/356721
Lepik og Le coq? Ind med ham, passer perfekt til klitten
:cheers: :danmarkfan: :danmarkfan:

Fjams
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 24. jul 2020, 15:22
Favoritspiller: Inga golfbold

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Fjams » 4. aug 2020, 08:10

Gaarde6 skrev:
4. aug 2020, 05:24
Tænker lige helt ud af boksen nu.
Men kunne det tænkes at grunden til, der ikke er kommet forstærkning endnu, er fordi man venter på svar fra en kommende investor?
Kunne jo godt være transfer budgettet blev lidt højere, hvis der bliver skudt penge ind i klubben udefra. Så kunne der måske hentes endnu bedre spillere end vi har mulighed for nu.
Helt enig :aabfan:

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2020, 08:11

doukas skrev:
3. aug 2020, 22:44
Synes et spændende bud på erstatning for Tengsted kunne være det estiske angrebstalent Mark Anders Lepik, der spiller for FC Flora i hjemlandet (Opers gamle klub, der har hjemmebane på Le Coq Arena).

https://www.transfermarkt.com/mark-ande ... ler/356721
Ville være fuldstændig udsigtsløst at hente et estisk angrebstalent, der endnu ikke har en fuld kamp på seniorniveau.
Esterne er nærmest historisk ringe, og selv blandt landsholdsangriberne tror jeg ikke man finder én spiller, som kunne spille sig på hold i AaB.

AaB har ikke været ude efter estere, siden man forsøgte sig flere gange på Tarmo Kink for snart et årti siden.

Det anser jeg som værende et fuldstændig urealistisk bud.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af Julgranen » 4. aug 2020, 08:20

Skal vi endelig vende blikket mod en spiller som allerede nu vil kunne gøre en forskel på midtbanen, så skal man se mod Odd og unge Joshua Kitolano. Hans bror spiller i Molde på leje fra Wolverhampton. Kitolano var helt forrygende mod Rosenborg senest, og er på U-landshold i Norge. Sindssygt dynamisk, sublim pasningsspiller og med et meget lavt tyngdepunkt. Fyldte 19 i går, men har allerede 45 Eliteserie-kampe bag sig.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af doukas » 4. aug 2020, 09:00

Julgranen skrev:
4. aug 2020, 08:11
doukas skrev:
3. aug 2020, 22:44
Synes et spændende bud på erstatning for Tengsted kunne være det estiske angrebstalent Mark Anders Lepik, der spiller for FC Flora i hjemlandet (Opers gamle klub, der har hjemmebane på Le Coq Arena).

https://www.transfermarkt.com/mark-ande ... ler/356721
Ville være fuldstændig udsigtsløst at hente et estisk angrebstalent, der endnu ikke har en fuld kamp på seniorniveau.
Esterne er nærmest historisk ringe, og selv blandt landsholdsangriberne tror jeg ikke man finder én spiller, som kunne spille sig på hold i AaB.

AaB har ikke været ude efter estere, siden man forsøgte sig flere gange på Tarmo Kink for snart et årti siden.

Det anser jeg som værende et fuldstændig urealistisk bud.
Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af TK-allez » 4. aug 2020, 09:09

Gaarde6 skrev:
4. aug 2020, 05:24
Tænker lige helt ud af boksen nu.
Men kunne det tænkes at grunden til, der ikke er kommet forstærkning endnu, er fordi man venter på svar fra en kommende investor?
Kunne jo godt være transfer budgettet blev lidt højere, hvis der bliver skudt penge ind i klubben udefra. Så kunne der måske hentes endnu bedre spillere end vi har mulighed for nu.
Jeg kan simpelthen ikke se, at det skulle være årsagen. Inge har allerede sagt, at nogle af de spillere, som vi er tæt på, har været på radaren i flere måneder. Hvis vi skal afvente svar fra en eventuel investor, der giver større økonomisk råderum, skal vi starte fra scratch.
Desuden er det jo en længere proces med implementering af ny investor, hvorfor jeg ser det som værende urealistisk, at denne kommer i spil før januar-transfervinduet i givet fald.

Låst